Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Elektronický podpis usnadní komunikaci s úřady, není však zadarmo

Někdo možnost komunikovat s úřady pouze elektronicky vítá, jiný raději stojí fronty a vyplňuje papírové dokumenty. Nic proti tomu, ale na počítačové vyřizování si budeme muset postupně zvyknout všichni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T91o95m45á91š 68B63l35a63h78o 1577163438553

Ja ho mam kvuli DPH (mesicni platce), silnicni dani a vubec danim a prehledum vseho druhu a prijde mi to super. Vyplnim na webu formular, vetsinou tesne pred splatnosti a instantne podepisu a odeslu jednim klikem mysi. Rovnou mam v mailu potvrzeni, ze sem to poslal a muzu se kdykoliv podivat na stav zpracovani. Kdo rika, ze to nestoji za 400Kc (za rok!), vubec netusi, o cem mluvi.

0/0
23.3.2014 19:17

F46r54a11n88t22i79š92e14k 11P69r27u53d58k68ý 8162211422441

clanek je evidentne reklamou pro postu na poskytovani certifikatu. Je to ale drazssi varianta, hodici se spise pro podnikatele, kteri podespisuji sve dokumenty do ucetnictvi, vyberova rizeni apod. Zcela ZDARMA je zalozeni datove schranky a odesilani dokumentu v datove vete. Pokud chce nekdo podnikat, mel by chtit se takove nastroje pouzivat. Funguje pro vsechny bezne dokumenty pro financni spravu (generovat vetu lze pres webove rozhrani EPO) i pro Spravu socilaniho zabezpeceni (tam se da generovat pros Form Filler z formularu stahnutelnych na webo socialky).

0/0
17.3.2014 8:08

L18u98d63v64í44k 23G55a16j22d62o10š76í89k 2675103294542

Elektronický podpis je OK, ale co z toho udělala Česká pošta je opravdu NEUVĚŘITELNÉ.

Žádost o EP - Nejprve se musíte zaregistrovat na jejich webu, kde vyplníte osobní údaje - do té doby fajn. Pak ovšem to samé musíte vyplnit na papíře asi na 8 formulářů kde vypisujete pořád dokola to samé. Načež zjistíte, že to co jste vyplnil na webu je k ničemu, protože úředník u přepážky to RUČNĚ přepíše z těch vašich lejster do počítače a vytiskne vám další lejstro, kde je opět to samé, ovšem s chybami. Ještě vám při tom tvrdí, že "pověřená osoba" jste vy sám a musíte uvést, že sám sebe pověřujete. To celé trvá asi 40minut a fronta za vámi u přepážky se už začíná tvářit velmi mile.

Výsledek je, že v EP mám zkomolené jméno (takže je otázka, jestli je vůbec platný). Po asi měsíci mi přišla faktura, kde bylo 6 (slovy šest!) chyb v mé adrese a osobních údajích. Tedy těch údajích, co jsem 8x vypisoval do všech těch lejster i do formuláře na webu.

NECHÁPU, že teno "podnik" je oprávněn nést garance za vaší totožnost před státní správou.

+2/0
16.3.2014 11:52

E82m31i26l 25P47r51c89h90a35l 5280470208944

Mam a pouzivam na socku, dph i danove. Ale je fakt, ze to neni nic pro blbce.

0/0
15.3.2014 23:10

J28a51r46o23m97í43r 90K80r20á87l 4430159664399

On je problém spíše v tom, že je uznávaný jen podpis, vydaný našimi úřady.  Řada firem má už dlouho certifikáty pro styk s bankou, s obchodními partnery i úřady jiných zemí, ale v ČR je státní instituce neuznávají.

+1/0
16.3.2014 10:08

Z14d33e79n58e53k 38B23o33h88a26c28e70k 1578727737199

Proc se nemuze komunikovat s urady obdobne jako s penznimi ustavy? /Napr. inet. bankovnictvi/.

+5/0
15.3.2014 11:03

K94a17r95e27l 44P57á40n75e69k 9655375728729

Jo když jsem byl na gymnáziu, byli jsme na krásné přednášce tehdejšího ministra informatiky (Mlynáře?). Krásně o tom povídal. Mezitím jsem dokončil gymnázium, vysokou, léta v pracovním procesu a elektronický podpis pořád nefunguje pořádně...

