Diskuze

Kolega je od povýšení nesnesitelný. Jak ho usměrnit, radí sociolog

Asi před půl rokem se jeden z našich kolegů, Petr, stal vedoucím skupiny. Povýšili ho, protože je chytrý, bystrý a výkonný. Od té doby je ale taky bohužel nesnesitelný. Jak to přežít, radí sociolog Vojtěch Bednář.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Toto jsou vesměs problémy, které vznikají tím, že personalisté sestavují pracovní týmy téměř výhradně z mladých, zatímco starší a staré, 40+, 50+  personalisté coby uchazeče o práci v týmech, odmítají a ignorují. Přitom ti starší mají v tom smyslu většinou spousty zkušeností a nějakého takového svého kolegu, který neunese povýšení, obvykle bez problému sami usměrní bez jakéhokoliv zásahu nadřízených.

V pracovních týmech a skupinách, kde ti starší s příslušnými zkušenostmi nejsou, se z toho potom stává velký problém, protože jeden takový člověk, který povýšení neunese, dokáže znehodnotit práci celých týmů a následně vyštvat schopné podřízené z firmy ke konkurenci.

Případně pokud tomu ti "nadřízení" nadřízených pozornost věnují, minimálně dochází ke znatelnému zvyšování nákladů na personalistiku firmy, protože pro pořádek v těch týmech je třeba navíc zaměstnávat všelijaké personální psychology, kouče a podobné pomocné personalistické profese.

5 1
možnosti

Přesně tak. Aby byl tým funkční a výkonný , musí být namixován ze všech věkových skupin. Lidé 40+,50+ zpravidla nejsou tak draví , na druhou stranu mají nesrovnatelně více zkušeností. A tak se všechny věkové skupiny mohou dobře doplňovat.

Myslím , že v Čechách do toho vstupuje ještě jeden faktor. Neschopní manažeři, kteří se na svoji pozici dostali nikoliv standardní cestou. A takový neschopný manažer jako první vylikviduje ty chytré a solidní spolupracovníky , kteří mohou představovat pro něj riziko.

2 0
možnosti

"...Kolega je od povýšení nesnesitelný. Jak ho usměrnit,..."

...

Jednoduše. Na vojně se tomu říkalo "deka":-)

0 0
možnosti

Vojna je trochu o něčem jiném , než reálný život.

0 0
možnosti

Tohle je podle moji zkusenosti bohuzel dost casty ukaz. Clovek ktery ma obrovske odborne znalosti a schopnosti, ale nefunguje s nim prace v teamu protoze jednani s lidma v teamu absolutne nezvlada.

Par takovych lidi jsem uz za zivot potkal a bylo me z toho vzdycky tak nejak smutno.

1 0
možnosti

To je tím, že v práci takovým lidem chybí vzory.

Dříve, jak na jednom pracovišti pracovali dohromady lidi od úplně nejmladších absolventů po lidi před důchodem, tak dříve, než byl takový odborník povýšený, většinou viděl už několikrát, jak jsou na podobný stupeň povyšování ti služebně starší před ním. A viděl, co ti povýšení musí ve stylu své práce měnit a dělat, aby na té vyšší pozici fungovali.

Dneska se ti starší místo povyšován spíš propouští, protože nejsou takzvaně flexibilní nebo by měli nárok na příliš vysoké platy.  Povyšováni jsou potom mladí po půl roce, roce práce a jediný vzor, který na takových pracovištích vidí, je ten, že na vyšší funkci musí vystudovat nějaké kurzy MBA a podobné nesmysly.

4 0
možnosti

Tyhle "panské rady" je lepší brát s velkou rezervou, protože univerzální řešení podobných problémů neexistuje... I když nepopírám, že jako inspirace by až tak špatné být nemusely.

Pokud by mě potkala situace, že bych najednou měl za nadřízeného podobného arogantního pitomečka, našel bych si jinou práci a šel pryč - jednak nechci mít nadřízeného, kterého si nemohu vážit, jednak zdraví je pro mě přednější než mít práci za každou cenu.

1 0
možnosti

Přesně tak. Obrovsky záleží na osobnosti toho povýšeného kolegy.

0 0
možnosti