Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvalita prodeje životního pojištění je nízká, provize poradců vysoké

Mezi hlavní problémy českého trhu životního pojištění patří krátká životnost nových smluv a s ní související přepojišťování k jiné pojišťovně kvůli provizi, kterou pak znovu získávají finanční poradci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R64a77d70i23m 63P90o32l81á57š75e82k 9686903439289

Problém je v pojišťovnách. Ty stále považují pojistný trh v ČR za nenaplněný a proto preferují získávání nových klientů za každou cenu před klasickým udržováním stávajícího pojistného kmenu a službami stávajícím zákazníkům. V tom směru tlačí na své prodejce, kteří musí plnit předepsané počty nových klientů za každou cenu.

+1/−3
31.7.2014 12:14

J46a36k29u31b 96Ř22í56h64a 4885279722931

No tak zrovna různé úrazovky prochází velikým vývojem. V podstatě každý rok jsou buď levnější než loni, nebo mají některé parametry o něco vylepšené. typicky trvalé následky. bývaly bez progrese, pak s dvojnásobnou atd a dnes je běžně čtyřnásobná a už snad existuje i osminásobná.. Takže zrovna u těchto věcí není na škodu jednou za pár let udělat nějakou novější variantu. Klient o nic nepřijde, a naopak získá něco navrch.

+1/−1
31.7.2014 17:39

M97a72r39t69i64n 27S35v64o57b20o12d23a 2436108330712

Tak zvaní finanční poradci nejsou nic jiného než bandy loupežníků které ožebračují lidi. Provize je vždy na prvním místě i za cenu lží, podvodů a zatajování důležitých věcí. Bohužel mám osobní zkušenost, která mě stála hodně peněz. Proto varuji pozor na ně!!!!!!

+2/−5
31.7.2014 11:25

J66i58ř12í 16H22o10l86ý 5932430803583

Myslím si, že většina klientů u nás ví, že pojišťovny jsou jen maskovaní lupiči a rozhodně s nimi nespolupracuje dobrovolně.

+2/−5
31.7.2014 11:11

V66l97a12d15i19m62í34r 83Š94v61o73r63b42a 2939414875252

Dobrý den, tento průzkum je přes měsíc starý a teprve dnes se objevil na Idnes.cz. Zřejmě je okurková sezóna :-)

Ale k tématu, platba od klienta ve výši 657,- Kč je úsměvná. Stačí, když zprostředkovatel pojede dvakrát za klientem (jednou na analýzu a podruhé to podepsat), který bydlí třeba 40 km daleko, autem a už je zprostředkovatel v mínusu :-)

+4/−1
31.7.2014 9:38

V27l17a62d21i32m92í31r 68F69i86b37i97g85e44r 5364831681684

Ono je to tak že kdo chce pojistit zajde si na pojišťovnu. Poradce který za klienty jezdí bývá případ prodejce za každou cenu a pochybuji že pojede vždy za 1 klientem extra.

+1/−3
31.7.2014 9:45

R65a54d15i92m 59P18o25l37á20š92e93k 9686223809219

Ovšem ve většině pojišťoven, pokud tam klient přijede osobně, dostane stejného prodejce, jako kdyby si ho pozval na schůzku domů. Rozdíl je akorát v tom, že vlastní schůzka je v nějaké jednací místnosti v pojišťovně.

Anebo v horším případě je s ním to pojištění sjednáváno někde u přepážky, bez soukromí, narychlo a s frontou dalších čekajících klientů v zádech.

+1/0
31.7.2014 20:56

J70a76k35u27b 46J43a15n80d45a 6489755965857

Já v pojišťovně pracuji a přímo na centrále jedné z nich (mezi 5ti největšími v ČR) a za dobu co tu jsem, tak nepřišel ani jeden člověk, který by chtěl živ. či úrazovou pojistku, kterou by si následně sjednal a platil.

0/0
7.8.2014 12:27

V19l26a46d79i73m34í75r 43F20i34b56i54g95e93r 5814371731114

No vidíte tak  toho lze usoudit že to lidi uzavírají hlavně z důvodu že je někdo přesvědší jak je to super a ne z vlastní vůle. Jsou i inline kanály. Třeba u povinného rušení nemám problém se zeptat na cenu ale na pobočce to je docela složité, když jsem šel pojistit skůtr tak na mě vybafli 1000kč za 125ccm to mi přišlo hodně. Ale ani nedali lepší nabídku. Jinde mi to dali za 400

0/0
7.8.2014 12:57

L73u56k86á24š 67Š11m65a32h34e59l 2727694532834

657 Kč je možná málo, ale 16 000 je naprosto nesmyslně moc. První dva roky se vlastní platí jen provize...Rv

+1/−1
31.7.2014 15:34

J20a39k27u92b 56Ř24í93h86a 4155769602511

To si krapet pletete. Investiční složka ano, tam se platí vstupní poplatky. Ale rizikové pojištění tam vstupní poplatky nejsou. Je sice nějaká doba, kdy pojišťovna může uplatnit výjimku, ale to jsou měsíce a ne roky.

