Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obchodnické triky, které před Vánocemi umí vysát vaši peněženku

Vánoční nákupy vrcholí. O to víc se prodejci trumfují s taktikami, jak přilákat zákazníka hlavně do toho svého obchodu a utržit co nejvíc peněz. Jaké triky přitom používají? Akce, sleva, jen do zítra. Známe to všichni. Proč ale tyto triky na zákazníky zabírají?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L91u81k70á25š 15S16v23a19č10i93n79a 9592852692401

Jj, ty triky se opravdu pouzivaji. Je vsak nutno rici, ze z ceskych zakazniku se jiz stali tzv. "SUPI", kdy chodi nakupovat do obchodu jenom zbozi v akci.

+2/0
18.12.2014 16:51

P59a56v46l61a 78S29k28l32e83n89á63ř53o49v27á 7509894272

Vy se divíte při těch přemrštěných cenách? :-) Tady se dostáváme do bludného kruhu, kdy zákazník hledá nejnižší cenu, proto vyhledává akce, prodavač uměle navýší cenu, aby mohl udělat "akci". Co včil?

+3/0
19.12.2014 0:27

E31d20u93a18r41d 81Ž78e13m33l81i90č30k41a 1759133852296

Zato třeba v Americe se při slevách vůbec nestojí fronty před supermarketem. Slevy nejsou český vynález.

+1/0
29.12.2014 8:56

L73u62k49á32š 85Š64m73a59h85e34l 2507624722904

Ještě zapomněli na jeden fígl - zboží je sice levné, takže ve vyhledávači heureka.cz a podobně je obchod na předních příčkách, ale ke zboží se připočítává nehorázně předražené poštovné a osobní odběr není možný buď vůbec, nebo je s manipulačním poplatkem (často ve stejné výši, jako poštovné). Tedy za inzerovanou cenu zboží vlastně vůbec nejde koupit. To je např. specialita prodeje pneumatik přes net, kdy za 4 disky s pneumatikami si obchody běžně naúčtují poštovné ve výši 800 - 1000 Kč (účtováno jako 100-125/kus).

+3/0
18.12.2014 15:20

D58u14š62a37n 75M75a32č28e73k 6660582544466

hlavně si dávejte pozor na potraviny v "akci", pokud chcete být dlouho zdrávi, doktoři stojí moc peněz

0/0
18.12.2014 11:55
Foto

J36a11n 51Č24e59r66m30á53k 4879498935457

vážení, zjistil jsem, že nejvíce ušetřím, pokud veškeré akce a slevy ignoruji. Alespoň co se týče potravin či drogerie... Pokud totiž z hlavy vyženu slovo sleva, kupuji pouze to, co potřebuji a nikoliv to, co je právě "levné"... Tudíž chodím do večerky na rohu a jsem v pohodě... 8-o;-D!!

+1/−2
17.12.2014 23:32
Foto

B54r29o57n54i56s37l49a59v 90G41a25b78r47y37š 2192959551

Pokud nejsem důchodce, který 80 % výrobků, co kupuje, opravdu nepotřebuje, a pokud nejsem mentálně retardovaný, tak se snad nemám čeho bát. Jdu jen pro to, co chci.

0/0
17.12.2014 22:16

S87t82a73n40d27a 47P57. 4440205903942

Anebo něco hodně levnyho v letaku a pak tam clovek prijde a uz to jakože maj vyprodany, to me taky dokaze nasrat .-)

+2/0
17.12.2014 22:14

M52i47l70o64š 67Z91e30l55e74n72d27a 7381185933558

Já osobně považuji za nejhorší obchodní trik různé pumpování vody do potravin. Všechny ty glazované rybí filé, voda v šunce v masu atd. To už snad hraničí s podvodem, kdy vlastně obchodník podvádí a šidí na váze. Někde jsem četl, že už vodu pumpují i do citrusových plodů. Za středověku by již takového obchodníka máchali ve Vltavě.

+4/0
17.12.2014 22:07

P93a85t72r75i32k 57S33v97o10b66o29d14a 3379811986205

Pane Robert.Nemec tecka com.Nejsme vsichni blbci.....

0/0
17.12.2014 21:33

D46a46l53i17b52o70r 59R20o55z17s63y31p81a70l 7530653466719

Těch triků je daleko víc, třeba Tesco v nich vyniká. Především ty jejich slevové kupónky ke clubcard, ty jsou obvzlášť vypečené. Na některý typ zboží dají slevu, pak pracně pátráte, zda se jedná opravdu o ono zboží. Ve finále se u kasy dovíte, že sice je tam sleva, zboží máte správné, ale sleva se týká 2 kusů, což je na kuponu velmi drobným písmem, takže si nevšimnete.

