Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvalita prodeje životního pojištění je nízká, provize poradců vysoké

Mezi hlavní problémy českého trhu životního pojištění patří krátká životnost nových smluv a s ní související přepojišťování k jiné pojišťovně kvůli provizi, kterou pak znovu získávají finanční poradci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R12a94d58i23m 42P34o37l43á71š90e88k 9896983309619

Problém je v pojišťovnách. Ty stále považují pojistný trh v ČR za nenaplněný a proto preferují získávání nových klientů za každou cenu před klasickým udržováním stávajícího pojistného kmenu a službami stávajícím zákazníkům. V tom směru tlačí na své prodejce, kteří musí plnit předepsané počty nových klientů za každou cenu.

+1/−3
31.7.2014 12:14

J26a50k37u37b 33Ř32í31h29a 4255509522521

No tak zrovna různé úrazovky prochází velikým vývojem. V podstatě každý rok jsou buď levnější než loni, nebo mají některé parametry o něco vylepšené. typicky trvalé následky. bývaly bez progrese, pak s dvojnásobnou atd a dnes je běžně čtyřnásobná a už snad existuje i osminásobná.. Takže zrovna u těchto věcí není na škodu jednou za pár let udělat nějakou novější variantu. Klient o nic nepřijde, a naopak získá něco navrch.

+1/−1
31.7.2014 17:39

M24a94r65t90i78n 29S73v46o14b23o73d45a 2916298700222

Tak zvaní finanční poradci nejsou nic jiného než bandy loupežníků které ožebračují lidi. Provize je vždy na prvním místě i za cenu lží, podvodů a zatajování důležitých věcí. Bohužel mám osobní zkušenost, která mě stála hodně peněz. Proto varuji pozor na ně!!!!!!

+2/−5
31.7.2014 11:25

J50i83ř12í 44H85o18l73ý 5872730163733

Myslím si, že většina klientů u nás ví, že pojišťovny jsou jen maskovaní lupiči a rozhodně s nimi nespolupracuje dobrovolně.

+2/−5
31.7.2014 11:11

V52l79a75d43i72m88í80r 23Š48v16o10r19b70a 2349834565122

Dobrý den, tento průzkum je přes měsíc starý a teprve dnes se objevil na Idnes.cz. Zřejmě je okurková sezóna :-)

Ale k tématu, platba od klienta ve výši 657,- Kč je úsměvná. Stačí, když zprostředkovatel pojede dvakrát za klientem (jednou na analýzu a podruhé to podepsat), který bydlí třeba 40 km daleko, autem a už je zprostředkovatel v mínusu :-)

+4/−1
31.7.2014 9:38

V76l91a44d13i60m19í77r 40F47i18b66i15g31e76r 5264721541314

Ono je to tak že kdo chce pojistit zajde si na pojišťovnu. Poradce který za klienty jezdí bývá případ prodejce za každou cenu a pochybuji že pojede vždy za 1 klientem extra.

+1/−3
31.7.2014 9:45

R65a37d79i11m 55P20o16l31á15š50e73k 9416193119619

Ovšem ve většině pojišťoven, pokud tam klient přijede osobně, dostane stejného prodejce, jako kdyby si ho pozval na schůzku domů. Rozdíl je akorát v tom, že vlastní schůzka je v nějaké jednací místnosti v pojišťovně.

Anebo v horším případě je s ním to pojištění sjednáváno někde u přepážky, bez soukromí, narychlo a s frontou dalších čekajících klientů v zádech.

+1/0
31.7.2014 20:56

J70a21k81u70b 69J90a70n96d12a 6349795245177

Já v pojišťovně pracuji a přímo na centrále jedné z nich (mezi 5ti největšími v ČR) a za dobu co tu jsem, tak nepřišel ani jeden člověk, který by chtěl živ. či úrazovou pojistku, kterou by si následně sjednal a platil.

0/0
7.8.2014 12:27

V27l39a82d46i25m13í27r 28F32i74b45i33g95e38r 5144371661164

No vidíte tak  toho lze usoudit že to lidi uzavírají hlavně z důvodu že je někdo přesvědší jak je to super a ne z vlastní vůle. Jsou i inline kanály. Třeba u povinného rušení nemám problém se zeptat na cenu ale na pobočce to je docela složité, když jsem šel pojistit skůtr tak na mě vybafli 1000kč za 125ccm to mi přišlo hodně. Ale ani nedali lepší nabídku. Jinde mi to dali za 400

0/0
7.8.2014 12:57

L97u64k53á60š 64Š43m11a84h39e94l 2407764752744

657 Kč je možná málo, ale 16 000 je naprosto nesmyslně moc. První dva roky se vlastní platí jen provize...Rv

+1/−1
31.7.2014 15:34

J95a98k14u75b 66Ř37í25h15a 4835429472461

To si krapet pletete. Investiční složka ano, tam se platí vstupní poplatky. Ale rizikové pojištění tam vstupní poplatky nejsou. Je sice nějaká doba, kdy pojišťovna může uplatnit výjimku, ale to jsou měsíce a ne roky.

