Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pomáhá firmám s reklamou na Facebooku, zájem o jeho služby roste

Jan Vašík podniká v on-line marketingu. Specializuje se na sociální sítě. Jednoduše řečeno jeho agentura firmám zajistí na Facebooku, případně na dalších sítích, takovou reklamu, která jako reklama vlastně nevypadá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R62a29d85o36v40a45n 60S57t66o87k48l73a29s97a 3819432846195

:-) vím o jednom "komerčním" využití facebooku - známý na něj uveřejňuje jídelní lístek týdenního menu pro své hosty. Nové klienty mu to sice nepřivede, ale pro ty stávající, které musel získat jinými způsoby, je to dobrá služba. Facebook je dobré diskuzní fórum a v rámci jedné skupiny osob může nahradit email... To je jediné praktické využití facebooku, o kterém vím... kromě zábavy... ;-)

+1/0
7.5.2015 19:01

F52r46a38n61t55a 56W52á71g11n67e56r 6554970720516

No vidíte - a dnes jsem zrovna s kolegou řešili, kolik realizovaných poptávek přinesla jedna nízkorozpočtová kampaň (na Facebooku) na dřevěná okna. Investice cca 7tis. vč. agenturní správy, odhad výnosu kolem 150-200 tis. 

Není to pravidlo, ale Facebook je prostě medium jako každé jiné, navíc je na něm aktivních hodně lidí a ti prostě nakupují. Když budete něco shánět a dobře podaná reklama vás osloví zrovna na Facebooku, řeknete si tohle je Facebook, půjdu to hledat na Google?

+1/−1
7.5.2015 20:05

R85a97d12o74v91a82n 79S61t96o68k78l82a26s13a 3179782896645

Opravdu je k neuvěření, že by zrovna návštěvníci facebooku kupovali dřevěná okna... Investice za 7000 Kč, to je oslovených tak 100 tisíc lidí (možná přeháním), z tohoto množství bude tak 200 kliknutí (spíš méně), z každé stovky kliknutí se na web podívají maximálně tři lidé... ;-)  Pokud ta firma měla štěstí a těch šest lidí opravdu okna koupilo, tak mohla mít tržbu 150 tisíc... To by byl opravdový zázrak...

+2/0
7.5.2015 20:52

F28r67a51n10t72a 39W83á68g43n92e11r 6204880750316

:-) Proč by na Facebooku nemohli být lidé, kteří staví, nebo plánují rekonstrukci? Ale ta čísla máte špatně. Krom těch oslovených - to by nebyl problém dosáhnout. Pokud by se ovšem necílilo lokálně - protože proč nabízet okna někde o 300km dál, to nemá logiku. Těch prokliků je ovšem výrazně víc - řekněme kolem 1200. Proklik = návštěva webu. Při dobrém cílení a nastavení je míra konverze (=odeslání poptávky) cca 3 až 3,5%. Takže jsme někde na asi 40 odeslaných poptávkách. Jsou to nudná okna - na to nebude klikat někdo, kdo se přišel na facebook kouknout na koťátka, takže to může fungovat i v těchto oborech.

+2/0
7.5.2015 22:05

R43a10d78o68v91a36n 12S90t48o69k82l72a40s48a 3649322766905

Dobře, tak, jak to píšete, to má logiku. Ale z vlastní zkušenosti vím, že proklik nerovná se návštěva webu... Kdyby to bylo tak jednoduché, tak to dělají všichni. Nevím, proč kliknutí na reklamu, která je udělána jako odkaz na web, neznamená návštěvu webu. Buď si návštěvník jenom přečte text a facebook ho eviduje jako kliknutí, nebo facebook sám brání přesměrování na web - například zveřejní upozornění, že web je rizikový a velkým tlačítkem vrátit nasměruje návštěvníka zpět na facebook. Toto opravdu nevím, kde je důvod, že proklik neznamená návštěvu webu. ;-) Pokud bych to vyřešil, tak budu bohatý... ;-)

0/0
8.5.2015 15:03

F37r40a31n51t22a 68W28á15g58n89e78r 6504180920576

Máte pravdu, ale bezpečnost ovlivňuje spíše cílový web. Pravda je, že sledujeme vice údaje z GA, než z Facebooku. Problémy s marketingem na Facebooku ale pramení z toho, že spustit inzerci je jednoduché - tak na dvě kliknutí. Jenže takhle to nefunguje. Pokud to nemáte dobře připravené a rozmyslene, nemáte vyladenou cílovou stránku a samozřejmě dobrou nabídku, pak jste vyhodil prachy z okna - a pak je jednoduché tvrdit, že na Facebooku se nic prodat nedá.

