Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Komentář analytika: Bude penzijní spoření od kolébky do hrobu?

Možná i vy patříte mezi ty tisíce lidí, kteří váhají se založením nové smlouvy penzijního spoření. Stát poslední rok řeší, jak jej zatraktivnit. Proč byste neměli čekat a začít se na penzi připravovat sami? Jak se legislativní změny dotknou praxe, přibližuje Aleš Tůma, investiční analytik společnosti Partners.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83a59n 58D46o25b77r25o72v26o26l60n37ý 1600523782256

Ano, jsem pro to, aby si kazdy setril na sve penzijko, ale at me a meho zaměstnavatele stat nenuti platit k tomu jeste statni penzi, alespon v plne vysi, a rad budu peníze jinam.

+1/−1
19.8.2015 6:52

J24a77n 16S55e67d65l85á39k 9862727796704

Nejsem žádný ekonom, ale podle mého názoru jediná hodnota peněz je podložena prací lidí kteří pracovat mohou, a pokud tu za 20, 30 či 50 let nikdo takový nebude, tak i když budeme mít na účtech, miliony můžeme si s nima akorát tak vytřít (.) A za další, po těch měnových šaškárnách co se tu posledních 100 let předváděli a zdaleka jim neni konec, mě do nějakého takového systému nemůže absolutně nic uvrtat. Prostě až to na mě přijde a nebudu moc nic dělat, vemu spacák, lehnu si před sociálku a oni mě někam uklidí...

+6/0
18.8.2015 23:57

T89o61m22á56š 44K65u98c95h68a54ř 3457221518491

Klidně vymýšlelte nové produkty. Ale bez státní podpory.

0/0
18.8.2015 23:38

V63á42c61l84a23v 41J50e69b80a85v88ý 8590529273736

Penzijní spoření na nějakých 20-30 let je úplně na budku, když politici zasekávají sekyru ve státním rozpočtu, ČNB místo udržování stability znehodnocuje měnu, Draghi z ECB sype na trh ničím nekryté Éčka, Německo s Francií se snaží socializovat ztráty svých soukromých společností v Řecku napříč EU, USA vede s Ruskem druhou studenou válku a při tom destabilizuje celý blízký východ, Čína má problémy s uměle vytvářeným růstem HDP a my máme věřit, že ty úspory vydrží v nějaké slušné hodnotě? Spořit si pár stovek měsíčně, aby v důchodu bylo na pěkný mejdan má smysl, ale jinak si to radši užiju tady a teď a pak budu vyřvávat na sociálce, vyhrožovat a vono z toho něco kápne. ;-)

+6/0
18.8.2015 21:28

P28a58v52e97l 53C81h64l13a14p92e93c 5538816560697

Přesně, Když si občan USA v roce 1971 dal stranou 35$ tak to byla 1 unce zlata a 660litru benzinu. Pokud těch 35$ investoval s výnosem 5% a 0 zdaněním tak po 40 letech má 246$, problém je, že unce zlata stojí 1250$ a benzinu si za 246 nekoupí ani 300l .

+3/0
18.8.2015 22:15

R41o93s13t27i12s52l77a12v 59C47a30h30a 8795361660832

Jenže zlata ani benzinu se nenaji. Měl byste porovnávat ceny jiných statku. Navíc ten Vás růst je hodne podhodnocen, index S&P za období 1971 až 2015 narostl na více než dvacetinasobek. Takže dnes by měl 700 USD

0/−3
18.8.2015 22:44

P23a80v32e49l 95C92h23l96a66p98e39c 5578916280877

Ale kulové 5% vynos po dobu 40let je něco co je silně nadhodnoceno  i kdyby nebylo s vašimi 700 dolary pořád přišel o cca polovinu ze svých 35$.

Stejně jako zlato a ropa zdražuje vše, tolik realita a potvrzení toho, že penzijní spoření v systému v kterém dochází k znehodnocování peněz je nesmysl.

+5/0
18.8.2015 23:38

R67o23s21t54i94s56l34a25v 30C50a56h91a 8595331610832

5% je nadhodnoceno? A jak vysvetlite vyvoj toho indexu?

