Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Česká spořitelna ruší tisíce účtů. Odborník radí, co mohou lidé dělat

Dotýká se to desítek tisíc klientů, kteří mají u České spořitelny staré účty. Banka je bez jejich souhlasu převádí na nové. Zda to umožňuje zákon a jak se bránit, vysvětluje právník dTestu Lukáš Zelený.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S53v46a44t98o48p71l51u12k 21Č84e38c93h 1155147501232

Nechápu,jak někdo může mít v dnešní době ještě účet u takových vydřiduchů.

0/0
31.10.2015 15:32

J82i26ř63í 95J52e44z37d37i21n78s88k48ý 8298142553309

Já rušil účet u GE, nemohl jsem do pobočky kde bydlim, ale musel jsem do města, kde jsem účet zakládal. Tam si krásně vystát frontu za paní, která řešila podmínky jakmít účet zdarma :D takže představení na 30minut. Po podepisování minimálně 5 dokumentů ještě měli drzost se mě zeptat, proč odcházím.

U Air bank jsem byl 20 min s tim, že už můžu používat účet a karta mi příjde příští týden. PIN nechodí následující den, ale vidíte ho na internetu a vůbec všechno se dá dělat na internetu. Takže žádné cestování a čekání ve frontách. Vše rychle. Jsem si jist, že to takhle funguje u všech "nových" bank. Jen ty staré pořád vydělávají na těhle lidech, pro které změna znaméná zkázu.

+3/0
30.10.2015 22:37

R31o44b47e15r30t 77B51a35l44a65b76á89n 9572823342

Air bank ? Fajn, ale jen když máte v dosahu jejich bankomat.

0/0
31.10.2015 21:43

H40e76d69v96i20k56a 59O42c19h18t17á86b68c82o12v82á 5164389170

Místo aby se spořitelna za masívního odchodu klientů chytila za nos a začala zbývající klienty opatrovat, začne je zase dráždit.  S odchodem od ČS jsem váhala řadu let. Nakonec to proběhlo před rokem a jak vidím vztah ke klientům se nezměnil a tak nemám čeho litovat. :-/

+4/0
30.10.2015 20:44

I72v70a66n 44P92o15k74o37r60n85ý 7669465788

Děkuji všem konzervativním trotlům, že u Spořky zůstávají. Každoročně stoupající výplaty dividend, tekoucí vesměs do Rakouska, mě osobně blaží, protože jsem drobný akcionář, kterého se v minulosti nepodařilo zviklat k odprodeji akcí.

Jinak jsem před lety byl taky klientem ČS, ale neustále stoupající měsíční poplatky za cokoliv mě dovedly k porovnávači BÚ na Měšci. Našlo mi to tehdejší Živnobanku ! jako pro mě nejlevnější (vzhledem k mnou nastaveným transakcím v rámci měsíce). Ověřil jsem si ještě pár nejasností a hurá k nim. A to v tu dobu neexistovaly nějaké převody účtů dnes zajišťované  novou bankou, ke které přicházím. Takže zrušit, založit trvaláky, zaměstanavateli oznámit nové číslo účtu.  A přežil jsem to.

+1/−1
30.10.2015 18:49

P37a53v57e71l 59Š16e44v73č70í11k 6380955239890

U Spořky mají účty převážně nesvéprávní, nebo hodně staří lidé. Když píši většinou, tak jsem měl na mysli, že tam někdo může mít relativně výhodnou hypotéku. Jinak netuším, jediný rozumný důvod u tak zkosnatělého ústavu zůstávat.

+3/−3
30.10.2015 15:51

P81e52t42r 82M69e61j49z20l63í73k 8418754911440

Asi to muselo stát hodně kapříků, vylobovat  zákon "mlčení je souhlas":-/

+3/−2
30.10.2015 11:31

V28á98c56l51a70v 37H59a25m34r39l32e 1104938436117

Co se týče hypoték, jsem zvědavý na místní křiklouny, na základě čeho chtějí obhajovat FIO, Equa, mBank, apod. Na trhu hypoték je ČS pořád hodně dobrá banka.

+2/−1
30.10.2015 10:38

M68a37r48t79i25n 92H84o28d12í96k 2845395268897

Equa má taky slušně nastavené hypotéky, jinak souhlas - ČS má dobré podmínky hypoték.

+1/0
30.10.2015 10:51

J83a40n 82F24r10o55l71í54k 6866340845394

Ten článek je o běžných účtech. Běžte se svým spamem někam.

+2/−3
30.10.2015 13:56

M66a28r12t59i69n 67H16o19d93í45k 2915955768517

Vy zřejmě máte něco s hlavou nebo s očima. Pán položil argument s hypotékami, který se mu snažím validním protiargumentem vyvrátit.