+3/0
15.3.2014 8:51
Foto

V43l82a19d79i21m85í66r 55V68o93l80k80o 6930622307939

Jako OSVČ na to kašlu (a to jsem IT fanda)....všichni, kdo do toho šli nadávají jak špačci. Ušetříte? Leda prdlajs.

El. podpis a datové schránky jsou dobrý nápad, ale realizace v Česku dopadne.....no, jako vždy všechno. Zprasí to nějaká "odborná" firma, která se zná se zadavatelem. Pokud to někomu pomohlo, napište reakci. Rád poznám i opačné názory, zatím jsem neměl štěstí.;-)

+3/−1
14.3.2014 19:42

J36a85r27o16m10í92r 35K19r49á94l 4560929134889

Pokud musíte s dokumentem z DS stejně na ověření, je to na dvě věci. ;-)  Navíc s některými úřady ani přes DS komunikovat nelze (moje zkušenost se soudem a KÚ).

+1/0
16.3.2014 10:10
Foto

V86l11a50d59i55m42í18r 89V46o86l17k63o 6350222247469

tak jsem slyšel správně.....v podstatě to saméR^;-)

0/0
16.3.2014 19:47

P49e94t19r 81Š42k79o20d66a 5717500564100

Proč je vlastně platnost elektronického podpisu jen na 1 rok? To je ze zákona nebo proto, že chtějí vydavatelé mít zajištěný příjem?

+3/0
14.3.2014 16:52

L40u26d39v72í51k 79G17a79j39d43o17š86í84k 2465493404982

Je to z důvodů především bezpečnostních. Podobně jako u platebních karet.

0/−1
14.3.2014 16:55

P46e66t22r 93Š12k54o60d82a 5317550174890

To bych chápal....kartu mám na 3 roky, tak proč ne i elektronický podpis? Pokud to ale není dané zákonem, tak je mi jasný, že je to jen kvůli tomu, aby na tom měl kdo vydělávat. Zamaskovat cokoliv bezpečností je dneska trend, to víme všichni...

+2/0
14.3.2014 17:00

L82u87d14v85í18k 59G30a57j43d21o54š15í44k 2165153874322

Protože zneužití elektronického podpisu je daleko snažší než u platební karty. U EP je taková platnost zcela obvyklá. To není výmysle jen našich úřadů.

0/0
14.3.2014 17:04

P95e95t40r 78S66v34o82b43o16d37a 7702771894

No po nejakem case se musi certifikat zneplatnit nebot existuje teoreticka moznost ze nekdo zapojil nekolik superpocitacu a prolomil ho. I kdyz pokud si predstavim ze CIA nebo NSA zapojuje vsechny svoje superpocitace aby prolomila certifikat podpisu na danove priznani ktere jsem podal ja nebo Vy tak je to spis ta moznost co popisujete ;)

+1/0
14.3.2014 16:56

L29u34d98v88í56k 55G12a10j76d86o29š82í65k 2345213164592

"...Když budete posílat určitý dokument, třeba vyplněné daňové přiznání, je třeba úřadu oznámit, který podpis přesně máte, nebo-li od které certifikační autority..."

.

CO TO JE ZA NESMYSL?

Nic takového dělat nemusíte. Z podpisu je pochopitelně na první pohled jasné kdo ho vydal. To je přece jeho základní funkce.

+2/0
14.3.2014 16:24

M95i49l72a60n 34V59o76t20a26v62a 5304516111322

krásná nesmyslná reklama. každý člověk si může zcela zdarma zřídit datovou schránku a přes ní posílat třeba daňové přiznání. a navíc cokoli mi od státu dorazí, musí to jít do datové schránky, takže na poštu nemusím. Zatímco když jsem minulý týden volal na FU, že bych jim chtěl něco poslat emailem, tak mi řekli že to nejde, protože to není ověřené. Tak jsem se paní snažil vysvětlit, že mám elektronický podpis.... co že to máte???? ... asi tak

+2/0
14.3.2014 15:38

L58u78d52v91í30k 16G54a59j58d84o31š29í18k 2215953114102

Datová schránka je trochu něco jiného a slouží také k jinému účelu. Její hlavní nevýhodou je, že jí NELZE ZRUŠIT. Krom toho rozšířené funkce datové schránky jsou taky placené.

