Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak se chovat k dětským smlouvám stavebního spoření. Proč je nezakládat

Stavební spoření je díky příspěvku od státu, garantovanému zhodnocení a pojištění vkladů jedním z nejoblíbenějších finančních produktů. Smlouvu má dnes přes 4,1 milionu lidí a nemalou skupinu tvoří smlouvy dětí. Jak s těmito smlouvami zacházet radí Lukáš Urbánek, finanční poradce Partners.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J54i50n76d11ř49i55c96h 49S49t20e82j45s68k61a35l 6327363882

Otevřené podílové fondy od překupníků? Nikdy!!! Účtují si poplatek za dlouhodobé vedení a to znamená, že v prvních letech tam neinvestujete ani kačku. Stačí si zajít do některé z bank, a tam si založit otevřený podílový fond. Bankéři pečlivě zjistí jaký jste investor a doporučí fond podle toho jaký jste investor. Poplatek se pak platí 1-3% z každé platby nikoliv žádné předplácení. Takže VYNECHTA PARTNERS, BROKERS, FINCENTRUM. Při jakékoliv měsíční úložce můžete přestat a ne se nechat DRŽET předplaceným nesmyslným poplatkem. A tak mně ještě napadá? Vědí to ti prodejci nebo ne?8-o

0/0
24.2.2015 8:30
Foto

I63v75o 41B80e60č55v92á37ř 1754256199

Bohužel s Vaším tvrzením, jako dle Vašich slov "prodejce", nemohu souhlasit. Už ve třetí větě mícháte management fee (roční správcovský poplatek OPF), který má každý fond, se vstupním poplatkem, z kterého se zpravidla vyplácí odměna zprostředkovateli.

Dále bych si přezkoumal, zda má Váš bankéř vůbec právo Vám cokoli v investicích doporučovat. Česká legislativa rozlišuje službu investičního zprostředkování a poradenství (jiný level) a zdaleka ne všichni tuto úroveň certifikace u ČNB mají.

Placení poplatku záleží na tom, jak si ho zvolíte a také na tom, zda jde o nějaký program pravidelného investování od cca 500,- Kč měsíčně nebo o jednorázovou investici. Na to nemá vliv, zda Vám to zajistí člověk v bance nebo finanční poradce spolupracující s Vámi uvedenými společnostmi.

Investice do většiny kvalitních fondů dostupných v ČR vyžaduje počáteční investici ve výši od 10 tis. Kč a následnou (chceme-li investovat pravidelně, tak měsíční) ve výši od 2 tis. Kč. To je ovšem jen jeden fond, na diverzifikované portfolio potřebujete alespoň 5x tolik.

0/0
7.3.2015 2:08

L73e60o83p14o76l83d 75H25o56r32á23k 4502208519582

A co třeba nějaká zkušenost s rozhodnutím toho soudu? Už se na něj někdo obrátil? Jak rozhodl? Co se stane, pokud se na soud obrátím s žádostí o výplatu prostředků po doběhnutí SS s tím, že není dále ekonomické pokračovat a že hodlám naspořené peníze investovat výhodnějším způsobem?

+1/−1
19.2.2015 9:57
Foto

J47a27n 16Č36e48r54m93á87k 4839558935947

no, Stavební spoření pomalu končí. Alespoň coby nástroj na zhodnocení peněz... Již bych ho pro dítě sám nezaložil a tedy ani nedoporučil... Až na výjímky...

+2/0
18.2.2015 15:13

J82a73n 73F40r86o87l75í59k 6986400915764

Ani pro sebe. Vstupní poplateček 1% CĆ, čtvrtletní poplateček za vedení účtu jehož výši si SS sami libovolně stanovují, státní dotace 166 kč/měs brutto a mizerný úrok. To vše vázáno na 6 let. Existují rozhodně lepší způsoby jak zhodnotit své peníze. :-P

+1/0
18.2.2015 17:29

P58a16v78e65l 49R34o31s39e11c18k75ý 6306495751639

Pro mne je to tak trochu podraz. Založili jsme před lety stavebko jednomu dítěti za tehdejších pravidel a nyní jsou pravidla pro výběr peněz jiná. Ještě bych to chápal, kdyby šlo o nově založená stavebka. Ale u těch starých by bylo solidní je nechat doběhnout podle starých pravidel, aby ten, kdo je zakládal, mohl naplnit záměr, pro který je zakládal a ne najednou čekat na soud. Banky takto v podstatě drží peníze, které nejsou jejich.