0/0
30.10.2015 17:43

M43i79c54h54a85l 97K42o34h49o98u49t 6845939871394

https://www.airbank.cz/cs/hypoteka/proc-nase-hypoteka/

Projděte si to a pak řekněte, jestli to není lepší, než to, co nabízí Spořka.;-)

+1/0
30.10.2015 10:53

J24a50n 23D93l84o36u66h26ý 7514369270329

Nejake reklamni zvasty na netu nic neznamenaj. Vemte veskere podklady pro hypo a obejdete banky, pak najednou zjistite, ze vse je jinak ;-)

+6/−1
30.10.2015 11:19

J17a94n 48D47l86o47u57h21ý 7904989420489

Cs ma na hypo nejlepsi nabidku, ale zprocesovani hypoteky je naprosto zalostne! Zamestnanci CS se ani nevyznaji ve vlastnich dokumentech! Clovek si musi vse 1000krat prekontrolovat a pokud potrebujete vyresit "nestandartni postup" znamena to obrnit se trpelivosti na nekolik mesicu a trvat na svem. Vyrizeni mi trvalo 4 mesice!!! Nicmene mam presne co jsem chtel.

0/0
30.10.2015 11:17

A86l95e41n77a 12V20e84s72e28l78á 3783931785118

Tak zrovna u mBank bych si troufla tvrdit, že má podmínky lepší.

0/0
30.10.2015 16:24

T90o25m76á63š 12V27e67s74e34l39ý 5115618620469

mBank neumí fix nad 5 let, jinak není špatná.

0/0
31.10.2015 22:29

L45u75k47á24š 18V74a17ň87u93r88a 1235404513533

CS prichazi o cca 15000 klientu mesicne. To hovori za vse.

+13/0
30.10.2015 10:25

V14á37c25l53a67v 84H55a42m44r37l96e 1244808216707

Stejně už EU nařizuje, aby byl povinně nějaký základní účet zdarma. Takže ty pseudoargumenty o výši poplatku za vedení účtu budou konečně passé.

+1/−1
30.10.2015 10:19

T12o75m50á57š 47L37u51d41v63í85k 5140938133306

Příště doufám nařídí zdarma základní benzín do auta. ;-)

+11/0
30.10.2015 10:24

J86a49n 70D75l23o70u96h23ý 7574929770909

A ze nenaridi pro kazdeho jeden rohlik zdarma kazde rano?!

+1/0
30.10.2015 11:20

V13á40c20l27a93v 93H94a26m90r22l72e 1824138266617

Rohlíky z bílé mouky nejsou zdravé :-)

+1/0
30.10.2015 13:59

P95a60v66e63l 89Š52v21a56r87c35e47r 1660508732887

Byl jsem u ČS asi 13 let, když se dozvěděli, že odcházím, hned mě nabídli vedení účtu zdarma a kdesi cosi-do té doby jsem platil myslím 150. Solidní banka nabídne věrným klientů výhodnější podmínky hned, ne až když odchází. Když jsem se zeptal, proč mě jej nenabídli dřív, když v pohodě mohli, neodpověděli. Jsem spokojený u EQUA, vybral jsem si ji asi kvůli neomezenému počtu výběrů z kteréhokoliv bankomatu zdarma, jinak podmínky u "nových bank" byly podobné.

+9/0
30.10.2015 10:16

L27u57k79á56š 34V21a30ň46u91r20a 1975854393743

Ceska sporitelna je komunisticky moloch ktery k zemi tahne ERSTE, ktera CS pred lety koupila. Bohuzel jsou v CR mraky lidi, kteri ji stale cpou penize. Delali jsme kdysi akci, kdy jsme nabizeli slevu na sluzby kdyz zakaznici CS prestoupi k jine bance a vetsinou byli lini zaridit prevody trvalych plateb a inkas.

+2/−1
30.10.2015 10:16

M75a87r72t96i18n 10H61o89d38í86k 2475915828317

Kdy to bylo? Automatický převod inkas a trvalých plateb nabídle klientovi zdarma dnes každá banka v rámci kodexu mobility.

+1/0
30.10.2015 10:49

J90a55n 36F54r51o12l94í25k 6136560915504

A každý normální člověk si to během pár minut, ne-li vteřin udělá doma sám v komplu a nepotřebuje k tomu žádný kodex debility.

+2/0
30.10.2015 13:58

M74a24r74t53i90n 65H81o81d21í47k 2745685418737

Vy jste nemístně agresivní a vyjadřujete se mimo již v několikátém příspěvku. Pán jasně uvádí, že si dělali pro zákazníky akci, ve kterém se ukázalo, že přenesení inkas a trvalých příkazů je pro lidi největší problém. Co je k tomu vede je jejich věc. Kodex mobility tuto překážku vyřešil a je to dobře, bez ohledu na to, co si o tom myslíte.

