Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sedm rad, jak rozpoznat dobrého pojišťovacího poradce od šejdíře

I když si myslíte, že máte uzavřenou výhodnou pojistku za slušnou cenu, která vás dobře ochrání, opak může být pravdou. Jak rozpoznat dobrého pojišťovacího poradce od šejdíře, radí pojišťovací odborník Martin Podávka z pojišťovny Allianz, který se dlouhodobě věnuje finanční gramotnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J97i42ř71í 88K85r73á60k18o92r96a 9969763

Já to dělal dva roky. Skončil jsem, protože jsem na to neměl nervy.

Vypracujete analýzu podle toho, co klient uvede v rozhovoru. Spočítáte mu rizika, nastavíte smlouvu co nejlépe podle svého vědomí a svědomí, zohledníte stávající smlouvy, máte s ním tři schůzky, kde mu to všechno pořádně vysvětlíte... a pak vám zavolá, že uzavřel to a to s nějakým vzdáleným příbuzným nebo s kamarádem. Sice neví, co tam má, po zběžné prohlídce se chytáte za hlavu, ale... one je fér, je to synovec mé pratety z pátého kolena... ten by mě neošulil...

Jak říkám, na to musí mít člověk nervy anebo vyřídilku. A já nemám ani jedno. Tak jsem raději zůstal u počítačů, protože s těmi se dá normálně dohodnout.

+14/0
16.8.2015 0:02

O76l89d12ř65i78c42h 19D98r12t67i92l 4910115855502

Tai-chi jako cesta a práce ve finančnictví??? Tož to Vám, pane poradče, něco nedocvaklo!!

0/0
15.8.2015 21:32

F88r51a24n71t55i11š81e66k 38H74o89l19e12k94a 5664577435520

Dobří pojišťovací poradci se začnou objevovat až v tom okamžiku, kdy budou odměňováni jinak než provizně, čili podle výše pojistného :-):-):-)

0/0
15.8.2015 19:50

P10e12t75r 76S67v10o93b60o67d59a 7392491784

To je problem protoze ti co je plati chteji vysku pojistneho maximalizovat ;)

A nnavic napr. Partners maji udajne srovnane provize tek ze nezalezi od koho produkt Vam prodaji a stejne znam od nich totalniho diletanta :) A navic i kdyz jsou provize "srovnane" porad to poradce nuti prodat vam aspon "neco" i kdyz nepotrebujete vubec nic.

Jedina moznost je platit si poradce sam tak aby byl vasim zamestnancem a ne zamestnancem tech kteri Vam chteji prodat produkt. Ale to v CR narazi na to ze vsichni chteji vsechno "zdarma". A tak maji "zdarma" tyhle "poradce"

+1/0
15.8.2015 19:55
Foto

J87i10ř33í 70H65a78v35e51l75k93a 3329723900884

Jen malá douška. Zákon zakazuje abyste si platil poradce vy sám.

0/0
18.8.2015 8:59

P32e17t14r 45V19l59c49e10k 5822735215837

Odborné rady poradce jsou nutné......nicméně klient se rozhodne, ne poradce, takže si klient může koupit zcela něco jiného, než mu poradce radí a přesto nelze poradce z ničeho vinit.....i   bohaté celebrita si může koupi běžné ojeté auto a poradce mu může radit, co chce, třeba že si má koupit nové SUV BMW za dva melouny.....

+1/0
15.8.2015 19:16

P23e77t93r 43M31e36j88z94l12í19k 8788334101780

Dobrý pojišťovací poradce? To je něco jako hranatá koule

+2/−1
15.8.2015 18:27

P17e10t34r 17M53e13j75z21l70í53k 8628244301880

"Pojišťovací poradce", stejně tak jako pojišťovny samy, především generují zisk (pro sebe). Ten je zásadně prioritní. A tento zisk není generován z ničeho jiného, než z peněz klientů. To znamená, že množina klientů pojišťoven (ale také bank, samozřejmě) každý rok přichází společně řádově o desítky miliard korun. To, že nějaký nepatrný zlomek - ale mediálně velmi transparentní - z nich na tom vydělá, na tom nic nemění. Stejně tak jako mínus nějakého pojišťovacího agenta

0/0
15.8.2015 18:38

M39i86r26o59s58l81a64v 57H57a41n71z95l83í94č86e23k 5381794453401

Pojišťovací poradce pro normálního  - běžného, průměrně inteligentního  člověka, je jednak nesmírný luxus, protože takový člověk by měl být schopen si určit své priority a zachovat se podle toho a  měl by být schopen si najít informace a zařídit se podle toho. Internet je dostatečně bohatá studnice. informací.

