Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vymyslel, aby pacienti nečekali u lékařů zbytečně. Nápad mu mění život

Čekárny u lékařů mnohdy praskají ve švech. Někdo čeká trpělivě, jiný zkouší předběhnout, další klepe na dveře, protože chce jen recept, a nervozita stoupá. Hodinová čekání nejsou nic výjimečného. Student biomedicínského inženýrství Martin Horský to dokázal změnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L68u46k11a95s 97L50u54c 9438392109116

Mnoho povyku pro nic. O pořadí pacientů rozhoduje lékař a akutní případy mají přednost.

0/0
4.5.2015 23:48

V95a42c76l13a88v 73V26a64v87r91a 3167564685957

v demokratických zemích kde je zdravotnictví minimálně o třídu výš a je dokonce o pacienta zájem, se pacient k lékaři zve na určitý den a hodinu. Čeká když hodně, tak 20 minut než se k lékaři dostane.

Pokud je na pohotovosti, jde pacient rovnou k okénku kde mu změří tlak a základní testy, důvod návštěvy pohotovosti, registrace a lůžko na ARO. Jak tomu říkáte u viás. Jste napojeni na monitor, a dostáváte infuzi. Za každých okolností. Doktor je u pacienta v několika minutách a rohoduje o tom jestli je to akutní a nebo jestli může v nejhorším chvilku počkat. Lékař nemůže odběhnout z pracoviště na jiné oddělení.  (dokonce mimo pohotovost jak je pravidlem v Čechách). Čekat hodinu na pohotovosti je trestuhodné. Neumím si to ani představit. Pohotovost obhospodařuje několik zdravotních specialistů a sester. Dokumentace, výsledky testů jdou během vteřin do počítačové databáze nemocnice. I několik sester na pohotovosti má svůj laptop, kde vypisují údaje o pacientovi.

Za návštěvu pohotovosti (ER) si účtuje nemocnice pojišťovnám průměrně  3.5 až 5,000 dolarů (125,000 Kč). To jsou fakta. Řekněme v případě náhlého zápalu plic. Jako pojištěnec jsem platil 100 dolarů, jako držitel velmi dobrého pojištění snad dokonce jen 50 USD.

Měl jsem celou řadu operací i robotických a vybíral jsem si pouze špičkové chirurgy a urology. Samozřejmě zcela zdarma, operce zdarma, jídlo podle osobního výběru z bohatého menu zdarma,  léky v nemocnici zdarma a léky jakkoliv drahé, pro doma za směšný paušál.

Vím co se u vás píše a traduje o americkém zdravotnictví a vcelku je i jasné proč u vás musí čekat pacient na pohotovosti i 6 hodin a nebo proč jich musí řada i zemřít dřív, než si jich všimne doktor. Vím proč musí jet často pacient na pohotovost v neděli večer i 100km do Prahy. Pusťe si někdy film Vesničku střediskovou nebo Chalupáře a můžete na jejich vesnická zdrav. střediska blít, že je to propaganda komunistů.

0/−1
27.4.2015 22:45

P98a16v17e94l 76O34d27r43a67z36i61l 6424699427910

Vy jste nic zdarma neměl, jen jste to neplatil, to je rozdíl.

0/0
29.4.2015 12:27

M20i29c38h88a34e83l60a 44L39h43o81t75s11k19á 2549696398927

Já to chválím. Jasně to definuje praxi, jak dam o sobe lekari vedet, aniz by me sepsula pretazena sestra, ze klepu, nebo neklepu, ze mam mít nebo nemam mít kartu ... "Neklepejte" je hezke a pochopitelné. Kdyz sem v cekarne sama a hodinu nikdo nevyjde, mam klepat, jsou tam? Jsem vědma?!?

Malý tip: Pri registraci na UK existuje system, který on-line ukazuje číslo uchazeče který je řešen a odhad času řešení vašeho případu. Ideální. Pípnout lístek  jít na kafe nebo ven, než na mě přijde řada. ;-)

0/0
26.4.2015 9:05

L11u31k26a37s 10L70u72c 9488622719436

Standardně se to dělá tak, že se klepe pouze pokud je pacient v čekárně sám.

