Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zpětná hypotéka by mohla být další možnost, z čeho žít v důchodu

Penze v Česku nepatří mezi vysoké a úspory domácností se řadí spíše k nižším. Životní úroveň s odchodem do důchodu klesá. Pomoci ji zvýšit by přitom mohla zpětná hypotéka. Zatím ji ale u nás nikdo neposkytuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49i16n44d98r89i25c94h 50K60o23l21a24r 7420260255463

Je to zajimavy napad a pro nekoho vyhodne. Jen u klasicke hypoteky musite delat co nejzdravejsiho a perspektivniho a u tehle, co nejvic nemocneho a na umreni, abyste byl pro banku zajimavy :D :D

+2/0
23.9.2014 8:25

J64a82r54o74s46l68a62v 21K16a96d90l50e40c 5521769862391

Americká hypotéka je snad běžná, zpětný leasing také, tak dost dobře nechápu, oč tu běží.

0/−3
22.9.2014 21:36

P93e51t86r 19S34v56o89b12o24d27a 5492865738381

Rozdil tu je, u Americke hypoteky musite urcit dobu splaceni, a kdyz nevite, kdyz zemrete, je to problem. Navic senior asi americkou hypoteku nedostane z duvodu veku.

0/−1
22.9.2014 21:51

J78a21k69u29b 24M23a39r54k79v52a33r91t 9922343545202

americká hypotéka je něco úplně jiného.....

+2/0
23.9.2014 7:57
Foto

J18a45n 34Č83e47r73m38á37k 4409368635717

vážení, dnes už i hypotéky jdou doplatit hned, ale i kdyby nešly, tak riskujete pouze zbytek vázací doby. 

a druhá věc je, že vy potřebujete při nejbezpečnější variantě pouze úrok o málo větší, než je ten, který platíte bance...

Uvědomte si totiž, že splátky můžete platit z výnosů peněz, které jste investovali a tedy nezatíží váš rozpočet.

A až tímto způsobem hypotéku splatíte, zůstane vám vložená částka...

jistě se lze ptát, zda není výnosnější hypotéku si nebrat a částku ve výši plateb neinvestovat přímo... To je možné, obzvlášť, chcete-li investovat konzervativně.Ovšem pak investujete své vlastní peníze, které vám budou chybět v rodinném rozpočtu.

V případě hypotéky v podstatě investujte peníze banky...

0/0
22.9.2014 19:47

J32a50r22o33s42l67a22v 38K69a33d61l72e10c 5481719432851

Je třeba si zajistit příjem v takové výši, aby Vás nějaká hypotéka nemohla oslovit.

0/0
22.9.2014 21:02

J41i62n65d57r14i19c14h 62K88o90l14a82r 7420880875583

Sladke recicky financniho poradce, ktery proda jak vysokou hypoteku na co nejdelsi dobu, tak nejake to investicni zivotni pojisteni :D .. ale porad na to skoci dost lidi.

0/0
23.9.2014 8:16

J66i32ř38í 39L10u58k35á21š25e49k 5840821600823

nebo hypotéka nazpět, mám hypotéku a chtěl bych mít rentu, bance prodám hypotéku a budu dostávat rentu, banka potom hypotéku někomu prodá :-):-)

0/−1
22.9.2014 17:10

E97l12i93š51k97a 73K97u24č28e41r18o69v53á 1756178547379

jestli něco české banky opravdu nechtějí, tak je to nemovitost.

+3/0
22.9.2014 16:55
Foto

J43a73n 23Č43e26r42m14á84k 4829368535417

ovšem, kdo se bojí... 

svět je plný OBYČEJNÝCH (sosanských) lidí, kteří PROBÁLI svůj život a své příležitosti...

0/0
22.9.2014 15:11

R64a33d30o12s15l91a11v 88K90l90a23u60d51a 5134958314402

Jenže tito lidé si užívají klidného stáří, zatímco celá řada těch odvážných skončila pod mostem. Člověk má jen jeden pokus. Jakmile přijde o všechno, nikdo mu nic nedá.

+4/0
22.9.2014 17:27
Foto

J14a59n 13Č69e21r50m19á46k 4499808695897

to máte pravdu, jenže to klidné stáří jim dotují ti, neobyčejní...

vezměte si, že letos bude opět schodek 100 mld. 

stát si ale přidá na penzích a zároveň zvýší minimální mzdu, která má za efekt dvě skutečnosti.

jednak přibudou nezaměstnaní a to ty nejnižší příjmové kategorie. Ti nepříliš kvalifikovaní. A práce, které dosud vykonávali se rozdělí těm zbylým...

jednak se zvýší odvody živnostníkům, kteří budou muset zvýšit ceny a nebo zavřít "krám" a i oni rozšíří řady nezaměstnaných a to, co dosud dělali nebudou buď dělat vůbec a nebo jako "fušku", tedy se přesunou do šedé ekonomiky...

