Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Finanční poradna iDnes.cz: Odpovědi na dotazy, s nimiž si nevíte rady

Již několik měsíců si můžete nechat na iDNES poradit s financemi. Finanční expert Partners Lukáš Urbánek vybral nejčastější témata, s nimiž si nevíte rady: pojištění, hypotéky a stavební spoření. Nechte si poradit i vy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I36v73a 35K66r73i80s38t38o89f62o14v88á 7735513542552

Hele, že se ten první případ nestal? To totiž snad není možný. :-D

0/0
9.6.2015 20:40

M52i73l23a59n 97S48m92o73l75k49a 9409982280243

jakmile nějaký poradce použije magickou formulku ''Investiční živoťní pojištění'' jako výhodné spoření, okamžitě se zvedám a odcházím...

+2/0
9.6.2015 19:40

J20i66ř37í 90R17a97m21e79š 8676344790982

já mám příjem čistá 45 tgis za dva měsíce 60 tis čistá. Každý měsíc mám více náklady tzn. rozbitý ventil na bojleru nový  kompresor na lednici zvýšené náklady na benzín o několik tisíc. atd atd. Více náklady každý měsíc min 5 tis co stím jestli partners taky poradí aby domluvili ventilu nebo kompresoru;-D;-D. Pro doplnění každý den jezdím za prací do rakouska proto takové příjmy a nechápu z čeho žijou rodiny z českých příjmů.

0/0
9.6.2015 14:23

J44i68ř16í 81R80a17m16e12š 8596874890202

dodatek takže někdy některý měsíc skřípe. Rozpis nákladů benzín 7000 tis Jídlo drogerie atd. dva lidi 8000 tis dvouměsíční dcera cca 4000 tis. elektrika 2000 topím s ní. Inkaso 3000 bydlím ve svým hypo 360 euro spoření pro dceru 30 euro splátky dluhů 2100 kč. Příjem každý měsíc 36000 kč v létě třináctý a v prosinci 14 plat plný a v únoru vyrovnání daní a příspěvek v rakousku na dopravu cca 65 tis proto průměr vysoký. Za dva měsíce dostanu 170 euro z rakouska příspěvek na dítě a moje žena 11 tis mateřskou. Celou domácnost táhnu já protože ta moje nemohla sehnat řádnou práci a na soc nic že mám velký příjem. At partners poradí jak ještě zvýšit příjem o deset tis abych byl opravdu v poho. Z čeho lidi v čr žijou nechápu.

0/0
9.6.2015 14:33

Z40d86e80n60ě89k 33G50l39a20s 7748518468605

Máte v tom guláš, proto vám to některý měsíc skřípe.

0/0
9.6.2015 15:20

J82i43ř56í 44R72a15m87e78š 8986144330662

platí se toho straašně moc. Inkaso elektrika hypo benzín jídlo dluh spoření miminko a každý měsíc něco na víc jednou to a po druhé to.

0/0
9.6.2015 15:51

J92a68k32u91b 25Š63p31r76i26n59g29e26r 9591882442

Z čeho žijí české rodiny? Z peněz, které vydělají. Jak prosté. Berete více, ale máte vyšší náklady, takže máte stejně kulový. Nechápu, z čeho žijete.

0/0
9.6.2015 19:27
Foto

E83v50a 87P68á27n69e30k 8960729597674

Pane Ramesi,no me by taky zajímalo,z čeho žijete. Máte toho placení dost! Ty příspěvky na to dojíždění jsou super,že? Taky je využíváme :-p

0/0
9.6.2015 20:05

R85o82s11t41i41s82l56a93v 96C64a27h47a 8935211290692

Takze pan je z Partners? Tak to uz chapu jeho text dotazu, kdy si zena pred 17 lety zalozila duchodove pojisteni :

"Pokud jde o takovou smlouvu, jak píšete, s největší pravděpodobností moc výhodná nebude. Jde o starý typ kapitálového životního pojištění s možností čerpání renty. Tyto smlouvy se vyznačují velmi konzervativní strategií pro zhodnocování rezerv a většinou garantují klientům reálnou ztrátu."

Samozrejme, ze to muze byt absolutni nesmysl. Pan asi zapomnel na jednu podstatnou vec. Pred sedmancti lety byla vysoka technicka urokova mira, tj. vynos, ktery je garantovan. Mohlo to byt 4.5% mozna i 6%. A to vam dneska nikdo neda.

Nevzpominate si, jak tlacila Ceska pojistovna kdysi lidi z prechodu zivotnich pojistek s garantovanymi 6% na Dynamik (neboli IZP)?

