Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bankovnictví zažívá přerod. Klienti si již nenechají vše líbit

Neuspokojivé služby, vysoké poplatky nebo složitý přístup k pobočce jsou pro klienty bank nejčastější důvody, proč se rozhodnou zrušit účet u stávající banky a odejdou k nové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58a63r96t65i22n 76H92a18v15l15í70k 4610835757523

Já už sem banku změnil dávno a nevím proč zmenit banku je složitější než změna operátora. Jediné co jsem musel navíc bylo zajít do ČS a dát jim výpověď. Zbytek jsem uz zařídil přes internet a jen v práci nahlásil jinej účet. Předtím mě banka stála asi -1000,- za rok. Teď díky úrokům to je cca + 500 rok.

A takhle je to se v ším. Člověk se nesmí nechat. Vyhádal sem telefon, internet, ručení, energie a když to všechno sečtu, tak mi vyjde že jsem ročně ušetřil pomalu 5000,- a to mi za těch cca 5 hodin čistého času porovnání nabídek a vyřízovaní rozhodně stojí.

+1/0
15.8.2014 13:17

T22o56m10á85š 74H80o86r94a 2359585118575

Já mám účty u tří bank (čistě pro info mBank, Fio a AirBank) a v životě jsem už bankovní účet rušil dvakrát (Era, Raifeissen Bank). Pokaždé tento úkon vyžadoval jen zajít do banky, vyplnit pár řádků, podepsat a projednat u stolečku s bankéřem. Celkem tak 10-15 minut času. No a následně nahlasit jiný učet v práci. Tedy přesně jak píšete, nic ci by nesvedla průměrně inteligentní opice, tudíž taktéž nechápu výmluvy mnoha známích, kteří na svou banku nadávají roky, ale pořád u ní účet mají.Rv

0/0
8.9.2014 11:22

T29o13m65á24š 70F96i36j40a98l58a 4642743653260

No a hlavně by jste měli vědět, co podepisujete, pak samozřejmě dodržet smlouvu!

0/0
12.8.2014 20:17

T49o30m92á63š 91F59i95j24a76l46a 4682913703120

Klienti tady nejsou tady pro banky, banky by tu měli být pro klienty!

Klient by neměl být vazalem banky!

+3/0
12.8.2014 20:16

P32a14v95e17l 91V73e36t93e43š17n44í31k 7835268875477

Sestra chtěla přejít k FIO. Doporučil jsem jí to já (účet u nich nemám, ale tady v těchto diskuzích to hodně lidí vychvalovalo).

První dojem byl prý úplně hrozný. Na pobočce se k ní chovali úplně bez zájmu jako ke kusu hadru. Poradil jsem jí dříve, že tyhle "nové banky" umí samy nastavit trvalé příkazy a inkasa podle účtu jak to měla u své staré banky. Když se na to zeptala, tak jí jenom odbyli, že "to trvá dlouho" a bude lepší, když si to zařídí sama.

Vzala si od nich nějaké propagační papíry a pak mi řekla, že tu banku už v životě nechce vidět.

+5/−3
12.8.2014 19:27

V90ě82r45a 53B87e32n13o75v62á 7867790825439

Mám stejné zkušenosti, jen potvrzuji

+1/0
12.8.2014 19:34

B73o53ř68e74k 32Ž43a91n65d89a 1480716819426

Zrovna u FIO méně znamená více, pokud jde o služby lidské obsluhy, která skoní na co příjde.

Objednal jsem si běžný účet na internetu se založením na pobočce (druhá možnost je pošta) a vyrazil jsem na pobočku. Tam objednávku neviděli tak ji se mnou sepsali znovu. Nabídli mi kartu, tak jsem souhlasil. Přijdu domů, IB už funguje (žádné otravné bezpečnostní obálky jako u velkých bank), což je super. IB mi oznámilo, že nemám žádnou platební kartu, ale v IB byl předvyplněná žádost o kartu. Předpokládal jsem, že předvyplněná žádost je výsledek nabídky na pobočce, tak jsem to odkliknul. Výsledek byly dvě karty a stržený poplatek za vydání druhé karty.

+1/0
12.8.2014 20:58

J85a70c79h74y70m 58K33a93v10a24n 1130479988565

S FIO mam dobre zkusenosti. Na pobocce vzdy bez problemu. Je ale pravda, ze za 10 let jsem musel na pobocku jen parkrat. Vse ostatni si opravdu normalni clovek dokaze naklikat sam na Internetu. No a kdo to neumi, tak at plati ci zkusi neco jineho.

