Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Glosa: Zaměstnavatelé vydírají zaměstnance přes životní pojištění

Na západ od našich hranic platí pravidlo, že není tak těžké najít dobrého zaměstnance jako si ho dlouhodobě udržet. Na východ od nás se řídí pravidlem, že každý je nahraditelný. A my jsme někde na půli cesty, uvažuje Lukáš Škopek ze společnosti Partners.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P32e78t61r 49Z39a44s58k97o92č47i94l 2515242428479

"S takzvanými průtokáči ale nakonec zatočil." - ale jak? Co se tedy změnilo? To už nenapsali.

0/0
15.1.2015 22:58

P20e12t73r 45P38a19p78u98l90a 4362975828194

Takovému, který by mě chtěl nutit podobnou blbost podepsat, bych dal pěstí mezi voči.

+2/−2
14.1.2015 20:43

P25a51v11e82l 35D10r57o42t32á39r 7593444669714

...

*) výrok neplatí pro majitele hypoték, rodiče dvou a více dětí, lidi s dlouhodobě nemocnými rodiči...

Ty jeden hrdino.

+2/0
16.1.2015 11:38

J93i63ř84í 80S62u47c42h65ý 5608857276617

Ono lze lidi oblbovat skrze životní pojištění i například u hypoték....manipulovat a zneužívat je tady asi normou

0/0
14.1.2015 17:48

P65e83t18r 59K22n84ě26b74o48r63t 3241850

Ještě štěstí, že být zaměstnancem, není povinnost,

+6/0
14.1.2015 15:36

V39á97c85l44a50v 52P46o57u18s83t62k31a 3760591122

Povětšinou je to ale nutnost. :-/

+4/−5
14.1.2015 21:16

B26o42h44u88m63i49l 68M48á71c25a 5691722756363

Společnost Partners není zapsána ve Veřejném rejstříku a není registrována ČNB.

Podle ČNB to znamená, že společnost Partners není oprávněna k nabízení a poskytování finančních služeb:

https://apl.cnb.cz/apljerrsdad/JERRS.WEB07.INTRO_PAGE?p_lang=cz

+1/0
14.1.2015 14:17

J16a59k19u47b 20M41a97r32k56v36a62r98t 9812213235472

No, mě to tedy partners našlo celkem bez problémů ;-D

+1/0
14.1.2015 16:44

B60o50h38u31m93i97l 87M61á97c53a 5931192316933

Mě taky, ale 394x!!

Po zadání "Partners" jako název subjektu v:

https://apl.cnb.cz/apljerrsdad/JERRS.WEB09.DIRECT_FIND?p_lang=cz

(web ČNB, přímé vyhledávání regulovaných a registrovaných subjektů)

0/0
14.1.2015 17:24

M80i13c74h41a48l 20K86r94č69á10l 6928778326122

A nebylo to náhodou jinak? Nebylo náhodou na výběr buď 3000 do penzijního pojištění, nebo 1000 čistého do výplaty? Mzdové náklady pro zaměstnavatele zhruba stejné ale výsledek pro zaměstnance úplně jiný. A že si všichni, nebo aspoň téměř všichni vybrali penzijko je jasné.

+11/0
14.1.2015 11:57

O89n41d92ř42e85j 71N42o58v59á37k 9757654309869

"Podepsal. Musel" - nemusel, chtěl.

+4/−5
14.1.2015 11:45

V53á21c52l45a34v 13D41v52o76r86s39k19ý 8716281127284

Partners nám tu hlásí dobro. Ach můj bože ;-D. Před pár lety jsem prohrál jeden tendr ve firmě na životní pojištění zaměstnanců právě s Partners, kteří zaměstnavatele docela solidně uplatili podílem z provize. A hádejte co, aby dosáhli pořádných odměn, tak zaměstnavatele přesvědčili, aby provedl právě tohle - sebrat část mzdy a dát ji "průtokem" do životka. Ale teď najednou jsou oni ti hodní, co by tohle nikdy ve snu neprovedli.:-P

+17/0
14.1.2015 11:33

J43a98k38u87b 68M29a31r90k28v89a11r48t 9272123975882

z průtoku ale není zdaleka taková provize, jako když jde pojistné jako řádné.... 8-o

0/0
14.1.2015 16:45
Foto

J59a58n 28Č14e78r15m34á20k 4589538165897

to máte pravdu, ale oni k tomu průtoku ještě sjednají řádně placené pojistné... Např to vypadá tak, že 500 (povinně) vy a 500 zaměstnavatel...