Za druhé KAŹDÝ pojišťovací poradce hledí hlavně na výhody a benefity pro sebe, takže nabízí a nabízí a vnucuje a přemlouvá a vše s výrazem jako by Vám zachraňoval existenci a život. Skutečnost je ovšem taková, že v duchu počítá pouze kolik mu to hodí a zákazník jako takový a jeho potřeby jsou  až na druhém místě.

Můžou tomuto příspěvku tady  pojišťováci a jejich rodinní příslušníci dávat mínusy a vysvětlovat, že to tak není, ale opak je pravdou. Jejich příjem a tím i životní úroveň je přímo závislá na uzavřených pojistkách a proto jim nezbývá než prostě prodávat hlava - nehlava.

Ti co to takhle nedělali, tak ti už na trhu s pojistkami nejsou, protože nevydělávali a museli skončití.

+14/−1
15.8.2015 15:08

L51u48c74i74e 30J18i17ř12í16k50o79v17á 4169983642243

Já skončila, protože jsem měla klienta na prvním místě, podle článku jsem téměř křišťálová. A máte pravdu, nešla jsem přes mrtvoly a musela jsem skončit. I když právě řešení zivotek tak, aby sedla klientovi jak hrnec na pr.... to mne moc bavilo....

+8/0
15.8.2015 18:37

V91l28a74d27i23m59í52r 91F44i56b29i80g34e57r 5254811781884

A hlavní rada. Začne vás otravovat a nabízet vím modré z nebe;-D. Paní samoživitelka je drsná dávat 5000 měsíčně na životko8-o.

+8/0
15.8.2015 14:59

A47l89e22š 51B39i50e73r62o50n16s61k64i 4898835396710

Clanek obsahuje dulezite chyby. A) dodaneni zpet je max. 4 roky,ostatni doba je davno promlcena.

B) v zivotce se sporit nema.tudiz dobry pojistovak vam nenabidne sporeni v pojisteni, protoze tim je klient v nevyhode. Pojisteni ma byt striktn

+5/−1
15.8.2015 12:43

A30l19e15š 27B26i90e95r82o39n72s87k36i 4768585356960

Striktne jen na rizika...tudiz clanek je typicke PR,tvrdici lidem, ze sporeni v zivotce je ok, coz je obrovsky omyl.

+2/−1
15.8.2015 12:45
Foto

I38v26o 61B74e12č50v88á34ř 1534606199

Domnívám se, že vycházíte z mylného paradigmatu. V základu přece nejde o to, zda se to jmenuje životní pojištění, stavební spoření, doplňkové penzijní spoření nebo podílové fondy. Jde o celkové podmínky a jednou z nich je nákladovost.

Když zůstaneme pouze u té nákladovosti na straně pojišťovny, resp. investiční společnosti vč. odměny pro zprostředkovatele, budete raději investovat do OPF za poplatek ve výši 3% nebo 5%?

To první zaplatíte skrze mimořádné pojistné u pojištění Allianzu, to druhé u většiny investičních společností v ČR (pozn. uvažuji investici do akciových fondů).

P.S.: Tím neříkám, že je to striktně lepší. Roli při posuzování vhodnosti způsobu investování hraje více ukazatelů.

+1/0
15.8.2015 12:56

R45o40s79t66i45s50l61a36v 15C76a60h72a 8555931380212

Mam pocit, ze se dodání je minimálně deset let. Nejde o promlčení, ten finanční příjem vzniká ve chvíli obdržení odbytneho

+2/0
15.8.2015 13:14

V65l62a47d84i91m80í63r 36Š72v32o64r69b79a 2299804735652

Dodanění je třeba udělat za posledních deset let, viz novela zákona o dani z příjmu s účinností od 1.1.2015

+2/0
17.8.2015 11:25

A81l59e51š 59B16i52e85r24o31n29s30k76i 4538155796720

Pane Svorbo.dekuji za podnetne info.

