Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak investovat do fondů, aby želva porazila zajíce

V západních ekonomikách jsou fondy běžnou součástí úspor domácností. Čeští investoři jsou ovšem čtvrt století po revoluci stále nedůvěřiví. Stigma z divokých 90. let je však dávno pryč, nebojte se krachů a tunelů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J78a14n 28Č12e18r88m41á42k 4769708525607

A není lepší -teď nemluvím o pravidelném investování- místo fondů koupit např. za 100 tisíc garáž a tu následně pronajímat?

i kdyby za 500,- Kč měsíčně, což vám udělá cca 6 000 za rok a to je 6%...

 A to se nechá ta garáž pronajímat podstatně dráž, je-li pěkná na dobrém místě...

+1/0
22.4.2015 10:59

R78o51s22t86i47s51l78a33v 30C35a11h20a 8115601520682

Zapomnel jste na dan z nemovitosti, dan z prijmu a taky ta garaz generuje nejake naklady (na opravy, elektrina).

0/0
22.4.2015 16:38
Foto

J91a52n 12Č51e19r75m70á88k 4879178635387

daň z nemovitosti je v případě garáže zanedbatelná, daň z příjmu samozřejmě počítat musíme, ovšem to se týká každého výdělku (z fondů či akcií tedy v případě, že je nedržíte alespoň 3 roky) a elektřinu naúčtujete nájemci... 

Přesto si myslím, že vzhledem ke všem okolnostem je podobná investice jistější, méně riziková i výnosnější... Obzvlášť, pokud výnosy neprojíte, ale znovu investujete...

0/0
22.4.2015 17:20

F98r30a85n60t56i39š13e55k 68H74l66u77č82n42ý 6150777923263

Já si investuji sám a mám roční výnos přes 15 % a to nejsem žádný odborník. Informace jsou všude. Stačí si místo krimi zpráv přečíst pár zpráv z ekonomiky. Banky a různé fondy nás dost odírají, když nám nabízejí ročně 1,5 %. Když si najdete rozumného brokera, tak váš poplatek za nákup akci na americké burze může být jen 0,1 % z investice nebo do 10 dolarů. Investiční fondy žijí jen díky poplatkům, které z vás tahají. Pár lidí od partners znám a jsou to jen vycvičené loutky. Nabízejí vám jen z čeho mají největší provizi. Navíc to jsou lidi, kteří jsou rádi, že mají nějaký učňák.

+1/0
21.4.2015 22:06

P51e64t30r 48S89v73o29b42o83d17a 7612341784

Jo primo pres americkeho brokera je to opravdu temer zadarmo narozdil od fondu. Ale 99% lidi na tohle proste nema protoze nedokaze prijmout zodpovednost za investice. Kdyz pouze date penize do fondu a investice ztrati za rok 50% hodnoty tak muzete porad obvinit fond ze neumi investovast, ze Vas podvedl atd. Kdyz ale investujete primo pres brokera tak muzete dusledky hazet jen na sebe a to prave tech 99% lidi nesnese.

0/0
22.4.2015 9:26

A83n23t78o13n43í74n 53Z80e97l15e82n92ý 2354733281186

Nějak jsem přehlédl označení „Komerční sdělení“, je na tom někdo podobně?

+2/−1
21.4.2015 19:53

J13a96r76o71s46l51a42v 89S19ú55k66u27p 8710314501308

Mám něco přes partners od roku 05/2008, pravidlená měsíční investice. Po odečtení poplatků čístý výnos za 7 let při aktuálních cenách 35 procent, cca 5procent ročně.

0/0
21.4.2015 15:00

F89r90a53n97t79i97š40e34k 22H28l45u81č37n22ý 6250557213393

Od partners se mi to zdá až moc.

0/0
21.4.2015 21:52

J86a39n 88M87u36c50h33a 8699566762566

vybiram akcie sam a cteni vyrocnich zprav mam jako konicek ;-)

0/0
21.4.2015 13:48

P80a58r56t84n92e11r81s 75F48i19n72a72n64c53i10a69l 14S76e92r10v55i87c84e91s 9601413622494

Příjmy jsou tam jednoduše proto, aby výsledná rezerva vyšla oněco vyšší. Ať se  počítá tak nebo tak, 3 měsíce jsouskutečně naprosté minimum. (Viz také tento aktuálníprůzkum: www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/308484-prumerna-domacnost-by-z-uspor-prezila-tri-a-pul-mesice/). Aby článek nebyl neúnosně dlouhý, nepřišlo mi účelné to dál rozvádět, důležité je, že bez likvidní rezervy by se do investování skutečně nemělnikdo pouštět. Zní to jako triviální rada, ale v praxi se to občas stává. S pozdravem, Aleš Tůma.

