Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Počítejte, jak výhodně topit a od koho energie odebírat

Topení elektřinou bývá vnímáno jako dražší varianta. Mladý pár z modelového příkladu ho však zvolil. Vzal v úvahu i jiné faktory než jen cenu za dodanou energii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P97e55t73r 97T83y35č94k54a 6335902849302

Nejistá cena elektřiny je zápor a nejistá cena plynu zápor není?

+1/0
30.9.2014 18:19

J11i83ř79i70n91a 83K88d97o33u85l42o74v55á 9863673224

Je tu ještě úspornější varianta než elektrokotel a levnější než TČ. My jsme si domu po sepsání podobné tabulky zvolili elektrické sálavé vytápění. Máme infrapanely již pátou sezonu a máme spotřebu v domě 145 m2, cihla 45 cm + 8 cm EPS za celou domácnost včetně všech spotřebičů a ohřevu TUV - 32 000 Kč. 

Z toho topení je cca 22-24 000 Kč/rok. Nemáme krb ani nic jiného. Když budu potřebovat, rouru do fasády vybourá a zasadí manžel za odpoledne :)

Na střeše je příprava na FV až budou levnější a pak se bude ohřívat přímo i voda přes bojler s 12V patronou a co zbyde tak do topení :)

Nesmíte se zaměřit pouze na to na co nadávají sousedi a hledat moderní technologie. Infrapanely máme rakouské a jsme s nimi i po letech spokojeni bez jediné reklamace a s nulovými náklady na servis či revize oproti plynu nebo TČ.

0/0
30.9.2014 15:02

J47a47r36o65m12í35r 43K15r10á98l 4220849434569

Tak to rozhodně úspornější není.  A místo FV pouvažujte spíše o vakuových kolektorech.  Ty fungují i v době, kdy FV panel už nedá skoro nic.

0/0
30.9.2014 18:13

P52e48t92r 33T48y59č92k54a 6145282189672

Pravda. Úspornější než TČ to není. Provozně to vyjde tak nastejno. Rozdíl je ale velký v investičních nákladech.

0/0
30.9.2014 18:20

P44e21t23r 98J51a96n67o81š 6160857645291

PR cezu?

200let stary dum 130m2, 3 lidi tuv a rocni spotreba energii 8,5mwh? ;-D

jen tuv bude pro 3 lidi 2-3mwh. pokud to nemaji zateplene jako krava tak je to pekna blbost, ale hlavne ze budou mit slevu na elektrinu....

+1/0
30.9.2014 14:09

J27a75n 49J73í69c92h70a 8140630768431

Taky mi nesedi ten propocet u plynu, pri spotrebe kolem 8MWh je cena plynu (komodita, distribuce) do 10 000 Kc/rok.

0/0
30.9.2014 14:15

P93e80t32r 47J18a28n91o42š 6170567445891

presne. 25kkc za plyn je cca 1600m3 plynu, tj 16,8mwh energie (a to pocitam draheho dodavatele + 290kc/mes pausal)  coz v elektrine i pri nizke sazbe bude dle eru 39tisic kc/rok. Tak jestli 14tisic/rok usetri na ostatni spotrebe silne pochybuju...

0/0
30.9.2014 14:47

J32a91r11m57i25l27a 61P49í66c83h73o15v72á 5192287844213

Ty ceny kotlů jsou úplně někde jinde. Kotel na plyn minimálně 25.000, kotel na uhlí je taky dražší, ccy 35-40.000. A jak padlo v diskusi, za pár let bude třeba kotel o jisté účinnosti (provoz jiných zařízení bude zakázán a kotle bude třeba vyměnit, což je fakt, který zdražil kotle tak,že na jejich výměnu jsou přiznávány dotace) - přesná data OD KDY si nepamatuju a nechce se mi je zjišťovat.

+1/0
30.9.2014 12:16
Foto

J56a14k13u67b 77S29o28b28o58t58k62a 6244528567716

Kotle splňující 3. třídu začínají na 20.000,-

+1/0
30.9.2014 12:31

J82a84r27m81i68l45a 55P85í12c36h75o19v16á 5262747974103

Kotel na peletky stojí kolem 80.000,- Kč.

