Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obchodnické triky, které před Vánocemi umí vysát vaši peněženku

Vánoční nákupy vrcholí. O to víc se prodejci trumfují s taktikami, jak přilákat zákazníka hlavně do toho svého obchodu a utržit co nejvíc peněz. Jaké triky přitom používají? Akce, sleva, jen do zítra. Známe to všichni. Proč ale tyto triky na zákazníky zabírají?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L30u86k94á37š 34S56v79a47č61i54n25a 9142302162731

Jj, ty triky se opravdu pouzivaji. Je vsak nutno rici, ze z ceskych zakazniku se jiz stali tzv. "SUPI", kdy chodi nakupovat do obchodu jenom zbozi v akci.

+2/0
18.12.2014 16:51

P43a61v94l22a 49S41k21l42e18n75á60ř68o63v78á 7929534682

Vy se divíte při těch přemrštěných cenách? :-) Tady se dostáváme do bludného kruhu, kdy zákazník hledá nejnižší cenu, proto vyhledává akce, prodavač uměle navýší cenu, aby mohl udělat "akci". Co včil?

+3/0
19.12.2014 0:27

E18d93u88a13r95d 83Ž80e37m28l75i73č12k59a 1589463572136

Zato třeba v Americe se při slevách vůbec nestojí fronty před supermarketem. Slevy nejsou český vynález.

+1/0
29.12.2014 8:56

L23u81k78á72š 85Š88m74a61h28e58l 2957214822814

Ještě zapomněli na jeden fígl - zboží je sice levné, takže ve vyhledávači heureka.cz a podobně je obchod na předních příčkách, ale ke zboží se připočítává nehorázně předražené poštovné a osobní odběr není možný buď vůbec, nebo je s manipulačním poplatkem (často ve stejné výši, jako poštovné). Tedy za inzerovanou cenu zboží vlastně vůbec nejde koupit. To je např. specialita prodeje pneumatik přes net, kdy za 4 disky s pneumatikami si obchody běžně naúčtují poštovné ve výši 800 - 1000 Kč (účtováno jako 100-125/kus).

+3/0
18.12.2014 15:20

D61u70š44a92n 97M79a53č57e98k 6380682144926

hlavně si dávejte pozor na potraviny v "akci", pokud chcete být dlouho zdrávi, doktoři stojí moc peněz

0/0
18.12.2014 11:55
Foto

J65a44n 72Č11e19r27m31á88k 4409868585447

vážení, zjistil jsem, že nejvíce ušetřím, pokud veškeré akce a slevy ignoruji. Alespoň co se týče potravin či drogerie... Pokud totiž z hlavy vyženu slovo sleva, kupuji pouze to, co potřebuji a nikoliv to, co je právě "levné"... Tudíž chodím do večerky na rohu a jsem v pohodě... 8-o;-D!!

+1/−2
17.12.2014 23:32
Foto

B17r10o37n43i64s32l41a17v 92G90a50b88r24y52š 6595334690

Pokud nejsem důchodce, který 80 % výrobků, co kupuje, opravdu nepotřebuje, a pokud nejsem mentálně retardovaný, tak se snad nemám čeho bát. Jdu jen pro to, co chci.

0/0
17.12.2014 22:16

S33t78a44n26d83a 81P95. 4830845943122

Anebo něco hodně levnyho v letaku a pak tam clovek prijde a uz to jakože maj vyprodany, to me taky dokaze nasrat .-)

+2/0
17.12.2014 22:14

M65i60l71o40š 57Z44e63l71e52n29d65a 7721465723848

Já osobně považuji za nejhorší obchodní trik různé pumpování vody do potravin. Všechny ty glazované rybí filé, voda v šunce v masu atd. To už snad hraničí s podvodem, kdy vlastně obchodník podvádí a šidí na váze. Někde jsem četl, že už vodu pumpují i do citrusových plodů. Za středověku by již takového obchodníka máchali ve Vltavě.

+4/0
17.12.2014 22:07

P72a53t31r21i94k 73S71v65o70b62o78d98a 3909261556465

Pane Robert.Nemec tecka com.Nejsme vsichni blbci.....

0/0
17.12.2014 21:33

D80a46l45i15b36o39r 78R57o65z18s94y60p26a13l 7230703796219

Těch triků je daleko víc, třeba Tesco v nich vyniká. Především ty jejich slevové kupónky ke clubcard, ty jsou obvzlášť vypečené. Na některý typ zboží dají slevu, pak pracně pátráte, zda se jedná opravdu o ono zboží. Ve finále se u kasy dovíte, že sice je tam sleva, zboží máte správné, ale sleva se týká 2 kusů, což je na kuponu velmi drobným písmem, takže si nevšimnete.

