Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Elektronický podpis usnadní komunikaci s úřady, není však zadarmo

Někdo možnost komunikovat s úřady pouze elektronicky vítá, jiný raději stojí fronty a vyplňuje papírové dokumenty. Nic proti tomu, ale na počítačové vyřizování si budeme muset postupně zvyknout všichni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T54o71m24á78š 18B84l95a63h34o 1867753468443

Ja ho mam kvuli DPH (mesicni platce), silnicni dani a vubec danim a prehledum vseho druhu a prijde mi to super. Vyplnim na webu formular, vetsinou tesne pred splatnosti a instantne podepisu a odeslu jednim klikem mysi. Rovnou mam v mailu potvrzeni, ze sem to poslal a muzu se kdykoliv podivat na stav zpracovani. Kdo rika, ze to nestoji za 400Kc (za rok!), vubec netusi, o cem mluvi.

0/0
23.3.2014 19:17

F69r85a72n17t42i50š18e21k 41P42r35u46d26k40ý 8292311212521

clanek je evidentne reklamou pro postu na poskytovani certifikatu. Je to ale drazssi varianta, hodici se spise pro podnikatele, kteri podespisuji sve dokumenty do ucetnictvi, vyberova rizeni apod. Zcela ZDARMA je zalozeni datove schranky a odesilani dokumentu v datove vete. Pokud chce nekdo podnikat, mel by chtit se takove nastroje pouzivat. Funguje pro vsechny bezne dokumenty pro financni spravu (generovat vetu lze pres webove rozhrani EPO) i pro Spravu socilaniho zabezpeceni (tam se da generovat pros Form Filler z formularu stahnutelnych na webo socialky).

0/0
17.3.2014 8:08

L38u53d58v95í62k 24G83a71j22d34o52š87í39k 2205863724732

Elektronický podpis je OK, ale co z toho udělala Česká pošta je opravdu NEUVĚŘITELNÉ.

Žádost o EP - Nejprve se musíte zaregistrovat na jejich webu, kde vyplníte osobní údaje - do té doby fajn. Pak ovšem to samé musíte vyplnit na papíře asi na 8 formulářů kde vypisujete pořád dokola to samé. Načež zjistíte, že to co jste vyplnil na webu je k ničemu, protože úředník u přepážky to RUČNĚ přepíše z těch vašich lejster do počítače a vytiskne vám další lejstro, kde je opět to samé, ovšem s chybami. Ještě vám při tom tvrdí, že "pověřená osoba" jste vy sám a musíte uvést, že sám sebe pověřujete. To celé trvá asi 40minut a fronta za vámi u přepážky se už začíná tvářit velmi mile.

Výsledek je, že v EP mám zkomolené jméno (takže je otázka, jestli je vůbec platný). Po asi měsíci mi přišla faktura, kde bylo 6 (slovy šest!) chyb v mé adrese a osobních údajích. Tedy těch údajích, co jsem 8x vypisoval do všech těch lejster i do formuláře na webu.

NECHÁPU, že teno "podnik" je oprávněn nést garance za vaší totožnost před státní správou.

+2/0
16.3.2014 11:52

E79m25i39l 46P24r72c42h39a80l 5530710678654

Mam a pouzivam na socku, dph i danove. Ale je fakt, ze to neni nic pro blbce.

0/0
15.3.2014 23:10

J44a12r74o33m18í89r 51K72r32á57l 4330709374829

On je problém spíše v tom, že je uznávaný jen podpis, vydaný našimi úřady.  Řada firem má už dlouho certifikáty pro styk s bankou, s obchodními partnery i úřady jiných zemí, ale v ČR je státní instituce neuznávají.

+1/0
16.3.2014 10:08

Z68d53e13n24e58k 53B65o48h16a81c16e23k 1798257667809

Proc se nemuze komunikovat s urady obdobne jako s penznimi ustavy? /Napr. inet. bankovnictvi/.

+5/0
15.3.2014 11:03

K69a22r13e56l 89P49á22n16e11k 9955315118569

Jo když jsem byl na gymnáziu, byli jsme na krásné přednášce tehdejšího ministra informatiky (Mlynáře?). Krásně o tom povídal. Mezitím jsem dokončil gymnázium, vysokou, léta v pracovním procesu a elektronický podpis pořád nefunguje pořádně...

