Diskuze

Dostali jste k nákupu dárek? Je váš, i když zboží v reklamaci vracíte

Ke spoustě zboží dnes prodejci nabízejí dárek. Někdy drobnost, jindy je výrobek hodnotnější. Problém může nastat, když se koupené zboží rozbije a vy ho chcete vrátit. Odstoupení od smlouvy vás může vyjít pěkně draho.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Jenže dar je podmíněn uzavřením a naplněním kupní smlouvy. Zruší-li se kupní smlouva, jsou povinny obě strany vrátit veškeré náležitosti a tedy i dar vázaný na kupní smlouvu. Jiný případ by byl, kdyby dar nebyl součástí kupní smlouvy a to z povahy věci bývají právě reklamní předměty. Takže je velký rozdíl, dostane-li zákazník k notebooku reklamní tričko nebo dětskou hru s logem firmy, což jsou právě ty nevratné dary a naopak třeba novou tašku k tomu notebooku, což již je věc spojená s kupní smlouvou.

Odstoupí-li zákazník od smlouvy v době do 15 dní (eshop) musí vrátit vše a to včetně reklamních předmětů.

0 0
možnosti

Při požadavku zaplacení reklamního trička při reklamaci vadného zboží bych po prodejci požadoval stejnou ne-li vyšší částku za provedení reklamy-nošení trička.

3 0
možnosti

není pravda, u velkých internetových prodejců platí, že když mám třeba notebook a k němu na dokladu např. myš zdarma, tak je i u této myši 24 měsíců záruka (podobně dřív dokonce sw office + myš... nebo dokonce i TV Samsung a Galaxy SIII zdarma), na vše je záruka, pokud je to tedy velký a zavedený shop...;-D

2 0
možnosti

No ano, myš reklamovat můžete. Ale stačí, když prodejce prohlásí, že vada myši je neodstranitelná: Pak můžete sice odstoupit od darovací smlouvy, jejíž předmětem je myš, ale dostanete to, co jste za myš zaplatil. Tedy 0 Kč.

0 0
možnosti

To jsem zvedavy, kdy obchodnici prijdou s trikem - kupte si tricko za 10.000 a jako darek k nemu dostanete pracku. Reklamovat pak pujde jen tricko.

4 1
možnosti

A18l88a73n 66Ř83e10p52k11a

1. 7. 2014 11:23

To je akce jak dělaná pro ty "Šmejdy" ;-);-D

2 0
možnosti

Mě se to vysvětlení v článku nezdá. Chápu, že když k nákupu dostanu nějakou drobnost zdarma (drobnost vzhledem k celkové ceně nákupu), a ta ani není na dokladě, tak je ten dárek nereklamovatelný, Ale že by u akcí 1+1 zdarma (dva kusy za cenu dražšího) záleželo jen na tom, jak to vytiskne prodejce na lístku (o čem jako spotřebitel až do zaplacení nevím), je podle mě přitažené za vlasy. Protože já to vidím tak, že je tam cena za soubor věcí a stejně tak jako prodejce může požadovat vrácení "dárku" pokud jsou důvody vrácení čistě na straně spotřebitele (vrácení bez udání důvodu ve 14 dnech apod.), tak spotřebitel by měl mít právo na podobný postup, pokud jsou důvody čistě na straně prodejce/výrobce (vady výrobku). Jinak řečeno "pokazí" se ten kus zdarma (v akci dva za cenu dražšího), tak by mít spotřebitel právo na vrácení poměrné částky, tedy pokud se na ní s prodejcem shodne, nebo když se neshodne, tak na vrácení peněz za celý souboru věcí, které byly kupovány "dohromady". Protože jinak je to jen obcházení zákona. Jenže kdo se chce soudit pro pár stovek.

0 0
možnosti

Je dost rozdíl, kdy se kupuje sada, která se oficiálně prezentuje jako +zdarma, a obyčejným dárkem. Jinak, jak píši níže - odstoupit od smopuvy se dá až při druhé reklamaci.

0 0
možnosti

J58i61ř33í 87H37o51l12ý

1. 7. 2014 9:33

Zákon je hloupý.

Dárek by se měl přece také vrátit, nebo alespoň jeho hodnota.

A to proto, že dárek dostal jen člověk/zákazník který si koupil zboží. A nelze tedy vrátit zboží a dárek si ponechat. To je jako by jste ten dárek ukradli?

2 1
možnosti

Nikdo prodejce k "dárkům" nenutí. Kromě toho zboží můžeš vrátit (lépe řečeno odstoupit od smlouvy) až při druhé reklamaci, tedy když je to zboží evidetně závadné. Tedy možnost, že někdo chce tričko (s výrobním nákladem max. 50 Kč) a koupí si kvůli tomu foťák za 5000, který půjde druhý den vrátit, je nesmyslná.

0 0
možnosti

"Ale pokud by zkrat vyhodil pojistky, a tím jí vznikla škoda v hodnotě potravin uložených v chladničce a mrazáku, tuto škodu by u prodejce uplatnit mohla" - samozřejmě, že uplatňovat lze prakticky cokoliv. Jde však o to, zda na takový "požadavek" spotřebitele přistoupí druhá strana.

Skutečnost, že z důvodu zkratu zapůsobí ochrana (která v elektroinstalaci pro to je), a odpojí vadné zařízení, přeci nezpůsobí žádnou škodu. Nebo snad autor článku má na mysli škodu na pojistce (přepálený drátek v pojistce)?

A pokud má spotřebitel v odpojené části elektroinstalace zapojeny i další elektrospotřebiče - pak normální občan, v případě že zkrat vyhodí pojistky (a to rozhodně zaznamená prakticky okamžitě), tak zjišťuje příčinu a snaží se zařízení zprovoznit.

A vyměnit přepálenou pojistku (nebo natáhnout jistič) rozhodně netrvá dlouhé hodiny, aby došlo k odmrazení mrazáku a zničení potravin v něm uskladněných.

0 0
možnosti

Stačí odejít do práce na 12 hodin. A i blbá žárovka při "poruše" dokáže vyhodit hlavní domovní jistič 25A, takže vám vypne všechno.

1 0
možnosti