- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mi se líbí jak si tady rochní lidi v tom, že platí jenom 500 za rok za něco, co je jinde naprosto shodné a mnohdy i lepší zdarma
Stýskání konkrétně nad poplatky za upomínky a další sankce za neplnění podmínek s odkazem na západoevropské banky je hodně chabé. Tamní banky jsou naopak mnohem tvrdší, než tuzemské a to především z toho důvodu, že nevybírají nepopulární poplatky za vedení účtů, běžné transakce apod., ale o to jsou pečlivější v hlídání dalších svých příjmů. Bez urážky, ale jen hlupák by si myslel, že by západoevropští nezáviděli těm našim, že jim to trh ještě dovolí, vybírat poplatky, které už na západě vymizely. A už jen naprostý utopista žijící mimo realitu by si dovolil prezentovat jako berou minci "bezplatnost" služeb zahraničních bank. Proto je velmi dobře stát při svých požadavcích vůči bankám nohama na zemi a být připraven ve svých očekáváních i ustoupit, pokud to jinde přinese nějakou výhodu. Nicméně samozřejmě není taky dobré jen tupě brát přesně všechno tak, jak to přijde. Buďte ale připravení, že zaměstnanci bank jsou také konfrontováni s detaily o nabídce zahraničních bank a nepodložené tvrzení, že to či ono v Německu či v Británii poskytují zdarma apod., může v jejich očích z vás udělat totální pitomce. Osobně když jdu vyjednávat pro své klienty s nějakou bankou, mám taková srovnání předem připravená, nebo mlčím a cokoliv, co se mi nezdá si beru jen "k porovnání".
To co jste napsal je pĹ™ece nesmysl a sám to vĂte. Vzhledem k velikosti ÄŤeskĂ©ho trhu tady generujĂ banky enormnĂ zisky a ty musĂ nÄ›kde vzĂt.
Vše co jste napsal jde úplně v klidu ignorovat. Změna banky ušetřà téměř vždy.
Je mÄ› ĂşplnÄ› jedno kolik co banku kde stojĂ. JedinĂ© co mÄ› zajĂmá je to kolik to bude stát mne. Jestli holt banka chce penĂze za kdejakou hloupost s tĂm Ĺľe ji to taky nÄ›co stojĂ a jiná to nechce, tak nÄ›kdo dÄ›lá nÄ›co špatnÄ› a osobnÄ› nechci bĂ˝t klientem spoleÄŤnosti která dÄ›lá pořád nÄ›co špatnÄ›.
Občané v ČR jsou hodně konzervativní a zvyklí na českou tradici - česká spořitelna a česká pojišťovna. Možná pak KB a ČSOB. Mnozí z nás jsou pak pohodlní změnit banku kvůli času a že neví, "jak na to". Takových článků jako je tento bude ještě hodně.
No zrovne treba ceska pojistovna ma obcas dobrou nabidku ...
Serveru bankovnipoplatky, potažmo Patriku Nacherovi patří můj obdiv za plácnutí do bankovních stojatých vod. Poslední dobou nicméně mívám dost často pocit, že se zastavil na mrtvém místě a mlejnkovitě, ale bezmyšlenkovitě opakuje stále to samé - poplatky jsou zlé a jeho argumenty už mě tolik nepřesvědčují.
Ad) Poplatek za poskytnutí půjčky: Tento údaj je mi ukradený v momentě, kdy jsou celkové náklady včetně poplatků na půjčku nejnižší. Vím o něm, počítám s ním.
Ad) Poplatek za upomínku: V momentě, kdy mi někdo dluží mnou půjčené peníze a neplatí tak, jak má, tak bych mu nejraději v nadsázce utrhl hlavu. Odsuzování poplatků za upomínku mi přijde v přehnaném příkladě stejné, jako odsouzení napadeného za obranu svého majetku, či osoby.
Ad) Nucené vedení účtu k půjčce: Když si jdu koupit auto tam, kde servisuji stávající, dostanu slevu jak na nákup, tak na servis. Když někde auto koupím a neservisuji ho tam, prodejce na prodeji nevydělá a tam, kde servisuji mě budou mít rádi. Stejné je to z účtem, banky logicky chtějí, aby byly mou hlavní bankou. Výběr je na mně.
