Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stavební spoření neumřelo, ještě žije. Návod, jak ho správně použít

Celá jedna generace nepoznala život bez stavebního spoření. I když se za to téměř čtvrtstoletí stavebko hodně změnilo, stále má na našem finančním trhu nezastupitelnou roli. Jak ho nyní správně využít, radí Lukáš Urbánek ze společnosti Partners.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P57a15v21e87l 35O94d81r57a35z14i74l 6734169957980

Já mám starý spoření s 3% a úvěr s 3,2% a věru si nestěžuji ;-)

+1/0
4.3.2015 15:11

L95u19k81á58š 60Š37m40a61h51e93l 2627954172184

Ano, překlenovací úvěr je opravdu jen nouzovka. Např. ZUNO nabízí klasický spotřebitelský úvěr díky nulovým poplatkům při schválení + nulové poplatky za vedení + nulové poplatky za předčasné splacení + úročí se jen jistina, ne celá dlužná částka (jako je tomu u překlenovacího úvěru) dnes už levněji, než celá slavná buřinka, která vám v časově omezené akci (!) nabídne zdánlivě pěkných 5,99 %, fakticky jde ale o RPSN okolo 8,5 %.

0/0
4.3.2015 11:08

L57u40k49á41š 93Š58m34a18h53e86l 2217274912134

A to jsem zapomněl na opruz s tím, že je to účelový úvěr, takže musíte do x měsíců doložit účel (= faktury na práci/materiál).

0/0
4.3.2015 11:09

P28a87v80e79l 33O15d29r59a16z66i17l 6944969767800

Meziúvěr se sazbou 3,2%

0/0
4.3.2015 15:06

D36a82n10i28e61l 27K95r27a42u66s 4641153462834

Ještě je tu drobná výhoda, je-li ten úvěr účelový a to je odpočitatelnost úroků od daňového základu.

0/0
4.3.2015 12:57

T73o14m72á26š 23H68e48r75t74i24g 4360846515215

Dojíždím v šestém roce 3 staré smlouvy a docela se mi bude stýskat. Poplatek byl 0,5% za sjednání na internetu, úrok je po celou dobu 2,2%. Nebylo to špatný. V listopadu dám výpověď, v lednu vložím naposledy 3x20tis., abych dosáhl na sedmou státní podporu a v únoru přijdou. Kam s nimi pak nevím, podmínky nových smluv SS už nejsou zajímavé.

+1/0
3.3.2015 19:22

M89a34r36t51i39n 20P76o15s84p43í90š83i66l 8695841616897

proč 20 tisíc? po tolika letech musí stačit něco kolem 15 tisíc

0/0
3.3.2015 20:55

T48o64m53á69š 82H43e90r34t60i67g 4660446345535

Abych měl nárok na státní příspěvek v plné výši 2.000 Kč i za rok 2016, tak tam musím vložit v lednu 20.000 Kč. Tak to je... Ale zase je fajn, že jsem začal spoření v listopadu a končím v lednu, takže mám 7x státní příspěvek za 5 let a 3 měsíce trvání spoření.

+1/0
3.3.2015 23:02

T46o89m20á75š 31H76e39r77t94i54g 4620366665405

Oprava: nárok na 8x státní příspěvek (za roky 09,10,11,12,13,14,15,16) za pouhých 6 let a 3 měsíce trvání spoření.

+1/0
3.3.2015 23:11

B78l77a64h19o15m38í74r 93S12k55o45u64p53ý 8177480858261

Tomáši, vzhledem k tomu, že se do příspěvků účastníka počítají i úroky z vkladů, není nezbytné neustále vkládat rovných 20 TIS CZK. To je zapotřebí pouze v prvním roce pro získání plné státní podpory. V dalších letech je vhodné částku snižovat s ohledem na připsané úroky v daném roce. Alespoň mě to tak funguje....