0/0
21.4.2015 13:03

P29a38r32t31n82e52r63s 70F60i87n35a40n49c16i11a65l 23S73e45r87v65i45c55e75s 9561313682944

Reakce byla na příspěvek Michala Horáka z 12:16.

0/0
21.4.2015 13:08

M65i95l52e39n60a 61K47l25o86u88č30k11o82v49á 1814783461530

Tady je jedna neferova věc - poplatky pri nákupu fondů se vybírají předem, takže když nevydelate,nebo dokonce prodelate,poplatky vam nikdo nevrati. Ferovejsi by bylo uctovat poplatky tehdy,kdy fond vydělá, pak by spravci a manažeři fondů byli lip motivováni a vybirali by ziskové společnosti. Takhle za vás nakoupí buhvijake dluhopisy,akcie, které nikdo nezná a tudíž je malý predpoklad nejakeho zisku, tedy zhodnocení pro vas-drobne investory.

+3/0
21.4.2015 12:44
Foto

I93v53o 31B71e27č25v53á96ř 1134736619

Paní Kloučková,

domnívám se, že v tom máte trochu zmatek. Poplatky při nákupu fondu jdou z naprosté většiny jako odměna zprostředkovateli za službu, kterou Vám poskytl (o její kvalitě teď nemluvím).

Fondy mají management fee a to jsou roční poplatky (obvykle 0,5 - 2% p.a.), bez ohledu na to, zda fond vydělal nebo ne. Dále mají tzv. high watermark fee (obvykle 10 - 20%), což je poplatek navíc, který si fond účtuje z výnosu při dosažení historického maxima.

K Vaší teorii o účtování poplatků pouze tehdy, když fond vydělá...

Jak si myslíte, že by se lidé dívali na to, že jim zaměstnavatel vyplatí roční mzdu pouze tehdy, když skončí v ročním účetním období v zisku?

+1/−1
21.4.2015 13:08

M75i10l23e56n96a 74K18l57o74u77č12k89o23v75á 1924723611470

Zmatek nemám,ale nebudu se s Vami dohadovat.Proto je tedy vždy nejvyšší tlak na nákup fondů s nejvyšším vstupním poplatkem.  Ještě jste zapomněl napsat, že každý investor musi vyplnit investiční dotaznik ,vlastnoručně podepsat nebo už to neplatí?

+1/0
21.4.2015 13:21
Foto

I83v66o 19B32e61č76v47á33ř 1484796979

V případě nepoctivých rádců je to velmi pravděpodobné. Osobně preferuji pokud možno co nejnižší vstupní poplatky, existují i fondy s nulovými vstupními poplatky, které mají pouze výstupní poplatek při nedodržení minimálního investičního horizontu. To při správném rozložení financí nehrozí.

Přednost ovšem dávám smysluplné a vhodné investiční strategii, která v některých případech nemusí být s minimálními náklady kompatibilní (jednoduše nejsou ty možnosti).

Investiční dotazník se stále vyplňuje a jeho forma a obsah záleží na typu poskytované služby, každopádně nevidím souvislost mezi investičním dotazníkem a našimi předchozími příspěvky.

+1/−1
21.4.2015 13:38

V42á56c87l84a48v 86Š75u72b13r18t 9417333138677

Dluhopisové fondy vám peníze s jistotou umoří. Akciové fondy zatím vydělávají díky enormnímu úsilí centrálních bank po celém světě pumpovat do nich novou a novou likviditu - otázka je, jak dlouho to může trvat...Osobně bych investoval raději do všeho, co vám k něčemu bude - bydlení, soláry, zateplení,...

0/0
21.4.2015 12:32

P50e13t39r 54S77v53o63b16o22d46a 7642381234

Aneb. Optimista investuje to akcii, pesimista do bydleni, realista do zbrani. Protoze i to bydleni Vam muze nekdo sebrat ;)

+1/0
21.4.2015 12:37

V33á75c32l58a93v 19Š25u27b89r26t 9507363108297

Jestliže ale budete investovat do zbraní, přibližujete tím svět, ve kterém si ničím nebudete moci být jistý..

