Diskuze

Na cestě vlakem se dá ušetřit i tisícovka. Jen znát správnou slevu

Rodinný výlet vlakem může vyjít na stovky, ale i na tisíce korun. Záleží na tom, jak moc se kupující vyznají v systému drážních slev a jestli si umějí lístky koupit přes internet.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pokud jedu z Prahy někam za Plzeň, velmi se vyplatí koupit jeden lístek Praha-Plzeň a druhý z Plzně dál. Pokud jedu na "včasnou jízdenku" z Prahy do Vídně, ušetřím stovku, když koupím Praha-Brno a Brno-Vídeň. Proč se o tom článek nezmiňuje?

2 0
možnosti

Nojo, no. Někdy něco je možná výhodné. Ale běžné ježdění...

V průměru mimo místní přepravu udělám zhruba ob týden dvě přibližně stokilometrové cesty (tam a zpět)m čili vychází to 100 km/týden. Jihotrans mne sveze za 96 Kč, ARRIVA za 94 Kč a Probobus za 96 Kč. Bez slev (s předplacenou čipovou kartou je možná u všech uvedených autobusových dopravců cca 5 % sleva).

České dráhy bez slevy za 143 Kč, s IN25 za 107 Kč (+ 7 Kč/týden za slevovou aplikaci) => 114 Kč, respektive s IN50 za 71 Kč (+ 60 Kč/týden za slevovou aplikaci) = 131 Kč. Čili při takovém celkem běžném dojíždění např. za rodinou ob týden, na vzdálenost 100 km, je vlak o 14 - 31 % dražší, než ten nejdražší dostupný autobusový spoj.

Samozřejmě, jezdit častěji nebo dál by mohlo železnici dostat do hry. Nebo kdybych byl důchodce (nikoli "senior", neb ČD věk zajímá do 26 let a pak až od 70 let výše...).

1 0
možnosti

"s Českými drahami, protože mají nejhustší síť železnic" - dost blbá věta, síť železnic je u nás jen jedna... pokud chci napsat, že ČD obsazují nejvíc tratí, napíšu to jinak... každopádně je dobré se v systému slev trochu orientovat, o tom žádná

1 0
možnosti

chybi mi tam několik podstatných informaci. především ze CD uplatnuji na trati, kde mají konkurenci, nejaky akcni tarif, takze třeba IN50 je tam celkem k nicemu.

ze se na této trati vyplati, pokud cestujete napr. z Prahy do Frydku a kupujete jízdenku s predstihem, koupit listek zvlast do Ostravy a další do ciloveho mista (jedna jízdenka - 269,-CZK, 2 jízdenky 199,-CZK + 29,-CZK).

dále, ze i když mate IN100 (bez ci s doplatkem do 1.tridy), musite v SC platit za místenku.

a drobnost k LE, smiles se ziskavaji i za dobiti kreditu, takze na 1000 vydelate 50,- CZK.

0 0
možnosti

IN50 není k ničemu nikde. Kde je konkurence, mají ČD akční IN25/50, kde konkurence není a nejsou akční jízdenky, tam je IN50 levnější než nejlevnější vcasná a téměř nikdy se u IN50 nevyplatí dělit a je na ni zpáteční sleva

1 0
možnosti

Tratova kvartalni jizdenka CD na trat 20 km = 2660 Kc x 4 = 10.640 Kc. Kdyz si koupim In50 za 3 tis., vyjde me rocni tratovka na 5.320 + ty 3 tis. = 8.320 Kc. Kdyz si koupim rozsireni prazske OpenCard na 3 pasma, platim 4x 1800 = 7.200 Kc/rok. A to muzu pouzit ne na jednu konkretni trasu, ale na vsechny vlaky i vsechny autobusy v uvedenem okoli 20 km od Prahy. Co delaji CD spatne?

0 0
možnosti

Nedělají nic špatně, jen Vy špatně přemýšlíte. ČD jsou svým tarifem nezávislé na IDS. Takže jestli pojedete Z Ústí nad Orlicí do Chocně nebo z Osoblahy do Třemešné ve Slezsku, je úplně jedno. Zaplatíte stejně. Pražáci jen těží z toho, že tam mají IDS.

Nebo zkuste přesvědčit GW Train Regio, aby jezdilo na Vaší trase, dopravce nabízí roční jízdenku na 20km trasu za 6250 Kč.

