- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Moc tomu nerozumím. Mám více platebních karet od banky a software na serveru, kam uploadujeme naskenované či vyfocené faktury v PDF.
Jasně. No prostě oni jako udělají tohle za vás jakoby a nechají si to zaplatit.
jaký je zásadní rozdíl mezi tímhle a tím, když mi dá banka k účtu prostě jen více platebních karet?
Tady vidíte tu finanční negramotnost.To co píšete svědčí o tom, že vy sama nemáte žádné povědomí o tom, kam jdou vaše peníze.Pokud budete dávat bance na 3 či více karet peníze,tak vám na konci roku může vyjít to, že jim dáte třeba celou vaši výplatu na jejich slavné karty a poplatky.Pokud se peníze dávaly jednou či dvakrát do měsíce lidem do sáčků,tak banky neměly žádný závratný zisk.Tak že lenoši musely vymyslet to, že vám dají kartu a vy jim z té karty budete ještě platit,aby se mohly vpokoji flákat dál.A že máme tady tolik bank,že je to až neůnosné pro tak malou zem.Proto tam sedí tolik nemakačenků a flákačů a jen přeskupují peníze z jedné hromady na druhou a nic tím nevytvářejí,ale my jim vytváříme zisk,tím že jim tam ty peníze dáváme.
Nepochopil jsem jen jedno - proč bych za něco takového měl platit cizí firmu, když si to můžu sprostředkovat sám ve spolupráci s bankou..
Mám pocit, že pánové objevili kolo. Ve firmě máme tento systém od American Express vč. kreditních karet pro zaměstnance (takže nejen, že firma nedělá vyúčtování, dokonce nemusí ani držet na firemním účtu hotovost, protože na každou kartu je nastaven nějaký úvěrový limit (podle pozice / potřeby zaměstnance) a který spravuje taktéž AMEX).
Takže jediné co zaměstnanec musí je mít schválený cestovní příkaz v systému a zbytek se mu tam láduje automaticky. Na konci cesty jenom nahraje podklady (faktury), projde to schválením a na konci měsíce se mu to objeví ve výplatě, a zároveň se to vyrovná s kreditním zůstatkem na relevantní kartě.
Vypadá to jako super nápad. Že by pánové našli díru na trhu? Přeju hodně úspěchů a doufám, že se nenecháte jen tak koupit
To můj bývalý německý zaměstnavatel vyřešil dávno a jednoduše. Cokoliv firma potřebuje (typicky ten cesťák) zaplatím ze svého, v aplikaci na netu si vyplním cesťák, který mě odklikne šéf a pak na základě těchto údajů SAP vyjede kolik jsem utratil (při použití vlastního auta vždy nejkratší trasu) a na můj účet přistane na konci měsíce příslušná částka. Dělal jsem tedy chudé německé firmě bankovní půjčovnu. Občas ta aplikace nefungovala a získat vlastní peníze trvalo třeba 2 měsíce.
Firemní karty už jsme měli někdy v polovině devadesátých let, protože jsme hodně cestovali a nechtěli jsme stále řešit pokladnu a s ní i různé měny. Pravdou je, že v některých zemích býval s výběrem místní měny trochu problém, ale i to se postupně vylepšilo a už jen málo zemiček má problém s kartami. Ten článek měl být pro uvedenou firmu reklamou? Jak asi zvládá generování struktury různých vět do různých ERP systémů, aby to opravdu byl servis a ne jen PR.
Celé mi to připadá jako super nápad, který usnadní spoustu papírování a eliminuje nepohodlnou práci s hotovostí. Rozhodně krok dopředu.
Ten PR článek jsem nedočetl. Ale napadlo nás ve firmě něco podobného. Že by se to s rozvojem internetového bankovnictví mohlo tahat přes karty. Prostě by každý nafasoval Visu a ty prostředky by se přesouvali bezhotovostně. Nakonec z toho ale sešlo, protože prostě je potřeba mít hotovost a kartou se tento problém neodstraní.
Pracuji pro nadnárodní korporaci a podobné řešení používáme. Jmenuje se to Concur. Funguje to dobře. Je to propojené na travel agenty, takže se v tom také dají rezervovat letenky a hotely. Vyúčtování je rychlé - všechny útraty jsou vidět - opravdu to funguje stylem účtenky nafotit a zahodit. Žádné zálohy, když je na služebku potřeba hotovost, prostě se vybere z bankomatu v cílové zemi v potřebné měně.
Výhodné je rovněž propojení, pokud vedoucí pracovník je např v jiné zemi než podřízený.
Používáme taky něco obdobného. Obdobných systémů bude asi více (nesleduji to). Nějak jsem z článku nepochopil, čím je zrovna ten jejich systém tak průlomový, ale přeji jim hodně zdaru.
Ten popisovaný scénář, kdy si musí zaměstnanec před služební cestou nechat schválit všechny výdaje a pak jde do pokladny si je vyzvednout mi připadá trochu přitažený za vlasy. Něco podobného jsem viděl naposledy před 20 lety. A k tomu ještě situace "v pokladně nemjí peníze"? To nevím, co by tam mít měli...