Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poradna: Kdy musí zaměstnavatel zajistit parkování pro zaměstnance?

Kde zaparkovat auto, když jedu do práce? Věčný problém mnoha lidí. Jaké povinnosti má v této věci zaměstnavatel, vysvětluje čtenáři advokát Jan Kozubek z kanceláře Becker & Poliakoff.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A83n30t82o61n16í84n 55S42e10b94e16r83a 7583528970879

U nás v práci není problém zaparkovat. Jen tam musíte přijet v 6:50 nejpozději. Pak už máte smůlu. Problém je v tom, že můžu do práce chodit až na devět.

Takže když se mi nechce zrovan tak brzo vstávat, tak musím MHD. Což je většinou. ;-D

0/0
25.4.2015 11:27

P17e52t30r 61K34o16š86í29č48e54k 8911630205751

Odpověď pro tazatele: Choď pěšky, ty pitomo!

0/−3
25.4.2015 0:21

P27e35t17r 18S77v91o86b56o48d31a 7322451564

Neverim ze takhle stupidni rozhovor jako je nastinen v clanku by mohl nekde probehnout.

+1/0
24.4.2015 15:30

T61o57m12á45š 80K57a41p52l23a53n 8263109763433

Ono je to ještě jinak - každý inteligentní zaměstnanec se u svého budoucího zaměstnavatele zajímá, jak se do práce dostane, kolik mu to zabere času atd. A když bude mít na výběr firmu A, která bude třeba hned vedle metra, kousek od jeho domu atp., tak takové firmě dá přednost i za nižší mzdu, než oproti firmě B, která je daleko, nedá se tam zaparkovat atd.

Tedy ta firma B, když chce sehnat stejně kvalitní zaměstnance, jako firma A, ačkoliv ji někde na perifierii, tak jim musí dávat větší mzdu (nebo může zaplatit za lepší/dražší prostory s lepší dopravní dostupností atp.).

Tedy dotyčnému vlastně už zaměstnavatel na parkování přispívá - tím že má takovou mzdu, jakou má. Kdyby zaměstnavatel sídlil v centru, u metra, velkého bezplatného parkoviště atd., tak by prostě daný zaměstnanec dostával méně peněz (protože by bylo na stejnou pozici více poptávajících zaměstnanců ochotných pracovat za nižší mzdu).

+5/−2
24.4.2015 11:38

P62a22v60e91l 90Š31e33v76č80í75k 6490735169100

Pokud je zaměstnanec nejen inteligentní, ale i jistým způsobem odolný a  otužilý, pořídí si motorku a alespoň během sezóny ji používá. Malá motorka dnes stojí kolem 20k a jezdí za max. 1,5lt/100km, tedy cca za padoš na kilometr. Navíc není rukojmí veřejné dopravy, žádné jízdní řády a vynucená trasa, čekání na spojení....

A k tomu bonus uspořené životnosti auta které dnes také každý má.

+1/−1
24.4.2015 12:27

O60l14g97a 39S87t58o34j71a45n19o20s16k78a 1338136809901

Uz si predstavuji nejakou managerku v kostymku, podpadcich a nacancanem ucesu Jak si to drandi na mopedu :-DD

0/−1
25.4.2015 19:11
Foto

A18d11a58m 33F43o87r39t40u23s 2337830

Já s takovou pracoval, z kombinézy do kostýmku se převlékala po příjezdu na firmu. No problem.

0/0
28.4.2015 9:31
Foto

B76r36o94n17i50s40l90a19v 55G86a21b27r18y90š 2752509801

A proč zrovna auto? Pokud ho opravdu tak nutně nepotřebuje, stálo by za to vymyslet nějaký příspěvek na použití MHD. Zhruba třikrát denně z Polabin v Pardubicích jezdí kloubový autobus do průmyslové zóny v Černé za Bory. Zaměstnanci s tím nemají problém. Až si budu hledat zaměstnání já, bude to co nejblíž pracovišti, ale zase v lokalitě, kde se budu cítit dobře. Proč pořád auta? Jestli si ale někteří myslí, že se jich na ulici vleze ještě dost a že máme spoustu místa na šíleně obrovské parkovací plochy, tak proč ne. Jen mi to přijde jako mrhání časem i penězi. Znovu připomínám, že to neplatí pro ty, kteří auto nevyhnutelně potřebují. A tím nemyslím lidi, kteří jezdí autem do práce sami a vezou s sebou jen aktovku, přičemž bývají v kanceláři celý den a nikam se nehnou.

