Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Elektronický podpis usnadní komunikaci s úřady, není však zadarmo

Někdo možnost komunikovat s úřady pouze elektronicky vítá, jiný raději stojí fronty a vyplňuje papírové dokumenty. Nic proti tomu, ale na počítačové vyřizování si budeme muset postupně zvyknout všichni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T34o41m41á71š 57B38l74a37h21o 1107173428783

Ja ho mam kvuli DPH (mesicni platce), silnicni dani a vubec danim a prehledum vseho druhu a prijde mi to super. Vyplnim na webu formular, vetsinou tesne pred splatnosti a instantne podepisu a odeslu jednim klikem mysi. Rovnou mam v mailu potvrzeni, ze sem to poslal a muzu se kdykoliv podivat na stav zpracovani. Kdo rika, ze to nestoji za 400Kc (za rok!), vubec netusi, o cem mluvi.

0/0
23.3.2014 19:17

F30r48a55n47t69i93š70e89k 53P74r54u55d13k70ý 8752361262121

clanek je evidentne reklamou pro postu na poskytovani certifikatu. Je to ale drazssi varianta, hodici se spise pro podnikatele, kteri podespisuji sve dokumenty do ucetnictvi, vyberova rizeni apod. Zcela ZDARMA je zalozeni datove schranky a odesilani dokumentu v datove vete. Pokud chce nekdo podnikat, mel by chtit se takove nastroje pouzivat. Funguje pro vsechny bezne dokumenty pro financni spravu (generovat vetu lze pres webove rozhrani EPO) i pro Spravu socilaniho zabezpeceni (tam se da generovat pros Form Filler z formularu stahnutelnych na webo socialky).

0/0
17.3.2014 8:08

L68u33d98v60í32k 80G98a95j22d20o36š82í94k 2165753944392

Elektronický podpis je OK, ale co z toho udělala Česká pošta je opravdu NEUVĚŘITELNÉ.

Žádost o EP - Nejprve se musíte zaregistrovat na jejich webu, kde vyplníte osobní údaje - do té doby fajn. Pak ovšem to samé musíte vyplnit na papíře asi na 8 formulářů kde vypisujete pořád dokola to samé. Načež zjistíte, že to co jste vyplnil na webu je k ničemu, protože úředník u přepážky to RUČNĚ přepíše z těch vašich lejster do počítače a vytiskne vám další lejstro, kde je opět to samé, ovšem s chybami. Ještě vám při tom tvrdí, že "pověřená osoba" jste vy sám a musíte uvést, že sám sebe pověřujete. To celé trvá asi 40minut a fronta za vámi u přepážky se už začíná tvářit velmi mile.

Výsledek je, že v EP mám zkomolené jméno (takže je otázka, jestli je vůbec platný). Po asi měsíci mi přišla faktura, kde bylo 6 (slovy šest!) chyb v mé adrese a osobních údajích. Tedy těch údajích, co jsem 8x vypisoval do všech těch lejster i do formuláře na webu.

NECHÁPU, že teno "podnik" je oprávněn nést garance za vaší totožnost před státní správou.

+2/0
16.3.2014 11:52

E96m28i14l 61P35r35c55h80a66l 5860260538664

Mam a pouzivam na socku, dph i danove. Ale je fakt, ze to neni nic pro blbce.

0/0
15.3.2014 23:10

J98a10r93o96m48í19r 78K68r26á73l 4480739804599

On je problém spíše v tom, že je uznávaný jen podpis, vydaný našimi úřady.  Řada firem má už dlouho certifikáty pro styk s bankou, s obchodními partnery i úřady jiných zemí, ale v ČR je státní instituce neuznávají.

+1/0
16.3.2014 10:08

Z63d70e78n47e79k 18B41o77h17a22c50e42k 1968527797649

Proc se nemuze komunikovat s urady obdobne jako s penznimi ustavy? /Napr. inet. bankovnictvi/.

+5/0
15.3.2014 11:03

K44a35r31e91l 80P56á15n21e36k 9885615808649

Jo když jsem byl na gymnáziu, byli jsme na krásné přednášce tehdejšího ministra informatiky (Mlynáře?). Krásně o tom povídal. Mezitím jsem dokončil gymnázium, vysokou, léta v pracovním procesu a elektronický podpis pořád nefunguje pořádně...

