Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prodávat v multilevelové síti může vynést bohatství. Na co dát pozor

Výplata 50 tisíc korun měsíčně není v multilevelové síti nic neobvyklého. Než se ale do takové práce pustíte, přečtěte si rady ekonomky Marcely Hrubošové v dalším díle seriálu o finanční gramotnosti. Upozorňuje na možná úskalí síťového prodeje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P81a62v86e94l 78Š64k87v10o84r 8462565416677

Ano, ano, klasická situace...

Jakmile se někde objeví téma MLM, najde se se nespočet "rádoby" odborníků na téma, kteří okamžitě začnou vykřikovat své pravdy - spoustu tisíckrát omletých a také vyvrácených nesmyslů. Argumentace je vždy stejná - předražené produkty, podvod na lidi, letadlo, pyramida, atd... 

Osobně celkem rozumím, odkud se tito lidé rekrutují. MLM si většinou MŮŽE dovolit každý (často stačí nízký počáteční kapitál), ale přesto NENÍ pro každého - je to totiž podnikání, jako každé jiné (s celou řadou výhod) a většina lidí má mentalitu ZAMĚSTNANCE. 

Pak tu máme samozřejmě celou řadu dalších odborníků na cokoli (najdeme je v každé hospodě - stačí nadhodit téma a poslouchat...), aniž by s problematikou měli jakoukoli OSOBNÍ zkušenost (nejčastěji se odkazují na zkušenosti "jednoho známého". 

A pak je tu samozřejmě spousta lidí, kteří toužili po rychlém zbohatnutí a naletěli podvodné firmě, vydávající svůj systém za MLM (i takové samozřejmě bohužel jsou), nebo to prostě "zkoušeli" a neměli na to v MLM uspět - proto ho pomlouvají, aby si nemuseli přiznat, že to je jejich chyba.

Přestaňme si tedy plést pojmy s dojmy a shrňme si FAKTA. MLM je v marketingu ZCELA LEGÁLNÍ, velmi uznávaný a firmami hojně využívaný model, protože je založen na nejlepší reklamě na světě - osobním doporučení a proto je schopný se velmi rychle šířit. 

Mluvit tedy o tom, že "MLM je špatný/podvodný...", je asi stejné, jako říkat, že "auta jsou špatná", protože jsem byl svědkem dopravní nehody, "půjčky jsou špatné", protože znám člověka, který kvůli nim přišel o rodinu, atd. a svědčí jen o nízké informovanosti případně inteligenci podobně se vyjadřujících lidí. 

Vždycky je to o konkrétních společnostech a lidech, ti samozřejmě podvádět, případně dělat jinak špatné jméno MLM odvětví mohou.

Každý, kdo chápe, že v dnešním světě není dobré sázet na jednu kartu a že zaměstnáním a "tvrdou prací pro šéfa" se zbohatnout nedá, by se měl minimálně zajímat o to, jaké možnosti MLM nabízí.

0/−1
9.10.2015 13:50

A92l83e98n25a 59V61e65s11e48l11á 3233641925798

MLM jako takový bez pochyby není podvodný a není na něm nic špatného. Pokud je tím hlavním cílem opravdu prodej produktu.

Což právě bývá ten kámen úrazu. Shánění nových lidí je často stylem "když seženete další, tak nakonec ani nebudete muset sám nic dělat a peníze vám poběží". Čímž se prodej nakonec mění spíše na shánění nových prodejců a ti shání taky prodejce... a neprodává pak nikdo...

Další problematický bod je v tom přesvědčování "ten a ten vydělává tolik a tolik, vy můžete taky". Většinou už nemůžete. Každý level, o který jste níž vám dramaticky snižuje okruh, kde se ještě můžete prosadit. Kdo měl zájem prodávat výrobek XYZ, už tak dávno dělá... a kdo má zájem ho kupovat, už taky většinou má svého dodavatele. Každá další chycená ryba už bude téměř určitě jen paběrkovat nějakými drobnými kšeftíky. Pokud do toho jdu s tím, že fajn, kosmetika Avon (nebo něco jiného) mi vyhovuje, jako prodejce si ji můžu kupovat se slevou a když ji případně prodám i někomu jinému, nějakou kačku  mi to hodí, dobře. Pokud s ideou, jak si vybuduji síť lidí, kteří mi budou přinášet velké zisky, bude to asi průšvih.

