Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bankovnictví zažívá přerod. Klienti si již nenechají vše líbit

Neuspokojivé služby, vysoké poplatky nebo složitý přístup k pobočce jsou pro klienty bank nejčastější důvody, proč se rozhodnou zrušit účet u stávající banky a odejdou k nové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M50a54r18t98i79n 14H95a18v58l20í35k 4280825987823

Já už sem banku změnil dávno a nevím proč zmenit banku je složitější než změna operátora. Jediné co jsem musel navíc bylo zajít do ČS a dát jim výpověď. Zbytek jsem uz zařídil přes internet a jen v práci nahlásil jinej účet. Předtím mě banka stála asi -1000,- za rok. Teď díky úrokům to je cca + 500 rok.

A takhle je to se v ším. Člověk se nesmí nechat. Vyhádal sem telefon, internet, ručení, energie a když to všechno sečtu, tak mi vyjde že jsem ročně ušetřil pomalu 5000,- a to mi za těch cca 5 hodin čistého času porovnání nabídek a vyřízovaní rozhodně stojí.

+1/0
15.8.2014 13:17

T22o45m94á31š 80H30o42r54a 2239715378225

Já mám účty u tří bank (čistě pro info mBank, Fio a AirBank) a v životě jsem už bankovní účet rušil dvakrát (Era, Raifeissen Bank). Pokaždé tento úkon vyžadoval jen zajít do banky, vyplnit pár řádků, podepsat a projednat u stolečku s bankéřem. Celkem tak 10-15 minut času. No a následně nahlasit jiný učet v práci. Tedy přesně jak píšete, nic ci by nesvedla průměrně inteligentní opice, tudíž taktéž nechápu výmluvy mnoha známích, kteří na svou banku nadávají roky, ale pořád u ní účet mají.Rv

0/0
8.9.2014 11:22

T37o63m58á54š 32F92i13j94a43l89a 4702643883120

No a hlavně by jste měli vědět, co podepisujete, pak samozřejmě dodržet smlouvu!

0/0
12.8.2014 20:17

T58o14m86á41š 25F87i65j91a50l80a 4162293593870

Klienti tady nejsou tady pro banky, banky by tu měli být pro klienty!

Klient by neměl být vazalem banky!

+3/0
12.8.2014 20:16

P90a93v21e88l 36V45e56t17e60š11n77í39k 7175628965297

Sestra chtěla přejít k FIO. Doporučil jsem jí to já (účet u nich nemám, ale tady v těchto diskuzích to hodně lidí vychvalovalo).

První dojem byl prý úplně hrozný. Na pobočce se k ní chovali úplně bez zájmu jako ke kusu hadru. Poradil jsem jí dříve, že tyhle "nové banky" umí samy nastavit trvalé příkazy a inkasa podle účtu jak to měla u své staré banky. Když se na to zeptala, tak jí jenom odbyli, že "to trvá dlouho" a bude lepší, když si to zařídí sama.

Vzala si od nich nějaké propagační papíry a pak mi řekla, že tu banku už v životě nechce vidět.

+5/−3
12.8.2014 19:27

V13ě87r57a 53B27e53n19o44v23á 7277180355989

Mám stejné zkušenosti, jen potvrzuji

+1/0
12.8.2014 19:34

B49o77ř93e64k 71Ž11a29n55d43a 1310286339966

Zrovna u FIO méně znamená více, pokud jde o služby lidské obsluhy, která skoní na co příjde.

Objednal jsem si běžný účet na internetu se založením na pobočce (druhá možnost je pošta) a vyrazil jsem na pobočku. Tam objednávku neviděli tak ji se mnou sepsali znovu. Nabídli mi kartu, tak jsem souhlasil. Přijdu domů, IB už funguje (žádné otravné bezpečnostní obálky jako u velkých bank), což je super. IB mi oznámilo, že nemám žádnou platební kartu, ale v IB byl předvyplněná žádost o kartu. Předpokládal jsem, že předvyplněná žádost je výsledek nabídky na pobočce, tak jsem to odkliknul. Výsledek byly dvě karty a stržený poplatek za vydání druhé karty.

+1/0
12.8.2014 20:58

J13a18c11h17y34m 67K72a47v91a58n 5759425432

S FIO mam dobre zkusenosti. Na pobocce vzdy bez problemu. Je ale pravda, ze za 10 let jsem musel na pobocku jen parkrat. Vse ostatni si opravdu normalni clovek dokaze naklikat sam na Internetu. No a kdo to neumi, tak at plati ci zkusi neco jineho.