0/0
19.8.2015 10:38

V76l46a19d80i71m59í16r 72B47r79a15d60a 1133234293201

To ale těch peněz taky ne.

0/0
21.8.2015 9:43

P40e59t61r 16F68u81s71e36k 6875650119978

Průběžný důchodový systém je dle serioznich výpočtů neudržitelný ani v případě, že by už nikdy nedošlo k valorizaci, kvůli demografickému vývoji. Současný nedobrovolný průběžný systém je postaven na oloupení ročníků narozených před rokem 1970. Je spočteno, že nebudou čerpat v důchodu ani polovinu toho, co do systému dali. Důkaz? Naprostá hysterie z II. pilíře, kdy se dobrovolně mohly mladší ročníky rozhodnout, že do státního systému méně dají a bude se jim za to krátit důchod. Vždyť by jsme je teď neokradli?!? Tak jim to zakážeme..

0/0
18.8.2015 21:15

J49o11s63e73f 15N24o61v20á81k 8474256172165

Tady bych to opravil na ... soucasny prubezny duchodovy system je neudrzitelny (tj. ten se soucasnymi striktne danymi pravidly).

Obecne prubezny system nema problem byt udrzitelny v jakekoli normalni situaci, vyjma brutalnich extremu.

+1/0
18.8.2015 21:23

V47á16c24l50a73v 22J17e31b46a61v10ý 8700549253936

Ten extrém se ale děje. Jestliže je porodnost 1,5 dítěte na rodinu a zvětšuje se státní dluh, tak nelze očekávat, že v budoucnu ty důchody někdo utáhne.

Ale soukromé spoření také těžko nahradí pokles budoucích důchodů pro většinu obyvatel a chci vidět, jak budeme všichni makat do 70ti :-P

+1/0
18.8.2015 21:31

P74e81t91r 15F58u18s33e46k 6265410549888

Průběžný systém je klasická pyramida, která se kolem roku 2040 zhroutí. Míříme k jednotné nízké sociální dávce v systému vysokého veřejného zadlužení a vysokých daní.

Z průměrného příjmu jde 7,5 tis. Kč měsíčně na státní odvod do důchodového systému. Ty peníze už neuvidíme, spořit si ale tyto částky, jsme v důchodu za vodou..

0/0
18.8.2015 21:38

J60o18s37e91f 43N53o98v30á74k 8564856232535

To jeste neni extrem .... pokud takova situace netrva treba 40 let.

Extremem jsem myslel treba valku, kde behem par let vymre pulka praceschopneho obyvatelstva.

Duchody ve stavajici, pravidelne valorizovane vysi samozrejme stavajici system neutahne, ale system jako takovy je utahne je treba snizene o 20%

Navic az mladi uvidi, ze to jde do kopru, tak ta porodnost stoupne (aby jim bylo ve stari lepe).

Samo prirozena regulace prubezneho systemu plati v nejake omezene mire - nelze cekat, ze mlade matky najednou budou mit 6-10 deti aby se doplnily stavy produktivnich lidi. Ale treba po 2 svetove valce nebyla zadna zvlastnost mit 4 a vice deti.

Ale nejsem sociolog, abych dokazal stanovit, jestli uz jsme v soucasnosti v pruseru, kde se system prirozene nedokaze vzpamatovat (coz chapu pod pojmem zhrouceni systemu). Nebo kolik nam do podobne hranice zbyva.

Samo nelze ocekavat, ze prubezny system vzdy zajisti, ze se duchodci budou mit stale dobre, nebo dokonce s casem porad lepe a lepe.  Je proste potreba akceptovat fakt, ze dle toho jak se dari narodu/civilizaci, tak se bude darit i duchodcum - lepe, stejne nebo i hure.

Ono je otazka, co to vlastne to zhouceni je. Je to tehdy, kdyz si prumerny duchodce nebude moci dovolit bydlet v 2+kk (2+1, 3+1), ale bude muset bydlet v garsonce?  Nebo to bude az tehdy, pokud bude bydlet v garsonce s dalsim cizim duchodcem? Ci az kdyz to bude se 3 dalsimi?  Nebo az tehdy, az jich bude v garsonce 5 a vice a zaroven umirat hlady a v zime umirat zimou (bo nebude na topeni)?