0/0
8.5.2015 18:48

R49a25d33o47v86a63n 62S37t28o81k27l98a97s44a 3149202256195

Můžete mít pravdu, nevím... Dělal jsem zkoušku tak, že jsem na facebooku udělal soutěž o knihu a nabídku jsem nasměroval jako odkaz na web s eshopem. Kdo kliknul, měl by se teoreticky dostat na web. Lidé klikali, účastnili se soutěže, ale na návštěvnosti eshopu se to neprojevilo. Ze 40 kliknutí to na webu udělalo tři návštěvy. Byla to jenom zkouška, jestli má smysl do reklamy investovat. Ani jsem nepředpokládal, že by si někdo něco koupil. Šlo mi jen o návštěvnost. A když kliknutí mám, ale návštěvnost to neovlivní, tak nevím, jaký by měla reklama smysl... Buď facebook ty lidi na web nepouští, nebo si jenom přečtou text a dál nejdou...

0/0
8.5.2015 19:48

F82r57a54n79t30a 41W60á62g42n45e33r 6494400750356

Neznám podrobnosti, ale i když rozdíly mezi počtem z Facebooku a v GA jsou, takhle velké ne. Ale soutěž obecně není nejlepší nápad, soutěží stále stejní lidé - a nenakupují :-) Pokud máte shop s knihami, vytvořte si remarketingový seznam z lidí, kteří si prohlizeli knihy, platnost 7 dní, a pak zkuste pustit reklamu jen na ně. Ideálně tak, aby v reklamě viděli knihu, kterou si prohlizeli v eshopu.

0/0
8.5.2015 21:05

R32a24d24o26v45a23n 38S98t22o49k33l22a69s82a 3119472746695

:-) přesně tak, soutěží všichni členové jedné rodiny od babičky až po psa... Ale to byl jen pokus. Vyzkouším Vaši radu...;-)

+1/0
8.5.2015 22:39

F67r59a48n77t29a 83W72á84g53n28e38r 6864860150916

Radovane, ještě jedna věc. Někde jste zmínil počty fanoušků. To s tím ale nesouvisí. Pracuji pro firmy, které nejen že nemají "fanoušky", ale ani vlastni profil.Fanoušci jsou dobří na zakaznickou podporu a zpětnou vazbu.

0/0
8.5.2015 19:02

J76a83n 30N87o73v11á79k 6824454

Jeee, popište nám více ten zázrak za 7 tis Kč, který vedl ke 40 poptávkám.

0/−1
8.5.2015 8:07

F14r55a17n71t76a 61W93á69g63n81e79r 6374560130406

Zadny zazrak. Mix cileni a remarketingu.

+1/0
8.5.2015 8:32
Foto

O51n40d91ř93e10j 21T34y44l41e45č84e62k 2238729722888

Ten jev, kdy je člověk, který dosáhne nadstandardního úspěchu, mnohými automaticky považován za podvodníka, je fakt super, viďte, Honzo? Návratnost, kterou Franta popisuje, je sice opravdu vysoká, ale rozhodně uvěřitelná. Na Facebook se v ČR každý den přihlásí 2.500.000 lidí, news feed si projdou průměrně 17x denně na svém telefonu, tabletu nebo počítači, mezi tím Facebooku nechají kopec informací o svém chování, tak come on, to si skutečně myslíte, že to nejde použít k businessu?

0/0
8.5.2015 13:16

F83r24a43n32t21a 21W94á33g58n57e74r 6154170760446

Ondro, návratnost byla hodně překvapivá. Ale to byla nejspíše zásluha remarketingoveho seznamu. Hodně lidí si myslí, ze na FB se lidi chodí jen bavit. Což je na jednu stranu asi pravda, na druhou ale oddělit nakupování a zábavu jen tak nejde.

0/0
8.5.2015 18:55
Foto

O72n53d77ř56e81j 17T79y70l20e69č23e70k 2868249472308

Dámy a pánové! Můj kolega Honza Vašík odjel sekat dřevo na chalupu a já jsem se rozhodl, že se zapojím do diskuse a budu reagovat na pár podnětů. Pokud se chcete spojit napřímo, klidně mi napiště mail na adresu ondra@fairytailors.cz nebo se k nám stavte do NODE5 na kafe. Ondra / Business Developer

0/0
7.5.2015 18:08

J96a73n 96N65o93v34á91k 6284554

Tak už i kolega Ondra Tyleček zmizel na prodloužený víkend, ozývejte se tedy přímo na mě: honza@failtailors.xxx

+3/0
7.5.2015 18:16

J17a42n 46N34o16v27á66k 6964724

Já mám nejradši remarketingové kampaně na fanoušky konkurenčních firem. ...  Tak jen střádej barde, střádej fanoušky, já jim pak pošlu banner s výhodnou akcí u našich klientů .)

