Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Glosa: Vlk se nažral, odklonění zvané průtokáč končí. A co koza?

Už je to pár let, co si Lukáš Škopek ze společnosti Partners klade otázky: To to Ministerstvo financí nevidí? Nechybí mu peníze? Proč to neřeší? Všichni z branže o tom mluvili, ale ministerstvo mlčelo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96i46r85k36a 67K75o79c67h 7514234693315

"Rozhodně netvrdím, že toto odklonění, nazývané průtokáč, využívali všichni zaměstnavatelé s jasným vědomím, že dělají něco nelegálního, něco zakázaného."

tak pan je zjevne odbornik na slovo vzatej. jestlize to delaji v souladu se zakonem, a to delaji, tak nemuzou delat nic nelegalniho

+2/0
4.12.2014 8:43

V92l76a79d52i98m90í83r 52Š48v76o14r55b48a 2309524315382

Daňové úlevy u životního pojištění jsou nesmysl, tento článek tedy beru jako dobré PR.

Ale s tou poslední větou finanční poradkyně to je dobré, není to terstný čin ve fázi přípravy? :-)

+2/0
4.12.2014 7:49

V76l50a62d17i17m47í60r 20B84r73a22d55a 1613864883721

Úplný nesmysl to není. Pokud zrušíte a vyberete vyberete penzijní připojištění dříve než můžete, tak sice příjdete o státní podporu a musíte doplatit daň z příjmu z příspěvků zaměstnavatele, ale sociální a zdravotní už nedoplácíte stejně jako zaměstnavatel.

0/0
4.12.2014 11:57

P46e88t82r 36B87a65u51e66r 1394734299

Přebouchavači smluv Parťáci a ta "poslední věta".. to je for roku!;-D ;-D Partners nevěřím ani Dobrý den...

+4/0
3.12.2014 21:40
Foto

T41o40m87á47š 33S58m39o73l71í16k 3241852396283

Partners je také zločinecká organizace !

+5/0
3.12.2014 20:25

J42a24n 27N70á95d86v89o24r81n11í40k 7683948495217

A ze to tak hrozne vadi zrovna firme Partners, ktera to snad nejvic propagovala a nutila firmam.

+6/0
3.12.2014 19:53

E98l95i77š43k27a 28K78u95č35e87r95o32v22á 1266658317139

no tak tuhle srandu nemám, tudíž se mě to netýká.

0/0
3.12.2014 18:35

M53i17l54a51n 34W94e42l85s38e26r 5582858178641

Máte naprostou pravdu. Včera jsem dostal od svojí pojišťovny dopis s dodatkem smlouvy, který musím podepsat do konce roku.

vysvětlení situace na 10 řádcích.

Finančního poradce nemám, zato časovou tíseň ano.

0/0
3.12.2014 15:50

J62a88n 62F72r20o46l51í21k 6986620275904

Musíte si autore zvykat. Třeba vyhláška stanovující povinnost vybavit centrální topení měřiči vyšla nedávno a povinnost je od 1. ledna. A to nemluvím o spoustě předpisů, které byly vzápětí novelizovány.

+5/0
3.12.2014 14:30

R81a98d64k77o 96S26k79a36l24i86c93k69y 8736110441571

jj stát tyto všechny úpravy dělá jak agent Drabin v Bláznivé střele.

Likvidoval bombu a když měla za 5 s vybuchnout, vzal nohy na ramena.

Snad to pro nás (příslovečně) dopadne tak, jak v tom filmu. Při útěku zakopl o šňůru napájení bomby a tím ji deaktivoval.

Na co jsou všichni analytici a odborníci, když si politici dělají, co chtějí bez ohledu na dopady pro lidi a potažmo na stát? Je to pouze zoufalá řečnická otázka. Ve skutečnosti to všichni víme nebo aspoň tušíme...