0/0
15.1.2015 1:58

J10a42r93o54s29l50a65v 57K62a12d53l54e82c 5641759152811

Jeden utopický návrh v pokřivené společnosti by byl:

Aby zaměstnavatel platil daň z vyšší částky (jako při prodeji nemovitosti) = dá minimální mzdu, ale zaplatí odvody jako z průměrné pro danou pozici...;-D;-D;-D

+2/−4
14.1.2015 9:55

R50o34s85t85i90s91l69a29v 23C67a83h79a 8335181630932

a kdo bude prumer pro danou pozici urcovat?

+2/0
14.1.2015 11:09

M41a73r83t20i47n 83P17ě53n69i19č92k70a 9514766609791

Třeba nějaký nový efektivní úřad s alespoň 2000 úředníky. Zavedou se nová hlášení, výkazy, kontroly, poplatky. Nastartuje to ekonomický růst, sníží nezaměstnanost, zvýší se spravedlnost a ráj bude již na dohledEU

+5/0
14.1.2015 11:27

B36o93h77u11m18i59l 18M17á68c37a 5581942376493

Asi statistický úřad, který ceny nemovitostí sbírá z nabídek realitek.

0/0
14.1.2015 16:02

R44a68d73i58m 55S22v20o70b18o59d12a 9743529176612

ja bych mel jen jeden kratky komentar k vete: "V Česku je příliš vysoké zdanění práce a firmy, prakticky ze zoufalství, hledají každou cestu jak ušetřit na mzdových nákladech."

napriklad Nemci nemaji vysoke naklady a jsou schopni svym zamestnancum platit treba 3nasobek ceske mzdy?

ja nerikam ze jsou mzdove naklady nizke jelikoz stat si bere temer 50%, ale porad brecet nad tou stejnou veci je uz trapne. kdyz podnikatel nedokaze byt konkurenceschopny tak at zavre kram a smitec

+1/−16
14.1.2015 9:36

R75o52s57t89i19s81l41a12v 24C83a47h95a 8815121860752

takze vsichni maji zavrit kram?

Vam prijde v poradku, ze kdyz mate zamestnance tak pul penez date jemu a pul penez si vezme stat?

+15/0
14.1.2015 9:38

J98a84r41o60s97l42a12v 41K91a16d76l48e64c 5901479512571

Ono je to například v Německu jiné...8-o

0/0
14.1.2015 9:56

R15a92d83i50m 43S61v95o85b78o63d76a 9233199956862

jo, vsichni co nedokazou vydelat svim podnikanim tolik, aby to uzivilo je i jejich zamestnance tak jo. je to naprosto prirozene.zdaneni prace je v cele evrope priblizne stejne tak jak je mozne ze jsou podniky s nekolikanasobne drzsi praci schopne konkurovat treba ceskym podnikum?

+2/−3
14.1.2015 11:38

O70n63d29ř72e65j 41N61o90v20á96k 9917764799989

není stejné, pokud do "zdanění" zahrnete všechny položky (pojištění, poplatky, atd. atd.) - u nás je jedno z nejvyšších v Evropě - když ubdete počítat skutečně všechny (!!!) daně, ať už se jmenují jakkoliv (pojištění, poplatek, příspěvek ....)

+5/−2
14.1.2015 11:49

R20a18d16i97m 40S90v64o44b27o93d91a 9563209636792

tak to se setsakramentsky pletete

CR ~46.5%

DE ~52.99%

data z roku 2013 ale ono se toho moc nemeni

http://www.cas.sk/clanok/253587/dane-a-odvody-v-europskych-krajinach-pozrite-sa-ako-je-na-tom-slovensko.html

+2/−1
14.1.2015 13:03

O55n22d51ř10e35j 55N94o59v80á93k 9847294289199

velmi hodnotný článek .... ironie samozřejmě ... jsem netušil, že na slovensku odvádí zaměstnanci DPH ze mzdy ....