0/0
30.9.2014 14:16

J17a31r59o51s40l32a53v 72F81r38a65n67t98i35š23e36k 11B32r86ü90m45m25e74r 1111286113400

Na peletky nemůže přejít většina lidí,

0/0
30.9.2014 18:47

L11i19b22o11r 83M59o62u16č31k96a 1308517625722

reklamni clanek jak krava ...;-D

0/0
30.9.2014 11:20

J19a86n 17K88a28b12r11h62e82l 6143937862171

Řešil jsem podobný problém a vyřešil jsem ho úplně stejně jak je uvedeno v článku, tedy elektrokotel a krbová kamna. Zároveň jsem udělal přípravu pro tepelné čerpadlo vzduch voda a radiátory nadimenzoval na nižší teplotní spád. Teď uvidím, kolik budou náklady na vytápění elektrokotlem a uvidíme, zda se vyplatí investovat do TČ (návratnost investice).

Každopádně nízký tarif na elektřinu je třeba uvažovat, jde o poměrně významnou úsporu. V RD jsem platil cca 18000 Kč za elektřinu plus topení plyn, bratr platí za komplet elektřinu s vytápěním TČ cca 22000 Kč.

0/0
30.9.2014 11:19
Foto

J63a91k55u57b 33S39o91b52o62t69k36a 6814178467296

Nějak mi ty počty nevychází. Navíc je důležité brát v úvahu taky délku topné sezóny, jinak je třeba na Vysočině (letos jsem už 2x topil, byť jen na pár hodin na prohřátí domu)  a jinak je někde v Hradci či Praze.

K tomu se váže i to, že náklady na vytápění uhlím jsou v článku uvedeny na 6.000 - to je něco přes tunu černého uhlí, což není na rodinný domek mnoho. K tomu ještě je nutno připočíst také dřevo, protože samotné uhlí se zapaluje těžko.

Kotel na uhlí drahý být nemusí, naopak. Solidní litiňák je tak za 20.000. Pokud topíte černým uhlím (hnědé používá jen blázen), tak mám otestováno, že stačí naložit 6-7 lopat uhlí a zatopit nahoře, na naloženém uhlí, tedy topit tzv. odhoříváním. Takhle zatopím ráno a vydrží to krásně celý den a nestarám se o to.

Takže je úplně mimo dělat jakékoli obecné články, protože stejně tak se nedá vést diskuze, jestli je lepší například topit 24/7, nebo topit jen na pár hodin. Protože je v tom tolik proměnných, že se to nedá smysluplně říci.

0/0
30.9.2014 11:07

V90á38c80l79a34v 27K35r37č66m22á98ř 1975398482355

Jen jedna poznámka na téma ceny kotle - Od roku 2022 bude možné provozovat jen kotle jisté energetické účinnosti, takže nákup "levného" kotle, který požadovanou účinnost nesplňuje, může dopadnout daleko dráž.

0/0
30.9.2014 11:23

J18a17r95o52m97í23r 74K49r95á22l 4690309554279

A to budou chodit komise a kontrolovat ?  Ona totiž účinnost kotle za 18 tisíc a za 50 tisíc se liší cca o 1-2 procenta.  Rozdíl je hlavně v pohodlí.

0/0
30.9.2014 12:24
Foto

J79a16k20u65b 81S70o54b32o23t61k88a 6374638877456

Máte mít revizní zprávu a předložit ji. K ceně kotle k panu Krčmáři viz výše můj příspěvek. Kotle spňující 3. třídu jsou skutečně levné. A rizdíl v účinnosti je jak píše pan král často hodně žalostný a pro rodinný domek nepostřehnutelný.

0/0
30.9.2014 12:35

J37i60n29d84ř64i47c15h 26Š88k83o67p63e96k 4795201860155

hnědé uhlí používá jen blázen - mohu vědět proč ?

0/0
30.9.2014 13:52
Foto

J88a41k56u76b 79S84o92b44o62t70k59a 6854138727806

Má výrazně nižší výhřevnost. Tedy ho spotřebujete více a z toho plyne více práce s topením, protože černé uhlí vydrží mnohem déle žhavit.

Z hnědého uhlí vzniká také mnohem více kouře a popela, nespaluje se tak čiště. Opět tedy více práce a špíny s manipulací a větší zasírání komínu. O voňavé vložce pro okolí vašeho domu ani nemluvě.

A hlavně, mám ozkoušeno, že finančně vyjdou obě varianty topení na navlas stejné peníze. Byť je černé uhlí asi o 50% dražší, spotřebujete ho výrazně méně a zima vás bude stát úplně stejné peníze.

0/0
1.10.2014 9:16

J17i26n28d65ř59i31c55h 28Š76k54o64p48e55k 4975911570525

ano, cenově to vychází nastejno. Na druhou stranu jsou kotle, které si s černým moc nerozumí, takže proto třeba hnědé.

A popel spousta lidí neřeší, v momentě kdy platí paušál je jim jedno, zda jsou 2 popelnice za týden či jedna.