+1/−1
24.4.2015 11:36

A84l52a10n 72Ř98e83p41k72a 4575766

částečným řešením jsou parkovací domy, ale to je zase dost drahé. Nebo více propagovat kolo jako dopravní prostředek, zrovna v Pardubicích je to dosti rozšířené :)

0/0
24.4.2015 11:52

P26a25v68e97l 73O35d50r94a19z24i13l 6644479417930

Příspěvek na použití MHD se jmenuje daně a platí ho každý, kdo platí daně.

+2/0
24.4.2015 14:33

M34a14r95t82i49n 42V66o46j57á55č70e33k 9203767511636

mimochodem zrovna Pardubice jet autem třeba na odpolední z Polabin do Černý musí být zážitek kde se tak půl cesty prostojí

0/0
26.4.2015 13:14
Foto

B43r91o63n74i92s86l88a46v 90G66a94b66r36y76š 2292159671

Jo, já vím. Když jdu z univerzity na nádraží, vidím stát kolonu od Stavařova až k zimnímu stadionu.

0/0
26.4.2015 19:09

P77a73v79e44l 88Š17e43v59č78í20k 6520135129390

Nu, odborář by odpovídal jinak ;-)

0/0
24.4.2015 11:25

M28i66k59u68l72á83š 66L11é47v24y 5582915814471

Myslím, že ne. Zákoník práce je jen jeden. Odborář by maximálně doplnil, že v jejich firmě odboráři sjednali takový bonus (pokud tedy fakt sjednali). I proto jsou odbory dobrá věc, ale neřeší všechno.

+1/0
24.4.2015 13:52

J98a20n 79D35l65o64u41h12ý 7714299540839

Je to jednuduche. Naklady na parkovani by mely byt odcitatelne polozky od zakladu dane z prijmu (stejne jako uroky na hypo). Pak by to bylo spravedlive. Pro vetsinu lidi je to totiz objektivni naklad, ktery musi vynalozit, aby vubec mohli vytvorit nejakou "dane z prijmu"R^

+7/−1
24.4.2015 10:02

M29i24l24o75s45l43a88v 37S76t10r75e17j56č30e10k 2767363643843

A proc jenom na parkovani? Co benzin, nebo i nakup samotneho auta?

+3/0
24.4.2015 10:24

M96a35r95t59i67n 40T26e47s46a96ř 2259943403243

To samozřejmě také - jako pracovní cestu. Standardních 3,70Kč za kilometr + spotřeba dle techničáku, nominální vzdálenost trvalé či přechodné bydliště směr zaměstnání saturovaná vzdáleností 100km na jednu jízdu, z toho všeho 0% daň z příjmu.

Znal jsem kolegu, který jezdil denně z Nového Města na Moravě do Brna. Po dvou letech toho nechal a našel si něco blíž domova :-)

Když můžu odečíst úroky na bydlení v 15% výši a stravenky v 45% výši, proč bych nemohl odečíst "rozumné" dojíždění. Když se dorovnávají různé genderové nerovnosti, proč postupně nedorovnat nerovnost OSVČ - zaměstnanec (a to v obou směrech vč. řádné dovolené a nemocenské).

+2/−1
24.4.2015 10:38

M87i63l51o86s71l77a25v 12S54t69r98e43j71č78e44k 2637643753163

Ja jsem jako zamestnanec samozrejme pro. Taky bych si rad koupil nove auto za nezdanene penize. Jenom nevim, kdo by pak zivil stat;-D

+1/0
24.4.2015 10:49

J44i57r58k32a 63K55o44c29h 7954514393605

jak byste si predstavoval tu radnou dovolenou pro OSVC?

OSVC na rozdíl od zamestnance nese riziko, ze nebude prace. zakazky 0, prijmy 0.  pokud jste zamestnanec a zamestnavatel nema zakazky, stejne vam musi vyplatit nejmene 60 % mzdy. prestante porad srovnavat osvc a zamestnance. kdyz se maji osvc tak skvele, seknete s pozici zamestnance a bezte se zivit jako osvc

+2/0
24.4.2015 11:19

P15a45v92e67l 66O58d88r63a85z68i93l 6794359607340

Když zaměstnavatel nemá zakázky, tak vás vyhodí, to nevíte?

0/−2
24.4.2015 14:34

J67i46r13k81a 42K48o87c94h 7664384403875

pokud je to dlouhodoby vypadek zakazekl tak vas propusti, ale stale mate 2 mes vypovedni lhutu a trimesiícni odstupne

0/0
24.4.2015 15:25

P41a36v58e29l 59O25d19r93a96z77i20l 6764159747220

P.S. jaké odvody mají zamci a jaké OSVČ nejlépe dokládá švacsystém, že, zaměstnavatelé a zaměstnanci se snaží dělat přes ŽL, když to jde, a ne opačně.

