Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pomáhá firmám s reklamou na Facebooku, zájem o jeho služby roste

Jan Vašík podniká v on-line marketingu. Specializuje se na sociální sítě. Jednoduše řečeno jeho agentura firmám zajistí na Facebooku, případně na dalších sítích, takovou reklamu, která jako reklama vlastně nevypadá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R12a39d68o53v34a76n 19S74t48o45k91l90a44s78a 3549732726675

:-) vím o jednom "komerčním" využití facebooku - známý na něj uveřejňuje jídelní lístek týdenního menu pro své hosty. Nové klienty mu to sice nepřivede, ale pro ty stávající, které musel získat jinými způsoby, je to dobrá služba. Facebook je dobré diskuzní fórum a v rámci jedné skupiny osob může nahradit email... To je jediné praktické využití facebooku, o kterém vím... kromě zábavy... ;-)

+1/0
7.5.2015 19:01

F18r53a55n49t98a 34W93á58g46n15e78r 6564100730106

No vidíte - a dnes jsem zrovna s kolegou řešili, kolik realizovaných poptávek přinesla jedna nízkorozpočtová kampaň (na Facebooku) na dřevěná okna. Investice cca 7tis. vč. agenturní správy, odhad výnosu kolem 150-200 tis. 

Není to pravidlo, ale Facebook je prostě medium jako každé jiné, navíc je na něm aktivních hodně lidí a ti prostě nakupují. Když budete něco shánět a dobře podaná reklama vás osloví zrovna na Facebooku, řeknete si tohle je Facebook, půjdu to hledat na Google?

+1/−1
7.5.2015 20:05

R73a39d54o84v84a27n 70S29t53o56k96l30a59s58a 3229402286175

Opravdu je k neuvěření, že by zrovna návštěvníci facebooku kupovali dřevěná okna... Investice za 7000 Kč, to je oslovených tak 100 tisíc lidí (možná přeháním), z tohoto množství bude tak 200 kliknutí (spíš méně), z každé stovky kliknutí se na web podívají maximálně tři lidé... ;-)  Pokud ta firma měla štěstí a těch šest lidí opravdu okna koupilo, tak mohla mít tržbu 150 tisíc... To by byl opravdový zázrak...

+2/0
7.5.2015 20:52

F56r33a49n32t61a 39W43á58g75n40e14r 6954900440286

:-) Proč by na Facebooku nemohli být lidé, kteří staví, nebo plánují rekonstrukci? Ale ta čísla máte špatně. Krom těch oslovených - to by nebyl problém dosáhnout. Pokud by se ovšem necílilo lokálně - protože proč nabízet okna někde o 300km dál, to nemá logiku. Těch prokliků je ovšem výrazně víc - řekněme kolem 1200. Proklik = návštěva webu. Při dobrém cílení a nastavení je míra konverze (=odeslání poptávky) cca 3 až 3,5%. Takže jsme někde na asi 40 odeslaných poptávkách. Jsou to nudná okna - na to nebude klikat někdo, kdo se přišel na facebook kouknout na koťátka, takže to může fungovat i v těchto oborech.

+2/0
7.5.2015 22:05

R90a70d49o98v87a86n 50S46t33o12k92l12a14s44a 3989342746595

Dobře, tak, jak to píšete, to má logiku. Ale z vlastní zkušenosti vím, že proklik nerovná se návštěva webu... Kdyby to bylo tak jednoduché, tak to dělají všichni. Nevím, proč kliknutí na reklamu, která je udělána jako odkaz na web, neznamená návštěvu webu. Buď si návštěvník jenom přečte text a facebook ho eviduje jako kliknutí, nebo facebook sám brání přesměrování na web - například zveřejní upozornění, že web je rizikový a velkým tlačítkem vrátit nasměruje návštěvníka zpět na facebook. Toto opravdu nevím, kde je důvod, že proklik neznamená návštěvu webu. ;-) Pokud bych to vyřešil, tak budu bohatý... ;-)

0/0
8.5.2015 15:03

F49r53a49n59t51a 76W25á50g35n50e40r 6254560650616

Máte pravdu, ale bezpečnost ovlivňuje spíše cílový web. Pravda je, že sledujeme vice údaje z GA, než z Facebooku. Problémy s marketingem na Facebooku ale pramení z toho, že spustit inzerci je jednoduché - tak na dvě kliknutí. Jenže takhle to nefunguje. Pokud to nemáte dobře připravené a rozmyslene, nemáte vyladenou cílovou stránku a samozřejmě dobrou nabídku, pak jste vyhodil prachy z okna - a pak je jednoduché tvrdit, že na Facebooku se nic prodat nedá.