+5/0
3.12.2014 15:11

M87i12c30h19a28l 33K43o42l59o53v55r84a61t 5417173915342

No aby přece mohl stát pak prohlašovat, kolik peněz vybral navíc ;-)

0/0
3.12.2014 11:52

M42a22r42e30k 60Š29n42o16b79r 9490755930914

Tady je spíš na řadě otázka, co je vlastně smyslem takového životního pojištění? Je to spoření? Podle mého bláznovství, protože spoření jde vyřešit mnohem efektivněji jinými produkty. Sám mám životní pojištění s úrazovým připojištěním, mám do toho zahrnutou i svoji dceru. Platím docela dost, protože mám nastaveny docela vysoké pojistné částky, protože chci, aby mně nebo mojí rodině to pojištění pomohlo v případě, že se mi něco stane. Nějaké drobné spoření v tom mám zahrnuté taky, ale větší částky bych do toho čistě na spoření fakt nevkládal. Daňové výhody využívám, je to pro mě takový příjemný bonus, byť se tím ušetří na daních jen 1.800 Kč ročně, ale každá kačka navíc, kterou nemusím odevzdat nehospodárně se chovajícímu státu, je dobrá. Ale stále to vidím tak, že POJIŠTĚNÍ má za účel hlavně POJISTIT pro krizové situace.

+5/0
3.12.2014 11:49

V97á18c12l93a33v 96H42o17s72c58h 8656318272531

pamatujte, cim vyssi pojisteni, tim vyssi riziko, ze se neco stane, ne obracene :-)

+1/−2
3.12.2014 17:10

J69a94n 74H82a79v12l45i40n87a 9114366379823

Mam zivotko od 18-ti, predtim jsem mel od mimina jine pojisteni asi podobneho charakteru (se sporenim) a tuto castku jsem vlozil do zivotniho pojisteni.....od zamestnavatele jsem nic nepobiral, platim si to sam a danovy odpocet vyuzivam

Otazka: kdyz si ted budu chtit ty nasporene penize vybrat, budu muset zpetne vracet penize statu (to co platim 20 let na danich mi stat milostive vrati v tom danovem odectu)?

0/0
3.12.2014 10:52

M87i13c48h83a66l 48T66e54c46l 4814661183201

Pokud Vaše pojištění nabízí možnost částečného odkupu, tak ano můžete si část "vybrat". Akorát je třeba toto provést v co nejkratší době, jelikož většina pojišťoven už vydalo deadline termíny do kdy budou žádosti o částečný odkup přijímat. Otázka spíše je, zda-li máte potřebu "vybírat".... životní pojištění má svým charakterem (zejména pokud pojištění zahrnuje riziko dožití) býti nástrojem, který nám má pomoci k financování postproduktivního věku (a ano zde může vzniknout bouřlivá diskuze, jestli nejsou nástroje vhodnější apod.), proto musíme zásah státu chápat jako krok správným směrem... Já být na vašem místě, tak nic nevybírám nemám-li důvod... Poznámka pod čarou: pokud byste se rozhodl "vybrat" peníze z "daňové" smlouvy až v příštím roce, pak dle nových pravidel musíte dodanit odpočty zpětně za 10 let...

0/0
3.12.2014 12:51

J59a26n 69N63o76v97á43k 7749712215144

Nemáte tak úplně pravdu. 10 leté období začne běžet od 1.1.2015. Jinak je třeba dodanit všechny roky, kdy byl odpočet využit.

0/0
3.12.2014 13:04

M66i95c90h56a66l 30T10e66c94l 4244541133341

Psal jsem až v příštím roce ;-)...

0/0
3.12.2014 13:24

J74a97n 81H59a97v32l22i17n73a 9684526289703

dekuji za odpoved.....na stari si ukladam jeste jinde, tohle mam tak ze setrvacnosti. Zvazuju nove auto a jelikoz nesnasim dluhy ani leasing, tak premyslim i nad moznosti vybrat penize ze ZP

0/0
3.12.2014 13:06

A34l34e37š 92J17a25v91ů43r26e70k 2572209860260

to snad ne!!!!

"Toto by byla poslední věta mé finanční poradkyně v jejím životě".

Snad "posledni veta", v ramci vasi fin. spoluprace, ne ?!

