Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vymyslel, aby pacienti nečekali u lékařů zbytečně. Nápad mu mění život

Čekárny u lékařů mnohdy praskají ve švech. Někdo čeká trpělivě, jiný zkouší předběhnout, další klepe na dveře, protože chce jen recept, a nervozita stoupá. Hodinová čekání nejsou nic výjimečného. Student biomedicínského inženýrství Martin Horský to dokázal změnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L43u66k34a67s 25L66u89c 9168252789306

Mnoho povyku pro nic. O pořadí pacientů rozhoduje lékař a akutní případy mají přednost.

0/0
4.5.2015 23:48
Foto

V21a71c88l77a25v 58V47a10v94r18a 3177264375547

v demokratických zemích kde je zdravotnictví minimálně o třídu výš a je dokonce o pacienta zájem, se pacient k lékaři zve na určitý den a hodinu. Čeká když hodně, tak 20 minut než se k lékaři dostane.

Pokud je na pohotovosti, jde pacient rovnou k okénku kde mu změří tlak a základní testy, důvod návštěvy pohotovosti, registrace a lůžko na ARO. Jak tomu říkáte u viás. Jste napojeni na monitor, a dostáváte infuzi. Za každých okolností. Doktor je u pacienta v několika minutách a rohoduje o tom jestli je to akutní a nebo jestli může v nejhorším chvilku počkat. Lékař nemůže odběhnout z pracoviště na jiné oddělení.  (dokonce mimo pohotovost jak je pravidlem v Čechách). Čekat hodinu na pohotovosti je trestuhodné. Neumím si to ani představit. Pohotovost obhospodařuje několik zdravotních specialistů a sester. Dokumentace, výsledky testů jdou během vteřin do počítačové databáze nemocnice. I několik sester na pohotovosti má svůj laptop, kde vypisují údaje o pacientovi.

Za návštěvu pohotovosti (ER) si účtuje nemocnice pojišťovnám průměrně  3.5 až 5,000 dolarů (125,000 Kč). To jsou fakta. Řekněme v případě náhlého zápalu plic. Jako pojištěnec jsem platil 100 dolarů, jako držitel velmi dobrého pojištění snad dokonce jen 50 USD.

Měl jsem celou řadu operací i robotických a vybíral jsem si pouze špičkové chirurgy a urology. Samozřejmě zcela zdarma, operce zdarma, jídlo podle osobního výběru z bohatého menu zdarma,  léky v nemocnici zdarma a léky jakkoliv drahé, pro doma za směšný paušál.

Vím co se u vás píše a traduje o americkém zdravotnictví a vcelku je i jasné proč u vás musí čekat pacient na pohotovosti i 6 hodin a nebo proč jich musí řada i zemřít dřív, než si jich všimne doktor. Vím proč musí jet často pacient na pohotovost v neděli večer i 100km do Prahy. Pusťe si někdy film Vesničku střediskovou nebo Chalupáře a můžete na jejich vesnická zdrav. střediska blít, že je to propaganda komunistů.

0/−1
27.4.2015 22:45

P79a21v42e79l 86O72d43r46a88z71i19l 6324979307130

Vy jste nic zdarma neměl, jen jste to neplatil, to je rozdíl.

0/0
29.4.2015 12:27

M88i79c64h63a53e54l81a 67L44h21o64t27s83k51á 2459356508967

Já to chválím. Jasně to definuje praxi, jak dam o sobe lekari vedet, aniz by me sepsula pretazena sestra, ze klepu, nebo neklepu, ze mam mít nebo nemam mít kartu ... "Neklepejte" je hezke a pochopitelné. Kdyz sem v cekarne sama a hodinu nikdo nevyjde, mam klepat, jsou tam? Jsem vědma?!?

Malý tip: Pri registraci na UK existuje system, který on-line ukazuje číslo uchazeče který je řešen a odhad času řešení vašeho případu. Ideální. Pípnout lístek  jít na kafe nebo ven, než na mě přijde řada. ;-)

0/0
26.4.2015 9:05

L23u45k55a57s 35L37u15c 9868742819276

Standardně se to dělá tak, že se klepe pouze pokud je pacient v čekárně sám.