Takže, kdo ve finále onu srandu zaplatí?

+1/−1
22.9.2014 18:03

R65a24d46o53s81l63a17v 86K66l47a82u15d65a 5464528594622

Důchody pokud vím se vyplácí všem. I těm tzv. odvážným. Nikdo neřekne, já jsem dobře investoval, od státu nic nechci.

+2/0
22.9.2014 20:23
Foto

J90a22n 45Č81e54r77m76á49k 4709528815217

to máte pravdu, ale zkusil jste si zjistit, jaký je rozdíl v důchodu u lidí, kteří berou měsíční mzdu např. 15 000 a 45 000 ? 

A pak také, kolik odvádí do sociálního pojištění?

A to nemluvím o lidech, kteří berou např. 150 000...

0/−1
23.9.2014 2:23
Foto

J65a64n 21Č41e98r35m76á75k 4179688495877

zajímavý je i model, kdy rodiče dětem nemovitost nedají, nýbrž prodají. Dědici si vezmou hypotéku (dnes na úrok nějakých 2,5-3,5%), úrok odečítají z daňového základu, tedy 15% z úroku dostanou zpět a "rodina" má hotově cca nějaký ten milionek Kč hotově k investicím. I kdybyste zvolili konzervativnější portfolio, je to nějakých 4%, úroků - což je nyní reálné a peníze z nemovitosti vám tak vydělávají. Přičemž nic neriskujete, neboť je máte na účtě a v případě nemilé události můžete hypotéku ihned doplatit... Jen je třeba vše propočítat a hlavně použít opravdu na investici (která vám ten dům za 20 let i několikrát zaplatí) a peníze neprojíst!... :-)

+1/−4
22.9.2014 15:08

P43a72v66e75l 97N14o74v97á58k 7832589676339

Tak pokud by melo moje dite peniz na to platit moji hypoteku a jeste si platit svoje bydleni... muzou mi proste prispivat na duchod a po me smrti si byt vzit a nedelat to takto slozite ze

+1/0
22.9.2014 15:14

P17a20v45e69l 13Č20e21r35m74á11k 8814717735656

Pane Nováku, to budete muset svým dětem vštípit (neberte to osobně - Nováků je hafo) finanční gramotnost[>-] Otázkou je, co máte a v jakém stavu za produkty vy?

0/−1
22.9.2014 22:29

P21e75t82r 54S31v72o57b47o81d21a 7112511664

Ehm tohle je s prominutim nesmysl. Investice se 4% vynosem obsahuje riziko .. muze byt relativne male ale je tam porad a nikdy nevite jak si investice ten ktery mesic nebo rok povede. Ale hypo budete muset splacet bez ohledu na to jak si zrovna vede vase investice. To ze muzete hypo ihned doplatit "v pripade nemile udalosti "je take nesmysl. Penize nemate na beznem uctu nebot je investujete a dostat penize z nejake dlouhodobe investice urcite neni "ihned". Navic tezko si vezmete hypo na koupi domu napr za 2 miliony a budete doufat ze tu hypo tema 2 mil. bez dalsich nakladu take umorite ... to by banka moc na hypotekach nevydelavala :D

+4/0
22.9.2014 15:18

P77a83v62e80l 16N52o18v90á24k 7402169136579

plus hypoteka se neda ihned doplatit vzdy...

plus momentalni uroky pujdou nahoru

0/0
22.9.2014 15:22

P38e62t68r 71S83v13o33b47o63d31a 7742381374

Je to proste celkove zbytecny risk .. a kvuli cemu ... investovani pro 1% rocne po odecteni nakladu na hypo ? S tim ze risk je ze prijdete jak o penize tak o barak.