0/0
19.8.2015 20:26

K38a33r70e16l 74H26y64n76e53k 9920227846915

Celý ten článek je PR Allianz, který má vzbudit dojem, že když se potkáte s poradcem od Allianz, nenaletíte.

+1/0
15.8.2015 12:40
Foto

I56v85o 95B86e16č73v44á86ř 1614586209

Všechno je něčí PR. I Váš komentář je PR na Vás. Rozdíl je v tom, že někteří lidé myslí jen na svůj vlastní prospěch a o nic jiného jim nejde (přemýšlí stylem win/lose).

Pak jsou také lidé, kteří chtějí přinášet hodnotu druhým a PR je přirozeným odrazem jejich aktivit a jejich dobrých úmyslů (v souladu s myšlenkou win/win).

0/0
15.8.2015 12:46

K60a70r69e60l 42H58y29n27e84k 9960507956195

PR článek nemůže být zařazený mezi běžnými články.

0/0
15.8.2015 12:56
Foto

I67v89o 64B93e74č16v23á39ř 1104326749

Jenže to je Vaše interpretace, že je to PR. Já vidím pouze článek s názory jednoho muže, který v současné době pracuje pro Allianz a považuji za slušné a samozřejmé, že jsou tyto informace o autorovi v článku uvedeny.

Článek samotný Vás nikde nevyzývá k nákupu či sjednání produktů Allianz, ani je nevyzdvihuje před ostatními.

0/0
15.8.2015 13:18

J34a89n 46H40u45b85e76n73ý 4600548142557

Aktivním "podomním" nabízečům finančních a jiných služeb se obloukem vyhněte a ušetříte si spoustu problémů. Můžete mít štěstí a jeden z padesáti vám poradí nezištně a dobře, ale to fakt může riskovat jen blázen.

0/0
15.8.2015 12:16
Foto

I13v43o 93B72e94č10v93á15ř 1894856289

Jaký má být správný výklad Vašeho tvrzení?

Napadá mne totiž výklad typu:

Běžte raději na pobočku banky či pojišťovny a riskujte úplně stejně nebo možná i v horším poměru, protože ti lidé sice znají lépe technické parametry produktů, ale vědí minimum o finančním plánování a individuálně správném nastavení.

Otázkou je, kdo je větší blázen? Ten, kdo se snaží najít opravdu kvalitního poradce, nebo ten kdo slepě věří, že mu v bankách, pojišťovnách nebo dokonce na poště poradí správně a zodpovědně (ačkoli musí pouze plnit plány a nařízení shora bez jakékoli zodpovědnosti vůči klientovi)?

+5/0
15.8.2015 12:21

A25l18e49š 21B55i45e79r59o47n94s28k18i 4688815856480

Je to o lidech.lepe vam poradi spise nezavisly makler nez nekdo z banky...

+2/−1
15.8.2015 12:47

P21e73t31r 57M23e85j19z89l41í21k 8498444101380

"Pojišťovací poradce", stejně tak jako pojišťovny samy, především generují zisk (pro sebe). Ten je zásadně prioritní. A tento zisk není generován z ničeho jiného, než z peněz klientů. To znamená, že množina klientů pojišťoven (ale také bank, samozřejmě) každý rok přichází společně řádově o desítky miliard korun. To, že nějaký nepatrný zlomek - ale mediálně velmi transparentní - z nich na tom vydělá, na tom nic nemění.

+1/0
15.8.2015 18:36

T68o52m47á70š 30K32u94c73h30a37ř 3807931668601

Anketa?;-D

"Setkali jste se někdy s tygrem, který vás chtěl sežrat?"