0/0
8.5.2015 18:48

R11a67d87o71v40a39n 29S15t85o26k29l68a37s39a 3249752166385

Můžete mít pravdu, nevím... Dělal jsem zkoušku tak, že jsem na facebooku udělal soutěž o knihu a nabídku jsem nasměroval jako odkaz na web s eshopem. Kdo kliknul, měl by se teoreticky dostat na web. Lidé klikali, účastnili se soutěže, ale na návštěvnosti eshopu se to neprojevilo. Ze 40 kliknutí to na webu udělalo tři návštěvy. Byla to jenom zkouška, jestli má smysl do reklamy investovat. Ani jsem nepředpokládal, že by si někdo něco koupil. Šlo mi jen o návštěvnost. A když kliknutí mám, ale návštěvnost to neovlivní, tak nevím, jaký by měla reklama smysl... Buď facebook ty lidi na web nepouští, nebo si jenom přečtou text a dál nejdou...

0/0
8.5.2015 19:48

F46r51a90n77t41a 29W71á83g47n60e98r 6164170550366

Neznám podrobnosti, ale i když rozdíly mezi počtem z Facebooku a v GA jsou, takhle velké ne. Ale soutěž obecně není nejlepší nápad, soutěží stále stejní lidé - a nenakupují :-) Pokud máte shop s knihami, vytvořte si remarketingový seznam z lidí, kteří si prohlizeli knihy, platnost 7 dní, a pak zkuste pustit reklamu jen na ně. Ideálně tak, aby v reklamě viděli knihu, kterou si prohlizeli v eshopu.

0/0
8.5.2015 21:05

R49a12d75o21v61a43n 29S29t47o62k42l31a17s87a 3219212746345

:-) přesně tak, soutěží všichni členové jedné rodiny od babičky až po psa... Ale to byl jen pokus. Vyzkouším Vaši radu...;-)

+1/0
8.5.2015 22:39

F86r20a24n70t32a 36W68á98g56n91e68r 6154790180736

Radovane, ještě jedna věc. Někde jste zmínil počty fanoušků. To s tím ale nesouvisí. Pracuji pro firmy, které nejen že nemají "fanoušky", ale ani vlastni profil.Fanoušci jsou dobří na zakaznickou podporu a zpětnou vazbu.

0/0
8.5.2015 19:02

J41a86n 36N47o64v53á93k 6264314

Jeee, popište nám více ten zázrak za 7 tis Kč, který vedl ke 40 poptávkám.

0/−1
8.5.2015 8:07

F52r25a97n96t63a 95W36á49g34n81e30r 6454220770796

Zadny zazrak. Mix cileni a remarketingu.

+1/0
8.5.2015 8:32
Foto

O49n52d61ř86e37j 60T42y82l34e57č75e10k 2838729192808

Ten jev, kdy je člověk, který dosáhne nadstandardního úspěchu, mnohými automaticky považován za podvodníka, je fakt super, viďte, Honzo? Návratnost, kterou Franta popisuje, je sice opravdu vysoká, ale rozhodně uvěřitelná. Na Facebook se v ČR každý den přihlásí 2.500.000 lidí, news feed si projdou průměrně 17x denně na svém telefonu, tabletu nebo počítači, mezi tím Facebooku nechají kopec informací o svém chování, tak come on, to si skutečně myslíte, že to nejde použít k businessu?

0/0
8.5.2015 13:16

F91r92a91n27t17a 38W70á44g59n64e29r 6794970860376

Ondro, návratnost byla hodně překvapivá. Ale to byla nejspíše zásluha remarketingoveho seznamu. Hodně lidí si myslí, ze na FB se lidi chodí jen bavit. Což je na jednu stranu asi pravda, na druhou ale oddělit nakupování a zábavu jen tak nejde.

0/0
8.5.2015 18:55
Foto

O29n18d56ř97e22j 90T16y88l70e20č42e72k 2498879952528

Dámy a pánové! Můj kolega Honza Vašík odjel sekat dřevo na chalupu a já jsem se rozhodl, že se zapojím do diskuse a budu reagovat na pár podnětů. Pokud se chcete spojit napřímo, klidně mi napiště mail na adresu ondra@fairytailors.cz nebo se k nám stavte do NODE5 na kafe. Ondra / Business Developer

0/0
7.5.2015 18:08

J75a25n 10N38o51v29á60k 6714204

Tak už i kolega Ondra Tyleček zmizel na prodloužený víkend, ozývejte se tedy přímo na mě: honza@failtailors.xxx

+3/0
7.5.2015 18:16

J80a27n 37N71o40v61á83k 6464294

Já mám nejradši remarketingové kampaně na fanoušky konkurenčních firem. ...  Tak jen střádej barde, střádej fanoušky, já jim pak pošlu banner s výhodnou akcí u našich klientů .)