0/0
21.4.2015 12:44

J68i53ř16í 60P62a50u80l 3586465917552

Anebo si bude moci být jistý, že existuje někdo, kdo je ve střelbě rychlejší.

0/0
21.4.2015 14:07

M93i26r91o30s20l33a55v 35Š63i98m49k54o 7235313182855

Kromě znalostí o firmách je nutné i hodnotit celkovou ekonomickou situaci světa. A jak se shodují ekonomové, tak něco negativního přijde. Fond byl, je a bude riziko. Jistotu zisku mají jen majitelé fondu, protože inkasují poplatky. Fond je pro ty, co mají opravdu hodně peněz a chtějí si zahrát. Rada v článku, aby investovali lidé, co mají peníze na tři měsíce, by snad měla být trestná.

+2/−2
21.4.2015 10:35

M77a34r61t13i54n 58T84e19s98a61ř 2829233573633

Když jsem zrušil nevýhodné KŽP (zaměstnavatel jej přestal podporovat), získané peníze jsem nalil do fondů (mj. abych je neutratil). Za tři roky výnos 30% (ano, měl jsem štěstí a kupoval jsem v minimu) a mám to jako likvidní železnou rezervu (nejsou to žádné "islandské" fondy, část jsou české dluhopisy a část akcie). A není to u partners (abych nebyl nařčen z reklamy).

Že něco negativního přijde, to už čekáme 20 let a naštěstí furt nic, jen nějaké splasknuté bubliny typu Řecko, Španělsko a realitní trh v USA. Zatím jsou tu jen oni dávno předpovězení úprchlíci.

0/0
21.4.2015 12:03

P85e83t76r 64S77v27o94b16o66d69a 7252711114

Tak ono "predpovidat NECO" nevyjde asi nikdy z mody. Na druhou stranu na celem tohle predvidani NECEHO je zalozena diverzifikace. Muzu treba predpovedet ze pristi rok padne koruna nebo euro nebo bude menova reforma nebo alespon bude u nas valka .. takhle to zni bombasticky ale kdyz dodam ze to je s pravdepodonosti cca 1% tak to uz zni celkem realne. Staci se podivat 100 let do minulosti jak meny padaly, staty bankrotovali a kolik valek probehlo. V takove optice je i to 1% mozna podhodnocene.

Dlouhodobe se investovani vyplati, stejne tak jako se dlouhodobe vyplati bydlet v evrope v CR a mit na uctu eura nebo koruny a nebydlet nekde tramtarii a mit na uctu tramtaraky. Ale rikizo ze NECO se podela tu je vzdy. Pro takove pripady je proste dobre byt nejak diverzifikovan.

+1/−1
21.4.2015 12:17

V78á24c40l83a52v 76Š72u56b96r43t 9467963198167

V globální ekonomice vám diverzifikace moc nepomůže. Jediná výhoda fondů je, že jejich majitelé (kteří rozhodují) chtějí být pořád bohatší, a proto je nutné tisknout nové a nové peníze. A kdyby se snad centrální banky chtěly cukat, poukáží na stamiliony nebohých střádalů, kteří by přišli o své peníze jako první (pochopitelně). Takže myslím, že tiskárny ještě nějakou dobu půjdou na plný výkon: to se z toho dřív všichni zblázníme, než by někdo dostal odvahu a zatáhl za záchrannou brzdu.

0/0
21.4.2015 12:42

P91e67t37r 19S97v70o76b24o72d89a 7442141224

Jasne takze si mam zase nechat poradit od Partners. Posledne me jeden clovek pracujici u Partners radil ze si mam vzit maximalni hypoteku kterou me dokaze banka dat (na o dost vetsi castku nez potrebuji) a penize co z ni nebudu potrebovat na bydleni investovat prave do fondu ... jak me krasne vlastne ta hypoteka jeste bude vydelavat ... ani se ezminil o nejakem riziku a kdyz jsem se zminil ja tak se me jeste zacal vysmivat ze riziko je vsude. Pro takovehle "poradce" by se mela obnovit stara tradice koupani ve Vltave.

