Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pohovory v angličtině? Noční můra pro většinu uchazečů

"A nyní nám řekněte něco v angličtině." Věta, která na pracovním pohovoru vyděsí čtyři pětiny uchazečů. Aktivně se anglicky domluví totiž jen 17 procent Čechů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V31á73c32l50a33v 53V93a77n56ě38k 2533863498841

Angličtina jako takova je vam na nic pokud neznate kulturu, zvyky a celkový styl používaný v obchode a beznem zivote danne zeme. Jinak se chova Anglican nez Nemec a presto oba komunikuji v Anglictine. Číňani a Japonci se take dobre domluvi v AJ ale jejich reakce - pokud si jich umime povšimnout signalizují něco zcela jiného. Co je nejdůležitější je selský rozum, nevtiravost, nepodlezavost a zdrave, nearogantni sebevědomí. Kdyz tyto veci mate, domluvite se dobre I rukama.

0/0
26.3.2014 23:16

M36a11g30d49a 76D72e51m70l54o49v63á 7416196523325

V inzerátu na pozici, o kterou jsem se ucházela, požadovali komunikativní angličtinu. Když jsem se zeptala v jaké míře ji budu využívat, dozvěděla jsem se, že vůbec, protože oni si tímto požadavkem jen udělali selekci. Prý mají vyzkoušeno, že místo 170 odpovědí příjde jen 70.

+2/0
26.3.2014 14:23

M30a56r53t39i40n 15H74a63v42l28í21k 4430955237423

To je jednoduché. V mém životě používám hlavně technickou angličtinu. Takže pokud se semnou personalista bude chtít bavit technicky není problém. Zásadní problém, je, že on zase takový druh angličtiny neovládá. Takže je potřeba ho dostat jeho vlastní zbraní.

0/0
26.3.2014 11:50

J85i27ř72í 66S94u20c15h47ý 5818527596297

Angličtina je často jen nástroj selekce. Tento požadavek není diskriminační jako např. pohlaví, věk atd. I v nadnárodních společnostech je řada profesí, kde se z angličtinou nepotkáte jak je rok dlouhý.

+1/0
26.3.2014 9:53

J81i85ř91í 43Z50á55h90o17r95a 5423195542309

Hmmm, naštěstí mezi těmi 19% není ani moc personalistů. podle mě je pohovor v angličtině noční můrou pro personalisty a oni se chudáci zeptat musí, výhodou pro ně je, že anglicky umí jednu otázku dokonale.

0/0
24.3.2014 15:30

A36n65d17r58e61j 17R74u40š16č76á24k 6467857374554

To je hodně špatný vtip. Ať mi někdo říká, že je na tom česká ekonomika špatně a jak je nezaměstnanost extrémní, když (stále ještě) evidentně stačí umět slušně mluvit anglicky aby člověk dostal dobrou práci. Když to srovnám s nároky na zaměstnance už jenom vedle v Polsku, tak to je opravdu k smíchu. Tam už dávno se slušná angličtina považuje za standard, který už nerozlišuje dobrého uchazeče od horšího - a už to pomalu spěje do stavu, kdy naprostá většina uchazečů zná dobře cizí jazyky aspoň dva, takže ani s dobrou angličtinou a třeba němčinou už člověk moc velkou díru do světa neudělá. Pokud je česká ekonomika schopna uživit 91 procent obyvatel v produktivním věku i s takhle mizernými jazykovými schopnostmi, pak je na tom opravdu VELMI dobře. Jinde už to totiž moc nejde.

+3/−3
22.3.2014 7:19
Foto

P25e18t71r 85M80o84o91s 6762505837

Spíše se obávám té situace, kdy v budoucnu bude při přijímacím řízení upřednostněn perfektně jazykově vybavený, komunikativní a sebevědomý lempl a přetrhdílo před uchazečem s praxí, avšak se znalostí AJ víceméně pasivní.