0/0
17.12.2014 20:22

M95i33l40e63n82a 16K91l88o16u69č93k65o63v80á 1364733281900

Nás akcni slevy zajimaji jen tehdy, když maji levný Fernet Stock,jinak je nam to putna ;-D

+2/0
17.12.2014 20:09

V10l36a79d45i23m52í63r 38S65t75r14o53u59h64a37l 4217140584235

S akcí "jen do konce týdne" jsem se nedávno setkal na jednom nejmenovaném internetovém obchodu s pneumatikami. Potřeboval jsem zimní pneu, ale akční cenu do 9.11 jsem bohužel "prošvihnul".  Hned další týden tam byla stejná akční cena jen do 16.11 ;-D a pak další týden to samé 8-o

+1/0
17.12.2014 20:02

R50o82m62a97n 44L50i72p87s70k52ý 2419793889

To já znám jeden obchod, co je v "likvidaci" už asi pět let.:-)

+1/0
18.12.2014 15:01

T39o94m79á78š 84B26l86a26h20o29š 6776367225110

Dovolil by si někdo žádat třeba onkologa, aby dotyčného léčil se slevou 30% ....?

0/0
17.12.2014 19:34

A25l44e10n36a 69V32e24s14e50l27á 3733811105718

Mám dojem, že zdravotní pojišťovny se svými limity, si to "dovolují" zcela běžně.

+1/0
18.12.2014 15:24

Z44d33e64n30ě68k 57S41l29á42d35e33k 7710427301

pokud chcete ušetřit, choďte do obchodu bez peněz.

+3/0
17.12.2014 17:59

J18a38n 70F72r36o51l14í20k 6666240905394

Všechny tyto obchodní praktiky jsou užívány celý rok a nevrcholí vánoci ale lednovými tzv. i skutečnými slevami.

+1/0
17.12.2014 14:01

J61a20r43o86s54l40a54v 20K23a77d77l59e24c 5411779372121

Marketing se dostal do slevové pasti a hraje si sám se sebou. V podstatě lidi nezajímají slevy a akce. Zajímají je jen konečné ceny a útrata. Většina lidí si nenechá vysát peněženku, protože v ní nic nemá a jde jen cíleně za nabídnutou cenou a konkrétním zbožím. V podstatě, kdyby marketing neletákoval po domácnostech tak by na tom ještě vydělal = ušetřil by za reklamu a zákazníci by chodili do obchodou častěji - jestli náhodou nekápnou na slevu... a při tom by také něco koupili.

+14/−2
17.12.2014 11:35

V80l78a26d55i40m61í91r 43V19y11s40o70k39ý 8232962151775

ano, proto to tak funguje :D

+1/−1
17.12.2014 12:28

L28a79d18i97s48l78a40v 87K19v94a59s91n22i22č20k36a 1813637423215

Že to funguje říkají hlavně reklamní agentury a zadavatelé, když už to pro tentokrát zaplatili. Ale v podstatě to je tak jak píše pan Kadlec, všeho moc škodí.

+8/0
17.12.2014 13:19

J22i15ř79í 81P93o21š31í52v79a51l 3470641613

A proto používám věrnostní program Lyoness, díky němu mám skutečné slevy :-)

0/−11
17.12.2014 11:28

J18a62n 59F57r93o81l39í47k 6256510515954

Koho zajímá nějaké s.r.o. z Uničova? Nikdy jsem o takovém programu neslyšel. Třeba jm kraj a město Brno nabízí různé senior a rodinné pasy, všechny hyper super mají své věrnostní karty a většinou to ku lejnu jest.

+1/−1
17.12.2014 14:06

M82a26r87t28i60n 13P40o43s71p65í15š74i37l 8265531666187

Ano, nakupovat v obchodech kde je vše předražené a mít z toho 5% slevu, tomu říkám výhra. Vlastně to potvrzuje to co je v článku.

+1/0
17.12.2014 21:30

J44a38n 52N22o37v59á13k 9567752347697

Ehm, podobně "sofistikované" marketingové triky pospiují naši studenti v seminárkách - od experta na marketing jsem čekal něco objevnějšího...

+6/0
17.12.2014 11:07

P59a81v74l89a 38S39k97l37e15n64á61ř90o44v33á 7289464952

Idnes není magazín pro odborníky, ale pro širokou veřejnost, proto je to popsáno jednoduše a prostě.

