Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obchodnické triky, které před Vánocemi umí vysát vaši peněženku

Vánoční nákupy vrcholí. O to víc se prodejci trumfují s taktikami, jak přilákat zákazníka hlavně do toho svého obchodu a utržit co nejvíc peněz. Jaké triky přitom používají? Akce, sleva, jen do zítra. Známe to všichni. Proč ale tyto triky na zákazníky zabírají?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L27u21k24á60š 16S90v92a97č96i52n87a 9572742302401

Jj, ty triky se opravdu pouzivaji. Je vsak nutno rici, ze z ceskych zakazniku se jiz stali tzv. "SUPI", kdy chodi nakupovat do obchodu jenom zbozi v akci.

+2/0
18.12.2014 16:51

P20a65v24l21a 68S34k39l62e28n96á78ř68o91v24á 7709144762

Vy se divíte při těch přemrštěných cenách? :-) Tady se dostáváme do bludného kruhu, kdy zákazník hledá nejnižší cenu, proto vyhledává akce, prodavač uměle navýší cenu, aby mohl udělat "akci". Co včil?

+3/0
19.12.2014 0:27

E91d58u47a38r17d 95Ž31e95m73l88i60č42k38a 1229853822826

Zato třeba v Americe se při slevách vůbec nestojí fronty před supermarketem. Slevy nejsou český vynález.

+1/0
29.12.2014 8:56

L96u96k93á87š 97Š82m13a49h19e83l 2247414552694

Ještě zapomněli na jeden fígl - zboží je sice levné, takže ve vyhledávači heureka.cz a podobně je obchod na předních příčkách, ale ke zboží se připočítává nehorázně předražené poštovné a osobní odběr není možný buď vůbec, nebo je s manipulačním poplatkem (často ve stejné výši, jako poštovné). Tedy za inzerovanou cenu zboží vlastně vůbec nejde koupit. To je např. specialita prodeje pneumatik přes net, kdy za 4 disky s pneumatikami si obchody běžně naúčtují poštovné ve výši 800 - 1000 Kč (účtováno jako 100-125/kus).

+3/0
18.12.2014 15:20

D89u55š65a61n 11M40a79č76e36k 6120342854506

hlavně si dávejte pozor na potraviny v "akci", pokud chcete být dlouho zdrávi, doktoři stojí moc peněz

0/0
18.12.2014 11:55
Foto

J41a64n 34Č18e80r84m88á73k 4609298615597

vážení, zjistil jsem, že nejvíce ušetřím, pokud veškeré akce a slevy ignoruji. Alespoň co se týče potravin či drogerie... Pokud totiž z hlavy vyženu slovo sleva, kupuji pouze to, co potřebuji a nikoliv to, co je právě "levné"... Tudíž chodím do večerky na rohu a jsem v pohodě... 8-o;-D!!

+1/−2
17.12.2014 23:32
Foto

B13r77o47n61i40s69l94a42v 19G83a15b36r86y98š 2412519411

Pokud nejsem důchodce, který 80 % výrobků, co kupuje, opravdu nepotřebuje, a pokud nejsem mentálně retardovaný, tak se snad nemám čeho bát. Jdu jen pro to, co chci.

0/0
17.12.2014 22:16

S84t17a22n92d38a 88P89. 4320635373772

Anebo něco hodně levnyho v letaku a pak tam clovek prijde a uz to jakože maj vyprodany, to me taky dokaze nasrat .-)

+2/0
17.12.2014 22:14

M31i38l25o94š 65Z67e31l94e70n10d25a 7341545983988

Já osobně považuji za nejhorší obchodní trik různé pumpování vody do potravin. Všechny ty glazované rybí filé, voda v šunce v masu atd. To už snad hraničí s podvodem, kdy vlastně obchodník podvádí a šidí na váze. Někde jsem četl, že už vodu pumpují i do citrusových plodů. Za středověku by již takového obchodníka máchali ve Vltavě.

+4/0
17.12.2014 22:07

P91a48t10r67i90k 60S84v70o96b96o32d34a 3559191456445

Pane Robert.Nemec tecka com.Nejsme vsichni blbci.....

0/0
17.12.2014 21:33

D37a21l23i23b15o20r 61R54o42z51s48y33p83a49l 7300423536279

Těch triků je daleko víc, třeba Tesco v nich vyniká. Především ty jejich slevové kupónky ke clubcard, ty jsou obvzlášť vypečené. Na některý typ zboží dají slevu, pak pracně pátráte, zda se jedná opravdu o ono zboží. Ve finále se u kasy dovíte, že sice je tam sleva, zboží máte správné, ale sleva se týká 2 kusů, což je na kuponu velmi drobným písmem, takže si nevšimnete.

