Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Penzijní spoření čekají změny. Vyplatí se i po plánovaných úpravách?

Stát chystá úpravy penzijního spoření, které mají přimět lidi, aby na něj posílali více peněz. Jak se správně rozhodnout? Je lepší spořit v penzijních fondech se státní podporou, nebo v těch podílových? Na tyto otázky odpovídá Aleš Tůma, investiční analytik Partners.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57o80s60e21f 41H59r18n61č56i50ř45í16k 2976651912302

Jako starobnímu důchodci v 67 letech mi bylo doporučeno penzijní pojištění. Měsíčně přispívat 1000,- Kč-dostanu od státu 230,- Kč. Můžu taky jednorázově předplatit celý rok, tzn. 12.000,- Kč. Můžu taky předplatit na 5 let dopředu, t.j. 60.000,- Kč. A všude je štědrá státní podpora. No neudělejte to ! Po 5 letech si

vyjedu na krásnou dovolenou z přispěvků státní podpory. Mám těmto školáckým výpočtům věřit a těšit se na tu dovolenou ? R^

0/0
15.12.2015 15:19

P69a46v69e53l 71N87o64v31á28k 4693168115801

Jako doplněk k privátním investicím je ten produkt ok. Tisícovka měsíčně neudělá za třicet let díru do světa, ale pokud vyjdou investice alespoň průměrně, bude z toho malé prilepseni. Tak proč nakonec ne. Pokud nemáte před důchodem nasetreno aspoň dva tři miliony v dnešních cenách ,nedá se mluvit o citelnem prilepseni k důchodu. Diskuze o nějakých příspěvcích a daňových úlevach na dlouhých horizontech je zcela mimo mísu. To fakt nikomu nepomůže.

0/0
2.12.2015 20:28

V18í40t 81S57v27o81b77o32d32a 7338911786659

A já myslel, že chtějí penzijní spoření zaatraktivnit. To jsem o něm dokonce chvíli uvažovat jako o poplatkově výhodnější alternativě k akciovým podílovým fondům...

0/0
1.12.2015 9:11

R16o44s18t61i21s18l24a14v 87C67a55h42a 8485911580422

Pokud mluvite o cesky podilacich, tak to vychazi pomerne dobre, ne? Zadny vstupni poplatek a zhodnoceni musi byt hodne vysoke, aby to ukouslo vice, nez podilace.

+1/0
1.12.2015 9:49

V51i35k58y36r 52B26o68h87u87m26i86l 68S97t45r53a90n87s64k52y 9567698176609

30 let při ideálně inflaci 3% p.a. = znehodnocení vložených peněz odhadem o 75-90% jejich reálné kupní síly. No a to aur neříká nic o tom, jak nás stát /v české tradici měnových reforem a umělého snižování kursu domácí měny/ všechny oholí v okamžiku, kdy bude naspořené miliardy převádět na EUR jistě nějakým zázračně vhodným kursem, třeba "zrovna náhodou" 35,20 Kč/1 EUR. Stále jsem názoru, že lepší si je půjčit, koupit nemovitost tzv. na "kšeft", 30 lez jí splácet a pak prodat za REÁLNOU cenu (nemusí to být zrovna dům, třeba polnosti apod...).

0/0
1.12.2015 8:21

R90o95s92t50i83s49l19a34v 32C45a80h96a 8745651350482

Zase odbornik, co neumi vzit kalkulacku. 3% inflace po dobu 30 let zpusobi znehodnoceni penez o necelych 59%

Kde mate stale snizovani kurzu? V tuto dobu presne pred 10 lety bylo EUR skoro za 29. Nekdy v roce 1998 byl dolar za 40.

Kdyz koupite nemovitost na kseft, tak za 30 let bude dokonale vybydlena a nesplnujici standardy te doby.

+1/−3
1.12.2015 9:53
Foto

P47a56v29e45l 33P49o26k68o43r76n67ý 2766944450882

Ano,máte pravdu, že nemovitost po již 20 letech nesplňuje současný standard, okny, střecha, kotle a že než něco předělávat, je to lepší zbourat a stavět. Proto píše a polnostech, které si rádo nějaké zemědělské družstvo pronajme, a i zahradách.