+4/0
12.8.2014 21:33

M50i19r36e19k 39T62u49r74e42č21e86k 4913602960972

No tak to ja mam uplne jinou zkusenost. Na FIO nedam dopustit. Jednou jsem platil auto, temer 300 tisic (bankovnim prevodem) a sam jsem se necitil na to pres internet. Prihlasil jsem se na svuj ucet ve FIO kancelari a tuto platbu mi pomohli udelat. Jeste mi vydali potvrzeni ze platba byla uskutecnena a auto jsem si mohl vyzvednout druhy den. Pravda je, ze tam jdu tak jednou za 2 mesice, vsechny platby jinak delam pres internet nebo s debit kartou.

+1/0
13.8.2014 20:01

J29a10n 13F67r26o52l37í14k 6146630855814

Sestra potřebuje Spořku a starý režim papírových příkazů. Na internetové bance nepotřebuji s nikým komunikovat. Svéprávný člověk si umí přečíst jednoduchý návod, pořídit si účet on-line a používat jej. Nemám potřebu jednat s nějakým úředníkem a nechat si vnucovat cizí moudra. Můj první dojem tvoří jen pohled na systém ovládání účtu. U mBank, FIO i Air je to ten nejlepší i když nová aplikace mBank mě život spíše "zesložitila" než zjednodušila, ale už jsem si zvykl. Když nastane zcela vyjimečná situace, že si nevím rady použiju info linku.

0/0
14.8.2014 14:33

D29a69v15i68d 28K80u34r64e56l 2608844312168

Jsem u Zuno víc jak tři roky (mám účet plus=zaplatit kartou měsíčně 3tis) a nikdy jsem neplatil ani korunu. Vedení, pohyby na účtu v CZK, výběry z bankomatů doma i v zahraničí (tedy nad 1tis, ale kdo vybírá méně), okamžité zůstatkové SMS, spořící účty a poměrně přehledný internet banking. To vše zdarma. Samo mají i své mouchy, o tom žádná, ale nedokážu si představit platit za něco, co lze mít Yinde zdarma... ;-)

+3/−2
12.8.2014 18:23

D98a73v83i86d 24K72u59r13e92l 2968554862938

Jinak kdo by chtěl taky k Zuno napiště mi na davoun@centrum.cz, doporučím Vás a dostaneme každý on banky 300,- ;-)

+2/−3
12.8.2014 18:28

A70n51d46r55e49j 37O19l92e44k16s24a 3405621377131

ZUNO je Raiffeisen Bank. Od té co nejdál. Je to její projekt, jak zadržet utíkající klienty. Brzy budou opět konfrontováni s fúzováním a jednocením dyzajnu, jako to bylo před lety s Ebankou.

0/0
13.8.2014 10:45

M46i23l96o93š 13S93e42t65í23k 3419549594920

No a co. Pokud k tomu dojde a klienti s tím budou nespokojeni, bez problému půjdou jinam. Opravdu to není nic složitého.

+2/0
13.8.2014 13:22

T83o72m81á20š 97H75o44r77a 2249295508915

Obávám se že to takto dopadne, já měl svého času ExpandiaBanku (snad první banka s internetovým bankovnictvím, někdy kolem roku 1996), následně pak Ebanku, a chvilku Raifku když to převzala. A Raifka to během půl roku tak znevýhodnila, že jsem šel rychle od nich.Rv

0/0
8.9.2014 11:26

V85a10c84l42a30v 59M20e36d45e15k 5971932615545

čtu tady samé omluvy poplatků bank typu

"pokud udělám dost plateb kartou, mám výběr z bankomatu zdarma ... samozřejmě pokud oběhnu celé město a najdu ten správný bankomat. A když udělám 3 kotouly vzad, nebudu platit ani za vedení účtu."

Právě z důvdu podobého "plnění bobříků" pro odpuštění poplatků jsem si vybral Equabank, která má výběry z bankomatů zdarma - a to z jakéhokoliv bankomatu, jakékoliv množství výběrů, a bez plnění nějakých dodatečných podmínek.

Po roce od výměny banky naprostá spokojenost, ani koruna jakýchkoliv poplatků.

+9/0
12.8.2014 15:54

B38o56ř20e91k 95Ž55a52n46d20a 1330176479956

Jo, tři kotouly dělat nemusíte, stačí mít zůstatek 100.000 nebo příjem 10.000. Neříkám, že to je nesplnitelné, ale rozhodně ne "bez podmínek". mBank má výběr tři výběry měsíčně sice za 9 Kč, ale skutečně bez podmínek. Equa byla zajímává, dokud měla 2.3% na spořícím účtu.

