Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pomáhá firmám s reklamou na Facebooku, zájem o jeho služby roste

Jan Vašík podniká v on-line marketingu. Specializuje se na sociální sítě. Jednoduše řečeno jeho agentura firmám zajistí na Facebooku, případně na dalších sítích, takovou reklamu, která jako reklama vlastně nevypadá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R56a42d25o58v14a92n 42S74t31o46k94l58a52s35a 3499122476575

:-) vím o jednom "komerčním" využití facebooku - známý na něj uveřejňuje jídelní lístek týdenního menu pro své hosty. Nové klienty mu to sice nepřivede, ale pro ty stávající, které musel získat jinými způsoby, je to dobrá služba. Facebook je dobré diskuzní fórum a v rámci jedné skupiny osob může nahradit email... To je jediné praktické využití facebooku, o kterém vím... kromě zábavy... ;-)

+1/0
7.5.2015 19:01

F35r92a18n43t49a 30W49á21g48n13e74r 6584790890306

No vidíte - a dnes jsem zrovna s kolegou řešili, kolik realizovaných poptávek přinesla jedna nízkorozpočtová kampaň (na Facebooku) na dřevěná okna. Investice cca 7tis. vč. agenturní správy, odhad výnosu kolem 150-200 tis. 

Není to pravidlo, ale Facebook je prostě medium jako každé jiné, navíc je na něm aktivních hodně lidí a ti prostě nakupují. Když budete něco shánět a dobře podaná reklama vás osloví zrovna na Facebooku, řeknete si tohle je Facebook, půjdu to hledat na Google?

+1/−1
7.5.2015 20:05

R28a53d49o76v75a43n 31S54t38o65k32l65a69s86a 3759972196675

Opravdu je k neuvěření, že by zrovna návštěvníci facebooku kupovali dřevěná okna... Investice za 7000 Kč, to je oslovených tak 100 tisíc lidí (možná přeháním), z tohoto množství bude tak 200 kliknutí (spíš méně), z každé stovky kliknutí se na web podívají maximálně tři lidé... ;-)  Pokud ta firma měla štěstí a těch šest lidí opravdu okna koupilo, tak mohla mít tržbu 150 tisíc... To by byl opravdový zázrak...

+2/0
7.5.2015 20:52

F53r80a42n14t45a 92W21á83g54n23e52r 6534120910546

:-) Proč by na Facebooku nemohli být lidé, kteří staví, nebo plánují rekonstrukci? Ale ta čísla máte špatně. Krom těch oslovených - to by nebyl problém dosáhnout. Pokud by se ovšem necílilo lokálně - protože proč nabízet okna někde o 300km dál, to nemá logiku. Těch prokliků je ovšem výrazně víc - řekněme kolem 1200. Proklik = návštěva webu. Při dobrém cílení a nastavení je míra konverze (=odeslání poptávky) cca 3 až 3,5%. Takže jsme někde na asi 40 odeslaných poptávkách. Jsou to nudná okna - na to nebude klikat někdo, kdo se přišel na facebook kouknout na koťátka, takže to může fungovat i v těchto oborech.

+2/0
7.5.2015 22:05

R81a75d90o28v57a19n 90S12t37o48k56l73a32s39a 3529942316415

Dobře, tak, jak to píšete, to má logiku. Ale z vlastní zkušenosti vím, že proklik nerovná se návštěva webu... Kdyby to bylo tak jednoduché, tak to dělají všichni. Nevím, proč kliknutí na reklamu, která je udělána jako odkaz na web, neznamená návštěvu webu. Buď si návštěvník jenom přečte text a facebook ho eviduje jako kliknutí, nebo facebook sám brání přesměrování na web - například zveřejní upozornění, že web je rizikový a velkým tlačítkem vrátit nasměruje návštěvníka zpět na facebook. Toto opravdu nevím, kde je důvod, že proklik neznamená návštěvu webu. ;-) Pokud bych to vyřešil, tak budu bohatý... ;-)

0/0
8.5.2015 15:03

F54r44a95n18t43a 98W36á33g32n41e38r 6104550890406

Máte pravdu, ale bezpečnost ovlivňuje spíše cílový web. Pravda je, že sledujeme vice údaje z GA, než z Facebooku. Problémy s marketingem na Facebooku ale pramení z toho, že spustit inzerci je jednoduché - tak na dvě kliknutí. Jenže takhle to nefunguje. Pokud to nemáte dobře připravené a rozmyslene, nemáte vyladenou cílovou stránku a samozřejmě dobrou nabídku, pak jste vyhodil prachy z okna - a pak je jednoduché tvrdit, že na Facebooku se nic prodat nedá.