0/0
18.1.2016 8:59

D34a89v43i61d 43P12e42t28r 7770636920515

Proč je v článku počítáno se 4% výnosem ročně, když maxima za posledních pět let se pohybují kolem jednoho procenta.

+4/0
1.12.2015 4:28

V87í11t 69S87v64o48b27o95d37a 7348831216739

Protože před reformou musely penzijní fondy garantovat nezáporný výnos. To znamená že musely investovat velmi opatrně a konzervativně (státní dluhopisy, peněžní trh, nemmovitosti) a v důsledku měly i mizernou výkonnost. Nyní už to fondy garantovat nemusejí a díky tomu mohou investovat do rizikovějších instrumentů, které nesou i vyšší výnosy.

+1/−1
1.12.2015 9:08

D37a58v73i26d 71P24e88t42r 7200896620235

Tak mi řekněte, kde je nyní zaručený výnos 2 až 3%? Akcie od  roku 2006 (PX 1936) ztratil nominálně cca 50 % (dnes PX cca 980), čili reálně jsou na jedné třetině původní hodnoty, u zlata, či dalších komodit (ropa futures) je to podobné.  Nemovitosti šly také dolů atd.

0/0
2.12.2015 4:45

J32a33k16u28b 78Ř64í51h80a 4605259982541

Nemůžete koukat na PX, tedy Pražskou burzu. Tak opravdu nic moc. Musíte koukat na celosvětový vývoj a tam už to nevypadá tak zle. Ano. Hodnota je dnes vyšší o cca 3% p.a. Ale když si spočítáte jak se pohybuje hodnota investice při pravidelném investování po celou dobu, zjistíte, že dnes jste v plusu o zhruba 15-20%. Je to o něco víc, než kolik ukazuje čistě zprůměrované p.a. zúročení. Tedy bez započítaných poklesů vycházející jen z počáteční a koncové hodnoty., což je logické. Pokud člověk chce investovat, nesmí se omezit na českou kotlinu. Váš příspěvek je toho důkazem.

0/0
3.12.2015 13:48

V21l28a59d97i18m64i50r 78S68e33f83l 6387252565621

Kdyz vstoupite do duchodu v okamziku svetove recese jako pred 6 lety, budete nejspis s celozivotni investici v minusu... pokud vubec fond nekrache nebo ho nevytuneluji...

0/0
4.12.2015 7:48

J74a60k40u96b 47Ř55í65h40a 4425979272711

Pokud budete v tu chvíli mít vše v akciích, tak je to možné. od toho je potřeba měnit protfolio majetko. Z akcií postupně přesouvat do konzervativnějších nástrojů. Tím se zabrání právě výrazným propadům. Ale i kdyby se to nepřesouvalo, tak propad cen akcií byl celosvětově do 40%. Vzhledem k tomu, že stejný index udává růst cen akcií o cca 6% ročně, tak abyste byl v mínusu, musel jste začít investovat cca 8 let. Na 8 let, kdo investuje 100% jen do akcií, no slušně řekněme, není příliš finančně gramotný. Z historie plyne, že neexistuje období 15 let, kdy by invetsice nebyla zisková. Na 10 letém horizontu skončilo cca 85% invetsic ve ztrátě. A to se pořád ale bavíme o jendorázové invetsici. Tyto úvahy ale vůbec neplatí u pravidelné investice. Ale to už je teorie investování. Koho to zajímá, nechť si najde publikace i na internetu. od toho neslouží diskuse na idnesu.

0/0
4.12.2015 23:24

K81a12r59e58l 38P14o61v96a21l25e79c 5762682205927

Tak dulezity je, ze vsechny ty pilire a jejich fungovani je snadno pochopitelny, kazdej si jednoduse spocte, jakou bude mit penzi. Bavili jsme se o tom s klukama z urzby a rekli jsme si, ze se to rozhodne vyplati ;)

+2/0
30.11.2015 22:42

J88i47ř94í 89R71a25m89e90š 8506634760522

lidi neblbnete poradim neco lepsiho. investujte do zlata to jde stale kazdych deset let na horu vic jak tyto procenta. a v důchodu ho prodate a budete na tom lip nez s investicnima loupeznikama.