2 0
možnosti

Na cestě vlakem se dá ušetřit spousta peněz, pokud není člověk sobec. Zrovna dneska jsem jel trasu Praha - Brno. Mám IN50, jízdenku jsem koupil včera večer za 150 Kč, místenka gratis. Přijel jsem před chvílí, jsem odpočatý a nevystresovaný, jako řidiči v pátek bývají.

Pravdou je, že těch slev je mraky. Je jich tolik, že se v tom pokladní samy nevyznají a znají jen ty základní. Ale má před sebou počítač a není problém se podívat, pro každého se něco najde. Každopádně je potřeba se o slevu přihlásit, není možné čekat na to, až vám někdo něco nabídne sám. Když chcete vyšší plat, taky si o něj musíte říct.

1 0
možnosti

IN50 je skvělá, kdykoliv můžu kamkoliv po ČR jak se mi chce a bude to vždy nejlevnější doprava.

0 0
možnosti

informace o skupinovém jízdném NEJSOU aktuální - viz.přímo cd.cz.

Při cestování skupin 6 a více osob je nutné cestu objednat nejpozději 3 dny před jízdou prostřednictvím objednávkového formuláře, u pokladní přepážky ČD, nebo telefonicky na Kontaktním centru ČD...

1 1
možnosti

"Celodenní jízdenku můžete koupit i skupinovou. Platí pro dva cestující nad 15 let plus tři do 15 let" - ale jen o víkendu, to v článku jaksi chybí 

Jinak je spousta IDS nabídek, jak zmíněný EgroNet, tak EURO NISA TICKET+/5+,ELBE-LABE,IDOL+/5+,IREDO,IDSJMK, PID,ODIS no stačí se ve vlastním kraji dívat nebo na ČD stránkách se podívat na nabídky jízdenek v krajích. Mimochodem na cd.cz stačí sjet kurzorem trochu dolů a je tam rychlý skok na konkrétní tarifní nabídku, nepřijde mi to nijak složité. V každé zemi do které jedu, si tarifní nabídku prostuduji, abych zbytečně neplatil víc než je nutné. V pohraničí jsou zajímavé třeba síťové jízdenky pro kraj + pohraničí Německa nebo Polska, v pohraničí s Rakouskem Euregio, se Slovenskem Malý pohraniční styk, občas se vyplatí dělit jízdenky na pohraničním bodu, někdy jde využít včasné nabídky. Při cestě do zahraničí a zpět se někdy vyplatí využít zahraniční nabídku místo české jízdenky. Příkladem budiž Bilet Turystyczny + Czechy, Czechy+ a Czechy+max dostupné v Polsku, v Německu zas Bayernböhmen ticket...stačí hledat :-)

1 0
možnosti

Jo, stačí hledat :-). Ale několikrát jsem se přesvědčil o tom, že pro příležitostného cestujícího je jednodušší říct "já tomu nerozumím" nebo "já to nemůžu najít". Pokud odhlédnu od veřejné dopravy, každý řidič osobního auta si před první jízdou nejdříve prostuduje trasu, pokud jede do zahraničí, seznámí se aspoň zhruba s tamními předpisy. V tom obstarávání informací je to stejné, na internetu je jich o různých nabídkách plno.

1 0
možnosti
Foto

V Karlovarském kraji a přilehlém Německém příhraničí lze koupit jízdenku EGRONET. Stojí 150 korun, v karlovarském kraji platí ve druhé třídě VŠECH vlaků, dokonce i v Pendolinu (jen ale z Františkových Lázní do Chebu). Uznávají ji dopravci a svezu se na ní i v MHD ve (téměř) všech městech KV kraje. Za hranicí se svezu ve všech vlacích s označením REGIONAL... V MHD platí ve Zwickau a Plauenu (dále nevím, lze najít na internetu). Držitelům EGRONETu se poskytují i různé slevy (např. muzeum skladatele Schumanna ve Zwickau). Veškeré i fo o EGRONETu lze najít na internetuR^

1 0
možnosti

My jsme v Ústeckém kraji zkusili Labe-Elbe, za 200 Kč na jeden den. Je na podobném principu. A snad není linka, kde by neplatila. :-)

0 0
možnosti
Foto

Článek o ničem. V příkladu je uvedeno: Výlet z Brna do Děčína a zpět, ani jeden ze soukromých dopravců nejezdí na těchto trasách. Vlastně mohl s přestupem v Pardubicích a Praze nebo v České Třebové a Praze.... S ČD přímým vlakem 6x za den.

0 0
možnosti

No ale článek není o tom, kde jezdí soukromí dopravci... Víte vůbec, že jich je víc? A ti taky nebrečí o tom, že se tady o nich nepíše.

1 0
možnosti