0/−1
24.4.2015 14:36

A29n74t62o78n96í13n 31P75o81l92i69c95k21ý 9260492361397

Jen na okraj, S system je predevsim o pruznosti. Zabedme okamzitou vypoved bez udani duvodu a s system vyhyne sam.

0/0
25.4.2015 23:06

L35u69k57á37š 37Š49m43a63h26e65l 2367894362354

Proč náklady na parkování? To jako když jezdím do práce vlakem, čímž zbytečně ve městě neblokuji nedostatková parkovací místa, budu znevýhodněn?8-o

+4/−2
24.4.2015 10:47

T76o66m36á67š 30V13e59s43e83l20ý 5595758360899

pokud jezdíte vlakem zadarmo jste již zvýhodněn dost, pokud si to platíte, samozřejmě to do nákladů patří také.

+3/0
24.4.2015 10:55

J28a96n 76M56a51r80t51i44n 6272840919

ono by asi by bolo dobre riesit aj tu parkovaciu firmu ktora chce 800kc/mesiac/miesto niekde na periferii. To je uplne sialena suma. Bohuzial treba pamatat na to, ze to by potom zamestnanci mohli chciet po zamestnavatelovi aj to aby im prispieval na benal. A ouha, to je blbost ze ano? Ak nemam kde neparkovat, tak jazdim na bicykli, jazdim busom, chodim peso alebo si najdem inu pracu. Proste moznosti je moc. Nasa firma ma 3000 zamestnancov a asi 200 parkovacich miest. Ludia sa chvilu burili, ale teraz to funguje tak, ze sa jazdi carpool, viac ludi jazdi MHD a podobne

0/0
24.4.2015 9:55

M35i28l24o79s46l93a85v 55S66t91r38e84j57č29e33k 2797903853473

800kc/mesic mi teda prijde celkem OK castka.

+1/−1
24.4.2015 10:25

J76i60r23k53a 45K29o87c78h 7474554823415

a co chcete na te parkovaci firme resit. nabizi misto za urcitou cenu a ty bud ber nebo nech byt.

0/0
24.4.2015 11:20

M49a51r75t93i83n 44H63e46i25s72l30e68r 4964886212299

Možná by stálo za úvahu, aby to nebylo dodaňováno (časem to bude standard). Naopak by měl mít zaměstnanec právo si odečíst parkovné jako daňový náklad.

Jinak, pokut to zaměstnavatel poskytuje, tak o to má méně peněz na výplaty. Ergo by tedy zaplacením parkovného (plně nebo částečně) pro všechny diskriminoval ty, co autem nejezdí.

0/0
24.4.2015 9:45

Z36d28e10n60ě58k 79J17o40n22á74š 9781609576250

Tak samozřejmě to povinnost zaměstnavatele není. Nic méně na západě je běžné, že firmy budují velká firemní parkoviště pro zaměstnance, případně si najímají parkovací místa v okolí. Je to bráno jako vstřícný krok zaměstnavatele a patří to i do jeho prestiže. Nic méně to neznamená, že musí řešit to, aby všichni zaměstnanci mohli parkovat, zpravidla, kdo dříve přijede, dříve mele.

+6/0
24.4.2015 9:24
Foto

B48á10r83a 60T88u42č81k35o48v44á 2364495316132

... a nemel by mit zamestnavatel take povinnost misto zamestnance pracovat? ;-D

+11/−1
24.4.2015 9:15

K40a53r55e55l 17H68o51r29á54k 2328829683433

... a nemel by mit zamestnanec take povinnost pracovat zadarmo? ;-D

+2/0
24.4.2015 12:04

M44a81r18t65i13n 87N10ě34m30e83c 1468108788461

To je asi vtip ne? Nechce ten mamlas ještě příspěvek na auto, aby se mu lépe dojíždělo do zaměstnání ?

+5/−1
24.4.2015 9:12
Foto

B11á78r65a 33T19u57č13k10o67v29á 2324525886722

... a nemel by mit zamestnavatel take povinnost misto zamestnance pracovat? ;-D

+1/−1
24.4.2015 9:09

K28a54r61e77l 29J97e46r52o39n78ý33m 6609319787206

Tenhle dotaz opravdu může nějaký zaměstnanec myslet vážně?

+11/0
24.4.2015 8:50

O68n19d55ř38e31j 49Š50r88u97b73a21ř 1405441235886

praci jsem hledal i podle toho, abych se do ni dostal bez auta.