+3/0
15.3.2014 8:51
Foto

V66l16a75d86i88m73í84r 77V38o22l24k10o 6940952927269

Jako OSVČ na to kašlu (a to jsem IT fanda)....všichni, kdo do toho šli nadávají jak špačci. Ušetříte? Leda prdlajs.

El. podpis a datové schránky jsou dobrý nápad, ale realizace v Česku dopadne.....no, jako vždy všechno. Zprasí to nějaká "odborná" firma, která se zná se zadavatelem. Pokud to někomu pomohlo, napište reakci. Rád poznám i opačné názory, zatím jsem neměl štěstí.;-)

+3/−1
14.3.2014 19:42

J93a19r35o15m51í87r 21K66r80á92l 4290419954229

Pokud musíte s dokumentem z DS stejně na ověření, je to na dvě věci. ;-)  Navíc s některými úřady ani přes DS komunikovat nelze (moje zkušenost se soudem a KÚ).

+1/0
16.3.2014 10:10
Foto

V62l31a63d90i48m75í39r 36V89o51l80k13o 6400982887569

tak jsem slyšel správně.....v podstatě to saméR^;-)

0/0
16.3.2014 19:47

P94e53t29r 88Š17k86o94d94a 5157780934190

Proč je vlastně platnost elektronického podpisu jen na 1 rok? To je ze zákona nebo proto, že chtějí vydavatelé mít zajištěný příjem?

+3/0
14.3.2014 16:52

L15u95d53v53í80k 25G59a91j45d13o56š26í86k 2665283824342

Je to z důvodů především bezpečnostních. Podobně jako u platebních karet.

0/−1
14.3.2014 16:55

P47e56t21r 76Š33k97o75d21a 5177150754360

To bych chápal....kartu mám na 3 roky, tak proč ne i elektronický podpis? Pokud to ale není dané zákonem, tak je mi jasný, že je to jen kvůli tomu, aby na tom měl kdo vydělávat. Zamaskovat cokoliv bezpečností je dneska trend, to víme všichni...

+2/0
14.3.2014 17:00

L67u85d69v80í30k 30G93a97j37d31o24š49í95k 2205903954122

Protože zneužití elektronického podpisu je daleko snažší než u platební karty. U EP je taková platnost zcela obvyklá. To není výmysle jen našich úřadů.

0/0
14.3.2014 17:04

P12e49t67r 21S70v66o32b82o41d81a 7972771414

No po nejakem case se musi certifikat zneplatnit nebot existuje teoreticka moznost ze nekdo zapojil nekolik superpocitacu a prolomil ho. I kdyz pokud si predstavim ze CIA nebo NSA zapojuje vsechny svoje superpocitace aby prolomila certifikat podpisu na danove priznani ktere jsem podal ja nebo Vy tak je to spis ta moznost co popisujete ;)

+1/0
14.3.2014 16:56

L73u20d83v65í76k 27G86a45j65d46o34š84í95k 2255413704792

"...Když budete posílat určitý dokument, třeba vyplněné daňové přiznání, je třeba úřadu oznámit, který podpis přesně máte, nebo-li od které certifikační autority..."

.

CO TO JE ZA NESMYSL?

Nic takového dělat nemusíte. Z podpisu je pochopitelně na první pohled jasné kdo ho vydal. To je přece jeho základní funkce.

+2/0
14.3.2014 16:24

M22i16l78a19n 15V65o17t24a95v28a 5464976871482

krásná nesmyslná reklama. každý člověk si může zcela zdarma zřídit datovou schránku a přes ní posílat třeba daňové přiznání. a navíc cokoli mi od státu dorazí, musí to jít do datové schránky, takže na poštu nemusím. Zatímco když jsem minulý týden volal na FU, že bych jim chtěl něco poslat emailem, tak mi řekli že to nejde, protože to není ověřené. Tak jsem se paní snažil vysvětlit, že mám elektronický podpis.... co že to máte???? ... asi tak

+2/0
14.3.2014 15:38

L94u29d94v57í14k 65G40a43j73d19o65š45í13k 2425363734502

Datová schránka je trochu něco jiného a slouží také k jinému účelu. Její hlavní nevýhodou je, že jí NELZE ZRUŠIT. Krom toho rozšířené funkce datové schránky jsou taky placené.

