Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nechala se zlákat na stavební spoření a doplatila na neznalost bankéřky

Stavební spoření je v Česku hodně oblíbené, má ho 40 procent lidí. Pokud se smíříte s tím, že na peníze šest let nesáhnete, tak díky státní podpoře našetříte více než na spořicím účtu. Abyste však využili všech výhod, je třeba znát pravidla. Jejich neznalost se stala osudnou čtenářce Zdeně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M14i55r16o82s90l83a86v 75R35y12š44a14v78ý 9631642606480

Číst smlouvu můžete, ale mnoho věcí, které mohou v budoucnu nastat, vás ani nenapdnou, se na ně zeptat. Nebo se změní výklad zákona, vše se otočí proti vám.

Rada, pokud smlouvě nerozumíte, tak se ptát - ale oni vám bouchači smluv neřeknou pravdu, oni vám řeknou to, co chcete nebo potřebujete slyšet. A dokazujte po letech, že vám byl problém vysvětlen tak a tak. To byste si museli veškerá jednání nahrávat, záznam pak notářsky uschovat, aby nemohlo dojít k editaci. A při případném sporu by vám banka řekla, že se jednalo o osobní selhání jednotlivce, který už v ústavu nepracuje nebo že daný pracovník neměl pověření pro sepsání této konkrétní smlouvy, takže vás banka stejně neodškodní.

0/0
30.8.2014 22:35

I95v75a76n 82P51o59k65o81r93n70ý 7829515658

Ve spořitelně musí každý pracovník nabouchat X smluv za měsíc. Nedivte se, když chytí nějakého klienta, který tomu produktu nerozumí.

Ombudsman ze spořitelny vám nepomůže. Ani MF ani ČNB, které jsou v obch. podmínkách jako dozorové orgány.

Osobně vyzkoušeno vloni - přespoření a n ásledná výpověď po mnoha letech spoření (původní nebo 2. obch. podmínky neumožňovaly výpověď z těchto důvodů. Smlouva na základě obč. zákoníku byla vypovězena dle Obch. zákoníku. Diskuze o těchto výpovědích kolovaly v nedávné době internetem se závěrem, že výpovědi jsou neplatné, suďte se, ale nikdo do toho nešel (na rozdíl např.od hromadné akce Poplatky zpět.).

Od České šiditelny rychle pryč. Je to konzervativní ústav pro hloupé klienty! Ale Rakušákům umí vydělat hodně peněz.

+1/0
29.8.2014 23:29

J91i83ř54í 17S14u58c95h71ý 5638907546347

Práce na pobočce je startovací pozice v bance a kvalita pracovníků tomu samozřejmě občas odpovídá.....

0/0
27.8.2014 7:00

J25o85s17e82f 12H89o27n36e48š 7601922690323

Ono se vám to tady kritizuje,ale mně vyšploucla Reifenbanka.Udělal jsem si termínovaný vklad a po výpovědi mě to stálo 300 jako poplatek,takže jsem prodělal.Před vložením peněz jsem se dotazoval na poplatky a byl jsem ujištěn,že žádné.Onen poplatek banka zavedla po půl roce a hlídala si aby zůstatek neklesl pod 300

0/0
27.8.2014 6:15

J62a94r49o10s95l22a14v 33K69a20d60l59e71c 5591159642751

Na co si dát pozor, když uzavíráte smlouvu:

1. Nic nepodepisovat

2. Odcházet s úsměvem

0/0
26.8.2014 21:53

V41o83j31t57ě35c72h 58R98ů91ž80e65k 1247272414902

To si moc neškrtnete.

0/0
26.8.2014 22:56

B83o84l50e63s55l71a67v 78C50h10m55e75l55a32ř 4404400228

Už si ani nejsem jistý tím ziskem. za 6 let dostanu 12.000,- Kč a za 6 let úroků asi 6.000,- Kč, jestli je 1%. Odečtou-li se poplatky za založení a vedení účtu, tak už toho moc nezbyde.