Drive se uz takhle spatne lidem zilo.

0/0
18.8.2015 21:59

J92o75s12e49f 62N12o59v97á66k 8454986542195

A zilo se starym lidem i hure nez popisuju - napr. u Eskymaku bylo bezne v obdobi hladu (protoze nastala nejaka zmena pocasi, co ovlivnila napr. stav lovne zvere) nejdrive snist babicky a dedecky, a pak i male deti.  Ano je to hnusna predstava, ale pragmaticky to bylo jedine vychodisko, jak mohl kmen prezit. Bo stari lide uz nedovedli sehnat pro kmen vice zdroju, nez sami spotrebovali, tak ma logika pro preziti je snist. A deti to same a navic az se situace obratila, tak bylo vzdy mozno "vyrobit" nove deti.  Pokud tedy nouze netrvala leta a nevymreli vsichni.

0/0
18.8.2015 22:04

F58r97a24n69t96i19š28e33k 55L23o18s 2680663262556

Analytik s mlékem na bradě rozumuje, za co vystudoval, za daně dnešních důchodců, navíc Partners je dost pochybná společnost

+4/−2
18.8.2015 20:48

V94l29a27s95t78i61m64i41l 30H96a62l38a94š89t92a 8718371476334

Njn, socanům tvrdá pravda "není oběd zadarmo" nikdy nevoněla.

0/0
18.8.2015 22:45

P94a10r16t15n59e75r93s 30F46i62n93a80n95c84i14a13l 47S27e13r75v57i92c66e92s 9721443792334

Dobrý den, společnosti Partners záleží na spokojenosti klientů. Na rozdíl od ostatních finančněporadenských společností má proto kodex finančního poradce. Klienti se mohou obracet na ombudsmana a o jejich stížnostech rozhoduje etická komise. Jestliže by byli finančním poradcem Partners poškozeni, mají nárok na odškodnění.

0/−2
18.8.2015 23:45

P42a62v50e80l 31P42l31e54v88a 1248671290835

Já bych řekl, že penzijní systém je neefektivní a málo motivační. Máme solidární penzijní systém, ale to nikoho pak moc nebaví, kdyby se zavedl systém, kdy solidární složka bude jen menší částí odvedených peněz, bylo by to efektivnější. Systém, kdy si každý odvádí peníze na svůj penzijní účet a jen určitá část bude odvedena do solidární složky systému by byl určitě více motivační a ve výsledku i efektivnější.

0/0
18.8.2015 19:36

M41i27c77h36a25l 65B53o90c86k 4552535347701

nejlepší by bylo, aby se stanovilo sociální ve výši 10 % pro invalidy, dlouhodobě nezaměstnané s tím, že se opravdu snažili najít místo (pohovory, rekvalifikační kurzy apod.) jinak ten zbytek aby si lidé uspořili sami a nějak zhodnotili. Není možné systém, kdy jsou vysoké daně, hypotéky, živit děti, vlastní rodiče, zaplacení účtů a ještě si spořit? Průměrná domácnost uspoří za měsíc 2 500 korun. To jsou fakta

+1/0
18.8.2015 19:39

J75o11s43e22f 41N24o94v69á86k 8834226232595

Nebylo by to nejlepsi. Co vas sytem udela s lidmi, kterym stat 5,10,20 ... 40 let bral penize pro stavajici system?

Neco jako mate smulu, ze jste si nenasetrili, duchod budete mit 0 (pokud zrovna nebudete invalida)?  I kdyz si nasetrit nemohli, protoze jim stat ty penize cely zivot bral?

Problem je proste v tom, ze prejit z individualniho sporiciho systemu  na prubezny je jednoduche ( a jeste se to da vylepsit tim, ze stat vsechny nasporene penize zabavi a presto lide nezacnou umirat hromadne hlady), prechod opacnym smerem je velmi tezky a vzdy na nej doplati "prechodova" generace lidi, kteri behem toho prechodu budou platit jak duchody lidem z prubezneho sytemu, tak si budou sporit penize pro sebe.