0/−2
30.11.2015 22:19

K88a79r85e61l 80P45o82v48a29l20e94c 5792752285457

o kolik % vzrostla cena zlata za posledni 4 roky? Jo, aha, ono spadlo o 40%. Investicnim loupeznikum je jedno, jestli prodavaj penzijko, zlato nebo hebalife.

+4/0
30.11.2015 22:49

J47i93ř82í 70R85a54m66e27š 8456514360122

http://trhy.mesec.cz/clanky/chcete-investovat-do-zlata-poradime-jak-na-to/?_ga=1.85014105.1197117667.1438968390

http://www.ezlato.cz/cena-zlata-za-poslednich-40-let-v-usd/cz/t-760/

http://www.investicniweb.cz/fx-komodity/komodity/2010/3/9/zlato-tak-dlouhy-graf-jste-jeste-nevideli/

https://www.google.cz/search?q=vyvoj+ceny+zlata+100+let&sa=N&biw=1304&bih=683&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ved=0ahUKEwjKi-_53rnJAhUEthoKHZJZCvM4ChCwBAgZ

prosim

0/−2
1.12.2015 4:41

R81o90s60t94i80s85l24a80v 21C58a44h44a 8935301900822

Jo, pekny, az na to, ze ten brutalni peak byl ovlivnen krizi.

Mimochodem - clovek, co koupil pred 15 lety zlato za 280USD a ted ho proda za 1100, tak vydelal 30%. Problem je, ze tehdy byl dolarza 37 a ted za 25, takze v korunach vydelal jen 165%, coz je 6.7% za rok. Jenze nemalou cast toho obdobi pokryva cas, kdy uroky v bance byly 5%. Takze nejaky zazrak to neni. A to nemluve o spreadech, ktere v tom vypoctu nejsou zahrnute.

+3/0
1.12.2015 9:59

R92o67m28a71n 35J76e94s18c78h76k32e 9848705447435

Já trošku pamatuji. Zlato není dobré a klesá. Nic neroste do nebe.

0/0
1.12.2015 19:13

J35i77ř63í 90H86a33v39á19č64e93k 1163850123

A ten kdo zůstane ve třetim netransformovaném pilíři bude mít nadále nárok na výsluhovou penzi?

0/0
30.11.2015 18:24

J59a87k50u94b 70Ř72í59h26a 4795109342851

Pravděpdoobně máte na mysli právě transformované fondy. To jsou ty, co se uzavíraly před 1.12.2012 a fungují podle tehdejších pravidel. Nové se nazývají účastnické. Nové úpravy se netýkají výsluhových penzí. Tudíž kdo výsluhovou penzi sjednanou má, ten ji dostane, kdo ne, ne.

0/0
30.11.2015 19:16

R82o81m27a57n 10J53e46s77c33h65k79e 9128425667535

Výhodné je to pro starší, kteří mají blízko k penězům a kteří je mohou otočit. Pro mladé, co Kraďousek zrušil vysluhovou penzi je to špatné. Ono šetřit 50 let bez možnosti si na peníze šáhnout je nesmysl.

+6/−3
30.11.2015 18:17

V83i12k34y65r 49B73o45h29u38m81i61l 21S20t27r63a34n53s76k18y 9157158806199

a navíc, viz výše můj příspěvek, inflace, která není v ČR adekvátně kryta růstem reálných mezd-což je ostatně celý "zázrak" našeho hospodářství, že leží na dlouhodobém podfinancování mezd.

+1/0
1.12.2015 8:24

P21e56t37r 62S46v78o84b17o37d27a 7882561914

Nejak nechapu tu posledni vetu.

To jako ze dnem odchodu do duchodu zacnu treba rekonstrukci ? :D Naopak prvni leta duchodu budou podle me celkem v pohode protoze nejspis budu jeste nejake penize na beznem ucte z poslednich par vyplat.

