- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Článek pro Achaba a další rádobyumělce z Ústeckého Činoheráku. Kteří kvůli dotacím teatrálně skončili...
Zajímavé, před nedávnem tul ukňučený s uplakánkem na titulce článek o sboru, který živilo město a když si město chtělo začít diktovat za co bude platit, tak ze sebe udělali oběti a že končí.
Proč nepředvedli, že se uživí sami a mohou si tedy hrát co a jak chtějí?
Pojmy a dojmy .... je rozdíl vydělat a utržit 20 miliónů ... alespoň já to tak cítím ... jinak ať se daří ...byl jsem v DNJ na představení Kumšt a super Janové Tříska, Kačer a Hrušínský
Držím mu palce. Je vidět, že to jde i bez různých grantů a dotací z kapes normálních lidí, kteří do divadla nejdou, ať už proto, že na to nemají, nebo, že se jim divadla nelíbí.
jasne. Ale na druhe strane je taky pravda to, co pred asi mesicem rikal na CRo2 Milan Hein ( Divadlo Ungelt ) ze dotace nedostava divadlo, ale jenom a jenom divak. Jinak by listek do Ungeltu nestal 300 Kc, ale 900 Kc. A divaci by neprisli a divadlo by zkrachovalo. Statni dotace jsou i v Nemecku. Listek na dotovane krasne predstaveni v Braunschweigu (Stadtheater) mne stal 25 eur, nedotovany muzikal v Theater des Westens v Berline stal 70 eur na osobu. Kvalitou i zazitkem hodnotim Braunschweig mnohem vyse. Takze ono je rozumne dotovat - bez statnich dotaci by treba ve Francii uz dneska nikdo nepekl bagetu - proste stat jako celek musi zvazit, co je jeho kulturni dedictvi a to podporovat. Pokud to nechame jenom na "riuce trhu", budou k snidani jen rohliky babisaky a misto divadla bude jenom internet
Možná bys, před vynášením soudů o BURANECH, mohl nejdřív zkusit použit mozek! A srovnat Prahu a Ústí z pohledu zaměstnanosti, výdělku - a v neposlední řadě i inteligence potencionálniho návštěvníka divadla... Burani tu jsou, ale jinde, než je vidíš ty.. Sorry...
Přiznám se, že zpočátku jsem si taky ríkal, jak si těžce nabije ústa..
To bylo v době, kdy prakticky každý známější herec měl vlastní "hereckou společnost" a o něco se snažil, v domnění, že on tomu rozumí líp. Povedlo se to akorát jemu (a Heřmánkovi v Divadle bez zábradlí).
Jak je vidět,jde to i bez dotací,které křiví podnikání.Přeji panu Hrušínskému hodně zdaru v tom ,co dělá a také aby dál ukazoval těm ostatním,co jen natahují ruku,že to jde i jinak.
dotace za loňsky rok od MC Praha 4 - 3 miliony - je to dost nebo málo?
Málo to není, ale jsou divadla, co dostávají mnohem více...