Tj. MLM podovod není. Jeho propagace stylem "každý, kdo chápe, že tvrdou prací pro šéfa se zbohatnout nedá, by se měl zajímat o možnosti, které MLM nabízí"... ta už podle mě na hraně podvodu je. Řekla bych "každý, kdo chápe, že v MLM může zbohatnout jen pár prvních, se o to jako možnost lehkého přivýdělku může zajímat". A ti ostatní by se nejdřív měli nastudovat něco o geometrických řadách.

+1/0
10.10.2015 13:32

Z55u79z73a83n72a 82G10a87l63e37k60o67v68á 1502353880469

Kapitalismus je založen na prodeji věcí nebo služeb. Kdyz se podíváme na supermarkety, tam majitele člověk nezajímá, ani spotřebitel ani zaměstnanec. Jde o to, prodat cokoliv, i přesto, ze to lidem škodí nebo jsou to jak píšete aušusy. A zaměstnanec zajímá majitele jeste méně. Platí penize za reklamu, vymývání mozků, aby jsme věřili, je zboží je pro nas dobre. Neřeknou nam to sami, ale prostřednictvím lži nekoho jiného, za lež placeného. Pak jde zisk jednomu člověku, majiteli a do jiného státu. V sitovem marketingu nejdou penize do reklamy, ale na výplaty, protoze jsou reklamou distributoři. Jedna se o odvážně lidi, kteří jdou se svým obličejem za ostatními s něčím, čemu věří. At uz jde o produkty nebo o nabídku společné cesty. Kdyby všechno byl síťový marketing, tak bysme uz nikdy nemuseli kupovat zgarby nebo škodlivé zboží a nemohl by fungovat otrokářsky systém, jako je ted. Všichni by byli šťastní a svobodní a zdraví a dobří lidé.

+1/−1
7.10.2015 11:18

A64l51e79n16a 17V61e25s80e96l68á 3183421605738

Skvělá parodie. Do tří čtvrtin textu  jsem vám fakt věřila, že to myslíte vážně. ;-D

+2/−1
7.10.2015 14:13
Foto

J40a85n 84Č42e29r21m61á82k 4579678155297

MLM má jednu nectnost. Přátelství považuje za obchodní model a přátele za zákazníky a tím tyto hodnoty devalvuje a postupně ničí...

+2/−1
6.10.2015 18:52

M70i64c90h92a25l 74M58r64a57z23i22k 6727487274570

Proto musite prodavat jen to, cemu verite, v tom ma ta pani pravdu. Jakile tomu neverite nebo dokonce vite, ze je to smejd, pak se pripravujete o pratele a zname, protoze ti az na to prijdou tak vas poslou nekam...

+1/0
6.10.2015 18:57

R12a75d23i90m 54P12o63l29á81š83e18k 9156773839809

Přesně tak.

Ono je to taky o tom, že v multilevelu na rozdíl od klasického prodeje máte velkou volnost, jak moc toho "ze zákazníka" získat. A musíte mít cit na to, jak to dělat optimálně. Když příliš přitlačíte na pilu, máte jednou, dvakrát sice velký zisk, ale potřetí už zákazníka nemáte. Nebo si dá příliš velký pozor. Když tlačíte na pilu málo, tak se zase neuživíte, i když prodáváte dost.

0/0
7.10.2015 9:37

R92a22d11i86m 90P59o89l13á53š43e82k 9946253279729

Na to dojeli třeba pojišťováci. I kdy prodej pojištění není multilevel, ale hodně se mu podobá.