+3/0
4.3.2015 8:38

T46o27m 98P66á39l29e78k 1741856689718

Ročně naspořím 20000 Kč, stát mi dá 2000 Kč, to je přece 10% zhodnocení. ;-)

+1/−4
3.3.2015 12:52

V35í75ť74a 38K79r63u66t29i88š 1880784245487

Ano, věřím pro 70% naší "finančně gramotné" populace půjde o velmi lákavý a neprůstřelný argument ;-D

+5/0
3.3.2015 12:58

V18a25c25l72a74v 41M74e33d86e15k 5751202295225

a jistě z těch peněz dostanete ten příspěvek každý rok, že?

0/0
3.3.2015 13:12

M79a21r34t89i35n 63V87á35v40r30a 2680883259

Tak si hlavně dejte cílovou částku aspoň dva miliony.

2 000 000 / 20 000 = 100 a 100 * 10 % = 1 000 %

Tisíc procent zisk! No řekněte, kdo vám to dá?

0/0
3.3.2015 13:18

R36o83m28a95n 57H38a29n51u89s 8215627589224

Nikdo nebude bude spořit 100 let.

0/0
3.3.2015 13:36

M92a40r59t51i86n 32M13á53c46a 4169182777538

No jasně ;-D

0/0
3.3.2015 14:20
Foto

M89i42r54o71s84l18a59v 31B57u23d70í83n 8605687442

Kdyby se počítal pouze vliv státní podpory (bez úročení vkladu bankou), tak je to po prvním roce skutečně 10%. To si ale nelze vybrat a úrok 10% realizovat.

Po druhém roce už je to pouze 4,8% (2 000 z částky 20 000 + 2 000 + 20 000).

Po třetím roce 2,4%, po čtvrtém roce 1,9%, po pátém 1,6% a konečně po šestém, kdy si to můžu vybrat, je to zmíněných cca 1,5%.

+3/0
3.3.2015 15:46

P72e15t75r 41J10u69l26i11š 3929330409803

no musíte k tomu ale přičíst ještě úrok - garantovaný - z naspořených peněz...

0/0
3.3.2015 21:29
Foto

M89i49r60o74s26l77a66v 35B67u79d47í67n 8735437372

Jistě, jednak to zmiňuju v závorce a jednak to ignoruje i článek. Dokonce s prodlužující se dobou spoření má úrok (podíl na zisku) čím dál větší vliv. To je vidět hlavně na Penzijním připojištění se zdánlivě lákavým státním příspěvkem, kdy třeba po 20 letech se vliv tohoto příspěvku na výsledný úrok limitně blíží k nule.

+1/0
3.3.2015 21:53

D11a55v40i75d 32P56e18t19r 7550496470605

Musíte spořit 6 let, když máte ještě 2% úročení  (po zdanění 1,7%) a připočtete roční poplatky a poplatek za uzavření smlouvy, pak to vyjde v nejlepším případě kolem 5%  (pokud mírně snižujete částku, tak aby to vždy bylo přesně 20000Kč.  Nicméně i tak je to asi ten nejlepší způsob konzervativního spoření.

+3/0
3.3.2015 16:48

M58a41r83e54k 82Z24a36h90r75a32d31i32l 6854519655211

To jsem se toho dozvěděl teda. Jak z článku, tak z diskuze. Každý si mele to svoje. Očividně - objektivní správná volba kam uložit peníze na delší dobu neexistuje...

+1/0
3.3.2015 12:49

Z46d46e94n92ě41k 95G81l73a91s 7768988158665

Tak mezi uložením peněz a spořením je přece jen rozdíl.

0/0
3.3.2015 15:00

M91a51r64e69k 38Z28a74h19r48a62d23i89l 6294119205791

Tak obecně počítám s tím, že "uložení na delší dobu" znamená minimálně to, aby co nejméně podléhaly inflaci a pokud budou vydělávat, o to líp.

+1/0
3.3.2015 15:06

Z17d53e98n70ě65k 52G44l12a10s 7658648108875

Jistě, ukládá se ale nějaká daná suma. Spoří se víceméně postupně k nějaké sumě.

0/0
3.3.2015 15:10

M71a19r32e59k 90Z69a65h38r79a30d81i37l 6914719375561

Ok, rád bych spořil k nejvyšší možné částce při uložení několika set tisíc během 10 let. Pokud možno bez rizika. :-)

0/0
3.3.2015 15:13

Z39d28e15n62ě71k 81G95l91a61s 7678308858215

Bohužel nemohu sloužit, ale mě nic jiného nezbývalo, než si je vydělat. Šetřením to skutečně nešlo.