0/0
4.5.2015 23:50

H68e92d59v26i95k16a 38O52c61h82t98á96b52c96o67v32á 5554599930

Další odosobnění systému, které může způsobit úmrtí v čekárně jen proto, že stroj nepoznal, že případ je tak akutní, že musí na ošetření okamžitě. Rv

+1/−3
25.4.2015 20:37

M53i45c68h34a84e84l57a 41L53h36o58t66s79k10á 2499756288147

jen hlupák v akutním pripade nezaklepe. Naopak taková nalehavost dostane bez ostatního casteho domahani se sestry skutecnou váhu.

+1/−1
26.4.2015 8:40

P10a86v45e16l 82N87o24v24á47k 4123598675151

Ja tomu nerozumim - jaky je rozdil od listecku a digitalni tabule s cisly? Automaticke vyhledani karty...ted to stoji doktora asi 10 vterin casu...kde je tedy ta pridana hodnota tohoto systemu? Jediny smysluplny system je takovy, kde je pritomna recepce s personalem, kde se clovek nahlasi, pripadne, kde se muze na neco preptat apod. Nejake echo doktorovi, ktery v tu chvili stejne nic delat nemuze, protoze tam v tu chvili ma nekoho jineho, mi prijde jako uplna zbytecnost.

+4/0
25.4.2015 20:04

I59v36o 79Č38á80n 5988673

Hlavně to pomůže sestřičkám...

+1/0
26.4.2015 0:43

M74i41c48h74a83e25l13a 25L28h96o12t30s48k27á 2549726588467

prave ve veci klepani kvuli receptum a pitomostem. sestra ma klid na praci a vyvolava jen toho kdo ma prijit na radu a je jasny a jednotny system.

+1/0
26.4.2015 8:52

P62e80t20r 69K46o55š80í85č30e97k 8391100715671

Paraziti jedni podnikatelský. Šak von s nima soudruh Mládek zatočí!!

0/−1
25.4.2015 0:12

I75v60o 39Č67á47n 5708323

"Ano, lékaři přišli s velmi praktickým podnětem. Zadání znělo: „Já chci vědět, s čím ten pacient přišel.“ Přivedlo nás to na nápad dát pacientům možnost upřesnit důvodnávštěvy. Když si jdete vyzvednout recept nebo vyřídit nějaký administrativní úkon, který bezpodmínečně nevyžaduje konzultaci s lékařem, stačí se jednoduše pomocí tlačítkové volby nahlásit do ordinace a sestřička ve volné chvíli vše zařídí a předá pacientovi. Pokud jdete na vyšetření, samozřejmě čekáte, až si vás lékař zavolá."

Jak je ten kluk chytrej, tak je zároveň neskutečně hloupej a nepraktickej...Rv že bych tomu ani nevěříl...8-o Původně vytvořil(i) jen ohlašovací program / systém, přitom každého napadne, že lékař, resp. sestřička potřebuje vědět, s čím ten pacient / pacientka řišel / přišla... Jemu to ale museli říct... jinak by ho to nenapadlo... No, v první chvíli jsem si myslel, že je to jako nějaký automat na poště nebo v bance, kde si člověk zvolí, co potřebuje, a vyjede mu lístek s pořadovým číslem. Tohle je to samé. Byl ale první, a tak vyhrál, resp. je úspěšný.

+1/−1
24.4.2015 23:23

P66e83t98r 94V50o98ň38k28a 2877153639303

Dokud mi ta krabička neřekne za jak dlouho přesně na mě přijde řada, je celej system pro pacienta k ničemu. Co je mi platný, že o mě doktor a sestra ví a že se zařadím automaticky do fronty, když v čekárně sedí takových 15-30 dalších lidí, kteří čekají na to saméRv, takže tam stejně stvrdnu dvě až tři hodiny, než se na mě dostane, pokud vůbecRv teda nestvrdnu, jak vidim v čekárně víc jak 8 lidí a neumírám, automaticky na to prdim a jdu přes lékárnu domu.;-€

+3/−1
24.4.2015 22:29

O90l28d28ř57i14c94h 92H92o96r94á14k 2844289351445

Bezva nápad a chválihodný.