 Podľa nej je príjmovo priemerný slovenský zamestnanec v tomto roku zaťažený len daňou z príjmov, odvodmi a DPH až takmer 46,7-percentami mzdových nákladov.

+1/0
14.1.2015 13:59

R81o70s84t87i85s86l95a23v 98C86a79h71a 8325371180302

Problem toho srovnani je v tom, ze CR a DE maji o mnoho jine platy. Pri nastaveni progresivni dane a odpocitatelnych polozek jako maji v Nemecku by pri ceskych platech vyslo vyrazne mensi procento. Zkuste si napriklad zjistit jaka je castka do ktere je sazba dane v Neceku 0% - je to do 8000 EUR/rok, tj. 18000. U nas je to myslim kolem 12000.

+2/0
14.1.2015 14:56

R23o66s98t62i86s38l95a74v 53C96a65h16a 8725841950142

a jeste NAVIC: Strop pro odvod pojistného činí cca. !!1,5!!násobek průměrné mzdy. Přestože je tedy v Německu vysoké sociální pojištění, tak nad příjem 1,5násobku průměrné mzdy se již neodvádí.

U nas je to nejaky 4 nebo petinasobek, porad se to meni.

+2/0
14.1.2015 14:59

I63l33o18n71a 38E10r81n19e29s67t36o63v14á 7213559175790

Nevím, jak to mají v Německu.

Ale u nás je zdanění práce každopádně vyšší než 46,5 %:

31,5 % je sociální pojištění,

13,5 % je zdravotní pojištění,

15 % ze superhrubé mzdy (tj. 20,1 %) daň z příjmu,

zákonné pojištění odpovědnosti...(Vyhláška 125/1993 Sb.) se pohybuje v průměru kolem 1 %,

"výpalné" pro Úřad práce, pokud máte více jak 25 zaměstnanců a z nich není dostatčný počet zdravotně postižených.

+1/−2
14.1.2015 15:07

L18u70k57á20š 96Š94m24a71h31e11l 2577904312694

Neumíte-li počítat s procenty, raději sem takové věci napište. Nápověda - hodně závisí na tom, z čeho ta procenta jsou (tedy co je základem, 100 procenty...)

0/−1
14.1.2015 15:42

I11l30o73n97a 47E40r14n66e88s57t36o34v85á 7563859545840

Základem je vždy HRUBÁ MZDA.

0/−2
14.1.2015 16:57

J70a12k12u60b 38Š88a33f54a62n60d60a 7405157661471

Ale prosím vás. A co odpočitatelné položky? Na poplatníka, na děti, hypotéka.... Rozhodně neplatím 15% ze superhrubé mzdy.

+1/0
14.1.2015 18:54

I96l65o77n71a 81E51r54n85e15s20t33o26v16á 7403169655450

Netvrdím ani náhodou, že platíte 15 % ze superhrubé mzdy.

Říkám, že je to v podstatě 20,1 % z hrubé mzdy

méně

odčitatelné položky.

A jelikož ty má každý trochu jinak, tak se to nedá paušalizovat.

0/0
14.1.2015 23:01

I96l24o11n14a 75E83r40n28e71s46t18o51v79á 7223369955740

Jasně snad píšu, že zdanění práce bude asi vyšší než 46,5 %.

Když jenom sociální a zdravotní pojištění je 45 %. A pochybuji, že celkově přijde v průměru na jednoho zaměstnance daň 1,5 %.

Někdo se třeba dostane při svých odčitatelných položkách do nulové daně. Ovšem spousta jiných platí daně vcelku velké, někteří dokonce dosáhnou i na solidární daň.