0/−1
3.3.2015 15:18

R35o35m27a18n 54J47e74s50c80h95k51e 9298205517245

Můj tchán říká " Není možné si dát h---o do záložny a mít z něj tisíce. Pro normálního smrtelníka jsou dostupné stavební a penzijní připojištění. Státní podpora je 10 % u stavebka a 23 % u penzijka. Pro mladé je lepší stavebko,

pro starší penzijko. Ono záleží jaká je dostupnost k penězům. Ti starší to mají na dohled, chytří stihli a zakroužkovali alespoň výsluhovou penzi. Tu Kalousek zrušil. Snad to opět zavedou. Nikdo nebude šetřit 49 let aniž by si šáhl na peníze. To se týká mých dětí. Čekám na změnu zákona.

             Kdo má peněz více, může investovat do nemovitostí. Také tomu musí rozumět a mít štěstí. Ono nic neroste do nebe.

0/0
3.3.2015 18:18

E28v49a 83D25r52o40z72d18o34v80á 7829197465505

O peníze je potřeba starat se, aby aspoň něco vydělávaly. To znamená dělat si revize uložených peněz cca za 5-6 let. Pokud se o to nechcete moc starat, tak se stejně pohybujete na cca 4-7% p.a. To jsou uložené peníze. Pokud budete chtít obchodovat s penězi, dostanete se výš, ale musíte mít na to čas a znalosti (což většina z nás nemá).

Dřív či později člověk stejně zjistí, že je lepší peníze utratit=užít si. :-)

0/0
3.3.2015 22:05

V63a97c18l96a18v 93M19e55d12e73k 5621822185645

chápu, že Partners obhajuje stavebko. Jsou na něm poměrně vysoké poplatky, budou i vysoké provize.

+2/0
3.3.2015 12:34

V33l65a30d62i84m50í46r 48V80y11s95o81k94ý 8542102291665

achjo

0/0
3.3.2015 12:40

R90a41d43i55m 87J30a12n53o16t34a 5404371222770

Vzdyt ma pravdu ;-)

0/0
3.3.2015 16:36

J39a24k49u73b 82Ř14í27h63a 4985599622411

Máte pravdu. Pokud tedy klient nevyužije nějakých spešl akcí, kdy není poplatek za založení stavebka, například pro děti, tak si běžný poradce přijde na kolik? odhadem 800? To jsou skutečně vyoské provize, já bych je zatrhl. To je přeci nemorální chtít nějaké provize.

0/0
3.3.2015 19:52

E87v27a 68D19r72o40z94d78o41v27á 7639157585245

Já myslím, že je nemorální chtít za práci peníze. ;-D

+2/0
3.3.2015 22:06

V37á57c94l66a68v 42D83v55o94r60s41k43ý 8866281387684

Ehm.....ze stavebka je provize 1% z cílové částky. Takže ze standardního spořícího stavebka s cílovkou 200k je celková provize neuvěřitelných 2.000 Kč.

0/0
10.3.2015 16:00

J87u94l26i93u60s 34C69h63a18l94o90u60p86k53a 4582819610641

Stavební spoření považuji za nemrav nemravnou. Přispíváme těm, co mají tolik, že mohou ještě něco dát stranou. V mé rodině ani rodinách dětí nikdy nikdo stavební spoření neměl. Styděli bychom se, protože jsme vždy na živobytí dokázali vydělat vlastní prací. Jsem ochoten přispět těm, co si nemohou bez vlastní viny vydělávat, ať už z důvodu věku nebo invalidity apod. Ale platit těm, co si mohou spořit a vydávat to za cokoliv (třeba za motorku), nejen bydlení, považují za vrcholnou nemravnost. Dělalo se to za Klause jen kvůli firmám, aby byly ochotny něco takového založit a provozovat.

0/−13
3.3.2015 11:14

J19a60n 24F84r37o22l47í91k 6686120395374

Vážený pane, na příspěvky SS pro některé daňové plátce (které si to v daních zaplatili) se jim vrátilo loni 4,624 miliardy. Podnikatelům s ubytovnami 12 miliard. Většinou jde o nájemníky, kteří si svoji vlastní prací nevydělají ani na slanou vodu.

