Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Co je firemní, je i mé? Opatrně, šéf se dívá. Co smí kontrolovat

Dostali jste v práci notebook, mobil či firemní auto? Dávejte si pozor, co všechno s nimi děláte. Šéf to může kontrolovat a za zneužívání hrozí až vyhazov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K74a92r59e30l 52D16r36d35a 6124892597

Může mě trefit, když zaplatím složenky O2 a Vodafonu, dojedu na koupaliště a na parkovišti služební auta O2 a Vodafone. Připadám si jako blbec. Přitom je to soukromá firma a její byznys. Velmi teoreticky mohu jít jako zákazník jinam, že.

  Mám souseda, náměstek ve státním úřadu, přesídlil z Prahy k nám na chatu, 40-50 km za Prahou. Točí denně služební auto na cestu do práce. Je fakt, že jezdí často do práce i v sobotu. Nicméně, jako ovčan mu platím auto a amortizaci nějakých 2500 km měsíčně, pokud je to slušňák. Jinak mu k jeho zajisté malému státnímu platu šéfa přispívám i 6.500 tis. měsíčně na cestu do práce. ;-D

0/0
6.8.2014 14:49
Foto

R33e26n41a50t86a 54K61l79u16s65á36č90k94o52v21á 4833288280367

Hm, ze služebního mobilu můžeme vyřizovat i soukromé hovory, ale mám i svůj mobil, poněvadž chápu, že do služebního si nemůžu stahovat aplikace, jak chci. Totéž s noťasem......nechci řešit, co si stáhnu a kde surfuju.......:-P

0/0
5.8.2014 21:09

J60o45s33e11f 55Š91á27t73a42v76a 2284771176359

Když si někdo myslí že ho majitel buzeruje,založte si vlastní firmu a přijměte zaměstnance a nechte je chovat tak jak jste se chovali vy.Jsem zvědav jak dlouho vám to vydrží.

0/0
5.8.2014 17:44

A26n23d46r92e72j 59B30o14n94d14y44s48z 6128630769406

Nedívat se na net v pracovní době - beru. Nevolat soukromě firemním mobilem - beru. Ovšem postihovat za popracovní kouknutí na net, to neberu. Samozřejmě za předpokladu, že nelezu na porno a podobné virově nebezpečné stránky.

0/0
5.8.2014 18:28

A31n17d17r75e39j 24B98o25n85d57y68s80z 6288120879866

Mimochodem, v minulé práci si šéf zvyknul volat mi na soukromý mobil kvůli každé blbosti. Nevadilo mi to. Ovšem když mne nehorázně seřval,  že co si dovoluji ho mít vypnutý (zapomněl jsem ho doma vybitý), tak to byl pak poslední hovor, který se mnou na tom čísle uskutečnil. Okamžitě jsem vyměnil simku a volat mohl příště tak akorát na lampárnu.

0/0
5.8.2014 10:38

A29n64d78r39e74j 90B54o68n15d55y50s29z 6668170899636

Takže pokud mám doma firemní notebook, tak asi proto, že i doma občas něco dělám pro firmu mimo rámec pracovní doby. Ale pustit si na něm večer film by mělo být postihováno? Jak píše p.Havlík níže, z takové firmy honem pryč, protože ji vedou magoři.

0/0
5.8.2014 10:32

L95i11b55o20r 70F41o95l12t23ý30n17e25k 2896485857914

Tam může jít o zabezpečení apod. Předpokládám, že práce mimo kancelář je normálně vykázána, protože už nucení dělat něco doma "navíc" by byl důvod odejít :)

0/0
5.8.2014 11:18

B25ě56l29a 46H83o47r65á40k62o48v69á 1828722799580

To musí nechat zaměstnavatel tel. výpis svého mobilu začernit jinou firmou veškeré údaje kromě volaného číla?8-o

0/0
4.8.2014 15:19

M78a66r14t84i27n 55H77a26v86l68í76k 4260535827393

Rozumnej zaměstnavatel nebude řešit, že si doma na firemním NTB něco koupíte v eshopu. Pokud ano, nemá cenu se v té práci nechat déle buzerovat, protože to bude horší a horší.