Za našetřených 100.000,- se dá pořídit garáž a za 1.000,- měsíčně ji pronajímat. Jsou s tím trochu starosti, ale zisk je úplně jinde.

+2/0
26.8.2014 13:26

E70l71i29š18k48a 73K37u31č89e10r14o41v47á 7199512773693

no jo, ale pak zase platíte elektřinu, podíl na vodě, na fondu oprav (pokud je tam družstvo). a když se vám stane to, co je tady zvykem, že jeden z majitelů usídlí v garáži bezdomoce, kteří na plotýnkách topí a vaří, ale hodiny jsou jen jedny na celou řadu garáží, tak se docela prohnete. leda byste to těm bezdomovcům pronajal sám.

0/0
26.8.2014 15:35
Foto

J75a86n 18Č50e19r14m73á15k 4799578785967

vodu v garáži?  Já tedy nikdy řadovou garáž nevyužíval, ale, že by tam byla voda dost pochybuji... Ona ani elektřina v ní často není...

0/0
26.8.2014 16:08

B12ě76l60a 49H53o52r55á22k81o45v20á 1238412649700

stočné

0/0
26.8.2014 16:42

E62l47i13š90k14a 96K84u56č53e31r70o61v66á 7549122673263

my máme družstevní garáž, voda je ve společné části, a jsou na ní samozřejmě hodiny. platíme podíl. elektrika je samozřejmostí.

0/0
26.8.2014 19:12

O58n34d86ř33e53j 90K93y65s95i65l86k40a 1751945199536

Platí a nadarmo se neříká:

Dvakrát čti, než jednou podepíšeš.

+3/0
26.8.2014 13:08

J42a21n67a 76N65o73v98á27k29o17v28á 2811899879669

Nevím proč,ale po přečtení mě napadlo:když potká sob soba.....

+1/−1
26.8.2014 12:50
Foto

N79i76k93o64l 17S76y46r19o55v18á34t18k41o96v25á 5765357609189

To je na tom paní ještě dobře. Tady nějaký člověk přišel o 4,5 mega nelegální transakcí banky a podle policie ani soudů NENÍ poškozený ;-O http://nazory.aktualne.cz/komentare/obcan-proti-bance-odkladaci-a-odmitaci-se-nam-vysmivaji/r~cf51ac2426de11e487a9002590604f2e/

0/0
26.8.2014 12:29

V34á43c44l89a59v 83D35v69o13r45s72k21ý 8746171977174

Já si nemůžu pomoct, ale mně to přijde jako smyšlená historka. Pokud to přímo dělala ženská na pobočce, tak tak obzvlášť má zájem na tom natáhnout cílovou částku co nejvýše to jde (poplatek 1% za cílovou částku). Nastavit 100 tis. Kč jako cílovku na 100 tis. Kč vklad to leda tak musela být ta ženská úplně blbá, nebo dělala ve Spořce první den.8-o

+8/0
26.8.2014 12:20

E62l81i40š12k75a 95K11u21č68e40r65o66v29á 7139392913303

nebo se prostě spletla. myslel na to, že paní vkládá 100 000 a psala "sto tisíc". takové seky z nepozornosti se prostě stanou. každopádně souhlasím, že je to blbost. navíc (nevím, jestli se to tam píše, při tom přelétnutí jsem si nevšimla), ale musí vrátit i ty dva litry státní podpory.

+1/0
26.8.2014 13:12
Foto

J81a63n 33Č45e85r43m79á80k 4169428725827

naopak, přepážkové pracovnice cílové částky nepřepínaly... to dělali téměř výhradně dealeři st. spořitelen a tzv. "nezávislých poradenských" firem, neboť jednak z toho měli provize, které se odvíjely od výše CČ a jednak museli plnit plán...

0/0
26.8.2014 16:04
Foto

J95i59ř10í 42K89r62á93k94o58r41a 9389413

Další člověk, který si nepřečte smluvní podmínky a slepě a tupě něco podepíše.