0/0
17.12.2014 20:22

M52i71l70e43n67a 47K29l49o70u97č48k87o91v72á 1744623791900

Nás akcni slevy zajimaji jen tehdy, když maji levný Fernet Stock,jinak je nam to putna ;-D

+2/0
17.12.2014 20:09

V63l86a12d32i35m62í30r 25S92t11r25o38u22h62a67l 4657390374485

S akcí "jen do konce týdne" jsem se nedávno setkal na jednom nejmenovaném internetovém obchodu s pneumatikami. Potřeboval jsem zimní pneu, ale akční cenu do 9.11 jsem bohužel "prošvihnul".  Hned další týden tam byla stejná akční cena jen do 16.11 ;-D a pak další týden to samé 8-o

+1/0
17.12.2014 20:02

R12o77m16a86n 13L10i61p70s67k24ý 2899553289

To já znám jeden obchod, co je v "likvidaci" už asi pět let.:-)

+1/0
18.12.2014 15:01

T89o62m11á58š 68B30l45a18h23o52š 6536277335410

Dovolil by si někdo žádat třeba onkologa, aby dotyčného léčil se slevou 30% ....?

0/0
17.12.2014 19:34

A84l84e30n36a 43V47e23s76e23l57á 3983971325738

Mám dojem, že zdravotní pojišťovny se svými limity, si to "dovolují" zcela běžně.

+1/0
18.12.2014 15:24

Z90d62e11n13ě54k 95S48l59á61d18e95k 7180907401

pokud chcete ušetřit, choďte do obchodu bez peněz.

+3/0
17.12.2014 17:59

J88a35n 61F68r79o67l75í85k 6466860555184

Všechny tyto obchodní praktiky jsou užívány celý rok a nevrcholí vánoci ale lednovými tzv. i skutečnými slevami.

+1/0
17.12.2014 14:01

J14a22r49o53s58l69a96v 71K27a60d51l50e72c 5361929352331

Marketing se dostal do slevové pasti a hraje si sám se sebou. V podstatě lidi nezajímají slevy a akce. Zajímají je jen konečné ceny a útrata. Většina lidí si nenechá vysát peněženku, protože v ní nic nemá a jde jen cíleně za nabídnutou cenou a konkrétním zbožím. V podstatě, kdyby marketing neletákoval po domácnostech tak by na tom ještě vydělal = ušetřil by za reklamu a zákazníci by chodili do obchodou častěji - jestli náhodou nekápnou na slevu... a při tom by také něco koupili.

+14/−2
17.12.2014 11:35

V21l39a34d55i82m87í87r 94V40y28s63o96k14ý 8252232561455

ano, proto to tak funguje :D

+1/−1
17.12.2014 12:28

L91a35d20i17s58l36a21v 29K22v37a82s20n95i52č74k49a 1613357573315

Že to funguje říkají hlavně reklamní agentury a zadavatelé, když už to pro tentokrát zaplatili. Ale v podstatě to je tak jak píše pan Kadlec, všeho moc škodí.

+8/0
17.12.2014 13:19

J62i31ř34í 61P57o28š50í43v73a22l 4453386923367

A proto používám věrnostní program Lyoness, díky němu mám skutečné slevy :-)

0/−11
17.12.2014 11:28

J67a25n 25F61r12o23l35í69k 6596140835434

Koho zajímá nějaké s.r.o. z Uničova? Nikdy jsem o takovém programu neslyšel. Třeba jm kraj a město Brno nabízí různé senior a rodinné pasy, všechny hyper super mají své věrnostní karty a většinou to ku lejnu jest.

+1/−1
17.12.2014 14:06

M74a88r56t51i88n 64P35o82s69p10í58š59i40l 8845771546107

Ano, nakupovat v obchodech kde je vše předražené a mít z toho 5% slevu, tomu říkám výhra. Vlastně to potvrzuje to co je v článku.

+1/0
17.12.2014 21:30

J91a53n 27N68o18v16á34k 9467722547177

Ehm, podobně "sofistikované" marketingové triky pospiují naši studenti v seminárkách - od experta na marketing jsem čekal něco objevnějšího...

+6/0
17.12.2014 11:07

P65a31v27l45a 80S69k67l59e66n74á66ř81o32v15á 7269204272

Idnes není magazín pro odborníky, ale pro širokou veřejnost, proto je to popsáno jednoduše a prostě.