Většina odpovědí zní ne? Závěr tedy je, že tygři jsou hodná a mírumilovná zvířátka..:-P

Chce se mi z vašich metod zvracet.:-/

+2/0
15.8.2015 11:52

P84a34v35e90l 18M60o82r41a67v38e15c 1394985584797

Tak souhlasím skoro se vším až na bod číslo 5, zvolit investiční složku bez poplatů a nebo poplatek nesmí překročit 5,000? Co to je za idiota? Nejlepší dlouhodobé investovaní je přes otevřené podílové fondy a ať už využiji Conseq, Pioneer nebo nějakou jinou firmu tak tam vždy se vstupní poplatek a záleží jakou mám strategii, pokud investuji na 20 - 30 let tak zvolím akcie a akciopvé fondy mají vyšší poplatek, na 5 - 10 let zase třeba dluhopisové a ty mají menší, ale pokud si bude klient odkládat víc jak 1000 Kč do akciového fondu tak se opravdu pod 5,000 není možno dostat. Určitě je důležité aby klient věděl kolik platí za poplatek, ale ten poplatek tam prostě vždycky bude a je jedno jestli jsme v ČR, USA, Německu, VB nebo Dubaii, vždy tam poplatky budou.

+1/0
15.8.2015 11:42
Foto

I43v94o 45B59e18č35v75á70ř 1964606639

Máte pravdu. Jde o to, že Allianz skutečně vytvořila nástroj, který má potenciál mít levnější investiční složku než klasické podílové fondy.

Jediný poplatek, který u jejich nového životního pojištění platíte (pojistné do investic jde výhradně jako mimořádné pojistné) je BOS ve výši 3%. U většiny fondů v nabídce navíc není ani management fee na straně pojišťovny a jsou tam i ETF fondy.

V praxi tedy nic nepředplácíte a i poplatek je při investici do akciových fondů nižší než v případě většiny investičních společností a správců dostupných v ČR.

0/−1
15.8.2015 11:50

P52a46v52e92l 76M28o29r58a15v16e85c 1584355484547

Jako je pravda že jako finanční poradce již skoro rok nepracuji (jsem teď investiční analytik u CitiBank v Londýně) takže nemám přehled o úplně nejnovějších produktech. Jinak je pravda že Allianz má své vlastní fondy tak to asi možné je, i když znám fondy s lepší výkoností a osobně bych radši klientovi doporučil fondy kterým více věřím a mají lepší dlouhodobou výkonost. Ale každopádně pokud si bude spořit třeba 5000 tak ten poplatek tam vyšší prostě být musí, ale jako tento produkt neznám.

0/0
15.8.2015 11:57
Foto

I37v83o 18B65e90č33v46á93ř 1854426449

Souhlasím s Vámi. Věci nejsou černobílé. Proto se domnívám, že Allianz přišla s novinkou, která může být za určitých okolností vhodnou alternativou.

Domnívám se, že bod č.5 se snaží vytvářet srovnání pouze s IŽP a případně s předplácenými vstupními poplatky u podílových fondů. Nereflektuje celkovou sumu poplatků při pravidelné investici s průběžně strhávanými vstupními poplatky.

Z toho důvodu má pravdu jak pán z Allianz, tak Vy. Je pravda, že právě vysoké náklady na začátku jsou hlavním tématem na pojišťovacím trhu, protože zprostředkovatelé dostanou svou provizi (a po 2-3 letech už za nic neručí) a přitom, klient může být snadno poškozen.

+1/0
15.8.2015 12:09

P43a57v34e19l 62M37o39r54a17v45e87c 1744615854197

Jako u IŽP plně souhlasím, tam jsou také poplaty dvojnásobné oproti podívým fondům, jinak při vstupu do většiny podílových fondů si můžete vybrat zda si ten poplatek necháte strhávat a nebo ho zaplatíte rovnou, ale každopádně musíte přesně vědět kolik platíte a to právě u IŽP vidět není.

0/0
15.8.2015 12:50
Foto

I49v53o 72B57e46č19v20á62ř 1964906619

Poměr napálených (vč. snahy napálit) a nenapálených 328/57. V diskuzi 20/28 negatiních a zhrzených příspěvků.

Proč sem píšete? Co získáte tím, že si zde vylejete své srdce?

Dle mého názoru je článek smysluplný i rozumně psaný. Ano, jedná se o zástupce pojišťovny Allianz hrdého na to, co stvořil, a proto přirozeně z bodu č.5 vyjde úspěšně pouze jeho pojištění. Ale co se na článek podívat trochu jinak a diskutovat konstruktivně?