+1/0
7.5.2015 17:44
Foto

O55n90d37ř73e96j 88T84y14l31e17č73e64k 2308559632228

Honzo, pokud máme namysli stejnou věc, tak tento bug byl již dávno opraven, na fanoušky cizí facebookové stránky nezacílíte.

0/0
7.5.2015 22:59

J52a64n96a 58H85a98m57p83l87o40v73á 4782263394583

Ja sice o reklame na facebooku vim jen to,ze mne otravuje. Ale vim,ze se dnes daji fanouskovske "lajky" koupit. A to bych take doporucila panu odbornikovi z tohoto PR clanku nez se do nejakeho pr pusti. Neb se sotva 180 fanousky na svem firemnim fb profilu pusobi...no prinejmensi neverohodne. Coz bohuzel potvrzuje i obsah zdi teto firmy, ktere je plna radiby "cool" fotek o tom, jak jsou panove "hrozny byzy, kdyz furt chodi na ty schuzky".

+1/0
7.5.2015 17:24

R57a36d30o42v14a24n 11S27t21o52k47l97a53s96a 3559602706725

:-) mají 180 fanoušků? to opravdu není moc.... kupovat fanoušky sice nemá smysl, protože to jsou mrtvé duše a nemají pro firmu žádný smysl. Ale když oni sami nabízejí jiným získání fanoušků, tak by je měli získat i pro sebe. Jinak opravdu nevypadají důvěryhodně...

0/0
7.5.2015 17:29
Foto

O58n86d95ř86e87j 42T56y42l52e85č66e25k 2158869902578

My jsme B2B, naši fanoušci jsou většinou naši klienti nebo naši kolegové. Jaký smysl by pro nás mělo mít jich desítky tisíc? Zato vím, že všichni jsou pro nás relevantní a všichni se zajímají o to, co publikujeme.

0/0
7.5.2015 18:25

R26a38d98o23v58a96n 51S47t85o15k47l10a14s86a 3419782126155

:-) obecně platí, že každé množství má malé pevné jádro a kolem něho početnější obal, který je proměnlivý. Když zveřejňujete cool fotky, tak líčíte na širokou veřejnost. A některé návštěvníky Vaše fotky zaujmou natolik, že se stanou fanoušky. Tito jsou obsaženi v tom počtu 180...

0/0
7.5.2015 18:32

J66a51n 62N70o47v86á84k 6714714

Jestli mají 180 fanoušků = klientů, kteří jim platí 400 000 Kč/rok, tak to není zas tak špatné .)

0/0
7.5.2015 17:33

R24a60d94o47v59a16n 94S80t26o61k56l24a61s45a 3579102816945

:-) takhle to ale nefunguje. Platí tak jeden ze sta, nebo spíš dva až tři z tisíce...

+1/0
7.5.2015 17:39
Foto

O55n38d65ř53e86j 22T98y30l49e94č54e89k 2218379862358

Dobrý den, Jano! Počet fanoušků je nicneříkající číslo - teď to komentuji obecně, ne ve vztahu k našemu profilu. To, na čem záleží, je aktivní komunita. Když pro své klienty hledáme fanoušky (abychom z nich udělali zákazníky), hledáme ty správné rozinky na obrovském koláči. Až na výjimky pro klienta není žádný benefit v kampani, která získá fanoušky kvantitativním způsobem, pokud většina ze získaných fanoušků u klienta nikdy nenakoupí.

Jo a ty fotky jsou fakt cool, ne rádoby "cool" ;-)

0/0
7.5.2015 18:18

R36a85d89o67v86a92n 19S15t25o27k55l90a15s15a 3149692656915

:-) stejně nevěřím, že fanoušci z facebooku chodí na web a něco nakupují... ;-)

+1/0
7.5.2015 18:24

J39a42n 16N69o72v81á47k 6394664

Ještě jsem neviděl žádnou případovou studii, kde by byla reálná čísla prodeje přes Facebook. ...  Jak se roční investice 400+ tis. Kč do komunikace na FB vrátila a kolik reálně přinesla. Nemluvím o PPC na bannery, ale o sdílení příspěvků s funny pejsky a roztomilýma děckama. ...  Hodí mi někdo odkaz?