0/0
14.3.2014 16:27

P70e37t56r 40Š31k14o39d93a 5737320774390

Datová schránka je skvělá věc. Mám to zatím jen pro firmu, ale asi si do budoucna zřídím i osobní. Fakt nechápu, proč bych ji měl rušit...co je to, proboha, za "nevýhodu"? Rozšířené funkce datové schránky jsou placené, což ale k základní činnosti nevadí. Jde o to, že úřadům, soudu, apod. můžu poslat dokument, aniž bych chodil na poštu a navíc mě to nic nestojí.

0/0
14.3.2014 16:48

L92u80d58v74í64k 69G13a22j42d90o10š14í46k 2895873384152

Ano.

A kdyby vás náhodou napadlo, že potřebujete lejstro dostat poštou nebo rovnou do ruky, tak zjistíte, že to nelze, protože máte datovou schránku a když jí máte tak už vám nikdo nic jinak nepošle. A vzhledem k tomu že službu datové schránky nelze zrušit, už nikdy z žádného úřadu žádný papírový dokument nevymámíte. I když ho třeba potřebujete.

Pak se dostanete do situace, kdy si dokument budete muset sám z datové schránky vytisknout a nechat ověřit od notáře. Například až budete potřebovat něco odeslat do zahraničí, kde na nějaké české datové schránky prdí.

+1/0
14.3.2014 17:02

M50i64l23a24n 62V58o24t54a90v37a 5734236961552

Ja ale chci, ahy mi nikdo jinak nic neposlal. A neni pravda, ze si nemuzete nic vytisknout a nebo mesmylsl, ze musite k notari. Uradu to zase preposlu v elektronicke podobe. A pokud to potrebujetet v papirove, tak si jen vygenerujete kod a na prvnim czech pointu vam to vyjedou a dalsi overeni nepotrebujete.

+1/0
14.3.2014 18:23

L82u75d29v65í13k 72G53a53j50d92o87š66í79k 2365513934402

Tohle už tu bylo v době, kdy se datová schránka zaváděla. Některé naše úřady s ní nepracovali a vyžadovali originál dokumentu na papíře, který jste ovšem nemohl získat jinak, než že jste si to z datové schránky vytiskl a nechal notářsky ověřit. Pak ten nesmysl nějak vyřešili.

Pořád to ale není vyřešeno ve styku se zahraničními úřady, které nějaký náš datové schránky a CzechPoint nezajímá a chtějí mít papírové lejstro s razítkem a ORIGINÁL podpisem toho, kdo to vydal.

+1/0
15.3.2014 11:18

L26u10d88v33í66k 63G24a40j31d44o30š72í41k 2385973454442

Pardon: nepracovaly a vyžadovaly

+1/0
15.3.2014 11:20

Z26d38e26n34e83k 65B61o95h23a30c36e94k 1788867127969

To se ale musite vzdat cestovani do nekterych krajin sveta, nebo nekoho poverit kdo se do schranky bude koukat a vyrizovat to. Popreni fikce doruceni bude slozitejsi nez v listinne podobe, neli nemozne.

+1/0
15.3.2014 10:56

F95i56l22i17p 32K25o21h14o34u80t 4376321806192

U nás úřednice na finančních úřadech a pod nejsou vůbec proškolené a neví co znamená el. podpis a kdy se používá. Jsou vám schopný říct, že i do datovky je potřeba a pak zjistíte, že ne. Datové schránky jsou super a jsem aby je měl každý podnikatel povinně.

Bohužel česká pošta provozovatel datovek je chudá společnost, která není schopná nelimitovat datovou schránku 90 dny. Všechny písemnosti se do 3 měsíců smažou. A při tom máme  dnes emailové služby uplně zdarma, kde můžu mít zprávy za několik let v desítkách GB. Hned bych vypsal výběrko na nového dodavatele datovek nebo bych donutil cpost to nelimitovat. Ještě drze nabízí komerční službu datový trezor? Copak je normální že státní organizace vám za úplatu daruje lepší službu???Rv

+1/0
15.3.2014 7:20

Š63t88ě30p45á19n 23B76u16r42i44a37n 3363533431875

Vážený pane, zadarmo nic není. Možná bezplatně, ale zadarmo není opravdu nic. Nechci se zastávat ČP, ale nesmí využívat DS pro účely reklamy, analýzu obsahu jako tomu je u freemailu. Nemá tedy příjmy z reklamy a vytěžených dat. Toliko k financování. Limit 90 dní si někdo vycucal s prstu, ale každopádně bude vždy nějaký limit existovat. Zkuste se zamyslet na základě těchto dat, na kolik by Vás přišlo ukládání zálohování a držení systému v provozu. 10 000 000 datových schránek (nevím kolik jich je doopravdy) v každý den do schránky dojde nová zásilka a max. velikostí 10 MB po roce provozu. Teď si výsledek projektujte na 30 let. Dostanete zhruba představu o základní náročnosti. 

