Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vymyslel, aby pacienti nečekali u lékařů zbytečně. Nápad mu mění život

Čekárny u lékařů mnohdy praskají ve švech. Někdo čeká trpělivě, jiný zkouší předběhnout, další klepe na dveře, protože chce jen recept, a nervozita stoupá. Hodinová čekání nejsou nic výjimečného. Student biomedicínského inženýrství Martin Horský to dokázal změnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L81u68k64a74s 58L76u18c 9778592819526

Mnoho povyku pro nic. O pořadí pacientů rozhoduje lékař a akutní případy mají přednost.

0/0
4.5.2015 23:48

V98a45c96l80a97v 88V16a40v79r56a 3747974175887

v demokratických zemích kde je zdravotnictví minimálně o třídu výš a je dokonce o pacienta zájem, se pacient k lékaři zve na určitý den a hodinu. Čeká když hodně, tak 20 minut než se k lékaři dostane.

Pokud je na pohotovosti, jde pacient rovnou k okénku kde mu změří tlak a základní testy, důvod návštěvy pohotovosti, registrace a lůžko na ARO. Jak tomu říkáte u viás. Jste napojeni na monitor, a dostáváte infuzi. Za každých okolností. Doktor je u pacienta v několika minutách a rohoduje o tom jestli je to akutní a nebo jestli může v nejhorším chvilku počkat. Lékař nemůže odběhnout z pracoviště na jiné oddělení.  (dokonce mimo pohotovost jak je pravidlem v Čechách). Čekat hodinu na pohotovosti je trestuhodné. Neumím si to ani představit. Pohotovost obhospodařuje několik zdravotních specialistů a sester. Dokumentace, výsledky testů jdou během vteřin do počítačové databáze nemocnice. I několik sester na pohotovosti má svůj laptop, kde vypisují údaje o pacientovi.

Za návštěvu pohotovosti (ER) si účtuje nemocnice pojišťovnám průměrně  3.5 až 5,000 dolarů (125,000 Kč). To jsou fakta. Řekněme v případě náhlého zápalu plic. Jako pojištěnec jsem platil 100 dolarů, jako držitel velmi dobrého pojištění snad dokonce jen 50 USD.

Měl jsem celou řadu operací i robotických a vybíral jsem si pouze špičkové chirurgy a urology. Samozřejmě zcela zdarma, operce zdarma, jídlo podle osobního výběru z bohatého menu zdarma,  léky v nemocnici zdarma a léky jakkoliv drahé, pro doma za směšný paušál.

Vím co se u vás píše a traduje o americkém zdravotnictví a vcelku je i jasné proč u vás musí čekat pacient na pohotovosti i 6 hodin a nebo proč jich musí řada i zemřít dřív, než si jich všimne doktor. Vím proč musí jet často pacient na pohotovost v neděli večer i 100km do Prahy. Pusťe si někdy film Vesničku střediskovou nebo Chalupáře a můžete na jejich vesnická zdrav. střediska blít, že je to propaganda komunistů.

0/−1
27.4.2015 22:45

P92a49v54e71l 71O70d10r45a85z71i81l 6274529607390

Vy jste nic zdarma neměl, jen jste to neplatil, to je rozdíl.

0/0
29.4.2015 12:27

M27i27c21h23a93e92l64a 51L54h84o39t96s60k59á 7866561139428

Já to chválím. Jasně to definuje praxi, jak dam o sobe lekari vedet, aniz by me sepsula pretazena sestra, ze klepu, nebo neklepu, ze mam mít nebo nemam mít kartu ... "Neklepejte" je hezke a pochopitelné. Kdyz sem v cekarne sama a hodinu nikdo nevyjde, mam klepat, jsou tam? Jsem vědma?!?

Malý tip: Pri registraci na UK existuje system, který on-line ukazuje číslo uchazeče který je řešen a odhad času řešení vašeho případu. Ideální. Pípnout lístek  jít na kafe nebo ven, než na mě přijde řada. ;-)

0/0
26.4.2015 9:05

L73u69k72a37s 36L83u91c 9508632429426

Standardně se to dělá tak, že se klepe pouze pokud je pacient v čekárně sám.