0/0
19.12.2014 0:31

P44e49t66r 79D51v37o71ř55á89k 1157955154196

Když je člověk jen trochu inteligentní a OPRAVDU kupuje jen to, pro co přišel, můžou se se všemi fíglemi vycpat. Např. si NIKDY nekoupím Jacobs Velvet 200g za cca 185.-Kč ( ;-D 8-o), jak je to běžně v Kauflandu prodáváno. Cca 1x za dva měsíce nastoupí opravdová akce, kdy je to prodáváno za cca 89.-Kč (i v Tescu). Kolik na tom musí mít marži, když i za těch 89.- na tom určitě vydělávají? Člověk nesmí být blbec, nesmí být manipulovatelný a musí si umět vážit svých peněz, které mi nikdo nedá zadarmo.

+27/0
17.12.2014 11:06

A17l22a52n 39Ř31e78p18k58a 4325426

Ovšem ještě aby tak to akční zboží skutečně v regálech bylo Rv Celou akci mnohdy nic a záhadně se plné regály znova objeví až po akci :-P

+2/0
17.12.2014 12:29

V59l83a26d96i59m85í39r 39F38i64b78i93g95e44r 5194591961384

No jak u čeho ale stává se to méně než dřív. A dost mě fascinuje, že když si někdo v akci koupí 2 kartony mléka tak mu to neprodají že jen jeden, to je OK je to tam psané, na vedlejší pokladně táhne vietnamec plný vozík mlík a tomu to prodají:-/. Beru nic se nemá přehánět aby se dostalo na maximum lidí ale měli by být nekompromisní u všech. Pak jsou lidi akorát naštvaní že se na ně nedostalo.

+1/0
17.12.2014 13:04

P95e96t68r 46S87c83h85w25a31r12z 7468519483241

A to ještě nevidíte, kolik balení dostane Vietnamec přes rampu a na kase se to ve chvílích volna napípá. A vedoucí dostane odměnu za prodeje :-)

+1/0
17.12.2014 14:55

R76a14d65i26m 96S97v75o71b70o23d51a 9893389176262

je i za 69.90. http://www.kupi.cz/sleva/instantni-kava-jacobs-velvet

 a kdo si mysli, ze jakykoliv kram jede slevou nekam na nulovou marzi, tak je naivni nebo...

a jinak 185kc za 200g instantni kavy je ulet. v akci uz za 110 kc koupite 250g kvalitni arabicy

+1/−1
17.12.2014 12:31

B72o22h83u17m16i31l20a 30M60a48j96e15r71o76v32á 4857651804

instantní káva je úlet sám o sobě - FUJ!!!

+6/−2
17.12.2014 13:50

M40i92l53o68š 54S28e70t94í75k 3599709874680

Pozor, za 69,90 je jen 100g (Tesco). Za 79,90 je již 200g (Albert, Kaufland). Na tu gramáž je třeba dávat bacha.

+3/0
17.12.2014 16:24

J83a79r51o20s40l37a71v 98L16e40b54e19d11a 3416489437610

:-) Tohle kafe je dobrý příklad. Taky ho kupuju zásadně "v akci" za 70 až 90. Podobně třeba Granko a par dalších výrobků, které spotřebovávám pravidelně a nekazí se. Ve slevě si nakoupím zásobu klidně aspoň na půl roku.

+3/0
17.12.2014 13:14

R26a40d77i26m 53S58v59o35b16o48d35a 9723229106832

ve sleve byva obvykle to, co je hnusne nebo k h..u. priklad napr boty od stejneho vyrobce. jedny jsou preplacane v odpornych oranzove zelenych barvach a stoji 1500 a druhe, s jednoduchym dizajnem v bile barve stoji 2500. a k vete:

Obchodník může zlevnit třeba o 40 %. Ale má-li na výrobku marži ve výši 50 %, stále na tom vydělá.

marze na znackovem obleceni je dnes >100%

+1/−7
17.12.2014 10:58

T36o18m42á66š 93V64e19s39e30l91ý 5835348880459

především je ta věta špatně. Pokud má obchodník marži 50 % (tzn nákup 100, prodej 150), může zlevnit maximálně o 33 %, aby neprodělal... Když zlevní o 40 %, prodává za 90 a je v mínusu.

+1/−3
17.12.2014 13:05

L35a92d39i70s24l98a52v 36S37o80k14o54l 1980712195722

Pán to má špatně napůl, vy úplně. Pán tam má mít <100%. Ve vašem případě je v případě nákupu za 100 a marži 50% prodejní cena 200. Tudíž může opět zlevnit o 50% a prodá za nákupku, prodělá ale náklady...