Zcela na rovinu: dobré komunikativní znalosti v cizím jazyce je na místě požadovat např. u obchodních profesí, kde se předpokládá ústní i písemný styk s klienty ze zahraničí. Naproti tomu třeba u technických profesí pasivní znalost v drtivé většině případů alespoň ze začátku zcela postačuje - zde je důležitá schopnost vyznat se v originálním jazyce technické dokumentaci k zařízení, měla by být ovšem upřednostněna schopnost orientace ve vlastní problematice toho kterého zařízení.

U řady českých firem ovšem toto bohužel neplatí - zvláště v případech, kde HR zm..i (dle Dfensovy specifikace) mají při výběru uchazeče větší slovo, než jeho/její budoucí přímý nadřízený/nadřízená. Tady vidím největší problém do budoucna - představa, že jednoho dne budou technicky zaměřené firmy i na pozicích vysloveně technických zamořeny ambiciózními, vysoce sebevědomými zm..y sice s bravurní angličtinou, avšak s katastrofálním náhledem do problematiky jejich pracovní náplně; mne děsí ze sna již delší dobu:-/Rv

0/0
24.3.2014 21:43

M69a87r15t16i46n 53V17o28j45á67č53e97k 9883297451846

noční můra možná tak pro ty co si v CV přidávají a patří jim to

+2/0
21.3.2014 20:17

K88r75i19s76t96ý64n27a 44Š90e87n69k32o72v44á 5435870652747

Tak jestli u ejčáristů boduje více angličtina, než zkušenosti a vzdělání, je něco špatně.

+10/−2
21.3.2014 15:20

M90i29k69u34l69á33š 16L28é49v68y 5112275294511

Ani se tomu nelze divit. Dnes, kdy se možná až cíleně produkují šmejdy, záleží spíše hezky plynně podat prezentaci výsledků v AJ. Že ty výsledky jsou k zblití, nebo z větší části zmanipulované, je nepodstatné.

Byli doby kdy jsem si na kapitalizmu nejvíce cenil kvality výrobků. Žel, už to dávno neplatí

+1/0
22.3.2014 0:42

S50i95m95o26n67a 72P85a15n70t69ů24č58k82o83v54á 3108335642413

Smutné, že neumíte ani českyRv Ale hlavní je poplivat kapitalismus, co?

+5/−1
22.3.2014 21:28

M24i38k26u24l63á15š 85L70é78v24y 5572425734671

Čeština není mým rodným jazykem, nikdy jsem ji neměl ve škole.

Ta kritika kapitalizmu je plně zasloužená. Vlastně váš jediný "relevantní" argument je má čeština.

Jste ubohý chudák co neumí argumentovat

+1/0
23.3.2014 19:35

S27i81m76o48n27a 30P91a87n84t57ů98č19k21o49v32á 3728495442463

Souhlasím s vámi, na druhou stranu pokud má uchazeč o místo zkušenosti a vědomosti, ale nedomluví se s kolegy, klienty, dodavateli... jsou mu vědomosti tak nějak k ...

Jsou pozice, kde to bez angličtiny nejde, ale je spousta firem, které si to napíší do inzerátu i tam, kde zaměstnanec angličtinu nepoužije ani jednou za deset let.

+1/0
22.3.2014 21:31

P84e15t23r 34U80r41a20m 1812120163907

Hlavni tajemstvi uspechu anglictiny v cechach je znat nepravidelna slovesa. Za ne je v testech vzdycky nejvic bodul.!!

+5/−1
20.3.2014 23:21

P23e36t50r 89K64u12l76i61c16h 9440481352525

U pozice, kde je angličtina nutná, je pohovor v angličtině samozřejmostí a pro relevantního uchazeče to není problém. Pokud na pozicích, kde angličtina nutná není, ji u pohovorů personalisti zaměstnavatele vyžadují, tak to jenom svědčí o jejich hlouposti.

+15/0
20.3.2014 22:31

P67e24t54r92a 45N47o15v74á22k95o87v61á 7148566954168

Ale to nevyžadují personalisté, to vyžaduje firma - jednak je to něco na úrovni, druhak co kdyby třeba náhodou ta angličtina časem potřeba byla, kdybychom nabrali cizince CEO, CFO, COO apod.

