Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bankovnictví zažívá přerod. Klienti si již nenechají vše líbit

Neuspokojivé služby, vysoké poplatky nebo složitý přístup k pobočce jsou pro klienty bank nejčastější důvody, proč se rozhodnou zrušit účet u stávající banky a odejdou k nové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M44a68r39t13i28n 70H59a10v46l42í21k 4480105417933

Já už sem banku změnil dávno a nevím proč zmenit banku je složitější než změna operátora. Jediné co jsem musel navíc bylo zajít do ČS a dát jim výpověď. Zbytek jsem uz zařídil přes internet a jen v práci nahlásil jinej účet. Předtím mě banka stála asi -1000,- za rok. Teď díky úrokům to je cca + 500 rok.

A takhle je to se v ším. Člověk se nesmí nechat. Vyhádal sem telefon, internet, ručení, energie a když to všechno sečtu, tak mi vyjde že jsem ročně ušetřil pomalu 5000,- a to mi za těch cca 5 hodin čistého času porovnání nabídek a vyřízovaní rozhodně stojí.

+1/0
15.8.2014 13:17

T77o22m17á98š 11H11o72r95a 2299135488755

Já mám účty u tří bank (čistě pro info mBank, Fio a AirBank) a v životě jsem už bankovní účet rušil dvakrát (Era, Raifeissen Bank). Pokaždé tento úkon vyžadoval jen zajít do banky, vyplnit pár řádků, podepsat a projednat u stolečku s bankéřem. Celkem tak 10-15 minut času. No a následně nahlasit jiný učet v práci. Tedy přesně jak píšete, nic ci by nesvedla průměrně inteligentní opice, tudíž taktéž nechápu výmluvy mnoha známích, kteří na svou banku nadávají roky, ale pořád u ní účet mají.Rv

0/0
8.9.2014 11:22

T19o48m70á56š 60F82i69j22a65l11a 4812723573310

No a hlavně by jste měli vědět, co podepisujete, pak samozřejmě dodržet smlouvu!

0/0
12.8.2014 20:17

T79o23m58á50š 30F43i23j69a53l91a 4512813223730

Klienti tady nejsou tady pro banky, banky by tu měli být pro klienty!

Klient by neměl být vazalem banky!

+3/0
12.8.2014 20:16

P70a58v31e12l 27V49e49t36e18š12n23í41k 7565858955497

Sestra chtěla přejít k FIO. Doporučil jsem jí to já (účet u nich nemám, ale tady v těchto diskuzích to hodně lidí vychvalovalo).

První dojem byl prý úplně hrozný. Na pobočce se k ní chovali úplně bez zájmu jako ke kusu hadru. Poradil jsem jí dříve, že tyhle "nové banky" umí samy nastavit trvalé příkazy a inkasa podle účtu jak to měla u své staré banky. Když se na to zeptala, tak jí jenom odbyli, že "to trvá dlouho" a bude lepší, když si to zařídí sama.

Vzala si od nich nějaké propagační papíry a pak mi řekla, že tu banku už v životě nechce vidět.

+5/−3
12.8.2014 19:27

V58ě77r73a 31B59e47n78o81v15á 9619490943

Mám stejné zkušenosti, jen potvrzuji

+1/0
12.8.2014 19:34

B78o14ř77e70k 94Ž50a16n79d78a 1540186809116

Zrovna u FIO méně znamená více, pokud jde o služby lidské obsluhy, která skoní na co příjde.

Objednal jsem si běžný účet na internetu se založením na pobočce (druhá možnost je pošta) a vyrazil jsem na pobočku. Tam objednávku neviděli tak ji se mnou sepsali znovu. Nabídli mi kartu, tak jsem souhlasil. Přijdu domů, IB už funguje (žádné otravné bezpečnostní obálky jako u velkých bank), což je super. IB mi oznámilo, že nemám žádnou platební kartu, ale v IB byl předvyplněná žádost o kartu. Předpokládal jsem, že předvyplněná žádost je výsledek nabídky na pobočce, tak jsem to odkliknul. Výsledek byly dvě karty a stržený poplatek za vydání druhé karty.

+1/0
12.8.2014 20:58

J71a20c45h19y73m 56K27a30v94a24n 1770609628365

S FIO mam dobre zkusenosti. Na pobocce vzdy bez problemu. Je ale pravda, ze za 10 let jsem musel na pobocku jen parkrat. Vse ostatni si opravdu normalni clovek dokaze naklikat sam na Internetu. No a kdo to neumi, tak at plati ci zkusi neco jineho.