+1/0
7.5.2015 17:13

R98a35d36o50v28a36n 35S19t70o20k24l17a61s29a 3599382696665

:-) to by mne také zajímala taková studie... Nejspíš ale neexistuje, protože kdyby byla, tak by inzerenti pochopili, že si místo reklamy měli raději koupit nové auto nebo zajet na dovolenou. Peníze by vyhodili stejně, ale příjemněji...

+3/0
7.5.2015 17:21
Foto

O18n24d43ř90e83j 34T28y97l53e28č65e23k 2188309572358

Radovane, tohle je reakce i na Váš příspěvek o vlákno výš. A je samozřejmě i pro Honzu. Těch případovek ve skutečnosti existují kvanta, pokud jste nikdy žádnou neviděli, zřejmě jste ani žádnou nehledali :-) Zveřejňuje je sám Facebook, já vám rád nabídnu pár našich: http://www.slideshare.net/FairyTailors/fairy-tailors-case-studies. A pokud byste měli pocit, že si je cucáme z prstu, vždy můžete zvednout telefon a zavolat do těch firem, že jo? ;-)

0/0
7.5.2015 18:29

R19a78d88o75v36a64n 78S95t42o59k50l84a76s23a 3569412136245

:-) díky, podívám se... musím ale říci, že jsem hodně skeptický k reklamě na facebooku. Když budu úpřimný - je to dobrý byznys pro facebook a pro firmy, které to nabízejí. A stále je dost lidí, kteří tomu věří, protože si přečetli nějakou studii. Při tom stačí, když si to sami vyzkouší - porovnají si  on line kliknutí na facebooku a navštěvnost na webu a zjistí, že žádné propojení nefunguje... ;-)

0/0
7.5.2015 18:37

F39r24a33n17t51a 11W31á30g81n17e52r 6574110930586

dobrý den. V mnoha případech máte samozřejmě pravdu, ale možná je to ovlivněno spíše tím, jak se firmy propagují, než Facebookem. Pracuji například pro malinkou firmu, kde obrat z Facebooku za poslední rok neklesl pod 100tis. měsíčně. Investice do reklamy na FB se pohybuje kolem 5tis. za měsíc.

+1/0
7.5.2015 19:59

J35a19n 79N49o92v40á52k 6454464

Nedolistoval jsem tedy až na konec, ale nikde jsem tam neviděl náklady vs. příjem z toho. 

Neumím si představit kavárnu, která investuje 400 tis ročně do FB kampaně s Kavarníkem Karlem, aby se jim to vrátilo...

0/0
7.5.2015 18:41
Foto

O58n34d82ř43e30j 40T71y34l19e92č90e42k 2128129372868

Honzo, zřejmě jste přehlédl hned první případovou studii, ve které je ROI 414%.

+1/0
7.5.2015 21:48

J54a15n 82N71o53v83á58k 6564354

Kolik byl zisk?

0/0
7.5.2015 23:45
Foto

O51n14d75ř90e19j 83T85y78l86e58č26e28k 2878109512448

To je určitě velice fér otázka, ale musel byste ji položit našemu klientovi.

0/0
8.5.2015 13:19

R27a48d18o12v26a33n 17S51t61o48k34l69a73s91a 3749752356175

:-) moje zkušenost je, že uživatelé z facebooku nechodí na webové stránky, na které je z facebooku odkaz. I když je na facebooku něco zaujme, tak tam zůstanou a nenapadne je, že by mohli na webu získat více informací nebo si výrobek koupit... Když mám na facebooku sto kliknutí, tak na webu se objeví maximálně dva, tři návštěvníci... Firmy, které nabízejí úspěšnou reklamu na facebooku, mi připomínají obchodníky s deštěm... ;-) ale rád bych se mýlil.

+1/0
7.5.2015 15:37

L77u35k94á42š 98Š18l14e63h24o52f20e68r 1653149415369

Můžete být rád, mýlíte se ;-)

+1/−1
7.5.2015 15:40

R36a45d49o53v19a27n 96S33t39o70k58l26a15s93a 3839502916795

:-) tak se mýlím, ale skutečnost je taková, jak píši. Lze to snadno ověřit - kliknutí na facebooku, návštěvnost na webu - můžete to sledovat on line. Můžete mít příspěvek na facebooku udělaný jako odkaz na web a stejně žádní návštěvníci na web nepřijdou, i když facebook vykazuje kliknutí. ;-) V některých případech to facebook dělá tak, že než návštěvníka pustí na přesměrovaný web, tak ho upozorní, že web je rizikový a velkým tlačítkem mu doporučí se vrátit... To je podle mne ten důvod, proč reklama na facebooku nefunguje.