0/0
4.5.2015 23:50

H23e45d84v57i31k76a 21O69c33h33t32á12b64c62o77v50á 5364379270

Další odosobnění systému, které může způsobit úmrtí v čekárně jen proto, že stroj nepoznal, že případ je tak akutní, že musí na ošetření okamžitě. Rv

+1/−3
25.4.2015 20:37

M38i27c73h76a95e83l29a 59L15h23o56t68s27k64á 7686371289568

jen hlupák v akutním pripade nezaklepe. Naopak taková nalehavost dostane bez ostatního casteho domahani se sestry skutecnou váhu.

+1/−1
26.4.2015 8:40

P83a16v23e57l 10N10o57v87á29k 4443638895151

Ja tomu nerozumim - jaky je rozdil od listecku a digitalni tabule s cisly? Automaticke vyhledani karty...ted to stoji doktora asi 10 vterin casu...kde je tedy ta pridana hodnota tohoto systemu? Jediny smysluplny system je takovy, kde je pritomna recepce s personalem, kde se clovek nahlasi, pripadne, kde se muze na neco preptat apod. Nejake echo doktorovi, ktery v tu chvili stejne nic delat nemuze, protoze tam v tu chvili ma nekoho jineho, mi prijde jako uplna zbytecnost.

+4/0
25.4.2015 20:04

I88v40o 90Č89á14n 5488683

Hlavně to pomůže sestřičkám...

+1/0
26.4.2015 0:43

M88i73c12h26a16e56l76a 64L14h47o95t34s59k92á 7526311139798

prave ve veci klepani kvuli receptum a pitomostem. sestra ma klid na praci a vyvolava jen toho kdo ma prijit na radu a je jasny a jednotny system.

+1/0
26.4.2015 8:52

P27e73t28r 17K64o84š95í25č18e66k 8381360735641

Paraziti jedni podnikatelský. Šak von s nima soudruh Mládek zatočí!!

0/−1
25.4.2015 0:12

I88v59o 67Č20á14n 5968513

"Ano, lékaři přišli s velmi praktickým podnětem. Zadání znělo: „Já chci vědět, s čím ten pacient přišel.“ Přivedlo nás to na nápad dát pacientům možnost upřesnit důvodnávštěvy. Když si jdete vyzvednout recept nebo vyřídit nějaký administrativní úkon, který bezpodmínečně nevyžaduje konzultaci s lékařem, stačí se jednoduše pomocí tlačítkové volby nahlásit do ordinace a sestřička ve volné chvíli vše zařídí a předá pacientovi. Pokud jdete na vyšetření, samozřejmě čekáte, až si vás lékař zavolá."

Jak je ten kluk chytrej, tak je zároveň neskutečně hloupej a nepraktickej...Rv že bych tomu ani nevěříl...8-o Původně vytvořil(i) jen ohlašovací program / systém, přitom každého napadne, že lékař, resp. sestřička potřebuje vědět, s čím ten pacient / pacientka řišel / přišla... Jemu to ale museli říct... jinak by ho to nenapadlo... No, v první chvíli jsem si myslel, že je to jako nějaký automat na poště nebo v bance, kde si člověk zvolí, co potřebuje, a vyjede mu lístek s pořadovým číslem. Tohle je to samé. Byl ale první, a tak vyhrál, resp. je úspěšný.

+1/−1
24.4.2015 23:23

P52e33t92r 83V80o48ň38k40a 2217463199863

Dokud mi ta krabička neřekne za jak dlouho přesně na mě přijde řada, je celej system pro pacienta k ničemu. Co je mi platný, že o mě doktor a sestra ví a že se zařadím automaticky do fronty, když v čekárně sedí takových 15-30 dalších lidí, kteří čekají na to saméRv, takže tam stejně stvrdnu dvě až tři hodiny, než se na mě dostane, pokud vůbecRv teda nestvrdnu, jak vidim v čekárně víc jak 8 lidí a neumírám, automaticky na to prdim a jdu přes lékárnu domu.;-€

+3/−1
24.4.2015 22:29

O20l85d74ř49i80c18h 26H30o90r47á20k 2354769721405

Bezva nápad a chválihodný.