Naopak bych pri zvoleni vyplaty na 10 let se obaval co bude 10 let po odchodu do duchodu. :O

0/0
30.11.2015 15:15

B24e60n 59P50a62v53k45a 1957873427291

Co bychom dělali bez pravidelných blbých keců kuků z Partners.:-P

+9/−2
30.11.2015 11:02

R24o97s22t13i92s37l61a71v 74C90a76h37a 8865371650432

a kdo Vas nuti to cist? Staci se podivat na autora a muzete to preskocit, ne? Tedy pokud nemate neco relevantniho k tematu.

+3/0
30.11.2015 11:07

B30e54n 43P32a63v35k49a 1737923357551

Však jsem to taky nečetl a vzal to rovnou do diskuse. Jsem totiž pozér.

+2/−1
30.11.2015 13:34
Foto

E61v69a 84P30á77n37e23k 8630339757914

Ja jsem z tech fondu a strategii a penzijnich transformovanych a doplnkovych penzijnich pojisteni uz ponekud zmatena. A jeste vic z toho nasledneho komplikovaneho vyberu nasporenych prostredku za podminek splatek ve 3 vlnach nebo v deseti letech a zdanenymi vynosy a vynosy z vynosu a vynosu z danovach ulev a ja nevim ceho jeste. Mam dost.

+9/0
30.11.2015 10:57

P78e74t55r 24S65v24o85b72o32d84a 7282321894

Hele je to celkem jednoduche a da se to shrnout asi takhle.

(Hloupi) lidi chteji jistoty a zaroven zisky. To ale nejde zaruzcit zaroven. Ale stat chce tuhle (hloupe) volice nejak uspokojit tak jim da odpoved ve forme dotovaneho investovani.

Aby splnil podminku jistot tak to nastavil tak aby neslo vlastne investovat nikam jinam nez do statnich dluhopisu. (jistota to sice neni ale kdyz krachne stat bude to statu stejne jedno ;) )

Aby splnil podminku zisku (alespon na oko pro hloupe lidi) tak k tomu nejakou malou dotaci. cca 300,- za prvni tisicovku a odpusteni 15% dani z druhe tisicovky. V horizontu 30 let je to nula nula prd (ani ne 1%) ale (hloupi) lide jsou schopni v tom videt nekdy i 30% "zhodnoceni".

To byl v kostce treti pilir jeste par let zpetne.

Potom ale nekteri lide zacali rikat ze to je prokukt na @$!#$ protoze v horizontu 30 let to nema zadne zhodnoceni. A tak stat musel umoznit (tentokrat realne) zhodnoceni. A tak vznikla moznost menit strategie na vyvazeny a dynamicky fond.

Jako investicni produkt je to porad produkt na @$!#$. Ale muzete ted mit za cenu nejakeho rizika uz i nejaky realny zisk.

A ty blbosti jako ze k prvni tisicovce jsou cca 300 ze statniho a k dalsi jedne nebo dvoum sleva na dani to radsi ani nereste pokud nemate do duchodu mene nez 10 let. Protoze na delsi dobu nez 10 let je to uplne zanedbatelne.

+2/0
30.11.2015 15:27
Foto

E62v65a 78P92á74n33e29k 8760479757904

Tak jo.

0/0
30.11.2015 15:49

R86a53d22e49k 23H32o13l88e51c50e78k 3876170968201

Líbí se mi ten příklad s tím, kolik zaplatí lidé fondu ročně. 8 % výnos, to myslíte vážně? Realita dnešních dnů je spíše výnos sotva 1 %, fond si vezme 1 % z peněz a k tomu 15% z toho 1 % výnosu, takže hodnota vašeho majetku bude každoročně pěkně klesat.

+5/0
30.11.2015 9:45

R62o10s70t50i36s38l79a32v 64C98a43h48a 8395141980532

dalsi, co nepochopil. Kdyz si vezme fond 1% za spravu, tak pri zhodnoceni 1% to znamena, ze nedojde k zadnemu zhodnoceni klientovych penez. Takze tech 15% si vezme z nuly. Takze k zadnemu poklesu v tomto pripade nedojde.

+1/−2
30.11.2015 9:48

R13a83d68e70k 52H74o72l50e28c94e76k 3806200748571

Toho bych se nebál. To bude fungovat stejně jako u stavebního spoření. Poplatky si strhávají měsíčně, výnosy připisují ročně.