Pokud tedy nebude pocitat s drastickym (ci primo brutalnim) opatrenim typu vrazdy vsech lidi, co pujdou do duchodu bez uspor. Vrazda je pritom nutna, protoze jinak by gangy hladovych a zoufalych duchodcu prepadavaly ty mlade lidi co maji penize ... takze mladi by na tom byli stejne jako dnes,a akorat by jim ty penize misto statu brali rovnou ti nemajetni duchodci.

+1/0
18.8.2015 21:20

J63o63s58e23f 33N59o82v91á25k 8744876662565

V clanku je vylozena lez, ze stat vam sebere zlato stejne snadno jako dluhopisy ... nebo treba akcie.

To mozna plati, pokud misto zlata bude vlastnit jen cenne papiry na zlato navazane.

Ale pokud budete vlastnit fyzicke zlato, koupene za hotovost, tak to vam stat tak snadno nesebere, protoze nebude mit ani tuseni, jestli nejake fyzicke zlato mate ci nemate.

Samo pokud budete mit akcie/dluhopisy koupene u zahranicniho brokera (nejlepe mimo EU), tak se nas stat na to taky snadno nedostane. Ale treba z vypisu bankovnich transakci bude minimalne tusit, ze jste na konto brookera v USA nejake penize odesilali, tak asi nejaky ten majetek v tom mate. Sice muzete tvrdit (i po pravde), ze se vam nedarilo a vse jste pakovymi transakcemi prosustrovali, ale metodou gumove hadice to z vas stejne mohou ziskat.

0/0
18.8.2015 19:32

S77t36a42n54i17s95l55a59v 66Č29e20r75n81ý 3529336235530

Souhlasím s Janem Frolíkem.

;-€Je mi 71 let a za tuto dobu jsme přišli dvakrát o úspory. V roce 1953 a po převratu v roce 1998. Jak mají mladí věřit, že se to nebude opakovat i příště.

+2/−1
18.8.2015 18:36

M43i65c23h65a12l 88B41o72c31k 4932505787591

nikdo neříká, že úspory znamenají pouze peníze...i dům na vesnici s vlastním polem, domácím hospodářským zvířectvem je úspora na stáří

+1/−1
18.8.2015 18:48

P36e55t54r 84M46a68l37i42š76k26a 6661985951433

Prodat a jít do domova důchodců?

0/0
18.8.2015 19:30

M47i46c50h16a58l 77B71o41c32k 4532895747461

ne odstěhovat se tam z města a byt ve městě prodat/ pronajmout a na té vesnici si něco pěstovat a chovat zvířata na maso, mléko, sýry apod. Samozřejmě vše závisí na zdravotním stavu

0/−2
18.8.2015 19:34

J10o80s84e12f 15V80o17l92f64í30k 4968155649853

Víte co to je vesnice a jak se "vyrábí" kravské mléko?

0/0
18.8.2015 22:19

J21o65s49e55f 66N15o55v92á36k 8804866902105

Pro stat bohuzel neni problem sebrat i uspory v pozemcich, domech (znarodneni) nebo i detech (nuceny odvod deti do nejak valky, kde treba umrou).

Akorat je to pro stat o neco tezsi nez sahnout rovnou na ty uspory.

Ale uplne nejjednodussi je primo nic nebrat, ale uspory vysavat pomalu inflaci, skokovym zhorsenim kurzu koruny k jinym menam apod.

Z toho pohledu je nejbezpecnejsi investice do vzdelani a sveho zdravi a pripadne do majetku, o kterem stat nevi a nedokaze jej snadno zjistit. Coz muze byt cokoli hodnotneho, co casem neztraci hodnotu (popr. ji i zvysuje - obrazy, znamky, vino), co je dobre schovano, aby top nejake statni urednik (nebo soused praskac) nevycmuchal.  Nebo majetek ulozeny v zahranici (coz neni bez rizika, protoze ten stat co zacne znarodnovat muze byt na potvoru zrovna ten zahranicni)

0/0
18.8.2015 19:39

R86o93s33t11i93s70l32a36v 60C91a24h60a 8285881500822

Staci nasadit pomerne vysokou dan z nemovitosti, napr. 3% jak v USA. (Doufam, ze Slavek necte idnes)

+1/−1
18.8.2015 20:27

J25o53s11e93f 91N60o74v82á96k 8334686902175

Ano, to je take velmi jednoduchy zpusob, jak z lidi postupne vysat jejich uspory v nemovitostech.  Neni nutne to hned znarodnovat, coz zpusobuje ruzne nepokoje (a navic clovek, ktery ztrati vsechnu muze byt dost nebezpecny).