Přišla Allianz s něčím novým? Ano.

Mohlo by to být levnější pro koncového spotřebitele se zachováním kvality, a přitom atraktivní i pro zprostředkovatele (ačkoli za to má nižší provizi)? Ano.

Může to být způsob, jak se pojistný trh sám částečně zreguluje a lidé dostanou lepší službu? Domnívám se, že ano.

Co si myslíte (konstruktivního) Vy?

+1/−3
15.8.2015 11:26

T41o69m39á16š 52K66u60c41h83a70ř 3337951528571

Děláte skutečně vtipné závěry. Pochopitelně, že lidé pohybující se na netu, klikající na ankety a zde dikutující zde jsou zpravidla relativně v obraze a není tak nadné je napálit. Navíc otázka je úmuslně tak položena, že odpovědí na tuto anketu je odpověď NE i v případě, že lidé ještě nepotkali ŽÁDNÉHO finančního poradce.;-)

Já bydlím na vesnici a znám spoustu obyčejných rodin a seniorů, kam se pravidelně vtírají tito poradci a nutí jim zbytečné produkty a oblbují stejně jako šmejdi. Jejich jedinou nadějí je pozvat si na stejnou dobu na pomoc potomky, nebo známé, kteří s těmito "poradci" vyběhnou. Stejně je tu ale spouta lidí, co naletěla, takže poradci otravují dál.

+3/−1
15.8.2015 11:48
Foto

I29v80o 40B19e49č18v56á78ř 1804826919

Pane Kuchaři, nemyslím si, že dělám jakékoli závěry. Možností, při kterých lze v anketě zvolit variantu ANO i NE je mnoho, kdybych je měl všechny vyjmenovávat, tak už nenapíšu zbytek.

Podstatná část mého příspěvku se týkala toho, že by mne zajímalo, proč sem píšou všichni ti, kteří paušalizují a házejí poradce a "poradce" do jednoho pytle a akorát pomlouvají a urážejí?

Je mi jasné, že si vybíjí svou frustraci a to, co píší je odrazem jejich vlastních realit, ve kterých žijí, přesto by mne zajímalo, co jim to přináší? Uspokojení?

Jsem příznivcem konstruktivní diskuze a "poradce", o kterých mluvíte, nenazývám poradci. To, co dělají totiž nemá s poradenstvím nic společného.

+2/−2
15.8.2015 12:00

T30o38m95á34š 33K93u36c27h11a95ř 3697241108921

Předpokádám, že úplně stejně nadšeně hájíte i jiné skupiny proti zevšeobecňování a diskriminaci, jako třeba Rómy či imigranty.;-)

0/0
15.8.2015 12:44
Foto

I31v23o 29B12e47č26v57á29ř 1984266389

Nevím, jak to přesně myslíte, ale řeknu Vám to takhle.

Znám cizince (i Romy), kteří v ČR pracují, jsou odborníky ve své profesi, respektují naši historii a kulturu a jsou si vědomí, že aby zde mohli žít, musí se přizpůsobit a být užiteční. Přijali tyto podmínky a vzali zodpovědnost do vlastních rukou. Takových lidí si vážím.

Naopak znám spoustu Čechů, kteří si myslí, že jim patří celý svět, a přitom kolem sebe trousí akorát špínu. Neudělají nic navíc a zbavují se veškeré zodpovědnosti za svůj život. Takových lidí je mi líto.

A setkal jsem se pochopitelně i s nepřizpůsobivými cizinci a Romy. Nevážím si jich a nebudu se jich zastávat. Nicméně budu je brát jako jedince, nebudu kvůli nim odsuzovat každého se stejnou barvou pleti či rasy.

Obdobný přístup budu mít i kdybych chtěl já vycestovat. Ostatně hezky to vyjádřil v jednom rozhovoru Jaroslav Dušek, když mluvil o významu slova skromný. Zjednodušeně interpretováno říkal, že skromný znamená: „nechtít více, ale nedovolit méně.”