0/0
17.12.2014 20:22

M91i34l41e13n31a 21K91l79o90u38č55k17o81v65á 1884623791210

Nás akcni slevy zajimaji jen tehdy, když maji levný Fernet Stock,jinak je nam to putna ;-D

+2/0
17.12.2014 20:09

V56l59a68d63i60m46í58r 16S66t78r72o65u29h13a44l 4277640524745

S akcí "jen do konce týdne" jsem se nedávno setkal na jednom nejmenovaném internetovém obchodu s pneumatikami. Potřeboval jsem zimní pneu, ale akční cenu do 9.11 jsem bohužel "prošvihnul".  Hned další týden tam byla stejná akční cena jen do 16.11 ;-D a pak další týden to samé 8-o

+1/0
17.12.2014 20:02

R80o13m40a56n 25L57i81p42s84k90ý 2799683339

To já znám jeden obchod, co je v "likvidaci" už asi pět let.:-)

+1/0
18.12.2014 15:01

T12o71m36á85š 48B28l68a22h98o86š 6936367375250

Dovolil by si někdo žádat třeba onkologa, aby dotyčného léčil se slevou 30% ....?

0/0
17.12.2014 19:34

A56l51e75n34a 49V41e80s46e36l65á 3793981395578

Mám dojem, že zdravotní pojišťovny se svými limity, si to "dovolují" zcela běžně.

+1/0
18.12.2014 15:24

Z73d32e30n28ě59k 14S52l29á25d49e89k 7370367281

pokud chcete ušetřit, choďte do obchodu bez peněz.

+3/0
17.12.2014 17:59

J38a36n 16F16r82o75l45í16k 6296210795394

Všechny tyto obchodní praktiky jsou užívány celý rok a nevrcholí vánoci ale lednovými tzv. i skutečnými slevami.

+1/0
17.12.2014 14:01

J75a38r49o16s66l87a24v 25K92a83d46l13e98c 5101969272241

Marketing se dostal do slevové pasti a hraje si sám se sebou. V podstatě lidi nezajímají slevy a akce. Zajímají je jen konečné ceny a útrata. Většina lidí si nenechá vysát peněženku, protože v ní nic nemá a jde jen cíleně za nabídnutou cenou a konkrétním zbožím. V podstatě, kdyby marketing neletákoval po domácnostech tak by na tom ještě vydělal = ušetřil by za reklamu a zákazníci by chodili do obchodou častěji - jestli náhodou nekápnou na slevu... a při tom by také něco koupili.

+14/−2
17.12.2014 11:35

V69l28a66d65i45m39í17r 53V98y69s62o28k34ý 8262622391445

ano, proto to tak funguje :D

+1/−1
17.12.2014 12:28

L87a58d44i78s46l90a36v 39K10v23a66s86n49i27č40k15a 1973747213205

Že to funguje říkají hlavně reklamní agentury a zadavatelé, když už to pro tentokrát zaplatili. Ale v podstatě to je tak jak píše pan Kadlec, všeho moc škodí.

+8/0
17.12.2014 13:19

J52i36ř53í 36P66o57š15í10v22a71l 4703956133577

A proto používám věrnostní program Lyoness, díky němu mám skutečné slevy :-)

0/−11
17.12.2014 11:28

J81a77n 48F34r39o40l42í42k 6876930155254

Koho zajímá nějaké s.r.o. z Uničova? Nikdy jsem o takovém programu neslyšel. Třeba jm kraj a město Brno nabízí různé senior a rodinné pasy, všechny hyper super mají své věrnostní karty a většinou to ku lejnu jest.

+1/−1
17.12.2014 14:06

M10a72r35t85i18n 31P10o39s77p34í29š65i42l 8965651836197

Ano, nakupovat v obchodech kde je vše předražené a mít z toho 5% slevu, tomu říkám výhra. Vlastně to potvrzuje to co je v článku.

+1/0
17.12.2014 21:30

J10a91n 10N73o65v42á32k 9267692417137

Ehm, podobně "sofistikované" marketingové triky pospiují naši studenti v seminárkách - od experta na marketing jsem čekal něco objevnějšího...

+6/0
17.12.2014 11:07

P60a27v50l45a 15S65k28l36e75n91á15ř37o98v47á 7739724762

Idnes není magazín pro odborníky, ale pro širokou veřejnost, proto je to popsáno jednoduše a prostě.

