Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyzkoušeli jsme e-shopy v Německu a v Česku. Výsledné skóre 3:1

Nakupování v e-shopech je stále oblíbenější. Kdo má ale lepší servis? Češi, nebo sousední Němci? A jsou nějaké rozdíly v reklamacích a vrácení peněz? Redaktoři Černých ovcí vyzkoušeli nákupy v e-shopech v Česku a v Německu. V pomyslném souboji vyhrálo Německo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I88v21a71n 26P70r67o87c85h90á32z50k91a 3521484955935

Měli vybrat německý e-shop s doručením do ČR a odběrem starého spotřebiče zdama (třeba kamna) ... a vidělo by se :-)

0/0
24.12.2015 12:53

M46a79r13t27i68n 10V86o35j52á66č67e13k 9533527851136

zajímali by mě ty e-shopy které neumí si nechat zaplatit na dobírku

0/0
17.12.2015 19:41

M98a19r26t18i43n 88V43o22j93á16č30e83k 9423357291916

pardon nesmysl nečetl jsem pozorně

0/0
17.12.2015 19:42

M50a47r73t58i85n 66V69o46j54á14č22e26k 9243127811906

nečtu pozorně ,pardon

0/0
17.12.2015 19:43

P22e33t83r 19O58t61r81u52b73a 6826438362735

Add doručení zboží. Neexistuje v Německu a Rakousku nějaká služba, nechat si zboží poslat poštou na pobočku jejich pošty u hranic, dostat mailem oznámení a pak si to tam vyzvednout? Nebo něco tomuto podobné? Nejedná se mně jen o zboží z eshopu, ale například i od jiného člověka. Netušíte někdo?

0/0
12.12.2015 9:24

T67o42m11a29s 93N53o67v85o25t66n54y 1151134906295

Mailboxde z Německa. Z rakouska nevím, z jiných zemí se možná něco chystá přes Zásilkovnu, ale tam nevím zda to nebude jen pro firmy.

0/0
12.12.2015 14:23

M86i61c31h80a82l 45H73r82u73b47o49š 4760647392325

Mozno by to slo tak, ako si dava posielat kamarat zo Slovenska baliky z Ceska. Byva nedaleko hranic a tak uvadza ako svoju adresu postu, ktoru ma najblizsie na ceskej strane. Az to ma objednane, tak za par dni si zavola na postu, pripadne mu pride email od odosielatela, ze kedy bol balicek odoslany a on si tych par kilometrov na cesku postu skoci... ;-)

0/0
14.12.2015 14:02

F22e98l36i44x 35M19e68d58e38k 7855254460177

Děkuji za článek.

0/0
12.12.2015 1:42

T29o91m88a71s 10N59o70v89o46t69n52y 1981304926345

Porovnávat součet poštovných, to musel vymyslet blázen. Stejně tak to, že "v česku nelze platit po rozbalení" - to ale není až tak problém eshopů, ale dopravců, prostě to nikdo nenabízí a z mnoha důvodů. Jinak jsou samozřejmě eshopy, které to umí nabídnout, na svých pobočkách. Už vidím, jak před přetíženými řidiči pošty nebo  kurýrů budu půl hodiny rozbalovat zásilku a přemýšlet, co s tím, co si vezmu co ne.... jinak celý ten test nemá žádnou vypovídací hodnotu, protože by musel porovnávat doručení z Německa do ČR a pak by to samozřejmě dopadlo úplně jinak. Že si něco objedná nějaká bába v Německu je mi celkem k ničemu.

+7/−7
12.12.2015 1:31

L63u63k31á55š 85K87a31ň28o94k 9448429906101

to je blbost.. existuje služba kupnajisto.cz a ta to přesně řeší.. objednám, vyzkouším, vrátím nebo zaplatím.. jako v německu.. jen je jaksi hloupé, že redakce testuje a přitom neví, co se u nás nabízí..... ?

+2/0
13.12.2015 21:34

M45a83r72t62i52n 84H20o73d86í77k 2855275698787

Jako srovnání zaostalého trhu v ČR s flexibilním, dobře fungujícím trhem internetového obchodu v Německu to svou vypovídající hodnotu má. A hlavně čeští zákazníci vidí, že to fungovat může, když se chce a tak to budou alespoň po obchodnících požadovat a třeba se to zase někam v ČR posune.

+2/0
13.12.2015 22:43

R22a78d43i20m 70S55i47m12u51n96e93k 2270220846594

po netu jsem si v čr koupil spoustu věcí a vždy vše fungovalo perfektně

+2/0
11.12.2015 23:57

M97a71r63t75i97n 37K92o83l42á34ř 1435244489455

Autorka článku je zcela mimo, bud záměrně lže, anebo si nezjistila žádné informace....náklady spojené s vrácením zboží ve 14-ti denní lhůte hradí zákazník

+2/−1
11.12.2015 21:55

M93a51r42t17i54n 20H57o49d96í39k 2485125518657

Ano, tak praví zákon. To ale nic neříká o tom, že pokud obchodník chce mít kšeft, nabídne zákazníkovi tuto službu zdarma. Co jste dále ještě v článku nepochopil?