+1/0
1.8.2014 19:40

J77o65s69e57f 13F19a86r52m78a58č44k25a 7574322707

Máme zde už 24. rok totální anarchii a stále se vymýšlejí hovadiny proti zaměstnavatelům. Podle toho vypadá morálka zaměstnanců. Telefonují si bezplatně kam chtějí, počitače mají jako vlastní včetně internetu, chodí si zakouřit kdykoliv mají potřebu, jejich časté flákání v pracovní době se stalo běžným jevem, stejně jako krádeže na pracovištích (nejvíce v potravinách). Zaměstnavatel musí držet hubu a krok?! Jde o jeden ze zásadních důvodů našeho ekonomického srabu. O morálce nemluvě. V krátkém čase si budou chodit zaměstnanci jen pro výplaty, aniž hnuli prstem. Komunismus v českém podání.

+3/0
28.7.2014 19:29
Foto

J22i38r43k71a 38V57a85n63o68u45r47e40k 6417774178310

Jiz skoro nic neni v ceskych rukach .. az se vlastnici probudi, to bude kriku po hospodach :-)

0/−2
29.7.2014 3:58

A22l56e32x69a13n23d24r 75K48o90s23t34k35a 5819406299926

Bohužel mi přijde, že problémy bývají na obou stranách. Na jedná straně jak říkáte, zaměstnanci s pochybnou pracovní morálkou. Na straně druhé šéfové (či rovnou majitelé) kteří vůbec nevědí, co práce dotyčného obnáší, ale dorbých rad a nařízení mají..

PS, pauza na kafe a cigaretu.. Sice opravdu není podle pracovní smlouvy, ale záleží na tom, co dotyčný dělá. Dost často je lepší si dát 10 minut pauzu a pak to prostě dorazit za dalších 10 minut, než se hodinu marně snažit. Nemluvě o tom, že v případě jakékoliv konstruktivní práce jde obvykle spíš o pracovní poradu nad cigaretou, kde 2-3 kolegové stejně řeší pracovní záležitosti. Na druhou stranu, zaměstnanec který jen kouří a nic nedělá je samozřejmě k ničemu.

+3/0
29.7.2014 8:21

K25a55r48e81l 80Š54k80v91a11r11e21n65i78n55a 9742716364319

Zaměstnavatel mi předložil nabídku práce za xxx Kč, auto a notebook i k osobním účelům a neomezený tarif. Mě se to líbilo, tak jsme si plácli. Co je na tom nedůstojného? 8-o

+2/−1
28.7.2014 15:43

J67a34n 61S67p98á23l67e33n46ý 4437603381857

Mzda pod tisíc Kč je důstojná?

+5/−1
28.7.2014 16:29
Foto

F14i27l46i25p 31D67o48n41é 2123501779111

Má zaměstnavatel právní nárokna to, aby po dobu pracovní doby, za kterou je zaměstnanec placen placen , zaměstnanec vykonával  práci pro zaměstnavatele?

+3/0
28.7.2014 14:33

A69n45e48t62a 97S59o72u94k41u57p56o34v24á 4575179467

Jistě. Vykonávaná práce a čas, který práce zabere je předmětem smlouvy, kterou obě strany dobrovolně podepsaly a tak se zavázaly, že jí budou dodržovat.

0/0
28.7.2014 14:37
Foto

F40i72l24i17p 47D42o39n52é 2133871899651

Z toho tedy možná plyne, že dostává mzdu za celou 8,5 hod pracovní dobu. Využívá-li ten čas jinak než pro zaměstnavatele jde o porušení pracovní smlouvy.

Je to smutné, ale prostě jinak to neumíme. Dnes už je flexibilní pracovní doba a práce v úkolu. Není třeba to řešit. Správný majitel firmy musí rozdat úkoly tak, aby naplnil 8,5 hod a je jen jeho chyba, že to nedokáže. Bohužel v CZ jsme ještě na práci v úkolu nebo na flexibilní pracovní dobu nedospěli.

