Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Česká spořitelna ruší tisíce účtů. Odborník radí, co mohou lidé dělat

Dotýká se to desítek tisíc klientů, kteří mají u České spořitelny staré účty. Banka je bez jejich souhlasu převádí na nové. Zda to umožňuje zákon a jak se bránit, vysvětluje právník dTestu Lukáš Zelený.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S49v35a90t71o57p63l83u38k 96Č92e79c84h 1955267751102

Nechápu,jak někdo může mít v dnešní době ještě účet u takových vydřiduchů.

0/0
31.10.2015 15:32

J42i65ř37í 96J17e60z89d79i20n80s36k14ý 8718612523399

Já rušil účet u GE, nemohl jsem do pobočky kde bydlim, ale musel jsem do města, kde jsem účet zakládal. Tam si krásně vystát frontu za paní, která řešila podmínky jakmít účet zdarma :D takže představení na 30minut. Po podepisování minimálně 5 dokumentů ještě měli drzost se mě zeptat, proč odcházím.

U Air bank jsem byl 20 min s tim, že už můžu používat účet a karta mi příjde příští týden. PIN nechodí následující den, ale vidíte ho na internetu a vůbec všechno se dá dělat na internetu. Takže žádné cestování a čekání ve frontách. Vše rychle. Jsem si jist, že to takhle funguje u všech "nových" bank. Jen ty staré pořád vydělávají na těhle lidech, pro které změna znaméná zkázu.

+3/0
30.10.2015 22:37

R44o51b92e27r45t 69B95a66l30a51b90á56n 9552223712

Air bank ? Fajn, ale jen když máte v dosahu jejich bankomat.

0/0
31.10.2015 21:43

H59e80d82v42i92k89a 30O35c38h53t64á66b85c12o40v97á 5614519850

Místo aby se spořitelna za masívního odchodu klientů chytila za nos a začala zbývající klienty opatrovat, začne je zase dráždit.  S odchodem od ČS jsem váhala řadu let. Nakonec to proběhlo před rokem a jak vidím vztah ke klientům se nezměnil a tak nemám čeho litovat. :-/

+4/0
30.10.2015 20:44

I66v59a56n 78P43o21k23o45r49n61ý 7489285298

Děkuji všem konzervativním trotlům, že u Spořky zůstávají. Každoročně stoupající výplaty dividend, tekoucí vesměs do Rakouska, mě osobně blaží, protože jsem drobný akcionář, kterého se v minulosti nepodařilo zviklat k odprodeji akcí.

Jinak jsem před lety byl taky klientem ČS, ale neustále stoupající měsíční poplatky za cokoliv mě dovedly k porovnávači BÚ na Měšci. Našlo mi to tehdejší Živnobanku ! jako pro mě nejlevnější (vzhledem k mnou nastaveným transakcím v rámci měsíce). Ověřil jsem si ještě pár nejasností a hurá k nim. A to v tu dobu neexistovaly nějaké převody účtů dnes zajišťované  novou bankou, ke které přicházím. Takže zrušit, založit trvaláky, zaměstanavateli oznámit nové číslo účtu.  A přežil jsem to.

+1/−1
30.10.2015 18:49

P39a97v93e20l 81Š40e26v10č90í86k 6350415439380

U Spořky mají účty převážně nesvéprávní, nebo hodně staří lidé. Když píši většinou, tak jsem měl na mysli, že tam někdo může mít relativně výhodnou hypotéku. Jinak netuším, jediný rozumný důvod u tak zkosnatělého ústavu zůstávat.

+3/−3
30.10.2015 15:51

P96e14t78r 64M33e95j97z42l37í48k 8668464911400

Asi to muselo stát hodně kapříků, vylobovat  zákon "mlčení je souhlas":-/

+3/−2
30.10.2015 11:31

V50á12c16l98a55v 69H55a14m70r24l97e 1704648606357

Co se týče hypoték, jsem zvědavý na místní křiklouny, na základě čeho chtějí obhajovat FIO, Equa, mBank, apod. Na trhu hypoték je ČS pořád hodně dobrá banka.

+2/−1
30.10.2015 10:38

M26a27r81t39i42n 58H22o52d62í16k 2905795718617

Equa má taky slušně nastavené hypotéky, jinak souhlas - ČS má dobré podmínky hypoték.

+1/0
30.10.2015 10:51

J12a78n 40F38r20o11l45í26k 6786360715244

Ten článek je o běžných účtech. Běžte se svým spamem někam.

+2/−3
30.10.2015 13:56

M98a42r24t14i97n 79H79o59d97í16k 2185335488777

Vy zřejmě máte něco s hlavou nebo s očima. Pán položil argument s hypotékami, který se mu snažím validním protiargumentem vyvrátit.