Manažeři pojišťoven a pojišťovacích společností tak dlouho se snažili zabrat co největší procento pojistného  trhu a tak dlouho nabírali na prodej kdekoho, kdo měl maturitu a selektovali  ty, co prodávat umí jen podle finančních kritérií, kolik kdo přinese smluv a co největší placené pojistné, až nakonec všichni pojišťováci, snad kromě těch s extrémně nadprůměrnými obchodními schopnostmi, museli při prodeji "tlačit na pilu" velice moc, aby  se udrželi a zaměstnavatel je od prodeje pojištění nevyhodil a nenahradil jinými, co přinášeli víc smluv s větším pojistným.

Výsledek je současné renomé pojišťováků ve společnosti.

0/0
7.10.2015 9:47
Foto

J21a93n 12Č62e58r17m43á75k 4599268175457

já myslím, že dobrý pojišťovák má renomé vcelku slušné... Alespoň co vím... Sám jsem to 15 let dělal... Ne ovšem pro MLM společnost... Jinak máte ovšem pravdu, že některé pojišťovací firmy a někteří vedoucí skupin jsou nenažraní a tak i dobrý pojišťovák třeba i odejde, neboť furt nosit nové a nové životky se mu začne zajídat a on třeba ani životky moc dělat nechce a spíš se soustředí na jiné finanční produkty... Spoření je třeba pro klienta  lepší řešit jinak, úrazovky rovněž, a to včetně pojištění majetku pro podobné pojišťovací firmy není tolik zajímavé... pro MLM struktury obzvlášť, neboť když takovou provizi rozdělíte mezi 10 lidí, tak to není zajímavé téměř pro nikoho z šéfů a pojišťováku samému to nezaplatí ani náklady...

0/0
7.10.2015 10:02

A18l18e17n68a 80V79e75s29e10l70á 3603351975228

To máte pravdu, ale mám dojem, že na to je právě ta myšlenka cílena. Na to, aby prodávající svému výrobku věřili (ať je jakýkoli).

Kdysi jsem si takto koupila nějaké výrobky Amway... a protože zámému, od kterého jsem to koupila, taky věřím, pořád se mi zdálo nemožné, že ty čisticí prostředky fakt nefungují a hledala, co dělam blbě...

Koupit to "od cizího", tak třeba reklamuji - říct kamarádovi, že mi prodal šmejd, mi bylo jaksi "blbé", když on byl tak nadšený. (Zamilované kamarádce bych taky neřekla, že jí ten její zahýbá. :-)  Dodnes si myslím, že on tomu fakt věřil, i když teda nechápu, jak je to možné. U léků může fungovat placebo efekt, ale u pracího prášku, který nepral? Nevím...

+1/0
7.10.2015 14:22

D71á69š57a 71D16o47s11t19á71l23o13v24á 1349733580452

50 hrubého si vyděláte i v normální firmě, pokud na to máte. Pokud na to nemáte, tak se nechytáte ani v MLM s přeporodejem nějakých aušusů.

0/0
6.10.2015 15:06

M50i69c82h24a80l 93M46r73a11z25i48k 6967727494420

Jen ze zvedavosti v jake normalni firme mate na mysli? Vetsina lidi pracuje v malych az strednich firmach a tam takove penize nevydelaji.

0/0
6.10.2015 18:48

D75á64š45a 44D73o28s87t19á68l43o98v46á 1929653650542

Např. obchodní pozice jsou dnes placené velmi dobře. Pokud máte na to dělat MLM (tzn. přímý prodej) na úrovni 50tis. měsíčního platu, tak si jistě stejné (i lepší) peníze vyděláte na podobné pozici např. ve strojírenství, automotive, energetice, IT, bankovnictví...

0/0
8.10.2015 20:11

S12i69m63o29n89a 52B82e41z76n32o83s69k90o97v14á 4462316807364

Tak jako nelze všechny lidi házet do jednoho pytle, tak nelze všechny firmy, prodávající přes MLM šmahem odsoudit jako špatné. To je velmi krátkozraké. Co kdyby Vám někdo řekl, že např. kdo pracuje v kanceláři, je špatný člověk a Vy zrovna v té kanceláři pracujete - ať už děláte cokoliv. Budete s tím souhlasit?:-/

