Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyzkoušeli jsme e-shopy v Německu a v Česku. Výsledné skóre 3:1

Nakupování v e-shopech je stále oblíbenější. Kdo má ale lepší servis? Češi, nebo sousední Němci? A jsou nějaké rozdíly v reklamacích a vrácení peněz? Redaktoři Černých ovcí vyzkoušeli nákupy v e-shopech v Česku a v Německu. V pomyslném souboji vyhrálo Německo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I78v75a79n 42P89r80o68c43h16á29z13k94a 3871864765295

Měli vybrat německý e-shop s doručením do ČR a odběrem starého spotřebiče zdama (třeba kamna) ... a vidělo by se :-)

0/0
24.12.2015 12:53

M88a97r79t30i47n 63V88o47j98á26č66e69k 9773557661566

zajímali by mě ty e-shopy které neumí si nechat zaplatit na dobírku

0/0
17.12.2015 19:41

M88a60r48t97i48n 42V96o90j32á88č95e67k 9373277181566

pardon nesmysl nečetl jsem pozorně

0/0
17.12.2015 19:42

M64a93r16t35i82n 74V44o24j86á42č43e73k 9243987641596

nečtu pozorně ,pardon

0/0
17.12.2015 19:43

P62e56t15r 36O48t77r80u56b10a 6886968582675

Add doručení zboží. Neexistuje v Německu a Rakousku nějaká služba, nechat si zboží poslat poštou na pobočku jejich pošty u hranic, dostat mailem oznámení a pak si to tam vyzvednout? Nebo něco tomuto podobné? Nejedná se mně jen o zboží z eshopu, ale například i od jiného člověka. Netušíte někdo?

0/0
12.12.2015 9:24

T31o19m81a18s 19N15o83v48o40t73n23y 1251334216155

Mailboxde z Německa. Z rakouska nevím, z jiných zemí se možná něco chystá přes Zásilkovnu, ale tam nevím zda to nebude jen pro firmy.

0/0
12.12.2015 14:23

M98i33c75h33a33l 45H15r80u21b80o17š 4850227592345

Mozno by to slo tak, ako si dava posielat kamarat zo Slovenska baliky z Ceska. Byva nedaleko hranic a tak uvadza ako svoju adresu postu, ktoru ma najblizsie na ceskej strane. Az to ma objednane, tak za par dni si zavola na postu, pripadne mu pride email od odosielatela, ze kedy bol balicek odoslany a on si tych par kilometrov na cesku postu skoci... ;-)

0/0
14.12.2015 14:02

F92e77l84i56x 64M33e60d64e14k 3923802212314

Děkuji za článek.

0/0
12.12.2015 1:42

T81o91m20a24s 65N74o56v75o22t72n34y 1311264386695

Porovnávat součet poštovných, to musel vymyslet blázen. Stejně tak to, že "v česku nelze platit po rozbalení" - to ale není až tak problém eshopů, ale dopravců, prostě to nikdo nenabízí a z mnoha důvodů. Jinak jsou samozřejmě eshopy, které to umí nabídnout, na svých pobočkách. Už vidím, jak před přetíženými řidiči pošty nebo  kurýrů budu půl hodiny rozbalovat zásilku a přemýšlet, co s tím, co si vezmu co ne.... jinak celý ten test nemá žádnou vypovídací hodnotu, protože by musel porovnávat doručení z Německa do ČR a pak by to samozřejmě dopadlo úplně jinak. Že si něco objedná nějaká bába v Německu je mi celkem k ničemu.

+7/−7
12.12.2015 1:31

L37u11k28á71š 87K15a79ň45o39k 9768569816471

to je blbost.. existuje služba kupnajisto.cz a ta to přesně řeší.. objednám, vyzkouším, vrátím nebo zaplatím.. jako v německu.. jen je jaksi hloupé, že redakce testuje a přitom neví, co se u nás nabízí..... ?

+2/0
13.12.2015 21:34

M67a70r40t52i34n 82H97o28d69í92k 2295465138577

Jako srovnání zaostalého trhu v ČR s flexibilním, dobře fungujícím trhem internetového obchodu v Německu to svou vypovídající hodnotu má. A hlavně čeští zákazníci vidí, že to fungovat může, když se chce a tak to budou alespoň po obchodnících požadovat a třeba se to zase někam v ČR posune.

+2/0
13.12.2015 22:43

R79a14d60i35m 47S94i89m37u13n74e18k 2320250116564

po netu jsem si v čr koupil spoustu věcí a vždy vše fungovalo perfektně

+2/0
11.12.2015 23:57

M79a47r19t92i18n 18K51o42l80á96ř 1435394519665

Autorka článku je zcela mimo, bud záměrně lže, anebo si nezjistila žádné informace....náklady spojené s vrácením zboží ve 14-ti denní lhůte hradí zákazník

+2/−1
11.12.2015 21:55

M18a97r34t84i56n 10H41o78d50í18k 2865575408677

Ano, tak praví zákon. To ale nic neříká o tom, že pokud obchodník chce mít kšeft, nabídne zákazníkovi tuto službu zdarma. Co jste dále ještě v článku nepochopil?

