Diskuze

Finanční poradna iDnes.cz: Odpovědi na dotazy, s nimiž si nevíte rady

Již několik měsíců si můžete nechat na iDNES poradit s financemi. Finanční expert Partners Lukáš Urbánek vybral nejčastější témata, s nimiž si nevíte rady: pojištění, hypotéky a stavební spoření. Nechte si poradit i vy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jakmile nějaký poradce použije magickou formulku ''Investiční živoťní pojištění'' jako výhodné spoření, okamžitě se zvedám a odcházím...

2 0
možnosti

já mám příjem čistá 45 tgis za dva měsíce 60 tis čistá. Každý měsíc mám více náklady tzn. rozbitý ventil na bojleru nový  kompresor na lednici zvýšené náklady na benzín o několik tisíc. atd atd. Více náklady každý měsíc min 5 tis co stím jestli partners taky poradí aby domluvili ventilu nebo kompresoru;-D;-D. Pro doplnění každý den jezdím za prací do rakouska proto takové příjmy a nechápu z čeho žijou rodiny z českých příjmů.

0 0
možnosti

dodatek takže někdy některý měsíc skřípe. Rozpis nákladů benzín 7000 tis Jídlo drogerie atd. dva lidi 8000 tis dvouměsíční dcera cca 4000 tis. elektrika 2000 topím s ní. Inkaso 3000 bydlím ve svým hypo 360 euro spoření pro dceru 30 euro splátky dluhů 2100 kč. Příjem každý měsíc 36000 kč v létě třináctý a v prosinci 14 plat plný a v únoru vyrovnání daní a příspěvek v rakousku na dopravu cca 65 tis proto průměr vysoký. Za dva měsíce dostanu 170 euro z rakouska příspěvek na dítě a moje žena 11 tis mateřskou. Celou domácnost táhnu já protože ta moje nemohla sehnat řádnou práci a na soc nic že mám velký příjem. At partners poradí jak ještě zvýšit příjem o deset tis abych byl opravdu v poho. Z čeho lidi v čr žijou nechápu.

0 0
možnosti

Takze pan je z Partners? Tak to uz chapu jeho text dotazu, kdy si zena pred 17 lety zalozila duchodove pojisteni :

"Pokud jde o takovou smlouvu, jak píšete, s největší pravděpodobností moc výhodná nebude. Jde o starý typ kapitálového životního pojištění s možností čerpání renty. Tyto smlouvy se vyznačují velmi konzervativní strategií pro zhodnocování rezerv a většinou garantují klientům reálnou ztrátu."

Samozrejme, ze to muze byt absolutni nesmysl. Pan asi zapomnel na jednu podstatnou vec. Pred sedmancti lety byla vysoka technicka urokova mira, tj. vynos, ktery je garantovan. Mohlo to byt 4.5% mozna i 6%. A to vam dneska nikdo neda.

Nevzpominate si, jak tlacila Ceska pojistovna kdysi lidi z prechodu zivotnich pojistek s garantovanymi 6% na Dynamik (neboli IZP)?

0 0
možnosti

oprava: Tak to uz chapu jeho odpoved na text dotazu....

1 0
možnosti

Prosil bych o zodpovězení těchto dvou otázek pana experta z Partners:

Dotaz č.1: finanční poradci dostávají za uzavření smlouvy na investiční životní pojištění 24násobek měsíčního vkladu (tzn. při platbě 1000,- Kč měsíčně, zaplatím zprostředkovateli postupně 24.000,- Kč jako provizi). Když si půjdu smlouvu uzavřít přímo na pobočku pojišťovny dostanu těch 24.000,- Kč postupně přímo já?

Dotaz č.2: je možné po finančním poradci požadovat při sjednávání výše uvedeného pojištění domluvit podmínku "vrácení" vyplacení části výše uvedené provize? Za přiměřenou odměnu považuji částku ve výši cca 1.000,- Kč za smlouvu. Tzn. dá se dohodnout (pravděpodobně ve formě krátké smlouvy) na tom, že mi zprostředkovatel postupně jak mu bude vyplacena mojí pojišťovnou vrátí dohodnutý rozdíl, tzn. 23.000,- Kč? Je možné toto u společnosti Partnerts dohodnout (přičemž výše vrácené provize může být ještě předmětem jednání)?

0 0
možnosti
Foto

Odpověď č.1: Vámi uváděná provize odpovídá 200 % ročního pojistného. Osobně jsem se s takovou smlouvu nesetkal. Pošlete mi alespoň jeden sazebník pojišťovny, kde taková provize, kterou uvádíte, je obsažena. Rád se dozvím něco nového.

Pokud si uzavřete opravdu stejnou smlouvu přes poradce nebo přes pojišťovnu zaplatíte stejně. Pojišťovny ke svým smlouvám zveřejňují sazebníky poplatků a ty jsou pouze jedny. Rozdíly v nákladovosti jsou u různých typů pojištění v rámci pojišťovny. Potom se může stát, že některé smlouvy si klienti na pobočkách uzavírají levněji a některé dráž. Záleží na konkrétní pojistné smlouvě.

