Diskuze

Poradna: Kdy musí zaměstnavatel zajistit parkování pro zaměstnance?

Kde zaparkovat auto, když jedu do práce? Věčný problém mnoha lidí. Jaké povinnosti má v této věci zaměstnavatel, vysvětluje čtenáři advokát Jan Kozubek z kanceláře Becker & Poliakoff.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

U nás v práci není problém zaparkovat. Jen tam musíte přijet v 6:50 nejpozději. Pak už máte smůlu. Problém je v tom, že můžu do práce chodit až na devět.

Takže když se mi nechce zrovan tak brzo vstávat, tak musím MHD. Což je většinou. ;-D

0 0
možnosti

Odpověď pro tazatele: Choď pěšky, ty pitomo!

0 3
možnosti

Neverim ze takhle stupidni rozhovor jako je nastinen v clanku by mohl nekde probehnout.

1 0
možnosti

Ono je to ještě jinak - každý inteligentní zaměstnanec se u svého budoucího zaměstnavatele zajímá, jak se do práce dostane, kolik mu to zabere času atd. A když bude mít na výběr firmu A, která bude třeba hned vedle metra, kousek od jeho domu atp., tak takové firmě dá přednost i za nižší mzdu, než oproti firmě B, která je daleko, nedá se tam zaparkovat atd.

Tedy ta firma B, když chce sehnat stejně kvalitní zaměstnance, jako firma A, ačkoliv ji někde na perifierii, tak jim musí dávat větší mzdu (nebo může zaplatit za lepší/dražší prostory s lepší dopravní dostupností atp.).

Tedy dotyčnému vlastně už zaměstnavatel na parkování přispívá - tím že má takovou mzdu, jakou má. Kdyby zaměstnavatel sídlil v centru, u metra, velkého bezplatného parkoviště atd., tak by prostě daný zaměstnanec dostával méně peněz (protože by bylo na stejnou pozici více poptávajících zaměstnanců ochotných pracovat za nižší mzdu).

5 2
možnosti

Pokud je zaměstnanec nejen inteligentní, ale i jistým způsobem odolný a  otužilý, pořídí si motorku a alespoň během sezóny ji používá. Malá motorka dnes stojí kolem 20k a jezdí za max. 1,5lt/100km, tedy cca za padoš na kilometr. Navíc není rukojmí veřejné dopravy, žádné jízdní řády a vynucená trasa, čekání na spojení....

A k tomu bonus uspořené životnosti auta které dnes také každý má.

1 1
možnosti

A proč zrovna auto? Pokud ho opravdu tak nutně nepotřebuje, stálo by za to vymyslet nějaký příspěvek na použití MHD. Zhruba třikrát denně z Polabin v Pardubicích jezdí kloubový autobus do průmyslové zóny v Černé za Bory. Zaměstnanci s tím nemají problém. Až si budu hledat zaměstnání já, bude to co nejblíž pracovišti, ale zase v lokalitě, kde se budu cítit dobře. Proč pořád auta? Jestli si ale někteří myslí, že se jich na ulici vleze ještě dost a že máme spoustu místa na šíleně obrovské parkovací plochy, tak proč ne. Jen mi to přijde jako mrhání časem i penězi. Znovu připomínám, že to neplatí pro ty, kteří auto nevyhnutelně potřebují. A tím nemyslím lidi, kteří jezdí autem do práce sami a vezou s sebou jen aktovku, přičemž bývají v kanceláři celý den a nikam se nehnou.

1 1
možnosti

A53l20a93n 20Ř94e39p16k72a

24. 4. 2015 11:52

částečným řešením jsou parkovací domy, ale to je zase dost drahé. Nebo více propagovat kolo jako dopravní prostředek, zrovna v Pardubicích je to dosti rozšířené :)

0 0
možnosti

Nu, odborář by odpovídal jinak ;-)

0 0
možnosti

Myslím, že ne. Zákoník práce je jen jeden. Odborář by maximálně doplnil, že v jejich firmě odboráři sjednali takový bonus (pokud tedy fakt sjednali). I proto jsou odbory dobrá věc, ale neřeší všechno.

1 0
možnosti

J88a75n 84D68l49o69u40h31ý

24. 4. 2015 10:02

Je to jednuduche. Naklady na parkovani by mely byt odcitatelne polozky od zakladu dane z prijmu (stejne jako uroky na hypo). Pak by to bylo spravedlive. Pro vetsinu lidi je to totiz objektivni naklad, ktery musi vynalozit, aby vubec mohli vytvorit nejakou "dane z prijmu"R^

7 1
možnosti

A proc jenom na parkovani? Co benzin, nebo i nakup samotneho auta?

3 0
možnosti

J74a65n 60M12a51r50t35i82n

24. 4. 2015 9:55

ono by asi by bolo dobre riesit aj tu parkovaciu firmu ktora chce 800kc/mesiac/miesto niekde na periferii. To je uplne sialena suma. Bohuzial treba pamatat na to, ze to by potom zamestnanci mohli chciet po zamestnavatelovi aj to aby im prispieval na benal. A ouha, to je blbost ze ano? Ak nemam kde neparkovat, tak jazdim na bicykli, jazdim busom, chodim peso alebo si najdem inu pracu. Proste moznosti je moc. Nasa firma ma 3000 zamestnancov a asi 200 parkovacich miest. Ludia sa chvilu burili, ale teraz to funguje tak, ze sa jazdi carpool, viac ludi jazdi MHD a podobne

0 0
možnosti

800kc/mesic mi teda prijde celkem OK castka.

1 1
možnosti

Možná by stálo za úvahu, aby to nebylo dodaňováno (časem to bude standard). Naopak by měl mít zaměstnanec právo si odečíst parkovné jako daňový náklad.

Jinak, pokut to zaměstnavatel poskytuje, tak o to má méně peněz na výplaty. Ergo by tedy zaplacením parkovného (plně nebo částečně) pro všechny diskriminoval ty, co autem nejezdí.

0 0
možnosti

Tak samozřejmě to povinnost zaměstnavatele není. Nic méně na západě je běžné, že firmy budují velká firemní parkoviště pro zaměstnance, případně si najímají parkovací místa v okolí. Je to bráno jako vstřícný krok zaměstnavatele a patří to i do jeho prestiže. Nic méně to neznamená, že musí řešit to, aby všichni zaměstnanci mohli parkovat, zpravidla, kdo dříve přijede, dříve mele.

6 0
možnosti