+1/0
6.10.2015 14:05

K58r87i38s84t27ý62n59a 24L80o81r57e53n17c44o69v46á 4370187308519

MLM produkty nejsou zpravidla předražené. Sama je kupuji i prodávám a kvalita je mnohdy srovnatelná s kvalitou výrobků, které mají masivní tv reklamy a k prodeji musí používat modelky, billboardy a mnoho dalších, velmi drahých způsobů. MLM toto nepotřebuje- propracované flakónky, jména celebrit. Platí místo tohoto způsobu nám, kteří doporučujeme výrobky dál, nám, kteří je sami používáme - děláme reklamu jinou formou. Vymývání mozků? Nevím, nikdy jsem na žádné sešlosti či školení nebyla. Nemyslím, že bych dělala něco nemorálního, když něco doporučím - ženy si mezi sebou často doporučí prášek na praní atp., je to opravdu nemorální? :) Zabývám se MLM - konkrétní produkty prozrazovat nebudu, dělám toho více, nebudu zde dělat reklamu firmám - ale nezatracujte MLM způsob obchodu jako celek:)

+2/−1
6.10.2015 12:23

J33a81n 14F66r50o44l28í28k 6696390615254

Vyděláte 50 litrů měsíčně? Asi těžko, že prodejem v okruhu známých nebo na pracovišti. Moje kolegyně kdysi prodávala Oriflame. Značku, která je dostatečně propagována modelkami a jinými drahými způsoby. Výrobky byly za cenu běžnou v obchodech a její provize byla tak na kafe.

+1/0
6.10.2015 14:09

B22o39h17u65m72i84r 46M66a39l37ý 6122596297782

Takže když paní nevydělává 50tis. měsíčně tak je to špatně? Třeba jí stačí přivýdělek ať už je jakýkoliv a dokáže být za něj vděčná.

Hezký den.

+1/−1
6.10.2015 14:40

T75o34m31á61š 76J38e11ž38i12š76e83k 1700434813440

Reakce zde většiny,drtivé většiny lidí, mne vůbec nepřekvapuje, označení za spodinu a podobně, například pan Klauda říká, že nezná nikoho, kdo vítá MLM ... Každý z nás, ať děláme a věnujeme se čemukoliv, je průměrem 5ti lidí, se kterými tráví nejvíce času, mozek se totiž učí sám a velice snadno, od takových lidí, tudíž je mi Vás upřímně líto, ať si to přiznáte, nebo ne, neexistuje na světě jediná osoba, třeba i křováky nevyjímaje, která by někdy v životě neudělala nic dle MLM, akorát si to většina lidí neuvědomuje, že MLM děláme dnes a denně každý z nás, rozdíl je ovšem v tom, že 98% lidí to dělá zadarmo, často dobrovolně, protože "co by si řekli sousedi, nebo Lojza vedle stolu v 6. cenové", a přesto mají kuráž, aniž by věděli, o čem vlastně mluví, hodnotit ty, kteří jsou úspěšní či nastoupili cestu k úspěchu už jen díky tomu, že se na mínění druhých o sobě vykašlali, nejde o nic jiného než pouhou závist a naštvaní ve vlastní neschopnost realizovat vlastní sen, spousta lidí nadává, že nemá nic nebo málo, ale zkuste se zeptat lidí, co doopravdy upřímně chtějí, 95% nemá ani páru, ale přesto se diví, že nemají nic či málo, a vždy za to může někdo druhý :-). Ono pohled do zrcadla dost bolí, a kdo nemá na něj koule, pak tady v podobné diskusi dost hloupě akorát kafrá a vylívá se a pokouší se o seberealizaci dle zákonů hospody ;-D.

+3/−2
6.10.2015 11:50
Foto

T41o53m51á29š 41Š40k77v37r13n73a 3518716620214

Tyhle společnosti, co provozují MLM (Amway, Herbalife, Sunkins apod.) jsou dosti sektářské - vymývání mozků při seminářích, lovení "nových duší" a vnucování předražených výrobků. Děkuju pěkně...

+6/−1
6.10.2015 11:43

D95a79v53i47d 71P67e92t95r18ž62e33l24a 2826364393810

Sebehodnota rovná se úspěch ve společnosti? Chudák autorka...