+1/−1
31.7.2014 17:29

R77o72m49a48n 33H53r70o46n11z50a 5976941586458

a poplatky pojišťovny...

0/0
1.8.2014 9:26

J23a51n10a 25M69e49r79o72p43e 7668759877809

Takže průměrný klient by chtěl ideálně analýzu a porovnání všech pojišťoven trhu, chce minimálně 2-3 různá řešení své situace, požaduje 3 schůzky (sběr dat, představení analýzy dat a návrh řešení, závěrečná schůzka s podpisem smluv případně ještě před tím jedna na dovysvětlení), občas pojišťovna požaduje informaci od lékaře - opět je nutné klienta kontaktovat a průměrně 1-2x navštívit osobně.

Čili klient požaduje, aby s ním poradce strávil minimálně 5-10 hodin práce na setkáních a dále analýzou dalších minimálně 3-5 hodin. Vše samozřejmě průběžně se vzdělávající profesionál.

Za tuto službu je klient ochoten platit 650 Kč - tzn. méně než prodavačce v supermarketu.

Ano, provize jsou příliš vysoké a svádí "bouchače" k nesmyslnému přepojišťovnání a uzavírání nesmyslných "spořicích" pojištění, která nemají žádný jiný smysl než provize pro poradce a pojišťonu. Na druhou stranu 650 Kč je opačný extrém - a pokud lidé nejsou ochotní zaplatit za službu, nesmí se divit, že si je pak najde někdo, kdo jim dá "to nejlepší" = úplně nesmyslné řešení.

+8/−5
31.7.2014 0:16

L58u17k86a50s 19N63o26v32a92k 4819849363298

To je normalni, kazdej chce 100%kvalitni sluzbu za co nejmene penez, ze je to nemozny je vec jina :(

+1/−1
31.7.2014 3:49

M97a17r82t69i40n 32T44e20p11l52a86n 9887170205703

Ale všechny ty kroky neděláte jen kvůli pojištění. Výsledkem vaší analýzy bude jistě i to, že si má zřídit taky další produkty, což jsou další provize (i sama uvádíte schůzka s podpisem smluv, nikoliv smlouvy). 

Pokud za poradcem přijdu, že chci pojistku na určitou částku a krytí určitých rizik, tak to opravdu nevyžaduje 5 - 10 hodin práce... Obzvlášť když se tu bavíme o profesionálovi, který má o finančních produktech přehled.

+2/−2
31.7.2014 8:23

P15a38t82r72i44k 72P22r39o24c98h88á41z42k23a 3303685240880

Přesně tak, pokud za mnou přijde klient s tím, že chce rizikové životní pojištění na tolik a tolik, tak mi to zabere tak 2 hodiny vypracovat návrhy od 3 různých pojišťoven. A nedělám k tomu analýzu a návrh dalších produktů. Vrhá to špatné světlo, když jdete za klientem s něčím co po vás nechtěl.

+1/−2
31.7.2014 10:15

J50a51k72u88b 72Ř36í53h52a 4695579632981

Ovšem v některých případech je třeba udělat i to, co klient zrovna nechtěl. Např. pokud klient řekne chci hypotéku, je víc než vhodné k tomu mít i úrazovku i když ji třeba banka nevyžaduje. Jinak v určitých případech hrozí propadnutí zastavené nemovitosti z důvodu neplacení. Tudíž bych naopak klienta potenciálně poškodil, kdybych mu úrazovku nenavrhl. A pak je pochopitelně i nutné udělat analýzu toho ,co vůbec klient má. Je blbost mu dělat novou úrazovku, pokud už nějakou rozumnou má, případně tu starou upravit dle aktuální situace.

+2/0
31.7.2014 17:33

R61a12d52i54m 26P63o98l22á90š56e85k 9776673709509

Prodej pojištění a jiných finančních produktů je v ideálním případě vlastně tříkrokový.

První krok je vypracování finančního stavu a finanční analýzy klienta. Druhý krok je seznámení klienta s finančními produkty aktuálně dostupnými na trhu a s jejich možnostmi. Až teprve třetí krok je nákup finančních produktů potřebných pro klienta.

Každý z těch tří kroků může klidně dělat jiný člověk - jiný finanční poradce. A máme tady v případě prvních dvou kroků lidi živicí se ne z provizí za prodej, ale živící se prací pro klienta Nebo krok jedna a krok dva si může klidně udělat klient sám, pokud má k tomu potřebné finanční znalosti, které nemusí být zvlášť velké a čas a ochotu hledat nabídky finančních produktů.

Teprve třetí krok, aspoń v případě velkých složitých produktů jako je životní pojištění, je třeba dělat přes prodejce. Nicméně čím dál více finančních produktů lze uzavírat přímo na internetu.

0/0
31.7.2014 20:52



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že připojení na pult centrální ochrany objektu snižuje cenu pojištění domácnosti?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.