+11/0
21.4.2015 9:48

M78a21r63t45i40n 53C78e69r78v24e19n16y 2503108666528

No teoreticky v laboratornich podminkach by mel pravdu, jenze v realite byste nakonec prisel o dum a snazil se o osobni bankrot ;-D

+2/0
21.4.2015 10:12

P47e79t54r 71S34v36o78b56o71d54a 7932851164

To je prave ono. Teoreticky je vyhodne kupovat recke statni dluhopisy protoze maji vysoky urok. Teoreticky je jeste lepsi kupovat dluhopisy nejake bananove republiky s nestabilnim rezimem ... teoreticky ;)

Problem Partners je ten ze u nich "poradce" delaji lidi co vetsinou zadne prakticke zkusenosti nemaji a ani neumi prakticky pracovat s vlastnima penezma protoze ani zadne nema (typicky VS odpadlik, SS co nemuze sehnat praci apod.) Jedine znalosti co maji jsou ty teoreticke ktere ziskaji na nejakem rychlokurzu od Partners. A ty jsou, svete div se, zamerene hlavne na prodej produktu a sluzeb.

Takze typicky poradce Partners je potom 25-30 lety "student" co ma v hlave plno produktu, sluzeb a libivejch frazi ze je schopen prodat i kombinaci americke hypoteky a fondu a snad tehle "rade" i sam veri. O tom jak funguji akciove, komoditni futures trhy nebo forex netusi vubec nic ale dokaze pul hodiny bez preruseni vypravet o tom jak prave pro vas je kombinace americke hypo + "nejakeho" fondu to nejlepsi.

Tem co tyhle "rady" nekriticky prijmou jen drzim palce at jim to neskonci prave tim osobnim bankrotem.

0/0
21.4.2015 10:40

P33a94r79t39n96e60r91s 61F12i92n27a48n36c77i58a30l 67S96e13r34v76i91c44e71s 9781853982634

Dobrý den, pane Svobodo,

dovolím si zareagovat na Váš příspěvek v diskusi. Nevím, odkud jste čerpal znalosti o vzdělání a struktuře poradců Partners,, dovolím si Vám poskytnout oficiální data, která máme k dispozici.

Průměrný věk našich poradců je 32 let, v současné době jich máme cca 2300 a cca 57 % jich má středoškolské vzdělání s maturitou a 40 %, má vysokounebo vyšší odbornou školu. 3 % historicky nemají maturitu, jedná se o poradce, kteří u nás působí minimálně šest let a více. Ti si ji nyní dodělávají. Také zhruba 70 našich poradců se může pochlubitzkouškou €FA™, což je European Financial Advisor.

Poradci u nás vespolečnosti musí získat všechny potřebné certifikace a registrace pro výkon svéčinnosti – PPZ, VZ, registraci na penze, zkoušku na bankovní služby, AML test,investiční poradenství, úvěrové certifikace, navíc

získávají vzdělání v produktové oblasti –tzn. v oblasti hypotečních úvěrů, investic, stavebního spoření, pojištění a dalších.

Tolik tedy ke vzdělání našich poradců.

Co se týká Vámi popisovaného konkrétního případu, nebudu se k němu vyjadřovat, protože neznám všechny podrobnosti. Pokud ale trvají vaše pochyby o vhodnosti nabízeného řešení ze strany poradce, neváhejte se obrátit na naše reklamační oddělení, kde se na případ podívají podrobněji.

Viola Baštýřová

0/−1
21.4.2015 11:32

P91e89t45r 66S71v46o82b44o79d18a 7882181154

Na reklamacni oddeleni se obracet nemusim protoze nejsem klientem ;) To co jsem zazil bylo v prubehu nezavazne diskuze o hypotekach na nichz mimo jine ten poradce byl schopen vyjednat zajimavou sazbu. Sazbu vyjednat dokazal a pro tu bych za nim klidne prisel, ale pro "poradenstvi" opravdu ne.

Co se tyka slozeni zastupcu Partners v cele republice tak hodnotit samozrejme muzu jen individualni pripady a verim ze v tech 3000+ budou i opravdu odbornici a lide co dokazi pomoci a poradit a nehoni se jen za provizi avsak moje osobni zkusenost z tech malo pripadu co jsem potkal hovori tak jak hovori. Ostatne system se vzdy tak trochu chova podle toho jak je meren a pokud mirou uspechu jsou provize tak je jasne ze system bude optimalizovat prave provize. Je ostatne jasne ze tohle "zadarmo" poradenstvi se nekde zaplatit musi ;)

Co se tyka vzdelani, zkousek, atestaci atd. tak opet verim ze existuji i poradci pro nez to neni "jen papir". Ale moje osobni zkusenost zase jen potvrdila ze "kdo neumi radi".