+4/0
12.8.2014 21:33

M91i75r26e49k 76T54u70r31e40č41e27k 4893492160262

No tak to ja mam uplne jinou zkusenost. Na FIO nedam dopustit. Jednou jsem platil auto, temer 300 tisic (bankovnim prevodem) a sam jsem se necitil na to pres internet. Prihlasil jsem se na svuj ucet ve FIO kancelari a tuto platbu mi pomohli udelat. Jeste mi vydali potvrzeni ze platba byla uskutecnena a auto jsem si mohl vyzvednout druhy den. Pravda je, ze tam jdu tak jednou za 2 mesice, vsechny platby jinak delam pres internet nebo s debit kartou.

+1/0
13.8.2014 20:01

J50a95n 72F59r48o11l68í18k 6586440295104

Sestra potřebuje Spořku a starý režim papírových příkazů. Na internetové bance nepotřebuji s nikým komunikovat. Svéprávný člověk si umí přečíst jednoduchý návod, pořídit si účet on-line a používat jej. Nemám potřebu jednat s nějakým úředníkem a nechat si vnucovat cizí moudra. Můj první dojem tvoří jen pohled na systém ovládání účtu. U mBank, FIO i Air je to ten nejlepší i když nová aplikace mBank mě život spíše "zesložitila" než zjednodušila, ale už jsem si zvykl. Když nastane zcela vyjimečná situace, že si nevím rady použiju info linku.

0/0
14.8.2014 14:33

D63a36v26i18d 68K57u40r62e38l 2778634202788

Jsem u Zuno víc jak tři roky (mám účet plus=zaplatit kartou měsíčně 3tis) a nikdy jsem neplatil ani korunu. Vedení, pohyby na účtu v CZK, výběry z bankomatů doma i v zahraničí (tedy nad 1tis, ale kdo vybírá méně), okamžité zůstatkové SMS, spořící účty a poměrně přehledný internet banking. To vše zdarma. Samo mají i své mouchy, o tom žádná, ale nedokážu si představit platit za něco, co lze mít Yinde zdarma... ;-)

+3/−2
12.8.2014 18:23

D40a77v28i28d 33K49u10r36e53l 2278154112238

Jinak kdo by chtěl taky k Zuno napiště mi na davoun@centrum.cz, doporučím Vás a dostaneme každý on banky 300,- ;-)

+2/−3
12.8.2014 18:28

A34n32d67r67e14j 57O53l16e94k23s33a 3575411197531

ZUNO je Raiffeisen Bank. Od té co nejdál. Je to její projekt, jak zadržet utíkající klienty. Brzy budou opět konfrontováni s fúzováním a jednocením dyzajnu, jako to bylo před lety s Ebankou.

0/0
13.8.2014 10:45

M87i26l85o85š 93S28e70t82í50k 3839189444910

No a co. Pokud k tomu dojde a klienti s tím budou nespokojeni, bez problému půjdou jinam. Opravdu to není nic složitého.

+2/0
13.8.2014 13:22

T55o46m30á24š 93H44o35r71a 2949335298195

Obávám se že to takto dopadne, já měl svého času ExpandiaBanku (snad první banka s internetovým bankovnictvím, někdy kolem roku 1996), následně pak Ebanku, a chvilku Raifku když to převzala. A Raifka to během půl roku tak znevýhodnila, že jsem šel rychle od nich.Rv

0/0
8.9.2014 11:26

V13a82c26l54a69v 85M24e95d22e19k 5671402215825

čtu tady samé omluvy poplatků bank typu

"pokud udělám dost plateb kartou, mám výběr z bankomatu zdarma ... samozřejmě pokud oběhnu celé město a najdu ten správný bankomat. A když udělám 3 kotouly vzad, nebudu platit ani za vedení účtu."

Právě z důvdu podobého "plnění bobříků" pro odpuštění poplatků jsem si vybral Equabank, která má výběry z bankomatů zdarma - a to z jakéhokoliv bankomatu, jakékoliv množství výběrů, a bez plnění nějakých dodatečných podmínek.

Po roce od výměny banky naprostá spokojenost, ani koruna jakýchkoliv poplatků.

+9/0
12.8.2014 15:54

B52o51ř81e83k 58Ž69a64n97d69a 1730986389236

Jo, tři kotouly dělat nemusíte, stačí mít zůstatek 100.000 nebo příjem 10.000. Neříkám, že to je nesplnitelné, ale rozhodně ne "bez podmínek". mBank má výběr tři výběry měsíčně sice za 9 Kč, ale skutečně bez podmínek. Equa byla zajímává, dokud měla 2.3% na spořícím účtu.