+1/0
7.5.2015 17:44
Foto

O41n83d65ř90e65j 19T22y13l72e18č50e34k 2808849372608

Honzo, pokud máme namysli stejnou věc, tak tento bug byl již dávno opraven, na fanoušky cizí facebookové stránky nezacílíte.

0/0
7.5.2015 22:59

J10a17n50a 81H19a79m34p32l49o48v69á 4542643924133

Ja sice o reklame na facebooku vim jen to,ze mne otravuje. Ale vim,ze se dnes daji fanouskovske "lajky" koupit. A to bych take doporucila panu odbornikovi z tohoto PR clanku nez se do nejakeho pr pusti. Neb se sotva 180 fanousky na svem firemnim fb profilu pusobi...no prinejmensi neverohodne. Coz bohuzel potvrzuje i obsah zdi teto firmy, ktere je plna radiby "cool" fotek o tom, jak jsou panove "hrozny byzy, kdyz furt chodi na ty schuzky".

+1/0
7.5.2015 17:24

R26a96d54o39v81a39n 40S64t84o61k31l26a51s93a 3749322146855

:-) mají 180 fanoušků? to opravdu není moc.... kupovat fanoušky sice nemá smysl, protože to jsou mrtvé duše a nemají pro firmu žádný smysl. Ale když oni sami nabízejí jiným získání fanoušků, tak by je měli získat i pro sebe. Jinak opravdu nevypadají důvěryhodně...

0/0
7.5.2015 17:29
Foto

O33n97d75ř84e86j 91T16y61l26e51č94e63k 2568209692918

My jsme B2B, naši fanoušci jsou většinou naši klienti nebo naši kolegové. Jaký smysl by pro nás mělo mít jich desítky tisíc? Zato vím, že všichni jsou pro nás relevantní a všichni se zajímají o to, co publikujeme.

0/0
7.5.2015 18:25

R52a78d50o12v97a29n 45S32t88o59k92l38a40s57a 3269442836305

:-) obecně platí, že každé množství má malé pevné jádro a kolem něho početnější obal, který je proměnlivý. Když zveřejňujete cool fotky, tak líčíte na širokou veřejnost. A některé návštěvníky Vaše fotky zaujmou natolik, že se stanou fanoušky. Tito jsou obsaženi v tom počtu 180...

0/0
7.5.2015 18:32

J66a26n 27N39o15v47á77k 6644864

Jestli mají 180 fanoušků = klientů, kteří jim platí 400 000 Kč/rok, tak to není zas tak špatné .)

0/0
7.5.2015 17:33

R44a11d37o50v61a34n 98S24t33o29k16l65a87s74a 3859342926635

:-) takhle to ale nefunguje. Platí tak jeden ze sta, nebo spíš dva až tři z tisíce...

+1/0
7.5.2015 17:39
Foto

O75n14d98ř17e21j 42T89y93l51e61č46e40k 2718469202838

Dobrý den, Jano! Počet fanoušků je nicneříkající číslo - teď to komentuji obecně, ne ve vztahu k našemu profilu. To, na čem záleží, je aktivní komunita. Když pro své klienty hledáme fanoušky (abychom z nich udělali zákazníky), hledáme ty správné rozinky na obrovském koláči. Až na výjimky pro klienta není žádný benefit v kampani, která získá fanoušky kvantitativním způsobem, pokud většina ze získaných fanoušků u klienta nikdy nenakoupí.

Jo a ty fotky jsou fakt cool, ne rádoby "cool" ;-)

0/0
7.5.2015 18:18

R44a93d48o97v68a39n 26S33t95o37k28l42a90s39a 3929452516715

:-) stejně nevěřím, že fanoušci z facebooku chodí na web a něco nakupují... ;-)

+1/0
7.5.2015 18:24

J73a65n 79N33o67v47á56k 6204714

Ještě jsem neviděl žádnou případovou studii, kde by byla reálná čísla prodeje přes Facebook. ...  Jak se roční investice 400+ tis. Kč do komunikace na FB vrátila a kolik reálně přinesla. Nemluvím o PPC na bannery, ale o sdílení příspěvků s funny pejsky a roztomilýma děckama. ...  Hodí mi někdo odkaz?