Ale jakou šanci má u našich lékařů, když dosud někteří nemají ani elektronické vyúčtování či počítač s připojením na internet? Proč když před lékařskou komorou  vyslovíte slovo "elektronický/á" a za tím cokoliv k užití pro jejich práci, tak se komora jako jeden muž postaví a prohlásí že nikdo nemá právo jim nařizovat užívat počítače.

+1/0
24.4.2015 21:15

M54i87c86h85a34e87l24a 94L95h20o74t94s55k51á 2679416928757

nastesti si pacient muze vybrat lekare... jeste obcas nekde ;)

0/0
26.4.2015 8:51

J79a79r48o57s12l34a72v 54S76t34e71r78n23w76a25l64d 2837395

ještě bych přidal "ošetřujeme jen pacienty těchto zdravotních pojišťoven:" A co když nemám kartičku? Zhebnu v čekárně?

+1/0
24.4.2015 20:10

D11a28g39m42a76r 33M32u46r39o98ň46o50v39á 6625215192486

A počítal tam i s otravnými "dealery" léčiv? Sedíte v čekárně, přijde chlapík v obleku s kufrem, zaklepe, sestřička ho s medovým úsměvem pozve dál, pak slyšíte cinkat lžičky v kávových hrníčkách a smích a hovor a hodinu se nic neděje.. Pak vysmátá sestřička vyprovodí vysmátého pána a vy máte chuť pána zavraždit... Příště když sedíte v čekárně a vejde podobný člověk, tak máte chuť skočit mezi něj a dveře a řvát, aby přišel o ordinační době!

+7/0
24.4.2015 19:41

J54a94n 95Z84b62o23ř78i20l 3889327269

Proč to vymýšlel ?  Systém u kterého pacient nečeká má vymyšlený " Moje Ambulance " - nikdy jsem nečekal déle než 5 minut ( objednávka přes aplikaci v mobilu nebo na netu )  Když to funguje u nich tak to musí fungovat i jinde, ale to by se někomu muselo chtít...

0/0
24.4.2015 19:12

P96e96t79r 90M67a37r40š73o45u46n 5135258346656

no to je bomba. Nase firma davno dodava soft, jehož soucasti muze byt i online ojedavani klientu (pacientu) v uvedene terminy přes net. Stejne tak jako mame elektronicky vyvolavaci systém. Resila se i ta registrace jen prilozenim kartičky pacienta (davala se tedy ale zivemu personalu - protože jaksi kartičky nejsou unifikovaně potištěné, ač se o tak zda, takze to nefungovalo na 100%).

Výsledek?

Online objednavni je pomálu, protože lekar chce mit jasno kdo se s cim k nemu objednava = objedna si ho sam znovu, pokud je třeba po předchozí navsteve, kd yho vidi. Tedy toto muze fungovat jen u nejakych oboru a u nejakych dignoz, duvodu navstev... Terminy pacientum stejne neda tato volne na cely tyden, protože nevi, zda dotyčného odbavi za 10 minut nebo hodinu.

A to je i ten důvod cekani.

I vyvolavaci yystem do toho dava rad. A ty se ruzné vyuzivaji. Al eto je jen proste fronta. Jenze. Nikdo nejsme stejni, a to co pacient vnima jako rymicku, muze byt problém na hodinu práce.... A ani toto van nezajisti, ze va snekdo nepredbehne, protze prave je akutejsi. Takze opet, aby to fungovalo s nadsenim a "nepredbihanim", tak to jd eopet jen u nejakych odbornosti atd...

Ale vysvetlete to ajtakum....:-)

+1/0
24.4.2015 19:05

B94o72h17u36š 93H19a67v14e38l 7690692867538

Nic nevymyslel, jen aplikoval známé věci.Toto jsem viděl před 10 lety ve Štýrském Hradci, to je Rakousko. Tam žádná sestra nešla do registračky pro dokumentaci, protože ji měli v počítači (a mají). Aby se nemusela řešit akutní péče a pořadí, je akutní péče zásadně v oddělených ambulancích. Naši zdravotníci mají originální talent v neorganizování. Je to netrápí.