0/0
4.5.2015 23:50

H20e77d54v86i75k62a 18O55c21h38t61á26b40c15o85v32á 5644869490

Další odosobnění systému, které může způsobit úmrtí v čekárně jen proto, že stroj nepoznal, že případ je tak akutní, že musí na ošetření okamžitě. Rv

+1/−3
25.4.2015 20:37

M66i14c45h15a69e71l28a 71L66h65o55t23s15k16á 2569636798737

jen hlupák v akutním pripade nezaklepe. Naopak taková nalehavost dostane bez ostatního casteho domahani se sestry skutecnou váhu.

+1/−1
26.4.2015 8:40

P29a88v79e91l 52N98o86v24á97k 4613508595141

Ja tomu nerozumim - jaky je rozdil od listecku a digitalni tabule s cisly? Automaticke vyhledani karty...ted to stoji doktora asi 10 vterin casu...kde je tedy ta pridana hodnota tohoto systemu? Jediny smysluplny system je takovy, kde je pritomna recepce s personalem, kde se clovek nahlasi, pripadne, kde se muze na neco preptat apod. Nejake echo doktorovi, ktery v tu chvili stejne nic delat nemuze, protoze tam v tu chvili ma nekoho jineho, mi prijde jako uplna zbytecnost.

+4/0
25.4.2015 20:04

I67v13o 57Č12á71n 5918163

Hlavně to pomůže sestřičkám...

+1/0
26.4.2015 0:43

M87i31c29h49a12e49l64a 74L80h52o20t25s15k39á 2219866628517

prave ve veci klepani kvuli receptum a pitomostem. sestra ma klid na praci a vyvolava jen toho kdo ma prijit na radu a je jasny a jednotny system.

+1/0
26.4.2015 8:52

P16e83t63r 19K66o59š67í18č63e82k 8311980285351

Paraziti jedni podnikatelský. Šak von s nima soudruh Mládek zatočí!!

0/−1
25.4.2015 0:12

I43v40o 70Č79á34n 5158213

"Ano, lékaři přišli s velmi praktickým podnětem. Zadání znělo: „Já chci vědět, s čím ten pacient přišel.“ Přivedlo nás to na nápad dát pacientům možnost upřesnit důvodnávštěvy. Když si jdete vyzvednout recept nebo vyřídit nějaký administrativní úkon, který bezpodmínečně nevyžaduje konzultaci s lékařem, stačí se jednoduše pomocí tlačítkové volby nahlásit do ordinace a sestřička ve volné chvíli vše zařídí a předá pacientovi. Pokud jdete na vyšetření, samozřejmě čekáte, až si vás lékař zavolá."

Jak je ten kluk chytrej, tak je zároveň neskutečně hloupej a nepraktickej...Rv že bych tomu ani nevěříl...8-o Původně vytvořil(i) jen ohlašovací program / systém, přitom každého napadne, že lékař, resp. sestřička potřebuje vědět, s čím ten pacient / pacientka řišel / přišla... Jemu to ale museli říct... jinak by ho to nenapadlo... No, v první chvíli jsem si myslel, že je to jako nějaký automat na poště nebo v bance, kde si člověk zvolí, co potřebuje, a vyjede mu lístek s pořadovým číslem. Tohle je to samé. Byl ale první, a tak vyhrál, resp. je úspěšný.

+1/−1
24.4.2015 23:23

P98e88t70r 18V68o49ň63k96a 2627613299923

Dokud mi ta krabička neřekne za jak dlouho přesně na mě přijde řada, je celej system pro pacienta k ničemu. Co je mi platný, že o mě doktor a sestra ví a že se zařadím automaticky do fronty, když v čekárně sedí takových 15-30 dalších lidí, kteří čekají na to saméRv, takže tam stejně stvrdnu dvě až tři hodiny, než se na mě dostane, pokud vůbecRv teda nestvrdnu, jak vidim v čekárně víc jak 8 lidí a neumírám, automaticky na to prdim a jdu přes lékárnu domu.;-€

+3/−1
24.4.2015 22:29

O91l15d42ř48i78c67h 46H28o13r30á39k 2404499811395

Bezva nápad a chválihodný.