Shrnul bych to asi tak ze do Partners bych doporucil jit jen pokud uz clovek presne vi co chce a v Partners na to co chce muze dostat mozna o trochu lepsi "procenta". Ale pokud nekdo vubec netusi co chce a jake jsou moznosti tak muze setkani s nekorektnim poradcem vest k podobnym zhovadilostem jako kombinace americka hypo+investovani apod.

V takovem pripade muze byt po case pro "investora" sice cenou utechy ze se bude moci vypovidat na reklamacnim, ale od financni tisne nebo dokonce osobniho bankrotu mu to uz nepomuze.

+2/0
21.4.2015 11:53

P49a53r61t16n44e56r77s 57F87i73n51a69n19c24i88a32l 10S52e96r96v10i70c66e36s 9551123532424

Pane Svobodo, je mi líto, že máte takovouto osobní zkušenost s poradcem, ale jak píšete, jedná se o jednoho konkrétního poradce. Stejně jako v každé jiné společnosti jsou i v našem odvětví poradci lepší a horší. Přesto se domnívám, že celkově finanční poradenství je obor, který dokáže lidem kvalitně pomoci se správou osobních a rodinných financí.

Viola Baštýřová

0/0
21.4.2015 13:22
Foto

J78a22n 78Č88e97r84m32á39k 4379378325187

máte paní Baštýřová pravdu, Jsou poradci takoví a makoví. 

Zásadní problém však je firma jako taková a její systém fungování.

 NIKDY bych si nenechal radit od firmy, která má x stupňový systém MLM, kde musí poradce zaplatit x lidí nad sebou a je všemi tlačen do množství obchodů, ze spousty poradců jsou časem chudáci bez přátel a rodina se jim vyhýbá (nejprve je totiž třeba VYTĚŽIT rodinu a známé, kteří ho neodmítnou, že?!!!) a fluktuace je tam naprosto obludná... 

Víceúrovňový marketing může být vhodný na prodej drogerie či kosmetiky, ale v poradenství a finančnictví obecně by to mělo být zakázáno!...  

Obzvlášť při práci s lidmi, kteří jsou pouhými běžnými občany bez finančního a obchodního vzdělání...

0/0
22.4.2015 21:17

V50á74c27l48a75v 56Š56u56b59r43t 9367203918177

Já si dovedu představit, že něco takového poradí člověku, který má rád riziko a trochu toho adrenalinu. Což ale pan Svoboda zřejmě nebude. Jinak mě celkem překvapilo, že by banka byla ochotna přihlížet tomuto druhu využití prostředků z hypotéky..

0/0
21.4.2015 12:25

P43e82t27r 16S14v90o23b97o45d19a 7842521844

No tam slo o to ze bych si mohl dovolit vzit hypo jen na cca 30% nemovitosti protoze zbytek mam. On me ale tvrdil ze si mam vzit max co banka dovoli (pravdepodobne 85% tusim) a ten rozdil (55%) investovat do fondu. Takze penize banky by defakto sli do nemovitosti. Jinak u americke hypo je to tusim bance jedno ta je nastavena tak ze i kdyz prestanete splacet banka neprodela diky zastave.

Co se tyka rizika tak jsem opravdu spise konzervativni ale cast "zbytecnych" penez investuji i primo na burze s rizikem a moznym ziskem nekolik procent "denne" nikoliv rocne takze zas takova backora nejsem. Ale je to cele o diversifikaci a o tom ze tyhle penize muzu odepsat a muj zivotni standard tim nebude trpet.

Hrat ale "ruletu" s cca 50% hodnoty nemovitosti ve fondu s hypotekou na krku a temer nulovou rezevrou penez to nepovazuji za rizikovou investici ... to je uz totalni SILENOST.

+3/0
21.4.2015 12:35

V86á83c60l94a77v 44Š56u31b81r31t 9907793978547

Tak to je sice zajímavé - vyděláte rozdíl mezi zhodnocením a sazbou hypotéky, ale nevím jestli to za to riziko stojí. Řekl bych, že ne.

0/0
21.4.2015 12:56

P92e98t51r 11S85v80o63b11o15d33a 7332451184

Asi takhle. Samotna hypo je riziko. Samotne fondy jsou riziko. Pokud vezmete penize z hypo a vlozite je do fondu tak to riziko jen nasobite. Je to vlastne opak diverzifikace. A proc ? Kvuli ve vysledku rozdilu 3-5% pa ze kterych jeste zaplatite dan ? Osobne si myslim ze je lepsi v tomto pripade "investice" do dobreho spanku. Verte tomu ze az prijde konec fixace, hypo sazba pujde o par procent nahoru a zaroven vas fond zacne prodelavat tak se moc v noci nevyspite ;)

0/0
21.4.2015 13:08
Foto

I19v15o 64B42e95č90v69á72ř 1954646659

Pane Svobodo,

neznám Váš případ, ale dovolím si přidat svůj pohled na podobné případy.