Jiste statisticky se to muze vyplatit (ostatne presne takhle vydelavaji velke banky) ale neni to hra pro jednotlivce nybrz prave velke banky ktere maji portfolio slozene z mnohem vetsiho baliku investic a kdyz se jedna nebo 2 polozi tak to pro ne nic neznamena protoze 1000 dalsich to 1% vydela. Ale kdyz se polozi na potvoru zrovna tahle jedna (jedina) tak skoncite pod mostem ... a to je rekl bych lehounce zivot zneprijemnujici udalost :D

0/0
22.9.2014 15:32

J68i37n33d68r60i53c42h 50K22o29l75a29r 7640730955443

Klid, to je jen nejaky poblazneny financni poradce ... ale je dost mozne, ze je zblbnuty temy vyplachy mozku, ktere tam u nich funguji a opravdu tomu veri.

0/0
23.9.2014 8:20

R76o51b 72K44r93a78u20s 1372963286

Kde chcete sehnat investici za 4 % v dnešní době. Spořící účty vám dají tak 1 %.

0/0
22.9.2014 15:43

P28e23t61r 86S52v77o57b42o32d85a 7172461514

No kde ... chce riskovat. Muzete mit investici s vynosem v desitkach procent ... ovsem risk tomu bude odpovidat ;)

0/0
22.9.2014 15:51

R14a94d22o55s51l17a83v 67K72l67a86u97d86a 5634598804882

A nebo taky prd. Barák fuč, prachy fuč.....  Vlastní nemovitost je to jediné, co je jisté. Prodat si zbytečně střechu nad hlavou může leda blb.

+2/0
22.9.2014 17:22

J27a94r71m42i35l29a 87P34í75c96h71o32v51á 5192377394983

Můžete taky dealovat drogy. Výdělek může být v tisícovkách procent, nebo basa, nebo kulka mezi oči. Proč nedělat toto, když to tolik nese, ne?

0/0
22.9.2014 20:27
Foto

J68a49n 81Č32e67r30m23á59k 4549558745877

tak spořící účet je bezpředmětný... A to i u pravidelného odkládání peněz...

v  investici na 20 či 30 let se budu chovat jinak...

0/0
22.9.2014 18:11

P65a24v97e60l 42N68o21v74á19k 7782759336309

R^ Tak tomuhle palec nahoru jednoznacne...

+2/0
22.9.2014 14:56

P74e19t22r 45S31v57o58b68o87d94a 7192981654

Lol zase diskuze plna hlupaku. Pritom se jedna o vyborny nastroj pro spoustu lidi a docela se divim ze u nas uz davno nefunguje. A hlavne ty kterych se to netyka to prece nikdo nebude nutit vyuzivat.

+6/0
22.9.2014 14:40

J59a74r57o82s79l72a23v 46T20a82c72h71o19v50s25k63y 2882880734580

Tak vyborny pro banky urcite je

0/0
22.9.2014 14:46

P11e91t20r 10S24v33o97b26o29d76a 7282871604

Je to produkt a jako jakykoliv produkt se musi tomu kdo ho prodava vyplatit. Banka neni charita. Pekari se take vyplati prodat Vam rohlik. Vodarne se vyplati prodat Vam vodu atd. ... Ale asi tezko prestanete kupovat jidlo, piti, obleceni atd. jenom proto ze na Vas nekdo jejich prodejem vydelava :D

Navic jidlo kupovat musite pokud nevlastnite farmu ... tento produkt vas ale vytacet nemusi protoze jej s klidem muzete ignorovat (a pokud budete bez dedicu tak dozit v bide a barak misto prodeje bance nechat zdarma propadnout statu :D )

+5/0
22.9.2014 14:53

J75a19n 45F26r35o97l12í19k 6836640365484

Ano, je to produkt přesně pro osamělé lidi. V rodině je vhodné to řešit jinak.

0/0
23.9.2014 12:50

P72a22v17e42l 14N97o16v45á50k 7632669646569

Tak to hypoteka taky...  vsak to je dobrovolne ne

+1/0
22.9.2014 14:56

K68r55y74š96t26o43f 64L84a21n42í40k 1799460635895

kdo bude v pripade pouziti zpetne hypoteky vlastnikem objektu?

0/0
22.9.2014 12:48

R70a48d27o37s83l61a50v 21K89l82a24u78d22a 5514198214512

Podle mě ta banka. Takže když padne na hubu, důchodce nebude mít nic.

0/0
22.9.2014 13:03

R80o68s66t52i37s22l67a30v 70C62a61h78a 8755621660442

a zastava nemovitosti ve prospech puvodniho vlastnika Vam nic nerika? Tj. puvodni majitel ma vecne bremeno doziti a navic pokud nebude dostavat penize, muze se nemonitost zpenezit znovu.