+3/0
15.3.2014 8:51
Foto

V31l35a48d37i81m80í79r 22V92o70l95k63o 6560612877319

Jako OSVČ na to kašlu (a to jsem IT fanda)....všichni, kdo do toho šli nadávají jak špačci. Ušetříte? Leda prdlajs.

El. podpis a datové schránky jsou dobrý nápad, ale realizace v Česku dopadne.....no, jako vždy všechno. Zprasí to nějaká "odborná" firma, která se zná se zadavatelem. Pokud to někomu pomohlo, napište reakci. Rád poznám i opačné názory, zatím jsem neměl štěstí.;-)

+3/−1
14.3.2014 19:42

J60a69r75o54m46í16r 29K89r42á17l 4500619544889

Pokud musíte s dokumentem z DS stejně na ověření, je to na dvě věci. ;-)  Navíc s některými úřady ani přes DS komunikovat nelze (moje zkušenost se soudem a KÚ).

+1/0
16.3.2014 10:10
Foto

V80l29a72d10i65m28í36r 63V37o16l67k33o 6510632347389

tak jsem slyšel správně.....v podstatě to saméR^;-)

0/0
16.3.2014 19:47

P34e93t26r 88Š74k28o84d35a 5287240154570

Proč je vlastně platnost elektronického podpisu jen na 1 rok? To je ze zákona nebo proto, že chtějí vydavatelé mít zajištěný příjem?

+3/0
14.3.2014 16:52

L94u74d39v28í66k 14G89a76j89d56o95š69í93k 2965423694852

Je to z důvodů především bezpečnostních. Podobně jako u platebních karet.

0/−1
14.3.2014 16:55

P23e64t65r 65Š13k82o56d44a 5657230624430

To bych chápal....kartu mám na 3 roky, tak proč ne i elektronický podpis? Pokud to ale není dané zákonem, tak je mi jasný, že je to jen kvůli tomu, aby na tom měl kdo vydělávat. Zamaskovat cokoliv bezpečností je dneska trend, to víme všichni...

+2/0
14.3.2014 17:00

L47u80d51v23í77k 67G62a75j49d65o47š72í56k 2485763974562

Protože zneužití elektronického podpisu je daleko snažší než u platební karty. U EP je taková platnost zcela obvyklá. To není výmysle jen našich úřadů.

0/0
14.3.2014 17:04

P93e77t84r 25S49v14o58b49o91d90a 7912821834

No po nejakem case se musi certifikat zneplatnit nebot existuje teoreticka moznost ze nekdo zapojil nekolik superpocitacu a prolomil ho. I kdyz pokud si predstavim ze CIA nebo NSA zapojuje vsechny svoje superpocitace aby prolomila certifikat podpisu na danove priznani ktere jsem podal ja nebo Vy tak je to spis ta moznost co popisujete ;)

+1/0
14.3.2014 16:56

L11u89d37v43í52k 74G53a56j25d38o78š92í45k 2575273914182

"...Když budete posílat určitý dokument, třeba vyplněné daňové přiznání, je třeba úřadu oznámit, který podpis přesně máte, nebo-li od které certifikační autority..."

.

CO TO JE ZA NESMYSL?

Nic takového dělat nemusíte. Z podpisu je pochopitelně na první pohled jasné kdo ho vydal. To je přece jeho základní funkce.

+2/0
14.3.2014 16:24

M15i58l86a70n 45V76o28t96a75v91a 5724856761702

krásná nesmyslná reklama. každý člověk si může zcela zdarma zřídit datovou schránku a přes ní posílat třeba daňové přiznání. a navíc cokoli mi od státu dorazí, musí to jít do datové schránky, takže na poštu nemusím. Zatímco když jsem minulý týden volal na FU, že bych jim chtěl něco poslat emailem, tak mi řekli že to nejde, protože to není ověřené. Tak jsem se paní snažil vysvětlit, že mám elektronický podpis.... co že to máte???? ... asi tak

+2/0
14.3.2014 15:38

L92u65d63v56í45k 23G95a12j53d10o77š48í16k 2325133564412

Datová schránka je trochu něco jiného a slouží také k jinému účelu. Její hlavní nevýhodou je, že jí NELZE ZRUŠIT. Krom toho rozšířené funkce datové schránky jsou taky placené.