0/0
14.3.2014 16:27

P89e21t61r 68Š91k98o32d68a 5537750504790

Datová schránka je skvělá věc. Mám to zatím jen pro firmu, ale asi si do budoucna zřídím i osobní. Fakt nechápu, proč bych ji měl rušit...co je to, proboha, za "nevýhodu"? Rozšířené funkce datové schránky jsou placené, což ale k základní činnosti nevadí. Jde o to, že úřadům, soudu, apod. můžu poslat dokument, aniž bych chodil na poštu a navíc mě to nic nestojí.

0/0
14.3.2014 16:48

L97u49d47v77í96k 39G65a11j67d36o14š48í78k 2415693524682

Ano.

A kdyby vás náhodou napadlo, že potřebujete lejstro dostat poštou nebo rovnou do ruky, tak zjistíte, že to nelze, protože máte datovou schránku a když jí máte tak už vám nikdo nic jinak nepošle. A vzhledem k tomu že službu datové schránky nelze zrušit, už nikdy z žádného úřadu žádný papírový dokument nevymámíte. I když ho třeba potřebujete.

Pak se dostanete do situace, kdy si dokument budete muset sám z datové schránky vytisknout a nechat ověřit od notáře. Například až budete potřebovat něco odeslat do zahraničí, kde na nějaké české datové schránky prdí.

+1/0
14.3.2014 17:02

M62i74l87a32n 76V55o85t36a79v13a 5294716881602

Ja ale chci, ahy mi nikdo jinak nic neposlal. A neni pravda, ze si nemuzete nic vytisknout a nebo mesmylsl, ze musite k notari. Uradu to zase preposlu v elektronicke podobe. A pokud to potrebujetet v papirove, tak si jen vygenerujete kod a na prvnim czech pointu vam to vyjedou a dalsi overeni nepotrebujete.

+1/0
14.3.2014 18:23

L89u89d62v74í68k 28G66a15j13d69o72š82í63k 2175223884592

Tohle už tu bylo v době, kdy se datová schránka zaváděla. Některé naše úřady s ní nepracovali a vyžadovali originál dokumentu na papíře, který jste ovšem nemohl získat jinak, než že jste si to z datové schránky vytiskl a nechal notářsky ověřit. Pak ten nesmysl nějak vyřešili.

Pořád to ale není vyřešeno ve styku se zahraničními úřady, které nějaký náš datové schránky a CzechPoint nezajímá a chtějí mít papírové lejstro s razítkem a ORIGINÁL podpisem toho, kdo to vydal.

+1/0
15.3.2014 11:18

L39u79d98v90í10k 61G57a31j92d61o51š27í36k 2455393774752

Pardon: nepracovaly a vyžadovaly

+1/0
15.3.2014 11:20

Z24d58e25n65e10k 34B11o56h70a27c58e92k 1918787247899

To se ale musite vzdat cestovani do nekterych krajin sveta, nebo nekoho poverit kdo se do schranky bude koukat a vyrizovat to. Popreni fikce doruceni bude slozitejsi nez v listinne podobe, neli nemozne.

+1/0
15.3.2014 10:56

F52i89l91i89p 68K88o37h15o53u75t 4666251876762

U nás úřednice na finančních úřadech a pod nejsou vůbec proškolené a neví co znamená el. podpis a kdy se používá. Jsou vám schopný říct, že i do datovky je potřeba a pak zjistíte, že ne. Datové schránky jsou super a jsem aby je měl každý podnikatel povinně.

Bohužel česká pošta provozovatel datovek je chudá společnost, která není schopná nelimitovat datovou schránku 90 dny. Všechny písemnosti se do 3 měsíců smažou. A při tom máme  dnes emailové služby uplně zdarma, kde můžu mít zprávy za několik let v desítkách GB. Hned bych vypsal výběrko na nového dodavatele datovek nebo bych donutil cpost to nelimitovat. Ještě drze nabízí komerční službu datový trezor? Copak je normální že státní organizace vám za úplatu daruje lepší službu???Rv

+1/0
15.3.2014 7:20

Š43t15ě86p91á62n 73B93u39r54i96a43n 3393443971375

Vážený pane, zadarmo nic není. Možná bezplatně, ale zadarmo není opravdu nic. Nechci se zastávat ČP, ale nesmí využívat DS pro účely reklamy, analýzu obsahu jako tomu je u freemailu. Nemá tedy příjmy z reklamy a vytěžených dat. Toliko k financování. Limit 90 dní si někdo vycucal s prstu, ale každopádně bude vždy nějaký limit existovat. Zkuste se zamyslet na základě těchto dat, na kolik by Vás přišlo ukládání zálohování a držení systému v provozu. 10 000 000 datových schránek (nevím kolik jich je doopravdy) v každý den do schránky dojde nová zásilka a max. velikostí 10 MB po roce provozu. Teď si výsledek projektujte na 30 let. Dostanete zhruba představu o základní náročnosti. 