0/0
13.12.2015 22:46

A64l43e11š 66K95r71a88l54o20v52e93c 4495381708783

K dispozici mu musí být vzorový formulář... na tom jste byla kde? A tu lhůtu 14 dnů pro vrácení peněz jste vzala kde? V tom zákoně tyto dvě věci nejsou uvedeny, vycházíte možná z doporučení obchodních inspekcí, příp. z aktuálního chování eshopů, které se snaží předcházet problémům s věčnými stěžovateli a zkoušeči a vraceči, jako jste vy. A usnadnit si tak zbytečnou práci s ustanoveními, které jsou tu proto, aby chránili lidi před nedostatkem vlastního rozumu.

+1/−4
11.12.2015 21:18

M37a14r64t48i70n 93K75o83l46á67ř 1115244119955

taky jsem nevěřil vlastním očím....snůška polopravd a mystifikací co je dáno zákonem a co ne...

0/0
11.12.2015 21:59
Foto

E10v16a 60H77r82a76d47e94c75k43á 8783774625873

Chtělo by to trochu nastudovat zákon, než ze sebe tady dělat "neinformovaného" : § 1820 Občanského zákonu, odst. 1, písm. f - pokud lze využít práva na odstoupení od smlouvy, sdělí podnikatel v dostatečném přestihu podmínky, lhůtu a postupy pro uplatnění tohoto práva, jakož i formulář pro odstoupení od smlouvy  § 1832 Občanského zákoníku: Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dopravu.... ;-)

+3/−1
11.12.2015 22:36

T80o89m17a70s 69N10o22v13o31t18n68y 1731884596635

Je tam slovo Formulář, nic víc. Z toho nevyplývá žádná povinnost mít vzorové formuláře už v zásilce. Formulář může být i prázdný papír s nápisem "odstoupení od smlouvy" a ať si to vracející zákazník vypíše sám. Náklady na dopravu pouze směrem k zákazníkovi, od zákazníka není povinnost je proplácet. 14 dní na vracení peněz? Jen blázen bude posílat peníze zpět, než má fyzicky zboží zpět a opět se jedná o lhůtu odeslání peněz ne předání / připsání zákazníkovi. I když u převodu jde jen o jeden den, tak např. u poštovních poukázek to může trvat klidně týden, než to pošta doručí.

0/−5
12.12.2015 1:38
Foto

E98v93a 57H87r57a20d46e43c71k54á 8923414425383

Trochu křečovitá konstrukce, na úřadech máte také formuláře jen s nadpisem a zbytek si tam doškrábnete sám, že jo... ;-D A vaše další argumenty - nic takového jsem také neřekla.Ale spíš by jste si měl příslušné paragrafy Občanského zákoníku nastudovat, je to tam jasně napsané.

+2/−1
12.12.2015 9:12

T31o69m92a40s 87N12o55v60o39t54n10y 1821954836515

Čili žádná povinnost přikládat předtištěné formuláře s etiketami na zaslání neexistuje. Takže nevím proč je na to v testu kladem důraz. Když už si někdo chce vrátit zboží, je to jeho problém a když umí objednat zboží na eshopu, tak předpokládám že si na tom samém místě buď najde formulář, obchodní podmínky nebo umí napsat email "odstupuji od smlouvy bla bla". Vy pošlete ty peníze zpět aniž byste měla zboží od zákazníka? To je docela odvaha v ČR.

+1/0
12.12.2015 14:26

M18a19r87t86i41n 76H48o30d88í14k 2775435568447

Důraz je tam, protože je to vstřícnost vůči zákazníkovi a zjednodušuje to celý proces a hlavně to zajišťuje, že to bude vše správně hned na první pokus. Což jsou všechno předpoklady toho, že se zákazník vrátí. V Německu to už pochopili...

+1/0
13.12.2015 22:49

M26a75r68t79i74n 10K48o75l42á11ř 1565174479645

takže vlastně stačí to mít uvedeno v obchodních podmínkách, že? nemusí se to přikládat....

+1/0
13.12.2015 22:00
Foto

E13v86a 74H23r62a90d63e44c15k53á 8113614825483

A jinak, těmi náklady na dopravu se myslí ta původní doprava od prodejce k zákazníkovi.

0/0
12.12.2015 9:14

T13o35m19a67s 98N26o23v77o41t13n31y 1821134416765

Což z toho jasně nevyplývá...