Ale jakou šanci má u našich lékařů, když dosud někteří nemají ani elektronické vyúčtování či počítač s připojením na internet? Proč když před lékařskou komorou  vyslovíte slovo "elektronický/á" a za tím cokoliv k užití pro jejich práci, tak se komora jako jeden muž postaví a prohlásí že nikdo nemá právo jim nařizovat užívat počítače.

+1/0
24.4.2015 21:15

M45i10c35h42a26e16l37a 73L50h35o33t82s46k66á 7836961299298

nastesti si pacient muze vybrat lekare... jeste obcas nekde ;)

0/0
26.4.2015 8:51

J49a63r77o23s19l86a11v 86S75t60e14r22n66w16a18l17d 2917405

ještě bych přidal "ošetřujeme jen pacienty těchto zdravotních pojišťoven:" A co když nemám kartičku? Zhebnu v čekárně?

+1/0
24.4.2015 20:10

D84a14g91m80a81r 21M34u23r57o35ň79o63v16á 6505895162376

A počítal tam i s otravnými "dealery" léčiv? Sedíte v čekárně, přijde chlapík v obleku s kufrem, zaklepe, sestřička ho s medovým úsměvem pozve dál, pak slyšíte cinkat lžičky v kávových hrníčkách a smích a hovor a hodinu se nic neděje.. Pak vysmátá sestřička vyprovodí vysmátého pána a vy máte chuť pána zavraždit... Příště když sedíte v čekárně a vejde podobný člověk, tak máte chuť skočit mezi něj a dveře a řvát, aby přišel o ordinační době!

+7/0
24.4.2015 19:41

J19a62n 32Z89b47o41ř39i39l 3769687379

Proč to vymýšlel ?  Systém u kterého pacient nečeká má vymyšlený " Moje Ambulance " - nikdy jsem nečekal déle než 5 minut ( objednávka přes aplikaci v mobilu nebo na netu )  Když to funguje u nich tak to musí fungovat i jinde, ale to by se někomu muselo chtít...

0/0
24.4.2015 19:12

P67e26t74r 39M73a53r21š25o37u68n 5805658886946

no to je bomba. Nase firma davno dodava soft, jehož soucasti muze byt i online ojedavani klientu (pacientu) v uvedene terminy přes net. Stejne tak jako mame elektronicky vyvolavaci systém. Resila se i ta registrace jen prilozenim kartičky pacienta (davala se tedy ale zivemu personalu - protože jaksi kartičky nejsou unifikovaně potištěné, ač se o tak zda, takze to nefungovalo na 100%).

Výsledek?

Online objednavni je pomálu, protože lekar chce mit jasno kdo se s cim k nemu objednava = objedna si ho sam znovu, pokud je třeba po předchozí navsteve, kd yho vidi. Tedy toto muze fungovat jen u nejakych oboru a u nejakych dignoz, duvodu navstev... Terminy pacientum stejne neda tato volne na cely tyden, protože nevi, zda dotyčného odbavi za 10 minut nebo hodinu.

A to je i ten důvod cekani.

I vyvolavaci yystem do toho dava rad. A ty se ruzné vyuzivaji. Al eto je jen proste fronta. Jenze. Nikdo nejsme stejni, a to co pacient vnima jako rymicku, muze byt problém na hodinu práce.... A ani toto van nezajisti, ze va snekdo nepredbehne, protze prave je akutejsi. Takze opet, aby to fungovalo s nadsenim a "nepredbihanim", tak to jd eopet jen u nejakych odbornosti atd...

Ale vysvetlete to ajtakum....:-)

+1/0
24.4.2015 19:05

B39o74h16u22š 53H63a31v60e78l 7970532697508

Nic nevymyslel, jen aplikoval známé věci.Toto jsem viděl před 10 lety ve Štýrském Hradci, to je Rakousko. Tam žádná sestra nešla do registračky pro dokumentaci, protože ji měli v počítači (a mají). Aby se nemusela řešit akutní péče a pořadí, je akutní péče zásadně v oddělených ambulancích. Naši zdravotníci mají originální talent v neorganizování. Je to netrápí.