0/0
19.12.2014 0:31

P53e82t65r 65D85v79o16ř16á23k 1537705874376

Když je člověk jen trochu inteligentní a OPRAVDU kupuje jen to, pro co přišel, můžou se se všemi fíglemi vycpat. Např. si NIKDY nekoupím Jacobs Velvet 200g za cca 185.-Kč ( ;-D 8-o), jak je to běžně v Kauflandu prodáváno. Cca 1x za dva měsíce nastoupí opravdová akce, kdy je to prodáváno za cca 89.-Kč (i v Tescu). Kolik na tom musí mít marži, když i za těch 89.- na tom určitě vydělávají? Člověk nesmí být blbec, nesmí být manipulovatelný a musí si umět vážit svých peněz, které mi nikdo nedá zadarmo.

+27/0
17.12.2014 11:06
Foto

A25l13a36n 15Ř72e21p83k40a 4835986

Ovšem ještě aby tak to akční zboží skutečně v regálech bylo Rv Celou akci mnohdy nic a záhadně se plné regály znova objeví až po akci :-P

+2/0
17.12.2014 12:29

V85l55a39d13i79m75í60r 77F14i41b65i59g32e51r 5134921941934

No jak u čeho ale stává se to méně než dřív. A dost mě fascinuje, že když si někdo v akci koupí 2 kartony mléka tak mu to neprodají že jen jeden, to je OK je to tam psané, na vedlejší pokladně táhne vietnamec plný vozík mlík a tomu to prodají:-/. Beru nic se nemá přehánět aby se dostalo na maximum lidí ale měli by být nekompromisní u všech. Pak jsou lidi akorát naštvaní že se na ně nedostalo.

+1/0
17.12.2014 13:04

P83e31t26r 54S66c26h36w46a87r17z 7278549343221

A to ještě nevidíte, kolik balení dostane Vietnamec přes rampu a na kase se to ve chvílích volna napípá. A vedoucí dostane odměnu za prodeje :-)

+1/0
17.12.2014 14:55

R22a97d65i79m 40S50v12o35b46o91d92a 9833959586522

je i za 69.90. http://www.kupi.cz/sleva/instantni-kava-jacobs-velvet

 a kdo si mysli, ze jakykoliv kram jede slevou nekam na nulovou marzi, tak je naivni nebo...

a jinak 185kc za 200g instantni kavy je ulet. v akci uz za 110 kc koupite 250g kvalitni arabicy

+1/−1
17.12.2014 12:31

B14o63h69u27m88i45l10a 77M68a11j72e86r53o39v72á 4697851854

instantní káva je úlet sám o sobě - FUJ!!!

+6/−2
17.12.2014 13:50

M41i47l19o53š 46S23e63t53í80k 3949799614730

Pozor, za 69,90 je jen 100g (Tesco). Za 79,90 je již 200g (Albert, Kaufland). Na tu gramáž je třeba dávat bacha.

+3/0
17.12.2014 16:24

J42a40r87o44s13l63a84v 16L33e75b97e87d21a 3396779257810

:-) Tohle kafe je dobrý příklad. Taky ho kupuju zásadně "v akci" za 70 až 90. Podobně třeba Granko a par dalších výrobků, které spotřebovávám pravidelně a nekazí se. Ve slevě si nakoupím zásobu klidně aspoň na půl roku.

+3/0
17.12.2014 13:14

R17a28d32i96m 19S26v15o93b20o32d14a 9343919286812

ve sleve byva obvykle to, co je hnusne nebo k h..u. priklad napr boty od stejneho vyrobce. jedny jsou preplacane v odpornych oranzove zelenych barvach a stoji 1500 a druhe, s jednoduchym dizajnem v bile barve stoji 2500. a k vete:

Obchodník může zlevnit třeba o 40 %. Ale má-li na výrobku marži ve výši 50 %, stále na tom vydělá.

marze na znackovem obleceni je dnes >100%

+1/−7
17.12.2014 10:58

T88o48m97á53š 23V50e37s66e32l11ý 5355248420549

především je ta věta špatně. Pokud má obchodník marži 50 % (tzn nákup 100, prodej 150), může zlevnit maximálně o 33 %, aby neprodělal... Když zlevní o 40 %, prodává za 90 a je v mínusu.

+1/−3
17.12.2014 13:05

L58a11d34i75s65l23a71v 42S50o44k30o70l 1390192535612

Pán to má špatně napůl, vy úplně. Pán tam má mít <100%. Ve vašem případě je v případě nákupu za 100 a marži 50% prodejní cena 200. Tudíž může opět zlevnit o 50% a prodá za nákupku, prodělá ale náklady...