Ono da se rict, ze znarodneni je temer obycejna jednorazova dan z nemovitosti, akorat ve vysi 100% (jasne, neni to uplne to same, ale pro vetsinu lidi ano)

+2/0
18.8.2015 21:11

A54d14a24m 23R79y29c98h41l29ý 1128437429583

Nejlepší by bylo kdyby stát přestal sypat peníze lidem co nikdy nepracovali a to ve formě různých příplatku na bydlení davek v hmotné nouzi apod. A dával raději ty peníze pracujícím lidem. Bud ve formě nižších daní a nebo větších penzi. .

+5/0
18.8.2015 17:58

P59e73t34r 94M47a26l14i20š20k37a 6851965181363

A nezaměstnané postřílet?

0/−3
18.8.2015 19:32

A28d49a14m 70R12y40c29h16l87ý 1988477479683

Je rozdíl mezi někým kdo je nezamestnany pár měsíců a aktivněji si shání práci a mezi nezamestnanym který je nezamestnany celý život

+5/0
18.8.2015 20:05

J51o51s95e50f 66N60o42v10á11k 8574126842525

Problem je, ze ti lide bez penez proste zacnou vice krast a prepadavat lidi, protoze proste budou chtit prezit.Takze vzroste brutalne kriminalita. A ty lidi chytat a zavirat za mrize neni reseni, protoze pak zase se na ne musi platit + platit dozorce apod.

Jedine reseni by bylo je davat do pracovnich taboru, kde si proste budou na sebe vydelavat. Coz zase neni jednoduche, protoze kvalifikovanou praci nemuze delat kazdy a nekvalifikovanou (prece v kamenolomu) zase lepe zvladne rypadlo rizene kvalifikovanymi lidmi a bedna dynamitu

Takze zbyvaji okamzite popravy treba za kradez chleba - a to je otazka, chceme toto jako spolecnost? Bylo by lepsi, nez stavajici system? Co treba riziko falesnych obvineni, kdyz nejakeho zleho cloveka nastve soused, protoze me treba hezci manzelku? Ze by casem treba pravda vysla najevo, to uz tomu popravenemu sousedovi zivot nevrati.

+1/0
18.8.2015 21:30

V85á95c44l76a38v 26J71e92b79a90v25ý 8410419113396

V Asii mají takové kriminály, že tam nikdo nechce skončit. Problém je naše hra na pseudohumanisty a to, že vrah má víc práv než pracující většina.

+2/0
18.8.2015 21:35

J53o85s35e57f 98N56o62v67á23k 8854296452745

A presto se kriminalita v Asii stale deje. I pres popravy zkorumpovanych reditelu.

Ale souhlasim, kazdy extrem je pro spolecnost nebezpecny a devastujici. Prilis mnoho slunickaru a dobroseru je stejne spatne jako brutalni totalitni rezim nebo cista anarchie.

Proste nikdo nevymyslel nic leposiho, nebo neco mezi. A nejdulezitejsi je, aby sami lide hlidali, jestli se system nezacina ubirat jednim ci druhym ci tretim smerem.

0/0
18.8.2015 22:10

A35d26a91m 12R84y59c53h32l71ý 1218707309753

B je správně. .prostě zrušit dynamit a rypadla a nahnat tam trestance. ..

0/0
18.8.2015 22:19

J75a70n 60F80r18o34l58í13k 6566240315534

Vážený pane analytiku. Dovedl by jste nám tady analyzovat kupní sílu tisicovky takto uložené na 40 - 50 let? Já jen typuji, že to možná na jeden rohlík bude stačit.;-)

+6/−2
18.8.2015 17:13

M84i94c33h37a30l 89B18o79c96k 4662625977231

1) píše se tipuji

2) Vy neumíte matematiku? Inflační cíl ČNB 2 % inflace za rok. tj  40 let bude mít tisícovka bez zhodnocení (necháte jí na běžném účtu) hodnotu necelých 453 korun. za 50 let zhruba 372 korun.