0/0
26.8.2014 11:51

M32i31c29h27a67l 50B10o16c79k 5890923537748

To máte pravdu, ale nemyslíte si, že bankéři by měli své práci rozumět?

+2/0
26.8.2014 12:10
Foto

J71i75ř48í 59K30r68á62k38o38r71a 9809643

Měli. A já bych takovou slepici vyhodil, být jejím šéfem.

+2/0
26.8.2014 12:34

E33l38i50š44k96a 71K49u35č90e22r63o24v61á 7239652423663

nevyhodil. o tyhle místa (minimální základ, zbytek provize) je totiž dost malý zájem. jsou rádi, že to někdo vůbec dělá. o to divnější je ta nízká cílová částka. podle mě prostě omyl.

+2/0
26.8.2014 13:21
Foto

J13i15ř65í 56K67r27á85k55o44r38a 9729743

Ale prd. Na pozicích všech těch bankéřů a pojišťováků je taková fluktuace, že je toúplně jedno. Mluvím z vlastní zkušenosti.

+1/0
26.8.2014 13:31

E12l92i59š47k62a 43K21u58č70e81r28o53v28á 7829582213333

fluktuace je. ale rozhodně ne kvůli vyhazování. Udělat můžete, co chcete, dopady většinou nejsou žádné. Hlavně když máte hodně smluv. Pak jste hvězda. A je jedno, že oškubete zákazníka jak husu (což nebyl tento případ, tady je to fakt jen blbost nebo omyl).

0/0
26.8.2014 15:38

M97i16c13h29a71l 35H65o25r18á65k 6214639884626

Bylo to asi takhle .... "paní to si dejte na co nejmíň ať zaplatíte co nejmenší poplatek ... a to se vám pak bude samo zvyšovat...." .. a obě je překvapila změna úrokové sazby ... který bankéřka čekat měla ...

0/0
26.8.2014 11:21

E42l75i59š87k29a 14K75u98č78e53r83o94v30á 7869222373833

pravda taky je, že Spořka bývala v minulosti velmi tolerantní k přespoření.

0/0
26.8.2014 19:14

J67a73n 32M46u31c69h55a 8399676922326

celý stavební spoření je nesmysl... podobně jako plošné platby za odpad apod.

zrušit a o příslušnou částku upravit daně ;-)

+3/−2
26.8.2014 11:02

T53o77m10á93š 80R29e84k76t67o94r 1398174567979

"A právě proto mohla spořitelna smlouvu vypovědět pro nedodržení podmínek". Hmm to to spoření museli změnit, protože si pamatuji, že u toho prvního po naspoření cílové částky, mohl člověk klidně spořit dá (a to tehdy byly 4%)l. Spořitelna nic vypovědět nemohla, mohl to udělat jen člověk sám (proto pak na lidi tlačili aby si založili nové spoření)...

+2/0
26.8.2014 10:16

M37a58r45t75i14n 78T12e80p80l52a88n 9667260215163

Záleželo hodně na VOPkách dané spořitelny. Třeba u RSTS to bylo tak, že smlouvy uzavřené před rokem (myslím) 2003 nemohli vypovědět pro přespoření. Takže tam se opravdu dalo spořit do aleluja se zajímavým úrokem. Nicméně samozřejmě poté co to odhalili, tak u nových smluv už to pojištěné mají a přespoření je normální důvod pro výpověď ze strany spořitelny.

0/0
26.8.2014 14:53

D14a57l60i20b53o55r 11R52o88z23s11y11p44a69l 7880383666749

Stát se chová velmi podivně. Na jedné straně vyplácí podpory na stavební spoření, které jsou podmíněné dlouhou vázací dobou, což by znamenalo, že má zájem na tom, aby si lidé dlouhodobě spořili. Na druhé straně ČNB vadí, že lidé hodně spoří, takže devalvuje korunu, údajně kvůli tomu aby více utráceli. Ve výsledku to vypadá jakoby levá ruka nevěděla, co dělá pravá.