0/0
9.6.2015 14:08

R44o33s23t39i84s83l70a14v 38C20a45h15a 8965711700592

oprava: Tak to uz chapu jeho odpoved na text dotazu....

+1/0
9.6.2015 14:11
Foto

L41u57k77á48š 74U84r27b46á68n64e90k 1789659136924

1) V odpovědi jasně uvádím, že je potřeba se dotázat pojišťovny a získat více informací. A teprve potom se rozhodnout, jaké kroky podniknout.

2) Technická úroková míra je garantované zhodnocení pojistné rezervy a nelze ji zaměňovat se zhodnocením vložených prostředků klienta. TÚM je pouze jedním z parametrů ovlivnijící spořící složku kapitálového životního pojištění. Vámi prezentované argumenty nejsou správné. Jinak by to znamenalo, že uvšech kapitálových pojistek dostanete více, než vložíte. Ale takhle to nefunguje.

0/0
9.6.2015 16:06

R57o97s98t85i73s59l30a81v 12C21a96h12a 8305461510952

Pisete: "Pokud jde o takovou smlouvu, jak píšete, s největší pravděpodobností moc výhodná nebude. Jde o starý typ kapitálového životního pojištění s možností čerpání renty. Tyto smlouvy se vyznačují velmi konzervativní strategií pro zhodnocování rezerv a většinou garantují klientům reálnou ztrátu."

Ja naopak tvrdim, ze je vysoce pravdepodobne, ze pokud klient preferuje nejakou miru garance, tak to bude zrejme vyhodnejsi, nez novejsi smlouva. A v souvislosti se Vami zminovanou konzervativni strategii Vas upozornuji, ze pokud ma klient 4.5% TUM, tak muze byt smlouva docela dost vyhodna, pokud klient nechce riskovat s IZP. A v souvislosti s Vasim tvrzenim o garanci realne ztraty je potreba upozornit, ze jde o POJISTKU, takze pochopitelne cast penez se spotrebuje na riziko. A protoze dotaz se tyka pojistene zeny, tak jeste nesmite zapominat na to, ze v souvislosti s genderovou smernici je docela dost pravdepodobne, ze pojisteni rizika pani se zdrazi, coz se zenam po uplatneni unisex umrtnosti bezne stalo.

0/0
15.6.2015 11:40

E34r92i67k 15S46v42o79b94o59d15a 1763698294918

Prosil bych o zodpovězení těchto dvou otázek pana experta z Partners:

Dotaz č.1: finanční poradci dostávají za uzavření smlouvy na investiční životní pojištění 24násobek měsíčního vkladu (tzn. při platbě 1000,- Kč měsíčně, zaplatím zprostředkovateli postupně 24.000,- Kč jako provizi). Když si půjdu smlouvu uzavřít přímo na pobočku pojišťovny dostanu těch 24.000,- Kč postupně přímo já?

Dotaz č.2: je možné po finančním poradci požadovat při sjednávání výše uvedeného pojištění domluvit podmínku "vrácení" vyplacení části výše uvedené provize? Za přiměřenou odměnu považuji částku ve výši cca 1.000,- Kč za smlouvu. Tzn. dá se dohodnout (pravděpodobně ve formě krátké smlouvy) na tom, že mi zprostředkovatel postupně jak mu bude vyplacena mojí pojišťovnou vrátí dohodnutý rozdíl, tzn. 23.000,- Kč? Je možné toto u společnosti Partnerts dohodnout (přičemž výše vrácené provize může být ještě předmětem jednání)?

0/0
9.6.2015 13:07
Foto

L90u48k35á27š 87U17r97b85á95n98e21k 1749759376764

Odpověď č.1: Vámi uváděná provize odpovídá 200 % ročního pojistného. Osobně jsem se s takovou smlouvu nesetkal. Pošlete mi alespoň jeden sazebník pojišťovny, kde taková provize, kterou uvádíte, je obsažena. Rád se dozvím něco nového.

Pokud si uzavřete opravdu stejnou smlouvu přes poradce nebo přes pojišťovnu zaplatíte stejně. Pojišťovny ke svým smlouvám zveřejňují sazebníky poplatků a ty jsou pouze jedny. Rozdíly v nákladovosti jsou u různých typů pojištění v rámci pojišťovny. Potom se může stát, že některé smlouvy si klienti na pobočkách uzavírají levněji a některé dráž. Záleží na konkrétní pojistné smlouvě.

Pokud bychom se bavili konkrétněji, bylo by to pro čtenáře této diskuze jistě přínosnější. Měl jste nějakou smlouvu konkrétně na mysli? Můžeme si všechny poplatky vyčíslit a mrknout se pod pokličku.