Proto mne nepřekvapuje, že základ je zadarmo a zbytek za peníze. Nebo si to řešte ve své režii a uvidíte.

0/0
16.3.2014 10:19

F10i81l36i36p 83K55o46h86o16u34t 4306191216332

Já teda komunikuji s VZP, FIN UŘADEM A ČSSZ jako OSVČ pomocí datové schránky, kterou mám zadarmo a žádný elektronický podpis nepotřebuji. 

Vysvětlete lidem, že Datová schránka nevyžaduje podepsaný dokument el. podpisem za který se musí platit.

+6/0
14.3.2014 10:47

J66i85ř67í 93H92o25l87ý 5142850603253

S tím nefunkčním elektronickým podpisem se jděte "píííííp".

+3/0
14.3.2014 9:03

Z57d60e46n92ě34k 59H92r17u26b74ý 5835878601916

Já osobně mám s elektronickým podáním trochu jiný problém - a totiž nemožnost si ověřit, co vlastně podepisuji. Když mi účetní dá podepsat papírové daňové přiznání, tak mám možnost to rámcově skouknout a odhalit, když se mi něco nezdá. Pokud je něco blbě, tak mi nikdo nemůže říct, že jsem si to měl přečíst a neměl to podepisovat, proto se také naše školství snaží o všeobecnou gramotnost obyvatelstva.

U datové věty nejsem při nejlepší vůli schopen potvrdit, co obsahuje a podpis je v podstatě jen formální. Stáváme se opět negramotnými, protože neumíme přečíst to, co podepisujeme.

Podle mého názoru přibude případů krácení daně, kdy podvodník bude tvrdit, že jen elektronicky podepsal to, co mu účetní připravila, a že on o žádném podvodu neví. A samozřejmě průšvih se bude snažit podle zákona padajícího h..na přenést na své podřízené.

+1/−3
14.3.2014 8:54

B77e95n 27P79a67v41k63a 1817153877211

Ono těch problémů s elektronickým podpisem je více. Ale to se vyřeší, až se to začne dostatečně kur...

Např. vy tvrdíte, že nejste schopný ověřit, co vlastně podepisujete. O. K. A třeba já zase nejsem schopný ověřit, že tím certifikátem to opravdu podepsal ten, kdo měl. No není to úplně super.

+1/−1
14.3.2014 9:38

Š74t44ě50p81á49n 95B95u75r20i35a94n 3983933811745

To na právní legitimitě nic nemění viz zákon 227/2000 Sb.

0/0
14.3.2014 9:55

B37e12n 94P58a82v96k16a 1127253287691

No to je možné, ale já nejsem stát.:-)

0/0
14.3.2014 10:06

Š33t28ě28p61á75n 54B58u81r58i25a51n 3343763781865

Nerozumím. Co tedy očekáváte od el. podpisu?

0/0
14.3.2014 10:26

B22e50n 66P81a96v32k97a 1927143617851

No tak to teda vlastně sám nevím.

0/0
14.3.2014 10:35

Š56t14ě23p67á42n 34B62u78r71i77a56n 3583593491505

Nic Vám nebrání si nastudovat formát věty a data interpretovat a tak zvýšit svoji gramotnost ;-). Pochybuji ovšem, že Vaše účetní pořizuje data v souboru ručně, ale že je na požádání generuje účetní SW, kde se dají data prohlédnout. Pokud ovšem trváte na grafické podobě v růžovém formuláři, tak bych spíše viděl problém u Vás.