0/0
14.3.2014 16:27

P56e83t36r 85Š33k95o39d53a 5607240544970

Datová schránka je skvělá věc. Mám to zatím jen pro firmu, ale asi si do budoucna zřídím i osobní. Fakt nechápu, proč bych ji měl rušit...co je to, proboha, za "nevýhodu"? Rozšířené funkce datové schránky jsou placené, což ale k základní činnosti nevadí. Jde o to, že úřadům, soudu, apod. můžu poslat dokument, aniž bych chodil na poštu a navíc mě to nic nestojí.

0/0
14.3.2014 16:48

L61u82d39v61í18k 98G79a92j69d55o94š67í12k 2155863924952

Ano.

A kdyby vás náhodou napadlo, že potřebujete lejstro dostat poštou nebo rovnou do ruky, tak zjistíte, že to nelze, protože máte datovou schránku a když jí máte tak už vám nikdo nic jinak nepošle. A vzhledem k tomu že službu datové schránky nelze zrušit, už nikdy z žádného úřadu žádný papírový dokument nevymámíte. I když ho třeba potřebujete.

Pak se dostanete do situace, kdy si dokument budete muset sám z datové schránky vytisknout a nechat ověřit od notáře. Například až budete potřebovat něco odeslat do zahraničí, kde na nějaké české datové schránky prdí.

+1/0
14.3.2014 17:02

M69i94l92a29n 60V26o11t49a83v69a 5694336121842

Ja ale chci, ahy mi nikdo jinak nic neposlal. A neni pravda, ze si nemuzete nic vytisknout a nebo mesmylsl, ze musite k notari. Uradu to zase preposlu v elektronicke podobe. A pokud to potrebujetet v papirove, tak si jen vygenerujete kod a na prvnim czech pointu vam to vyjedou a dalsi overeni nepotrebujete.

+1/0
14.3.2014 18:23

L97u50d13v90í26k 47G86a96j33d33o62š70í10k 2885683824282

Tohle už tu bylo v době, kdy se datová schránka zaváděla. Některé naše úřady s ní nepracovali a vyžadovali originál dokumentu na papíře, který jste ovšem nemohl získat jinak, než že jste si to z datové schránky vytiskl a nechal notářsky ověřit. Pak ten nesmysl nějak vyřešili.

Pořád to ale není vyřešeno ve styku se zahraničními úřady, které nějaký náš datové schránky a CzechPoint nezajímá a chtějí mít papírové lejstro s razítkem a ORIGINÁL podpisem toho, kdo to vydal.

+1/0
15.3.2014 11:18

L18u46d56v89í28k 61G78a11j66d38o22š33í39k 2195693664702

Pardon: nepracovaly a vyžadovaly

+1/0
15.3.2014 11:20

Z95d26e98n23e70k 54B19o72h71a68c65e88k 1258227797109

To se ale musite vzdat cestovani do nekterych krajin sveta, nebo nekoho poverit kdo se do schranky bude koukat a vyrizovat to. Popreni fikce doruceni bude slozitejsi nez v listinne podobe, neli nemozne.

+1/0
15.3.2014 10:56

F15i47l90i47p 26K56o91h22o21u51t 4256411336872

U nás úřednice na finančních úřadech a pod nejsou vůbec proškolené a neví co znamená el. podpis a kdy se používá. Jsou vám schopný říct, že i do datovky je potřeba a pak zjistíte, že ne. Datové schránky jsou super a jsem aby je měl každý podnikatel povinně.

Bohužel česká pošta provozovatel datovek je chudá společnost, která není schopná nelimitovat datovou schránku 90 dny. Všechny písemnosti se do 3 měsíců smažou. A při tom máme  dnes emailové služby uplně zdarma, kde můžu mít zprávy za několik let v desítkách GB. Hned bych vypsal výběrko na nového dodavatele datovek nebo bych donutil cpost to nelimitovat. Ještě drze nabízí komerční službu datový trezor? Copak je normální že státní organizace vám za úplatu daruje lepší službu???Rv

+1/0
15.3.2014 7:20

Š57t82ě21p75á26n 37B73u32r21i45a44n 3983773541725

Vážený pane, zadarmo nic není. Možná bezplatně, ale zadarmo není opravdu nic. Nechci se zastávat ČP, ale nesmí využívat DS pro účely reklamy, analýzu obsahu jako tomu je u freemailu. Nemá tedy příjmy z reklamy a vytěžených dat. Toliko k financování. Limit 90 dní si někdo vycucal s prstu, ale každopádně bude vždy nějaký limit existovat. Zkuste se zamyslet na základě těchto dat, na kolik by Vás přišlo ukládání zálohování a držení systému v provozu. 10 000 000 datových schránek (nevím kolik jich je doopravdy) v každý den do schránky dojde nová zásilka a max. velikostí 10 MB po roce provozu. Teď si výsledek projektujte na 30 let. Dostanete zhruba představu o základní náročnosti. 