0/0
19.12.2014 0:31

P55e34t65r 74D10v19o71ř33á72k 1217495544836

Když je člověk jen trochu inteligentní a OPRAVDU kupuje jen to, pro co přišel, můžou se se všemi fíglemi vycpat. Např. si NIKDY nekoupím Jacobs Velvet 200g za cca 185.-Kč ( ;-D 8-o), jak je to běžně v Kauflandu prodáváno. Cca 1x za dva měsíce nastoupí opravdová akce, kdy je to prodáváno za cca 89.-Kč (i v Tescu). Kolik na tom musí mít marži, když i za těch 89.- na tom určitě vydělávají? Člověk nesmí být blbec, nesmí být manipulovatelný a musí si umět vážit svých peněz, které mi nikdo nedá zadarmo.

+27/0
17.12.2014 11:06
Foto

A50l12a65n 81Ř12e12p41k23a 4375436

Ovšem ještě aby tak to akční zboží skutečně v regálech bylo Rv Celou akci mnohdy nic a záhadně se plné regály znova objeví až po akci :-P

+2/0
17.12.2014 12:29

V58l90a21d41i54m67í43r 98F65i32b60i91g95e30r 5624161421984

No jak u čeho ale stává se to méně než dřív. A dost mě fascinuje, že když si někdo v akci koupí 2 kartony mléka tak mu to neprodají že jen jeden, to je OK je to tam psané, na vedlejší pokladně táhne vietnamec plný vozík mlík a tomu to prodají:-/. Beru nic se nemá přehánět aby se dostalo na maximum lidí ale měli by být nekompromisní u všech. Pak jsou lidi akorát naštvaní že se na ně nedostalo.

+1/0
17.12.2014 13:04

P42e49t82r 25S33c43h78w77a93r49z 7558629403321

A to ještě nevidíte, kolik balení dostane Vietnamec přes rampu a na kase se to ve chvílích volna napípá. A vedoucí dostane odměnu za prodeje :-)

+1/0
17.12.2014 14:55

R87a89d66i18m 76S58v79o36b52o57d43a 9213849186622

je i za 69.90. http://www.kupi.cz/sleva/instantni-kava-jacobs-velvet

 a kdo si mysli, ze jakykoliv kram jede slevou nekam na nulovou marzi, tak je naivni nebo...

a jinak 185kc za 200g instantni kavy je ulet. v akci uz za 110 kc koupite 250g kvalitni arabicy

+1/−1
17.12.2014 12:31

B81o65h78u67m62i45l43a 92M13a38j79e19r66o77v76á 4897881734

instantní káva je úlet sám o sobě - FUJ!!!

+6/−2
17.12.2014 13:50

M79i64l53o71š 29S93e57t90í79k 3669269464650

Pozor, za 69,90 je jen 100g (Tesco). Za 79,90 je již 200g (Albert, Kaufland). Na tu gramáž je třeba dávat bacha.

+3/0
17.12.2014 16:24

J80a42r43o10s46l26a81v 30L65e19b22e75d29a 3126779247820

:-) Tohle kafe je dobrý příklad. Taky ho kupuju zásadně "v akci" za 70 až 90. Podobně třeba Granko a par dalších výrobků, které spotřebovávám pravidelně a nekazí se. Ve slevě si nakoupím zásobu klidně aspoň na půl roku.

+3/0
17.12.2014 13:14

R80a38d48i62m 92S37v94o64b29o22d86a 9293119426552

ve sleve byva obvykle to, co je hnusne nebo k h..u. priklad napr boty od stejneho vyrobce. jedny jsou preplacane v odpornych oranzove zelenych barvach a stoji 1500 a druhe, s jednoduchym dizajnem v bile barve stoji 2500. a k vete:

Obchodník může zlevnit třeba o 40 %. Ale má-li na výrobku marži ve výši 50 %, stále na tom vydělá.

marze na znackovem obleceni je dnes >100%

+1/−7
17.12.2014 10:58

T85o56m59á53š 56V64e10s69e85l95ý 5655808710429

především je ta věta špatně. Pokud má obchodník marži 50 % (tzn nákup 100, prodej 150), může zlevnit maximálně o 33 %, aby neprodělal... Když zlevní o 40 %, prodává za 90 a je v mínusu.

+1/−3
17.12.2014 13:05

L79a40d64i62s83l12a96v 33S78o61k40o11l 1540602695322

Pán to má špatně napůl, vy úplně. Pán tam má mít <100%. Ve vašem případě je v případě nákupu za 100 a marži 50% prodejní cena 200. Tudíž může opět zlevnit o 50% a prodá za nákupku, prodělá ale náklady...