+7/0
26.8.2014 10:04

T47o93m20á19š 63B62l24a29h72o95š 6576157245130

Státní aparát podporuje stavební spoření proto, že to váže prachy lidí.

A především, stavební spořitelny za to kupují státní dluhopisy a podobně.

I díky stavebnímu spoření tak vesele roste státní dluh ...

0/−1
26.8.2014 10:19

Z73d69e63n46ě77k 95G12l51a36s 7158568618135

Státu to jen bere, je mu to ukradené. Struktura peněz, kam SS investují je různá, ale do dluhopisů jde menší část. Většina peněz jde do HZL.

+1/0
26.8.2014 10:34

D77a67l21i91b23o32r 90R77o27z95s93y93p97a95l 7340823146949

Aha, takže jedny úspory jsou ty správné, ty zadotujeme, jiné jsou špatné, těch se rychle zbavte.8-o

0/0
26.8.2014 10:35

T82o98m97á37š 74B15l52a60h69o71š 6956677145620

Stavební "spoření" jako produkt Finanční negramotnosti ovčanů ČR ...

_________________________________________________________

Lidi se třesou na "příspěvek" od státu, ovšem aby stát mohl příspěvek dát, musí ty prachy někde někomu vzít ...

+13/−1
26.8.2014 10:00

M11o59n46i61k61a 14K43o82n32e34c56n73a 7683511791104

Bohuzel jen malo lidi to chape. Navic jsou neustale masirovani kecy nasi vrchnosti a ono se to krasne posloucha socialni davka tam, socialni davka sem, chudak zamestnanec, treba zotrocit zamestnavatele, to je pro tyto lidi hudba z raje. Ze to je zcela jinak si uvedomuje pouze male procento lidi.

+2/0
26.8.2014 10:03
Foto

J77i68ř32í 20K72r62á15k50o91r15a 9489623

Tak já to třeba chápu, ale také chápu, že stát daně vybírat nepřestane. Tudíž to beru jako možnost, jak dostat část svých peněz zpět.

+3/0
26.8.2014 11:53

M61a29r81t58i90n 40T92e47p59l72a31n 9987600105753

To nemá s finanční (ne)gramotností nic společného. Produkt prostě existuje a stát ho dotuje. To jestli si ho konkrétní občan využije nebo ne je jeho věc a daně se kvůli tomu rozhodně nesníží.

+1/0
26.8.2014 14:56

M72a79r11t45i11n 80K69a92r36á45s93e89k 9478543958688

To jste to dost zjednodusil - ja jsem treba pro zruseni podpory stavebniho sporeni a stravenek (a dalsich podobnych nesmslu) - nicmene dokud to nidko nezrusi, tak ty penize proste nenecham lezet na zemi a vyuziju toho....

+3/0
26.8.2014 16:00

J55i65ř80í 30F13r52o96l81e38c 7575414502157

Takze podle vas by mel clovek statu jen davat a nic si nebrat...

0/0
26.8.2014 18:04

I47v32a58n71a 86D41e69d89k68o47v80a 1916359543235

Pane Tomáši, chybka - peníze stát špatně vydává a nemusel by ...

0/0
27.8.2014 11:11

J96a50n 55M92u62c13h74a 8429796792726

"neznalost bankéřky" ;-D;-D to určitě ;-)

0/0
26.8.2014 9:53

E29l82i29š17k53a 49K28u87č88e22r44o28v60á 7229362773853

no nejspíš ano, protože kdyby to byla smlouva na milion, tak je z toho nějaká provize, ze stotisícové je prd.

0/0
26.8.2014 13:22

T27o98m38á76š 97R82á83k86o11s 7479860114719

Vůbec nechápu, na co si paní Zdena stěžuje ? Na začátku měla 100 tis., které se jí povalovaly na účtě. Dala 100 tis. na stavební spoření (+ 1 tis. na poplatky) a za rok měla 104 tis. a peníze opět likvidní. Naprosto ideální zhodnocení, jak sama píše, "přebytečných" peněz !