0/0
15.1.2015 0:46

O92n80d88ř48e56j 28K91r39y29š19t83o13f 6273441

Ano --a dále platíme ještšě daňe ze všeho co si z toho zbytku můžeme dovolit--DPH,spotřební daň,ruzné příplatky,ekologické poplatky a td. takže nakonec z těch 50% co zbyde po zdanění od zaměstnavatele-zaplatíme dalších cca v průměru dalších 16% ze všeho co si kdo koupíme.-samo někdo víc-kdo kouří a pije alkohol +  hodně tankuje pohonné hmoty-no někomu na to nezbude tak platí méně-potraviny a elementární náklady .:-/:-/

+2/−1
14.1.2015 16:57

I38l44o54n10a 97E10r12n10e51s76t67o16v67á 7233669435720

Nejen, že to nerozporuji, ale každopádně s Vámi souhlasím.

Zde byla řeč o zdanění práce, tak jsem uvedla jen procenta zdanění práce.

+1/0
14.1.2015 17:13

M79a68r69k 13P43o21k65o28r64n47y 8884518377333

No ja nevim, pane Svobodo, ja si myslim, ze ty clanky a statistiky jsou udelany tak, aby vysledky vypadaly libive a lide jako vy to pak statu zerou i s navijakem a neremcaji.

Loni jsem tu kdesi cetl, jak je v Cesku nizke zdaneni a jak treba v USA je oproti tomu vysoke. A protoze v USA ziji, tak jsem si svou rocni mzdu prevedl na CZK a tady na idnesu jsem si udelal danove priznani, jako kdybych tu samou castku vydelal v Cesku.

No reknu vam, musel jsem to delat dvakrat, protoze tomu vysledku jsme nechtel a nemohl verit.

V Cesku bych totiz na ty same penize odvedl o temer 30% vice nez tady ve Statech.

+3/0
14.1.2015 21:11

P61a76v96e61l 29M92o81t88y46č56k76a 1253715228

Francie, Německo, Finsko, Maďarsko a další státy mají zdanění práce  (tj. daně z příjmu, sociální a zdravotní pojištění) vyšší, než je u nás.

+1/0
14.1.2015 13:37

O77n53d98ř60e75j 16N30o23v61á66k 9187964769629

V Česku je nejvyšší podíl sociálního pojištění na daních v celé Evropské unii. Vyplývá to ze srovnání Eurostatu, které zahrnuje data od roku 1995 do 2010.

Zatímco v Evropě v průměru tvoří sociální pojistné na daních 31,1 %, v Česku je to téměř polovina (45,2 %).

0/−1
14.1.2015 14:02

R22a86d47i94m 24S46v50o95b82o11d97a 9973929106212

ale to nemeni nic na faktu, ze cista mzda/mzdove naklady = 0.5 +/-0.05 v cele evrope

je uplne jedno, z ceho dan sklada. rozhodujici je, ze si stat vzdy vezme cca polovinu nezavisle na tom jestli jste v skandinavii , CR, madarsku nebo spanelsku

+3/0
14.1.2015 14:49

O74n22d51ř77e80j 39N19o46v19á19k 9327804539579

Nad unijním průměrem je Česko také u ITR z práce. Tu Ministerstvo financí ČR definuje jako "podíl daní a veřejnoprávního pojistného, které platí z pracovních příjmů jak zaměstnavatel, tak zaměstnance, k celkovým nákladům práce".

Po započtení povinného pojistného tak česká sazba v roce činila 39,8 procenta, v celé unii 35,8 procenta. Výše než v tuzemsku se v roce 2011 (novější čísla u tohoto ukazatele ještě nejsou k dispozici) dostala ITR třeba v Belgii, Itálii nebo Rakousku, ve všech těchto zemích přesahovala 40 procent.

Takže mé tvrzení, že máme jedno z nejvyšších zdanění práce v Unii, je pravdivé ... ano - 3 státy mají ještě vyšší (o 1 procentní bod), ale zbytek EU má nižší ...

+3/−1
14.1.2015 14:11

R36o84s75t56i74s36l65a92v 92C98a32h14a 8185271640122

to je ale jejich problem, zda je to uzivi, nebo ne. To neni problem statu. Problemem statu by bylo, kdyby to zavreli. Soucasny problem statu je, ze nedokaze efektivne kontrolovat, zda uplatnovane naklady odpovidaji realite.