+3/0
30.10.2015 17:47

F37r36a28n91t18i41š37e97k 54L46o82s 2530443362786

Česká spořitelna je pozůstatek komunistického bankovnictví, neschopnost a neochota na pobočkách, klient je jen objektem pro vybírání poplatků bez protihodnoty. Jejich internetové bankovnictví je mizerné. Naštěstí není problém najít  v Česku lepší banku, jsou to prakticky všechny. Česká spořitelna žije ze starších lidí, kteří od skončení komunizmu nenašli odvahu na změnu

+4/−3
30.10.2015 10:10

J60a83r25o15s67l34a46v 25K84a95d81l20e11c 5201539792661

Každá banka má svoje pozitiva i negativa.

+3/0
30.10.2015 10:13

T23o76m74á67š 95J21u48r59e22č75k69a 3383692469313

Omyl, čeká spořitelna, žije z podnikatelů a firem. Jako každá velká banka. Proste ze subjektů kteří na účtech točí hodně peněz. Já mám u ČS téměř vše zadarmo, ale to taky proto, že nelezu jak opice za pologramotnejma nedoukama na přepážku.

+5/0
30.10.2015 10:14

L54u12k60á63š 58V63a72ň49u89r21a 1435954353313

Ja mam u jine banky vsechno zadarmo. Znam hodbe lidi co delaji u CS a pro jednu jejich divizi i delam a nenechal bych si u nich ani korunu. A totez plati o Reiffeisen bank.

+3/0
30.10.2015 10:20

M36a87r10t65i25n 40H66o60d21í64k 2725765548547

Nechci vám brát iluze, ale stačí si dohledat srovníní výše příjmů bank z poplatků a z ostatních aktivit. ČS je na tom výrazně "dobře" co se týče poplatků.

0/0
30.10.2015 10:48

L57u76k86á24š 58V59a64ň97u59r89a 1305134493373

Minuly tyden zmenili platby do zahranici a cca 3 dny to poradne nefungovalo. Stalo nas to jako firmu 50tis. na pokute prijemci za pozdni platbu.

0/0
30.10.2015 10:18

J84a56r61o25s22l38a85v 87K68a72d54l16e64c 5921909952901

Všechno necháváte na poslední chvíli jak je v Čechách zvykem.

+3/−2
30.10.2015 10:21

L81u19k27á90š 22V34a29ň46u75r65a 1385384203443

Druhotni platebni neschopnost a blokovani platby ze strany vedeni. Ale 3dny pred splatnosti neni posledni chvile.

+2/−1
30.10.2015 10:22

D22a90v38i75d 63U12r56b63a26n 1685697189

A vy vite, ze treba na ty penize zas cekal od nekoho jineho a bylo to na knap, ze soudite?...ale to je v Cechach taky zvykem ;-D

0/0
30.10.2015 10:30

P24a69v51e94l 70Š16v63a98r47c92e31r 1450718322427

Základ úspěšného podnikání - levně koupit, draze prodat a pozdě platit faktury ;-)

+1/0
30.10.2015 11:16

M77a46r71i57o 59P57e37t41r25ů 9357273361921

S čím porovnáváte jejich internetové bankovnictví a co mají špatně? Tuzemské nové konkurenty neznám, ale v Londýně jsem měl Lloyds Bank, v Německu Deutsche Bank a proti nim byla ČS bezkonkurenční

+3/0
30.10.2015 10:21

L43u27k91á58š 31V13a20ň58u94r79a 1935314743213

No jasne, ale to je tim, ze v zahranici jsou internetova bankovnictvi obecne vetsi hruta jak v CR. Je to proto, ze na stare bankovni systemy naroubovali internetovou aplikaci. Videl jsem ted americke internetove bankovnictvi BOA a to je teprve hruza. Ale u CS je problem pozadi aplikace, ne jeji vzhled.

+1/−1
30.10.2015 10:29

M95a28r68i91o 13P41e68t78r27ů 9537213191601

Ok. Kamarad kdysi vyvijel bankovni systemy pro eBanku. Pry to tehdy dělali nadšenci a byla to špička. Pak to koupila Reifka, jejíž lidé tu výjimečnost prý nepochopili, nebo je nezajímala a naroubovali tam jejich systém. A bylo po bance. Já jsem byl nejvíce šokovaný z Lloyds, kde mi domů poslali papír s kódy a když jsem chtěl převádět peníze, musel jsem vždycky z toho papíru zadávat určitá čísla a písmena, podle jejich požadavků. Normální pravěk :)

+3/0
30.10.2015 10:34

M85a37r36t68i53n 79H69o64d30í11k 2715245688227

Váš šok je, promiňte, nepochopení problematiky. Tohle je jeden ze způsobů řešení zabezpečení přístupu do IB. Existuje jich několik. Tenhle je častější např v Německu zvláště u záložen a pod. U nás dnes asi nejoblíbenější je ověřování sms kódem, což ale je díra jako brno, pakliže lezete do banky ze stejného telefonu. Usnadňuje se tak potenc. hackerům práce. POkud bych hodnotil IB, tohle by mi přišlo jako malý, méně podstatný prvek. Více mě zajímá, jednoduchost, přehlednost, množství a kvalita informací, které lze z rozhraní dostat atd.