+4/0
12.8.2014 21:33

M81i59r97e70k 28T20u56r67e81č16e23k 4663152430512

No tak to ja mam uplne jinou zkusenost. Na FIO nedam dopustit. Jednou jsem platil auto, temer 300 tisic (bankovnim prevodem) a sam jsem se necitil na to pres internet. Prihlasil jsem se na svuj ucet ve FIO kancelari a tuto platbu mi pomohli udelat. Jeste mi vydali potvrzeni ze platba byla uskutecnena a auto jsem si mohl vyzvednout druhy den. Pravda je, ze tam jdu tak jednou za 2 mesice, vsechny platby jinak delam pres internet nebo s debit kartou.

+1/0
13.8.2014 20:01

J84a81n 68F33r55o24l44í17k 6366880595454

Sestra potřebuje Spořku a starý režim papírových příkazů. Na internetové bance nepotřebuji s nikým komunikovat. Svéprávný člověk si umí přečíst jednoduchý návod, pořídit si účet on-line a používat jej. Nemám potřebu jednat s nějakým úředníkem a nechat si vnucovat cizí moudra. Můj první dojem tvoří jen pohled na systém ovládání účtu. U mBank, FIO i Air je to ten nejlepší i když nová aplikace mBank mě život spíše "zesložitila" než zjednodušila, ale už jsem si zvykl. Když nastane zcela vyjimečná situace, že si nevím rady použiju info linku.

0/0
14.8.2014 14:33

D87a16v90i12d 60K31u89r51e31l 2848254212718

Jsem u Zuno víc jak tři roky (mám účet plus=zaplatit kartou měsíčně 3tis) a nikdy jsem neplatil ani korunu. Vedení, pohyby na účtu v CZK, výběry z bankomatů doma i v zahraničí (tedy nad 1tis, ale kdo vybírá méně), okamžité zůstatkové SMS, spořící účty a poměrně přehledný internet banking. To vše zdarma. Samo mají i své mouchy, o tom žádná, ale nedokážu si představit platit za něco, co lze mít Yinde zdarma... ;-)

+3/−2
12.8.2014 18:23

D65a24v95i94d 44K12u89r26e86l 2648334342298

Jinak kdo by chtěl taky k Zuno napiště mi na davoun@centrum.cz, doporučím Vás a dostaneme každý on banky 300,- ;-)

+2/−3
12.8.2014 18:28

A28n97d73r33e19j 21O82l31e50k76s79a 3555901767631

ZUNO je Raiffeisen Bank. Od té co nejdál. Je to její projekt, jak zadržet utíkající klienty. Brzy budou opět konfrontováni s fúzováním a jednocením dyzajnu, jako to bylo před lety s Ebankou.

0/0
13.8.2014 10:45

M22i65l68o69š 96S67e41t27í49k 3729339974430

No a co. Pokud k tomu dojde a klienti s tím budou nespokojeni, bez problému půjdou jinam. Opravdu to není nic složitého.

+2/0
13.8.2014 13:22

T57o32m82á65š 81H42o32r25a 2279225728425

Obávám se že to takto dopadne, já měl svého času ExpandiaBanku (snad první banka s internetovým bankovnictvím, někdy kolem roku 1996), následně pak Ebanku, a chvilku Raifku když to převzala. A Raifka to během půl roku tak znevýhodnila, že jsem šel rychle od nich.Rv

0/0
8.9.2014 11:26

V88a31c88l43a49v 13M66e48d77e59k 5271942355665

čtu tady samé omluvy poplatků bank typu

"pokud udělám dost plateb kartou, mám výběr z bankomatu zdarma ... samozřejmě pokud oběhnu celé město a najdu ten správný bankomat. A když udělám 3 kotouly vzad, nebudu platit ani za vedení účtu."

Právě z důvdu podobého "plnění bobříků" pro odpuštění poplatků jsem si vybral Equabank, která má výběry z bankomatů zdarma - a to z jakéhokoliv bankomatu, jakékoliv množství výběrů, a bez plnění nějakých dodatečných podmínek.

Po roce od výměny banky naprostá spokojenost, ani koruna jakýchkoliv poplatků.

+9/0
12.8.2014 15:54

B87o10ř58e11k 98Ž20a76n34d98a 1660206969226

Jo, tři kotouly dělat nemusíte, stačí mít zůstatek 100.000 nebo příjem 10.000. Neříkám, že to je nesplnitelné, ale rozhodně ne "bez podmínek". mBank má výběr tři výběry měsíčně sice za 9 Kč, ale skutečně bez podmínek. Equa byla zajímává, dokud měla 2.3% na spořícím účtu.