0/0
12.8.2014 19:21

A16n46t57o63n96í76n 82C20h11a25r22v64á68t22e32k 7827873169190

přidala se nová podmínka, a to, že stačí 3x za měsíc platit bezkontaktní kartou, a to je splnitelné úplně pro každého

+4/0
12.8.2014 21:16

B41o51ř92e53k 87Ž46a63n63d21a 1430186279266

Škoda, že neuvádějí minimální výši té platby, neviděl jsem to ani ve VOP. Pro mě je splnitelnější příjem i zůstatek než platby kartou. Nakupuji do zásoby, protože nemám rád frontu u pokladny. A podle obsahu košíků/vozíků to tak asi dělají všichni. Nevěřím, že někdo plný kauflandský vozík spořádá za týden.

0/0
13.8.2014 11:11

A56n78d77r48e58j 22O89l57e10k80s37a 3385261247451

To je vesele protichůdné hodnocení. Equa byla zajímavá, když měla "vysoký" úrok na spořáku, ale není zajímavá, protože nulové poplatky podmiňuje "vysokými" příjmy? :-) No, kdo nemá 10 tisíc měsíční příjem, je skutečně chudák, kterému bude ten úrok na spořáku asi opravdu chybět.;-D

0/0
13.8.2014 10:50

B47o81ř20e63k 64Ž67a85n30d62a 1570206989426

Taky mi ten příjem může chodit do jiné banky. Mohli by to nastavit podle minimální mzdy, ale je fakt, že jinde ten limit je i vyšší.

A ne všichni pracují za pravidelnou měsíční mzdu. Někdo třeba dělá na volné noze nebo sezónně.

+1/0
13.8.2014 11:14

J65a49n 12F83r97o65l84í90k 6736720695964

mBank má jeden výběr zdarma při platbě 2000 kč kartou a tři zdarma při platbě 4000 kč kartou. Chápu, že banka, která si neúčtuje ani desetník za vedení účtu a pohyby nemůže prodělávat na zpoplatněných bankomatových výběrech v cizích bankomatech a tak si to kompenzuje příjmem z karetních operací. Komu se to nelíbí ať platí jak mourovatý u Spořky, ČSOB nebo KB.

0/0
14.8.2014 14:39

B58o19ř59e24k 63Ž36a73n10d25a 1800116799536

Těch 9 Kč je asi spíš regulační poplatek, než že by to uhradilo náklady. A na vydadávání karty taky prodělávají.

0/0
14.8.2014 15:24

T59o40m36á25š 29H37o58r79a 2349175978965

Mám taky mBank a zatím jsem za žádný výběr neplatil, ty tři výběry měsíčně bohatě stačí - po pravdě já vybírám z účtu peníze asi tak jednou za dva měsíce, to když dojde hotovost. A obvykle tak maximálně 2 tisíce, to na drobné platby tam kde neberou kartu postačí, všude kde se dá platím kartou, i v cizině, na mýtných bránách a podbně.

0/0
8.9.2014 11:29

L32i71n73d22a 22N15o55v17o70t65n36á 3839196831

To jsou mi novinky ;-D

0/0
12.8.2014 14:07
Foto

M60a63r68t58i33n 67M39a68l70ý 5463247898

Je to normální postup. Když se Vám nelíbí odvedená práce za kterou platíte, reklamujete, nebo vyměníte dodavatele. Jen jsme u bank trochu zpohodlněli a ony nám kladou drobné překážky proti přeskakování z banky do banky. Tržní chování se tomu říká?

+5/0
12.8.2014 9:54

D71a50v21i61d 85Č90e93c50h 7380514681873

Žádné překážky z banky do banky nejsou, pokud se u nich vědomě nezadlužíte.

+7/0
12.8.2014 9:58

V74l97a51d68i69m87í44r 27V74y28s70o47k48ý 8732692421715

jaké překážky??

+1/−1
12.8.2014 10:17

M61i34r58e31k 50T63u44r55e84č73e41k 4433802410912

Hypoteka? Pravidelne platby, strhavani plateb z uctu ktere s musi bezchybne zmenit, inkaso, SIPO, pripadne dluh apod ? Presny termin a podminek zruseni uctu ?

0/−1
12.8.2014 12:12

P75e93t60r 80S98v68o80b36o28d49a 7712111124

Hypoteka .. to je vlastnost podminek hypoteky ktere jste podepsal a ne bezneo uctu v bance. Ale i hypoteka se da prevest jinam kdyz se chce a jako u kazde smlouvy plati premyslet nez neco podepisu.