Obecně si myslím, že elektronizace zdravotnictví by měla mit vyšší prioritu než účtenky daňařů!!!!!

+2/0
24.4.2015 19:00

M48i15r59o32s86l10a15v 49H41e28r55a82n 6128317461

Blbost, zbytecnej cas usetri v cerkane online objednavani. Nektery doktori to uz dnes maj, problem je ze hodne malo a nebo ty ktery zrovna nechci. To je podle me ideal, doma naklikam a objednam se na urcitou hodinu, kdy je jasne volno.

+3/−1
24.4.2015 18:33

R72a11d51e78k 71Č29e66r49v71e82n93k23a 5574921684202

"pořadí pacientů určuje sestra" :-P

+1/0
24.4.2015 17:54
Foto

J30o80s82e91f 68V84o23t25í24p28k26a 4623533608532

Tohle není dobrý nápad, fronty u lékaře sníží jen více lékařů. Někdo jde na krev, jiný jen napsat léky, jiný krvácí a potřebuje přednost, další potřebuje lejstro, dále jsou protekční VIP, děti, apod... Priority vždy musí stanovit živý odborník a ne stroj. Pokud toto hoch a ti co si to kupují nevědí, je něco špatně. Doufám že podobnou blbost nevymyslí na dispečinky záchranky, hasičů a policie...

+3/−4
24.4.2015 17:34

K91a86r31e40l 36D27v89o25ř34á80k 3657877487

Mladí odborníci, kteří nejsou ještě chronicky nemocní , tak neví o čem je řeč. Lékaři jsou ve svém oboru bez pochyby zdatní, ale vesměs nemají organizační talent. Jsou v tom podobní umělcům;-D Objednají vás na nějaký čas, ale jejich hodinky řídí nějaká vyšší moc. A navíc mají většinou na dveřích napsáno - Pořadí pacientů určuje lékař - a veškerá výpočetní technika se může jít bodnout.;-D

+1/−1
24.4.2015 16:40

J91i86n57d56ř71i18c34h 12R28a39m76e87š 5864356649

Nic-proti-tumu-ale-mam-lepší-napad-spostu-lidy-jde-třeba-na-odběr-krve-nebo-na-pichnuti--inekce-nebo-pro-leky-a-tak-dale-na-to-mam-lepší-system-a-to-sestřička-zdravotní-jako-vratní-nebo-něco-takovecho-pc-bude-apojen-na-lekřskej-pc

když-přijde-pacient-jen-na-odber-krve-tak-tato-osoba-to-uděla-nebo-napíše-recept-a-digitalně-se-tam-šoupne-podpis-od-lekaře-a-k-lekaři-pujde-jen-malo-procent-nemocnich-a-ten-bude-určuvat-diagnozu-je-to-pochodlnější-a-rychlejší

0/0
24.4.2015 16:34

J52a13r13o94s20l39a12v 36R36y61c41h91t40á64ř 2584219139966

Vložíš průkaz, stroj ti ukáže logo lékaře nebo zubaté...

+2/0
24.4.2015 15:58

K74a33r37e70l 68D90v45o36ř50á72k 3577537527

Objeví se třeba nápis, peníze na vyšetření a ošetření došly. ( v tom i onom smyslu );-)

0/0
24.4.2015 16:41

I48v91o 35Z71d30e76b69o77r18s89k60ý 3303931400251

To už je dávno vymyšlené. V pohádce Dařbuján a Pandrhola stál smrťák buď u hlavy nebo nohou.

+1/0
25.4.2015 13:41

A93l46e69n28a 73Č89e22c12h37o80v43á 7225593838879

Nápad dobrý, ale jak to zařídit, aby si obvoďáci digitalizovali svou papírovou kartotéku. Moje obvoďačka dodnes nemá ani PC a všechno píše ručně!

Na tomtéž v podstatě ztroskotalo zavedení IZIP.