0/0
12.8.2014 19:21

A68n60t45o10n92í36n 79C75h78a96r76v45á15t84e29k 7837393369570

přidala se nová podmínka, a to, že stačí 3x za měsíc platit bezkontaktní kartou, a to je splnitelné úplně pro každého

+4/0
12.8.2014 21:16

B97o92ř42e72k 23Ž28a11n94d17a 1880636779466

Škoda, že neuvádějí minimální výši té platby, neviděl jsem to ani ve VOP. Pro mě je splnitelnější příjem i zůstatek než platby kartou. Nakupuji do zásoby, protože nemám rád frontu u pokladny. A podle obsahu košíků/vozíků to tak asi dělají všichni. Nevěřím, že někdo plný kauflandský vozík spořádá za týden.

0/0
13.8.2014 11:11

A37n44d16r13e77j 66O90l24e58k87s90a 3325231957241

To je vesele protichůdné hodnocení. Equa byla zajímavá, když měla "vysoký" úrok na spořáku, ale není zajímavá, protože nulové poplatky podmiňuje "vysokými" příjmy? :-) No, kdo nemá 10 tisíc měsíční příjem, je skutečně chudák, kterému bude ten úrok na spořáku asi opravdu chybět.;-D

0/0
13.8.2014 10:50

B90o92ř94e72k 19Ž22a13n79d95a 1460266979966

Taky mi ten příjem může chodit do jiné banky. Mohli by to nastavit podle minimální mzdy, ale je fakt, že jinde ten limit je i vyšší.

A ne všichni pracují za pravidelnou měsíční mzdu. Někdo třeba dělá na volné noze nebo sezónně.

+1/0
13.8.2014 11:14

J28a89n 22F11r60o49l11í97k 6816500275474

mBank má jeden výběr zdarma při platbě 2000 kč kartou a tři zdarma při platbě 4000 kč kartou. Chápu, že banka, která si neúčtuje ani desetník za vedení účtu a pohyby nemůže prodělávat na zpoplatněných bankomatových výběrech v cizích bankomatech a tak si to kompenzuje příjmem z karetních operací. Komu se to nelíbí ať platí jak mourovatý u Spořky, ČSOB nebo KB.

0/0
14.8.2014 14:39

B21o97ř20e12k 20Ž59a27n14d19a 1120226269546

Těch 9 Kč je asi spíš regulační poplatek, než že by to uhradilo náklady. A na vydadávání karty taky prodělávají.

0/0
14.8.2014 15:24

T65o42m57á48š 68H85o78r68a 2719345468865

Mám taky mBank a zatím jsem za žádný výběr neplatil, ty tři výběry měsíčně bohatě stačí - po pravdě já vybírám z účtu peníze asi tak jednou za dva měsíce, to když dojde hotovost. A obvykle tak maximálně 2 tisíce, to na drobné platby tam kde neberou kartu postačí, všude kde se dá platím kartou, i v cizině, na mýtných bránách a podbně.

0/0
8.9.2014 11:29

L40i81n22d96a 42N49o75v56o60t20n11á 3119686451

To jsou mi novinky ;-D

0/0
12.8.2014 14:07
Foto

M29a22r88t93i16n 73M66a44l27ý 5913627398

Je to normální postup. Když se Vám nelíbí odvedená práce za kterou platíte, reklamujete, nebo vyměníte dodavatele. Jen jsme u bank trochu zpohodlněli a ony nám kladou drobné překážky proti přeskakování z banky do banky. Tržní chování se tomu říká?

+5/0
12.8.2014 9:54

D94a71v57i74d 86Č60e33c70h 7370474291713

Žádné překážky z banky do banky nejsou, pokud se u nich vědomě nezadlužíte.

+7/0
12.8.2014 9:58

V69l35a65d65i43m63í40r 87V12y49s73o89k74ý 8652602781515

jaké překážky??

+1/−1
12.8.2014 10:17

M22i89r59e67k 46T76u28r80e73č59e77k 4393412970982

Hypoteka? Pravidelne platby, strhavani plateb z uctu ktere s musi bezchybne zmenit, inkaso, SIPO, pripadne dluh apod ? Presny termin a podminek zruseni uctu ?

0/−1
12.8.2014 12:12

P50e28t68r 50S17v33o80b86o14d59a 7882311804

Hypoteka .. to je vlastnost podminek hypoteky ktere jste podepsal a ne bezneo uctu v bance. Ale i hypoteka se da prevest jinam kdyz se chce a jako u kazde smlouvy plati premyslet nez neco podepisu.