Odpověď č.2: zeptejte se svého lékaře, jestli Vám pošle část svého honoráře za to, že Vás léčí? Z každé koruny, kterou ze své kapsy utratíte, někomu přispíváte na jeho mzdu, zisk...(koupě rohlíku, chleba, masa, lístku na vlak,  telefonu, auta...).

Pokud dostanu provizi za dobře odvedenou práci, nevidím na tom nic špatného. Otázkou je, co je dobře odvedená práce? Pokud jako klient/zákazník nejsem spokojen, tak službu/produkt nekupuji.

Každý poradce v Partners je OSVČ a co si s ním dohodnete je čistě Vaše záležitost.

Veškrá situace kolem nákladovosti životního pojištění by se mohla vyřešit novelou zákona, která se připravuje. Jsem zastáncem toho, aby klienti byli předem informováni, kolik je bude pojištění stát. Jaká potom bude provize pro poradce, už bude bezpředmětné. Dnes je situce velimi nepřehledná a laik nemá mnohdy šanci se dopočítat skutečné výše zaplacených polatků.

0/0
9.6.2015 13:44

R81o95s10t27i68s66l84a96v 96C56a24h28a 8145351680812

bohuzel se (ne)spokojenost s poradcem casto pozna az po nakupu....

0/0
9.6.2015 14:10

E59r62i19k 29S58v76o13b58o43d97a 1473958674938

Dobrý den,

tak abych byl konkrétnější tak odkaz na dva články z idnes.cz (jsou i lepší články, ale nevím, jestli můžu odkazovat i na jiné stránky, nicméně myslím, že stačí i tyto...):

http://ekonomika.idnes.cz/investicni-zivotni-pojisteni-zmeny-odmen-fi8-/ekonomika.aspx?c=A140923_194419_ekonomika_bse

http://finance.idnes.cz/pruzkum-kvalita-prodeje-zivotniho-pojisteni-je-nizka-pp2-/zivotni-pojisteni.aspx?c=A140728_163356_poj_zuk

Obecně samozřejmě nemám nic proti provizi finančnímu poradci. Je logické, že zadarmo to dělat nebudou (i když mnozí se tak tváří a dělají z lidí hlupáky a pak je skrytě na provizích řádně oškubou...). Já mám problém s tím, že za prvé jsou ty provize zcela nepřiměřené (za dvě půlhodinová sezení klidně i desetitisíce korun...) Mně přijde rozumná provize někde mezi 500-1000,- Kč/smlouvu, ale hlavně mi neskutečně vadí, že se člověk tu provizi předem nedozví. Ono kdyby každý musel podepsat papír, že za ty dvě hodinky práce poradci zaplatí třeba 20 tis. Kč, tak to by si to sakra rozmyslel. Současný systém mi přijde jako nehorázný podvod.

0/0
10.6.2015 11:49
Foto

L70u66k52á27š 77U18r76b51á59n35e15k 1509379696734

Dobrý den,

děkuji za odkazy. 180 % jsem v sazebnícíh opravdu viděl. 200 ne, ale to asi není to, oč tu běží.

Souhlasím s Vámi, že taková provize za 60 min je moc. A pokud je to standard, tak je to špatně.

Já osobně se pod 4 hodiny strávené s klientem nedostanu. Pokud mám totiž klientovi pomoci s nastavením pojistné smlouvy, tak to moc rychleji nejde. Nejedná se pouze o samotné pojištění,  ale také o charakter příjmů, majetek, rezervy, závazky, rodinnou situaci, odpovědnost za další osoby v domácnost, plány v budoucnosti... Krytérií, které se tedy zohledňují je opravdu moc. Mimo schůzku s klientem je potřeba ještě započítat další čas strávený hledáním optimálního nastavení z pohledu ceny a výkonu, výpočet sociálních dávek a nejrůznějších podpor, porovnání jednotlivých nabídek na trhu a kontrolu pojistných podmínek vč. výluk, příprava smluvní dokumentace a její expedice. A aby to takový poradce vše zvládl, je potřeba, aby si platil právní servis a investoval do dalšího svého vzdělávání, účastnil se nejrůznějších školení a pokud zastupuje více pojišťoven, tak se řada školení násobí počtem institucí. Nejlepší na tom je, že téměř nikdo z těch, co smlouvu uzavírají, nikdy nedostane celou provizi.

Každopádně pojištění patří mezi nejlépe provizované produkty na zprostředkovatelském trhu. Za sebe mohu říci, že se jedná o velmi komplikovanou disciplínu a jednu z nejsložitějších. Konkurovat může pouze vyřizování hypoték při financování bydlení.