+9/−1
3.12.2014 10:45

P81e10t22r 94T15a22f45t 9883777264829

Taky jsem si to prelozil, ze ji asi umlatil smlouvou nebo udusil telefonem ;o)

+7/0
3.12.2014 13:53

D75a49l98i96b91o36r 48R37o95z94s75y39p12a17l 7380213896579

"Toto by byla poslední věta mé finanční poradkyně v jejím životě." Možná to neudělala nejlíp, ale bylo by ji třeba hned za to zabíjet?;-(

+13/−1
3.12.2014 10:45

R36a34d49k21o 15S40k17a61l73i47c15k34y 8446550211201

Tak toto je akorát pěkný článek na to, abych si potvrdil, že si kladu správné otázky.

Co odpovědi? Najdeme je v diskuzi? :-)

Každopádně pravidla šla přenastavit citlivě a to tak, že z příspěvků zaměstnavatele se při částečném odkupu zaplatí navíc sociální a zdravotní. Stát na tom nebude bit a ani "poctiví", kteří čekají na dožití. Nyní si při zanechání daňového zvýhodnění SVOJE peníze fixuji do dožití, nebo v případě nějakého životního problému smlouvu celou zruším, i když by mi stačila vybrat čtvrtina. Částečné odkupy (vč. daňového zvýhodnění) byla mj. vlastnost, pro kterou jsem si IŽP před 10 lety vybral. Příspěvky zaměstnavatele dostávám cca 5 let.

Nyní jsem tímto počinem slona v porcelánu nucen provést částečný odkup až po počáteční jednotky, které i po 10 letech mají tak 50% odkupní hodnoty. Budu pojištěn nadále a spořím od začátku i s daněmi a příspěvky od zaměstnavatele.

Tím chci říct, že mě stát donutil udělat taky zneužití těchto výhod. Neměl jsem to jako průtokáč, ale teď vypustím rybník.

+1/0
3.12.2014 10:09

J41o75s91e46f 34Š44e19m81e90l30í15k 7709201870757

Proč by se poslanci zabývali takovou marginální ptákovinou???  8-o

Teď je důležité vydržet kličkovat při projednávání úpravy platů až do 31.12.2014.

+19/0
3.12.2014 5:52

M10a55r41t50i90n 42H64a43v68l88í39k 2616103316712

staci do pojistovny zavolat sdelit ze nemam zajem o danove ulevy a smlouva bezi jako predtim. muzete vybirat i vkladat penize na ktere se ani exekutor nedostane.. Sou to vase penize - statu je po tom prd. a jestli takle zamestnavatele odkladni casti mzdy - tomu nezamezite - najde se jina cesta..

Ale aby stat diktoval co muzete a nemuzete ve vlastnim soukromem uctu s tim ze vam nikdy neprispel ani korunu.. to sem este nezazil..

+2/−2
3.12.2014 0:50

J60a30n 27J90i75r62o29u53s32e90k 7253669294831

Ale stát přece přispívá! Pomocí daňových odpočtů, které klienti využívají/zneužívají.

+4/−1
3.12.2014 5:48

M34a46r51t85i70n 14H78a12v14l29í76k 2756423336562

ale ne kazdy vyuziva danovych odpoctu. za druhe danovy prispevek je jen male promile a to jen jednou rocne. Stat diky tomuto rozhodnuti jit IZP urcite nepodporuje.. Navic chce lidem zarezervovat jejich uspory bez moznosti vyberu!!

0/−4
3.12.2014 8:24
Foto

J94a82n 18Č59e28r69m84á52k 4289228235807

tak 15% ( v minulosti i 30%) je jen malé promile?... hmmm, zajímavá matematika... 8-o;-D

+4/0
3.12.2014 9:15

M11a19r58t75i75n 44H58a43v52l87í75k 2396263926572

ano je. Zaprve muzete tam dat dva miliony a stejne vam uznaji jen 12000 a z nich pouze 15% coz je maximalne!! 1800,-KC!! takze 0,001%..  a za to mi stat rika kam dva miliony muzu dat a kam nemuzu? kvuli 1800,- to sem to zrusil a delam si co chci. Cus

+1/−1
3.12.2014 9:52

P25e97t23r 98T30a94f96t 9373187164169

Trosku demagogie, ne? Je preci jasne, ze stat musel nejak zastropovat odpocet - prave proto, aby tam vykukove nedavali miliony...