+1/0
6.10.2015 10:53

B11o51h63u32m97i83r 60M39a86l47ý 6962956277872

MLM například:  http://search.seznam.cz/?q=amway+domovsk%C3%A1+str%C3%A1nka&sourceid=szn-HP&oq=amway+domovsk%C3%A1+str%C3%A1nka&aq=-1&thru=sug&su=c

0/0
6.10.2015 10:11

R34a65d47o26s16l96a39v 33K71l23a50u44d44a 5874958274572

"Mutli level marketing neboli síťový prodej je geniální prodejní nástroj.";-D Ale prdlajs. Je to ten nejhorší způsob prodeje. Každý zákazník si chce zboží vybírat. Sám. Nestojí o to aby za ním někdo přišel, do práce, nebo nedejbože domů, s voňavkou, nebo ironem na okna.

+3/−5
6.10.2015 7:02

R51a96d31o71s98l17a40v 23K21l28a24u59d33a 5694968774302

Copak se na tom Janu Stareckimu nelíbí? Já zkrátka každýho kdo mi chce dělat z bytu tržiště ženu sviňským krokem. A neznám nikoho, kdo by tohle obchodování vítal.

+2/−1
6.10.2015 8:48

O37n66d75ř66e29j 42Z51d77e79r49a80d62i48č71k43a 6684895553978

Ježiš to je argument.. Já zase neznám nikoho, kdo jí psy a přesto je takových lidí na světě mraky.. Na MLM máme asi stejný názor, ale tvrdit že "každý zákazník..." bla bla bla je blbost, lidi jsou různý.

0/0
6.10.2015 11:29

T95o25m35á58š 17J12e93ž77i25š72e47k 1520524663230

Drahý pane Klaudo, čeho jste dosáhl Vy? Já se raději s Vaším dovolením budu inspirovat radami například Billa gatese, Warrena Buffeta či Donaldas Trumpa nebo Richarda Bransona, kteří tento systém, obecně míněno, podporují a mnozí z těchto i dalších podobně úspěšných skupují MLM společnosti, protože "pochopili", budu se tedy já a každý, kdo má trošku rozumu v hlavě a chce MLM hodnotit co do úspěšnosti, řídit radami těch, kteří už něco dokázali a narozdíl od Vás, dle úrovně vaší reakce, vědí, o čem MLM doopravdy je, soudě dle vaší reakce nemáte aní páru, přeji hezký den :-).

+1/−2
6.10.2015 11:40

J60a39r51m90i31l64a 78P93í28c66h58o60v72á 5562807894433

Prodávat v multilevelové síti může vynést bohatství - to může. Ale jen majiteli

+5/0
6.10.2015 6:39

J24a97k80u15b 11R17o67u63s 3343630364142

Člověk, který je schopný se živit takovou prací, je pro mne naprostá morální spodina a lidský odpad.

+7/−3
6.10.2015 0:26
Foto

E42v95a 38P95á34n20e13k 8270989337434

Já to nechápu,o čem to je?

0/−4
5.10.2015 19:41

P27a31t16r90i57k 51K31o31v44a81ř14í38k 6547846180586

bezte si radsi koupit kabelku ...

+3/0
6.10.2015 10:24

J31a82r36o96s10l52a88v 85K69a30d64l47e45c 5761729432891

;-D;-D;-D

0/0
6.10.2015 13:38

M64a63r82t94i26n 20V22o12j42á90č31e37k 9673827211256

sytem je jednoduchý ,prodává se něco ,já vás k tomu přivedu a vy k prodeji převedete pár dalších lidí a ty lidé zase někoho dalšího ...v podstatě se utvoří sít a já beru procenta z obratu svého ,vašeho  a těch dalších pod vámi

0/0
18.10.2015 9:53
Foto

E60v81a 43P71á36n42e74k 8410299307374

A neprobihalo něco takového už v 90.letech? Nějaké ty herbalife,amway,greenlife či tak nějak?