+6/0
18.8.2015 17:24

R55o81m56a17n 80N74o64v36á33k 1806904175424

Jistě, také bychom mohli do rovnice vložit neznámou x, kde x = měnová reforma,smrt válka nebo nějaké jiné nebezpečí, které může nastat a z vložené 1000 je 0. Osobně si ty finance užiji v reálném čase než spořit v horizontu 40 let.R^

+2/0
18.8.2015 18:07

M76i93c85h71a77l 12B69o57c10k 4632305937511

a co když se dožijete důchodu a od státu budete mít drobné neb státní důchod?  když už jste zmínil tyto rizika, tak zmiňte i eventualitu dožití se důchodového věku

+2/0
18.8.2015 18:29

R30o61s50t78i19s17l61a67v 62C51a12h95a 8745491660272

a co takhle si pujcit mega, uzit si to a pak si hodit masli??

0/0
18.8.2015 20:28

V24l41a30d86a22n 23D92u35b87r60a38v64e55c 4270366229391

Dost dobrý nápad! Jen doufám, že Vám je nejméně 60 let, doopravdy ten jeden mil. rozfofrujete během max.  dvou let a pravidelně jste platil sociální pojištěni v nemalé výši. Takto více uvažující, tak se budu mít i v průběžném systému dobře!

0/0
18.8.2015 23:40

D53a12g84m53a71r 82P55á74t24k52o83v74á 5138612129391

Omylem jsem dala plus. Patřilo příspěvku p. Bocka o odstavec výše. Také jsem si to spočítala.

0/0
18.8.2015 23:43

J48o49s87e73f 63N18o47v57á53k 8304566332125

Bohuzel tyhle vypocty jsou pro vetsinu lidi (rkeme 60 - 80%) vysoka matematika, kterou uz neovladaji.

Ostatne temer vsichni lide by to nespocitali rekneme z hlavy, nebo jen na papire.

0/0
18.8.2015 20:06

R16o34s74t82i44s94l64a41v 17C52a58h73a 8225961700182

to je ucivo zakladni skoly 1000/(1.02^40) to by melo byt schopno spocitat dite na zakladce na jakekoliv kalkulacce.

0/0
18.8.2015 20:29

J59o84s98e35f 35N16o76v48á47k 8754456642375

Ano. Presto si myslim, ze pokud udelate anketu mezi nahodne vybranymi 5 000 lidmi od 10 do 90 let, tak presto tech 60-80% z nich to nespocita spravne.

0/0
18.8.2015 22:13

V10l50a36s31t71i17m27i19l 90H67a65l47a96š41t96a 8398981506204

Jen drobná technická - 446 a 361. Raději ten vzorec, v excelu si nemusí človšk uvědomit, že po 1 roce je výsledek v řádku 2 atd.

0/0
18.8.2015 22:57

K75a48r93e44l 57V97o76j98t56a 6361457688592

Tak nápad je to rozumný, ale dokud to nebude nějak "povinné"pro všechny, bez možností vyběru během spoření, nemá smysl to řešit.Jinak by to také mělo být pod kontrolou státu, šlo by svým způsobem o důchod.18 let náskoku vypadá zajímavě.

Apropo nekoupil Partners Allianz penzijko?;-D To záporné zhodnocení by nemělo být, je lepší mít méně ale s jistotou.Super programů už tady bylo že... a ještě je, banka a prodejce se nažere a klient má peška.Tohle musí pro většinu organizovat stát, ti bohatí si to stejně udělají po svém,připadně nemusí vůbec.

+1/0
18.8.2015 16:50
Foto

E10v14a 16P11á31n52e49k 8880529987674

Rozhodne dejte prednost sobe pred detmi. Deti se o sebe postaraji samy a budou mit dost casu vydelat si na svoje uspory samy. Takze urcite detem nic nestradat. Budou po vas dedit, to jim musi stacit :-)

+3/−1
18.8.2015 16:42



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.