P.S.: Kvalitní hnědé uhlí problém není, ale nesmí to být uhelné kaly z Polska, které v domácích topeništích jsou jen díky absenci kontrol

0/0
1.10.2014 12:17

J11i39n44d98ř15i36c56h 75Š36k50o11p76e54k 4395841210865

Ideální je automat na uhlí.

Jinak je v článku pár nesmyslů, jako kontrola komína do 2000 Kč. Nevím v jakých žije autor relacích, ale já platím za 4 průduchy 1800 Kč

Vzhledem k tomu, že největší položkou spotřeby energie je topení a ohřev TUV, tak  v momentě kdy mám jiný než elektrický kotel, já mi naprosto jedno, jaký mám tarif na elektřinu

Práce navíc u dřeva ? JO není nad to ušetřit energii při topení a pak dávat těžký prachy za fitko, protože žádný pohyb = kg nahoru :))))

Super je všude  hláška "Neměli by 20hodinový nízký tarif na elektřinu."

+1/0
30.9.2014 10:21

P50a31v24e79l 37K68a51l22a95n97d73r55a 3114857349138

Je to jedno a není. Záleží na tom, jak velkou část vaší spotřeba dělá vytápění, protože pokud už před tím máte boiler na elektriku, patrně levný proud máte aspoň 8 hodin denně. Navic tu levnou elektřinu máte celý rok, takže pokud elektrikou vaříte i pečete, ohříváte TUV, plus spotřebiče jako sekačka, televize atd, je to už znát.

0/0
30.9.2014 14:22

P41e40t88r 14J40a63n48o54š 6210827155531

tak pokud by delal novy plyn kotel, mel by resit i tuv plynem. ostatni spotreby jsou skutecne zanedbatelne. A psal jsem to uz jinde, pokud pocita ze za plyn by dal 25kkc/rok (viz clanek) tak to je 16,8mwh a v elektrine je to 39tis kc/rok. Usetrite v ostatni spotrebe na nizkem tarifu 14tisic/rok?

0/0
30.9.2014 14:52

P89e89t64r 13J13a87n71o58š 6180447185771

je to cele blabol.

Muj nazor: manzele oznacit za nesvepravne a redaktorku vyhodit :-P

0/0
30.9.2014 14:58

J93i57n26d17ř20i27c36h 94Š76k86o38p58e43k 4755241860815

pokud nemám doma např. kovodílnu, je největší spotřeba energie na ohřev TUV a topení. Pár svítidel a domácích spotřebičů neudělá nic obrovského

+1/0
1.10.2014 7:20

J69i67ř54í 62N97o32v15ý 3424701525

Nejvýhodnější je dřevo (cca 3.000/rok) + elektrokotel (=nízký tarif), kterým se topí jen, když se jede déle pryč. Pravda, se dřevem je práce (pro mě tedy hezká), když si jí ušetříte, můžete se místo toho třeba koukat na TV, to je jistě přínosnější.

0/0
30.9.2014 9:33

M23a24r75t94i95n 31K20o19z81á47k 4404430939557

Jestli máte vy osobně doma jen dvě alternativy, tedy buď štípat dříví nebo se koukat na TV, taky to není úplně optimální.

0/0
30.9.2014 15:35

J20i75n13d61ř16i68c36h 73Š84k75o47p76e63k 4255951350205

dříví na zimu není práce na týdny, zpravidla se dá zvládnout za den, dva, což není nic

0/0
1.10.2014 10:47

M74i49r73o22s79l10a90v 41R36a33t65h41o49u50z36s72k97ý 7514310290532

A co tepelný čerpadlo vzduch voda,když srovnavam možnosti, tak všecky vy prodejní novináři.

0/0
30.9.2014 8:12

J36a11r26o49m39í10r 56K29r67á94l 4230559364659

R^ Kombinace TČ plus 20 hodinový tarif je výhodnější, než plyn.  A v elektřině je ČR soběstačná.

0/0
30.9.2014 8:35

J93i30n42d39ř74i21c29h 78Š45k69o41p45e34k 4215131650735

ano, v elektřině jsme soběstační. Bohužel tento fakt nemá žádný vliv na cenu

0/0
30.9.2014 10:22

J73a16r66o47m47í57r 72K50r10á43l 4220689384529

Ano, nebýt solárníků, byla by elektřina výhodnější i bez TČ.  A k čemu je levnější plyn, když nebude, anebo podraží ?

0/0
30.9.2014 11:13

J85i22n84d42ř52i64c21h 56Š17k34o56p65e55k 4185931740455

elektřina byla vzhledem k tomu, že jsme soběstační drahá i před průserem se solárama

0/0
1.10.2014 7:18



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.