0/0
18.10.2015 9:57
Foto

P86a82t84r67i19k 69C47h89r30z 4358629152729

Nesouhlasím s tím, že finanční produkty nejsou pro MLM vhodné. Naopak jsou asi to nejvhodnější (a velké finančně poradenské společnosti takto fuungují):

1. Prodejce nemá žádný sklad, nemusí se bát, že se mu něco neprodá, že se to zkazí, nemusí se s ničím tahat, nic objednávat dopředu.

2. Využívá základní prodejní výhodu - lidskou chamtivost a závist - když si uzavřete náš produkt, v důchodu budete mít miliony a místo do Kauflandu budete jezdit na Maledivy.

A s tím, že už to budou všichni mít - ani to není problém, však předchozí produkty je možné zrušit a uzavřít nové, takové pravidelně stříhání ovci. Za provizi se přece ručí jen dva roky, výjimečně tři. Pak se klient opět může navštívit a pojistky mu "aktualizovat".

Ano, je to škodlivé pro klienty, ale to u MLM nikdo neřeší, však přece chtějí vydělávat, ne dělat dobročinnost.

+10/−2
5.10.2015 16:07

T24o93m66á60š 67J58e12ž46i52š31e83k 1930384713630

Drahý pane Chrzi, pokud jde o MLM v pravém slova smyslu, pak takový ani nemůže ve finančním světě fungovat, to, že podobně funguje spousta společností je argument jako "na pískovišti je 10 dětí, 9 se mezi sebou bije, a proto, že to dělají všichni ostatní, budu to dělat i já" ... MLM v pravém slova smyslu je možné dělat pouze s tím, co každý člověk "může potřebovat" dnes a denně, proto, až budete zase něco podobně hodnotit, nejprve si o tom něco zjistěte, protože sice se tváříte jako zasvěcený člověk, ale víte stejně velé nic, jako drtivá většina zde ostatních diskutujících ... to není mířeno jakkoliv osobně, ale pouze jde o hodnocení aktuální situace, kdy nevědomost mluví neví sama o čem, a přitom si myslí, že ví všechno, typická bolest u nás v ČR a nejen zde, jak sjem již zmínil v jinde uvedeném příspěvku, člověk, který má zdravý rozum, se bude raději řídit, radami těch, co něco dokázali, a ví, o čem mluví, ať už kladně, nebo záporně. A mimochodem, když MLM do nebes už v roce 2010 vychválil GER ministr hospodářství, nebo ještě mnohonásobně dříve měl MLM nominaci za Nobelovu cenu za ekonomii, to bude asi taky především proto, že se v něm především stříhají ovce, že? Nejen tato diskuse mi opakovaně příjde jako vylévání si zlosti na svou vlastní neschopnost čehokoliv dosáhnout, úroveň příspěvků tomu zcela jasně odpovídá ;-D.

+2/−3
6.10.2015 12:00

M31i88c50h75a94l 81M34r29a57z33i22k 6667297924890

Ale to jste sam presne popsal totez, co autorka ve svem clanku - ten konec Vaseho prispevku je jasny - takovyto system zacne kanibalizovat sam na sobe - rusit sve produkty a uzavirat nove, coz v lidech vyvola pocit neduvery a vede to ke ztrate klientu. Tak to proste je - klienti, obzvlaste ti v CR jsou velmi konzervativni co se financi tyka, casto maji jednu pojistku uzavrenou i pres 30 let a stale ji plati, presto, ze je jiz davno naprosto nevhodna, ale oni ji maji a proto jiplati. Zmenit jki jednou za zivot - to je pro ne obtizne, menit ji kazde 2-3 roky, to udelaji dvakrat a pak uz tomu poradci neuveri. Mimo jine proc myslite, ze se OVB rozpadlo a vyclenili se z jnej Partners a dalsi - protoze system se naplnil a kanibalizuje se lepe zvenku nez zevnitr - protoze zvenku reknete - hele ja od OVB odesel prtooze.... a oni to delali blbe protoze... tak ti to musime zmenit... to lidi casto vezmou jako dobre vysvetleni zmeny...