0/0
8.5.2015 18:48

R46a21d77o83v94a81n 29S96t17o20k74l91a97s89a 3529102776555

Můžete mít pravdu, nevím... Dělal jsem zkoušku tak, že jsem na facebooku udělal soutěž o knihu a nabídku jsem nasměroval jako odkaz na web s eshopem. Kdo kliknul, měl by se teoreticky dostat na web. Lidé klikali, účastnili se soutěže, ale na návštěvnosti eshopu se to neprojevilo. Ze 40 kliknutí to na webu udělalo tři návštěvy. Byla to jenom zkouška, jestli má smysl do reklamy investovat. Ani jsem nepředpokládal, že by si někdo něco koupil. Šlo mi jen o návštěvnost. A když kliknutí mám, ale návštěvnost to neovlivní, tak nevím, jaký by měla reklama smysl... Buď facebook ty lidi na web nepouští, nebo si jenom přečtou text a dál nejdou...

0/0
8.5.2015 19:48

F44r68a92n28t57a 53W59á88g57n62e10r 6714890360776

Neznám podrobnosti, ale i když rozdíly mezi počtem z Facebooku a v GA jsou, takhle velké ne. Ale soutěž obecně není nejlepší nápad, soutěží stále stejní lidé - a nenakupují :-) Pokud máte shop s knihami, vytvořte si remarketingový seznam z lidí, kteří si prohlizeli knihy, platnost 7 dní, a pak zkuste pustit reklamu jen na ně. Ideálně tak, aby v reklamě viděli knihu, kterou si prohlizeli v eshopu.

0/0
8.5.2015 21:05

R88a36d56o33v96a23n 31S78t52o97k28l90a97s58a 3769862716445

:-) přesně tak, soutěží všichni členové jedné rodiny od babičky až po psa... Ale to byl jen pokus. Vyzkouším Vaši radu...;-)

+1/0
8.5.2015 22:39

F81r97a46n79t57a 63W25á82g32n91e91r 6284270820276

Radovane, ještě jedna věc. Někde jste zmínil počty fanoušků. To s tím ale nesouvisí. Pracuji pro firmy, které nejen že nemají "fanoušky", ale ani vlastni profil.Fanoušci jsou dobří na zakaznickou podporu a zpětnou vazbu.

0/0
8.5.2015 19:02

J67a10n 75N30o31v35á57k 6264764

Jeee, popište nám více ten zázrak za 7 tis Kč, který vedl ke 40 poptávkám.

0/−1
8.5.2015 8:07

F94r68a80n65t87a 53W75á64g63n90e42r 6724620160136

Zadny zazrak. Mix cileni a remarketingu.

+1/0
8.5.2015 8:32
Foto

O64n41d77ř95e48j 60T83y96l51e69č76e32k 2288709942498

Ten jev, kdy je člověk, který dosáhne nadstandardního úspěchu, mnohými automaticky považován za podvodníka, je fakt super, viďte, Honzo? Návratnost, kterou Franta popisuje, je sice opravdu vysoká, ale rozhodně uvěřitelná. Na Facebook se v ČR každý den přihlásí 2.500.000 lidí, news feed si projdou průměrně 17x denně na svém telefonu, tabletu nebo počítači, mezi tím Facebooku nechají kopec informací o svém chování, tak come on, to si skutečně myslíte, že to nejde použít k businessu?

0/0
8.5.2015 13:16

F22r27a79n91t13a 87W59á28g41n58e29r 6654210780626

Ondro, návratnost byla hodně překvapivá. Ale to byla nejspíše zásluha remarketingoveho seznamu. Hodně lidí si myslí, ze na FB se lidi chodí jen bavit. Což je na jednu stranu asi pravda, na druhou ale oddělit nakupování a zábavu jen tak nejde.

0/0
8.5.2015 18:55
Foto

O36n31d79ř81e69j 50T60y73l17e28č45e61k 2938919142638

Dámy a pánové! Můj kolega Honza Vašík odjel sekat dřevo na chalupu a já jsem se rozhodl, že se zapojím do diskuse a budu reagovat na pár podnětů. Pokud se chcete spojit napřímo, klidně mi napiště mail na adresu ondra@fairytailors.cz nebo se k nám stavte do NODE5 na kafe. Ondra / Business Developer

0/0
7.5.2015 18:08

J47a82n 98N39o83v12á86k 6714154

Tak už i kolega Ondra Tyleček zmizel na prodloužený víkend, ozývejte se tedy přímo na mě: honza@failtailors.xxx

+3/0
7.5.2015 18:16

J22a22n 84N68o97v57á74k 6704864

Já mám nejradši remarketingové kampaně na fanoušky konkurenčních firem. ...  Tak jen střádej barde, střádej fanoušky, já jim pak pošlu banner s výhodnou akcí u našich klientů .)