+1/0
30.10.2015 10:59

T82o82m65á76š 36V84e46s40e22l55ý 5435238930339

tak tak. U eB jsem měl účet (a jejich zabezpečení online bankovnictví bylo před dvaceti lety na vyšší úrovni než cokoli co je k mání dnes), potom je požrala RB a začalo se to zhoršovat. Poslední kapka byla, když příkaz zadaný o víkendu proběhl až v pondělí a tudíž peníze dorazily na účet příjemce až v úterý. Strašně se divili, že u nich končím...

0/0
31.10.2015 22:39

M64a10r48t47i21n 52H33o30d68í21k 2505505148557

To, že se provádí běžné (ne express) příkazy zadané o víkendu až ve všední den je standard u všech bank. Některé banky vám to odečtou rovnou z účtu, ale příkaz stejně provedou až v pondělí, jen z toho máte lepší pocit. Jiná věc je, že slušná banka provede příkaz v pondělí brzy ráno a hned platbu zprocesuje přes clearingové centrum, takže peníze na účet protistrany dojdou ten samý den.

0/0
1.11.2015 18:11

M75a27r95t77i44n 29H85o94d61í75k 2845345248547

Česká spořitelna má velmi dobré internetové bankovnictví. Záleží, co člověk očekává, ale ve srovnání s jinými českými bankami je jedna z lepších ve všech ohledech. Myslím, že není potřeba na všechno nadávat jenom protože je to spořka..

+3/−1
30.10.2015 10:54

P25a79v35e39l 84Š45v10a29r61c34e12r 1250878612247

internetové bankovnictví bylo v pohodě už když jsem od nich odcházel. Zanevřel jsem na ně kvůli těm tisícům, co jsem jim vysolil na poplatcích, stejně jako jiní. To že mě při odchodu nabídnou vedení účtu na rok zdarma to neodčiní.

+1/0
30.10.2015 11:24

S53t36a84n79i89s64l94a59v 65L78á73t47a68l 8478717621851

Taky mi před odchodem nabídli 2 roky bez poplatků a to mě jen přesvědčilo, že mé rozhodnutí odejít je správné. Nebudu ovce, co se nechává dobrovolně obírat. Jednoduše si neváží klienta a když se neozve, tak  ho bezostyšně obírají. Měl jsem i SERVIS24 a slibovali bezplatné používání, co se do půl roku od založení bez varování zpoplatnilo ... Navíc měli ve smlouvě poznámku, že souhlasím se vším, co banka změní (úroky i poplatky).

Přechod byl rychlý (k eBank) a jednoduchý (jen ČS trvalo více než dva měsíce převod hotovosti na nový účet).

+1/0
30.10.2015 12:14

J37a77n 15K87o85z20e65m67č55á55k 7644715746285

Jestli nebude lepší přejít někam jinam?

+8/0
30.10.2015 9:34

M41i33c80h17a49e98l 54F33l89e29n30d69r 1598202973405

Většina klientů ČS jsou konzervy, kteří se bojí něčeho nového.

Mám tři účty u tří různých bank (menších) a jsem spokojen (z důvodu nadbytečnosti účtu a nové politiky jedné z bank u nich končím, takže vlastně jen u dvou). Od ČS jsem odešel asi 4 roky zpět.

+3/0
30.10.2015 9:36

J81a89r71o25s86l19a55v 35K67a25d28l21e44c 5181399862891

Mám asi deset účtů a jeden i u ČS... také jsem konzerva?

0/0
30.10.2015 10:14

L60u42k23á87š 39V32a62ň41u14r87a 1855674263603

Ja bych to nezval jinak.

+1/0
30.10.2015 10:23

M54i69c24h73a74e98l 59F40l31e76n54d49r 1338802423885

U ČS je taky něco zadarmo? A vůbec, kdo u té pseudobanky ještě je?

+9/−1
30.10.2015 9:29



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že pokud je vám cizí řidič způsobí škodu, může likvidaci pojistné události vyřídit vaše pojišťovna nikoli jeho?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.