0/0
30.10.2015 17:43

M44i21c35h36a92l 67K76o72h42o13u95t 6355479801974

https://www.airbank.cz/cs/hypoteka/proc-nase-hypoteka/

Projděte si to a pak řekněte, jestli to není lepší, než to, co nabízí Spořka.;-)

+1/0
30.10.2015 10:53

J54a13n 81D96l27o53u24h72ý 7814559910739

Nejake reklamni zvasty na netu nic neznamenaj. Vemte veskere podklady pro hypo a obejdete banky, pak najednou zjistite, ze vse je jinak ;-)

+6/−1
30.10.2015 11:19

J63a37n 62D11l95o27u83h73ý 7514589120629

Cs ma na hypo nejlepsi nabidku, ale zprocesovani hypoteky je naprosto zalostne! Zamestnanci CS se ani nevyznaji ve vlastnich dokumentech! Clovek si musi vse 1000krat prekontrolovat a pokud potrebujete vyresit "nestandartni postup" znamena to obrnit se trpelivosti na nekolik mesicu a trvat na svem. Vyrizeni mi trvalo 4 mesice!!! Nicmene mam presne co jsem chtel.

0/0
30.10.2015 11:17

A38l20e12n16a 75V33e98s34e76l77á 3113871635198

Tak zrovna u mBank bych si troufla tvrdit, že má podmínky lepší.

0/0
30.10.2015 16:24

T75o94m87á28š 60V72e65s15e74l76ý 5255298320839

mBank neumí fix nad 5 let, jinak není špatná.

0/0
31.10.2015 22:29

L88u77k44á25š 92V78a89ň51u30r25a 1475154763903

CS prichazi o cca 15000 klientu mesicne. To hovori za vse.

+13/0
30.10.2015 10:25

V85á10c28l85a16v 17H97a33m10r85l53e 1374858236907

Stejně už EU nařizuje, aby byl povinně nějaký základní účet zdarma. Takže ty pseudoargumenty o výši poplatku za vedení účtu budou konečně passé.

+1/−1
30.10.2015 10:19

T79o32m86á54š 63L19u83d98v20í46k 5420938383886

Příště doufám nařídí zdarma základní benzín do auta. ;-)

+11/0
30.10.2015 10:24

J21a36n 74D72l46o28u68h69ý 7264959310969

A ze nenaridi pro kazdeho jeden rohlik zdarma kazde rano?!

+1/0
30.10.2015 11:20

V44á50c58l11a12v 97H66a63m74r60l37e 1314778796497

Rohlíky z bílé mouky nejsou zdravé :-)

+1/0
30.10.2015 13:59

P66a34v57e26l 95Š71v57a37r48c34e67r 1250968942577

Byl jsem u ČS asi 13 let, když se dozvěděli, že odcházím, hned mě nabídli vedení účtu zdarma a kdesi cosi-do té doby jsem platil myslím 150. Solidní banka nabídne věrným klientů výhodnější podmínky hned, ne až když odchází. Když jsem se zeptal, proč mě jej nenabídli dřív, když v pohodě mohli, neodpověděli. Jsem spokojený u EQUA, vybral jsem si ji asi kvůli neomezenému počtu výběrů z kteréhokoliv bankomatu zdarma, jinak podmínky u "nových bank" byly podobné.

+9/0
30.10.2015 10:16

L35u51k14á15š 17V81a10ň53u81r67a 1425104673423

Ceska sporitelna je komunisticky moloch ktery k zemi tahne ERSTE, ktera CS pred lety koupila. Bohuzel jsou v CR mraky lidi, kteri ji stale cpou penize. Delali jsme kdysi akci, kdy jsme nabizeli slevu na sluzby kdyz zakaznici CS prestoupi k jine bance a vetsinou byli lini zaridit prevody trvalych plateb a inkas.

+2/−1
30.10.2015 10:16

M56a35r16t22i70n 51H73o54d47í93k 2575205818427

Kdy to bylo? Automatický převod inkas a trvalých plateb nabídle klientovi zdarma dnes každá banka v rámci kodexu mobility.

+1/0
30.10.2015 10:49

J14a17n 50F41r22o70l54í29k 6496770365674

A každý normální člověk si to během pár minut, ne-li vteřin udělá doma sám v komplu a nepotřebuje k tomu žádný kodex debility.

+2/0
30.10.2015 13:58

M97a90r57t58i62n 25H31o31d36í63k 2265515518567

Vy jste nemístně agresivní a vyjadřujete se mimo již v několikátém příspěvku. Pán jasně uvádí, že si dělali pro zákazníky akci, ve kterém se ukázalo, že přenesení inkas a trvalých příkazů je pro lidi největší problém. Co je k tomu vede je jejich věc. Kodex mobility tuto překážku vyřešil a je to dobře, bez ohledu na to, co si o tom myslíte.