+2/0
18.2.2015 5:51
Foto

J66i84ř75í 37K20r80á11k12o51r25a 9449353

Celý koncept státního příspěvku na stavební spoření je chybný. Zrušte ho a nemusíte hnojit legislativu dalšími sprasky. Pak si rodiče budou moci spořit dítěti jak sami uznají za vhodné a s výnosy budou nakládat také jak sami uznají za vhodné. Nevidím důvod, proč by takovou věc měl řešit stát.

0/0
18.2.2015 0:22

V74l59a52d27i54m49i57r 29S68e88f53l 6637612265911

To jste ale podstatu nepochopil, problém opravdu není ve státním příspěvku....

0/0
18.2.2015 9:31

A85u17g52u34s63t 32F31o89r82m70á30n20e75k 6565649630306

Chybou lidí je ukládat jakékoliv úspory v českých bankách a i tyto mizivé úroky jsou soustavně znehodnocovány zásahy zlodějů z ČNB a inflací.

+2/0
17.2.2015 17:09

J24i58ř71í 85Z83á63h35a72d29a 5175740222316

Zajímalo by mě, když už se v tabulce porovnává neporovnatelné, kde se veme velmi konzervativní investice, která bude mít výnos 7%p.a..

Škoda jakým způsobem je článek napsán. Nevidím důvod dětem nezakládat stavební spoření a to např. v rozvedeném manželství, kde jeden z rodičů chce konzervativně spořit dítěti.

Tím nechci říct, že se díky těmto změnám v zákoně nezkomplikuje některým lidem jejich situace, ale doporučení nezakládat stavebka pokládám za špatné.

Tak jako z dítěte se může stát v 18 feťák, tak stejně se může z rodiče stát alkoholik a v obou případech bude budoucnost naspořených peněz nejasná.

+2/0
17.2.2015 16:43

M93a59r26e60k 22S14ý84k75o80r95a 9433730106636

Právě proto, že ty peníze prostě nemůžete použít podle svého uvážení, co je pro rodinu, tedy nejen jedno dítě, ale opravdu celou rodinu nejlepší. A to dobrý hospodář nikdy neudělá. Třeba by bylo lepší ty peníze raději už ve dvanácti letech toho dítěte použít na nějaký rozumný sport, aby se z něho ten feťák nestal.

+2/0
17.2.2015 16:58

J67i39ř14í 88Z39á17h32a80d78a 5145560562186

S tím víceméně souhlasím, ale jsou případy, kdy je naopak toto opatření vhodné. Bohužel i z nadějného a dobře vychovaného dítěte se může během "pár okamžiků" stát feťák, atd.. 

Spoření v rodině by mělo mít hlavu a patu, ale pokud to podobně jako v článku téměř hned zavrhuje jako špatnou variantu, tak to také není dobré.

+2/0
17.2.2015 17:06
Foto

I68v68o 59B12e25č81v96á47ř 1124186209

Domnívám se, že článek je už v nadpisu orientovaný na téma "Proč ne" a nedává si za cíl obhájit stavební spoření, ale poukázat na jeho nevýhody v době, kdy stále ještě většina aktivní populace jej považuje za "spoření na vše" a zapojuje do toho všechny rodinné členy.

Zítra může klidně vyjít článek "Proč ano" a jsem si téměř jist, že by autor nalezl minimálně stejné množství argumentů.

+4/0
17.2.2015 17:13
Foto

L73u95k15á87š 29U61r72b64á12n17e82k 1269349806204

7 % určitě není bez rizika, stejně jako stavební spoření není bez rizika. Je to o diverzifikaci rizik. Investice do podílových fondů byla uvedena jako alternativa k jiným nástrujům dostupných na finančním trhu.

Riziko konzervativního spoření spočívá právě v konzervativnosti a neznalosti dlouhodobého vlivu inflace na hodnotu úspor.