0/0
12.12.2015 14:27

P85e40t33r 38Č82e27r12v39e63n80ý 3646791802695

To z toho naprosto jasně vyplývá - pokud je někde napsáno "vrátí" tak je snad naprosto evidentní, že vrátit můžu pouze obnos, který jsem přijal.

0/0
13.12.2015 13:38

M24a78r22i27a98n 72N16o90v87á18k 8314518342545

Nevím ve kterých českých shopech ty české ovce nakupovaly, ale já jsem s přístupem k zákazníkovi v místních shopech spokojený. S tou dopravou si ty české skopové hlavy dělají srandu. Jak může eshop ovlivnit cenu dopravy například místního molochu České pošty. S tím by snad měly české ovce zajít za soudruhem Chovancem.

+2/−3
11.12.2015 19:31

T70o90m78a87s 32N67o29v23o76t32n98y 1301114946555

Cenu stáhneš maximálně na smlouvu a musíš mít minimální počet zásilek za měsíc, pak se dá dostat níž než je ceník, stejné je to u všech dopravců. To je stejné, jako když ty ovce vykřikují, že čína má poštu zdarma, ale už si nezjistí proč. A taky co je mi platná pošta zdarma, když pak stejně platím odbavení zásilky na slavné poště 120 (kromě cetek za pár dolarů).

0/−2
12.12.2015 1:40

L86u43k45á41š 17K26a33ň18o65k 9148689696931

třeba tím, že vybere jiného dopravce a část ceny dopravy platí z marže? :-)

0/0
13.12.2015 21:36

A51l25e17š 41J92a56v67ů71r12e76k 2572229500110

jak by to asi u nas dopadlo:

"V Německu mohou v řadě internetových obchodů zákazníci zaplatit až po převzetí a rozbalení zásilky".

+1/0
11.12.2015 16:29

F11r89a28n77t71i20š45e11k 73N85o19v27á38k 6471825236821

Klid, ono to tam také není, že by to posílali jen tak. Od zákazníka mají jméno, adresu, kreditku atd. A v Německu funguje právo trochu víc než v ČR. Konkrétně mám na mysli, že stojí na straně toho komu je dluženo, aby dostal své peníze. Plus je to limitované (na jejich poměry) nevelkou částkou, když nejde o prověřeného zákazníka.

0/0
11.12.2015 23:09

P63e96t34r 70T61a25r66a37s53i37d82i83s 3658864288

Stejné skóre jako srovnání mezd. Hledal bych problém spíše tam :-).

+1/0
11.12.2015 15:59

J65i25ř31í 28Z46á35h95o58r58a 5503505312329

S neplacením poštovného při reklamaci mám zkušenosti i z UK a Itálie.

0/−1
11.12.2015 12:16

M74a28r30t88i87n 93K93o25l26á39ř 1495734609495

paní ale nepsala o reklamaci ale o vrácení zboží bez udání důvodu, to jsou dvě rozdílné věci

+2/−1
11.12.2015 21:56

J27i82ř62í 26Z18á97h89o60r22a 5253635752569

lol. Oprava, s neplacením poštovného při vrácení zboží bez udání důvodu mám zkušenosti i z UK a Itálie.

0/0
13.12.2015 16:59

M66a48r74t30i21n 92V44á62v35r16a 2920953719

Sem se úplně hodí reklama na www.mailboxde.cz

Získáte tam zdarma vlastní adresu v německu, takže snadno obejdete omezení, kdy německý eshop dodává zdarma po DE, ale neposílá do zahraničí. Oni to převezou přes hranici a pošlou poštou za českou cenu.

Geniální služba, která se mi už párkrát hodilaR^

0/0
11.12.2015 12:00

T91o13m49a84s 81N53o85v85o78t75n95y 1341414326415

Ovšem letos poměrně dost zdražili, bohužel. Nicméně na tohle, kdy se nezasílá do ČR, je to dobrá služba. Tam kde se zasílá, už to často vychází nastejno nebo líp si to nechat poslat přímo než přes mailboxde

0/0
12.12.2015 1:42

Z24d15e15n34ě22k 46A37. 76U50r19b38a80n 7267860900762

Já skončil s eshopama, co nemaj jinou možnost než poštu, jak b*bec jsem čekal doma na balík a i jsem přistihl doručovatelku, že dávala papír do schránky později než přišel mail, že mě nezastihli... Nemůžu si pomoci, ale jak to má v názvu českýáé, tak mám odstup...

+5/0
11.12.2015 11:41

T68o30m46a15s 85N21o36v43o20t89n70y 1861714786955

Lepší jít pro balík na poštu než jet přes hodinu na depo kurýra... když mi udá 4 hodinové okno, kdy (možná) přijede, tak je mi to celkem k ničemu, nebudu kvůli němu čekat půl dne na jednom místě. To už je lepší pošta, ta aspoň jezdí plus mínus ve stejný čas.