Proto mne nepřekvapuje, že základ je zadarmo a zbytek za peníze. Nebo si to řešte ve své režii a uvidíte.

0/0
16.3.2014 10:19

F44i52l56i27p 75K44o81h85o37u21t 4116261226102

Já teda komunikuji s VZP, FIN UŘADEM A ČSSZ jako OSVČ pomocí datové schránky, kterou mám zadarmo a žádný elektronický podpis nepotřebuji. 

Vysvětlete lidem, že Datová schránka nevyžaduje podepsaný dokument el. podpisem za který se musí platit.

+6/0
14.3.2014 10:47

J12i37ř38í 25H14o66l46ý 5742420763883

S tím nefunkčním elektronickým podpisem se jděte "píííííp".

+3/0
14.3.2014 9:03

Z29d89e23n76ě79k 95H71r77u25b88ý 5385808151146

Já osobně mám s elektronickým podáním trochu jiný problém - a totiž nemožnost si ověřit, co vlastně podepisuji. Když mi účetní dá podepsat papírové daňové přiznání, tak mám možnost to rámcově skouknout a odhalit, když se mi něco nezdá. Pokud je něco blbě, tak mi nikdo nemůže říct, že jsem si to měl přečíst a neměl to podepisovat, proto se také naše školství snaží o všeobecnou gramotnost obyvatelstva.

U datové věty nejsem při nejlepší vůli schopen potvrdit, co obsahuje a podpis je v podstatě jen formální. Stáváme se opět negramotnými, protože neumíme přečíst to, co podepisujeme.

Podle mého názoru přibude případů krácení daně, kdy podvodník bude tvrdit, že jen elektronicky podepsal to, co mu účetní připravila, a že on o žádném podvodu neví. A samozřejmě průšvih se bude snažit podle zákona padajícího h..na přenést na své podřízené.

+1/−3
14.3.2014 8:54

B73e81n 13P91a34v18k96a 1647163407171

Ono těch problémů s elektronickým podpisem je více. Ale to se vyřeší, až se to začne dostatečně kur...

Např. vy tvrdíte, že nejste schopný ověřit, co vlastně podepisujete. O. K. A třeba já zase nejsem schopný ověřit, že tím certifikátem to opravdu podepsal ten, kdo měl. No není to úplně super.

+1/−1
14.3.2014 9:38

Š97t21ě48p76á51n 69B20u78r38i56a54n 3673183571245

To na právní legitimitě nic nemění viz zákon 227/2000 Sb.

0/0
14.3.2014 9:55

B38e47n 95P20a73v55k33a 1207403837421

No to je možné, ale já nejsem stát.:-)

0/0
14.3.2014 10:06

Š81t18ě68p91á63n 83B82u69r80i84a33n 3113723281275

Nerozumím. Co tedy očekáváte od el. podpisu?

0/0
14.3.2014 10:26

B11e75n 57P29a24v94k44a 1197793587681

No tak to teda vlastně sám nevím.

0/0
14.3.2014 10:35

Š94t66ě60p74á10n 17B91u19r87i11a20n 3463913691835

Nic Vám nebrání si nastudovat formát věty a data interpretovat a tak zvýšit svoji gramotnost ;-). Pochybuji ovšem, že Vaše účetní pořizuje data v souboru ručně, ale že je na požádání generuje účetní SW, kde se dají data prohlédnout. Pokud ovšem trváte na grafické podobě v růžovém formuláři, tak bych spíše viděl problém u Vás.

