Diskuze

Test: Víte, za kolik se jezdí vlakem?

Kdy jste jeli naposledy vlakem? Jestli v době tvrdých jízdenek a průvodčích s procvakávacími kleštičkami, měli byste se připravit, že se toho dost změnilo. Vyzkoušejte si, jestli jste připraveni na cestování vlakem, a to i z finančního pohledu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PN

Platí pořád ještě u INkarty, že když vám na ní končí platnost a máte tam nějakou částku, tak pokud vaše jízdenka stojí víc, musíte si nabít nejméně 100 Kč a pokud vám tam zase něco zbyde, tak vám na pokladně řeknou: To musíte projezdit na nějakejch kratších tratích.

Tohle mě tak dostalo, že jsem další INkartu již nezakoupila.

0 0
možnosti
JL

V bodu 6 chybí d) Tak vás ČD okradou. !!

Nevěříte? Tak schválně si zkuste koupit zpáteční jízdenku pro 2 osoby + psa z Prahy Zbraslav do Kamenného Přívozu přes web. Vysype to na vás cenu 238Kč (178Kč po odečtení slevy 6Kč za online nákup pro osoby a 60Kč za zpáteční přepravu psa)  !!

A když si ji koupíte na pokladně, tak vás bude stát 137Kč a 30Kč za psa.

Rozdíl 71Kč na vzdálenosti 56km. Změna ceníku byla 15.12.2013, takže od té doby už musí jít o pěknou sumičku.

0 0
možnosti
LN

Že byste někdy zkusili Bayern-ticket, abyste se dostali do nějakýho srovnání?

0 0
možnosti
JD

Mě by spíše zajímalo , kolik platím i když vlakem nejezdím.Miliardové roční ztráty.

5 0
možnosti
VB

Po dlouhé době jsem cestovala ČD z Přerova do Prahy a je to opravdu rozdíl v čistotě, vybavení vlaku, ochotného personálu, nevím, jak je to se slevami, ale rozdíl je evidentní, i když ještě ve službách dohánějí Regiojet (ten nestaví v Přerově).

0 0
možnosti
MK

10 let jsem jezdil do Prahy autem, pak jsem zkusil vlak ČD. Na internetu jsem se podíval na orientační cenu a protože jsem nevědel čas odjezdu, rozhodl jsem se koupit lístek před odchodem. A kurňa místo 800 chtěli za rychlík kolem 1200 Kč, a prý je to "Euro Night" - tak to psali na lístku. Vzhledem k názvu a ceně jsem očekával něco víc, než jsem si pamatoval před 10-20-30 lety. A bohužel, přijel 50 let starý křáp a "Euronight" byl lehátkový vlak, kde by neusnul ani Schwarzenberg. Takže jsem to zkusil a za dalších 10let dám ČD šanci, jestli budou existovat. :-P

5 0
možnosti
LN

To jezdíte z Ňu Jorku? To máte docela levný.

1 0
možnosti
ZZ

Mě hlavně dokáže překvapit "matematika" ČD. Konkrétní příklad: trasa Brno - Prostějov. Plná cena podle ceníku = 110 Kč, ale jezdí se za "akční" jízdné 75 Kč. Jízdné s In 25 je 65 Kč. Jak na tu částku 65 Kč přišli? To není 75% ani ze 110, ani ze 75... Totéž trasa Brno - Zlín-střed (přes Břeclav): plná by podle ceníku stála 197 Kč. Ale jezdí se za "akčních" 110. Na In 25 to stojí 95 Kč. Matika mi nikdy moc nešla, ale procenta ještě zvládám a tady mi to teda rozhodně nesedí...

0 0
možnosti
PN

Akční matematika nedává žádný smysl. Ale furt je to jednotná ceníková cena. Zkuste cestovat v Německu, Francii, Španělsku, Británii. Dokud si jízdenku nekoupíte nemáte vůbec tušení kolik bude stát, cena se mění podle prodaných míst, podle času nákupu i času jízdy vlaku. Dva vlaky ve stejný den a jiný čas mohou mít i 100% rozdíl ceny mezi sebou. Leo a RJ se o takovou kravinu pokouší i u nás, ale doufám, že ČD zůstanou u tabulkových cen, jakkoli matematicky divných.

1 0
možnosti
RK

Vlakem nejezdím 10 let a mám to za 11 bodů...to se teda asi moc nezměnilo =)

1 0
možnosti
PH

Nemusím dělat test abych pochopil, že vlak je u nás nejdražší způsob přepravy.

3 3
možnosti
BP

B49e83n 12P59a15v66k48a

6. 4. 2014 17:26

Jen si ten test udělejte.

0 0
možnosti
AM

Kecy! Už jen ten marketingově napatlaný "výsledek testu" je totálně k smíchu:

"Standardní výkon, něco znáte z praxe, něco umíte odhadnout a v něčem prostě i vás České dráhy překvapí."

Jezdil jsem teď rok a půl několikrát týdně vlakem a musím říct, že jak říká výsledek testu "i mě ČD překvapili." Dráhou jsem jel naposled v 2005, kdy jsem dojížděl vlakem na střední školu, a pak opět až v 2012 a musím říct, že krom zlepšené kultury cestování (ano, to musím přiznat) je situace naprosto zoufalá. Pokud člověk nekupuje zrovna nějakou akční jízdenku (Praha - Brno nebo Praha - Ostrava) tak s těmi dotacemi co se do dráhy cpou jsou ty ceny vyloženě zlodějina!!Ve dvou lidech nemá cestování vlakem žádný ekonomický smysl, skupinová sleva je bez slevy na děti vyloženě k smíchu a o vrácení peněz při zpoždění je také potřeba zmínit, že platí jen na IC/EC. Tuhle měl vlak zpoždění ve výchozí stanici 2h a v cílové 4h a žádost o vrácení části jízdného (kterou bych aspoň z části pokryl náklady na taxíka, neb v jednu v noci jsem si o MHD mohl nechat akorát zdát) mi byla odmítnuta s tím, že to IC ani EC nebylo a šáteček.

A mimochodem, ta jejich čtečka na QR kód z jízdenky (byť obrovská jak pokladna v marketu) funguje asi tak v 1 případě z 20, což je absolutní tragédieRv a za rok a půl jsem si nevšiml, že by s tím něco udělali. Kdo takovej šunt vůbec objednal?! (a že to jistě nebylo levné)

Dnes už jsem přestěhován a cestování vlakem jsem se naštěstí zbavil. Dráhy mají velký problém a měly by s ním něco dělat. Jinak na to doplatí ony i my .. ať už jako cestující nebo daňoví poplatníci. Praha - Ostrava byla ohromná příležitost, ale vidíme jak s ní naložili. Místo, aby ten potenciál využili a sami vydělali, tak si teď stěžují, že jim vzali trať. Měli jezdit už od začátku jinak a dnes nemuseli brečet.

4 5
možnosti
MZ

1) Já jsem využil jízdenky s QR kódy asi ve 30 případěch. Ani v jednom nebyl problém. 2) S odškodněním cestujících máte pravdu. Tady by měli hodně změnit přístup. 3) Ceny jsou v porovnání se zahraníčím téměř směšné. Vlak Praha - Berlín je na českém území asi 6x levnější, než na německém.

2 0
možnosti