+2/0
3.12.2014 13:57

M11a24r49t92i32n 73H57a33v76l92í55k 2526113416822

prispevek je to ze vam stat neco da. danovy odecet je ze vam stat neco odecte.. tzn o tech 1800 nebo spis mene si muzete snizit dane.. cili nejedna se o prispevek ale zvyhodneni. Asi jako kdyby Vám rodice misto penez dali mene pohlavku.. to byste se taky spokojil? (proste vas nebudou mlatit tak moc.. proste vam stat nebude tolik brat na danich..)

+1/−1
3.12.2014 9:57

M89a14r16t17i77n 43H35a21v68l54í15k 2226923856142

stat prispival 4% pouze na stavebko, pak to snizili na 3 a pak na 2% ted to zrusi uplne stejne jako izp.. a to tam neprispivaj ani korunu...

0/−2
3.12.2014 9:58

J81u50l68i68u43s 44C92h58a65l11o80u92p25k63a 4692549220671

To nepřispíval stát, ale ostatní daňoví poplatníci. Ostatně soudím, že pokud někdo vydělává tolik, aby si něco mohl dát stranou, neměl by dostávat příspěvek od ostatních, zejména od těch, co to udělat nemohou. Považuji celé stavební spoření za nemrav nemravnou a žádný člen mé rodiny nikdy takové spoření neměl a mít nebude. Ale přiznávám, že jsme osamělým ostrůvkem v moři.

+1/0
3.12.2014 10:18

M46a14r91t30i10n 37H72a74v12l79í48k 2266603646462

To ze nekdo spori na bydleni a stat mu v tom pomuze je naprosto v zajmu statu - tedy nas vsech. pokud se nekdo chce zajistit na duchod (pres izp) je to rovnez v zajmu statu - tedy zajmu nas vsech. Budete chtit dopalcet na bezdomovce? (bez stavebka) budete chtit doplacet na duchodce (bez izp) - protoze prave to tak cinite ani si to neuvedomujete.. dane platime vsichni procentualne - tedy stejnou vysi dane=spravedlive 15% nekdo jeste vic (PO). Pokud se nekdo osamostatni tim lepe.. Juliusi - nemyslete si ze stat ma nakou povinnost Vam vyplatit duchody a dale si nemyslete ze za 30let budou na stejne vysi jako nyni...

+2/−1
3.12.2014 10:50

J72u21l14i82u41s 96C48h96a55l49o15u96p49k20a 4572989100911

Ujišťuji vás, že na důchod jsem se zajistil jinak, bez pomoci státu, kterému jsem léta bohatě platil.

0/0
3.12.2014 11:03

M54a55r80t21i60n 49H40a94v67l41í22k 2196483496262

ano ale pomoc statu se opravdu nerovna o par pohlavku mene.. pomoc = prispevek od statu - a toto neni tento pripad u pojistek