 

S posledním tvrzením naprosto souhlasím. To je druhá strana mince. Možná by stálo za to, udělat průzkum, kolik % rodičů dokáže od narození potomka ztratit "rozum" během 18 let a kolik % dětí stihne za 18 let být natolik zodpovědná, že dokážou s těmito úsporami vhodně naložit.

+1/0
18.2.2015 14:08

J71a22r79o21s14l64a94v 25H16o30r92á28k 8902124255129

Myslím, že článek chtěl spíš říct, že se to nevyplatí u malých dětí. Pokud totiž založíte stavební spoření pro malého caparta, je z toho vlastně poměrně mizerně úročený 18-ti letý termínovaný vklad. Uvedené opatření totiž znemožňuje v tom šestiletém cyklu našetřené peníze vybrat, investovat někam výhodněji, a spořit zase od začátku.

0/0
18.2.2015 19:19

J58i28ř40í 92Z34á29h13a28d16a 5485530492356

Tady bych chtěl poukázat na jednu věc. Tím, že o zrušení musí rozhodovat soud neznamená automaticky, že stavebko nepůjde po 6ti letech a déle zrušit a převést peníze jinam. Osobně bych řekl, že toto soud moc neřeší a i z dosud provedených rozhodnutí je vidět, že pokud se to rozumně zdůvodní není u soudu problém. Jen je to zdržení a více běhání.

0/0
19.2.2015 10:29

J51a44r78o91s52l68a26v 35H97o53r24á57k 8882834935109

To sice souhlasím, ale přijde mi ponižující něco takového absolvovat.

0/0
19.2.2015 13:02

P70e69t48r 10D57o63k85t40o55r 6896681938739

No nevím, pokud nesu za dítě trestně právní odpovědnost, tak bych měl do jeho plnoletosti i rozhodovat o penězích, které pro něj případně spořím....celé mi to připadá kalsicky po česku papežštější než papež :-/:-/

+19/0
17.2.2015 15:50

M72a59r25e69k 73S71ý51k11o75r32a 9843880146156

Hmmm. Tak děti mají smůlu. Samy si spořit nemůžou, protože žádný příjem nemají a aby se dostaly k tomu dárku od státu, musí jim ještě někdo jiný, typicky rodič, darovat podstatně víc. Rád bych dítěti po skončení staré smlouvy, na které jsem mu daroval peníze, nastartoval druhou smlouvu, na kterou by se daly použít peníze z té předchozí. Jenže tohle jaksi jednoduše nejde. Takže ty jeho peníze z té staré smlouvy prostě budou ležet a už se nebudou nijak zvlášť dobře zhodnocovat. ˇŽádná následná smlouva už nebude a stát si svůj dárek prostě nechá.

+3/0
17.2.2015 15:47

J14i81ř14í 50P35a12u57l 3456105537902

V článku píšou, že u 3 z uvedenených 5 pojišťoven to jde bez soudu.

0/0
17.2.2015 16:07

M70a64r13e33k 11S82ý73k52o62r47a 9383540836266

Pojišťoven???

0/0
17.2.2015 16:59

J42i92ř34í 47P83a58u95l 3526595147362

Spořitelen. Holinky, hodinky. :-)

0/0
17.2.2015 17:04

M15a64r65e46k 37S71ý16k33o98r18a 9683280986916

Navíc je nesmysl, aby to šlo bez soudu. To je pak stejně napadnutelné a klidně se s vámi nakonec může váš potomek soudit na popud vašeho bývalého partnera po rozvodu. On to prostě bude chápat jako další a další dar, žádnou reinvestici.

0/0
17.2.2015 17:03

P57e42t36r 65D75o58k96t86o18r 6416771198609

nesmysl je, aby toho kecal nějaký soud, pokud mi 14-ti leté dítě začne chodit za školu ( a bohužel nebude první ani poslední ) tak já jako rodič, který mu spoří do začátku jeho života, chci mít na něj  páky, jak jen směrovat na správnou cestu.  Protože po mě, jako po rodiči půjde sociálka, soudy a já nevím co za zanedbání péče a bla bla,  prostě banána republic made in CZ ;-(;-(;-(;-(;-(

+4/0
17.2.2015 17:50
Foto

L50u56k47á20š 60U75r27b45á26n37e24k 1899409146554

Pouze do zůstatku 5 000 Kč!Takže žádná výhra. Podmínky se sjednotily až v průběhu roku 2014. Poslední úpravy proběhly až v září a říjnu. Do té doby bylo možné u některých spořitelen vybírat až 300 000 Kč.