Souhlasím s Vámi, že hypotéka je riziko a domnívám se, že nejdůležitějším cílem každého člověka beroucího si hypotéku, by mělo být dostát svým závazkům (tj. splatit) a tudíž minimalizovat riziko neschopnosti splácet a tím přijít o nemovitost.

S tím souvisí, proč nesouhlasím s úvahami většiny lidí, kteří se kvůli nižší hypotéce zbavují všech svých rezerv. Domnívám se, že pokud má člověk dostatečné příjmy, měl by si co nejvíce prostředků nechat ve svém vlastnictví. Tím si zachová finanční polštář, kdyby se cokoli pokazilo a také možnost volby, protože i když si vezme 30 letou hypotéku, pořád bude mít pravidelné fixační období, kdy se v případě potřeby může hypotéky zbavit.

Následná investice těchto rezerv do fondů je v dnešní době zajisté určitým využitím finanční páky. Ekonomická teorie říká, že cizí kapitál je levnější než vlastní kapitál a to samé platí zde. Zkrátka dnes si peníze z banky jste schopen půjčit velmi levně a dokonce i některé termínované vklady mají vyšší úročení než  jsou dostupné hypoteční sazby v ČR.

Nemohu souhlasit s mírou rizika, kterou fondům přisuzujete. Z dlouhodobého hlediska považuji majetek ve fondech (dobře diverzifikovaný) za méně rizikový než číselné zůstatky na bankovních kontech nebo než peníze vložené do nemovitosti, na kterou má banka zástavní právo, pokud já nebudu schopen dostát svým závazkům.

Pro úplnost, po uplynutí 3 let jsou investice do fondů zproštěny 15% daně z výnosu.

Ivo Bečvář, €FA

+1/0
21.4.2015 13:30

P91e63t70r 35S21v91o47b17o59d97a 7242561434

Ty "levne" penize banky pri uvazovane dobe splaceni 30let uz zas tak "levne" nejsou a pokud zvolite fixaci napr. 5 let tak pri fixaci a refinancovani muzete take zjistit ze PRIBOR zatrecene stoupl hyposazby jsou najednou na 5% a nebo i vice a vam zbyva diky tomu k "doplaceni" vice nez na zacatku (pokud nevyhrajete sportku nebo neumre bohaty strycek).

Fondy jsou super a zisky bombasticke (od roku 2008) ale proc se nepodivat take na 30lety horizont ? Proc ten graf orezavat rokem 2008 ? Aha ono v delsim horizontu je videt opravdu oskliva mistecka na grafu.

Co se tyka bezpecnosti fondu a levnych hypotek tak asi takhle. Pokud by investovani s fondem byla takova vyhra a vzit si hypoteku byla takova vyhra tak banky musi byt rizeny spolkem hlupaku. Proc by banky pujcovali penize na hypo kde vydelavaji radove 1-1,5% rocne kdyz muzou investovat do bezva fondu a vydelat treba 10% rocne ? Proc davaji tyhle penize jinym lidem ? To museji byt ty banky uplne hloupe.

Kdepak ony jsou moc chytre protoze vedi ze tech 1-1,5% z hypotek je pro ne defakto jistota zatimco tech 10% z fondu je jen virtualni cislo ktere neznamena vubec nic .. pouze to ze se minuly rok fondum darilo. Pokud by banky dokazali nekde dlouhodobe vydelat 2% rocne tak se nebudou snazit lovil klienty na hypoteky s 10letou a i delsi fixaci kde vydelaji mene.

0/0
21.4.2015 13:59
Foto

I33v13o 87B82e80č59v36á58ř 1684346509

Pane Svobodo,

musím říci, že jste mne tímto příspěvkem velmi zklamal.

1) V době konce fixačního období můžete dluh libovolně umořit, tzn. platíte pouze dluh nikoli úroky. Ponecháte-li si na začátku hypotéky peníze dle mého předchozího příspěvku a víte-li, že se zvedli sazby, způsobem, kdy už nejde o levně půjčené peníze a finanční páka se Vám nevyplatí, není nic jednoduššího než je vzít a umořit jimi tu část dluhu, který byste neměl, kdyby jste použil všechny své rezervy.