0/0
12.12.2015 1:43

O78n69d12ř48e29j 11P67l82í34v64a 9360985751523

já to mám přesně naopak - pokud nedoručujou českou poštou, jdu jinam - pokud mně pošta nezastihne doma, uloží na nejbližší pobočku , na rozdíl od jiných balíkových firem, kdy je depo od nás vzdálené klidně 100km, nemusím kvůli tomu sedět celej den doma. Pokud vim, že nebudu doma, necham si to doručit rovnou na poštu a to klidně i do jinýho města, kde vim, že třeba týden budu...

0/0
14.12.2015 9:50
Foto

M72i69c97h86a97l 36S13m94í27t54k13a 8774704243326

Tak pochybuji o tom, že u nás nějaký dopravce (pokud to není přepravní společnost přímo eshopu) poskytuje službu rozbalení zásilky a převzetí jen nějaké části a zaplalacení jen nějaké části. To je nějaká blbost... Snad dopravce přepraví zásilku buď vpořádku a nebo poškozenou a řeší s dopravcem dopravu a s eshopem zboží. Dopravci přeci nemůže být nic do toho co kupujete, natož aby řešil nějaké věco co si ze zásilky ponecháte. To zas někdo napsal článek o lejně...

0/0
11.12.2015 11:33

R75a49d14i70m 22Z59e20h23e48r 3714740103461

Nikoli, kolego, takhle to někde fakt funguje. Několikrát jsem měl možnost to využít v Rakousku... A to nemluvím o USA (třeba CA, kde jsem byl, tam dokud si člověk nezkontroluje obsah balíku, tak prostě balík nepřevezme. Dnes to již nabízí spousta prodejců.

+2/0
11.12.2015 13:30

M21a50r59t21i60n 89H46o30d71í10k 2725525918827

Ano, tomu se říká civilizovaná společnost. U nás zatím vládne tak maximálně právní alibismus a hledání důvodů proč to či ono nejde, místo hledání způsobů, jak zákazníkovi vyjít vstříc. Ti samí pak většinou pláčou, že kšefty nejdou.

+2/−5
11.12.2015 13:53

A52l57e44š 50K39r53a60l58o24v32e37c 4625921628553

Jaký zákazník, takový obchodník. Jaký občan, taková vládnoucí elita.

+2/0
11.12.2015 21:22

T59o25m33a36s 65N82o75v94o90t27n79y 1761124136495

Jak si to představuješ v praxi při doručení u dopravců? Že kurýr místo 120 zásilek denně rozveze 10? A všechno bude stát stejně?

+1/0
12.12.2015 1:46

T40o28m30a75s 66N65o13v30o45t56n85y 1621364366825

A když nepočítám hadry / boty, jaký je důvod si objednat víc věcí a pak na místě přemýšlet, co si vezmu a co ne? Normální člověk snad ví, co chci chce koupit a podle toho se zařídí. Nebo vás nechá nějaký dopravce půl dne zkoušet třeba foťáky nebo notebooky než se rozhodnete? Asi těžko.

0/0
12.12.2015 1:45

P96e96t83r 73N22i84v49n25i35c98k76ý 3612534335587

Prostě musíš někdy vystrčit nos do zahrančí.

0/−1
11.12.2015 14:02

L75u57k55á74š 90K19a42ň27o94k 9898569946861

podívej se na kupnajisto.cz

ale ano, psali o lejně, protože sami nevědí, co se u nás dá a co ne

0/0
13.12.2015 21:39

I79v79a30n 49P67e17j30s82k92a37r 5905642891120

Příklad postupu českého e-shopu Lucerny. Zakoupeno zboží za cca 30 Kč. Jednalo se o tzv. bezbolestnou depilaci, což byly jemné smirkové papíry se samolepící vrstvou pro připevnění na plastovou podložku. Tato samolepící vrstva byla vyschlá a nefunkční a odlupovala se v cárech od smirkového  papíru, což jsem doložil fotografiemi. Prodejce požadoval zaslání zboží zpět, abych se prý neobohatil a odmítal proplatit jeho dopravu, která byla dražší než zboží.

0/0
11.12.2015 10:30

A93d75a88m 13S58ý96k85o79r38a 8169607449736

A co se Vám nezdá? Při reklamaci prostě musíte zboží vrátit a dopravu platíte, protože Vám to někdo dovezl. Když byste pro to jel osobně tramvají do krámu, tak budete chtít proplatit lístek?

+2/−2
11.12.2015 17:11

J63a78n87a 83B65o89u61l45o55v78á 7370936461121

Ano, tito jedinci by chtěli nejspíš proplatit i benzín a amortizaci vlastního auta, kdyby jeli něco reklamovat. Nechápu, proč se tomu tak diví, že musí zaplatit za dopravu, když něco vracejí.

+1/−1
11.12.2015 20:03



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.