Jinak ten nesmysl, že se bude někdo vymlouvat, že podepsal něco čemu nerozumí je směšný a doporučuji si nastudovat zákon 

227/2000 Sb

+1/−2
14.3.2014 9:54

B22e32n 58P84a77v28k78a 1947833657441

Nemyslím si, že je problém vyloženě u pana Hrubého. Prostě když něco podepisuji, potřebuji vědět co, když jsem to sám nevytvořil. Já mu rozumím. A jo, jako může si tu evidenci vést sám, samozřejmě ;-D

+2/0
14.3.2014 10:09

Z42d31e47n35ě35k 24H10r88u97b53ý 5675898821276

Směšný jste vy. Pak to dopadá tak, že lidé prostě podepíší všechno, co se jim strčí pod ruku.

+1/−1
14.3.2014 10:25

Š70t96ě17p19á64n 90B16u41r55i20a75n 3433283821675

No možná jsem směšný, ale vy evidentně natvrdlý, toliko k výměně komplimentů. Tak ještě jednou. Pokud Váš SW neumíte před exportem vhodně zobrazit podepisovaná data, je to VÁŠ problém, protože jste si takový SW koupil. Konkrétně aplikace EPO (podávání DP) to umí zobrazit v té "růžové" podobě. Takže plky, že podepisujete něco čemu nerozumíte, neobstojí ani logicky ani před soudem. Přeji příjemný budoucí pobyt ve vězení.:-P

+1/0
14.3.2014 10:32

Z76d19e38n12ě96k 90H40r41u46b51ý 5425588701516

Vy hovoříte úplně stejně jako postavy z filmu Šmejdi. Aneb to je "VÁŠ" problém, že jste podepsali něco, čemu nerozumíte.

Já kritizuji skutečnost, že podpisem opatřuji něco, co je v takovém formátu, který je za normálních okolností nesrozumitelný. A datovou schránkou prostě posílám jen tu větu.

0/0
14.3.2014 11:18

Š95t54ě41p75á67n 17B30u71r84i28a74n 3383113741365

Tak to máte  posunuté vnímání, co je čitelné a co ne. Pokud nejste schopen interpretovat XML (většina výkazu a podání je v XML, počínaje DP, přes DPH, PAP a další výkazy pro státní správu), pak jste skutečně informačně negramotný.

0/0
14.3.2014 11:35

B58o90ř95e26k 30Ž30a44n38d87a 1840356399656

Ta "věta" má binární člověkem nečitelný formát ? Já bych spíš tipoval XML, ale jen hádám.

0/0
14.3.2014 10:38

Z66d32e41n45ě89k 59H65r43u66b59ý 5755468151336

Ano, je to XML. Ale nemyslím si, že by měl kdokoliv toto luštit. (Nevím, zda se podaří vložit.)<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?><Pisemnost nazevSW="STORMWARE POHODA" verzeSW="10504.11"><DPHDP3>

<VetaD trans="A" dapdph_forma="B" d_poddp="" ctvrt="" c_okec="" k_uladis="" dokument="DP3" rok="2013" typ_platce="P" kod_zo="Q"/>

<VetaP opr_postaveni="jednatel" naz_obce="" ulice="" dic="" c_ufo="" c_pracufo="" opr_jmeno="" typ_ds="P" zkrobchjm="" psc="" opr_prijmeni=""/><Veta1 p_sl23_e="" obrat23="" p_sl23_z="" dan23="" dan_psl23_z="" dan_psl23_e=""/><Veta2 pln_sluzby=""/><Veta4 pln5="" od_zdp23="" pln23="" odp_sum_nar="" odp_tuz5_nar="" nar_zdp23="" odp_tuz23_nar=""/><Veta5 koef_p20_vypor="" koef_p20_nov=""/><Veta6 odp_zocelk="" dan_zocelk="" dano_da=""/></DPHDP3></Pisemnost>

0/0
14.3.2014 11:03

Š20t36ě68p89á65n 14B86u59r46i42a49n 3303603251525

Výborně! Sám jste deklasoval jako negramot v 21. století. ;-D Pro opticky lepší zobrazení stačí otevřít v IE a s popisem dokumentace z MF lze data interpretovat. Mnohem jednodušší je ovšem vyřvávat na internetu, jak je to hrozné, nepoužitelné, neřešitelné. Takže máte dvě možnosti. Buď věřte SW (tady evidentně Pohodě) a své účetní, nebo se bude muset naučit něco nového. Třetí cesta není.

0/0
14.3.2014 11:50

B89e42n 76P64a11v27k95a 1427913207251

Sorry, ale on má asi lepší věci na práci jako jednatel, než se hrabat v IT věcech.