0/0
22.9.2014 13:44

J25a73r12o46s38l79a94v 27T44a83c23h11o64v52s42k11y 2302870974760

spis nez zastava to bude vecne bremeno

0/0
22.9.2014 14:46

E96l47i42š35k58a 16K22u98č88e41r23o29v57á 1436968777179

pokud bude barák součástí konkurzní podstaty, tak těžko.

0/0
22.9.2014 16:58

K73r23y11š73t48o17f 53L97a65n65í28k 1299590575865

zatim tedy nebudeme predpokladat uplne katastroficky scenar, ale zajimalo by me jak bude potom osetrena treba bezna udrzba te nemovitosti. byvaly majitel to jiz asi moc resit nebude a hodnota se muze za nejakych 20 let docela snizit pokud se o barak nebude nikdo starat. ale treba to jiz bude zakalkulovano ve "vysi" poskytnute hypoteky.

+1/0
22.9.2014 14:17

R64a88d47o76s41l75a87v 31K66l94a38u12d70a 5934538304552

Viděl bych to tak, že cena bude zohledněna, dále nový majitel bude nemovitost pravidelně kontrolovat a "nájemník" bude platit všechny možné pojistky.

0/0
22.9.2014 14:34

P64a93v55e74l 96N13o57v40á88k 7372919506939

Podle me se to bude delat mozna prubeznym odhadem nemovitosti..

0/0
22.9.2014 15:01

J78a39n 82P35e64k67a 5953293453

Další krok, jak vyvlastnit poslední zbytky hodnotného majetku jinak nemajetným lidem. Navíc smlouvy budou jistě postaveny velice výhodně... pro žraloky :) např. hodnota nemovitosti milion - předpokládaná doba životnosti důchodce - 15 let? 1000000/15/12 = cca 5.500,- měsíčně. Nebylo by pro mladé potomky výhodnější, dát dědečkovi tyhle peníze a dům v budoucnu zdědit? Než potom platit mnohem větší peníze na (nezpětné) hypotéce...

0/0
22.9.2014 12:01

J40a85n90a 43S77t20e14h81l14í22k45o71v64á 2659110220676

bude to spíš pro lidi, co potomky nemají...

+1/0
22.9.2014 12:06

M85i88l46o51š 48S94e80t72í26k 3989289444380

Trochu bych to poupravil - bude to pro pojišťovny či banky, kteřé zase vydrbou s lidmi v tísni.

+2/−1
22.9.2014 12:28

R84a33d35o29s63l69a82v 62K34l47a35u16d32a 5794148314242

Každý někoho má.....  Hodné sousedy, děti hodně vzdálených příbuzných, kamarády, nebo spolek, či organizaci které by rád přispěl. Ještě jsem neslyšel o nikom kdo by chtěl svůj dům věnovat bance.

0/−1
22.9.2014 13:05

J72a81n23a 96S80t16e82h92l90í90k20o70v61á 2219850470746

a oni vás budou živit? 8-o

+1/0
22.9.2014 13:28

J36a21r46o45s12l41a38v 14K61a51d20l45e26c 5241759502121

Úmrtím majitele přechází bez náhrady nemovitost na pojišťovnu.

0/0
22.9.2014 21:35

M35a46r31e41k 14Ž26a51b35č71í77k 5726912727357

Chápu hypo jako určitou formu důchodového spoření. Než budu v důchodě, hypo splaceno, příjmy klesnou, ale náklady na byt taky (platím pak již jen provoz bytu). Přece jen člověk v důchodu má náklady na život nižší, než člověk ve 40.

0/0
22.9.2014 11:49

J48a68r57o52s91l84a77v 70T49a83c92h29o64v71s57k74y 2762430294580

Nerekl bych, ze duchodce ma naklady na zivot nizsi nez ve 40. Budto je na tom zdravotne dobre, tak si muze uzivat tu spoustu volneho casu - treba cestovanim. Nebo na tom neni tak dobre a pak musi platit za leky a jinou zdravotni peci.

+4/0
22.9.2014 11:54

J85a48n26a 43S32t93e93h19l39í63k64o21v88á 2259700760676

Zajímavý nápad, doufám, že to doladí, než se mě to bude týkat..

+4/0
22.9.2014 11:26

J70o83s65e33f 63M96u46ž48á83t61k78o 5775953117393

Ale na druhou stranu nikoho nenutí, ani do hypošky, ani do zpětného odkupu. Kdo chce kam, pomozme mu tam.

0/0
22.9.2014 10:21



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete nechat peníze úročit a zároveň je kdykoliv vybrat?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.