0/−2
28.7.2014 14:47

J82o83s65e85f20f 57M62u11s94i97l 7399365416320

Pracovní doba je tuším někde kolem 8. hodin.  Ne 8,5. No né, pane Doné?

+1/0
28.7.2014 14:56

P15a66v74e43l 34Š83v93e14s46t37k97a 9948717376156

asi myslí 30 min přestávku, která se však do pracovní doby nezapočítává.

+1/0
28.7.2014 19:35

J94i58r20i 68J16o21n56á90š 2693249657931

pracovni doba je ovsemi 12 hodin, 16 hodin, 24 hodin. Chytate naprosto zbytecne za slovicka.

0/0
30.7.2014 8:41

A16n51e42t43a 86S74o25u37k71u77p69o63v16á 4715789467

Jan Kříž: Máte do jisté míry pravdu, využívat služební věci k soukromým účelům se nemá. Na druhou stranu, majitel firmy to odepíše, takže zas o takovej průšvih nejde. je to spíše otázka etiky, než financí.

0/−2
28.7.2014 14:04

H37o87n24z85a 35F94o10r48m28a66n 3340209572749

Takhle vypadá úcta k cizímu majetku :-/

+2/0
28.7.2014 14:18

A14n29e67t89a 87S61o14u93k20u30p55o98v43á 4275889567

Teď nevím, jak to myslíte. Pokud reagujete na mě, jakožto na šlověka, který si neváží majetku zaměstnavatele, tak vězte, že jsem nikdy nebyla zaměstnaná, jsem OSVČ a pracuji z domova jen na sebe a na věcech, které si koupím za své peníze. Pokud komentujete to, že zaměstnanci toto dělají, tak říkám, že to dělají většinou s vědomím vedení, které jim to do jisté míry umožnilo, když jim tyto věci dalo k užívání. pokud toho někdo ale zneuřžívá, je to špatně.

0/0
28.7.2014 14:26
Foto

F62i44l42i20p 63D81o98n79é 2673201519931

Souhlasím. Spíše jsem alergický na slovo odepíše - tedy odepíše DPH jinak to platí celé. To zní, jako by si podnikatelé vše co kupují měli zdarma, protože si to odepíšou :) tak to jistě není.

+3/0
28.7.2014 14:53
Foto

I24v30a50n 14K78o95p73t50a 5947252821267

myslíte že odepíše mzdu za kterou jste třeba nic neodvedla (surfovala)?

Ono i na to co se odepíše se nejdříve musí vydělat. Každej si myslí to se odepíše to je v poho ale ty drobný pak mohou chybět jinde a pak se berou šetřením na nákladech, třeba platech.

Pokud Vám poskytne něco i k soukromým účelům tak se tak nějak předpokládá že to budete využívat k soukromým účelům a to po pracovní době.

je to jako se spotřebou aut, bývalý šéf si každé auto nejdříve vyzkoušel na reálných trasách a pak řekl ok jezdil jsem za např. 6l/100km takže co bude nad 6,5l/100 vám strhnu z prémií. Z cizího totiž krev může téct taky. A nikdo si nedovolil jezdit na krev bez ohledu na spotřebu.

0/0
28.7.2014 18:21

J41a43n 77B93á39r35t61a 3810596718

Ona šéfova reálná trasa může být hodně odlišná od reálné trasy zaměstnance. Šéf např. těžko bude vozit v autě během zkoušení tunu materiálu, kterou ale zaměstnanec vozit musí. A hned bude zaměstnancova spotřeba vyšší i bez toho, že by jezdil na krev.

0/0
28.7.2014 18:44
Foto

I13v88a76n 46K21o32p29t87a 5327772201207

No on to zkusil samozřejmě s naloženým autem. Když to někdo chce takto omezit tak to zkusí v reálných podmínkách.

A délku samosebou prostě počítá +/- pár km, na 100km nejde tolerovat nájezd 150km.

0/0
28.7.2014 19:23

P78a89v79e51l 30Š46v53e48s61t46k60a 9258777296146

pokud šéf není debil tak to musí zohlednit. Myslím, že p.Kopta to tak myslel. Přece šéf nezkusí prázdné auto mimo město, řekne 6l/100km a pak nechá zaměstnance jezdit po městě s plným kufrem krámů. To by byl idiot. Ovšem i takoví se najdou.