0/0
13.12.2015 22:46

A60l77e92š 85K48r20a20l79o57v34e84c 4465861458293

K dispozici mu musí být vzorový formulář... na tom jste byla kde? A tu lhůtu 14 dnů pro vrácení peněz jste vzala kde? V tom zákoně tyto dvě věci nejsou uvedeny, vycházíte možná z doporučení obchodních inspekcí, příp. z aktuálního chování eshopů, které se snaží předcházet problémům s věčnými stěžovateli a zkoušeči a vraceči, jako jste vy. A usnadnit si tak zbytečnou práci s ustanoveními, které jsou tu proto, aby chránili lidi před nedostatkem vlastního rozumu.

+1/−4
11.12.2015 21:18

M71a34r61t94i69n 43K52o82l69á71ř 1865304589685

taky jsem nevěřil vlastním očím....snůška polopravd a mystifikací co je dáno zákonem a co ne...

0/0
11.12.2015 21:59
Foto

E21v20a 46H59r10a97d92e24c32k44á 8893214185143

Chtělo by to trochu nastudovat zákon, než ze sebe tady dělat "neinformovaného" : § 1820 Občanského zákonu, odst. 1, písm. f - pokud lze využít práva na odstoupení od smlouvy, sdělí podnikatel v dostatečném přestihu podmínky, lhůtu a postupy pro uplatnění tohoto práva, jakož i formulář pro odstoupení od smlouvy  § 1832 Občanského zákoníku: Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dopravu.... ;-)

+3/−1
11.12.2015 22:36

T55o71m35a48s 32N87o11v68o15t58n68y 1941874896715

Je tam slovo Formulář, nic víc. Z toho nevyplývá žádná povinnost mít vzorové formuláře už v zásilce. Formulář může být i prázdný papír s nápisem "odstoupení od smlouvy" a ať si to vracející zákazník vypíše sám. Náklady na dopravu pouze směrem k zákazníkovi, od zákazníka není povinnost je proplácet. 14 dní na vracení peněz? Jen blázen bude posílat peníze zpět, než má fyzicky zboží zpět a opět se jedná o lhůtu odeslání peněz ne předání / připsání zákazníkovi. I když u převodu jde jen o jeden den, tak např. u poštovních poukázek to může trvat klidně týden, než to pošta doručí.

0/−5
12.12.2015 1:38
Foto

E37v79a 98H10r42a97d34e86c53k72á 8223834815233

Trochu křečovitá konstrukce, na úřadech máte také formuláře jen s nadpisem a zbytek si tam doškrábnete sám, že jo... ;-D A vaše další argumenty - nic takového jsem také neřekla.Ale spíš by jste si měl příslušné paragrafy Občanského zákoníku nastudovat, je to tam jasně napsané.

+2/−1
12.12.2015 9:12

T52o90m24a71s 27N44o46v83o85t60n53y 1191524246585

Čili žádná povinnost přikládat předtištěné formuláře s etiketami na zaslání neexistuje. Takže nevím proč je na to v testu kladem důraz. Když už si někdo chce vrátit zboží, je to jeho problém a když umí objednat zboží na eshopu, tak předpokládám že si na tom samém místě buď najde formulář, obchodní podmínky nebo umí napsat email "odstupuji od smlouvy bla bla". Vy pošlete ty peníze zpět aniž byste měla zboží od zákazníka? To je docela odvaha v ČR.

+1/0
12.12.2015 14:26

M68a37r69t23i25n 32H11o90d85í31k 2605815598507

Důraz je tam, protože je to vstřícnost vůči zákazníkovi a zjednodušuje to celý proces a hlavně to zajišťuje, že to bude vše správně hned na první pokus. Což jsou všechno předpoklady toho, že se zákazník vrátí. V Německu to už pochopili...

+1/0
13.12.2015 22:49

M65a19r44t20i54n 43K41o34l58á13ř 1145204839695

takže vlastně stačí to mít uvedeno v obchodních podmínkách, že? nemusí se to přikládat....

+1/0
13.12.2015 22:00
Foto

E56v84a 83H38r95a26d39e56c89k82á 8893364305393

A jinak, těmi náklady na dopravu se myslí ta původní doprava od prodejce k zákazníkovi.

0/0
12.12.2015 9:14

T41o22m76a77s 36N48o74v15o19t77n27y 1651544646265

Což z toho jasně nevyplývá...