Vsechny platby jako SIPO, inkaso atd. vyresite jednim podpisem na papiru a garantuje to kodex mobility a i ho nevyuzijete tak nastavit si to sam v IB pripadne na pobocce opravdu neni nic tezkeho. Chce opet jen chtit. "Presny termin a podminek zruseni uctu" Nejak nechapu co timhle myslite. Zajdete si na pobocku a termin a podminky zruseni s vami dojednaji. Termin i urcite jaky chcete (nejde samozrejme vcera apod.) a podminky zahrnuji ze si nebudete nic vzajemne dluzit (to je snad pochopitelne)

Asi zde plati ze kdo nechce najde 100 duvodu proc to nejde. Ale pravdou je ze to dneska jde velmi jenoduse a nemusite ani chodit do sve puvodni banky. U nekterych bank dokonce nemusite chodit tam kde si ucet zakladate takze vse lze kompletne udelat velmi jednoduse z domova.

+11/0
12.8.2014 12:23

J71a87n 25K57ř32í88ž 6135913465468

R^

0/0
12.8.2014 13:23
Foto

P20a63v95e82l 95K56o11č46i42č36k93a 6537870916695

Pokud vám hypotéka i při započítání poplatků za bankovní účet vyjde výhodněji než u konkurence, tak asi není co řešit. Důležité je si spočítat celkové náklady ne bezhlavě koukat na výši poplatků.

0/0
12.8.2014 14:32

L73u90k34á16š 19H59a49v61l71i66n68a 3254191539766

Náhodou ten pocit jít naposledy do CS je k nezaplacení... ;-D

+3/0
12.8.2014 21:28

M49a54r38t83i96n 84T25e71p33l34a81n 9177450165583

V rámci kodexu mobility vám nová banka pouze nastaví povolení inkasa stejným způsobem, jako jste je měl v bance původní. Sám si ale musíte zajistit oznámení změny všem těm, kteří z vašeho účtu inkasují. To už za vás žádná banka neudělá. Podobně pokud jste třeba podnikatel a někdo posílá platby vám, tak opět ho musíte upozornit na změnu čísla účtu.

Bohužel tedy mobilita v rámci účtů zatím dost pokulhává za mobilitou v rámci telefonních čísel.

0/0
12.8.2014 23:25

J82a94n 54F83r41o63l96í82k 6866960575904

Já nepotřebuji ani kodex debility. To je pro voliče ČSSD. Umím si otevřít účet, zavést trvalé příkazy a zrušit je u původní banky. Pak teprve zruším kartu a ten starý účet. Nic si nepotřebuji s nikým dojednávat. Na netu si to udělám sám za pár minut.

0/−1
14.8.2014 14:42

R38o24m79a46n 56P69o91l80á64č68e90k 5166549115

Ty překážky by mě také zajímali... Jediná, která může být jsou úvěry a hypotéky, ale to vám nedovolí ani ty nové, pokud tedy hypotéku poskytují...

0/0
12.8.2014 10:26

M66i10c34h12a24l 42B13o88c71k 5230413777898

například ČSSZ trvá 3 měsíce než změní číslo účtu pro zasílání důchodů. Zkušenost mých rodičů

0/0
12.8.2014 10:30

R78o66m66a40n 35P15o55l11á91č86e76k 5216249635

Ale to není problém banky, ale státní správy... Když půjdete od mBank k AirBank tak budete mít stejný problém...

+2/0
12.8.2014 10:34

M50i88c90h88a10l 81B73o62c72k 5800723647548

jasně, ale já měl na mysli hlavně překážky ze strany ČSSZ. Ono chce tam jít a požádat si o to a pak to trvá 3 měsíce no řekněte mi, který důchodce na tohle půjde? a právě na tohle sází ČS, která má v portfoliu nejvíce starších lidí a hlavně já znám jejich praktiky, kdy těm důchodcům vyloženě lžou a tvrdí, že nová banka zkrachuje a příjdou o peníze a víte oni ti důchodci, co zažili měnovou reformu a v 90. let krach kampeliček těm lžím opravdu věří a zůstaváji u těchto molochů a řeknou si 150 měsíčně no budiž, jenomže z důchodu 10 tisíc 150 korun není opravdu zanedbatelná suma...

+2/−1
12.8.2014 10:40

P11e66t10r 47S68v66o89b35o24d33a 7432841594

Tak ale to je jako tvrdit ze autoservis muze za spatny stav D1 protoze vydelava na tom ze Vam opravuje auto :D Za neschopnost statni instituce CSSZ nenese prece zodpovednost zadna banka.