+1/−1
31.7.2014 17:29

R46o47m72a62n 65H69r45o28n80z59a 5626661746498

a poplatky pojišťovny...

0/0
1.8.2014 9:26

J44a40n73a 32M87e54r97o69p36e 7968349387699

Takže průměrný klient by chtěl ideálně analýzu a porovnání všech pojišťoven trhu, chce minimálně 2-3 různá řešení své situace, požaduje 3 schůzky (sběr dat, představení analýzy dat a návrh řešení, závěrečná schůzka s podpisem smluv případně ještě před tím jedna na dovysvětlení), občas pojišťovna požaduje informaci od lékaře - opět je nutné klienta kontaktovat a průměrně 1-2x navštívit osobně.

Čili klient požaduje, aby s ním poradce strávil minimálně 5-10 hodin práce na setkáních a dále analýzou dalších minimálně 3-5 hodin. Vše samozřejmě průběžně se vzdělávající profesionál.

Za tuto službu je klient ochoten platit 650 Kč - tzn. méně než prodavačce v supermarketu.

Ano, provize jsou příliš vysoké a svádí "bouchače" k nesmyslnému přepojišťovnání a uzavírání nesmyslných "spořicích" pojištění, která nemají žádný jiný smysl než provize pro poradce a pojišťonu. Na druhou stranu 650 Kč je opačný extrém - a pokud lidé nejsou ochotní zaplatit za službu, nesmí se divit, že si je pak najde někdo, kdo jim dá "to nejlepší" = úplně nesmyslné řešení.

+8/−5
31.7.2014 0:16

L38u89k91a80s 21N22o28v96a63k 4219769383698

To je normalni, kazdej chce 100%kvalitni sluzbu za co nejmene penez, ze je to nemozny je vec jina :(

+1/−1
31.7.2014 3:49

M41a57r92t46i46n 47T10e27p91l84a41n 9607540915473

Ale všechny ty kroky neděláte jen kvůli pojištění. Výsledkem vaší analýzy bude jistě i to, že si má zřídit taky další produkty, což jsou další provize (i sama uvádíte schůzka s podpisem smluv, nikoliv smlouvy). 

Pokud za poradcem přijdu, že chci pojistku na určitou částku a krytí určitých rizik, tak to opravdu nevyžaduje 5 - 10 hodin práce... Obzvlášť když se tu bavíme o profesionálovi, který má o finančních produktech přehled.

+2/−2
31.7.2014 8:23

P75a20t75r38i37k 98P16r37o88c77h51á53z56k51a 3803285960930

Přesně tak, pokud za mnou přijde klient s tím, že chce rizikové životní pojištění na tolik a tolik, tak mi to zabere tak 2 hodiny vypracovat návrhy od 3 různých pojišťoven. A nedělám k tomu analýzu a návrh dalších produktů. Vrhá to špatné světlo, když jdete za klientem s něčím co po vás nechtěl.

+1/−2
31.7.2014 10:15

J27a23k50u75b 89Ř59í86h37a 4525459152601

Ovšem v některých případech je třeba udělat i to, co klient zrovna nechtěl. Např. pokud klient řekne chci hypotéku, je víc než vhodné k tomu mít i úrazovku i když ji třeba banka nevyžaduje. Jinak v určitých případech hrozí propadnutí zastavené nemovitosti z důvodu neplacení. Tudíž bych naopak klienta potenciálně poškodil, kdybych mu úrazovku nenavrhl. A pak je pochopitelně i nutné udělat analýzu toho ,co vůbec klient má. Je blbost mu dělat novou úrazovku, pokud už nějakou rozumnou má, případně tu starou upravit dle aktuální situace.

+2/0
31.7.2014 17:33

R29a65d30i79m 30P52o44l48á10š69e35k 9306143679939

Prodej pojištění a jiných finančních produktů je v ideálním případě vlastně tříkrokový.

První krok je vypracování finančního stavu a finanční analýzy klienta. Druhý krok je seznámení klienta s finančními produkty aktuálně dostupnými na trhu a s jejich možnostmi. Až teprve třetí krok je nákup finančních produktů potřebných pro klienta.

Každý z těch tří kroků může klidně dělat jiný člověk - jiný finanční poradce. A máme tady v případě prvních dvou kroků lidi živicí se ne z provizí za prodej, ale živící se prací pro klienta Nebo krok jedna a krok dva si může klidně udělat klient sám, pokud má k tomu potřebné finanční znalosti, které nemusí být zvlášť velké a čas a ochotu hledat nabídky finančních produktů.

Teprve třetí krok, aspoń v případě velkých složitých produktů jako je životní pojištění, je třeba dělat přes prodejce. Nicméně čím dál více finančních produktů lze uzavírat přímo na internetu.

0/0
31.7.2014 20:52





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.