+1/0
18.2.2015 16:34

J75i57ř24í 92P41a89u51l 3326395757102

Nebo "v případě převodu celého zůstatku na novou nebo stávající smlouvu klienta." Což byla reakce na M. Sykoru, tj. převod ze staré smouvy na novou

0/0
18.2.2015 22:38

V16l49a96s32t87i36m76i31l 58B85u87k57o92v10e62c 8747299271455

Nechci byt paranoidni, ale cela tahle sarada mi pripada jako pouhy libivy predstupen tomu, ze krom vlastnich penez budou mit deti brzy take vlastni DLUHY.

No a pak za dedkovy hrnce zaplati nejen tatinek domem, ale -byl to preci nerez!- i deti. A pokud deti nebudou mit penize, vezmou se jim hracky..

:)

+1/−1
17.2.2015 14:44

L35a71d13i31s39l92a48v 45K29v19a27s27n70i20č53k36a 1303237383115

Agitka na podílové fondy ? Pokud chci opravdu spořit peníze dítěti a ne jenom kvůli státní podpoře pro sebe, tak je mi úpně jedno, že s nimi nemůžu nakládat, když přece nejsou moje a spořím z peněz co zbydou z běžných rodinných nákladů,tedy i nákladů na dítě . Co jednou daruji, patří darovanému i když jednou změním názor, holt životní riziko. Nebo snad ne ?

+1/−3
17.2.2015 11:51

Z47d68e80n28ě66k 28G64l23a39s 7658698338865

Jedno by bylo, že peníze rychle utratí za zbytečnosti a jak jsou potřeba nemá.

0/0
17.2.2015 12:05

M13a14r95t84i20n 13T83e52s17a66ř 2149413243773

Smutné je, že ty podílové fondy vynášejí v dlouhodobém průměru víc i bez státní podpory (pokud se to vezme dlouhodobě, ne jen 6 let). To si radši ten potenciální "dar" nějakých 20 let podržím ve svojí správě a pak se rozhodnu.

0/0
17.2.2015 12:25

J13a65c79h49y46m 28K79a76v54a52n 5469135732

Pokud fond zkrachuje, tak penize jsou pryc.

0/0
17.2.2015 13:12
Foto

I79v18o 78B58e85č39v23á66ř 1234686259

Můžete mi prosím uvést alespoň 1 konkrétní otevřený podílový fond, který zkrachoval? Kolik takových za celou historii podílových fondů znáte?

+1/0
17.2.2015 15:08

J26a38k84u92b 79Ř63í48h14a 4885249972421

Jedna věc je zkrachovalý fond a druhá věc je co je tím přesně myšleno. Jestli krach správce fondu a nebo totální prodělek investic. To první člověka nějak významně nezasáhne.

0/0
17.2.2015 23:31

J89a29n 51Ř52e20z58n60í59č80e45k 3331741723580

Jde spíš o komplikovanost celé věci.

0/0
17.2.2015 13:53
Foto

I80v74o 27B56e63č44v50á63ř 1204606349

Článek je určen především těm, kteří byli a jsou zvyklí využívat SS pro každého člena rodiny už od narození dětí, jako nástroj spoření na všechno.

0/0
17.2.2015 15:10

R98o22m15a48n 56J87e75s46c28h59k16e 9428285647155

Já obou holkám dávám peníze na stavební spoření. Starší 18 let už pátou smlouvu a mladší 14 let  také. Slušný úrok 3 % + státní podpora. Neberte to.

Budu rád, když to použijí na bydlení nebo studium. Je pravda, že dnes u novorozenců jsou tam nadlouho blokované peníze. Ovšem na tom prodělá

ve výsledku hlavně stát, protože je omezená spotřeba a utrácení. I lidé, kteří si koupí auto zaplatí mnoho na daních více než dostali na státní podpoře. Já bych naopak zkrátil stavební spoření ze 6 na 4 roky. A točil bych peníze. Stát žije z našeho utrácení.