+4/0
3.3.2015 12:42

F18r55a52n49t66i68š43e24k 60S60k52o11č80d11o86p76o62l81e 9359694636263

Tak především stavební spoření není určené na spoření ale na to abych si jednou půjčil. Já průběžně spořím a už jsem 2x využil pár let dozadu poctivě spořené peníze. Jednou na pozemek v ceně jednotek stovek tisíc kde mi nechtěli dát hypošku a podruhé 100 tisíc na rekontrukci bytu který už byl logicky zastavený na hypošku. Úrok jednou 3,5% (na ten pozemek) předčasně bez sankcí splaceno asi do roka a teď na tu rekontrukci mám úrok mám dojem 4,5% což je furt lepší než spotřebák. Tedy stavební spoření má zásadní výhody jen si je musíte umět najít. A další výhodou je dopředu stanovený úrok z úvěru. Dnes se docela může hodit mít ve smlouvě úrok např. 2,99% a poctivě spořit a třeba za 6-10 let takový úrok jako když najdete až třeba budou hypošky zpátky na 5 nebo třeba i 7%!!R^

+7/0
3.3.2015 9:43

M98a37r14t36i79n 41V65á48v86r76a 2930153659

Jo, to jsem si kdysi taky myslel. Jenže to aby měl člověk křišťálovou kouli! Za 10 let sice může být normální úrok z hypotéky 5 %, ale vy budete mít naspořenou skoro celou cílovou částku, takže úvěr nebude dávat smysl. Pokud byste chtěl na smlouvu sahat (třeba navýšit cílovou částku), zvednou vám úrok. Nemluvě o jiných způsobech, jakým spořitelny lidem rušily staré, pro spořitelnu nevýhodné smlouvy. Vždy si našli cestičku.

Stavební spoření je produkt, kdy má spořitelna v rukou všechny trumfy a vy musíte jen držet pusu a krok, modlit se a věřit ve šťastnou hvězdu.

+3/0
3.3.2015 10:24

F46r15a91n49t56i12š47e91k 36S50k38o64č16d43o29p93o13l24e 9149164806203

No tak do budoucna nevidí nikdo. Ale u stavebního spoření se nemůže stát nic horšího než že jsem 6 a více let spořil s úrokem třeba 1% (to už dneska není zase tak málo) + možná státní podpora. Takže žádná tragédie. A než mít několik stovek tisíc na spořícím účtu s úrokem 1,5% tak to si ty peníze radši dám na to stavební spoření na úvěrový tarif. Viz moje příklady jak se to krásně může hodit. R^

+3/0
3.3.2015 10:57

J98a39n 93F69r54o11l16í17k 6186360265974

Ve vaší kalkulaci chybí poplateček za uzavření smlouvy (zpravidla 1% z CC tedy 2% z Vašich cílových úspor) a poplateček za vedení smlouvy i výpis. Termíňák mám zadarmo, spořák si mohu vybrat kdy chci. Úvěr od SS byl kdysi zajímavý. Dnes banky neúčtují měsíční poplatek za vedení účtu (alespoň některé) a z hlediska zástavy také dost vyměkly.

0/0
3.3.2015 12:47

R39o17m49a70n 12J65e18s60c14h48k73e 9678855387235

Já uzavřel holkám v roce 2011 smlouvy bez poplatku s uročením 3 %.

Něco šetří babička s dědem a já také něco přidám. Nic lepšího pro mladé neznám. Lepší je penzijní připojištění - 23 % podpora. Ale to má smysl pro starší, kteří se k penězům dostanou v dohledné době. Nebo ti co mají sjednanou výsluhovou penzi. Tu Kalousek zrušil.

0/0
3.3.2015 17:56

M55a79r27t30i64n 94V74á42v13r24a 2110483359

Stavební spořitelny zamrzly někdy v minulém století. Poplatek za založení, poplatek za výpis, poplatek za vedení účtu, poplatek za pozdrav....

A pak mi slavnostně oznámí, že pro mě mají předschválený řádný úvěr se skvělým úrokem 5.8 %!!