Pokud bychom se bavili konkrétněji, bylo by to pro čtenáře této diskuze jistě přínosnější. Měl jste nějakou smlouvu konkrétně na mysli? Můžeme si všechny poplatky vyčíslit a mrknout se pod pokličku.

Odpověď č.2: zeptejte se svého lékaře, jestli Vám pošle část svého honoráře za to, že Vás léčí? Z každé koruny, kterou ze své kapsy utratíte, někomu přispíváte na jeho mzdu, zisk...(koupě rohlíku, chleba, masa, lístku na vlak,  telefonu, auta...).

Pokud dostanu provizi za dobře odvedenou práci, nevidím na tom nic špatného. Otázkou je, co je dobře odvedená práce? Pokud jako klient/zákazník nejsem spokojen, tak službu/produkt nekupuji.

Každý poradce v Partners je OSVČ a co si s ním dohodnete je čistě Vaše záležitost.

Veškrá situace kolem nákladovosti životního pojištění by se mohla vyřešit novelou zákona, která se připravuje. Jsem zastáncem toho, aby klienti byli předem informováni, kolik je bude pojištění stát. Jaká potom bude provize pro poradce, už bude bezpředmětné. Dnes je situce velimi nepřehledná a laik nemá mnohdy šanci se dopočítat skutečné výše zaplacených polatků.

0 0
možnosti

Otázka: Od roku 2001 mám uzavřené Kapitálové životní pojištění pod označením K1B s připojištěním u Komerční pojišťovny KB. Po celou dobu jsem si zaplacené pojistné odečítal ze základu daně, ale nyní mi přišel od pojišťovny dopis, že to již nebude možné, že moje pojistka bude dále nastavena pouze na výběr peněz a nikoliv na možnost odečtu ze základu daně. Řešením je prý pouze nové pojištění. Prosím o radu, jak nyní postupovat.

Odpověď: Z mého pohledu na tento krok nemá pojišťovna právo. Dnes je to tak, že pojišťovny potřebují od klientů písemné vyjádření o tom, zda se rozhodli pro daňovou, nebo nedaňovou variantu. Jednostranně vám pojišťovna nesmí cokoliv nutit

NESMYSL. Pojišťovna postupuje přesně dle zákona. Stát prostě změnil zákon, tudíž staré uzavřené smouvy se budou pohybovat v poněkud změněném právním prostředí. O změně zákona a jeho dopadu na smlouvy jsme byli - tedy aspoň ti, co problematiku tu a tam sledují - informováni dostatečně a včas, i o skutečnosti, že pojišťovny rozešlu informativní dopisy. Jen to prostě nebylo hned po Novém roce, ale v době, kdy pojišťovny rozesílaly potvrzení k daňovým odpočtům, tedy asi s 6-týdenním zpožděním. Rada poradce je v tomto chybná (viz např.: http://radce.iprima.cz/pojistovny-rozeslaly-pres-3-miliony-dopisu-cnb-se-nelibi-maji-se-hodit-do-kose)

0 0
možnosti

Rada poradce je chybná, ale úplně z jiného důvodu. Změnil se Zákon o dani z příjmu, pojistné podmínky zůstávají stejné, smlouva zůstává stejná. Pojišťovna nemá povinnost klientům nabídnout, že se změní pojistné podmínky pojistné smlouvy. Pro jakoukoli změnu pojistné smlouvy, případně úpravu pojistných podmínek je třeba souhlas jak pojistitele, tak pojistníka..... A pokud se na tom smluvní strany dohodnout, tak teprve pak lze provést změnu/úpravu.

0 0
možnosti

"Otázka:Minulý rok v listopadu jsem uzavřel životní pojištění u České Pojišťovny, u Kooperativy a v ING (nyní NN). Nyní potřebuji snížit měsíční poplatky, protože mě pojištění stojí měsíčně tři tisíce korun, a to už mi nevyhovuje. Je možné snížit poplatky na částku okolo jednoho tisíce korun? Co mám pro to udělat?"

.

;-D;-D Uzavřel jsem tři pojistky a v době sjednání mi vyhovovalo platit tři tisíce korun .. co mám dělat - Jděte do Partners .... ;-D

0 0
možnosti

Otázka: Minulý rok v listopadu jsem uzavřel životní pojištění u České Pojišťovny, u Kooperativy a v ING (nyní NN). Nyní potřebuji snížit měsíční poplatky, protože mě pojištění stojí měsíčně tři tisíce korun, a to už mi nevyhovuje. Je možné snížit poplatky na částku okolo jednoho tisíce korun? Co mám pro to udělat? 

Odpověď: příště bych radil občas použít MOZEK.

5 0
možnosti