+5/0
24.4.2015 15:49

V38ě78r81a 19K91a10b14í91č37k43o42v29á 7654426760507

IZIP ztroskotal na tom,že byl jen pro jednu pojišťovnu a byl dobrovolný,pro pacienty i lékaře.

0/0
26.4.2015 17:36

P74a59v29e41l 14O13d38r78a61z36i88l 6974909867630

Nápad chválím, protože to stejné mě napadne vždycky, když naše poněkud dezorientovaná sestra pobíhá po čekárně.

Já jsem ovšem od nápadu nikdy nepřikročil k realizaci.

A tak tedy zdarma přidám tip na vylepšení, jestli to tu už nebylo: totiž jako u jakéhokoliv jiného poptávkového systému nabídnout možnost vybrat si činnost. Kdo si jde pro recept, nemusí tam čumět hodiny a zároveň nemusí bušit na ordinaci a zvedat tlak ostatním.

0/0
24.4.2015 14:42

P19a92v29e61l 80O48d83r47a25z89i53l 6424839417700

Jo, vono je to v článku. Budu muset zajít pro léky na netrpělivost a povrchnost.

Jinak už to, že to napadlo i mě znamená, že to není moc velkej objev.;-)

+1/0
24.4.2015 14:45

M55i68r59o40s67l61a40v 51H83r35u49š12k57a 1650205163115

Moje doktorka to má už delší dobu. Ale co jsem tam byl naposledy, tak tam měla ještě tu starší verzi, že jsem nemohl zvolit důvod návštěvy...

Tak snad už tu novou verzi má a zefektivní se tím organizace, protože někdy je to čekání otrava.

Ovšem bych také uvítal možnost nějaké objednávky on-line dopředu (typicky preventivní prohlídka, kontrola po nemoci až ve chvíli, kdy se cítím lépe, objednávka zubařky dopředu bez nutnosti volat).

0/0
24.4.2015 23:02

P50a78v32e35l 45O80d94r12a90z22i13l 6514599697540

Jo, to není špatné, to u té zubařky. Obvoďák mi řek, že když se zrušily poplatky, takže je tam najednou tolik lidí, že objednávky zrušili.

0/0
29.4.2015 12:29

O47n90d79ř30e47j 60H28a11v78l51á45k 8364418450361

Pokud vím, tak kluci z CLEVERMED.cz už na systému, který čekání a další zbytečné "aktivity" lékaře, sestry i pacientů skutečně eliminuje, pilně pracují;-)

0/0
24.4.2015 13:56

J81o15s82e52f 90M14u18ž44á20t87k64o 5375763497373

Čekal jsem sofistikovaný systém objednávání pacientů na určitý čas na bázi kombinace internetu, telefonů, online zdravotní dokumentace. Jedině to pomůže agregovat pacienty do hodin, kdy je volněji, aby nemuseli čekat. Takže bez kartičky su v pytli, já ji vždycky zapomenu.

+1/0
24.4.2015 13:44

T10o33m64á94š 64K65l84í88m67a 4494327763533

treba se dockame :D az bude Evipa II

0/0
24.4.2015 13:49

M83a98r54t62i66n 63H40a96v67l17í77k 4490395557693

Nicméně, nějak nechápu, jak mě to ušetří od zbytečného čekání v čekárně....

+4/−1
24.4.2015 13:22

T41o81m32á50š 61K51l50í22m70a 4464797693953

no to by mneli zavest vsude hlavne i na uradek vezmu si listek a ten mi zdeli dostanete se na radu v tolik ci vtolik hodin

nejlepsi by bylo rano vstanu a tu mne pichy v krku tak sednu k PC a objednam se treba na konkretni hodinu ci minutu a je a ne abych tam jak trotl cekal hodinu nez si doktorka pokeca se setrou jaky byl vekend atd... misto toho abych uz lezel v posteli tam chytam ci roznasim dalsi bacily

0/−1
24.4.2015 13:48

E25d25a 12D68r36á63b60e20k 7429112703237

teď jen vymyslet, jak má lékař vědět, jak mu bude trvat dlouho ošetřit kterého pacienta. Představa že se bude objednávat "po půl hodinách" je asi naivní, to by muselo být lékařů alespoň 2x více

+7/0
24.4.2015 14:09

O18n39d42ř25e85j 54Š35r20u25b56a84ř 1275811255126

jak jen z dokumentace zjisti, ze jsem prisel s chripkou?

