Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvalita prodeje životního pojištění je nízká, provize poradců vysoké

Mezi hlavní problémy českého trhu životního pojištění patří krátká životnost nových smluv a s ní související přepojišťování k jiné pojišťovně kvůli provizi, kterou pak znovu získávají finanční poradci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R79a12d90i19m 47P52o36l83á95š37e68k 9446723179629

Problém je v pojišťovnách. Ty stále považují pojistný trh v ČR za nenaplněný a proto preferují získávání nových klientů za každou cenu před klasickým udržováním stávajícího pojistného kmenu a službami stávajícím zákazníkům. V tom směru tlačí na své prodejce, kteří musí plnit předepsané počty nových klientů za každou cenu.

+1/−3
31.7.2014 12:14

J93a77k29u60b 89Ř77í51h19a 4415979202641

No tak zrovna různé úrazovky prochází velikým vývojem. V podstatě každý rok jsou buď levnější než loni, nebo mají některé parametry o něco vylepšené. typicky trvalé následky. bývaly bez progrese, pak s dvojnásobnou atd a dnes je běžně čtyřnásobná a už snad existuje i osminásobná.. Takže zrovna u těchto věcí není na škodu jednou za pár let udělat nějakou novější variantu. Klient o nic nepřijde, a naopak získá něco navrch.

+1/−1
31.7.2014 17:39

M64a18r69t93i21n 50S83v21o86b59o87d36a 2226538880812

Tak zvaní finanční poradci nejsou nic jiného než bandy loupežníků které ožebračují lidi. Provize je vždy na prvním místě i za cenu lží, podvodů a zatajování důležitých věcí. Bohužel mám osobní zkušenost, která mě stála hodně peněz. Proto varuji pozor na ně!!!!!!

+2/−5
31.7.2014 11:25

J36i61ř15í 26H90o55l22ý 5682930563403

Myslím si, že většina klientů u nás ví, že pojišťovny jsou jen maskovaní lupiči a rozhodně s nimi nespolupracuje dobrovolně.

+2/−5
31.7.2014 11:11

V94l38a91d59i21m36í86r 70Š75v35o43r56b92a 2889944745432

Dobrý den, tento průzkum je přes měsíc starý a teprve dnes se objevil na Idnes.cz. Zřejmě je okurková sezóna :-)

Ale k tématu, platba od klienta ve výši 657,- Kč je úsměvná. Stačí, když zprostředkovatel pojede dvakrát za klientem (jednou na analýzu a podruhé to podepsat), který bydlí třeba 40 km daleko, autem a už je zprostředkovatel v mínusu :-)

+4/−1
31.7.2014 9:38

V89l91a48d45i87m69í82r 78F91i93b73i19g94e11r 5984631191884

Ono je to tak že kdo chce pojistit zajde si na pojišťovnu. Poradce který za klienty jezdí bývá případ prodejce za každou cenu a pochybuji že pojede vždy za 1 klientem extra.

+1/−3
31.7.2014 9:45

R82a94d98i75m 98P35o82l23á55š92e15k 9216373959799

Ovšem ve většině pojišťoven, pokud tam klient přijede osobně, dostane stejného prodejce, jako kdyby si ho pozval na schůzku domů. Rozdíl je akorát v tom, že vlastní schůzka je v nějaké jednací místnosti v pojišťovně.

Anebo v horším případě je s ním to pojištění sjednáváno někde u přepážky, bez soukromí, narychlo a s frontou dalších čekajících klientů v zádech.

+1/0
31.7.2014 20:56

J77a77k11u18b 94J16a68n19d80a 6289425235607

Já v pojišťovně pracuji a přímo na centrále jedné z nich (mezi 5ti největšími v ČR) a za dobu co tu jsem, tak nepřišel ani jeden člověk, který by chtěl živ. či úrazovou pojistku, kterou by si následně sjednal a platil.

0/0
7.8.2014 12:27

V79l34a43d91i82m98í22r 79F44i23b92i22g62e74r 5234881731804

No vidíte tak  toho lze usoudit že to lidi uzavírají hlavně z důvodu že je někdo přesvědší jak je to super a ne z vlastní vůle. Jsou i inline kanály. Třeba u povinného rušení nemám problém se zeptat na cenu ale na pobočce to je docela složité, když jsem šel pojistit skůtr tak na mě vybafli 1000kč za 125ccm to mi přišlo hodně. Ale ani nedali lepší nabídku. Jinde mi to dali za 400

0/0
7.8.2014 12:57

L65u76k39á27š 32Š97m55a24h81e24l 2857284572654

657 Kč je možná málo, ale 16 000 je naprosto nesmyslně moc. První dva roky se vlastní platí jen provize...Rv

+1/−1
31.7.2014 15:34

J21a31k43u30b 59Ř22í37h37a 4835109432641

To si krapet pletete. Investiční složka ano, tam se platí vstupní poplatky. Ale rizikové pojištění tam vstupní poplatky nejsou. Je sice nějaká doba, kdy pojišťovna může uplatnit výjimku, ale to jsou měsíce a ne roky.