Ale jakou šanci má u našich lékařů, když dosud někteří nemají ani elektronické vyúčtování či počítač s připojením na internet? Proč když před lékařskou komorou  vyslovíte slovo "elektronický/á" a za tím cokoliv k užití pro jejich práci, tak se komora jako jeden muž postaví a prohlásí že nikdo nemá právo jim nařizovat užívat počítače.

+1/0
24.4.2015 21:15

M90i10c28h21a96e91l42a 47L43h10o22t13s96k48á 2259706778877

nastesti si pacient muze vybrat lekare... jeste obcas nekde ;)

0/0
26.4.2015 8:51

J60a48r67o96s22l66a59v 94S73t70e27r59n79w18a49l37d 2657155

ještě bych přidal "ošetřujeme jen pacienty těchto zdravotních pojišťoven:" A co když nemám kartičku? Zhebnu v čekárně?

+1/0
24.4.2015 20:10

D30a24g84m92a79r 11M44u98r63o96ň67o39v52á 6805715432366

A počítal tam i s otravnými "dealery" léčiv? Sedíte v čekárně, přijde chlapík v obleku s kufrem, zaklepe, sestřička ho s medovým úsměvem pozve dál, pak slyšíte cinkat lžičky v kávových hrníčkách a smích a hovor a hodinu se nic neděje.. Pak vysmátá sestřička vyprovodí vysmátého pána a vy máte chuť pána zavraždit... Příště když sedíte v čekárně a vejde podobný člověk, tak máte chuť skočit mezi něj a dveře a řvát, aby přišel o ordinační době!

+7/0
24.4.2015 19:41

J24a79n 94Z35b56o92ř47i21l 3339967169

Proč to vymýšlel ?  Systém u kterého pacient nečeká má vymyšlený " Moje Ambulance " - nikdy jsem nečekal déle než 5 minut ( objednávka přes aplikaci v mobilu nebo na netu )  Když to funguje u nich tak to musí fungovat i jinde, ale to by se někomu muselo chtít...

0/0
24.4.2015 19:12

P43e17t82r 82M63a31r89š76o53u60n 5845698386826

no to je bomba. Nase firma davno dodava soft, jehož soucasti muze byt i online ojedavani klientu (pacientu) v uvedene terminy přes net. Stejne tak jako mame elektronicky vyvolavaci systém. Resila se i ta registrace jen prilozenim kartičky pacienta (davala se tedy ale zivemu personalu - protože jaksi kartičky nejsou unifikovaně potištěné, ač se o tak zda, takze to nefungovalo na 100%).

Výsledek?

Online objednavni je pomálu, protože lekar chce mit jasno kdo se s cim k nemu objednava = objedna si ho sam znovu, pokud je třeba po předchozí navsteve, kd yho vidi. Tedy toto muze fungovat jen u nejakych oboru a u nejakych dignoz, duvodu navstev... Terminy pacientum stejne neda tato volne na cely tyden, protože nevi, zda dotyčného odbavi za 10 minut nebo hodinu.

A to je i ten důvod cekani.

I vyvolavaci yystem do toho dava rad. A ty se ruzné vyuzivaji. Al eto je jen proste fronta. Jenze. Nikdo nejsme stejni, a to co pacient vnima jako rymicku, muze byt problém na hodinu práce.... A ani toto van nezajisti, ze va snekdo nepredbehne, protze prave je akutejsi. Takze opet, aby to fungovalo s nadsenim a "nepredbihanim", tak to jd eopet jen u nejakych odbornosti atd...

Ale vysvetlete to ajtakum....:-)

+1/0
24.4.2015 19:05

B23o77h33u40š 43H12a79v83e81l 7910432287928

Nic nevymyslel, jen aplikoval známé věci.Toto jsem viděl před 10 lety ve Štýrském Hradci, to je Rakousko. Tam žádná sestra nešla do registračky pro dokumentaci, protože ji měli v počítači (a mají). Aby se nemusela řešit akutní péče a pořadí, je akutní péče zásadně v oddělených ambulancích. Naši zdravotníci mají originální talent v neorganizování. Je to netrápí.