+1/0
17.12.2014 14:50

Z11b97y83n79ě15k 32Š90a78f70a68r65č89í65k 5747188905904

Není špatně. To vy jste ten, který to nechápe. Marže 50% znamená, že prodávají 2x dráž. Najděte si definici, je to divné, ale je to tak.

0/0
17.12.2014 18:59

T60o64m72á13š 98V25e61s68e26l15ý 5575188910799

ups, tak zase vím něco nového :-)

+1/0
17.12.2014 21:00

L97a57d77i48s33l25a58v 74S52o78k43o96l 1930532165512

<100%. Marže je max 100%

+1/0
17.12.2014 14:52

J83a69n 22M78e48n57c87l 1885971984689

no, mozna jsem uz stara skola, ale tato expertova veta mi nedava smysl: "Obchodník může zlevnit třeba o 40 %. Ale má-li na výrobku marži ve výši 50 %, stále na tom vydělá."

Kdyz nakoupim za 100 Kc, dam marzi 50% = prodavam za 150 Kc. Sleva 40% pak je 60 Kc (zlevnuji z prodejni ceny), tj. prodavam za 90 Kc, tj. za mene, nez za kolik kupuji. Takze bych na tom pak moc nevydelal... Muze na tom teoreticky vydelat tak, ze kdyz uz tam zakaznik je, tak koupi i neco dalsiho, ale to asi nebylo predmetem teto vety.

Nebo se dnes marze pocita nejak jinak?

+11/−1
17.12.2014 10:11

J27i45ř15í 84N30o61v76á84k 9914188957684

Motáte dohromady marži a přirážku. Stará škola, mladá škola, máte to blbě.

+1/−2
17.12.2014 12:19

M67a74r12t89i30n 33T65e27s66a24ř 2199623723483

Správně je: marže 50% = prodávám za 200.

+4/−1
17.12.2014 12:58

M78a10r59t98i89n 59T34e26s88a56ř 2169723573763

Marže je z konečné ceny, ne nákupní.

+2/−1
17.12.2014 12:58

L41a76d30i59s75l72a52v 21S72o55k97o68l 1740422505602

((Prodejní - nakupní)/prodejní) x 100%

0/−1
17.12.2014 14:38

J31á95n 32B56a23r96d84i42o19v16s19k42ý 6585229429233

Jednoho dne se to naučíme. Je to taková hra a dá se na ji ušetřit. Videl jsem to poprvé v 1993 v USA kdyz jsem dam rok žil. Paní od rodiny ve které jsem žil (rozhodne dobre situovani) chodila nakupovat do třech různých obchodu. Kdyz jsem se ji zeptal tak mi vysvětlila ze obchod na třetinu věci dražší nez průměr a na ty láká lidi aby kdyz uz tam jsou koupili i z te třetiny dražších věci jako průměr. Takže kdyz víme kde kdo za co prodává a nenechame se zvyklat lenosti tak se dá ušetřit. Některé obchody s handrami mají poctivé výprodeje na všechno 50 a vic aby se opravdu zbavili sezóny a také vytvořili vztah. Neni každá sleva podfuk ale je toho hodně co podfukem je.

+9/0
17.12.2014 9:30

M59o18n50i34k47a 87K12o96n75e36c88n85a 7533901901594

Presne tak, sice si pripadam jak pitomec, ale opravdu je treba znat ceny, takze je zlevnena kava a olej v jednom obchode, opravdu zajdu koupit jen toto. Do druheho zabehnu pro mleko a rohliky a v kramku na rohu si koupim maso, protoze vim, ze kazde rano v osm jim dovazeji cerstve.

+6/0
17.12.2014 10:36

J82a48n 95M84e76n35c29l 1285791454279

to ano, ale nejit do extremu - onehda jsem slysel rozhovor 2 duchodcu v metru a ten jeden rikal neco ve smyslu "byl jsem ted na Zlicine pro maslo v akci, ted jedu na Cerny Most pro syry a jogurty a pak na Chodov pro pivo a dobrou vodu"... tedy cestovani asi na 2,5 hodiny 8-o

+5/0
17.12.2014 11:40

L66a65d42i77s24l42a64v 54J24o34d98l35o82v17s29k58i 2470695957551

Mají spoustu času a neví, co s ním. Pak jsou obden dvě nebo tři hodiny nakupování přijatelné

+5/0
17.12.2014 12:07

M64a25r28t81i75n 72T46e37s82a82ř 2319163663523

Nakoupit musíte jednou týdně tak jako tak. Oni to objedou najednou, já to to svoje objedu za měsíc načtyřikrát (každý týden něco). Plus každý druhý den pečivo.

0/0
17.12.2014 13:04



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že půjčku můžete vyřídit kompletně on-line?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.