0/0
6.10.2015 18:56

P89a96v76e70l 56J41a75n23o73u69t 6280892433603

Vážená paní autorko. Bod 2. (Produkt neboli výrobek, který se přes MLM prodává, musí být rychloobrátkový, tedy musí se jednat o něco, co klienti rychle spotřebovávají, například kosmetiku nebo čisticí prostředky) popisuje nikoli úspěšný MLM, nýbrž klasické LETADLO... právě produkt, který nespotřebujete je základem úspěšného MLM :-)

0/−8
5.10.2015 16:05

J10i72ř79í 97K83u68c41h83t86a 6208895889747

víte co je to letadlo ?

0/0
6.10.2015 8:32

T19o36m54á90š 82J53e62ž41i86š27e67k 1240324553740

Je vidět, díky vaší odpovědi, kolik toho o daném tématu skutečně víte, davová histerie na vlnách nevědomosti pořád funguje dokonale :-)

+2/0
6.10.2015 12:01

T75o15m75á90š 90J67e57ž60i41š68e44k 1340584153200

pane Janoute

0/0
6.10.2015 12:02

O65n79d67ř65e65j 85N29o78v45á46k 9807294239549

proč to není označeno jako reklama?

+4/−2
5.10.2015 15:31

J21i82ř61í 22B65a18r80t43á98k 9970175618754

protoze to neni reklama?

+2/−1
5.10.2015 15:56

O36n75d60ř87e56j 65N88o87v56á36k 9407534209479

protože to je reklama na jeden server s finančním poradenstvím?

a ještě dost dětsky naivním ...

+3/0
5.10.2015 16:06

J43i15ř30í 84B82a21r91t96á38k 9320795688584

jak to vis?

0/−2
5.10.2015 16:16

P14e20t16r 55B96e28z75s92t46a93r33o36s95t33i 2779606543121

Partners, okrademe Vás JINAK...

+8/−1
5.10.2015 15:25

J54a86n 68N27o69v91á46k 7639172215384

Asi kazdy cteme jiny clanek...

0/0
5.10.2015 15:50

P47e38t17r 86B16e83z77s50t79a42r35o43s54t96i 2219956583861

Já nevím, já četl článek o MLM tak pridavam upraveny slogan firmy, která mě okradla a dodnes se ani neomluvila... Je to systém MLM, je...

+2/0
5.10.2015 16:22

O86n24d45ř83e29j 35N80o88v85á49k 9237194439219

U každého letadla platí, že na tom vydělávají jen zakladatelé anebo ti první ... ti další nikdy ...

+12/−1
5.10.2015 15:23

F63i63l98i64p 26T48ř88e48b98a 6193730698286

To je jenom o tom, kolik lidí pod sebe ukecáte. Pochopitelně ale, abyste vydělal tolik, co ten zakladatel, musíte být stejný "dobrák" a mít pod sebou stejně velkou strukturu.

Jinak se to ale příliš neliší od normální distribuce: větší reklama = větší objem = větší zisk...

+1/−3
5.10.2015 15:38

O53n24d30ř58e95j 87N76o29v96á92k 9627184809159

Ono na začátku se ukecává podstatně lépe, než když už to běží nějaký "pátek" a každý "druhý" už prodává pojistky, drogerii apod.

Když jste na začátku, tak získáte snadno spoustu lidí, kteří pak vydělávají na vás osobně ... když jste na konci - už jste ten, kdo platí a kdo pod sebe už nikoho nesežene ....

A od normální distribuce se to liší velmi podstatným způsobem. Právě tím, že MLM si dělá ze zákazníků též distributory ... jaká "normální" distribuce má třebas 200 - 300 distributorů? Jaká "normální" distribuce se vám vnutí domu?

+4/−1
5.10.2015 15:44

A26l96e37n37a 70V98e24s78e90l96á 3553791195968

Jenže matematika je neúprosná a geometrické řady taky... i kdyby šlo o skvělý produkt, který bude chtít úplně každý, tak celou republikou vykryjí už první generace... a i když vezmeme v úvahu globalizaci, tak i na celý svět stačí jen několik málo dalších.

+5/−1
5.10.2015 19:21



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.