Obecně si myslím, že elektronizace zdravotnictví by měla mit vyšší prioritu než účtenky daňařů!!!!!

+2/0
24.4.2015 19:00

M47i72r61o50s15l51a95v 54H40e60r50a88n 6628397741

Blbost, zbytecnej cas usetri v cerkane online objednavani. Nektery doktori to uz dnes maj, problem je ze hodne malo a nebo ty ktery zrovna nechci. To je podle me ideal, doma naklikam a objednam se na urcitou hodinu, kdy je jasne volno.

+3/−1
24.4.2015 18:33

R78a68d38e96k 42Č93e18r65v32e27n32k15a 5154171464752

"pořadí pacientů určuje sestra" :-P

+1/0
24.4.2015 17:54
Foto

J84o13s13e72f 51V74o27t75í23p92k49a 4973243648322

Tohle není dobrý nápad, fronty u lékaře sníží jen více lékařů. Někdo jde na krev, jiný jen napsat léky, jiný krvácí a potřebuje přednost, další potřebuje lejstro, dále jsou protekční VIP, děti, apod... Priority vždy musí stanovit živý odborník a ne stroj. Pokud toto hoch a ti co si to kupují nevědí, je něco špatně. Doufám že podobnou blbost nevymyslí na dispečinky záchranky, hasičů a policie...

+3/−4
24.4.2015 17:34

K90a33r55e81l 20D69v56o37ř55á38k 3167397327

Mladí odborníci, kteří nejsou ještě chronicky nemocní , tak neví o čem je řeč. Lékaři jsou ve svém oboru bez pochyby zdatní, ale vesměs nemají organizační talent. Jsou v tom podobní umělcům;-D Objednají vás na nějaký čas, ale jejich hodinky řídí nějaká vyšší moc. A navíc mají většinou na dveřích napsáno - Pořadí pacientů určuje lékař - a veškerá výpočetní technika se může jít bodnout.;-D

+1/−1
24.4.2015 16:40

J81i46n89d47ř92i83c65h 85R59a65m33e14š 5504616829

Nic-proti-tumu-ale-mam-lepší-napad-spostu-lidy-jde-třeba-na-odběr-krve-nebo-na-pichnuti--inekce-nebo-pro-leky-a-tak-dale-na-to-mam-lepší-system-a-to-sestřička-zdravotní-jako-vratní-nebo-něco-takovecho-pc-bude-apojen-na-lekřskej-pc

když-přijde-pacient-jen-na-odber-krve-tak-tato-osoba-to-uděla-nebo-napíše-recept-a-digitalně-se-tam-šoupne-podpis-od-lekaře-a-k-lekaři-pujde-jen-malo-procent-nemocnich-a-ten-bude-určuvat-diagnozu-je-to-pochodlnější-a-rychlejší

0/0
24.4.2015 16:34

J48a53r19o51s66l93a41v 81R59y35c36h16t37á74ř 2564449449446

Vložíš průkaz, stroj ti ukáže logo lékaře nebo zubaté...

+2/0
24.4.2015 15:58

K94a93r76e12l 12D14v39o98ř46á41k 3667327777

Objeví se třeba nápis, peníze na vyšetření a ošetření došly. ( v tom i onom smyslu );-)

0/0
24.4.2015 16:41

I68v17o 73Z87d11e29b64o71r37s50k63ý 3403221660771

To už je dávno vymyšlené. V pohádce Dařbuján a Pandrhola stál smrťák buď u hlavy nebo nohou.

+1/0
25.4.2015 13:41

A37l20e12n31a 87Č68e55c67h15o45v51á 7145223678579

Nápad dobrý, ale jak to zařídit, aby si obvoďáci digitalizovali svou papírovou kartotéku. Moje obvoďačka dodnes nemá ani PC a všechno píše ručně!

Na tomtéž v podstatě ztroskotalo zavedení IZIP.