+1/−1
31.7.2014 17:29

R18o94m41a41n 54H29r17o47n76z45a 5316621126458

a poplatky pojišťovny...

0/0
1.8.2014 9:26

J46a68n27a 97M93e25r64o36p11e 7408419927399

Takže průměrný klient by chtěl ideálně analýzu a porovnání všech pojišťoven trhu, chce minimálně 2-3 různá řešení své situace, požaduje 3 schůzky (sběr dat, představení analýzy dat a návrh řešení, závěrečná schůzka s podpisem smluv případně ještě před tím jedna na dovysvětlení), občas pojišťovna požaduje informaci od lékaře - opět je nutné klienta kontaktovat a průměrně 1-2x navštívit osobně.

Čili klient požaduje, aby s ním poradce strávil minimálně 5-10 hodin práce na setkáních a dále analýzou dalších minimálně 3-5 hodin. Vše samozřejmě průběžně se vzdělávající profesionál.

Za tuto službu je klient ochoten platit 650 Kč - tzn. méně než prodavačce v supermarketu.

Ano, provize jsou příliš vysoké a svádí "bouchače" k nesmyslnému přepojišťovnání a uzavírání nesmyslných "spořicích" pojištění, která nemají žádný jiný smysl než provize pro poradce a pojišťonu. Na druhou stranu 650 Kč je opačný extrém - a pokud lidé nejsou ochotní zaplatit za službu, nesmí se divit, že si je pak najde někdo, kdo jim dá "to nejlepší" = úplně nesmyslné řešení.

+8/−5
31.7.2014 0:16

L60u52k38a92s 38N82o66v88a59k 4829509683658

To je normalni, kazdej chce 100%kvalitni sluzbu za co nejmene penez, ze je to nemozny je vec jina :(

+1/−1
31.7.2014 3:49

M20a20r88t74i10n 80T28e24p74l68a20n 9847160275983

Ale všechny ty kroky neděláte jen kvůli pojištění. Výsledkem vaší analýzy bude jistě i to, že si má zřídit taky další produkty, což jsou další provize (i sama uvádíte schůzka s podpisem smluv, nikoliv smlouvy). 

Pokud za poradcem přijdu, že chci pojistku na určitou částku a krytí určitých rizik, tak to opravdu nevyžaduje 5 - 10 hodin práce... Obzvlášť když se tu bavíme o profesionálovi, který má o finančních produktech přehled.

+2/−2
31.7.2014 8:23

P80a93t10r10i61k 89P55r93o48c51h91á78z44k55a 3863845750380

Přesně tak, pokud za mnou přijde klient s tím, že chce rizikové životní pojištění na tolik a tolik, tak mi to zabere tak 2 hodiny vypracovat návrhy od 3 různých pojišťoven. A nedělám k tomu analýzu a návrh dalších produktů. Vrhá to špatné světlo, když jdete za klientem s něčím co po vás nechtěl.

+1/−2
31.7.2014 10:15

J37a15k54u47b 36Ř40í60h74a 4245859822271

Ovšem v některých případech je třeba udělat i to, co klient zrovna nechtěl. Např. pokud klient řekne chci hypotéku, je víc než vhodné k tomu mít i úrazovku i když ji třeba banka nevyžaduje. Jinak v určitých případech hrozí propadnutí zastavené nemovitosti z důvodu neplacení. Tudíž bych naopak klienta potenciálně poškodil, kdybych mu úrazovku nenavrhl. A pak je pochopitelně i nutné udělat analýzu toho ,co vůbec klient má. Je blbost mu dělat novou úrazovku, pokud už nějakou rozumnou má, případně tu starou upravit dle aktuální situace.

+2/0
31.7.2014 17:33

R17a32d65i67m 17P65o81l49á17š74e64k 9256493329179

Prodej pojištění a jiných finančních produktů je v ideálním případě vlastně tříkrokový.

První krok je vypracování finančního stavu a finanční analýzy klienta. Druhý krok je seznámení klienta s finančními produkty aktuálně dostupnými na trhu a s jejich možnostmi. Až teprve třetí krok je nákup finančních produktů potřebných pro klienta.

Každý z těch tří kroků může klidně dělat jiný člověk - jiný finanční poradce. A máme tady v případě prvních dvou kroků lidi živicí se ne z provizí za prodej, ale živící se prací pro klienta Nebo krok jedna a krok dva si může klidně udělat klient sám, pokud má k tomu potřebné finanční znalosti, které nemusí být zvlášť velké a čas a ochotu hledat nabídky finančních produktů.

Teprve třetí krok, aspoń v případě velkých složitých produktů jako je životní pojištění, je třeba dělat přes prodejce. Nicméně čím dál více finančních produktů lze uzavírat přímo na internetu.

0/0
31.7.2014 20:52





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že cestovní pojištění vás chrání proti vysokým výlohám na léčení v zahraničí?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.