Proto mne nepřekvapuje, že základ je zadarmo a zbytek za peníze. Nebo si to řešte ve své režii a uvidíte.

0/0
16.3.2014 10:19

F85i85l29i37p 26K45o23h94o17u76t 4326951216782

Já teda komunikuji s VZP, FIN UŘADEM A ČSSZ jako OSVČ pomocí datové schránky, kterou mám zadarmo a žádný elektronický podpis nepotřebuji. 

Vysvětlete lidem, že Datová schránka nevyžaduje podepsaný dokument el. podpisem za který se musí platit.

+6/0
14.3.2014 10:47

J42i49ř15í 65H20o90l62ý 5752240193813

S tím nefunkčním elektronickým podpisem se jděte "píííííp".

+3/0
14.3.2014 9:03

Z36d55e13n27ě77k 46H49r34u64b95ý 5135178521436

Já osobně mám s elektronickým podáním trochu jiný problém - a totiž nemožnost si ověřit, co vlastně podepisuji. Když mi účetní dá podepsat papírové daňové přiznání, tak mám možnost to rámcově skouknout a odhalit, když se mi něco nezdá. Pokud je něco blbě, tak mi nikdo nemůže říct, že jsem si to měl přečíst a neměl to podepisovat, proto se také naše školství snaží o všeobecnou gramotnost obyvatelstva.

U datové věty nejsem při nejlepší vůli schopen potvrdit, co obsahuje a podpis je v podstatě jen formální. Stáváme se opět negramotnými, protože neumíme přečíst to, co podepisujeme.

Podle mého názoru přibude případů krácení daně, kdy podvodník bude tvrdit, že jen elektronicky podepsal to, co mu účetní připravila, a že on o žádném podvodu neví. A samozřejmě průšvih se bude snažit podle zákona padajícího h..na přenést na své podřízené.

+1/−3
14.3.2014 8:54

B86e13n 97P92a40v62k53a 1137523117581

Ono těch problémů s elektronickým podpisem je více. Ale to se vyřeší, až se to začne dostatečně kur...

Např. vy tvrdíte, že nejste schopný ověřit, co vlastně podepisujete. O. K. A třeba já zase nejsem schopný ověřit, že tím certifikátem to opravdu podepsal ten, kdo měl. No není to úplně super.

+1/−1
14.3.2014 9:38

Š72t88ě61p93á32n 52B23u16r62i86a48n 3143593541595

To na právní legitimitě nic nemění viz zákon 227/2000 Sb.

0/0
14.3.2014 9:55

B71e53n 52P95a39v42k61a 1317323867631

No to je možné, ale já nejsem stát.:-)

0/0
14.3.2014 10:06

Š81t83ě56p38á33n 13B11u67r14i57a86n 3393413521895

Nerozumím. Co tedy očekáváte od el. podpisu?

0/0
14.3.2014 10:26

B10e89n 56P47a97v48k48a 1797903987591

No tak to teda vlastně sám nevím.

0/0
14.3.2014 10:35

Š55t71ě26p20á67n 39B17u68r70i38a58n 3333633451135

Nic Vám nebrání si nastudovat formát věty a data interpretovat a tak zvýšit svoji gramotnost ;-). Pochybuji ovšem, že Vaše účetní pořizuje data v souboru ručně, ale že je na požádání generuje účetní SW, kde se dají data prohlédnout. Pokud ovšem trváte na grafické podobě v růžovém formuláři, tak bych spíše viděl problém u Vás.