+5/0
24.4.2015 15:49

V98ě24r36a 56K66a97b63í85č55k24o79v72á 7664536220717

IZIP ztroskotal na tom,že byl jen pro jednu pojišťovnu a byl dobrovolný,pro pacienty i lékaře.

0/0
26.4.2015 17:36

P88a47v61e71l 35O39d45r44a18z23i49l 6674519597240

Nápad chválím, protože to stejné mě napadne vždycky, když naše poněkud dezorientovaná sestra pobíhá po čekárně.

Já jsem ovšem od nápadu nikdy nepřikročil k realizaci.

A tak tedy zdarma přidám tip na vylepšení, jestli to tu už nebylo: totiž jako u jakéhokoliv jiného poptávkového systému nabídnout možnost vybrat si činnost. Kdo si jde pro recept, nemusí tam čumět hodiny a zároveň nemusí bušit na ordinaci a zvedat tlak ostatním.

0/0
24.4.2015 14:42

P52a14v79e50l 49O14d64r98a78z72i33l 6564169187940

Jo, vono je to v článku. Budu muset zajít pro léky na netrpělivost a povrchnost.

Jinak už to, že to napadlo i mě znamená, že to není moc velkej objev.;-)

+1/0
24.4.2015 14:45

M87i24r91o73s61l66a59v 94H31r69u77š91k48a 1520585953435

Moje doktorka to má už delší dobu. Ale co jsem tam byl naposledy, tak tam měla ještě tu starší verzi, že jsem nemohl zvolit důvod návštěvy...

Tak snad už tu novou verzi má a zefektivní se tím organizace, protože někdy je to čekání otrava.

Ovšem bych také uvítal možnost nějaké objednávky on-line dopředu (typicky preventivní prohlídka, kontrola po nemoci až ve chvíli, kdy se cítím lépe, objednávka zubařky dopředu bez nutnosti volat).

0/0
24.4.2015 23:02

P94a10v36e68l 85O12d71r67a34z48i82l 6984129827380

Jo, to není špatné, to u té zubařky. Obvoďák mi řek, že když se zrušily poplatky, takže je tam najednou tolik lidí, že objednávky zrušili.

0/0
29.4.2015 12:29

O36n23d35ř34e74j 77H96a57v91l18á57k 2794707226263

Pokud vím, tak kluci z CLEVERMED.cz už na systému, který čekání a další zbytečné "aktivity" lékaře, sestry i pacientů skutečně eliminuje, pilně pracují;-)

0/0
24.4.2015 13:56

J55o29s76e88f 60M16u80ž36á11t21k30o 5165363277763

Čekal jsem sofistikovaný systém objednávání pacientů na určitý čas na bázi kombinace internetu, telefonů, online zdravotní dokumentace. Jedině to pomůže agregovat pacienty do hodin, kdy je volněji, aby nemuseli čekat. Takže bez kartičky su v pytli, já ji vždycky zapomenu.

+1/0
24.4.2015 13:44

T95o29m86á49š 65K34l27í34m30a 4654977523443

treba se dockame :D az bude Evipa II

0/0
24.4.2015 13:49

M59a38r31t11i55n 18H91a63v31l22í31k 4320545867333

Nicméně, nějak nechápu, jak mě to ušetří od zbytečného čekání v čekárně....

+4/−1
24.4.2015 13:22

T23o54m71á69š 39K25l21í38m92a 4314567903373

no to by mneli zavest vsude hlavne i na uradek vezmu si listek a ten mi zdeli dostanete se na radu v tolik ci vtolik hodin

nejlepsi by bylo rano vstanu a tu mne pichy v krku tak sednu k PC a objednam se treba na konkretni hodinu ci minutu a je a ne abych tam jak trotl cekal hodinu nez si doktorka pokeca se setrou jaky byl vekend atd... misto toho abych uz lezel v posteli tam chytam ci roznasim dalsi bacily

0/−1
24.4.2015 13:48

E93d55a 33D62r62á46b75e72k 7889292603287

teď jen vymyslet, jak má lékař vědět, jak mu bude trvat dlouho ošetřit kterého pacienta. Představa že se bude objednávat "po půl hodinách" je asi naivní, to by muselo být lékařů alespoň 2x více

+7/0
24.4.2015 14:09

O35n23d73ř16e64j 26Š20r47u93b21a74ř 1935371225296

jak jen z dokumentace zjisti, ze jsem prisel s chripkou?