Myslím si, že pokud klient bude vědět, jakou mám provizi, mu nepomůže k tomu, aby na pojištění ušetřil. Důležité pro něj bude, aby věděl, kolik ho bude celkové pojištění stát, protože jinak je klient opět v pasti. Tentokrát ne ze strany zprostředkovatele/poradce, ale ze strany pojišťovny, která mu napálí X dalších poplatků.

0/0
11.6.2015 17:31

J88a92r60m37i27l60a 22P65í17c28h14o91v50á 5822707284883

Otázka: Od roku 2001 mám uzavřené Kapitálové životní pojištění pod označením K1B s připojištěním u Komerční pojišťovny KB. Po celou dobu jsem si zaplacené pojistné odečítal ze základu daně, ale nyní mi přišel od pojišťovny dopis, že to již nebude možné, že moje pojistka bude dále nastavena pouze na výběr peněz a nikoliv na možnost odečtu ze základu daně. Řešením je prý pouze nové pojištění. Prosím o radu, jak nyní postupovat.

Odpověď: Z mého pohledu na tento krok nemá pojišťovna právo. Dnes je to tak, že pojišťovny potřebují od klientů písemné vyjádření o tom, zda se rozhodli pro daňovou, nebo nedaňovou variantu. Jednostranně vám pojišťovna nesmí cokoliv nutit

NESMYSL. Pojišťovna postupuje přesně dle zákona. Stát prostě změnil zákon, tudíž staré uzavřené smouvy se budou pohybovat v poněkud změněném právním prostředí. O změně zákona a jeho dopadu na smlouvy jsme byli - tedy aspoň ti, co problematiku tu a tam sledují - informováni dostatečně a včas, i o skutečnosti, že pojišťovny rozešlu informativní dopisy. Jen to prostě nebylo hned po Novém roce, ale v době, kdy pojišťovny rozesílaly potvrzení k daňovým odpočtům, tedy asi s 6-týdenním zpožděním. Rada poradce je v tomto chybná (viz např.: http://radce.iprima.cz/pojistovny-rozeslaly-pres-3-miliony-dopisu-cnb-se-nelibi-maji-se-hodit-do-kose)

0/0
9.6.2015 10:20

V39l12a84d56i74m85í57r 59Š15v18o12r83b23a 2179484435842

Rada poradce je chybná, ale úplně z jiného důvodu. Změnil se Zákon o dani z příjmu, pojistné podmínky zůstávají stejné, smlouva zůstává stejná. Pojišťovna nemá povinnost klientům nabídnout, že se změní pojistné podmínky pojistné smlouvy. Pro jakoukoli změnu pojistné smlouvy, případně úpravu pojistných podmínek je třeba souhlas jak pojistitele, tak pojistníka..... A pokud se na tom smluvní strany dohodnout, tak teprve pak lze provést změnu/úpravu.

0/0
9.6.2015 10:42

A54d14a86m 68V50a43r58m10u45ž97a 8725257356679

"Otázka:Minulý rok v listopadu jsem uzavřel životní pojištění u České Pojišťovny, u Kooperativy a v ING (nyní NN). Nyní potřebuji snížit měsíční poplatky, protože mě pojištění stojí měsíčně tři tisíce korun, a to už mi nevyhovuje. Je možné snížit poplatky na částku okolo jednoho tisíce korun? Co mám pro to udělat?"

.

;-D;-D Uzavřel jsem tři pojistky a v době sjednání mi vyhovovalo platit tři tisíce korun .. co mám dělat - Jděte do Partners .... ;-D

0/0
9.6.2015 9:34

J88a16r26m21i35l84a 26P23í17c13h76o21v52á 5192817924213

Otázka: Minulý rok v listopadu jsem uzavřel životní pojištění u České Pojišťovny, u Kooperativy a v ING (nyní NN). Nyní potřebuji snížit měsíční poplatky, protože mě pojištění stojí měsíčně tři tisíce korun, a to už mi nevyhovuje. Je možné snížit poplatky na částku okolo jednoho tisíce korun? Co mám pro to udělat? 

Odpověď: příště bych radil občas použít MOZEK.

+5/0
9.6.2015 10:22

P64e58t65r 38B65e40z29s87t68a36r56o39s86t83i 2439796493221

Přitom bych se i vsadil, ze všechny tři pojistky ma od nich, když mi jedinec od nich tvrdil, za Izp je něj, ze on sam osobně v něm sporu desítku měsíčně... Ne , hlavně co nejdále od tohoto spolku samozvaných amatérských kindrporadcu...

0/0
9.6.2015 10:58

J76a95n 95N23o58v68á41k 7969832905394

A co tvrdili ti další...?

0/0
10.6.2015 18:27



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že cestovní pojištění vás chrání proti vysokým výlohám na léčení v zahraničí?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.