+1/0
17.12.2014 14:50

Z76b18y53n21ě15k 43Š16a21f42a21r47č57í18k 5977398535924

Není špatně. To vy jste ten, který to nechápe. Marže 50% znamená, že prodávají 2x dráž. Najděte si definici, je to divné, ale je to tak.

0/0
17.12.2014 18:59

T66o94m43á34š 87V10e87s94e26l34ý 5815448120539

ups, tak zase vím něco nového :-)

+1/0
17.12.2014 21:00

L36a79d83i32s69l33a84v 71S41o34k19o90l 1440122895532

<100%. Marže je max 100%

+1/0
17.12.2014 14:52

J72a40n 22M58e43n44c49l 1415151104269

no, mozna jsem uz stara skola, ale tato expertova veta mi nedava smysl: "Obchodník může zlevnit třeba o 40 %. Ale má-li na výrobku marži ve výši 50 %, stále na tom vydělá."

Kdyz nakoupim za 100 Kc, dam marzi 50% = prodavam za 150 Kc. Sleva 40% pak je 60 Kc (zlevnuji z prodejni ceny), tj. prodavam za 90 Kc, tj. za mene, nez za kolik kupuji. Takze bych na tom pak moc nevydelal... Muze na tom teoreticky vydelat tak, ze kdyz uz tam zakaznik je, tak koupi i neco dalsiho, ale to asi nebylo predmetem teto vety.

Nebo se dnes marze pocita nejak jinak?

+11/−1
17.12.2014 10:11

J62i31ř88í 72N87o62v84á75k 9734308627574

Motáte dohromady marži a přirážku. Stará škola, mladá škola, máte to blbě.

+1/−2
17.12.2014 12:19

M64a15r89t61i57n 86T38e60s80a84ř 2509383123363

Správně je: marže 50% = prodávám za 200.

+4/−1
17.12.2014 12:58

M25a72r57t94i59n 81T69e98s95a67ř 2139563423783

Marže je z konečné ceny, ne nákupní.

+2/−1
17.12.2014 12:58

L96a10d90i25s52l82a96v 61S59o97k12o13l 1730112155152

((Prodejní - nakupní)/prodejní) x 100%

0/−1
17.12.2014 14:38

J36á38n 90B27a62d88i18o69v73s29k77ý 2679144976466

Jednoho dne se to naučíme. Je to taková hra a dá se na ji ušetřit. Videl jsem to poprvé v 1993 v USA kdyz jsem dam rok žil. Paní od rodiny ve které jsem žil (rozhodne dobre situovani) chodila nakupovat do třech různých obchodu. Kdyz jsem se ji zeptal tak mi vysvětlila ze obchod na třetinu věci dražší nez průměr a na ty láká lidi aby kdyz uz tam jsou koupili i z te třetiny dražších věci jako průměr. Takže kdyz víme kde kdo za co prodává a nenechame se zvyklat lenosti tak se dá ušetřit. Některé obchody s handrami mají poctivé výprodeje na všechno 50 a vic aby se opravdu zbavili sezóny a také vytvořili vztah. Neni každá sleva podfuk ale je toho hodně co podfukem je.

+9/0
17.12.2014 9:30

M14o13n40i97k31a 86K48o35n38e35c20n67a 7313651681634

Presne tak, sice si pripadam jak pitomec, ale opravdu je treba znat ceny, takze je zlevnena kava a olej v jednom obchode, opravdu zajdu koupit jen toto. Do druheho zabehnu pro mleko a rohliky a v kramku na rohu si koupim maso, protoze vim, ze kazde rano v osm jim dovazeji cerstve.

+6/0
17.12.2014 10:36

J16a20n 86M96e39n36c64l 1215911114549

to ano, ale nejit do extremu - onehda jsem slysel rozhovor 2 duchodcu v metru a ten jeden rikal neco ve smyslu "byl jsem ted na Zlicine pro maslo v akci, ted jedu na Cerny Most pro syry a jogurty a pak na Chodov pro pivo a dobrou vodu"... tedy cestovani asi na 2,5 hodiny 8-o

+5/0
17.12.2014 11:40

L48a51d97i39s72l59a76v 74J47o89d46l82o70v69s36k20i 2520115207401

Mají spoustu času a neví, co s ním. Pak jsou obden dvě nebo tři hodiny nakupování přijatelné

+5/0
17.12.2014 12:07

M46a64r66t75i13n 52T35e64s60a42ř 2689583363703

Nakoupit musíte jednou týdně tak jako tak. Oni to objedou najednou, já to to svoje objedu za měsíc načtyřikrát (každý týden něco). Plus každý druhý den pečivo.

0/0
17.12.2014 13:04





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.