2) https://finance.yahoo.com/echarts?s=%5EGSPC+Interactive#%7B%22range%22%3A%22max%22%2C%22scale%22%3A%22linear%22%7D

Ošklivá místa nikdo nezpochybňuje, akorát někdo v nich vidí riziko a někdo příležitost ;-)

3) Nejprve si nastudujte něco o účetnictví, financích podniku, pravidly mezi krátkodobými a dlouhodobými závazky a krátkodobými a dlouhodobými aktivy a zajděte si na přednášku někoho, kdo řídí banku a potom si odpovězte na tuto zcestnou poznámku o hloupých bankách sám.

4) Fondy investují do konkrétních podkladových aktiv, což jsou dluhopisy nebo akcie firem => tedy firmy, které hmotně něco vyrábí, produkují či poskytují nějakou službu o kterou je poptávka.

Výnosy fondů odpovídají mimo jiných faktorů ziskům a rostoucím hodnotám firem. Virtuální je leda tak zůstatek lidí na bankovních vkladech.

+1/−1
21.4.2015 14:31

P65e48t35r 98S19v35o57b38o42d59a 7472241554

Pak je to fer protoze me take zklamal jeden z vasich zamestnancu ;) Ale ja se na rozdil od nej nezivim tim ze lidem radim jak investovat. ;)

1.) Ano samozrejme pokud mate ty penize k dispozici tak je to super. Ale pokud je nemate tak je uplne jedno ze muzete zaplatit cast nebo i vse bez uroku a polatku protoze na to aby jste to splatil pak budete potrebovat stejne refinancovat nekde jinde za dost podobna "procenta". Tohle by prave moc nefungovalo v pripade ze vsechny ty penize budou lezet v rizikove investici (coz sice vy osobne neobhajujete jak rikate ale jini klidne ano) Z tohohle pohledu se ne zdaji napriklad hodne zajimave podminky hypoteky u airbanky ktera sice nema "sexy" procenta, ale diky tem podminkam se da s temi penezi mnohem lepe "pracovat".

2.) Ano vydelavat se da paradne i kdyz graf leti dolu to vim moc dobre. Ale pokud investoval do fondu ktere drzeli dlouhodobe long pozice v roce 2008 byla jeho jedina prilezitost rychle takovy fond opustit ;)

3.) Ano priznam ze vsechny zakony o bankach a regulace CNB v maliku nemam. Ale selskym i kdyz ty banky musi take nejak diverzifikovat dlouhodobe/kratkodobe, dluhopisy/akcie atd atd. tak porad za nimy stoji nejaky investor. A selsky rozum me rika ze bych moc nechapal investora ktery pres banku pujcuje na hypo pro vynos radove 1% kdyz pres fond muze mit vynos radove 10% pokud v tom neni prave ta diverzifikace rizika.

4.) O tom jestli je vic "virtualni" nicim nekryta kvantitativne uvolnovana bankovka libovolne nominalni hodnoty nebo libovolny pocet papirku s nadpisem akcie se muzeme dohadovat dlouho a tezko rict k cemu dojdeme. Kazdopadne ve chvili kdy guverner CNB rekne jednu vetu v mediich a graf koruny (nebo jindy treba zase svycarskeho franku) se muze zblaznit jsou dost podobne situacim s akcemi spolecnosti kdy do medii unikne jedna veta o zdravotnim stavu CEO nejake spolecnosti.

+1/0
21.4.2015 15:10
Foto

I52v19o 67B26e73č47v93á62ř 1704416389

ad 3)

Zjednodušeně řečeno jde o to, že banka neinvestuje svoje prostředky, ale na to, aby někomu půjčila formou hypotéky si sama půjčí vydáním speciálních dluhopisů, kterým se říká hypoteční zástavní listy.

P.S.: Určitě vás nezklamal jeden z mých zaměstnanců, neboť žádné nemám. A pokud jste měl na mysli Partners (pravděpodobně), tak i v tomto případě se mýlíte. Pochybuji, že jste se setkal s někým z centráli. Pravděpodobně Vás zklamal samostatný podnikatelský subjekt spolupracující s firmou Partners ;-).

0/0
21.4.2015 15:28
Foto

I17v17o 87B22e68č15v96á66ř 1224156859

* centrály

0/0
21.4.2015 15:29

V84á91c37l81a11v 68Š80u96b95r18t 9577453728237

Z toho, že uplynulých 30 nebo 50 let se něco nějak vyvíjelo, nelze naprosto vyvodit, jak se to bude vyvíjet následujících 50 let. Jde samozřejmě o trend, ne o krátkodobé výkyvy.