Co se tyka toho lhani seniorum tomu moc neverim. Pokud mate konkretni pripady tak to hlaste a nebo se rovnou spojte s konkurenci a ta bude cinit kroky moc rada. Ale pokud to je jen v urovni jedna pani povidala ... Oni nikoho strasit nemusi. Cesky spotrebitel je tak liny ze si sam najde 100 duvodu proc nic nedelat a pokud se jim 1 z 1000 klientu vzpamatuje a chce odejit tak mu mozna zkusi dat ucet na 3 roky zdarma aby si udrzeli ale urcite nebudou riskovat zbytecne praktiky ktere popisujete.

+2/−1
12.8.2014 12:51

L52u19k78á33š 22H86a60v90l23i97n82a 3224591139366

ty lži tu opravdu jsou... na mne taky tak 3 roky zpět zkoušeli v CS, že Zuno do roka zkrachuje a že prej není možný, aby peníze odeslané ze Zuno v pracovní den do 10:00 byly v ten samý den odpoledne na účtu CS, prej kvůli ČNB... výpis z účtů který dokazovali pravdu jsem bohužel u sebe neměl, ale bylo by zajímavé je tím přesvědčit, že nemají pravdu...;-D

+1/0
12.8.2014 21:32

J16a85n 93F75r79o14l88í11k 6536270205304

Ano. Takže si zavedu nový účet a pošlu ČSSZ potvrzení. Čekám až se objeví na účtu důchod a pak změním trvalky a ruším starý účet. Něco nejasného?

0/0
14.8.2014 14:44

P87a49v27e55l 15M38a57t71o93n39o59h92a 7227735414

Tak já nevím. Jsem u KB a nemůžu si stěžovat. Vzhledem k pohybům na účtě (10-20 transakcí za měsíc) neplatím bance vlastně nic, výběr z bankomatu mám taky zadarmo a tak nevím v čem je problém. Je sice fakt, že systém je lehce složitý, kdy se poplatky během měsíce strhávají, ale na konci měsíce mi je na účet vrátí (výběr z bankomatu zdarma je podmíněn placením kartou, za jeden nákup jeden výběr zdarma)...ve výsledku ale bance neplatím skoro nic, bankomaty i pobočky jsou na každém rohu, v Brně jsou i pobočky s víkendovým provozem, internetové bankovnictví momentálně šlape jak hodinky a je velmi přehledné a k tomu mám vnitřně lepší pocit, že jsou mé peníze ve velké stabilní bance a ne nějaké pochybné nové bance z Ruska, která ani nemá pobočky. :-P

+6/−33
12.8.2014 9:24

K13a83r87e87l 65M39á83c49a 7292576626808

KB je jedna z nejhorších bank, tolik moje osobní zkušenost ;-)

+28/−2
12.8.2014 10:16

B70o51h65u61m22i90l 97S20t73e66j91s54k63a86l 5183964551913

Známá u KB měla před lety účet a bylo to peklo, internetové bankovnictví fungovalo pouze pod IE a ještě s nějakou klíčenkou v počítači, takže dostat se do něj například na dovolené bylo složité, bankovnictví v mobilu neexistovalo vůbec, výběry z cizích bankomatů za 45,-, k tomu spousta poplatků. Jsou to sice informace pár let staré, ale ke KB by mě nikdo nedostal...

+5/0
12.8.2014 12:00

H81e12r48b11e15r22t 64V61á79c46l48a29v68s92k34ý 4669165161422

S KB jsem byl deset let. Opustit ji bylo nejlepší finanční rozhodnutí v mém životě. R^

+12/0
12.8.2014 12:49

L26i68n93d11a 98N73o21v39o33t10n56á 3429386561

stejná zkušenost R^ 

a po 5 letech u jiné banky ušetřeno spoustu peněz ;-D

+9/0
12.8.2014 14:10

J47a55n 23K79ř65í38ž 6105983425548

Tak jste se Mátomnoho nějak netrefil.:-P:-P:-P

0/−2
12.8.2014 14:05

P73e66t86r 57S80v74o79b86o97d80a 5122745888741

KB je blbá a zlodějská. Dříve jsem tam měl vše, teď už zbývá stavební spoření a penzijní připojištění. Stavební spoření v KB časem také zruším...

+1/0
12.8.2014 14:47

J63a14n 47L18a91k81o23m78ý 7541115765164

Nebýt České spořitelny tak je Komerční banka jasnou jedničkou co se týče PROTIKLIENTSKÉ orientace. Chápu, že u nich má účet nějakej obchodník, co má pobočku za rohem a zaměstnanci mu tam denně nosí tržby, ale aby tam měl účet běžnej člověk, to moc nechápu. Zejména mezinárodní platby jsou v KB opravdovou lahůdkou...

+5/0
12.8.2014 16:16





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že půjčku můžete vyřídit kompletně on-line?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.