- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jste účastník dopravní nehody, ve správním řízení viník nebyl zjištěn (na vině zmatkující semafory) a kolik dostanete od pojišťovny? Kdo hádá 50% ten se trefil :-)... jsem zvědav, zda to bude muset jít k soudu nebo se pojišťovna "pochlapí"...
No tak pokud je vina na straně špatného semaforu, tak odpovědnost za škodu by mohla být někde u provozovatele toho semaforu. Alespoň selským rozumem mi to tak vyplývá.
Vidím, že pomalu, ale jistě se situace zlepšuje a z Absurdistánu se stává alespoň Hurvínkov. K zařazení se do zbytku civilizovaného světa by to ještě chtělo dotáhnout věci jako je kompenzace za sníženou hodnotu vozidla opravou (i když je oprava perfektní a s originálními díly) a pro mně nepochopitelným odečtem ceny totálky z konečné náhrady a s následným absurdním požadavkem pojišťoven, aby si majitel ten šrot řešil sám (nevím, jestli to ještě platí). Jo a ještě mě napadají jakési nesmyslné doplatky hodnoty vozidla leasinkovým či úvěrovým společnostem při jeho krádeži či totálce...atd.
jasně že šrot si řešíte sám, ale bacha najdou se i tady chytráci, co si nechají cenu totálky ponížit o jakési vytěžitelné náhradní díly, které stejně nikdo nekoupí,a pak se na ekolikvidaci diví, že jim to neúplné auto nechtějí vzít
Většinou si chudina platíjen zxákladní pojištění, pár desítek dolarů měsíčně. To je pojištění kde vám pojišťovna hradí jen škody na jiných vozidlech a majetkové škody ostatních, jako poškzené sloupy, ...
Pojištěnec s takovou lacinou pojistkou nedostane žádnou náhradu.
Ano, víme o tom, u nás se tomu říká povinné ručení a jak název říká, je to povinné pro každého. A je to i zmíněno v článku :-)
Mám stejně jako drtivá většina Američanů "Full Coverage" pojištění.
To znamená že platí všechno mě, opraví mi auto do původního stavu. Dohady s pojišťovnou neexistují, cena opravy mě nezajímá a vůz jde k autorizovanému servisu pro tuto značku. Neplatím nic, pokud jsem vník platím "spoluúčast" jakou jsem si sjednal. Tady asi 500 (dolarů) což je nic
Holt oprava často trvá v karosárně a lakovně třeba i dva týdny. Peníze neberu, potřebuju spolehlivé auto a ne prachy.
Bourané auto ale promptně vyměním za nové nejeté. To je zásada. Ojeté pofiderní šuplíky jsou pro chudinu. Autobazar je řešení.
Součást pojištění je i na veřejném či soukromém majetku. a zdravotní asi do 100,000 USD.
"...peníze neberu...šuplíky jsou pro chudinu..." Ty musíš být ten floridský Vávra, co se nedávno chlubil, jak na rozdíl od chudých čecháčků (článek o šetřílcích tepla co si nově připlatí) ty máš na svém baráku tisíce světel a cenu elektřiny neřešíš
"pokud mají servisní knížku a dosud byly používány díly nové, proplatíme je. Pokud ne, hradíme opravu díly levnějšími."
To je vtip? Velmi svérázný postup pojišťovny. Je každého věc, jestli má servisní knížku a do jakého servisu jezdí. Pokud byl při nehodě zničen originální náhradní díl, například kapota a blatník, tak je pojišťovně úplné lejno po tom, jestli tam má dotyčný třeba výfuk z Polska a servisuje ve stodole, prostě mu musí zaplatit uvedení auta minimálně do původního stavu, jaký byl před poškozením. Není žádný důvod použít neoriginální díly nižší kvality, s výjimkou toho, že měněný díl už prokazatelně byl neoriginální.
A praktikují to i na škody na zdraví?
"Přišel jste při nehodě o nohy? No jo, milý pane, ale já tady vidím, že vy jste před nehodou nechodil na pravidelné prohlídky k lékaři. A ony už ty vaše nohy taky něco pamatovaly, že? Kdo ví, v jakém stavu vlastně byly?Tak to dostanete jen polovic."