0/0
17.2.2015 19:19

J62a86r79o92s63l22a44v 98H88o31r56á34k 8792574785789

Píši to už výše - jde o to, že když to spoření založíte malému dítěti, ty peníze jsou investované dost špatně (průměrný roční úrok je nízký).

0/0
18.2.2015 19:26

M67i26l52a96n 52V22l13č92e69k 7853556238516

prosím o radu jak je to se smlouvama založenýma před účinnosti nového zákona,řídí se novým zákonem nebo platí na celé období nový zákon?

0/0
17.2.2015 11:18

J48i55ř62í 51J11u56r69á69š56e48k 8897105330837

Určitě se změny v NOZ vztahují i na staré, dříve založené stavební spoření.

+4/0
17.2.2015 11:27
Foto

L90u31k18á28š 66U49r91b89á88n31e21k 1919599936204

Ano, souhlasím.

0/0
18.2.2015 14:10

M16i18c98h91a60l 43B67o14c33k 8330864195322

Stavební spoření se hlavně už nevyplatí. 1 % poplatek z cílové částky- u dětských smluv se někde i neplatí, ale zase poplatky 300 poplatek za vedení +18 korun (výpis) 6 leté vazací období, státní podpora 2 tisíc ročně, úrok 1,5 % což je po srážkové dani 1,275 % ročně čistého, jenomže když vynásobíte 6* 300= 1800 tak Vám to eliminuje jednu roční státní podporu + 1 % poplatek za uzavření smlouvy a ještě riskujete, že stát v průběhu upraví podmínky, stavební spořitelny si v rámci udržení rentability zvýší poplatek za vedení účtu, - inflace takže to není už to, co bývalo

+1/−1
17.2.2015 11:17

R28a36d52e73k 68H30o80l84e51c29e15k 3306610588331

Ale vyplatí. Pořád nese víc, než ten termínovaný vklad.

+2/0
17.2.2015 11:36

R50o58m51a62n 59J63e47s49c96h49k88e 9258865977835

VYPLATÍ . Holky mají smlouvy na 3 % hrubého - 2,55 % čistého + státní podpora. Uzavřel jsem v roce 2011 bez poplatku u Wuestenrotu. Já sám mám pouze 2 % . Dnes je pro mne lepší penzijko, kde je podpora 23 % oproti 10 %

stavebního spoření. Dříve byla podpora u SS 4500 Kč a pezijní 1440 Kč - tak dnes je to obráceně. 2000Kč  SS a 4560 Kč u penzijka.Problém je pouze čím delší dobu to kde leží, tak výnos klesá. Po zrušení vysluhové penze dnes nikdo nebude šetřit 49 let ?? Poděkujme panu Kalouskovi.

0/0
17.2.2015 19:29

J40a57n 27F72r62o45l56í52k 6716770195674

Jak sám píšete vyplatí, ale jen u starých smluv s lepším úročením ke kterému Vám ovšem SS přidá zvýšené poplatky za vedení aby něco dostala zpět. (alespoň já to tak u Rajfky zažil). Dnes je SS ekonomická mrtvola.

0/0
18.2.2015 17:34

J86a12r77o40s11l19a27v 54T81a70c36h55o83v78s38k13y 2832520434820

Takze kdyz vyberete 5 Kc diteti z pokladnicky, tak to musi schvalit soud ?

+4/0
17.2.2015 11:12

P10e20t71r 87N57ě97m22e76c 4975862732527

Jardo, ty lezeš dětem do kasičky ? Styď se!

+1/0
17.2.2015 12:28

J90a75r45o70m66í47r 79K97r41á26l 4230149124429

To bude následovat v dalších letech. :-/

0/0
17.2.2015 15:29

M92a34g42d71a98l37e93n19a 57L25e23s 2309416879421

Tak jednostranně napsaný článek jsem už dlouho nečetla!!

+1/0
17.2.2015 11:11

J29i67ř17í 27Č44a78p47e18k 9710642149548

pan z partners si udelal PR

+1/0
17.2.2015 11:17
Foto

I12v66o 85B15e69č54v63á73ř 1784146979

Co konkrétního v článku není pravdivé?

0/0
17.2.2015 15:11



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že pokud je vám cizí řidič způsobí škodu, může likvidaci pojistné události vyřídit vaše pojišťovna nikoli jeho?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.