+1/0
7.5.2015 17:13

R61a82d60o81v94a80n 53S80t47o35k34l33a59s79a 3129782926105

:-) to by mne také zajímala taková studie... Nejspíš ale neexistuje, protože kdyby byla, tak by inzerenti pochopili, že si místo reklamy měli raději koupit nové auto nebo zajet na dovolenou. Peníze by vyhodili stejně, ale příjemněji...

+3/0
7.5.2015 17:21
Foto

O97n63d57ř26e94j 68T97y80l39e60č75e56k 2908879952778

Radovane, tohle je reakce i na Váš příspěvek o vlákno výš. A je samozřejmě i pro Honzu. Těch případovek ve skutečnosti existují kvanta, pokud jste nikdy žádnou neviděli, zřejmě jste ani žádnou nehledali :-) Zveřejňuje je sám Facebook, já vám rád nabídnu pár našich:  www.slideshare.net A pokud byste měli pocit, že si je cucáme z prstu, vždy můžete zvednout telefon a zavolat do těch firem, že jo? ;-)

0/0
7.5.2015 18:29

R42a71d24o41v46a87n 20S91t66o20k27l22a92s62a 3109402666485

:-) díky, podívám se... musím ale říci, že jsem hodně skeptický k reklamě na facebooku. Když budu úpřimný - je to dobrý byznys pro facebook a pro firmy, které to nabízejí. A stále je dost lidí, kteří tomu věří, protože si přečetli nějakou studii. Při tom stačí, když si to sami vyzkouší - porovnají si  on line kliknutí na facebooku a navštěvnost na webu a zjistí, že žádné propojení nefunguje... ;-)

0/0
7.5.2015 18:37

F91r61a54n65t23a 62W11á64g30n76e34r 6554470380556

dobrý den. V mnoha případech máte samozřejmě pravdu, ale možná je to ovlivněno spíše tím, jak se firmy propagují, než Facebookem. Pracuji například pro malinkou firmu, kde obrat z Facebooku za poslední rok neklesl pod 100tis. měsíčně. Investice do reklamy na FB se pohybuje kolem 5tis. za měsíc.

+1/0
7.5.2015 19:59

J26a18n 87N46o55v21á87k 6714904

Nedolistoval jsem tedy až na konec, ale nikde jsem tam neviděl náklady vs. příjem z toho. 

Neumím si představit kavárnu, která investuje 400 tis ročně do FB kampaně s Kavarníkem Karlem, aby se jim to vrátilo...

0/0
7.5.2015 18:41
Foto

O16n77d56ř15e28j 39T30y18l17e97č35e51k 2218289192228

Honzo, zřejmě jste přehlédl hned první případovou studii, ve které je ROI 414%.

+1/0
7.5.2015 21:48

J76a26n 20N85o45v29á81k 6714944

Kolik byl zisk?

0/0
7.5.2015 23:45
Foto

O84n73d63ř83e54j 60T30y70l48e87č66e57k 2818359102688

To je určitě velice fér otázka, ale musel byste ji položit našemu klientovi.

0/0
8.5.2015 13:19

R26a56d21o85v43a97n 97S75t69o39k11l12a35s70a 3349152606295

:-) moje zkušenost je, že uživatelé z facebooku nechodí na webové stránky, na které je z facebooku odkaz. I když je na facebooku něco zaujme, tak tam zůstanou a nenapadne je, že by mohli na webu získat více informací nebo si výrobek koupit... Když mám na facebooku sto kliknutí, tak na webu se objeví maximálně dva, tři návštěvníci... Firmy, které nabízejí úspěšnou reklamu na facebooku, mi připomínají obchodníky s deštěm... ;-) ale rád bych se mýlil.

+1/0
7.5.2015 15:37

L54u74k45á62š 55Š77l64e13h33o60f61e40r 1503269515689

Můžete být rád, mýlíte se ;-)

+1/−1
7.5.2015 15:40

R87a17d94o37v96a85n 97S92t53o53k58l93a98s23a 3819152376375

:-) tak se mýlím, ale skutečnost je taková, jak píši. Lze to snadno ověřit - kliknutí na facebooku, návštěvnost na webu - můžete to sledovat on line. Můžete mít příspěvek na facebooku udělaný jako odkaz na web a stejně žádní návštěvníci na web nepřijdou, i když facebook vykazuje kliknutí. ;-) V některých případech to facebook dělá tak, že než návštěvníka pustí na přesměrovaný web, tak ho upozorní, že web je rizikový a velkým tlačítkem mu doporučí se vrátit... To je podle mne ten důvod, proč reklama na facebooku nefunguje.