0/0
14.3.2014 12:08

Š70t25ě33p45á49n 82B25u20r28i61a26n 3443733611825

To bezesporu asi jako jednatel firmy má. Jedna z prvních dovedností managera je delegace odpovědnosti. Jestli si troufá oponovat účetní v její práci, pak musí zvládat i "hrabání v IT věcech". Buď musí své účetní věřit (delegovat na ní pravomoc o odpovědnost) a zvolit k tomu vhodné nástroje kontroly (takový účetní SW, který mu datovou zprávu přeloží zpět do pro něj čitelné podoby) anebo podlehnout paranoii a vyřvávat na internetu do diskusí nesmysly o gramotnosti. Každopádně problém je na jeho straně, nestíhá jít s dobou.

0/0
14.3.2014 12:36

Z17d85e98n94ě68k 97H49r89u76b26ý 5985818131166

Je únavné, jak neustále odbočujete od tématu. Můj primární příspěvěk je jen a pouze o tom, že datová věta předložená k elektronickému podání je narozdíl od papírového podání nesrozumitelná. Tečka, nic víc. Nechápu, že máte potřebu to zpochybňovat.

Samozřejmě, že si mohu interpretovat xml/xsd vlastními silami, použít EPO, delegovat na někoho jiného, atd., ale tím jen potvrzujete to co jsem psal - je nesrozumitelná.

Každá vláda slibuje, že udělá podnikání jednodušší, ale pak stejně udělá dělá pravý opak. Stejný nesmysl je mantra elektronizace všeho možného i tam, kde to nedává smysl a jen to prohlubuje neefektivitu. Vím o čem mluvím, protože jsem byl u toho, když se ve firmě se 400 zaměstnanci zaváděl elektronický oběh dokladů. Ve výsledku procesy trvaly dvakrát tak dlouho a spotřebovalo se 4x více papíru, protože mnoho zaměstnanců potřebovalo mít ze zcela objektivních důvodů výtisk v ruce.

No nic, z vašich příspěvků je patrný nedostatek praktické zkušenosti, možná až poznáte jak to v reálném světě chodí, změníte na některé věci názor.

0/0
15.3.2014 11:44

Š23t92ě75p78á49n 43B71u35r10i91a66n 3153503961905

Neodbočuji. Pouze mám posunutou hranici termínu nesrozumitelná. Nesrozumitelnost je takový stav, kdy ani s vynaložením maximálního úsilí nejsem schopen interpretovat informaci. Do toho mají data v XML s popisem schématu daleko. Máte pravdu, že do ideální stavu elektronizace je ještě daleko. Za nešťastné považuji i fakt, že stát požaduje čím dál tím více údajů. Nebude to dlouho trvat a bude odesílat celá účetnictví (na Slovensku k tomu nemají daleko). Problém implementace na skoro bez papírový provoz znám velmi dobře. 90% problému s přechodem stojí pouze návyky a zastaralost procesů, která velmi často ukazuje na nadbytečnost nejen těch procesů, ale i lidí kteří je zajišťují. Což si velmi záhy uvědomí a začnou klást odpor.

Můžete mi věřit nebo ne, ale praktických zkušeností z podnikové sféry mám hodně. Názor měnit nemusím, naopak se neustále utvrzuji v tom svém.

0/0
15.3.2014 12:26

L72u97d12v12í28k 20G20a43j96d51o26š30í34k 2565283504112

Ale bavíte se tu o prdu.

Když se XML věta nahraje na portál tak ještě před odesláním (podpisem) dostanete vyplněné přiznání v PDF i s tím růžovým podkladem, které po vytištění vypadá přesně tak jako předtištěný formulář.

Pan Burian se jen vymlouvá.

0/0
14.3.2014 16:38

Š22t14ě14p67á50n 64B33u28r20i80a84n 3173383631575

Na co se proboha vymlouvám? Sám jsem poukázal na to, že aplikace EPO umí transformovat XML do formulářové podoby. Přečtěte si prosím můj příspěvek z 14.3.2014 10:32

0/0
14.3.2014 17:20

L52u98d13v28í95k 78G83a94j13d58o77š37í33k 2225463784802

Pardon. Omlouvám se. To byl pan Hrůbý na začátku tohoto vlákna.

0/0
15.3.2014 11:23





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že cestovní pojištění vás chrání proti vysokým výlohám na léčení v zahraničí?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.