+2/0
30.11.2015 10:02

R80o81s21t33i57s35l20a46v 21C64a88h23a 8155731920982

Ceho byste se nebal? Tech 15% z vynostu se pocita na zaklade rocni vykonosti fondu.

+1/0
30.11.2015 10:04

R89a96d47e94k 29H46o53l45e88c59e51k 3556590578681

Možná by stačilo dát odkaz na ten zákon, kde je napsáno, že do výnosu jsou započítány poplatky.

0/0
30.11.2015 10:14

R57o16s27t60i36s16l55a72v 43C65a71h13a 8805391680972

Pocita se to ze zhodnoceni penez klienta, ne ze zhodnoceni aktiv. A protoze z penez klienta se plati poplatek za spravu, tak se tim to zhodnoceni penez klienta pochopitelne snizuje.

Zakon mate zde https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2011-427

nebo ho umi najit google.

+2/−1
30.11.2015 10:27

O57n29d14ř78e42j 24N54o21v37á46k 9317724159799

Nic takového se v tom zákoně nepíše. Nemluvě o tom, že lze velmi dobře kouzlit se splatností apod. ...

0/0
30.11.2015 12:17

R60o88s52t17i81s94l53a46v 85C52a27h63a 8805331250642

splatnosti ceho?

+1/0
30.11.2015 12:44

R24o76s90t12i32s50l79a24v 53C12a94h89a 8245151420502

Jaktoze to tam neni? Je tam napsano:

"úplatou za zhodnocení majetku v účastnických fondech."

a vzhledem k tomu, ze z toho majetku odchazi poplatek za spravu, tak logicky se poplatek za zhodnoceni pocita ze zhodnoceni aktiv snizene o ten poplatek za spravu.

+1/0
30.11.2015 12:46

T92o82m76á29š 95B97u43d24í60n 8702758862258

která je již ponížena o správcovský poplatek...Takže 15% z 0 je...

+1/0
30.11.2015 10:14

O61n90d39ř55e23j 69N40o70v81á38k 9797734979149

Nic takového se v tom zákoně nepíše ...

0/0
30.11.2015 12:17

R86o15s39t41i52s12l34a79v 14C13a28h66a 8795611390402

ale pise

+1/0
30.11.2015 12:46

J56a63r63o62s61l71a49v 76K54a73d71l67e63c 5121129312901

Každopádně to spoření tak jak je nastaveno nesplňuje účel ke kterému by mělo být určeno - tedy právě ke dlouhodobému spoření a přizajištění ke stáří. V podstatě Vám mizí před očima a může díky jeho nezajištění zmizet úplně.

+4/0
30.11.2015 8:50

J20a38k84u29b 27Ř73í62h44a 4575879212871

jestli narážíte na garanci nezáporného výnosu, tak v době garance mizely peníze stoprocentně. Výnos ani náhodou nepokrýval inflaci. Byly i roky, kdy u některých penzijek byl výnos 0. Byly roky, kdy dokonce výnos byl záporný a jen díky této podmínce je musely společnosti dodotovat. Tak jak je to teď, není garance žádná, potenciál výnosu je ale mnohonásobně vyšší, a dlouhodobé statistiky říkají, že je to mnohem výnosnější pro klienty. Kdo nechce, nikdy to neuvidí, kdo chce, ten si to nechá vysvětlit, pochopí a využije toho. Víc k tomu netřeba říkat. Koho to zajímá, ať se podívá na historii nejstarších otevřených podílových fondů. A uvidí, že na delších horizontech se historicky dají vydělat slušné peníze. Poprosím mínuskáře, poněvadž jich bude dost, aby mne napsali s čím přesně nesouhlasí. Pak se dá diskutovat.

+1/0
30.11.2015 9:51

R43o17s10t39i35s73l25a21v 45C42a47h38a 8845661790442

Nemyslim si, ze byl v historii zaporny vynos, krome fondu, ktere zacnaly, jako byl napriklad pred par lety fond Aegon.