+1/0
21.3.2014 14:46

I17v48a 89K80r93i44s72t68o31f83o30v94á 7865383122452

No tak u nás v okrese máme firmu, která vyžaduje plynně angličtinu nebo němčinu. Po každém, snad jen dělníky vyjímá. Známý známého známého z této firmy se tam ucházel o místo mistra na dílně. Požadavek: jazyk. Ovšem, protože to byl známý, bylo mu odpuštěno, že umí jen česky... Výsledek? Když jsem s ním mluvila, sdělil mi, že jazyk absolutně nepotřebuje, ten potřebuje pár lidí v kanclu. (obchodní oddělení atp.). Tak proč si to dávají do požadavků? Takhle jim unikne třeba kvalitní člověk, který umí "pracovat rukama" a vezmou tak kdejakého hňupa jen proto, že umýval v Anglii nádobí a umí jazyk. :-/

+14/0
20.3.2014 22:20

P79a69v65e65l 86J26a45n63s11a 2255109401614

není to náhodou auto-kabel krupka?

0/0
21.3.2014 23:37

P37e60t54r80a 55N97o95v58á53k57o33v51á 7848716604278

Češi vnímají ve 4/5 angličtinu na pohovoru špatně, protože ke 4/5 zaměstnání není angličtina vůbec potřeba.

+19/0
20.3.2014 22:09

P20a86v82e93l 51J81a44n89s39a 2285899121354

právě! když není potřeba, proč jí sakra vyžadujou?

0/0
21.3.2014 23:39

J79a78n 43M42o16h92y33l75a 6232419399161

To je ale pořád není problém ani angličtiny, ani jejího použití u pohovoru, pokud je v podmínkách. Podmínky si stanoví firma, tam je háček.

0/0
22.3.2014 22:14

Z86b35y21n42ě23k 11J54e83h46l90i37č27k45a 8204558259631

nejlépe se bavte anglicky u piva někde jinde než v ČR.

+1/0
20.3.2014 21:37
Foto

P51e36t18r 92M33o73o78s 6882195777

To se ovšem dost prodraží;-);-D...ale klapnout to může.;-)

0/0
24.3.2014 21:59

P78a37v51e95l 55N52o87v64á56k 4323578255271

V mem oboru se o znalosti anglictiny nediskutuje, je samozrejmosti. Spis je problem najit cloveka, ktery k tomu mluvi nemecky. Kdyz uz nekoho najdeme se dvema jazyky, tak ma nulove technicke znalosti a k tomu nedostatecnou mentalni kapacitu. Jakkoliv blbe to zni, je proste problem najit nekoho se dvema jazyky a zdravym selskym rozumem. A to by nedostal min jak ctyricet...

+3/−1
20.3.2014 20:55

J45o27s87e88f 50V26o95m95á47č17k21a 5713154313224

Tak zkuste dát šedesát, sedmdesát... Vše je jen otázka nabídky a poptávky, v ČR je určitě spousta lidí, co umí anglicky, německy a přitom mají technické vzdělání a selský rozum.

A pokud je to hodně, vezměte někoho pouze s angličtinou a zaplaťte mu intenzivní kurz němčiny, během roku bude umět dobře.

+3/0
20.3.2014 23:58

S62i61m42o53n14a 32P74a56n93t93ů81č73k57o55v97á 3928165352193

Zajímavé, když jsem se zamyslela nad lidmi, které znám, tak vím o jedné ženě, která mluví perfektně anglicky a německy a má zdravý selský rozum, ale technické znalosti nula. Je smutné, že žije na malém městě, pracuje v malé firmě, kde běžně používá oba jazyky a bere 13k. Dál ale nic. Znám mraky inženýrů z technik, kteří mají vše až na němčinu, pak jednoho strojaře, který má dokonce doktorát, oba jazyky, ale zase mu chybí selský nebo jakýkoli rozum... nemáte to jednoduché. Líbí se mi návrh pana Vomáčky, jen se bojím, že za rok se člověk německy nenaučí, to spíš anglicky.