+1/0
17.12.2014 14:50

Z96b86y96n42ě28k 50Š55a82f21a80r45č10í80k 5617618495644

Není špatně. To vy jste ten, který to nechápe. Marže 50% znamená, že prodávají 2x dráž. Najděte si definici, je to divné, ale je to tak.

0/0
17.12.2014 18:59

T27o79m49á74š 53V39e42s37e22l87ý 5685938560379

ups, tak zase vím něco nového :-)

+1/0
17.12.2014 21:00

L64a94d53i23s49l86a94v 25S41o17k61o62l 1120852705382

<100%. Marže je max 100%

+1/0
17.12.2014 14:52

J22a88n 60M80e17n15c14l 1355981304729

no, mozna jsem uz stara skola, ale tato expertova veta mi nedava smysl: "Obchodník může zlevnit třeba o 40 %. Ale má-li na výrobku marži ve výši 50 %, stále na tom vydělá."

Kdyz nakoupim za 100 Kc, dam marzi 50% = prodavam za 150 Kc. Sleva 40% pak je 60 Kc (zlevnuji z prodejni ceny), tj. prodavam za 90 Kc, tj. za mene, nez za kolik kupuji. Takze bych na tom pak moc nevydelal... Muze na tom teoreticky vydelat tak, ze kdyz uz tam zakaznik je, tak koupi i neco dalsiho, ale to asi nebylo predmetem teto vety.

Nebo se dnes marze pocita nejak jinak?

+11/−1
17.12.2014 10:11

J44i43ř74í 51N15o70v55á79k 9844408127834

Motáte dohromady marži a přirážku. Stará škola, mladá škola, máte to blbě.

+1/−2
17.12.2014 12:19

M10a23r52t94i42n 27T35e97s33a60ř 2409663813813

Správně je: marže 50% = prodávám za 200.

+4/−1
17.12.2014 12:58

M43a41r39t51i50n 59T57e38s37a82ř 2689133483973

Marže je z konečné ceny, ne nákupní.

+2/−1
17.12.2014 12:58

L85a63d83i87s19l15a60v 67S63o20k71o18l 1720322495822

((Prodejní - nakupní)/prodejní) x 100%

0/−1
17.12.2014 14:38

J13á18n 68B32a36d23i49o43v89s52k36ý 2709844696356

Jednoho dne se to naučíme. Je to taková hra a dá se na ji ušetřit. Videl jsem to poprvé v 1993 v USA kdyz jsem dam rok žil. Paní od rodiny ve které jsem žil (rozhodne dobre situovani) chodila nakupovat do třech různých obchodu. Kdyz jsem se ji zeptal tak mi vysvětlila ze obchod na třetinu věci dražší nez průměr a na ty láká lidi aby kdyz uz tam jsou koupili i z te třetiny dražších věci jako průměr. Takže kdyz víme kde kdo za co prodává a nenechame se zvyklat lenosti tak se dá ušetřit. Některé obchody s handrami mají poctivé výprodeje na všechno 50 a vic aby se opravdu zbavili sezóny a také vytvořili vztah. Neni každá sleva podfuk ale je toho hodně co podfukem je.

+9/0
17.12.2014 9:30

M39o78n37i21k69a 75K51o56n76e31c75n76a 7293791421854

Presne tak, sice si pripadam jak pitomec, ale opravdu je treba znat ceny, takze je zlevnena kava a olej v jednom obchode, opravdu zajdu koupit jen toto. Do druheho zabehnu pro mleko a rohliky a v kramku na rohu si koupim maso, protoze vim, ze kazde rano v osm jim dovazeji cerstve.

+6/0
17.12.2014 10:36

J35a88n 53M79e60n43c25l 1705721234509

to ano, ale nejit do extremu - onehda jsem slysel rozhovor 2 duchodcu v metru a ten jeden rikal neco ve smyslu "byl jsem ted na Zlicine pro maslo v akci, ted jedu na Cerny Most pro syry a jogurty a pak na Chodov pro pivo a dobrou vodu"... tedy cestovani asi na 2,5 hodiny 8-o

+5/0
17.12.2014 11:40

L97a66d77i88s82l93a83v 42J38o45d20l79o17v60s60k91i 2100605457301

Mají spoustu času a neví, co s ním. Pak jsou obden dvě nebo tři hodiny nakupování přijatelné

+5/0
17.12.2014 12:07

M63a57r66t10i81n 40T89e74s94a62ř 2669483553353

Nakoupit musíte jednou týdně tak jako tak. Oni to objedou najednou, já to to svoje objedu za měsíc načtyřikrát (každý týden něco). Plus každý druhý den pečivo.

0/0
17.12.2014 13:04





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.