Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyzkoušeli jsme e-shopy v Německu a v Česku. Výsledné skóre 3:1

Nakupování v e-shopech je stále oblíbenější. Kdo má ale lepší servis? Češi, nebo sousední Němci? A jsou nějaké rozdíly v reklamacích a vrácení peněz? Redaktoři Černých ovcí vyzkoušeli nákupy v e-shopech v Česku a v Německu. V pomyslném souboji vyhrálo Německo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I50v36a83n 54P65r25o41c55h64á30z83k46a 3611624385275

Měli vybrat německý e-shop s doručením do ČR a odběrem starého spotřebiče zdama (třeba kamna) ... a vidělo by se :-)

0/0
24.12.2015 12:53

M34a70r66t33i89n 28V54o74j94á49č21e47k 9843537441876

zajímali by mě ty e-shopy které neumí si nechat zaplatit na dobírku

0/0
17.12.2015 19:41

M53a54r12t75i10n 62V86o60j76á88č43e85k 9863687441856

pardon nesmysl nečetl jsem pozorně

0/0
17.12.2015 19:42

M94a15r88t27i32n 80V19o59j25á13č93e69k 9203857941916

nečtu pozorně ,pardon

0/0
17.12.2015 19:43

P16e59t62r 26O71t82r15u55b11a 6836688862355

Add doručení zboží. Neexistuje v Německu a Rakousku nějaká služba, nechat si zboží poslat poštou na pobočku jejich pošty u hranic, dostat mailem oznámení a pak si to tam vyzvednout? Nebo něco tomuto podobné? Nejedná se mně jen o zboží z eshopu, ale například i od jiného člověka. Netušíte někdo?

0/0
12.12.2015 9:24

T15o35m92a81s 69N48o82v63o36t79n93y 1901134706565

Mailboxde z Německa. Z rakouska nevím, z jiných zemí se možná něco chystá přes Zásilkovnu, ale tam nevím zda to nebude jen pro firmy.

0/0
12.12.2015 14:23

M82i28c32h10a91l 76H37r35u91b85o21š 4220987432265

Mozno by to slo tak, ako si dava posielat kamarat zo Slovenska baliky z Ceska. Byva nedaleko hranic a tak uvadza ako svoju adresu postu, ktoru ma najblizsie na ceskej strane. Az to ma objednane, tak za par dni si zavola na postu, pripadne mu pride email od odosielatela, ze kedy bol balicek odoslany a on si tych par kilometrov na cesku postu skoci... ;-)

0/0
14.12.2015 14:02

F47e22l31i33x 20M77e11d87e50k 7465214380797

Děkuji za článek.

0/0
12.12.2015 1:42

T79o67m34a68s 21N57o72v81o61t67n93y 1581764986105

Porovnávat součet poštovných, to musel vymyslet blázen. Stejně tak to, že "v česku nelze platit po rozbalení" - to ale není až tak problém eshopů, ale dopravců, prostě to nikdo nenabízí a z mnoha důvodů. Jinak jsou samozřejmě eshopy, které to umí nabídnout, na svých pobočkách. Už vidím, jak před přetíženými řidiči pošty nebo  kurýrů budu půl hodiny rozbalovat zásilku a přemýšlet, co s tím, co si vezmu co ne.... jinak celý ten test nemá žádnou vypovídací hodnotu, protože by musel porovnávat doručení z Německa do ČR a pak by to samozřejmě dopadlo úplně jinak. Že si něco objedná nějaká bába v Německu je mi celkem k ničemu.

+7/−7
12.12.2015 1:31

L95u58k36á82š 30K20a42ň80o68k 9788609786811

to je blbost.. existuje služba kupnajisto.cz a ta to přesně řeší.. objednám, vyzkouším, vrátím nebo zaplatím.. jako v německu.. jen je jaksi hloupé, že redakce testuje a přitom neví, co se u nás nabízí..... ?

+2/0
13.12.2015 21:34

M40a81r62t79i47n 57H55o33d60í52k 2105515698437

Jako srovnání zaostalého trhu v ČR s flexibilním, dobře fungujícím trhem internetového obchodu v Německu to svou vypovídající hodnotu má. A hlavně čeští zákazníci vidí, že to fungovat může, když se chce a tak to budou alespoň po obchodnících požadovat a třeba se to zase někam v ČR posune.

+2/0
13.12.2015 22:43

R85a53d37i73m 42S77i10m90u91n20e37k 2170680476854

po netu jsem si v čr koupil spoustu věcí a vždy vše fungovalo perfektně

+2/0
11.12.2015 23:57

M65a88r60t77i89n 51K78o14l23á20ř 1295534759445

Autorka článku je zcela mimo, bud záměrně lže, anebo si nezjistila žádné informace....náklady spojené s vrácením zboží ve 14-ti denní lhůte hradí zákazník

+2/−1
11.12.2015 21:55

M15a36r41t59i75n 55H36o41d14í27k 2115805488897

Ano, tak praví zákon. To ale nic neříká o tom, že pokud obchodník chce mít kšeft, nabídne zákazníkovi tuto službu zdarma. Co jste dále ještě v článku nepochopil?