0/0
22.4.2015 12:34
Foto

I43v62o 20B73e71č79v33á20ř 1284916319

A abychom si rozuměli. Neobhajuji řešení dát Vám hypotéku s 85% LTV a zbytek investovat. To v dnešní době nedává smysl.

Pouze ctím zásadu, že není dobré se zbavovat všech svých rezerv.

0/0
21.4.2015 14:43

P22e87t32r 44S91v34o19b68o66d27a 7392441724

S tim jsme za jedno protoze oboje je nebezpecny extrem.

0/0
21.4.2015 14:50

M78a22r65t73i32n 80T71e43p73l77a16n 9937320945423

No kolik vydělali fondy Partners to netuším. Pokud bych ale vzal třeba ETF na DJI, tak DJI na konci roku 2008 měl 8 800 bodů, dneska má 18 000 bodů. Takže nárůst za 6,5 roku je více než 100%.

Uznávám, že jsem to trošku zkrásnil tím, že jsem jako výchozí hodnotu vzal konec roku 2008 místo začátku :-)

0/0
21.4.2015 9:02

M80a75r66t10i15n 68T22e46p45l14a71n 9977870785553

Patřilo k p. Řehákovi

0/0
21.4.2015 9:02

P82e98t88r 41S60v16o15b11o38d55a 7572561434

To ovsem nic neznamena. 100% za 7 let navic celkem slabota. 100% se da vydelat i za tyden. Dokonce i za den. Ale ono je celkem jedno kolik % to je protoze pokud budete porovnavat jen podle tech % tak nevite vubec nic. Az pokud zacnete porovnavat i rizika, risk management a dalsi parametry nejakeho systemu tak teprve muzete rict ze neco porovnavate.

0/0
21.4.2015 9:52

M80a37r22t95i90n 38T92e98p26l34a75n 9597410755603

Jak jsem psal, bylo to jako odpověď pro p. Řeháka na dotaz kolik vydělaly fondy Partners od roku 2008. Proto jsem použil srovnání s indexem.

A historická procenta samozřejmě říkají mnoho a jsou naprosto jasným srovnáním. Neříkají nic o budoucnosti a i proto jsem uváděl, že zrovna to srovnání od konce 2008 je zkrášlené, protože se tam začaly akcie po předchozím pádu zvedat.

A jinak ETF na indexy je dobré právě pro to, že je to relativně bezpečná investice, která nevyžaduje prakticky žádnou práci od nakupujícího. Pro výdělky 100% za den či týden už musíte být trader, který se tomu věnuje naplno a je taky otázkou jak dlouho vám bude vycházet vaše strategie.

0/0
21.4.2015 13:44

P11e34t91r 92S86v89o78b27o62d70a 7882361784

Tak dlouhodoba investice do indexu stylem nakoupit a drzet neni vlastne nicim jinym nez investci do ekonomiky daneho odvetvi/statu/atd. celkove. Pokud je to navic index komplexni pres vsechny odvetvi tak bude vicemene kopirovat rust ekonomiky daneho statu/kontinentu ...

Jedine co vidim jako slabe misto potom je ze je to tak trochu jako kupovani firemnich akcii. Pokud pujde ekonomika do ha*zlu a bude se hroutit trh prace tak je dost pravdepodobne ze zaroven s vyhazovem z prace zjistim ze "muj" index na historickem minimu.

0/0
21.4.2015 14:10

M46a20r51t57i34n 40C18e33r17v80e68n93y 2783388586338

Jenze nikdo v roce 2008 nemel vesteckou kouli, ze. To jste si take mohl koupit v roce 2000 akcie Apple a dneska byste penize neresil.

0/0
21.4.2015 10:14

P38e98t84r 55S14v76o46b62o69d65a 7642631744

Asi tak .. a nebo treba bitcoin ;) Tohle ukazovani grafu zpetne je asi stejne jako ukazovat vyherni listky sportky a postavit na tom tvrzeni ze sazeni je vydelecna cinnost ;) Ukazat v pondeli cisla nedelniho tahu dokaze kazdy ... ale zkuste se "odborniku" zeptat v sobotu.

0/0
21.4.2015 10:46





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že připojení na pult centrální ochrany objektu snižuje cenu pojištění domácnosti?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.