Vite napriklad, ze i ten blbej zametac na ulici stoji zamestnavatele patnact tisic mesicne? A stat si z toho pulku necha.

+4/0
14.1.2015 11:54

J28a18r12o72s12l28a71v 18K74a88d69l19e66c 5651149982401

No a? Tak běžte podnikat jinam, nikdo Vás tu nedrží. Je to stejné jako, že není povinnost být zaměstnán.;-D;-D;-D

0/−2
14.1.2015 19:53

R85a60d29i53m 49S66v25o45b28o46d24a 9223869466202

jak se krasne hromadi ty -. tady je videt cechackovskou malost. vsichni si mysli, ze kdyz zacnou podnikat tak musi mit do roka v garazi auto za mega a pul a zamestnanci at klidne chcipnou hlady.

+1/−3
14.1.2015 12:57

I24l14o11n14a 26E51r39n27e82s12t53o55v64á 7563279135380

Pokud si to myslíte Vy osobně, to ještě neznamená, že si to myslí VŠICHNI (jak uvádíte).

+2/−1
14.1.2015 15:16

J23a47n 52T23o64n 9706412576813

Zrovna od Partners to zní směšně. Ti se snaží oblbovat lidi, že jim udělají optimalizaci financí, ale ve skutečnosti Vám nabídnou pouze jejich produkty. Také mají zajímavý systém získávání klientů. To se vezme mladý, obvykle po škole, tedy praxi hledající člověk, necháte ho obíhat klienty, jelikož je to těžké někoho sehnat, tak obejde rodinu a známé, kteří se skřípěním zubů tedy svolí. Od každého klienta se navíc vyžaduje "za odměnu" seznam adres dalších možných klientů, atd..   Když se začne blížit konec zkušební doby, je takový zaměstnanec odejit a přichází nový další s ještě neupsaným příbuzenstvem.

+29/0
14.1.2015 8:39

A83d36a84m 55V13a12r20m48u41ž43a 8735897596659

Tohle byla záležitost především OVB, Broker Consulting a podobným společnostem, u Partners byly aspoň přísnější vstupní kritéria ... Jak je tomu dnes, nevím, ale když jsem k nim přecházel právě z OVB (kde ke vstupu stačilo podepsat smlouvu ...), tak jsem na první pokus neprošel ... holt mě OVB nenaučilo nic o produktech, spíš jen jak lovit kontakty ... naštěstí už nepůsobím u žádné z těchto MLM nesmyslů ... :)

0/0
14.1.2015 11:43

O17n83d70ř60e82j 26N67o32v29á80k 9437554129779

Zkuste zjistit, kde a jak se vylíhlo Partners .... uvidíte, že to je všechno stejné ...

0/0
14.1.2015 11:45

A26d51a22m 24V37a81r61m94u40ž19a 8855217836699

Ředitelská struktura OVB, já to vím :) však říkám, že jsem rád, že už nepůsobím v žádném MLM, narozdíl od ostatních ale Partners aspoň měli "nějakou kvalitu"

0/0
14.1.2015 11:51

M36a64r51e31k 21K78a40l60i81n95a 3529804975818

I já mám malý HPP a všechny velké peníze jsou přes živnosťák. To ale není žádné vydírání zaměmstnavatele, ale OBOUSTRANNĚ výhodná daňvá operace. Rád bych doytčného kautora článku poučil, že na každých 100K hrubého je rozdíl cca 18K čistého ve prospěch fakturace, a to při použití celkem dobrého 60% paušálu... A samozřejmě nad to zaměstnavatel ušetří 34% na ododech, o které se půl na půl dělíme...  Takže IČO je jednoznačně výhodně už při i malém platu, rozdíl se láme, tusím, někde na 27K brutto...

+3/−1
14.1.2015 7:05
Foto

A97l82a97n 35Ř70e79p45k51a 4675326

Hmm, takže platíte minimum na daních a sociálním i zdravotním pojištění? tak to doufám od státu toho ani moc neberete (myšleno vše, co je placeno státem), když mu méně (nic?) dáváteR^

+8/0
14.1.2015 7:20



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že připojení na pult centrální ochrany objektu snižuje cenu pojištění domácnosti?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.