+1/0
7.5.2015 17:44
Foto

O17n81d67ř95e87j 31T75y64l85e98č97e34k 2228459422298

Honzo, pokud máme namysli stejnou věc, tak tento bug byl již dávno opraven, na fanoušky cizí facebookové stránky nezacílíte.

0/0
7.5.2015 22:59

J44a62n33a 16H57a24m19p94l23o71v91á 4852133294213

Ja sice o reklame na facebooku vim jen to,ze mne otravuje. Ale vim,ze se dnes daji fanouskovske "lajky" koupit. A to bych take doporucila panu odbornikovi z tohoto PR clanku nez se do nejakeho pr pusti. Neb se sotva 180 fanousky na svem firemnim fb profilu pusobi...no prinejmensi neverohodne. Coz bohuzel potvrzuje i obsah zdi teto firmy, ktere je plna radiby "cool" fotek o tom, jak jsou panove "hrozny byzy, kdyz furt chodi na ty schuzky".

+1/0
7.5.2015 17:24

R63a93d96o14v82a87n 81S96t98o40k59l88a51s39a 3849762596605

:-) mají 180 fanoušků? to opravdu není moc.... kupovat fanoušky sice nemá smysl, protože to jsou mrtvé duše a nemají pro firmu žádný smysl. Ale když oni sami nabízejí jiným získání fanoušků, tak by je měli získat i pro sebe. Jinak opravdu nevypadají důvěryhodně...

0/0
7.5.2015 17:29
Foto

O61n49d43ř64e75j 73T44y89l80e92č67e20k 2218709882938

My jsme B2B, naši fanoušci jsou většinou naši klienti nebo naši kolegové. Jaký smysl by pro nás mělo mít jich desítky tisíc? Zato vím, že všichni jsou pro nás relevantní a všichni se zajímají o to, co publikujeme.

0/0
7.5.2015 18:25

R25a46d40o47v42a88n 83S72t81o76k71l46a59s43a 3609312576305

:-) obecně platí, že každé množství má malé pevné jádro a kolem něho početnější obal, který je proměnlivý. Když zveřejňujete cool fotky, tak líčíte na širokou veřejnost. A některé návštěvníky Vaše fotky zaujmou natolik, že se stanou fanoušky. Tito jsou obsaženi v tom počtu 180...

0/0
7.5.2015 18:32

J36a55n 75N72o22v13á46k 6714754

Jestli mají 180 fanoušků = klientů, kteří jim platí 400 000 Kč/rok, tak to není zas tak špatné .)

0/0
7.5.2015 17:33

R21a18d14o24v23a58n 13S95t95o91k85l77a84s77a 3969152416225

:-) takhle to ale nefunguje. Platí tak jeden ze sta, nebo spíš dva až tři z tisíce...

+1/0
7.5.2015 17:39
Foto

O23n41d59ř66e22j 44T48y57l84e57č53e70k 2298399382748

Dobrý den, Jano! Počet fanoušků je nicneříkající číslo - teď to komentuji obecně, ne ve vztahu k našemu profilu. To, na čem záleží, je aktivní komunita. Když pro své klienty hledáme fanoušky (abychom z nich udělali zákazníky), hledáme ty správné rozinky na obrovském koláči. Až na výjimky pro klienta není žádný benefit v kampani, která získá fanoušky kvantitativním způsobem, pokud většina ze získaných fanoušků u klienta nikdy nenakoupí.

Jo a ty fotky jsou fakt cool, ne rádoby "cool" ;-)

0/0
7.5.2015 18:18

R70a24d78o79v75a53n 72S65t75o53k60l25a93s42a 3619402616465

:-) stejně nevěřím, že fanoušci z facebooku chodí na web a něco nakupují... ;-)

+1/0
7.5.2015 18:24

J33a37n 36N62o32v55á70k 6524394

Ještě jsem neviděl žádnou případovou studii, kde by byla reálná čísla prodeje přes Facebook. ...  Jak se roční investice 400+ tis. Kč do komunikace na FB vrátila a kolik reálně přinesla. Nemluvím o PPC na bannery, ale o sdílení příspěvků s funny pejsky a roztomilýma děckama. ...  Hodí mi někdo odkaz?