+2/−1
3.12.2014 11:43

I56l51o52n64a 70E80r69n97e17s46t79o94v40á 7333649545800

R^R^R^

S těma pohlavkama to fakt sedí R^

+1/0
3.12.2014 10:34

M48i34l16o19s64l61a59v 64P51e45c39k16a 5833453119642

Pane Havlíku, nemáte, bohužel v mnohém pravdu. Do pojišťovny nestačí zavolat. Musíte písemně sdělit pojišťovně, pokud chcete mít i nadále možnost výběrů z řádného i mimořádného účtu pojistné smlouvy. Pokud to neučiníte do 15. 12. 2014(musí být dopis již pojišťovně), máte peníze v pojistce zamčeny minimálně  až do 60 let. Myslím si, že pro mnohé klienty to bude po Novém roce velice nepříjemné překvapení, neboť poradci, kteří se cíleně zabývali tzv firemním obchodem, je nemají šanci všechny obeslat a informovat. Naprosto souhlasím z autorem, že není jasná ani dodaňovací politika. Není jasné, zda  budu muset dodanit minulé roky, pokud jsem v minulosti využil možnosti daňových odpočtů(i kvůli tomu se také tyto smlouvy dělaly), budu moci s pojistkou přejít do režimu s výběry z účtů. Pokud ano, tak kolik let nazpět budu muset dodanit(vrátit státu jeho příspěvky). Plně v tomto souhlasím s autorem a blahořečím si, že jsem během své kariéry udělal pouze tři pojistné smlouvy výhradně na investice a to pouze proto, že si to tak klienti přáli.

Ještě poznámka k Vámi zmíněnému diktování státu. Souhlasil bych s tímto Vaším vyjádřením, pokud by stát nijakým způsobem  nepřispíval klientům. Jenže právě o tyto příspěvky státu jde. Že to dělá blbě, je věc druhá.

+2/−1
3.12.2014 8:36

I79l92o67n14a 44E38r21n83e56s73t74o79v54á 7103719135860

Stát přispívá klientům na ŽIVOTNÍ pojištění? A jak? O tom nic nevím.

+3/−2
3.12.2014 9:49

M41a70r24t43i17n 90H89a91v10l28í44k 2406903326112

no neprispiva.. o 1800 si muzete snizit dane jednou za rok.. to jednoho fakt vytrhne... :-(

+4/−1
3.12.2014 9:54

I78l39o60n40a 95E49r46n19e22s31t61o90v85á 7783209515730

Pane Havlíku, článek se zabývá životním pojištěním, na které svému zaměstnanci přispívá zaměstnavatel. Z tohoto příspěvku si snad zaměstnanec žádnou částku od svého daňového základu nemůže odečíst. Nebo ano?

+1/0
3.12.2014 10:00

M35a28r52t73i86n 31H72a11v77l22í43k 2206763536652

No ZP musi mit uzavreno zanec a platit jej - minimalne bezne pojistne, pokud mu prispiva do druheho uctu - mimoradneho pojistneho i tam je mozne danovy odecet vyuzit stejne jako na beznem.. takze ano lze to odecist.. max vsak tech 1800,- a vzhledem k vynosum az 8% (po par letech co splacite nakladovost=provize pojistoven a pojistovaku) se vam dostane i neco do plusu.. ;-)

0/0
3.12.2014 10:05

I50l72o11n24a 49E41r17n47e93s61t11o21v55á 7103139225890

Můžete mi, prosím, dát echo na číslo paragrafu, který umožňuje, aby si zaměstnanec ze základu daně mohl odečíst i tu část zaplaceného  životní pojištění, kterou mu hradí zaměstnavatel?

§ 15, odst. 6 zákona o daních z příjmů zní: "Od základu daně za zdaňovací období lze odečíst poplatníkem zaplacené pojistné ve zdaňovacím období na jeho soukromé životní pojištění...".

Ve výše zmíněném paragrafu se píše POPLATNÍKEM ZAPLACENÉ.

+2/0
3.12.2014 10:27

M75a70r15t71i79n 36H91a18v86l38í28k 2376123986452

Je to prave pres mimoradny vklad! ten se tam totiz zapocitava take..  je jedno zda je prubezne kazdy mesic nejakou castkou nebo jednorazove - zkratka diky mimoradnemu vkladu (nemusite ani uvadet z jakeho prislo uctu si muzete odecist dan i z teto castky. Dale je pak potreba si uvedomit ze se z bezneho uctu plati dve castky - na rizikovou cast (urazovka) a sporici cast a odecet lze pouze z te sporici...

0/0
3.12.2014 10:41

R77a95d49k23o 77S94k12a42l27i80c57k22y 8846190271111

Tak já to zkusím ještě jinak:

Mimořádný vklad ano, pokud ho zaplatíte sám.