Jinak ten nesmysl, že se bude někdo vymlouvat, že podepsal něco čemu nerozumí je směšný a doporučuji si nastudovat zákon 

227/2000 Sb

+1/−2
14.3.2014 9:54

B47e75n 39P14a45v32k90a 1557543567611

Nemyslím si, že je problém vyloženě u pana Hrubého. Prostě když něco podepisuji, potřebuji vědět co, když jsem to sám nevytvořil. Já mu rozumím. A jo, jako může si tu evidenci vést sám, samozřejmě ;-D

+2/0
14.3.2014 10:09

Z21d69e47n47ě98k 87H42r94u88b26ý 5195168831256

Směšný jste vy. Pak to dopadá tak, že lidé prostě podepíší všechno, co se jim strčí pod ruku.

+1/−1
14.3.2014 10:25

Š19t63ě40p26á89n 39B65u58r39i56a67n 3783743231455

No možná jsem směšný, ale vy evidentně natvrdlý, toliko k výměně komplimentů. Tak ještě jednou. Pokud Váš SW neumíte před exportem vhodně zobrazit podepisovaná data, je to VÁŠ problém, protože jste si takový SW koupil. Konkrétně aplikace EPO (podávání DP) to umí zobrazit v té "růžové" podobě. Takže plky, že podepisujete něco čemu nerozumíte, neobstojí ani logicky ani před soudem. Přeji příjemný budoucí pobyt ve vězení.:-P

+1/0
14.3.2014 10:32

Z13d21e16n27ě47k 95H31r70u50b11ý 5315148951806

Vy hovoříte úplně stejně jako postavy z filmu Šmejdi. Aneb to je "VÁŠ" problém, že jste podepsali něco, čemu nerozumíte.

Já kritizuji skutečnost, že podpisem opatřuji něco, co je v takovém formátu, který je za normálních okolností nesrozumitelný. A datovou schránkou prostě posílám jen tu větu.

0/0
14.3.2014 11:18

Š67t38ě69p55á88n 36B67u60r39i63a26n 3953613401895

Tak to máte  posunuté vnímání, co je čitelné a co ne. Pokud nejste schopen interpretovat XML (většina výkazu a podání je v XML, počínaje DP, přes DPH, PAP a další výkazy pro státní správu), pak jste skutečně informačně negramotný.

0/0
14.3.2014 11:35

B78o30ř23e29k 58Ž84a15n13d87a 1450296869916

Ta "věta" má binární člověkem nečitelný formát ? Já bych spíš tipoval XML, ale jen hádám.

0/0
14.3.2014 10:38

Z89d24e67n35ě68k 77H70r27u96b33ý 5855858771526

Ano, je to XML. Ale nemyslím si, že by měl kdokoliv toto luštit. (Nevím, zda se podaří vložit.)<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?><Pisemnost nazevSW="STORMWARE POHODA" verzeSW="10504.11"><DPHDP3>

<VetaD trans="A" dapdph_forma="B" d_poddp="" ctvrt="" c_okec="" k_uladis="" dokument="DP3" rok="2013" typ_platce="P" kod_zo="Q"/>

<VetaP opr_postaveni="jednatel" naz_obce="" ulice="" dic="" c_ufo="" c_pracufo="" opr_jmeno="" typ_ds="P" zkrobchjm="" psc="" opr_prijmeni=""/><Veta1 p_sl23_e="" obrat23="" p_sl23_z="" dan23="" dan_psl23_z="" dan_psl23_e=""/><Veta2 pln_sluzby=""/><Veta4 pln5="" od_zdp23="" pln23="" odp_sum_nar="" odp_tuz5_nar="" nar_zdp23="" odp_tuz23_nar=""/><Veta5 koef_p20_vypor="" koef_p20_nov=""/><Veta6 odp_zocelk="" dan_zocelk="" dano_da=""/></DPHDP3></Pisemnost>

0/0
14.3.2014 11:03

Š81t51ě10p51á43n 90B80u70r80i18a84n 3473953621355

Výborně! Sám jste deklasoval jako negramot v 21. století. ;-D Pro opticky lepší zobrazení stačí otevřít v IE a s popisem dokumentace z MF lze data interpretovat. Mnohem jednodušší je ovšem vyřvávat na internetu, jak je to hrozné, nepoužitelné, neřešitelné. Takže máte dvě možnosti. Buď věřte SW (tady evidentně Pohodě) a své účetní, nebo se bude muset naučit něco nového. Třetí cesta není.

0/0
14.3.2014 11:50

B81e19n 68P49a74v70k24a 1947903377831

Sorry, ale on má asi lepší věci na práci jako jednatel, než se hrabat v IT věcech.