Osobně zastávám názor, že banky nejsou zlé, jen klienti jsou líní počítat a přemýšlet. Pokud by se server bankovnipoplatky začal více orientovat na zlepšování finanční gramotnosti jinou formou, než jen upozorňováním na zlé poplatky, přestal bych mít z takových článků rozporuplné pocity a stal bych se opět fandou
Přeji, ať se daří!
Vaše analýza ovšem pokulhává za praxí např. "Poplatek za upomínku". Měl jsem hypo u Spořky samozřejmě u nich vedený účet, kde jsem musel svolit k inkasu. Jeden měsíc si nějak opomněli splátku inkasovat (peněz na účtě dostatek) a hned mě předepsali penále. Dalo mě docela dost úsilí aby uznali, že to byl jejich problém a penále mě zase vrátili na účet.
Pokud si beru na něco důležitého úvěr, tak si vše řádně musím uvážit včetně schopnosti splácet. Ale pokud si někdo bere úvěr na dovolenou a vánoční dárky a pak čučí, že nemá na splátky, tak se represivním poplatkům a pokutám nedivím.
Ve chvíli kdy má zahraniční vlastník volbu mezi vysáváním tučnějších dividend a investice do pobočky v Čechystánu je volba jasná. Je to ale krátkozraké, banky přichází o klienty a mobilní sítě jsou jako v roce 1999.
čs podražila a za to,že ste si nepřečetli 1 řádek v dopisu s výpisem o změně zúčtovacího data z 25. na 5. dni v novém měsíci a nenechal dostatek prostředků - 500,-kč pokuta po 16 letech věrnosti
a to vás má banka vodit za ručičku? vždyť vás o změně informovala v předstihu a vy se ještě divíte? tak to jste trochu mimo
Ja na bance vydělávam. Kreditní karta + plus jakysi věrnostní program - poplatek za běžný účet = minimalne 500CZK/mesic navíc. To cestuji, vybírám v bankomatech po celém světe zdarma (kromě USA, tam mi účtují banky 3$ za vyber. Chci vybrat 100$ ale banka americká to zaúčtuje jako vyber 103$).
GE Money bank - strašná zkušenost, tam se platí snad už při vstupu do dveří a když jsem oznámila, že odcházím k jiné bance, tak mi najednou nabízeli účet zdarma a já .... jim řekla nashledanou (kdyby pohledy vedoucí pobočky vraždily, tak jsem mrtvá).
Vidite a ja mam od GE Money ucet "Genius Gratis" vcetne mych pratel, presli jsme jako skupina z jinych bank a mame vse zdarma. Lepsi produkt jsme v CR nenasli.
Já jsem se rozloučil s ČSOB. Dokud ji nepřevzalo KBC, tak byla výborná. Potom se to tam jaksi všechno obchodně sesypalo. Poplatky za všechno a za nic a mezinárodní platby za draho. Dorazilo mě, když jsem potřeboval pro děti na výlet na Slovensko rozměnit 50 eurovku na drobnější papírové bankovky. Jako klient banky, který tam měl vedený účet v EUR jsem byl od podkladny vykázán, že banka takové transakce neprovádí a připdal jsem si jako vetřelec až skoro zloděj. Po písemné reklamaci na vedení banky mi přišla svérázná odpověd asi v tomto smyslu: ... Banka je povinna směnit (rozměnit) pouze bankovky v národní měně dle zákona xxxx, což není bankovka v měně Eur. Nic na tom nemění ani fakt, že jako klient máte u nás vedený účet v EUR. .... Nechci dělat reklamu jiné bance. ale jsem ted jinde a neplatím ani korunu za existenci účtu. Platby v ČR zdarma, ze SR zdarma a v rámci EU za 1 EURo. A bankovky v Euru mi rozmění na pokladně dle potřeby. Tak já Vás do ČSOB zdravím a snad v příštím životě, mládežníci !
KBC koupilo banku za několik miliard a je logické,že firma chce peníze zpět-nejlépe od občanů na poplatcích.Na západě je větší podíl úvěrů,proto nemusí tolik dusit občany