Příspěvek zaměstnavatele ne, protože ho zaplatil zaměstnavatel. Zaměstnavatel není ve smyslu zákona POPLATNÍK.

A navíc, odečet jde i z části rizikové části. Nepřesně jste uvedl.

Rizikové je rozděleno na život (tam to jde odečíst) a na úraz (tam nikoliv)

+3/0
3.12.2014 10:59

I73l98o53n43a 15E48r92n69e46s19t16o61v12á 7883199915610

Chápu to přesně tak jako Vy, pane Skalický.

+2/0
3.12.2014 11:08

M64a43r59t59i89n 44H93a73v38l86í89k 2316233166972

Ja rozdelil spravne rizikovou a sporici cast. vy jeste delite rizikovou. To jsem mohl upresnit. Nicmene to ze nekdo nekomu zaplati na mimoradny ucet se opravdu nikdo nedozvi (a ani exekutor nemuze postihnout)...

0/0
3.12.2014 11:45

R69a37d53k38o 57S64k40a38l12i78c75k67y 8876490391381

Souhlasím, ale nevím, zda by Vám zaměstnavatel poslal peníze na účet, který je identifikován pro příspěvky právě poplatníka. To Vám může dát rovnou do výplaty :-). Tam zřejmě tuto platbu neobhájí jako příspěvek zaměstnavatele oproštěný o daňe, soc. a zdrav.

Příspěvky zaměstnavatele jsou identifikované jinak (VS, SS, nebo i číslo účtu). V rámci mého IŽP je VS stejný, ale zaměstnavatel to posílá na jiný účet dokonce v jiné bance...

+2/0
3.12.2014 12:20

I71l64o59n30a 74E67r51n82e63s58t69o76v61á 7123479325120

Zaměstnanec si může v ročním zúčtování daně (případně ve svém daňovém přiznání) uplatnit nezdanitelnou část od základě daně pouze na základě "Potvrzení o pojistném zaplaceném poplatníkem na soukromé životní pojištění", které mu vystaví dotyčná pojišťovna.

Tzn. ZAPLACENÉ POPLATNÍKEM!

Zaměstnavatel si pak může dát do daňově uznatelných nákladů příspěvky na životní pojištění svého zaměstnance, které uhradil on. A i ty musí být podložené. Většinou pojišťovna pošle jednou za rok zaměstnavateli také potvrzení. Pokud mu ho nepošle, musí toto být součástí písemné smlouvy mezi pojišťovnou a zaměstnavatelem a musí být doloženo bankovními výpisy (příp. složenkami).

-----------------------------------------------------------------------

Nemůže se tedy stát, že by došlo k dvojí výhodě:

1) zaměstnanec si sníží základ daně;

2) zaměstnavatel si jím uhrazené příspěvky dá do daňových nákladů.

0/0
3.12.2014 15:15

I17l91o74n44a 80E44r96n34e15s56t79o23v75á 7163339975580

A propó: Pochybuji, že by si nějaká pojišťovna troufla vystavit dvě potvrzení dvěma subjekům na jednu přijatou částku.

0/0
3.12.2014 16:49

T28o66m63á85š 33B12u85d70í73n 8972948622768

Pane Havlíku, doporučuji se mírnit v použitých termínech a v míře své jistoty.

Není pravda co píšete o mimořádném vkladu! U Většiny pojišťoven co vím, se platba od firmy eviduje pod speciálním konstantním symbolem a pojišťovna vždy v návrhu upozorňuje na správnost tohoto údaje pro identifikaci platby!! Neboť pokud tam není, platba je evidovaná od pojistníka (člověka) a ten může využít pro daně. Zároveň ale firma nemůže si toto dávat do nákladů apod.  (otázka jak by to bylo v praxi, nevím jak moc to FÚ hlídá, ale kdyby na to přišel, určitě to bude průšvih).

Takže na IŽP si můžete dát sám kolik chcete, od daní odečíst jen 1800 Kč, firma může dát kolik chce (dle limitů si to odečíst). Ale vzájemně se to propojit NESMÍ

+2/0
3.12.2014 18:25



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.