0/0
12.8.2014 19:21

A83n22t83o94n31í21n 92C27h60a21r16v13á15t18e53k 7937893209370

přidala se nová podmínka, a to, že stačí 3x za měsíc platit bezkontaktní kartou, a to je splnitelné úplně pro každého

+4/0
12.8.2014 21:16

B81o50ř65e52k 81Ž67a75n14d80a 1620916469466

Škoda, že neuvádějí minimální výši té platby, neviděl jsem to ani ve VOP. Pro mě je splnitelnější příjem i zůstatek než platby kartou. Nakupuji do zásoby, protože nemám rád frontu u pokladny. A podle obsahu košíků/vozíků to tak asi dělají všichni. Nevěřím, že někdo plný kauflandský vozík spořádá za týden.

0/0
13.8.2014 11:11

A45n46d36r40e24j 93O15l75e11k42s31a 3535141827521

To je vesele protichůdné hodnocení. Equa byla zajímavá, když měla "vysoký" úrok na spořáku, ale není zajímavá, protože nulové poplatky podmiňuje "vysokými" příjmy? :-) No, kdo nemá 10 tisíc měsíční příjem, je skutečně chudák, kterému bude ten úrok na spořáku asi opravdu chybět.;-D

0/0
13.8.2014 10:50

B61o62ř35e82k 50Ž65a81n53d12a 1530176909496

Taky mi ten příjem může chodit do jiné banky. Mohli by to nastavit podle minimální mzdy, ale je fakt, že jinde ten limit je i vyšší.

A ne všichni pracují za pravidelnou měsíční mzdu. Někdo třeba dělá na volné noze nebo sezónně.

+1/0
13.8.2014 11:14

J57a10n 80F23r75o68l76í73k 6926580885234

mBank má jeden výběr zdarma při platbě 2000 kč kartou a tři zdarma při platbě 4000 kč kartou. Chápu, že banka, která si neúčtuje ani desetník za vedení účtu a pohyby nemůže prodělávat na zpoplatněných bankomatových výběrech v cizích bankomatech a tak si to kompenzuje příjmem z karetních operací. Komu se to nelíbí ať platí jak mourovatý u Spořky, ČSOB nebo KB.

0/0
14.8.2014 14:39

B19o93ř59e96k 60Ž68a39n16d23a 1770966219356

Těch 9 Kč je asi spíš regulační poplatek, než že by to uhradilo náklady. A na vydadávání karty taky prodělávají.

0/0
14.8.2014 15:24

T64o92m43á91š 28H49o74r46a 2149945868665

Mám taky mBank a zatím jsem za žádný výběr neplatil, ty tři výběry měsíčně bohatě stačí - po pravdě já vybírám z účtu peníze asi tak jednou za dva měsíce, to když dojde hotovost. A obvykle tak maximálně 2 tisíce, to na drobné platby tam kde neberou kartu postačí, všude kde se dá platím kartou, i v cizině, na mýtných bránách a podbně.

0/0
8.9.2014 11:29

L61i75n40d89a 92N71o48v26o88t90n68á 3309836711

To jsou mi novinky ;-D

0/0
12.8.2014 14:07
Foto

M46a93r23t52i45n 73M25a30l41ý 5763577348

Je to normální postup. Když se Vám nelíbí odvedená práce za kterou platíte, reklamujete, nebo vyměníte dodavatele. Jen jsme u bank trochu zpohodlněli a ony nám kladou drobné překážky proti přeskakování z banky do banky. Tržní chování se tomu říká?

+5/0
12.8.2014 9:54

D28a21v83i28d 31Č36e96c30h 7300784451443

Žádné překážky z banky do banky nejsou, pokud se u nich vědomě nezadlužíte.

+7/0
12.8.2014 9:58

V73l60a17d30i66m44í18r 70V54y34s36o31k11ý 8392792661355

jaké překážky??

+1/−1
12.8.2014 10:17

M84i28r15e70k 81T86u30r93e61č92e47k 4983152360122

Hypoteka? Pravidelne platby, strhavani plateb z uctu ktere s musi bezchybne zmenit, inkaso, SIPO, pripadne dluh apod ? Presny termin a podminek zruseni uctu ?

0/−1
12.8.2014 12:12

P29e61t44r 24S17v80o21b69o31d33a 7972951204

Hypoteka .. to je vlastnost podminek hypoteky ktere jste podepsal a ne bezneo uctu v bance. Ale i hypoteka se da prevest jinam kdyz se chce a jako u kazde smlouvy plati premyslet nez neco podepisu.