+15/−1
3.3.2015 8:39

R54o95m85a25n 77J92e56s54c56h69k28e 9808195467315

Nesouhlasím s Vámi. Dostupnost a rychlost úvěrů je daleko větší než v minulém století. Také úrokové sazby jsou nižší než dříve. Podle zákona může být rozdíl mezi tím co Vám dají a za co Vám půjčí max. 3 % Vy máte ještě starou dobře úročenou smlouvu na 3 %. Čím déle tam necháte peníze ležet, tím Váš výnos klesá. Není lepší vybrat a neplatit poplatky ? BABO RAĎ ?

+1/0
3.3.2015 18:02

P26e91t52r 36V11l48c33e63k 5812435435607

Ti partneři říkají pokaždé něco jiného........;-D

+11/0
3.3.2015 7:50

P34a69v59e46l 24P64o95s81p97í19š94i98l 3521564613605

V tomhle jsou Partners dost konzistentni. Stavebko moc nedoporucujou uz par let, a pokud ano, tak uvedenym zpusobem. A kdyz jsou hypoteky pod 2 procenta na 7 let s moznosti splaceni casti jistiny kazdy rok, tak by si jen blazen bral uver od stavebni sporitelny.

A pro ty, co se divi, ze Partners maji x-ty clanek na idnes: udelali deal s Mafrou. Btw i ta hypotecni kalkulacka na idnes je Partners a dikybohu za ni.

+1/0
3.3.2015 9:29

J88a54k50u39b 66Ř35í82h18a 4735109662281

Tohle spojení ale už funguje několik let. To se musí Partners nechat. Dávají hodně na reklamu. Idnes, penize.cz, spousta bilboardů.... jen bych nechtěl vidět náklady. Obvykle platí, že reklamu má ten, kdo to potřebuje. Ale to je jejich věc. Pointa zůstává. Na idnes jsou Partners už několik let.

0/0
3.3.2015 10:10

M79o95n53i20k69a 15K90a20l33e97t57o70v78á 7841406276326

Další idnesácký díl z cyklu "Partners jsou prostě nejlepší aneb Lukáš Urbánek se jen jako řadový redaktor neuživí"

+10/−2
3.3.2015 7:47

J30a51r80o94s56l97a77v 56T76e13p92l97ý 6381224361600

Stavební spoření není vhodné vůbec k ničemu. Na bydlení je lepší hypotéka, díky přístupu stavebních spořitelen je pro menší rekonstrukce lepší americká hypotéka nebo i spotřebitelský úvěr. Pro spoření raději využiji spořící účet (Sberbank 1.63%, Airbank 1.1%) kde mám absolutní volnost. Ale co, Partners jde jen o provize.

+3/−8
3.3.2015 7:36

P50a58v73e98l 36M33o59r46a98v76e23c 3712919262818

Stavební spoření je vhodné. Pro tu spořitelnu (vezme si třetinu státního příspěvku na poplatcích) a pro toho kdo vás k ní dohodí.

Zdravím Partners, spolek bafuňářů o něž si neopřu ani koloRv

+5/−2
3.3.2015 7:59

A24d61a50m 58V56a86r63m61u60ž71a 8225577696139

Stavební spoření je pro spoření nevýhodné, souhlasím, nicméně na rekonstrukci to není špatný produkt právě kvůli nenutnosti zástavy - ono když už máte hypotéku a chcete rekonstrukci, se kterou jste nepočítal, tak peníze dostanete bez poplatku až k refinancu, jinak ne .. Takhle můžete vzít úvěr, sice s větším procentem, ale jak bylo řečeno, pořád lepší, než spotřebák .. 

Spořící účty se jmenují spořící, ale na spoření to rozhodně není dobrý produkt :) spíš to motivuje klienty mít peníze jinde, než na běžném účtě - má to takový ten efekt, že sice si můžu peníze poslat k sobě během pár minut, ale teď je tam prostě nemám a tak je neutratím ... pokud dlouhodobě tvořit rezervu, tak naplnit spořící účet 3-4 platy a pak investice do fondů

+1/−1
3.3.2015 8:49



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.