Obecně si myslím, že elektronizace zdravotnictví by měla mit vyšší prioritu než účtenky daňařů!!!!!

+2/0
24.4.2015 19:00

M95i27r78o58s72l27a61v 45H41e16r90a84n 6918957111

Blbost, zbytecnej cas usetri v cerkane online objednavani. Nektery doktori to uz dnes maj, problem je ze hodne malo a nebo ty ktery zrovna nechci. To je podle me ideal, doma naklikam a objednam se na urcitou hodinu, kdy je jasne volno.

+3/−1
24.4.2015 18:33

R15a53d10e12k 71Č94e22r90v66e37n51k14a 5714251244862

"pořadí pacientů určuje sestra" :-P

+1/0
24.4.2015 17:54

J64o83s72e27f 58V90o24t53í63p46k96a 4313803328352

Tohle není dobrý nápad, fronty u lékaře sníží jen více lékařů. Někdo jde na krev, jiný jen napsat léky, jiný krvácí a potřebuje přednost, další potřebuje lejstro, dále jsou protekční VIP, děti, apod... Priority vždy musí stanovit živý odborník a ne stroj. Pokud toto hoch a ti co si to kupují nevědí, je něco špatně. Doufám že podobnou blbost nevymyslí na dispečinky záchranky, hasičů a policie...

+3/−4
24.4.2015 17:34

K89a11r77e22l 86D79v52o60ř64á54k 3227177437

Mladí odborníci, kteří nejsou ještě chronicky nemocní , tak neví o čem je řeč. Lékaři jsou ve svém oboru bez pochyby zdatní, ale vesměs nemají organizační talent. Jsou v tom podobní umělcům;-D Objednají vás na nějaký čas, ale jejich hodinky řídí nějaká vyšší moc. A navíc mají většinou na dveřích napsáno - Pořadí pacientů určuje lékař - a veškerá výpočetní technika se může jít bodnout.;-D

+1/−1
24.4.2015 16:40

J58i40n95d60ř68i88c41h 93R76a51m46e67š 5554786309

Nic-proti-tumu-ale-mam-lepší-napad-spostu-lidy-jde-třeba-na-odběr-krve-nebo-na-pichnuti--inekce-nebo-pro-leky-a-tak-dale-na-to-mam-lepší-system-a-to-sestřička-zdravotní-jako-vratní-nebo-něco-takovecho-pc-bude-apojen-na-lekřskej-pc

když-přijde-pacient-jen-na-odber-krve-tak-tato-osoba-to-uděla-nebo-napíše-recept-a-digitalně-se-tam-šoupne-podpis-od-lekaře-a-k-lekaři-pujde-jen-malo-procent-nemocnich-a-ten-bude-určuvat-diagnozu-je-to-pochodlnější-a-rychlejší

0/0
24.4.2015 16:34

J48a69r31o88s88l25a63v 34R28y63c58h41t52á76ř 2384689289946

Vložíš průkaz, stroj ti ukáže logo lékaře nebo zubaté...

+2/0
24.4.2015 15:58

K63a84r74e14l 13D54v39o84ř66á44k 3327577727

Objeví se třeba nápis, peníze na vyšetření a ošetření došly. ( v tom i onom smyslu );-)

0/0
24.4.2015 16:41

I27v57o 63Z71d49e89b87o87r79s98k97ý 3533821390291

To už je dávno vymyšlené. V pohádce Dařbuján a Pandrhola stál smrťák buď u hlavy nebo nohou.

+1/0
25.4.2015 13:41

A23l97e22n66a 71Č62e51c34h89o63v12á 7865653418519

Nápad dobrý, ale jak to zařídit, aby si obvoďáci digitalizovali svou papírovou kartotéku. Moje obvoďačka dodnes nemá ani PC a všechno píše ručně!

Na tomtéž v podstatě ztroskotalo zavedení IZIP.