0/0
7.5.2015 15:47

M59i63l15a70n 78K56r82á20l 8463468441291

Když chci něco koupit, jdu do porovnávačů a ne na facebook,, běžný internetový uživatel když je na facebooku nemá náladu něco nakupovat, prostě reklama na sociálních sítí jsou vyhozené peníze

+2/0
7.5.2015 16:20

J23a58n 42N47o63v38á76k 6634434

Existuje i pojem "vyvolaná poptavka". Je mnoho produktů, které nepotřebujete, ale chcete... A o mnohých ještě vůbec nevíte, že je chcete. Proto je třeba vám je vhodně předvést. FB bude rozhodně pro některé vhodným kanálem. 

Heuréka funguje na porovnání cen u toho, co už chcete...

0/0
7.5.2015 17:28

R55a81d91o19v95a82n 65S88t50o55k33l12a89s61a 3469962186605

znáte nějakou firmu a typ výrobku, u kterého to funguje?

0/0
7.5.2015 17:31

J22a27n 60N48o62v73á39k 6934254

Co se týče správy FB profilu tak ne. Ale co se týče PPC kampaní, tak jo -  např. STOZZON. Ten jsme promovali na FB a bylo to lepší než přes bannery v AdWords.

0/0
7.5.2015 17:37

R56a44d84o14v51a92n 80S77t71o95k73l95a89s93a 3689902226425

:-) tomu bych věřil... doplněk stravy - to zajímá spoustu lidí. A jak jste si ověřili, že lidé na základě reklamy navštěvují web a někteří nakupují?

0/0
7.5.2015 17:42

J38a61n 22N45o39v12á26k 6584124

Když byla AdWords kampaň, tak tam nebyl žádný posun v prodejích. Když inzerce ve Vlastě, tak jen malý posun. Nejlepší to bylo v době FB kampaní, ale nebylo to vůbec spojené s profilem, jen odkaz na web.

0/0
7.5.2015 17:48

R94a92d17o61v24a79n 36S30t14o46k13l40a31s21a 3899492326225

:-) rozumím, díky...

+1/0
7.5.2015 17:50
Foto

O69n27d58ř69e35j 30T44y77l80e79č26e41k 2678549482978

Radovane, to je právě otázka exekuce té komunikace. My máme v některých kampaních CTR (tedy procento lidí, kteří klikli na odkaz) i 40%. Docilujeme ho skvělými nápady a důsledným A / B testováním. CTR 2 - 3%, které vychází Vám, obecně není zas tak špatné, je to obecně takový lehký podprůměr.

0/0
7.5.2015 18:37

J87a69n 19N80o93v68á69k 6884314

Myslíte to a/b testování, které dělá sám FB? Nebo jste ochotni tlačit i reklamy, které FB automaticky potlačuje?

0/0
7.5.2015 18:48
Foto

O86n81d21ř26e70j 71T22y26l42e97č10e42k 2688729722828

Honzo, Facebook žádné A / B testování sám nedělá, možná máte namysli něco jiného. Veškerou optimalizaci kampaní si nastavujeme sami a máme v tom silné know-how. Kdyby Vás to zajímalo, pár výsledků A / B testů máme třeba v této kejsce:  www.slideshare.net Kdyby se Vám nechtělo listovat, jsou to slidy 17 - 20. A jak to myslíte s tím tlačením reklam, které FB automaticky potlačuje? Bohužel nerozumím Vaší otázce.

0/0
7.5.2015 23:05

J67a10n 98R68i54e16g39e24l 1964366485932

na www mi nejak chybi IC, DIC atd :) to jde uz videt, co to je za xindl :)

0/0
7.5.2015 14:36

A59l81e53x40a32n50d77e74r 89P13r82o73c42h69a72z59k25a 2631546746333

dobry, takze uz funguje reklama na reklamu, takze dalsi kolo bude reklama na reklamu na reklamu? Krasny priklad toho, kam dosla zapadni civilizace ve sluzbach. Uz nestaci, ze kdekdo hleda zpusob, jak ziskat procenta z prace jineho, ale uz hledame nekoho jineho, ktery ty procenta ma, abychom ho pripravili o dalsi procenta z procent? Kdybyste se lidi radeji naucili neceme, kde se hodnoty skutecne tvori,  bylo by lepe

0/−4
7.5.2015 12:01





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.