0/0
28.7.2014 19:38

J14a49r41o57m68í44r 52K26r60á36l 4410839504309

Ano, majitel to odepíše, ale z jeho vydělaných peněz.  A pokud to bude zaměstnanec používat místo k práci pro svoji potřebu, pak je asi něco špatně, ne ?

+1/0
28.7.2014 19:19

T16o92m15á15š 31K64a86v24a87n 7155258387206

To mi připomnělo ten vtip:

"Pane doktore mám dojem,že jsem závislá na fb...

"Momeeent..píšu status....";-)

+5/0
28.7.2014 13:28

A20n66e37t61a 68S91o28u24k48u89p30o51v74á 4365739287

;-DR^

+1/0
28.7.2014 14:02

V24á87c61l12a27v 54J53e55b19a56v64ý 8260899613356

Asi záleží na typu práce, ale neznám moc lidí, kteří jsou schopni se perfektně soustředit víc jak 2-3 hodiny v kuse. Když pak jdou na 20 minut na internet, tak si alespoň orazí a pak můžou jet zase. On i zákoník nějak upravuje přestávky při práci na PC. a mnohem důležitější je, jestli udělají svou práci a dobře než kolik času stráví na netu.

+5/−1
28.7.2014 13:01
Foto

J41i39r33k42a 59V32a74n72o91u32r15e67k 6127844638550

Takovy komunisticky canc, ze ... obecne ano, ale kdo urci tu hranici a co znamena napriklad "jet zase"? .. ;-) ... navic prestavky pro specificke prace jsou uzakoneny

0/0
29.7.2014 4:03

H38e23l94e73n27a 63J36i92n64d22r81o51v21a 9372116342858

Ale pokud děláte na PC, tak "jít na internet" (= zůstat sedět na zadku a koukat do kompu) není právě vhodný způsob relaxace, člověk by měl naopak vstát, chodit a zaostřit pohled do dálky.

0/0
5.8.2014 23:23

M51a93r24i95a48n 24S69a78m22e86k 6504697558106

Mám firemní smartphone bez jakéhokoliv omezení SIM už rok a půl a zatím jsem ho nikdy k firemním účelům nemohl ani nemusel použít, takže takový benefit k výplatě s kterým zaměstnavatel nemá problém :-)

0/0
28.7.2014 12:45

J35a13n 94K86ř18í77ž 6125403765468

Ani by mně nenapadlo používat něco firemního nad rámec dohody.

A i když mám soukromé surfování na podnikovém počítači povoleno,nedělám to.

O služebním autě ani nemluvě.

To je moje krédo a šéfovi se můžu bez začervenání podívat kdykoli do očí.

+3/0
28.7.2014 12:41

H50e33l60e63n30a 80Č80í47ž96k51o14v44á 9981971352128

Souhlasím s tím, že nepoužívat "nad rámec dohody". To je klíčový obrat, protože záleží, jak ta dohoda zní. Každopádně by měla být jasně formulovaná, ať už přísně nebo benevolentně, aby nedocházelo ke zbytečným nedorozuměním.

+1/0
28.7.2014 13:42

J92a56n 79K77ř71í21ž 6945213115978

Souhlasím.

Ovšem my jsme národ vyčůránků (samozřejmě že ne všichni) a dohoda velmi často neplatí.

To není jen pohled můj(ten není zase až tak důležitý),ale i pohled zvenčí.

A bohužel,s tímhle názorem(a postojem k nám)jsem se setkal jak v Německu,tak v UK,Švédsku.

+1/0
28.7.2014 13:51

J38a98n 55Z20a19b21a26b77a 8554244628154

nosím domů služební notebook i služební mobil, protože můj zaměstnavatel očekává, že bude-li v této době třeba jsem mu k disposici. Z těchto důvodů tyto zařízení mohu používat i k soukromým účelům, protože tahat s sebou dva notebooky a dva telefony je velmi nekomfortní.

0/0
28.7.2014 17:21

J57a41n 15K12ř72í14ž 6945903135958

Mám dva nb(doma).