+3/0
30.10.2015 17:47

F63r76a41n32t71i13š74e59k 21L68o96s 2870793282646

Česká spořitelna je pozůstatek komunistického bankovnictví, neschopnost a neochota na pobočkách, klient je jen objektem pro vybírání poplatků bez protihodnoty. Jejich internetové bankovnictví je mizerné. Naštěstí není problém najít  v Česku lepší banku, jsou to prakticky všechny. Česká spořitelna žije ze starších lidí, kteří od skončení komunizmu nenašli odvahu na změnu

+4/−3
30.10.2015 10:10

J29a67r17o30s23l92a20v 39K26a71d31l56e64c 5901619592851

Každá banka má svoje pozitiva i negativa.

+3/0
30.10.2015 10:13

T64o80m47á82š 26J73u27r24e97č11k13a 3763392979943

Omyl, čeká spořitelna, žije z podnikatelů a firem. Jako každá velká banka. Proste ze subjektů kteří na účtech točí hodně peněz. Já mám u ČS téměř vše zadarmo, ale to taky proto, že nelezu jak opice za pologramotnejma nedoukama na přepážku.

+5/0
30.10.2015 10:14

L62u23k16á50š 33V40a22ň39u90r55a 1845664803503

Ja mam u jine banky vsechno zadarmo. Znam hodbe lidi co delaji u CS a pro jednu jejich divizi i delam a nenechal bych si u nich ani korunu. A totez plati o Reiffeisen bank.

+3/0
30.10.2015 10:20

M24a72r56t87i58n 14H62o53d46í15k 2695165278457

Nechci vám brát iluze, ale stačí si dohledat srovníní výše příjmů bank z poplatků a z ostatních aktivit. ČS je na tom výrazně "dobře" co se týče poplatků.

0/0
30.10.2015 10:48

L62u22k43á62š 57V24a15ň41u59r49a 1305934193943

Minuly tyden zmenili platby do zahranici a cca 3 dny to poradne nefungovalo. Stalo nas to jako firmu 50tis. na pokute prijemci za pozdni platbu.

0/0
30.10.2015 10:18

J80a11r75o59s53l66a20v 51K97a24d84l60e88c 5921179872141

Všechno necháváte na poslední chvíli jak je v Čechách zvykem.

+3/−2
30.10.2015 10:21

L69u28k77á76š 42V40a78ň34u30r11a 1935784473913

Druhotni platebni neschopnost a blokovani platby ze strany vedeni. Ale 3dny pred splatnosti neni posledni chvile.

+2/−1
30.10.2015 10:22

D77a13v86i92d 91U47r59b63a28n 1315777619

A vy vite, ze treba na ty penize zas cekal od nekoho jineho a bylo to na knap, ze soudite?...ale to je v Cechach taky zvykem ;-D

0/0
30.10.2015 10:30

P53a69v50e36l 11Š71v41a70r52c60e77r 1260568802747

Základ úspěšného podnikání - levně koupit, draze prodat a pozdě platit faktury ;-)

+1/0
30.10.2015 11:16

M65a74r28i27o 73P94e36t91r67ů 9507433531681

S čím porovnáváte jejich internetové bankovnictví a co mají špatně? Tuzemské nové konkurenty neznám, ale v Londýně jsem měl Lloyds Bank, v Německu Deutsche Bank a proti nim byla ČS bezkonkurenční

+3/0
30.10.2015 10:21

L82u91k66á33š 17V91a14ň77u61r88a 1395504273683

No jasne, ale to je tim, ze v zahranici jsou internetova bankovnictvi obecne vetsi hruta jak v CR. Je to proto, ze na stare bankovni systemy naroubovali internetovou aplikaci. Videl jsem ted americke internetove bankovnictvi BOA a to je teprve hruza. Ale u CS je problem pozadi aplikace, ne jeji vzhled.