Jinak ten nesmysl, že se bude někdo vymlouvat, že podepsal něco čemu nerozumí je směšný a doporučuji si nastudovat zákon 

227/2000 Sb

+1/−2
14.3.2014 9:54

B91e50n 11P83a24v20k53a 1487413717731

Nemyslím si, že je problém vyloženě u pana Hrubého. Prostě když něco podepisuji, potřebuji vědět co, když jsem to sám nevytvořil. Já mu rozumím. A jo, jako může si tu evidenci vést sám, samozřejmě ;-D

+2/0
14.3.2014 10:09

Z83d87e25n43ě13k 65H39r72u57b39ý 5505928881566

Směšný jste vy. Pak to dopadá tak, že lidé prostě podepíší všechno, co se jim strčí pod ruku.

+1/−1
14.3.2014 10:25

Š32t72ě81p60á51n 65B91u12r94i56a96n 3783163841495

No možná jsem směšný, ale vy evidentně natvrdlý, toliko k výměně komplimentů. Tak ještě jednou. Pokud Váš SW neumíte před exportem vhodně zobrazit podepisovaná data, je to VÁŠ problém, protože jste si takový SW koupil. Konkrétně aplikace EPO (podávání DP) to umí zobrazit v té "růžové" podobě. Takže plky, že podepisujete něco čemu nerozumíte, neobstojí ani logicky ani před soudem. Přeji příjemný budoucí pobyt ve vězení.:-P

+1/0
14.3.2014 10:32

Z12d32e84n48ě92k 55H28r52u36b35ý 5915938901876

Vy hovoříte úplně stejně jako postavy z filmu Šmejdi. Aneb to je "VÁŠ" problém, že jste podepsali něco, čemu nerozumíte.

Já kritizuji skutečnost, že podpisem opatřuji něco, co je v takovém formátu, který je za normálních okolností nesrozumitelný. A datovou schránkou prostě posílám jen tu větu.

0/0
14.3.2014 11:18

Š72t50ě56p22á36n 90B46u70r87i89a16n 3813813911685

Tak to máte  posunuté vnímání, co je čitelné a co ne. Pokud nejste schopen interpretovat XML (většina výkazu a podání je v XML, počínaje DP, přes DPH, PAP a další výkazy pro státní správu), pak jste skutečně informačně negramotný.

0/0
14.3.2014 11:35

B45o34ř58e54k 32Ž54a17n65d53a 1950116149296

Ta "věta" má binární člověkem nečitelný formát ? Já bych spíš tipoval XML, ale jen hádám.

0/0
14.3.2014 10:38

Z54d35e58n71ě11k 23H32r16u49b66ý 5795928131406

Ano, je to XML. Ale nemyslím si, že by měl kdokoliv toto luštit. (Nevím, zda se podaří vložit.)<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?><Pisemnost nazevSW="STORMWARE POHODA" verzeSW="10504.11"><DPHDP3>

<VetaD trans="A" dapdph_forma="B" d_poddp="" ctvrt="" c_okec="" k_uladis="" dokument="DP3" rok="2013" typ_platce="P" kod_zo="Q"/>

<VetaP opr_postaveni="jednatel" naz_obce="" ulice="" dic="" c_ufo="" c_pracufo="" opr_jmeno="" typ_ds="P" zkrobchjm="" psc="" opr_prijmeni=""/><Veta1 p_sl23_e="" obrat23="" p_sl23_z="" dan23="" dan_psl23_z="" dan_psl23_e=""/><Veta2 pln_sluzby=""/><Veta4 pln5="" od_zdp23="" pln23="" odp_sum_nar="" odp_tuz5_nar="" nar_zdp23="" odp_tuz23_nar=""/><Veta5 koef_p20_vypor="" koef_p20_nov=""/><Veta6 odp_zocelk="" dan_zocelk="" dano_da=""/></DPHDP3></Pisemnost>

0/0
14.3.2014 11:03

Š44t93ě42p21á73n 35B83u89r10i42a48n 3673423651835

Výborně! Sám jste deklasoval jako negramot v 21. století. ;-D Pro opticky lepší zobrazení stačí otevřít v IE a s popisem dokumentace z MF lze data interpretovat. Mnohem jednodušší je ovšem vyřvávat na internetu, jak je to hrozné, nepoužitelné, neřešitelné. Takže máte dvě možnosti. Buď věřte SW (tady evidentně Pohodě) a své účetní, nebo se bude muset naučit něco nového. Třetí cesta není.

0/0
14.3.2014 11:50

B12e25n 34P86a26v25k61a 1407433797671

Sorry, ale on má asi lepší věci na práci jako jednatel, než se hrabat v IT věcech.