Vsechny platby jako SIPO, inkaso atd. vyresite jednim podpisem na papiru a garantuje to kodex mobility a i ho nevyuzijete tak nastavit si to sam v IB pripadne na pobocce opravdu neni nic tezkeho. Chce opet jen chtit. "Presny termin a podminek zruseni uctu" Nejak nechapu co timhle myslite. Zajdete si na pobocku a termin a podminky zruseni s vami dojednaji. Termin i urcite jaky chcete (nejde samozrejme vcera apod.) a podminky zahrnuji ze si nebudete nic vzajemne dluzit (to je snad pochopitelne)

Asi zde plati ze kdo nechce najde 100 duvodu proc to nejde. Ale pravdou je ze to dneska jde velmi jenoduse a nemusite ani chodit do sve puvodni banky. U nekterych bank dokonce nemusite chodit tam kde si ucet zakladate takze vse lze kompletne udelat velmi jednoduse z domova.

+11/0
12.8.2014 12:23

J82a19n 36K80ř81í58ž 6475873615348

R^

0/0
12.8.2014 13:23
Foto

P91a17v83e90l 83K84o10č55i13č50k32a 6717150256525

Pokud vám hypotéka i při započítání poplatků za bankovní účet vyjde výhodněji než u konkurence, tak asi není co řešit. Důležité je si spočítat celkové náklady ne bezhlavě koukat na výši poplatků.

0/0
12.8.2014 14:32

L85u98k78á24š 95H45a71v47l77i95n80a 3934201479256

Náhodou ten pocit jít naposledy do CS je k nezaplacení... ;-D

+3/0
12.8.2014 21:28

M35a60r65t26i49n 94T85e57p56l48a97n 9197760925833

V rámci kodexu mobility vám nová banka pouze nastaví povolení inkasa stejným způsobem, jako jste je měl v bance původní. Sám si ale musíte zajistit oznámení změny všem těm, kteří z vašeho účtu inkasují. To už za vás žádná banka neudělá. Podobně pokud jste třeba podnikatel a někdo posílá platby vám, tak opět ho musíte upozornit na změnu čísla účtu.

Bohužel tedy mobilita v rámci účtů zatím dost pokulhává za mobilitou v rámci telefonních čísel.

0/0
12.8.2014 23:25

J73a48n 37F51r39o26l85í67k 6776630515834

Já nepotřebuji ani kodex debility. To je pro voliče ČSSD. Umím si otevřít účet, zavést trvalé příkazy a zrušit je u původní banky. Pak teprve zruším kartu a ten starý účet. Nic si nepotřebuji s nikým dojednávat. Na netu si to udělám sám za pár minut.

0/−1
14.8.2014 14:42

R57o42m31a64n 14P39o88l53á71č43e16k 5676949645

Ty překážky by mě také zajímali... Jediná, která může být jsou úvěry a hypotéky, ale to vám nedovolí ani ty nové, pokud tedy hypotéku poskytují...

0/0
12.8.2014 10:26

M45i89c73h32a43l 56B29o46c83k 5330463527938

například ČSSZ trvá 3 měsíce než změní číslo účtu pro zasílání důchodů. Zkušenost mých rodičů

0/0
12.8.2014 10:30

R19o13m43a89n 63P15o69l29á69č47e12k 5156649165

Ale to není problém banky, ale státní správy... Když půjdete od mBank k AirBank tak budete mít stejný problém...

+2/0
12.8.2014 10:34

M63i71c67h79a41l 86B92o35c22k 5450443167328

jasně, ale já měl na mysli hlavně překážky ze strany ČSSZ. Ono chce tam jít a požádat si o to a pak to trvá 3 měsíce no řekněte mi, který důchodce na tohle půjde? a právě na tohle sází ČS, která má v portfoliu nejvíce starších lidí a hlavně já znám jejich praktiky, kdy těm důchodcům vyloženě lžou a tvrdí, že nová banka zkrachuje a příjdou o peníze a víte oni ti důchodci, co zažili měnovou reformu a v 90. let krach kampeliček těm lžím opravdu věří a zůstaváji u těchto molochů a řeknou si 150 měsíčně no budiž, jenomže z důchodu 10 tisíc 150 korun není opravdu zanedbatelná suma...

+2/−1
12.8.2014 10:40

P46e73t18r 84S21v20o30b84o19d80a 7792111964

Tak ale to je jako tvrdit ze autoservis muze za spatny stav D1 protoze vydelava na tom ze Vam opravuje auto :D Za neschopnost statni instituce CSSZ nenese prece zodpovednost zadna banka.