+1/−1
30.10.2015 10:29

M74a30r31i22o 37P27e29t41r88ů 9337933841921

Ok. Kamarad kdysi vyvijel bankovni systemy pro eBanku. Pry to tehdy dělali nadšenci a byla to špička. Pak to koupila Reifka, jejíž lidé tu výjimečnost prý nepochopili, nebo je nezajímala a naroubovali tam jejich systém. A bylo po bance. Já jsem byl nejvíce šokovaný z Lloyds, kde mi domů poslali papír s kódy a když jsem chtěl převádět peníze, musel jsem vždycky z toho papíru zadávat určitá čísla a písmena, podle jejich požadavků. Normální pravěk :)

+3/0
30.10.2015 10:34

M13a35r95t66i27n 79H74o46d45í67k 2735485938907

Váš šok je, promiňte, nepochopení problematiky. Tohle je jeden ze způsobů řešení zabezpečení přístupu do IB. Existuje jich několik. Tenhle je častější např v Německu zvláště u záložen a pod. U nás dnes asi nejoblíbenější je ověřování sms kódem, což ale je díra jako brno, pakliže lezete do banky ze stejného telefonu. Usnadňuje se tak potenc. hackerům práce. POkud bych hodnotil IB, tohle by mi přišlo jako malý, méně podstatný prvek. Více mě zajímá, jednoduchost, přehlednost, množství a kvalita informací, které lze z rozhraní dostat atd.

+1/0
30.10.2015 10:59

T44o25m56á58š 52V52e72s24e63l50ý 5315118640459

tak tak. U eB jsem měl účet (a jejich zabezpečení online bankovnictví bylo před dvaceti lety na vyšší úrovni než cokoli co je k mání dnes), potom je požrala RB a začalo se to zhoršovat. Poslední kapka byla, když příkaz zadaný o víkendu proběhl až v pondělí a tudíž peníze dorazily na účet příjemce až v úterý. Strašně se divili, že u nich končím...

0/0
31.10.2015 22:39

M87a16r72t30i80n 94H47o59d81í24k 2925145588947

To, že se provádí běžné (ne express) příkazy zadané o víkendu až ve všední den je standard u všech bank. Některé banky vám to odečtou rovnou z účtu, ale příkaz stejně provedou až v pondělí, jen z toho máte lepší pocit. Jiná věc je, že slušná banka provede příkaz v pondělí brzy ráno a hned platbu zprocesuje přes clearingové centrum, takže peníze na účet protistrany dojdou ten samý den.

0/0
1.11.2015 18:11

M36a36r40t76i21n 69H69o88d45í60k 2785315518807

Česká spořitelna má velmi dobré internetové bankovnictví. Záleží, co člověk očekává, ale ve srovnání s jinými českými bankami je jedna z lepších ve všech ohledech. Myslím, že není potřeba na všechno nadávat jenom protože je to spořka..

+3/−1
30.10.2015 10:54

P33a41v30e38l 73Š11v25a64r72c36e88r 1210758502217

internetové bankovnictví bylo v pohodě už když jsem od nich odcházel. Zanevřel jsem na ně kvůli těm tisícům, co jsem jim vysolil na poplatcích, stejně jako jiní. To že mě při odchodu nabídnou vedení účtu na rok zdarma to neodčiní.

+1/0
30.10.2015 11:24

S96t63a25n26i41s47l51a80v 61L22á28t84a19l 8848317491561

Taky mi před odchodem nabídli 2 roky bez poplatků a to mě jen přesvědčilo, že mé rozhodnutí odejít je správné. Nebudu ovce, co se nechává dobrovolně obírat. Jednoduše si neváží klienta a když se neozve, tak  ho bezostyšně obírají. Měl jsem i SERVIS24 a slibovali bezplatné používání, co se do půl roku od založení bez varování zpoplatnilo ... Navíc měli ve smlouvě poznámku, že souhlasím se vším, co banka změní (úroky i poplatky).

Přechod byl rychlý (k eBank) a jednoduchý (jen ČS trvalo více než dva měsíce převod hotovosti na nový účet).

+1/0
30.10.2015 12:14

J63a26n 30K18o23z76e49m85č67á47k 7244635356105

Jestli nebude lepší přejít někam jinam?

+8/0
30.10.2015 9:34

M71i16c72h29a28e41l 78F70l29e21n23d45r 1298882793755

Většina klientů ČS jsou konzervy, kteří se bojí něčeho nového.

Mám tři účty u tří různých bank (menších) a jsem spokojen (z důvodu nadbytečnosti účtu a nové politiky jedné z bank u nich končím, takže vlastně jen u dvou). Od ČS jsem odešel asi 4 roky zpět.

+3/0
30.10.2015 9:36

J17a18r20o67s13l62a73v 71K20a94d77l11e77c 5211519182551

Mám asi deset účtů a jeden i u ČS... také jsem konzerva?

0/0
30.10.2015 10:14

L48u98k66á77š 15V59a30ň45u50r80a 1105284423113

Ja bych to nezval jinak.

+1/0
30.10.2015 10:23

M41i77c57h78a21e10l 61F38l61e20n93d28r 1498292363625

U ČS je taky něco zadarmo? A vůbec, kdo u té pseudobanky ještě je?

+9/−1
30.10.2015 9:29





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že cestovní pojištění vás chrání proti vysokým výlohám na léčení v zahraničí?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.