Vsechny platby jako SIPO, inkaso atd. vyresite jednim podpisem na papiru a garantuje to kodex mobility a i ho nevyuzijete tak nastavit si to sam v IB pripadne na pobocce opravdu neni nic tezkeho. Chce opet jen chtit. "Presny termin a podminek zruseni uctu" Nejak nechapu co timhle myslite. Zajdete si na pobocku a termin a podminky zruseni s vami dojednaji. Termin i urcite jaky chcete (nejde samozrejme vcera apod.) a podminky zahrnuji ze si nebudete nic vzajemne dluzit (to je snad pochopitelne)

Asi zde plati ze kdo nechce najde 100 duvodu proc to nejde. Ale pravdou je ze to dneska jde velmi jenoduse a nemusite ani chodit do sve puvodni banky. U nekterych bank dokonce nemusite chodit tam kde si ucet zakladate takze vse lze kompletne udelat velmi jednoduse z domova.

+11/0
12.8.2014 12:23

J53a48n 64K11ř22í12ž 6255173635568

R^

0/0
12.8.2014 13:23
Foto

P53a65v55e37l 28K44o12č44i51č15k74a 6867850326975

Pokud vám hypotéka i při započítání poplatků za bankovní účet vyjde výhodněji než u konkurence, tak asi není co řešit. Důležité je si spočítat celkové náklady ne bezhlavě koukat na výši poplatků.

0/0
12.8.2014 14:32

L54u64k63á93š 17H74a70v42l81i39n59a 3804451839976

Náhodou ten pocit jít naposledy do CS je k nezaplacení... ;-D

+3/0
12.8.2014 21:28

M72a55r74t94i88n 85T87e45p19l35a78n 9287330195333

V rámci kodexu mobility vám nová banka pouze nastaví povolení inkasa stejným způsobem, jako jste je měl v bance původní. Sám si ale musíte zajistit oznámení změny všem těm, kteří z vašeho účtu inkasují. To už za vás žádná banka neudělá. Podobně pokud jste třeba podnikatel a někdo posílá platby vám, tak opět ho musíte upozornit na změnu čísla účtu.

Bohužel tedy mobilita v rámci účtů zatím dost pokulhává za mobilitou v rámci telefonních čísel.

0/0
12.8.2014 23:25

J31a49n 19F46r58o17l17í42k 6916230705364

Já nepotřebuji ani kodex debility. To je pro voliče ČSSD. Umím si otevřít účet, zavést trvalé příkazy a zrušit je u původní banky. Pak teprve zruším kartu a ten starý účet. Nic si nepotřebuji s nikým dojednávat. Na netu si to udělám sám za pár minut.

0/−1
14.8.2014 14:42

R94o56m82a60n 13P70o95l39á78č96e98k 5436629455

Ty překážky by mě také zajímali... Jediná, která může být jsou úvěry a hypotéky, ale to vám nedovolí ani ty nové, pokud tedy hypotéku poskytují...

0/0
12.8.2014 10:26

M38i83c75h83a64l 46B21o42c29k 5230323377758

například ČSSZ trvá 3 měsíce než změní číslo účtu pro zasílání důchodů. Zkušenost mých rodičů

0/0
12.8.2014 10:30

R65o79m41a14n 67P93o39l14á84č15e63k 5816879535

Ale to není problém banky, ale státní správy... Když půjdete od mBank k AirBank tak budete mít stejný problém...

+2/0
12.8.2014 10:34

M22i34c86h86a73l 18B73o41c32k 5760543127388

jasně, ale já měl na mysli hlavně překážky ze strany ČSSZ. Ono chce tam jít a požádat si o to a pak to trvá 3 měsíce no řekněte mi, který důchodce na tohle půjde? a právě na tohle sází ČS, která má v portfoliu nejvíce starších lidí a hlavně já znám jejich praktiky, kdy těm důchodcům vyloženě lžou a tvrdí, že nová banka zkrachuje a příjdou o peníze a víte oni ti důchodci, co zažili měnovou reformu a v 90. let krach kampeliček těm lžím opravdu věří a zůstaváji u těchto molochů a řeknou si 150 měsíčně no budiž, jenomže z důchodu 10 tisíc 150 korun není opravdu zanedbatelná suma...

+2/−1
12.8.2014 10:40

P17e80t34r 55S83v47o89b64o34d20a 7132681394

Tak ale to je jako tvrdit ze autoservis muze za spatny stav D1 protoze vydelava na tom ze Vam opravuje auto :D Za neschopnost statni instituce CSSZ nenese prece zodpovednost zadna banka.