+1/0
22.3.2014 21:37

J72i75ř44í 83E38r72b22e81n 1413294396337

Německy se perfektně naučíte právě v technickém oboru. Řadu věcí člověk zná z obecné češtiny (od šraumcíru a fušvancu přes ciglinu po šaluňk) a němčina je technický jazyk s jednoznačnými pojmy...

0/0
24.3.2014 13:42

J50i31ř74í 11E93r89b14e20n 1933694696927

Ja, Sie haben Recht, selbstverständlich.

Wo kann man den Lebenslauf schicken, um die Karriere bei Ihnen zu prüfen?

Meine Ehefrau wollte eine bessere Position probieren und war noch nie zuviel erfolgreich, trotzdem sie die deutsche auch die englische Sprache sehr gut beherrscht...

0/0
24.3.2014 13:40

G93e68o51r47g 50K48o24m15b45e94r57e45c 9274761146791

asi kazdej nemec by tomu porozumel, dokonaly to vsak zdaleka neni :-)

0/0
24.3.2014 14:35

J90i50ř43í 37E63r69b40e52n 1823534136127

Však já vím, taky já tím uchazečem nejsem osobně  ;-)

0/0
25.3.2014 5:45

R12u25d24a 13S16l50a88v68í30k 5733418916141

Důležité je neumět anglicky lépe než personalista, který se vás ptá...

+14/−1
20.3.2014 18:37

J34o87s54e72f 39V82o26m85á33č28k53a 5353424393344

Nesmysl.

+2/−2
20.3.2014 23:58

R37a98d64e95k 44N21e12u30m80a54n39n 5762872448585

smysl

použiješ něco, co zkoušející nezná - a ten bude myslet, že si vymýšlíš

0/0
23.3.2014 5:35

O26s19k50a32r 39K81o85v78a52ř69í85k 8267773956707

Umět cizí jazyk je fajn. Ale teprve při rozhovoru s cizincem se ukáže, jak na tom člověk skutečně je.

+1/0
20.3.2014 18:26

M76a72r21t64i41n 31V19o44j57á91č31e66k 9733277981166

no to asi ne ,rozhodující je rozhovor s rodilým mluvčím .....jakýkoli jiný cizinec to má naučený stejně jako vy

0/0
21.3.2014 20:20

M38a51r74t12i43n 83V20o98j51á51č29e21k 9353577941346

tím chci říct ,že dříve jsem lépe rozuměl těm co se anglicky taky učí a rozumět amíkům nebo angličanům byl problém,ale je to jen o tom to naposlouchat

0/0
21.3.2014 20:24

K34r19y76š66t64o33f 13L37a17n73í92k 1399170245225

to je docela kratkozrake davat prednost znalosti jazyka pred praxi. rozhodne se da rychleji naucit cizi jazyk (behem par mesicu v zahranici) nez odbornost ziskana lety praxe.

+6/0
20.3.2014 18:13

R60a53d63i57m 74Z13a93t36o92p61e21k 9222885112967

To mate pravdu, ale kdyz ten clovek behem par dnu az tydnu musi fungovat a denne anglictinu pouzivat, tak je mu jeho praxe i odbornost k nicemu, zvlast pokud se jedna o praci v tymu. Pokud nastupujete do mezinarodni firmy, tak byva zvykem, ze mezi sebou komunikuji v pisemne forme v anglictine i cesti zamestnanci.

+1/0
20.3.2014 20:15

K18r98y96š96t42o63f 49L42a50n15í47k 1469930685895

samozrejme pokud je nabidka, neni problem. ovsem v situaci kdy je na vyber mezi jazykem a odbornosti se podle me rychleji nauci jazyk nez praxe (pokud se nejedna o pripravu obcerstveni apod.), jinak nezbude nez ponechat misto neobsazene.