+3/0
24.4.2015 8:30

J42a59n 98Š36l15é74g32l 8672790798103

To by byla hrozná sranda, kdyby tohle měla firma jako povinnost. V centru Prahy by pak nebyla asi žádná firma ;-)

+2/0
24.4.2015 8:27

M57a48r86t98i57n 36T34e88s97a20ř 2769243663323

Do centra Prahy jezdí městská. Na různé ty periferie dost často nikoliv. Jistě, je to věcí nabídky a poptávky po zaměstnání. Nicméně například v Německu se to považuje za bonus - zasloužilým zaměstnancům (nejen ředitelům) se postaví nákladné podzemní parkoviště pod novou budovou firmy (příklad firmy - blízko Ostbahnhof v Mnichově; junioři jezdí městskou právě na ten Ostbahnof).

0/0
24.4.2015 10:27

P77e65t63r 14S18t67r11n39a50d 5455723614936

Problém je ten, že tyto areály jsou mnohdy někde za městem a žádná hromadá doprava tam nezajíždí.

+1/0
24.4.2015 7:54

Z72d44e46n50ě74k 57W31e91r12n11h97a25r83t 6157555252788

Fůra firem si najímá autobusy a v podstatě mají vlastní linku někam do centra nebo k nádraží, kde své lidi vozí. Jenže to je jakýsi bonus navíc, na který zkrátka není nárok. To je to, co si lidé neuvědomují, že je velký rozdíl mezi tím, co se musí a co se může nebo co se dělá.

+4/0
24.4.2015 8:28

O64n45d41ř14e37j 18Š68r63u71b21a98ř 1285961505366

ono je to jednoduche - pokud nebude se mit zamestnanec jak dostat do prace, tak tam proste neprujede a firma bude bez zamestancu

0/0
24.4.2015 8:31

Z95d41e60n54ě61k 68W12e65r45n40h75a63r64t 6877335612558

Všechno je věc nabídky a poptávky a kalkulace, zda se to vyplatí. Pokud to bude tak lukrativní práce za takový balík, že se zaměstnanci vyplatí jezdit tam denně taxíkem a stejně na tom bude lépe, tak to rád vezme. A naopak, někdy se zaměstnanci nevyplatí takovou práci brát, ani když se sečte plat a všechny benefity.

+3/0
24.4.2015 8:42

P23a70v79e37l 29F89o45l35t77á85n 4130452324

Vážení spoludiskutující, zbytečně se rozčilujete – další na zakázku uměle vytvořený a popsaný problém, který má za úkol pouze zviditelnit spokojeně se usmívajícího advokáta s obarvenými mladistvými vlásky.

+15/0
24.4.2015 6:55

J72i14ř59í 71H29u52d54e10c 4632191629782

To mi přijde jako megadrzost...na tohle se vůbec ptát...Když budu lítat helikoptérou, tak by zaměstnavatel mohl kvůli mě udělat heliport, ne?

+26/0
24.4.2015 0:38
Foto

V95l72a61d54i13m75í47r 59V52o14l36k70o 6970752517259

A přístav...kupuji veslici.;-)

+8/0
24.4.2015 0:46

E28v82a 81J98a30š23k66o71v14á 6914671803171

Jenom tu? Vám nedávají příspěvěk na jachtičku? Tedy to bych tam asi nedělala;-).

+3/0
24.4.2015 9:31

J54a59n 60K26a58č32e26r 4830809739203

Zaměstnavatel není dojná kráva. Na co ještě by mohl být příspěvek? Hodinky s vodotryskem pro každého zaměstnance? Rv

+25/0
24.4.2015 0:10

R64a85d78o67v76a88n 73D53l10u38g81o79s36z 3636581828156

Zaměstnanec také ne. Každý zaměstnavatel by si měl vážit svých zaměstnanců, kteří dojíždějí do práce a toto také náležitě ohodnotit. Otázkou samozřejmě je, jaká kritéria zvolit, aby nedocházelo ke klasickému vyčurankovskému zneužívání. Příspěvek od kolika kilometrů dojíždění... 

Předně je vždy důležitá taková domluva, aby obě strany odcházely spokojené. Ani váš návrh, ani návrh zaměstnanců na plné proplácení není fér.

+3/−10
24.4.2015 1:15

T88o49m21á17š 66N51e97u53m74a53i48e53r 9349410468197

Ať si najde tedy zaměstnanec job někde jinde, když má problém se zaměstnavatelem.

+7/0
24.4.2015 5:15

R71a44d43o43s98l93a24v 28K24l79a78u72d79a 5334628104482

Lidí je na světě jako ...... Zaměstnavatel si nebude někoho vážit jen proto že dojíždí 150 km. Pokud ho může nahradit za kohokoliv místního, tak není co řešit.

+8/0
24.4.2015 5:58





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.