0/0
13.12.2015 22:46

A52l51e40š 87K18r46a94l62o48v72e79c 4905171498233

K dispozici mu musí být vzorový formulář... na tom jste byla kde? A tu lhůtu 14 dnů pro vrácení peněz jste vzala kde? V tom zákoně tyto dvě věci nejsou uvedeny, vycházíte možná z doporučení obchodních inspekcí, příp. z aktuálního chování eshopů, které se snaží předcházet problémům s věčnými stěžovateli a zkoušeči a vraceči, jako jste vy. A usnadnit si tak zbytečnou práci s ustanoveními, které jsou tu proto, aby chránili lidi před nedostatkem vlastního rozumu.

+1/−4
11.12.2015 21:18

M63a23r33t33i56n 85K83o94l56á91ř 1905584339835

taky jsem nevěřil vlastním očím....snůška polopravd a mystifikací co je dáno zákonem a co ne...

0/0
11.12.2015 21:59
Foto

E43v76a 19H13r87a61d70e79c41k45á 8383484515863

Chtělo by to trochu nastudovat zákon, než ze sebe tady dělat "neinformovaného" : § 1820 Občanského zákonu, odst. 1, písm. f - pokud lze využít práva na odstoupení od smlouvy, sdělí podnikatel v dostatečném přestihu podmínky, lhůtu a postupy pro uplatnění tohoto práva, jakož i formulář pro odstoupení od smlouvy  § 1832 Občanského zákoníku: Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dopravu.... ;-)

+3/−1
11.12.2015 22:36

T68o79m83a48s 86N28o50v14o77t56n90y 1141684566825

Je tam slovo Formulář, nic víc. Z toho nevyplývá žádná povinnost mít vzorové formuláře už v zásilce. Formulář může být i prázdný papír s nápisem "odstoupení od smlouvy" a ať si to vracející zákazník vypíše sám. Náklady na dopravu pouze směrem k zákazníkovi, od zákazníka není povinnost je proplácet. 14 dní na vracení peněz? Jen blázen bude posílat peníze zpět, než má fyzicky zboží zpět a opět se jedná o lhůtu odeslání peněz ne předání / připsání zákazníkovi. I když u převodu jde jen o jeden den, tak např. u poštovních poukázek to může trvat klidně týden, než to pošta doručí.

0/−5
12.12.2015 1:38
Foto

E94v26a 87H71r78a14d95e69c87k28á 8863514825803

Trochu křečovitá konstrukce, na úřadech máte také formuláře jen s nadpisem a zbytek si tam doškrábnete sám, že jo... ;-D A vaše další argumenty - nic takového jsem také neřekla.Ale spíš by jste si měl příslušné paragrafy Občanského zákoníku nastudovat, je to tam jasně napsané.

+2/−1
12.12.2015 9:12

T86o94m18a44s 95N36o76v18o51t71n15y 1431394986615

Čili žádná povinnost přikládat předtištěné formuláře s etiketami na zaslání neexistuje. Takže nevím proč je na to v testu kladem důraz. Když už si někdo chce vrátit zboží, je to jeho problém a když umí objednat zboží na eshopu, tak předpokládám že si na tom samém místě buď najde formulář, obchodní podmínky nebo umí napsat email "odstupuji od smlouvy bla bla". Vy pošlete ty peníze zpět aniž byste měla zboží od zákazníka? To je docela odvaha v ČR.

+1/0
12.12.2015 14:26

M21a83r92t24i96n 45H28o50d76í72k 2815725198957

Důraz je tam, protože je to vstřícnost vůči zákazníkovi a zjednodušuje to celý proces a hlavně to zajišťuje, že to bude vše správně hned na první pokus. Což jsou všechno předpoklady toho, že se zákazník vrátí. V Německu to už pochopili...

+1/0
13.12.2015 22:49

M30a10r75t67i32n 89K61o82l69á71ř 1295164869735

takže vlastně stačí to mít uvedeno v obchodních podmínkách, že? nemusí se to přikládat....

+1/0
13.12.2015 22:00
Foto

E25v65a 45H74r95a17d75e44c93k36á 8853454685533

A jinak, těmi náklady na dopravu se myslí ta původní doprava od prodejce k zákazníkovi.

0/0
12.12.2015 9:14

T41o70m23a62s 66N21o31v70o38t74n16y 1181104386245

Což z toho jasně nevyplývá...