0/0
12.12.2015 14:27

P85e52t68r 46Č26e61r89v15e30n35ý 3686661752825

To z toho naprosto jasně vyplývá - pokud je někde napsáno "vrátí" tak je snad naprosto evidentní, že vrátit můžu pouze obnos, který jsem přijal.

0/0
13.12.2015 13:38

M24a79r23i31a64n 55N31o64v38á15k 8734918382295

Nevím ve kterých českých shopech ty české ovce nakupovaly, ale já jsem s přístupem k zákazníkovi v místních shopech spokojený. S tou dopravou si ty české skopové hlavy dělají srandu. Jak může eshop ovlivnit cenu dopravy například místního molochu České pošty. S tím by snad měly české ovce zajít za soudruhem Chovancem.

+2/−3
11.12.2015 19:31

T39o73m78a39s 85N87o53v65o38t46n25y 1181164526195

Cenu stáhneš maximálně na smlouvu a musíš mít minimální počet zásilek za měsíc, pak se dá dostat níž než je ceník, stejné je to u všech dopravců. To je stejné, jako když ty ovce vykřikují, že čína má poštu zdarma, ale už si nezjistí proč. A taky co je mi platná pošta zdarma, když pak stejně platím odbavení zásilky na slavné poště 120 (kromě cetek za pár dolarů).

0/−2
12.12.2015 1:40

L12u53k34á94š 91K87a22ň71o43k 9898369216221

třeba tím, že vybere jiného dopravce a část ceny dopravy platí z marže? :-)

0/0
13.12.2015 21:36

A60l39e26š 86J87a20v74ů44r46e25k 2112469460970

jak by to asi u nas dopadlo:

"V Německu mohou v řadě internetových obchodů zákazníci zaplatit až po převzetí a rozbalení zásilky".

+1/0
11.12.2015 16:29

F71r17a77n55t53i77š39e43k 22N84o78v65á85k 6491465676271

Klid, ono to tam také není, že by to posílali jen tak. Od zákazníka mají jméno, adresu, kreditku atd. A v Německu funguje právo trochu víc než v ČR. Konkrétně mám na mysli, že stojí na straně toho komu je dluženo, aby dostal své peníze. Plus je to limitované (na jejich poměry) nevelkou částkou, když nejde o prověřeného zákazníka.

0/0
11.12.2015 23:09

P35e57t36r 77T50a35r50a73s68i36d18i64s 3178364328

Stejné skóre jako srovnání mezd. Hledal bych problém spíše tam :-).

+1/0
11.12.2015 15:59

J83i20ř66í 27Z65á59h92o97r37a 5803735402479

S neplacením poštovného při reklamaci mám zkušenosti i z UK a Itálie.

0/−1
11.12.2015 12:16

M50a52r57t18i87n 88K32o95l20á57ř 1965474509465

paní ale nepsala o reklamaci ale o vrácení zboží bez udání důvodu, to jsou dvě rozdílné věci

+2/−1
11.12.2015 21:56

J88i69ř13í 20Z37á74h22o48r29a 5883535682889

lol. Oprava, s neplacením poštovného při vrácení zboží bez udání důvodu mám zkušenosti i z UK a Itálie.

0/0
13.12.2015 16:59

M53a83r94t40i98n 82V91á64v80r47a 2850673959

Sem se úplně hodí reklama na www.mailboxde.cz

Získáte tam zdarma vlastní adresu v německu, takže snadno obejdete omezení, kdy německý eshop dodává zdarma po DE, ale neposílá do zahraničí. Oni to převezou přes hranici a pošlou poštou za českou cenu.

Geniální služba, která se mi už párkrát hodilaR^

0/0
11.12.2015 12:00

T78o35m46a68s 29N38o94v56o82t70n62y 1681344216585

Ovšem letos poměrně dost zdražili, bohužel. Nicméně na tohle, kdy se nezasílá do ČR, je to dobrá služba. Tam kde se zasílá, už to často vychází nastejno nebo líp si to nechat poslat přímo než přes mailboxde

0/0
12.12.2015 1:42

Z96d83e67n64ě13k 92A91. 95U37r64b42a66n 7127600300732

Já skončil s eshopama, co nemaj jinou možnost než poštu, jak b*bec jsem čekal doma na balík a i jsem přistihl doručovatelku, že dávala papír do schránky později než přišel mail, že mě nezastihli... Nemůžu si pomoci, ale jak to má v názvu českýáé, tak mám odstup...

+5/0
11.12.2015 11:41

T34o84m90a15s 91N19o33v42o70t97n36y 1841584836805

Lepší jít pro balík na poštu než jet přes hodinu na depo kurýra... když mi udá 4 hodinové okno, kdy (možná) přijede, tak je mi to celkem k ničemu, nebudu kvůli němu čekat půl dne na jednom místě. To už je lepší pošta, ta aspoň jezdí plus mínus ve stejný čas.