+1/0
7.5.2015 17:13

R72a67d30o31v71a98n 14S11t52o41k75l46a69s79a 3449712796815

:-) to by mne také zajímala taková studie... Nejspíš ale neexistuje, protože kdyby byla, tak by inzerenti pochopili, že si místo reklamy měli raději koupit nové auto nebo zajet na dovolenou. Peníze by vyhodili stejně, ale příjemněji...

+3/0
7.5.2015 17:21
Foto

O17n94d47ř33e25j 43T65y16l81e14č28e83k 2168219542328

Radovane, tohle je reakce i na Váš příspěvek o vlákno výš. A je samozřejmě i pro Honzu. Těch případovek ve skutečnosti existují kvanta, pokud jste nikdy žádnou neviděli, zřejmě jste ani žádnou nehledali :-) Zveřejňuje je sám Facebook, já vám rád nabídnu pár našich: http://www.slideshare.net/FairyTailors/fairy-tailors-case-studies. A pokud byste měli pocit, že si je cucáme z prstu, vždy můžete zvednout telefon a zavolat do těch firem, že jo? ;-)

0/0
7.5.2015 18:29

R11a65d70o51v18a82n 28S94t91o59k27l73a53s55a 3299662846325

:-) díky, podívám se... musím ale říci, že jsem hodně skeptický k reklamě na facebooku. Když budu úpřimný - je to dobrý byznys pro facebook a pro firmy, které to nabízejí. A stále je dost lidí, kteří tomu věří, protože si přečetli nějakou studii. Při tom stačí, když si to sami vyzkouší - porovnají si  on line kliknutí na facebooku a navštěvnost na webu a zjistí, že žádné propojení nefunguje... ;-)

0/0
7.5.2015 18:37

F54r18a72n65t85a 26W12á86g92n92e55r 6294400200756

dobrý den. V mnoha případech máte samozřejmě pravdu, ale možná je to ovlivněno spíše tím, jak se firmy propagují, než Facebookem. Pracuji například pro malinkou firmu, kde obrat z Facebooku za poslední rok neklesl pod 100tis. měsíčně. Investice do reklamy na FB se pohybuje kolem 5tis. za měsíc.

+1/0
7.5.2015 19:59

J27a71n 61N53o83v88á56k 6774724

Nedolistoval jsem tedy až na konec, ale nikde jsem tam neviděl náklady vs. příjem z toho. 

Neumím si představit kavárnu, která investuje 400 tis ročně do FB kampaně s Kavarníkem Karlem, aby se jim to vrátilo...

0/0
7.5.2015 18:41
Foto

O79n69d24ř98e31j 59T58y19l21e49č35e38k 2308239722778

Honzo, zřejmě jste přehlédl hned první případovou studii, ve které je ROI 414%.

+1/0
7.5.2015 21:48

J94a87n 51N17o28v74á87k 6644304

Kolik byl zisk?

0/0
7.5.2015 23:45
Foto

O68n65d71ř88e21j 51T84y93l73e43č35e67k 2918759522668

To je určitě velice fér otázka, ale musel byste ji položit našemu klientovi.

0/0
8.5.2015 13:19

R27a98d27o46v97a31n 82S19t45o64k24l68a22s52a 3209132516195

:-) moje zkušenost je, že uživatelé z facebooku nechodí na webové stránky, na které je z facebooku odkaz. I když je na facebooku něco zaujme, tak tam zůstanou a nenapadne je, že by mohli na webu získat více informací nebo si výrobek koupit... Když mám na facebooku sto kliknutí, tak na webu se objeví maximálně dva, tři návštěvníci... Firmy, které nabízejí úspěšnou reklamu na facebooku, mi připomínají obchodníky s deštěm... ;-) ale rád bych se mýlil.

+1/0
7.5.2015 15:37

L20u17k72á25š 47Š16l98e69h37o47f29e20r 1773889345709

Můžete být rád, mýlíte se ;-)

+1/−1
7.5.2015 15:40

R30a52d14o55v83a14n 51S13t75o67k41l81a51s63a 3329282936765

:-) tak se mýlím, ale skutečnost je taková, jak píši. Lze to snadno ověřit - kliknutí na facebooku, návštěvnost na webu - můžete to sledovat on line. Můžete mít příspěvek na facebooku udělaný jako odkaz na web a stejně žádní návštěvníci na web nepřijdou, i když facebook vykazuje kliknutí. ;-) V některých případech to facebook dělá tak, že než návštěvníka pustí na přesměrovaný web, tak ho upozorní, že web je rizikový a velkým tlačítkem mu doporučí se vrátit... To je podle mne ten důvod, proč reklama na facebooku nefunguje.