+1/−1
24.4.2015 13:11

T47o10m38á78š 98K26l64í68m75a 4884687683183

hehe to jste si to spatne vylozil je to ulehceni ze sestra nemusi brat karticky a poslouhat vase hnety co kde vas pichy :D

vy jen zmacknete butonek jsem marod nebo du si pokecat :D ci jen otravuji a dle toho vas system zaradi do poradi :D

az dojdete na radu tak si vas poslechne dochtor ....

+1/0
24.4.2015 13:43

R20o59b33e35r20t 51H14o11m47o31l37k15a 2450532422821

Nápad úžasný. K lékařům nechodím tak často, abych věděl, jaké jsou zrovna v té konkrétní ordinaci zvyklosti. Mám klepat? Nemám klepat? Zároveň řešit, kdo je kolikátý ve frontě... Přijdu, vidím 20 lidí, načtu kartičku a můžu si jít sednout ven a nedýchat bacily jiných. Absolutně nesnáším ty notorické klepače "já si jdu jen pro recept", "já se jdu jen objednat", "já mám ZetTéPéčko"... Za mě pro kluky palec nahoru.

+9/0
24.4.2015 12:56

E79d38a 35D50r26á37b72e60k 7499612113707

Zda klepat nebo ne je napsáno na dveřích. Pokud máte důvod klepat, klepejte. Pokud nemáte důvod klepat, neklepejte, je to jednoduché, takovéto primitivní úvahy zvládne i malý dítě :-)

Dvacet lidí neuvidíte, uvidíte jen dva, ostatní jsou venku.:-P

0/−5
24.4.2015 13:39

R54o97b27e95r57t 11H36o44m86o49l82k84a 2180272102781

Malý dítě jo, u důchodců je to leckdy horší. Když takhle sedím v čekárně, na dveřích několika zvýrazňovači obtažený nápis "NEKLEPEJTE!" a chodí tam klepat jeden důchodce za druhým, mám leckdy sto chutí se zvednout a vypadnout...

+1/0
24.4.2015 15:54

S10t73a62n72i31s84l94a60v 43Z28a90h82á85l71k84a 3588490438568

Tak to tě asi nic moc nebolí;-D

0/−1
24.4.2015 21:23

R48o13b41e57r43t 26H97o94m40o54l49k41a 2980362932601

Já jsem psal že mě něco bolí? K doktorovi chodím když musím. Ne když mám bebíčko. A mimochodem si netykáme, nebo ano? Běžte si zahálet jinam...

+1/−1
25.4.2015 15:56

J75a97r38o49s69l13a66v 61S38t20u53c57h25l63í34k 7456748702616

Byla by to asi dobrá věc, ale museli by jí dodržovat předevšínm doktoři sami. V čekárnách kde vévodí nápis " O pořadí pacientů rozhoduje lékař" jsou všechny tyto vylepšení zbytečné. Doufám, že se dožiji doby kdy budou lékaři muset brát pacienta jako zákazníka který si je platí

+2/−2
24.4.2015 12:53

P74e67t26r 28P56a32l88e63č15e92k 3850915554912

To se s tím nápisem nevylučuje. Vy si myslíte že bere jen tak ze srandy někoho dřív a někoho později, nebo to tahá z klobouku jak králíky? Toto pravidlo je nutné, proč, to už tu jeden diskutující výborně popsal.

+6/0
24.4.2015 13:27

M21a19r59t21i93n 85F44r46a78n28t33i72š50e79k 7765300143665

A co být třeba rád, že lékař dřív odbaví pacienta s ebolou a vy s ním nebudete hodinu čekat v čekárně? Ehm, Teda v tomto případě se pak ordinace zavře, ale alespoň se nenakazite.

+1/0
24.4.2015 14:02



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že stát stále přispívá až 2000 Kč/rok na stavební spoření?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.