0/0
15.8.2015 13:13

T78o53m57á82š 15K61u87c56h23a31ř 3377641168601

Tak to vás šlechtí. Já to beru podle pravděpodobnosti. To znamená jestliže někdo patří podle rozpoznatelných znaků do skupiny, kde 9 z 10 jsou kupříkladu podvodníci, tak raději předpokládám, že i ten desátý je podvodník. :-)  A přestože také znám jednoho slušného Roma (tedy byl slušný cca do 20 let, pak to vzdal), tak v Brně na Cejlu si peněženku hlídám.;-) Můžete si tomu říkat předsudky.

+1/0
15.8.2015 21:34

T76o96m77á51š 61K59u65c39h25a28ř 3937371768421

Jak říkal už generál Sheridan: "Mrtvý finanční a pojišťovací poradce, dobrý poradce..";-)

+1/−2
15.8.2015 11:24

T66o44m10á38š 78K95u53c49h78a44ř 3947431808661

Pane Kuchto, když mezi nimi bude nějaký slušný, nevadí, jak řekl pravděpodobně biskup Reginald z Monpeyroux "Zabijte je všecny, on už si je pánbůh přebere." ;-D;-)

0/0
15.8.2015 11:56

M86a70r92t58i22n 50S70a29d78í76l47e66k 1727480386391

Šejdíř sem, šejdíř tam...asi si to dám na vizitku. Začíná se mi to líbit ;-D

Btw: nechcete někdo výhodnou životní pojistku za 5000 Kč se spořením? Zaručeně vám vydělá balík, je šitá na míru pro samoživitelky i jiné naivky ;-)

A já si za provizi koupím výřivku na terasu.

+1/0
15.8.2015 11:23

L87u76c84i54e 89J78i31ř98í85k20o16v36á 4279433562273

Vířivku....

0/0
15.8.2015 12:22

L77i97b52o54r 34S45k24ý35p71a46l65a 7328903212330

To je pravděpodobně správně - tam vířit nic nebude, jen to bude plné výrů... ;-)

0/0
15.8.2015 12:36

M14i21l48e56n28a 58K35l76o17u49č93k72o12v43á 1434113451300

Nechci být jizliva, ale samozivitelka se 3 detmi si plati 5000,--? Jako měsíčně? To má dost dobrý plat anebo je článek opět smysleny.

+15/0
15.8.2015 10:53

V30a87c73l94a82v 14M51e61d58e82k 5521232975185

proč ne? Znám samoživitelky, co berou 60 tisíc

0/0
17.8.2015 9:45

J73i86ř12í 25Z78e85l37e67n52k31a 4446157395725

Dle tohoto článku jsou jediní správní poradci pouze od Allianz (protože splňují všechna doporučení) a ještě si můžete zkontrolovat svoje smlouvy u "nezávislých odborníků" (kteří jsou placeni opět jen z provize za uzavřenou smlouvu). Opravdu seriózní....

+2/0
15.8.2015 10:40

J22a91k37u45b 29V12a69v32r58a 1196379439143

Je hezke to cist a pritom nejvic lidi ma pojistky, hypoteky, povinko, ... od pojistoven ( na prepazce) a tam je to prece nejlepsi a nikdy vas nenapali. Je to preci jen pojistovaci poradce obri korporace. Jak pise Roman Hroza nejde hazet vsechny do jednoho pytle je to ve vsem :) ono staci se mrknout co jime,  to sou sajrajty a pritom to vsichni dlabeme :) ale to jste ticho a platite co to da a jste ticho 😀😀😀

0/0
15.8.2015 10:32

K65a10r51e33l 93H51y85n97e25k 9410277326585

Na přepážce Vás nikdo nenapálí? To nemyslíte vážně ;)

+2/0
15.8.2015 10:34

P91a61v45e52l 59M77o74r78a49v66e55c 1174925944477

Tady máte odkaz na wikipedii https://cs.wikipedia.org/wiki/Ironie

a můžete si přečíst co to znamená ironie.

0/0
15.8.2015 11:44

P50a37v91e87l 44C81h71l67a10p96e50c 5638536730967

Není on pojišťovací poradce z principu šejdíř?

+8/−5
15.8.2015 10:28

K59a19r22e70l 19H17y86n16e58k 9590687356255

Ano, od Allianz ;)

0/0
15.8.2015 10:22



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete nechat peníze úročit a zároveň je kdykoliv vybrat?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.