0/0
12.12.2015 14:27

P30e94t89r 58Č54e34r20v37e17n75ý 3116291842165

To z toho naprosto jasně vyplývá - pokud je někde napsáno "vrátí" tak je snad naprosto evidentní, že vrátit můžu pouze obnos, který jsem přijal.

0/0
13.12.2015 13:38

M49a80r85i31a17n 51N97o57v66á48k 8744528542375

Nevím ve kterých českých shopech ty české ovce nakupovaly, ale já jsem s přístupem k zákazníkovi v místních shopech spokojený. S tou dopravou si ty české skopové hlavy dělají srandu. Jak může eshop ovlivnit cenu dopravy například místního molochu České pošty. S tím by snad měly české ovce zajít za soudruhem Chovancem.

+2/−3
11.12.2015 19:31

T69o67m87a17s 46N30o72v41o94t86n23y 1281304436165

Cenu stáhneš maximálně na smlouvu a musíš mít minimální počet zásilek za měsíc, pak se dá dostat níž než je ceník, stejné je to u všech dopravců. To je stejné, jako když ty ovce vykřikují, že čína má poštu zdarma, ale už si nezjistí proč. A taky co je mi platná pošta zdarma, když pak stejně platím odbavení zásilky na slavné poště 120 (kromě cetek za pár dolarů).

0/−2
12.12.2015 1:40

L85u64k90á46š 64K88a93ň29o86k 9918869256711

třeba tím, že vybere jiného dopravce a část ceny dopravy platí z marže? :-)

0/0
13.12.2015 21:36

A37l51e82š 11J79a82v66ů48r87e93k 2812649420180

jak by to asi u nas dopadlo:

"V Německu mohou v řadě internetových obchodů zákazníci zaplatit až po převzetí a rozbalení zásilky".

+1/0
11.12.2015 16:29

F84r98a17n88t30i63š51e79k 83N83o16v88á47k 6741475106241

Klid, ono to tam také není, že by to posílali jen tak. Od zákazníka mají jméno, adresu, kreditku atd. A v Německu funguje právo trochu víc než v ČR. Konkrétně mám na mysli, že stojí na straně toho komu je dluženo, aby dostal své peníze. Plus je to limitované (na jejich poměry) nevelkou částkou, když nejde o prověřeného zákazníka.

0/0
11.12.2015 23:09

P59e14t10r 13T53a13r22a47s47i75d66i97s 3698184808

Stejné skóre jako srovnání mezd. Hledal bych problém spíše tam :-).

+1/0
11.12.2015 15:59

J31i80ř18í 30Z79á13h65o61r30a 5573675982949

S neplacením poštovného při reklamaci mám zkušenosti i z UK a Itálie.

0/−1
11.12.2015 12:16

M90a44r91t10i87n 79K32o59l42á14ř 1415944949505

paní ale nepsala o reklamaci ale o vrácení zboží bez udání důvodu, to jsou dvě rozdílné věci

+2/−1
11.12.2015 21:56

J81i86ř84í 80Z23á74h34o66r66a 5663275302209

lol. Oprava, s neplacením poštovného při vrácení zboží bez udání důvodu mám zkušenosti i z UK a Itálie.

0/0
13.12.2015 16:59

M93a52r79t54i85n 14V26á56v13r83a 2650203899

Sem se úplně hodí reklama na www.mailboxde.cz

Získáte tam zdarma vlastní adresu v německu, takže snadno obejdete omezení, kdy německý eshop dodává zdarma po DE, ale neposílá do zahraničí. Oni to převezou přes hranici a pošlou poštou za českou cenu.

Geniální služba, která se mi už párkrát hodilaR^

0/0
11.12.2015 12:00

T85o30m88a75s 75N34o84v62o82t73n45y 1751534336705

Ovšem letos poměrně dost zdražili, bohužel. Nicméně na tohle, kdy se nezasílá do ČR, je to dobrá služba. Tam kde se zasílá, už to často vychází nastejno nebo líp si to nechat poslat přímo než přes mailboxde

0/0
12.12.2015 1:42

Z33d76e34n82ě67k 68A38. 17U61r59b55a90n 7777920780122

Já skončil s eshopama, co nemaj jinou možnost než poštu, jak b*bec jsem čekal doma na balík a i jsem přistihl doručovatelku, že dávala papír do schránky později než přišel mail, že mě nezastihli... Nemůžu si pomoci, ale jak to má v názvu českýáé, tak mám odstup...

+5/0
11.12.2015 11:41

T28o70m32a88s 13N77o89v89o92t44n57y 1201774446775

Lepší jít pro balík na poštu než jet přes hodinu na depo kurýra... když mi udá 4 hodinové okno, kdy (možná) přijede, tak je mi to celkem k ničemu, nebudu kvůli němu čekat půl dne na jednom místě. To už je lepší pošta, ta aspoň jezdí plus mínus ve stejný čas.