0/0
21.3.2014 14:16

J80i91r37k39a 68A67n71d98r30y30s 1408819830145

Myslim, ze tohle tema se zbytecne hroti. Po skole jsem mel jsem pasivni znalost anglictiny. Nastoupil jsem do firmy, ktera je pobockou americke spolecnosti. Pri pohovoru se na jazyk ptali, ale odborna znalost pro ne byla dulezitejsi. Ze zacatku to bylo tezke, ale zamestnavatel nam platil i jazykovy kurz, mel jsem stesti na managera v USA, ktery mel trpelivost, dostal jsem se do toho a nyni nemam problem. Proste jsem se to casem naucil.

Navic mi prijde usmevne, ze zpravidla vice tlaci na anglictinu pri pohovoru ve firme, kde anglicky nekvaknete jak je rok dlouhy.

+9/0
20.3.2014 16:09

E52v20a 23H35u20r65t92o41v20a 9804576206208

řekla bych, že v některých firmách je hodně důležitá i odbornost; pokud totiž potřebují lidi s určitým profilem, pak jim něco i prominou; pokud se jedná o místo asistentky nebo referentky, tak si takto uchazečky pěkně vyselektují

+1/0
20.3.2014 16:23

J22i52r36k65a 98A67n12d80r29y83s 1598429380465

Souhlasim, jen si proste myslim, ze obcas firmy hodne od uchazecu ocekavaji, ale krome platu uz dalsi rozvoj proste nenabizeji. Jako by bylo jednodussi si postezovat, jak je malo spravnych uchazecu na pracovnim trhu, nez si proste toho spravneho zamestance udelat.

+4/0
20.3.2014 16:31

E98v75a 75H12u81r64t38o97v93a 9344216826138

pak je lepší takovou firmu nechat být; když má člověk co nabídnout, tak si najde uplatnění, ve kterém se může dál rozvíjet; problém je asi u lidí, kteří jsou na tom stejně jako tisíce dalších

0/0
20.3.2014 18:37

V96i48k80t55o81r 57N57á58r56o93ž63n40ý 3249812328

Navíc pokud budete umět dobře anglicky a několik let ten jazyk používat nebudete , znalosti se začnou vytrácet

+1/0
20.3.2014 19:35

J32i36ř63í 91E81r29b93e64n 1433784746547

Stoprocentně potvrzuji. Pět let bez nutnosti používat cizí jazyk jsem na nové pozici hodně cítil, a to jsem se to snažil udržovat aspoň četbou technických dat a zpravodajství...

0/0
24.3.2014 13:44

L81á24ď57a 12V54r26a63n15ý 7428488378777

Pokud chcete opravdu mluvit anglicky, tak to zkuste s asiatem.

Oni do toho dávájí tu svoji "intonaci" a já jim prostě nerozumím nebo mě to stojí obrovské úsílí.

+1/0
20.3.2014 15:28

D84a80n86i52e81l21a 70U66r82b15a74n67o69v28á 2114820125826

stejný problém jsem měla s Francouzem hovořícím se silným přízvukem Anglicky, ale mozek si naštěstí po prvních minutách šoku, kdy mi hlásil že nerozumí ani slovo zvykl a pak už to šlo.;-D

0/0
20.3.2014 15:33

S47t76a16n12i75s43l97a90v 19M24o59k76r89ý 8837972856172

Mam stejny pocit, v praci mame hodne Francouzu a ze zacatku mi trvalo nez jsme rozeznal jestli mluvi anglicky nebo francouzsky, ale po par dnech v pohode. Jejich vyslovnost another jako enedr a future jako fíčr je ve firme legendarní ;-D

+1/0
20.3.2014 15:55

P11a41v50e82l 31T18o18m71a75n 1495896411369

Dobře, možná jsem si NEVŠIML, že mluvíte o Evropských národech, ale vy jste si asi nevšiml, že nejsem ona, ale on ;-) Zde ve Vietnamu jsem se také nejlépe domluvil s Rakušanem nebo Holanďankou. Ale je tu i pár Američanů nebo Britů a Ti, pokud nemluví příliš rychle, tak jim člověk rozumí dobře.

0/0
20.3.2014 16:03

P24a79v12e58l 10T60o71m82a14n 1535536901129

Pardon, to byla reakce na pana Němce.

0/0
20.3.2014 16:04



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.