0/0
7.5.2015 15:47

M31i25l48a83n 48K98r97á62l 8183638401921

Když chci něco koupit, jdu do porovnávačů a ne na facebook,, běžný internetový uživatel když je na facebooku nemá náladu něco nakupovat, prostě reklama na sociálních sítí jsou vyhozené peníze

+2/0
7.5.2015 16:20

J81a30n 38N46o65v39á35k 6804974

Existuje i pojem "vyvolaná poptavka". Je mnoho produktů, které nepotřebujete, ale chcete... A o mnohých ještě vůbec nevíte, že je chcete. Proto je třeba vám je vhodně předvést. FB bude rozhodně pro některé vhodným kanálem. 

Heuréka funguje na porovnání cen u toho, co už chcete...

0/0
7.5.2015 17:28

R60a38d71o13v37a59n 87S57t29o68k69l75a85s82a 3259862516955

znáte nějakou firmu a typ výrobku, u kterého to funguje?

0/0
7.5.2015 17:31

J50a55n 55N19o43v91á45k 6884384

Co se týče správy FB profilu tak ne. Ale co se týče PPC kampaní, tak jo -  např. STOZZON. Ten jsme promovali na FB a bylo to lepší než přes bannery v AdWords.

0/0
7.5.2015 17:37

R87a67d38o53v25a20n 80S70t85o76k79l20a48s19a 3149872936705

:-) tomu bych věřil... doplněk stravy - to zajímá spoustu lidí. A jak jste si ověřili, že lidé na základě reklamy navštěvují web a někteří nakupují?

0/0
7.5.2015 17:42

J26a94n 46N22o59v23á42k 6834354

Když byla AdWords kampaň, tak tam nebyl žádný posun v prodejích. Když inzerce ve Vlastě, tak jen malý posun. Nejlepší to bylo v době FB kampaní, ale nebylo to vůbec spojené s profilem, jen odkaz na web.

0/0
7.5.2015 17:48

R52a50d94o78v67a48n 30S10t88o90k24l53a65s14a 3219392196715

:-) rozumím, díky...

+1/0
7.5.2015 17:50
Foto

O84n11d45ř50e30j 49T31y29l92e90č75e18k 2258219402838

Radovane, to je právě otázka exekuce té komunikace. My máme v některých kampaních CTR (tedy procento lidí, kteří klikli na odkaz) i 40%. Docilujeme ho skvělými nápady a důsledným A / B testováním. CTR 2 - 3%, které vychází Vám, obecně není zas tak špatné, je to obecně takový lehký podprůměr.

0/0
7.5.2015 18:37

J38a29n 90N97o22v71á28k 6194244

Myslíte to a/b testování, které dělá sám FB? Nebo jste ochotni tlačit i reklamy, které FB automaticky potlačuje?

0/0
7.5.2015 18:48
Foto

O96n78d27ř60e90j 35T81y49l50e56č82e89k 2118309552578

Honzo, Facebook žádné A / B testování sám nedělá, možná máte namysli něco jiného. Veškerou optimalizaci kampaní si nastavujeme sami a máme v tom silné know-how. Kdyby Vás to zajímalo, pár výsledků A / B testů máme třeba v této kejsce: http://www.slideshare.net/FairyTailors/fairy-tailors-casestudyhetcz. Kdyby se Vám nechtělo listovat, jsou to slidy 17 - 20. A jak to myslíte s tím tlačením reklam, které FB automaticky potlačuje? Bohužel nerozumím Vaší otázce.

0/0
7.5.2015 23:05

J48a54n 39R33i80e74g13e23l 1804746905472

na www mi nejak chybi IC, DIC atd :) to jde uz videt, co to je za xindl :)

0/0
7.5.2015 14:36

A21l59e23x82a35n36d32e69r 13P67r12o65c92h67a73z63k56a 2931376976453

dobry, takze uz funguje reklama na reklamu, takze dalsi kolo bude reklama na reklamu na reklamu? Krasny priklad toho, kam dosla zapadni civilizace ve sluzbach. Uz nestaci, ze kdekdo hleda zpusob, jak ziskat procenta z prace jineho, ale uz hledame nekoho jineho, ktery ty procenta ma, abychom ho pripravili o dalsi procenta z procent? Kdybyste se lidi radeji naucili neceme, kde se hodnoty skutecne tvori,  bylo by lepe

0/−4
7.5.2015 12:01



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že pokud je vám cizí řidič způsobí škodu, může likvidaci pojistné události vyřídit vaše pojišťovna nikoli jeho?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.