0/0
14.3.2014 12:08

Š68t71ě81p95á36n 42B80u41r33i60a86n 3933853941215

To bezesporu asi jako jednatel firmy má. Jedna z prvních dovedností managera je delegace odpovědnosti. Jestli si troufá oponovat účetní v její práci, pak musí zvládat i "hrabání v IT věcech". Buď musí své účetní věřit (delegovat na ní pravomoc o odpovědnost) a zvolit k tomu vhodné nástroje kontroly (takový účetní SW, který mu datovou zprávu přeloží zpět do pro něj čitelné podoby) anebo podlehnout paranoii a vyřvávat na internetu do diskusí nesmysly o gramotnosti. Každopádně problém je na jeho straně, nestíhá jít s dobou.

0/0
14.3.2014 12:36

Z28d42e59n50ě30k 81H17r91u25b23ý 5265458121816

Je únavné, jak neustále odbočujete od tématu. Můj primární příspěvěk je jen a pouze o tom, že datová věta předložená k elektronickému podání je narozdíl od papírového podání nesrozumitelná. Tečka, nic víc. Nechápu, že máte potřebu to zpochybňovat.

Samozřejmě, že si mohu interpretovat xml/xsd vlastními silami, použít EPO, delegovat na někoho jiného, atd., ale tím jen potvrzujete to co jsem psal - je nesrozumitelná.

Každá vláda slibuje, že udělá podnikání jednodušší, ale pak stejně udělá dělá pravý opak. Stejný nesmysl je mantra elektronizace všeho možného i tam, kde to nedává smysl a jen to prohlubuje neefektivitu. Vím o čem mluvím, protože jsem byl u toho, když se ve firmě se 400 zaměstnanci zaváděl elektronický oběh dokladů. Ve výsledku procesy trvaly dvakrát tak dlouho a spotřebovalo se 4x více papíru, protože mnoho zaměstnanců potřebovalo mít ze zcela objektivních důvodů výtisk v ruce.

No nic, z vašich příspěvků je patrný nedostatek praktické zkušenosti, možná až poznáte jak to v reálném světě chodí, změníte na některé věci názor.

0/0
15.3.2014 11:44

Š66t56ě19p23á59n 31B18u88r83i80a51n 3663633391735

Neodbočuji. Pouze mám posunutou hranici termínu nesrozumitelná. Nesrozumitelnost je takový stav, kdy ani s vynaložením maximálního úsilí nejsem schopen interpretovat informaci. Do toho mají data v XML s popisem schématu daleko. Máte pravdu, že do ideální stavu elektronizace je ještě daleko. Za nešťastné považuji i fakt, že stát požaduje čím dál tím více údajů. Nebude to dlouho trvat a bude odesílat celá účetnictví (na Slovensku k tomu nemají daleko). Problém implementace na skoro bez papírový provoz znám velmi dobře. 90% problému s přechodem stojí pouze návyky a zastaralost procesů, která velmi často ukazuje na nadbytečnost nejen těch procesů, ale i lidí kteří je zajišťují. Což si velmi záhy uvědomí a začnou klást odpor.

Můžete mi věřit nebo ne, ale praktických zkušeností z podnikové sféry mám hodně. Názor měnit nemusím, naopak se neustále utvrzuji v tom svém.

0/0
15.3.2014 12:26

L94u25d82v53í63k 51G81a45j50d16o12š60í79k 2655813194952

Ale bavíte se tu o prdu.

Když se XML věta nahraje na portál tak ještě před odesláním (podpisem) dostanete vyplněné přiznání v PDF i s tím růžovým podkladem, které po vytištění vypadá přesně tak jako předtištěný formulář.

Pan Burian se jen vymlouvá.

0/0
14.3.2014 16:38

Š78t59ě65p14á76n 79B36u73r13i39a57n 3773973631275

Na co se proboha vymlouvám? Sám jsem poukázal na to, že aplikace EPO umí transformovat XML do formulářové podoby. Přečtěte si prosím můj příspěvek z 14.3.2014 10:32

0/0
14.3.2014 17:20

L77u28d30v97í43k 91G48a40j84d21o67š17í56k 2695373324122

Pardon. Omlouvám se. To byl pan Hrůbý na začátku tohoto vlákna.

0/0
15.3.2014 11:23



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete nechat peníze úročit a zároveň je kdykoliv vybrat?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.