0/0
12.12.2015 1:43

O12n98d34ř10e76j 54P93l71í67v23a 9920785651683

já to mám přesně naopak - pokud nedoručujou českou poštou, jdu jinam - pokud mně pošta nezastihne doma, uloží na nejbližší pobočku , na rozdíl od jiných balíkových firem, kdy je depo od nás vzdálené klidně 100km, nemusím kvůli tomu sedět celej den doma. Pokud vim, že nebudu doma, necham si to doručit rovnou na poštu a to klidně i do jinýho města, kde vim, že třeba týden budu...

0/0
14.12.2015 9:50
Foto

M18i30c31h97a78l 56S75m25í86t26k36a 8854414783546

Tak pochybuji o tom, že u nás nějaký dopravce (pokud to není přepravní společnost přímo eshopu) poskytuje službu rozbalení zásilky a převzetí jen nějaké části a zaplalacení jen nějaké části. To je nějaká blbost... Snad dopravce přepraví zásilku buď vpořádku a nebo poškozenou a řeší s dopravcem dopravu a s eshopem zboží. Dopravci přeci nemůže být nic do toho co kupujete, natož aby řešil nějaké věco co si ze zásilky ponecháte. To zas někdo napsal článek o lejně...

0/0
11.12.2015 11:33

R19a20d92i38m 40Z41e89h57e66r 3574150203901

Nikoli, kolego, takhle to někde fakt funguje. Několikrát jsem měl možnost to využít v Rakousku... A to nemluvím o USA (třeba CA, kde jsem byl, tam dokud si člověk nezkontroluje obsah balíku, tak prostě balík nepřevezme. Dnes to již nabízí spousta prodejců.

+2/0
11.12.2015 13:30

M22a49r33t11i12n 20H71o28d78í18k 2435955648757

Ano, tomu se říká civilizovaná společnost. U nás zatím vládne tak maximálně právní alibismus a hledání důvodů proč to či ono nejde, místo hledání způsobů, jak zákazníkovi vyjít vstříc. Ti samí pak většinou pláčou, že kšefty nejdou.

+2/−5
11.12.2015 13:53

A23l91e31š 32K45r82a77l39o82v60e87c 4175111598253

Jaký zákazník, takový obchodník. Jaký občan, taková vládnoucí elita.

+2/0
11.12.2015 21:22

T21o16m65a17s 52N23o83v15o63t66n61y 1701204226545

Jak si to představuješ v praxi při doručení u dopravců? Že kurýr místo 120 zásilek denně rozveze 10? A všechno bude stát stejně?

+1/0
12.12.2015 1:46

T26o25m47a20s 67N22o82v79o75t37n40y 1331414316505

A když nepočítám hadry / boty, jaký je důvod si objednat víc věcí a pak na místě přemýšlet, co si vezmu a co ne? Normální člověk snad ví, co chci chce koupit a podle toho se zařídí. Nebo vás nechá nějaký dopravce půl dne zkoušet třeba foťáky nebo notebooky než se rozhodnete? Asi těžko.

0/0
12.12.2015 1:45

P86e97t65r 61N70i65v29n22i59c22k55ý 3392604215327

Prostě musíš někdy vystrčit nos do zahrančí.

0/−1
11.12.2015 14:02

L38u60k24á44š 50K30a94ň28o79k 9498839756421

podívej se na kupnajisto.cz

ale ano, psali o lejně, protože sami nevědí, co se u nás dá a co ne

0/0
13.12.2015 21:39

I75v31a72n 96P16e96j14s90k14a89r 5105942141680

Příklad postupu českého e-shopu Lucerny. Zakoupeno zboží za cca 30 Kč. Jednalo se o tzv. bezbolestnou depilaci, což byly jemné smirkové papíry se samolepící vrstvou pro připevnění na plastovou podložku. Tato samolepící vrstva byla vyschlá a nefunkční a odlupovala se v cárech od smirkového  papíru, což jsem doložil fotografiemi. Prodejce požadoval zaslání zboží zpět, abych se prý neobohatil a odmítal proplatit jeho dopravu, která byla dražší než zboží.

0/0
11.12.2015 10:30

A18d59a55m 88S53ý28k60o91r88a 8139457129706

A co se Vám nezdá? Při reklamaci prostě musíte zboží vrátit a dopravu platíte, protože Vám to někdo dovezl. Když byste pro to jel osobně tramvají do krámu, tak budete chtít proplatit lístek?

+2/−2
11.12.2015 17:11

J47a24n89a 29B94o43u56l24o52v24á 7510486551311

Ano, tito jedinci by chtěli nejspíš proplatit i benzín a amortizaci vlastního auta, kdyby jeli něco reklamovat. Nechápu, proč se tomu tak diví, že musí zaplatit za dopravu, když něco vracejí.

+1/−1
11.12.2015 20:03





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že půjčku můžete vyřídit kompletně on-line?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.