Nopak kdyby jí bankéřka vnutila cílovou částku třeba 500 tis., tak bude po roce paní Zdena ječet, že zaplatila vstupní poplatek 5 tis. a ještě si 6 let na peníze nešáhne. Cílovou částku si mohla kdykoliv navýšit, to, že se zrovna změnila úroková sazba, to je prostě smůla, tak to na trhu chodí..

0/−5
26.8.2014 9:13

M88a78r90t24i21n 85T70e61p93l41a72n 9467640115613

Po roce v případě výpovědi bankou rozhodně nemá 104 tisíc. Nárok na státní podporu je pouze při dodržení vázací doby 6 let. Takže pokud bude smlouva opravdu ukončena, tak bych to zjednodušeně viděl spíš tak, že:

Vloženo 100 000

Úrok 2 000 - daň 15% takže jen 1 700

Státní podpora 0

Celkem 101 700

-

Ale ještě jsou tu odpočty

Uzavření smlouvy (standardně 1% v akci za půlku) - 500

Poplatek za vedení spoření (4x 50) - 200

Celkem po výpovědi 101 000. Takže to už není žádná výhra.

+8/0
26.8.2014 9:32

T32o94m80á36š 34R87á25k79o50s 7949310984449

ou-kej, to že přijde o státní podporu i v případě výpovědi ze strany spořitelny jsem zapomněl. Pak to není žádný velký výnos, ale pořád to menší výnos je.. - tedy nic neprodělala a zároveň má pořád tu možnost spořit dál tak, aby o podporu nepřišla. Měla akorát smůlu v tom, že se změnila úroková sazba, nic víc, nic míň. Kdyby ty peníze nechala povalovat na účtě a vzpomněla si, že si založení st. spoření až třeba za rok (kdy ta sazba byla nižší), tak je na tom úplně stejně.

+1/−1
26.8.2014 9:47

M29i51c11h41a86l 26B32o65c36k 5460103497178

Ježiši Rákosi jaktože nepřišla? Zakládala si to, když byl úrok 2 % a teď je 1 % přišlo právě o to jedno 1 % ročně. Teď by dostala na 6 let 2 tisíce za rok od státu a 1 % z vkladu místo 2 % ročně...ty jsi logik ;-D

0/0
26.8.2014 9:54

J34a33k66u65b 39M42a81r31k64v16a65r59t 9752833735972

Tak nám sdělte, pro jakou stavební spořitelnu pracujete... Vzhledem k tomu, že inflace byla 1.4 %, tak reálně skutečně prodělala...

+3/0
26.8.2014 9:54

M28i88c85h35a41l 52B39o40c59k 5480783957958

Přesně tak, ale zase v rámci objektivity, kdyby těch 100 litrů nechala na běžném účtu s 0,01 % p.a, tak by přišla o mnohem více

+2/0
26.8.2014 10:12

J58a79k86u27b 62M90a22r84k65v88a27r23t 9642443455802

Tak určitě...!!!

+1/0
26.8.2014 10:26

M20a42r57t66i84n 27T20e62p80l92a80n 9367340785933

Jo, tak určitě je to ještě relativně dobrá situace. Když jsem tu kdysi četl, jak někdo klientovi uzavřel IŽP, nechal ho tam jednorázově vrazit prachy ze stavebního spoření a nedefinoval je jako mimořádnou splátku ale jako úhradu plateb za první 2 roky spoření, aby se mu počítala z vysokých plateb provize, to byl aspoň hnus...

+2/0
26.8.2014 10:00

D13a35l67i56b84o72r 58R30o82z84s65y61p10a67l 7220753176939

Je to tak, kdyby to nechala ležet na b,ú. nemá ani tu tisícovku.

0/0
26.8.2014 10:12





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.