+5/0
24.4.2015 15:49

V46ě75r63a 90K18a51b64í88č58k68o30v51á 7794556540907

IZIP ztroskotal na tom,že byl jen pro jednu pojišťovnu a byl dobrovolný,pro pacienty i lékaře.

0/0
26.4.2015 17:36

P14a41v72e22l 14O92d97r66a18z24i70l 6974399967530

Nápad chválím, protože to stejné mě napadne vždycky, když naše poněkud dezorientovaná sestra pobíhá po čekárně.

Já jsem ovšem od nápadu nikdy nepřikročil k realizaci.

A tak tedy zdarma přidám tip na vylepšení, jestli to tu už nebylo: totiž jako u jakéhokoliv jiného poptávkového systému nabídnout možnost vybrat si činnost. Kdo si jde pro recept, nemusí tam čumět hodiny a zároveň nemusí bušit na ordinaci a zvedat tlak ostatním.

0/0
24.4.2015 14:42

P21a34v87e90l 56O87d93r79a60z92i56l 6424219267710

Jo, vono je to v článku. Budu muset zajít pro léky na netrpělivost a povrchnost.

Jinak už to, že to napadlo i mě znamená, že to není moc velkej objev.;-)

+1/0
24.4.2015 14:45

M46i92r27o50s97l93a67v 74H42r31u15š65k61a 1200975523635

Moje doktorka to má už delší dobu. Ale co jsem tam byl naposledy, tak tam měla ještě tu starší verzi, že jsem nemohl zvolit důvod návštěvy...

Tak snad už tu novou verzi má a zefektivní se tím organizace, protože někdy je to čekání otrava.

Ovšem bych také uvítal možnost nějaké objednávky on-line dopředu (typicky preventivní prohlídka, kontrola po nemoci až ve chvíli, kdy se cítím lépe, objednávka zubařky dopředu bez nutnosti volat).

0/0
24.4.2015 23:02

P70a77v73e62l 85O74d93r97a57z97i61l 6944419557150

Jo, to není špatné, to u té zubařky. Obvoďák mi řek, že když se zrušily poplatky, takže je tam najednou tolik lidí, že objednávky zrušili.

0/0
29.4.2015 12:29

O48n67d26ř75e39j 64H63a31v16l67á36k 8804578450391

Pokud vím, tak kluci z CLEVERMED.cz už na systému, který čekání a další zbytečné "aktivity" lékaře, sestry i pacientů skutečně eliminuje, pilně pracují;-)

0/0
24.4.2015 13:56

J18o82s29e93f 56M45u32ž73á88t93k65o 5545653477623

Čekal jsem sofistikovaný systém objednávání pacientů na určitý čas na bázi kombinace internetu, telefonů, online zdravotní dokumentace. Jedině to pomůže agregovat pacienty do hodin, kdy je volněji, aby nemuseli čekat. Takže bez kartičky su v pytli, já ji vždycky zapomenu.

+1/0
24.4.2015 13:44

T74o15m38á35š 95K55l76í46m95a 4444957253263

treba se dockame :D az bude Evipa II

0/0
24.4.2015 13:49

M55a65r21t77i62n 51H25a72v67l66í20k 4820235597383

Nicméně, nějak nechápu, jak mě to ušetří od zbytečného čekání v čekárně....

+4/−1
24.4.2015 13:22

T76o39m88á25š 76K41l39í34m80a 4974437733853

no to by mneli zavest vsude hlavne i na uradek vezmu si listek a ten mi zdeli dostanete se na radu v tolik ci vtolik hodin

nejlepsi by bylo rano vstanu a tu mne pichy v krku tak sednu k PC a objednam se treba na konkretni hodinu ci minutu a je a ne abych tam jak trotl cekal hodinu nez si doktorka pokeca se setrou jaky byl vekend atd... misto toho abych uz lezel v posteli tam chytam ci roznasim dalsi bacily

0/−1
24.4.2015 13:48

E14d76a 10D78r20á94b35e51k 7499802963807

teď jen vymyslet, jak má lékař vědět, jak mu bude trvat dlouho ošetřit kterého pacienta. Představa že se bude objednávat "po půl hodinách" je asi naivní, to by muselo být lékařů alespoň 2x více

+7/0
24.4.2015 14:09

O51n51d61ř55e10j 58Š66r65u60b69a63ř 1155711435286

jak jen z dokumentace zjisti, ze jsem prisel s chripkou?