Jeden vypadá spíš jako tablet.

Mít v dnešní době dva mobily je běžné.

Já mám tři -  firemní,soukromý a poslední na vedlešku.

Přitom ten firemní má slot na dvě simky,obsazen je jen jeden.

Prostě to je můj přístup,měnit ho nehodlám.

+1/0
28.7.2014 17:27

K61a15r83e55l 59Š98k73v38a37r49e62n32i51n81a 9902856414929

Já si můžu jezdit služebním autem kam chci, na telefonu mám neomezený tarif a noťas nikdo nekontroluje. :-P

0/0
28.7.2014 12:00

A27n30e52t20a 49S87o97u48k71u69p48o90v25á 4195939427

To máte fajne... ;-)

0/0
28.7.2014 12:27

J46a50n 35K63ř60í27ž 6145273865238

A teď tu o Červené Karkuli!

A jestli to u vás takhle funguje,potě koště takovou firmu.

O duševních kvalitách vedoucích (či majitele) ani nemluvě!

+1/−5
28.7.2014 12:43

J52o35s88e33f20f 85M71u12s73i82l 7539515656950

Když se chováte normálně a máte výsledky, tak v tom nevidím problém.

Tzn. že nenajezdíte tisíce km soukromě, u neomezeného tarifu je jedno kam voláte. Takhle uvažují lidé s s normálními duševními kvalitami.

+6/0
28.7.2014 13:25

J56a20n 37K13ř89í46ž 6335523375198

...ano,pro normální je to normální.

Pro nenormální(a těch je habaděj)to znamená většinou konec firmy.

A že jich už zkrachovalo!

Razím heslo - na co nemám(ze svého)to si nedopřeju na úkor někoho jiného.

Vás asi hanba z vlastní chamtivosti nefackuje,že ne?

Ale nepřekvapujete mně,je to obvyklé uvažování takových lidí jako vy. Mně by to bylo pod moji důstojnost. Tečka.

+3/−2
28.7.2014 13:39

K44a50r60e77l 41Š10k26v35a32r35e44n72i59n47a 9582616284239

Pane Kříž, to jsou firemní benefity, které nabízí majitel firmy tomu, koho si váží. ;-) Projetou naftu si dá do nákladů + dostane zpět DPH, mé soukromé hovory ho nestojí ani korunu, když mám neomezený tarif a noťas mi nekontroluje, protože není šmírák.

+4/−2
28.7.2014 13:28

J45a21n 87K93ř83í38ž 6175503885108

.. a nepřipadá vám to nedůstojné?

Jenom zaměstnavateli dokazujete jak jste na tom bídně,když si to nezaplatíte ze svého.

Benefity (materiální) jsou žebráním,i když to benefity nazvete.

Můj zaměstnavatel mi dává(finanční)odměnu.Tedy myslím nad rámec mzdy.

Někteří naši zaměstnanci si benefity vyboxovali a nic proti tomu.

Můj šálek čaje to ovšem není.:-) V tom se neshodneme(ale není to žádné neštěstí),prostě mám hodnotový řebříček jinde. Tím ovšem netvrdím,že je to moje přednost.Prostě starýho psa novým kouskům naučit nelze.

0/−1
28.7.2014 13:47

J37a49n 89K10ř97í79ž 6875693355938

*žebříček:-)

0/0
28.7.2014 13:54

J70o73s65e27f28f 39M61u83s60i88l 7539375276190

Koukám pane Kříži, že hodnotový žebříček máte posazený nějak netradičně. Ale je otázkou, zda-li to, o čem tu je řeč, se nazývá hodnotový žebříček...

+1/0
28.7.2014 13:56

J16a25n 30K50ř65í31ž 6705903205268

Myslím že nazývá.

Ale neprosazuju ho veřejně(na poradách firmy).

A v UK jsem udělal některé věci nad rámec smlouvy a zaměstnavateli jsem to ani neřekl.

Ten se to dozvěděl až od odběratele.

Ale - sebechvála smrdí a tak toho nechám.Jinej už být nehodlám.:-)

0/0
28.7.2014 14:00



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.