0/0
7.5.2015 15:47

M37i46l66a57n 71K78r26á86l 8533938841741

Když chci něco koupit, jdu do porovnávačů a ne na facebook,, běžný internetový uživatel když je na facebooku nemá náladu něco nakupovat, prostě reklama na sociálních sítí jsou vyhozené peníze

+2/0
7.5.2015 16:20

J44a70n 63N66o67v15á60k 6484434

Existuje i pojem "vyvolaná poptavka". Je mnoho produktů, které nepotřebujete, ale chcete... A o mnohých ještě vůbec nevíte, že je chcete. Proto je třeba vám je vhodně předvést. FB bude rozhodně pro některé vhodným kanálem. 

Heuréka funguje na porovnání cen u toho, co už chcete...

0/0
7.5.2015 17:28

R51a74d90o72v82a82n 80S75t59o19k82l53a30s26a 3549532436985

znáte nějakou firmu a typ výrobku, u kterého to funguje?

0/0
7.5.2015 17:31

J19a70n 19N69o80v48á18k 6104364

Co se týče správy FB profilu tak ne. Ale co se týče PPC kampaní, tak jo -  např. STOZZON. Ten jsme promovali na FB a bylo to lepší než přes bannery v AdWords.

0/0
7.5.2015 17:37

R30a12d30o79v53a12n 13S53t62o85k80l21a69s43a 3439332766395

:-) tomu bych věřil... doplněk stravy - to zajímá spoustu lidí. A jak jste si ověřili, že lidé na základě reklamy navštěvují web a někteří nakupují?

0/0
7.5.2015 17:42

J30a10n 71N54o95v57á45k 6794104

Když byla AdWords kampaň, tak tam nebyl žádný posun v prodejích. Když inzerce ve Vlastě, tak jen malý posun. Nejlepší to bylo v době FB kampaní, ale nebylo to vůbec spojené s profilem, jen odkaz na web.

0/0
7.5.2015 17:48

R34a51d48o70v70a62n 12S36t72o55k64l29a66s48a 3149842196985

:-) rozumím, díky...

+1/0
7.5.2015 17:50
Foto

O74n41d40ř88e68j 18T93y21l51e89č50e11k 2948389142418

Radovane, to je právě otázka exekuce té komunikace. My máme v některých kampaních CTR (tedy procento lidí, kteří klikli na odkaz) i 40%. Docilujeme ho skvělými nápady a důsledným A / B testováním. CTR 2 - 3%, které vychází Vám, obecně není zas tak špatné, je to obecně takový lehký podprůměr.

0/0
7.5.2015 18:37

J42a90n 60N58o18v65á14k 6244754

Myslíte to a/b testování, které dělá sám FB? Nebo jste ochotni tlačit i reklamy, které FB automaticky potlačuje?

0/0
7.5.2015 18:48
Foto

O84n72d53ř20e10j 95T22y64l68e76č70e16k 2228109582308

Honzo, Facebook žádné A / B testování sám nedělá, možná máte namysli něco jiného. Veškerou optimalizaci kampaní si nastavujeme sami a máme v tom silné know-how. Kdyby Vás to zajímalo, pár výsledků A / B testů máme třeba v této kejsce: http://www.slideshare.net/FairyTailors/fairy-tailors-casestudyhetcz. Kdyby se Vám nechtělo listovat, jsou to slidy 17 - 20. A jak to myslíte s tím tlačením reklam, které FB automaticky potlačuje? Bohužel nerozumím Vaší otázce.

0/0
7.5.2015 23:05

J68a67n 73R32i41e23g73e67l 1184406485802

na www mi nejak chybi IC, DIC atd :) to jde uz videt, co to je za xindl :)

0/0
7.5.2015 14:36

A94l33e89x68a86n77d67e22r 81P56r81o23c78h94a81z37k55a 2211736326853

dobry, takze uz funguje reklama na reklamu, takze dalsi kolo bude reklama na reklamu na reklamu? Krasny priklad toho, kam dosla zapadni civilizace ve sluzbach. Uz nestaci, ze kdekdo hleda zpusob, jak ziskat procenta z prace jineho, ale uz hledame nekoho jineho, ktery ty procenta ma, abychom ho pripravili o dalsi procenta z procent? Kdybyste se lidi radeji naucili neceme, kde se hodnoty skutecne tvori,  bylo by lepe

0/−4
7.5.2015 12:01





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že půjčku můžete vyřídit kompletně on-line?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.