+1/−1
24.4.2015 13:11

T42o86m82á26š 85K93l44í80m52a 4154197223743

hehe to jste si to spatne vylozil je to ulehceni ze sestra nemusi brat karticky a poslouhat vase hnety co kde vas pichy :D

vy jen zmacknete butonek jsem marod nebo du si pokecat :D ci jen otravuji a dle toho vas system zaradi do poradi :D

az dojdete na radu tak si vas poslechne dochtor ....

+1/0
24.4.2015 13:43

R93o58b97e79r60t 37H52o21m18o95l84k90a 2540582792681

Nápad úžasný. K lékařům nechodím tak často, abych věděl, jaké jsou zrovna v té konkrétní ordinaci zvyklosti. Mám klepat? Nemám klepat? Zároveň řešit, kdo je kolikátý ve frontě... Přijdu, vidím 20 lidí, načtu kartičku a můžu si jít sednout ven a nedýchat bacily jiných. Absolutně nesnáším ty notorické klepače "já si jdu jen pro recept", "já se jdu jen objednat", "já mám ZetTéPéčko"... Za mě pro kluky palec nahoru.

+9/0
24.4.2015 12:56

E39d84a 86D21r61á28b33e59k 7849842283737

Zda klepat nebo ne je napsáno na dveřích. Pokud máte důvod klepat, klepejte. Pokud nemáte důvod klepat, neklepejte, je to jednoduché, takovéto primitivní úvahy zvládne i malý dítě :-)

Dvacet lidí neuvidíte, uvidíte jen dva, ostatní jsou venku.:-P

0/−5
24.4.2015 13:39

R58o88b20e76r42t 59H25o66m58o14l65k53a 2710902332891

Malý dítě jo, u důchodců je to leckdy horší. Když takhle sedím v čekárně, na dveřích několika zvýrazňovači obtažený nápis "NEKLEPEJTE!" a chodí tam klepat jeden důchodce za druhým, mám leckdy sto chutí se zvednout a vypadnout...

+1/0
24.4.2015 15:54

S97t34a40n44i63s22l22a29v 31Z11a23h75á35l48k94a 3748180788628

Tak to tě asi nic moc nebolí;-D

0/−1
24.4.2015 21:23

R28o84b18e58r94t 43H22o20m34o28l42k49a 2690932422611

Já jsem psal že mě něco bolí? K doktorovi chodím když musím. Ne když mám bebíčko. A mimochodem si netykáme, nebo ano? Běžte si zahálet jinam...

+1/−1
25.4.2015 15:56

J59a54r83o19s45l76a89v 54S40t45u48c41h19l19í90k 7456918382156

Byla by to asi dobrá věc, ale museli by jí dodržovat předevšínm doktoři sami. V čekárnách kde vévodí nápis " O pořadí pacientů rozhoduje lékař" jsou všechny tyto vylepšení zbytečné. Doufám, že se dožiji doby kdy budou lékaři muset brát pacienta jako zákazníka který si je platí

+2/−2
24.4.2015 12:53

P14e89t75r 44P10a50l12e86č11e87k 3610525814922

To se s tím nápisem nevylučuje. Vy si myslíte že bere jen tak ze srandy někoho dřív a někoho později, nebo to tahá z klobouku jak králíky? Toto pravidlo je nutné, proč, to už tu jeden diskutující výborně popsal.

+6/0
24.4.2015 13:27

M86a44r30t33i69n 26F51r94a62n27t58i93š80e10k 7255360953565

A co být třeba rád, že lékař dřív odbaví pacienta s ebolou a vy s ním nebudete hodinu čekat v čekárně? Ehm, Teda v tomto případě se pak ordinace zavře, ale alespoň se nenakazite.

+1/0
24.4.2015 14:02





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.