+1/−1
24.4.2015 13:11

T22o91m35á73š 85K51l46í61m72a 4404687423413

hehe to jste si to spatne vylozil je to ulehceni ze sestra nemusi brat karticky a poslouhat vase hnety co kde vas pichy :D

vy jen zmacknete butonek jsem marod nebo du si pokecat :D ci jen otravuji a dle toho vas system zaradi do poradi :D

az dojdete na radu tak si vas poslechne dochtor ....

+1/0
24.4.2015 13:43

R61o56b35e86r37t 68H76o82m72o67l29k38a 2780682232691

Nápad úžasný. K lékařům nechodím tak často, abych věděl, jaké jsou zrovna v té konkrétní ordinaci zvyklosti. Mám klepat? Nemám klepat? Zároveň řešit, kdo je kolikátý ve frontě... Přijdu, vidím 20 lidí, načtu kartičku a můžu si jít sednout ven a nedýchat bacily jiných. Absolutně nesnáším ty notorické klepače "já si jdu jen pro recept", "já se jdu jen objednat", "já mám ZetTéPéčko"... Za mě pro kluky palec nahoru.

+9/0
24.4.2015 12:56

E58d87a 86D84r30á49b10e13k 7299342493817

Zda klepat nebo ne je napsáno na dveřích. Pokud máte důvod klepat, klepejte. Pokud nemáte důvod klepat, neklepejte, je to jednoduché, takovéto primitivní úvahy zvládne i malý dítě :-)

Dvacet lidí neuvidíte, uvidíte jen dva, ostatní jsou venku.:-P

0/−5
24.4.2015 13:39

R18o30b92e52r33t 78H38o91m91o80l41k13a 2230882422331

Malý dítě jo, u důchodců je to leckdy horší. Když takhle sedím v čekárně, na dveřích několika zvýrazňovači obtažený nápis "NEKLEPEJTE!" a chodí tam klepat jeden důchodce za druhým, mám leckdy sto chutí se zvednout a vypadnout...

+1/0
24.4.2015 15:54

S21t14a36n62i58s76l51a90v 68Z39a21h37á17l52k77a 3168750338588

Tak to tě asi nic moc nebolí;-D

0/−1
24.4.2015 21:23

R92o38b37e45r96t 36H19o55m69o54l63k72a 2260222462531

Já jsem psal že mě něco bolí? K doktorovi chodím když musím. Ne když mám bebíčko. A mimochodem si netykáme, nebo ano? Běžte si zahálet jinam...

+1/−1
25.4.2015 15:56

J51a81r58o23s78l18a65v 45S80t11u31c25h68l32í47k 7736858522456

Byla by to asi dobrá věc, ale museli by jí dodržovat předevšínm doktoři sami. V čekárnách kde vévodí nápis " O pořadí pacientů rozhoduje lékař" jsou všechny tyto vylepšení zbytečné. Doufám, že se dožiji doby kdy budou lékaři muset brát pacienta jako zákazníka který si je platí

+2/−2
24.4.2015 12:53

P95e12t57r 66P18a94l13e35č77e32k 3840685544582

To se s tím nápisem nevylučuje. Vy si myslíte že bere jen tak ze srandy někoho dřív a někoho později, nebo to tahá z klobouku jak králíky? Toto pravidlo je nutné, proč, to už tu jeden diskutující výborně popsal.

+6/0
24.4.2015 13:27

M38a98r97t20i87n 77F91r17a22n76t74i88š45e69k 7265190673705

A co být třeba rád, že lékař dřív odbaví pacienta s ebolou a vy s ním nebudete hodinu čekat v čekárně? Ehm, Teda v tomto případě se pak ordinace zavře, ale alespoň se nenakazite.

+1/0
24.4.2015 14:02





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.