0/0
14.3.2014 12:08

Š69t61ě95p67á78n 60B29u24r71i71a21n 3843373771445

To bezesporu asi jako jednatel firmy má. Jedna z prvních dovedností managera je delegace odpovědnosti. Jestli si troufá oponovat účetní v její práci, pak musí zvládat i "hrabání v IT věcech". Buď musí své účetní věřit (delegovat na ní pravomoc o odpovědnost) a zvolit k tomu vhodné nástroje kontroly (takový účetní SW, který mu datovou zprávu přeloží zpět do pro něj čitelné podoby) anebo podlehnout paranoii a vyřvávat na internetu do diskusí nesmysly o gramotnosti. Každopádně problém je na jeho straně, nestíhá jít s dobou.

0/0
14.3.2014 12:36

Z64d34e25n32ě42k 79H66r32u46b50ý 5545158851246

Je únavné, jak neustále odbočujete od tématu. Můj primární příspěvěk je jen a pouze o tom, že datová věta předložená k elektronickému podání je narozdíl od papírového podání nesrozumitelná. Tečka, nic víc. Nechápu, že máte potřebu to zpochybňovat.

Samozřejmě, že si mohu interpretovat xml/xsd vlastními silami, použít EPO, delegovat na někoho jiného, atd., ale tím jen potvrzujete to co jsem psal - je nesrozumitelná.

Každá vláda slibuje, že udělá podnikání jednodušší, ale pak stejně udělá dělá pravý opak. Stejný nesmysl je mantra elektronizace všeho možného i tam, kde to nedává smysl a jen to prohlubuje neefektivitu. Vím o čem mluvím, protože jsem byl u toho, když se ve firmě se 400 zaměstnanci zaváděl elektronický oběh dokladů. Ve výsledku procesy trvaly dvakrát tak dlouho a spotřebovalo se 4x více papíru, protože mnoho zaměstnanců potřebovalo mít ze zcela objektivních důvodů výtisk v ruce.

No nic, z vašich příspěvků je patrný nedostatek praktické zkušenosti, možná až poznáte jak to v reálném světě chodí, změníte na některé věci názor.

0/0
15.3.2014 11:44

Š81t63ě97p40á15n 65B31u93r42i63a86n 3483283921225

Neodbočuji. Pouze mám posunutou hranici termínu nesrozumitelná. Nesrozumitelnost je takový stav, kdy ani s vynaložením maximálního úsilí nejsem schopen interpretovat informaci. Do toho mají data v XML s popisem schématu daleko. Máte pravdu, že do ideální stavu elektronizace je ještě daleko. Za nešťastné považuji i fakt, že stát požaduje čím dál tím více údajů. Nebude to dlouho trvat a bude odesílat celá účetnictví (na Slovensku k tomu nemají daleko). Problém implementace na skoro bez papírový provoz znám velmi dobře. 90% problému s přechodem stojí pouze návyky a zastaralost procesů, která velmi často ukazuje na nadbytečnost nejen těch procesů, ale i lidí kteří je zajišťují. Což si velmi záhy uvědomí a začnou klást odpor.

Můžete mi věřit nebo ne, ale praktických zkušeností z podnikové sféry mám hodně. Názor měnit nemusím, naopak se neustále utvrzuji v tom svém.

0/0
15.3.2014 12:26

L90u39d96v19í81k 60G36a25j20d47o86š12í39k 2585263344552

Ale bavíte se tu o prdu.

Když se XML věta nahraje na portál tak ještě před odesláním (podpisem) dostanete vyplněné přiznání v PDF i s tím růžovým podkladem, které po vytištění vypadá přesně tak jako předtištěný formulář.

Pan Burian se jen vymlouvá.

0/0
14.3.2014 16:38

Š43t98ě88p17á22n 54B32u22r22i69a91n 3613443931615

Na co se proboha vymlouvám? Sám jsem poukázal na to, že aplikace EPO umí transformovat XML do formulářové podoby. Přečtěte si prosím můj příspěvek z 14.3.2014 10:32

0/0
14.3.2014 17:20

L73u20d55v20í56k 95G14a62j55d47o86š91í27k 2625913444252

Pardon. Omlouvám se. To byl pan Hrůbý na začátku tohoto vlákna.

0/0
15.3.2014 11:23





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.