Co se tyka toho lhani seniorum tomu moc neverim. Pokud mate konkretni pripady tak to hlaste a nebo se rovnou spojte s konkurenci a ta bude cinit kroky moc rada. Ale pokud to je jen v urovni jedna pani povidala ... Oni nikoho strasit nemusi. Cesky spotrebitel je tak liny ze si sam najde 100 duvodu proc nic nedelat a pokud se jim 1 z 1000 klientu vzpamatuje a chce odejit tak mu mozna zkusi dat ucet na 3 roky zdarma aby si udrzeli ale urcite nebudou riskovat zbytecne praktiky ktere popisujete.

+2/−1
12.8.2014 12:51

L75u93k97á87š 67H66a37v92l57i78n13a 3904591589686

ty lži tu opravdu jsou... na mne taky tak 3 roky zpět zkoušeli v CS, že Zuno do roka zkrachuje a že prej není možný, aby peníze odeslané ze Zuno v pracovní den do 10:00 byly v ten samý den odpoledne na účtu CS, prej kvůli ČNB... výpis z účtů který dokazovali pravdu jsem bohužel u sebe neměl, ale bylo by zajímavé je tím přesvědčit, že nemají pravdu...;-D

+1/0
12.8.2014 21:32

J95a67n 98F83r41o67l95í20k 6846350905844

Ano. Takže si zavedu nový účet a pošlu ČSSZ potvrzení. Čekám až se objeví na účtu důchod a pak změním trvalky a ruším starý účet. Něco nejasného?

0/0
14.8.2014 14:44

P78a96v82e90l 66M82a65t92o94n46o54h77a 7177225734

Tak já nevím. Jsem u KB a nemůžu si stěžovat. Vzhledem k pohybům na účtě (10-20 transakcí za měsíc) neplatím bance vlastně nic, výběr z bankomatu mám taky zadarmo a tak nevím v čem je problém. Je sice fakt, že systém je lehce složitý, kdy se poplatky během měsíce strhávají, ale na konci měsíce mi je na účet vrátí (výběr z bankomatu zdarma je podmíněn placením kartou, za jeden nákup jeden výběr zdarma)...ve výsledku ale bance neplatím skoro nic, bankomaty i pobočky jsou na každém rohu, v Brně jsou i pobočky s víkendovým provozem, internetové bankovnictví momentálně šlape jak hodinky a je velmi přehledné a k tomu mám vnitřně lepší pocit, že jsou mé peníze ve velké stabilní bance a ne nějaké pochybné nové bance z Ruska, která ani nemá pobočky. :-P

+6/−33
12.8.2014 9:24

K67a69r27e34l 61M51á33c27a 7192956486428

KB je jedna z nejhorších bank, tolik moje osobní zkušenost ;-)

+28/−2
12.8.2014 10:16

B10o65h18u71m95i81l 86S40t20e65j21s30k35a66l 5623314511883

Známá u KB měla před lety účet a bylo to peklo, internetové bankovnictví fungovalo pouze pod IE a ještě s nějakou klíčenkou v počítači, takže dostat se do něj například na dovolené bylo složité, bankovnictví v mobilu neexistovalo vůbec, výběry z cizích bankomatů za 45,-, k tomu spousta poplatků. Jsou to sice informace pár let staré, ale ke KB by mě nikdo nedostal...

+5/0
12.8.2014 12:00

H91e70r66b98e36r91t 60V73á49c61l60a86v85s52k33ý 4819105831332

S KB jsem byl deset let. Opustit ji bylo nejlepší finanční rozhodnutí v mém životě. R^

+12/0
12.8.2014 12:49

L50i71n90d76a 12N18o55v48o91t67n98á 3309806381

stejná zkušenost R^ 

a po 5 letech u jiné banky ušetřeno spoustu peněz ;-D

+9/0
12.8.2014 14:10

J27a34n 81K42ř73í72ž 6575973555298

Tak jste se Mátomnoho nějak netrefil.:-P:-P:-P

0/−2
12.8.2014 14:05

P35e52t34r 22S86v47o35b81o39d79a 5782975248681

KB je blbá a zlodějská. Dříve jsem tam měl vše, teď už zbývá stavební spoření a penzijní připojištění. Stavební spoření v KB časem také zruším...

+1/0
12.8.2014 14:47

J57a52n 86L10a91k73o29m79ý 7321685605704

Nebýt České spořitelny tak je Komerční banka jasnou jedničkou co se týče PROTIKLIENTSKÉ orientace. Chápu, že u nich má účet nějakej obchodník, co má pobočku za rohem a zaměstnanci mu tam denně nosí tržby, ale aby tam měl účet běžnej člověk, to moc nechápu. Zejména mezinárodní platby jsou v KB opravdovou lahůdkou...

+5/0
12.8.2014 16:16



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že stát stále přispívá až 2000 Kč/rok na stavební spoření?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.