Nezapomente, ze fondy investovaly do dluhopisu, ktere samy od sebe zarucovaly pomerne slusne vynosy (az donedavna).

Mam pocit, ze kdyz jsem to pocital, tak vynosy velke casti fondu pokryvaly inflaci.

+2/0
30.11.2015 9:54

J69a77k11u81b 36Ř55í50h76a 4205229812111

Máte pravdu, že průměrný výnos za celou skoro 20 letou historii penzijních fondů je cca 0,5% nad inflací. průměrná inlface cca 4%. Když ale vezmem 15% zdanění, tak jsme právě na úrovni inlface.V posledních asi 5 letech je plánovaná inflace kolem 2-2,5%. Reálná je nižší, cca 1,8%. Tedy reálná, tedy i s lokomotivami a soustruhy. Jak lidé rádi připomínají. průměrné zhodnocení na penzijních fondech bylo cca 1,5%.

Mluvím tady o dvou obdobích - posledních 5 let a cca 20 let. Těch 20 let ale nerad beru jako bernou minci, protože do toho padá i dost turbulentní období s 10% inlfací, 10% výnosy na dluhopisech apod. Přičemž západní svět je spíš tam, kde jsme dnes. Inlface v řádech jednotek procent, A s tím souvisí i ostatní čísla. Proto raději mluvím o období posledních 5-10 let.

+3/0
30.11.2015 10:16

R29o15s73t59i60s42l46a73v 42C41a88h85a 8905841580722

1) zdaneni 15% je pouze v pripade, ze si penize nechate vyplatit jednorazove. A protoze by to melo byt prilepseni k penzi, tak stat podporuje vyplaceni penze tim, ze pokud si ji vezmete, je dano 0%!

2) Do inflace se lokomotivy a soustruhy nepocitaji. Zkuste se podivat na spotrebitelsky kos (www.czso.cz). Tyto veci se do inflace pocitaji tak maximalne neprimo - CD koupi lokomotivy a zdrazi jizdne - jizdne ve spotrebnim kosi je.

+1/0
30.11.2015 10:24

J10a98k61u47b 39Ř91í66h56a 4155839422911

1) To je pravda, že 15% zdanění je pouze v případě jednorázového výběru. Osobně tento typ výběru ale podporuju. Poněvadž při výběru po dobu 10 let se peníze již jen znehodnocují a nijak neinvestují. Při výběru a zainvetsování, může část peněz ještě něco vydělat. Za dobu 10 let by i na termínovaném vkladu vydělala těch 15% zpátky (velmi zjednodušuju). S částí peněz se dá ještě chvíli hrát v nějakých dynamičtějších nástrojích. A zároveň má člověk možnost udělat jakoukoli větší platbu - poslední auto na důchod, velká dovolená na oslavu důchodu, rekonstrukce bydlení apod. Ale to už je dost individuální.

2) Se spotřebitelským košem máte pravdu. Přiznávám, že tady jsem se stal obětí urban legend kolující mezi lidmi již mnoho let. Lokomotivy, ani průmyslové stroje jsem tam opravdu nenašel. To ale nijak zásadně nemění smysl mého příspěvku. I přesto je totiž většina transformovaných fondů dlouhodobě pod inflací.

+1/0
30.11.2015 11:46

O40n89d26ř53e72j 95N16o70v81á86k 9947484929479

Na druhou stranu se tam počítají třebas snubní prsteny, potraviny mají váhu jen nějakých 17 % apod. ... takže ten spotřebitelský koš je stejně o ničem ... - alespoň to tak bylo před pár lety ...

+1/0
30.11.2015 12:19

J12a79k90u19b 95Ř77í81h50a 4765579742521

Zrovna ty potraviny 17% nejsou úplně mimo. Singl člověk, kolik může dát na potraviny? 2-3 000? Kolik na bydlení? Záleží na lokalitě, v Praze pod 10 000 půjde jen těžko. Doprava, energie, telefon..... ta šestina z měsíčních výdajů na jídlo není zcela mimo. Ale chápu, že u někoho to bude čtvrtina (rodiny), u někoho osmina (singl). Ono se nedá zavděčit všem.

0/0
30.11.2015 12:32





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.