0/0
12.12.2015 1:43

O41n80d54ř33e35j 59P82l52í31v57a 9230365261303

já to mám přesně naopak - pokud nedoručujou českou poštou, jdu jinam - pokud mně pošta nezastihne doma, uloží na nejbližší pobočku , na rozdíl od jiných balíkových firem, kdy je depo od nás vzdálené klidně 100km, nemusím kvůli tomu sedět celej den doma. Pokud vim, že nebudu doma, necham si to doručit rovnou na poštu a to klidně i do jinýho města, kde vim, že třeba týden budu...

0/0
14.12.2015 9:50
Foto

M42i16c68h14a70l 26S15m31í44t66k54a 8864434893326

Tak pochybuji o tom, že u nás nějaký dopravce (pokud to není přepravní společnost přímo eshopu) poskytuje službu rozbalení zásilky a převzetí jen nějaké části a zaplalacení jen nějaké části. To je nějaká blbost... Snad dopravce přepraví zásilku buď vpořádku a nebo poškozenou a řeší s dopravcem dopravu a s eshopem zboží. Dopravci přeci nemůže být nic do toho co kupujete, natož aby řešil nějaké věco co si ze zásilky ponecháte. To zas někdo napsal článek o lejně...

0/0
11.12.2015 11:33

R28a39d27i80m 23Z20e33h69e53r 3524450283111

Nikoli, kolego, takhle to někde fakt funguje. Několikrát jsem měl možnost to využít v Rakousku... A to nemluvím o USA (třeba CA, kde jsem byl, tam dokud si člověk nezkontroluje obsah balíku, tak prostě balík nepřevezme. Dnes to již nabízí spousta prodejců.

+2/0
11.12.2015 13:30

M41a89r51t73i69n 59H38o87d15í16k 2275725208467

Ano, tomu se říká civilizovaná společnost. U nás zatím vládne tak maximálně právní alibismus a hledání důvodů proč to či ono nejde, místo hledání způsobů, jak zákazníkovi vyjít vstříc. Ti samí pak většinou pláčou, že kšefty nejdou.

+2/−5
11.12.2015 13:53

A87l77e47š 25K91r30a20l39o82v18e44c 4165321828983

Jaký zákazník, takový obchodník. Jaký občan, taková vládnoucí elita.

+2/0
11.12.2015 21:22

T59o28m80a86s 30N13o76v13o23t73n40y 1921324226325

Jak si to představuješ v praxi při doručení u dopravců? Že kurýr místo 120 zásilek denně rozveze 10? A všechno bude stát stejně?

+1/0
12.12.2015 1:46

T10o18m13a72s 45N90o15v37o52t97n89y 1111164426385

A když nepočítám hadry / boty, jaký je důvod si objednat víc věcí a pak na místě přemýšlet, co si vezmu a co ne? Normální člověk snad ví, co chci chce koupit a podle toho se zařídí. Nebo vás nechá nějaký dopravce půl dne zkoušet třeba foťáky nebo notebooky než se rozhodnete? Asi těžko.

0/0
12.12.2015 1:45

P62e36t55r 87N55i87v46n84i89c42k20ý 3732344505617

Prostě musíš někdy vystrčit nos do zahrančí.

0/−1
11.12.2015 14:02

L36u87k27á60š 18K36a13ň58o47k 9178549896381

podívej se na kupnajisto.cz

ale ano, psali o lejně, protože sami nevědí, co se u nás dá a co ne

0/0
13.12.2015 21:39

I88v39a11n 69P70e83j21s13k47a43r 5655432621320

Příklad postupu českého e-shopu Lucerny. Zakoupeno zboží za cca 30 Kč. Jednalo se o tzv. bezbolestnou depilaci, což byly jemné smirkové papíry se samolepící vrstvou pro připevnění na plastovou podložku. Tato samolepící vrstva byla vyschlá a nefunkční a odlupovala se v cárech od smirkového  papíru, což jsem doložil fotografiemi. Prodejce požadoval zaslání zboží zpět, abych se prý neobohatil a odmítal proplatit jeho dopravu, která byla dražší než zboží.

0/0
11.12.2015 10:30

A23d39a34m 27S79ý85k89o70r12a 8839547339116

A co se Vám nezdá? Při reklamaci prostě musíte zboží vrátit a dopravu platíte, protože Vám to někdo dovezl. Když byste pro to jel osobně tramvají do krámu, tak budete chtít proplatit lístek?

+2/−2
11.12.2015 17:11

J59a76n18a 80B10o97u17l95o59v41á 7500126501381

Ano, tito jedinci by chtěli nejspíš proplatit i benzín a amortizaci vlastního auta, kdyby jeli něco reklamovat. Nechápu, proč se tomu tak diví, že musí zaplatit za dopravu, když něco vracejí.

+1/−1
11.12.2015 20:03





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.