Co se tyka toho lhani seniorum tomu moc neverim. Pokud mate konkretni pripady tak to hlaste a nebo se rovnou spojte s konkurenci a ta bude cinit kroky moc rada. Ale pokud to je jen v urovni jedna pani povidala ... Oni nikoho strasit nemusi. Cesky spotrebitel je tak liny ze si sam najde 100 duvodu proc nic nedelat a pokud se jim 1 z 1000 klientu vzpamatuje a chce odejit tak mu mozna zkusi dat ucet na 3 roky zdarma aby si udrzeli ale urcite nebudou riskovat zbytecne praktiky ktere popisujete.

+2/−1
12.8.2014 12:51

L76u40k73á11š 86H40a52v22l33i55n54a 3154571949526

ty lži tu opravdu jsou... na mne taky tak 3 roky zpět zkoušeli v CS, že Zuno do roka zkrachuje a že prej není možný, aby peníze odeslané ze Zuno v pracovní den do 10:00 byly v ten samý den odpoledne na účtu CS, prej kvůli ČNB... výpis z účtů který dokazovali pravdu jsem bohužel u sebe neměl, ale bylo by zajímavé je tím přesvědčit, že nemají pravdu...;-D

+1/0
12.8.2014 21:32

J87a35n 39F75r60o22l15í58k 6106660725274

Ano. Takže si zavedu nový účet a pošlu ČSSZ potvrzení. Čekám až se objeví na účtu důchod a pak změním trvalky a ruším starý účet. Něco nejasného?

0/0
14.8.2014 14:44

P62a42v18e64l 57M19a43t43o72n53o91h34a 7427775824

Tak já nevím. Jsem u KB a nemůžu si stěžovat. Vzhledem k pohybům na účtě (10-20 transakcí za měsíc) neplatím bance vlastně nic, výběr z bankomatu mám taky zadarmo a tak nevím v čem je problém. Je sice fakt, že systém je lehce složitý, kdy se poplatky během měsíce strhávají, ale na konci měsíce mi je na účet vrátí (výběr z bankomatu zdarma je podmíněn placením kartou, za jeden nákup jeden výběr zdarma)...ve výsledku ale bance neplatím skoro nic, bankomaty i pobočky jsou na každém rohu, v Brně jsou i pobočky s víkendovým provozem, internetové bankovnictví momentálně šlape jak hodinky a je velmi přehledné a k tomu mám vnitřně lepší pocit, že jsou mé peníze ve velké stabilní bance a ne nějaké pochybné nové bance z Ruska, která ani nemá pobočky. :-P

+6/−33
12.8.2014 9:24

K61a75r75e59l 40M58á64c35a 7582596896638

KB je jedna z nejhorších bank, tolik moje osobní zkušenost ;-)

+28/−2
12.8.2014 10:16

B79o75h72u11m82i33l 96S43t56e75j45s21k71a84l 5513604631923

Známá u KB měla před lety účet a bylo to peklo, internetové bankovnictví fungovalo pouze pod IE a ještě s nějakou klíčenkou v počítači, takže dostat se do něj například na dovolené bylo složité, bankovnictví v mobilu neexistovalo vůbec, výběry z cizích bankomatů za 45,-, k tomu spousta poplatků. Jsou to sice informace pár let staré, ale ke KB by mě nikdo nedostal...

+5/0
12.8.2014 12:00

H60e91r98b45e38r98t 69V18á18c91l13a82v28s11k76ý 4439695411882

S KB jsem byl deset let. Opustit ji bylo nejlepší finanční rozhodnutí v mém životě. R^

+12/0
12.8.2014 12:49

L29i94n90d84a 11N46o49v14o90t18n79á 3949716731

stejná zkušenost R^ 

a po 5 letech u jiné banky ušetřeno spoustu peněz ;-D

+9/0
12.8.2014 14:10

J66a60n 54K34ř80í16ž 6645923905298

Tak jste se Mátomnoho nějak netrefil.:-P:-P:-P

0/−2
12.8.2014 14:05

P24e24t55r 97S12v51o39b94o31d64a 5712185588541

KB je blbá a zlodějská. Dříve jsem tam měl vše, teď už zbývá stavební spoření a penzijní připojištění. Stavební spoření v KB časem také zruším...

+1/0
12.8.2014 14:47

J58a41n 47L90a89k22o45m27ý 7461325735754

Nebýt České spořitelny tak je Komerční banka jasnou jedničkou co se týče PROTIKLIENTSKÉ orientace. Chápu, že u nich má účet nějakej obchodník, co má pobočku za rohem a zaměstnanci mu tam denně nosí tržby, ale aby tam měl účet běžnej člověk, to moc nechápu. Zejména mezinárodní platby jsou v KB opravdovou lahůdkou...

+5/0
12.8.2014 16:16





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.