Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lze použít hypotéku ke spekulaci s byty? Ano a dá se na tom i vydělat

Představte si situaci, kdy si sjednáte hypotéku nikoli na pořízení vlastního bydlení, ale na nákup tří bytů, které budete pronajímat. Sami přitom budete bydlet v pronájmu. Možná vám výše nájmů z bytů nepokryje náklady na vaše bydlení, ale zaplatí vám hypotéku a ještě vám nějaké peníze zbudou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J23a35n 58Č37e86r89m79á88k 4779698115387

já vám s tím investováním do bytů nevím...Jistě není byt jako byt, ale v obecné rovině už bych do toho asi nešel... Vzhledem k demografickému vývoji, úbytku půdního fondu a vzhledem k nárustu rizikové populace (ať již domácí či odněkud z Afriky či Asie) těžko odhadnu, která lokalita bude bezpečná a bude o ni zájem... Myslím, že v nějaké přistěhovalecké čtvrti ty byty nijaké rejžo nebudou a mladí budou spíš hledat bezpečné lokality, což možná brzy budou oplocená místa s trvalou ochrankou...

0/0
17.12.2015 21:30

P39ř94e68m22y28s36l 56H98r85o15m84a48d16a 2564276538371

Tak to je novinka, že pronajímání velkého bytu či domu se nevyplatí. To už všichni investoři vědí dávno. Lidé si pronajímají jen malé startovací byty. Pronájem velkého je vždy se ztrátou. No a navíc s větším rizikem. Koupit však malý byt na hypotéku s tím, že mi to jeho pronájem vrátí ? Tak pokud budu pronajímat ideálně minimálně 10 měsíců v roce, nájemník bude pravidelně platit a nebude nic ničit, tak možná.;-€

0/0
16.12.2015 10:31

F22r94a54n76t72i58š24e52k 95N34o68v68á94k 6291955466751

Teoreticky se na tom dá vydělat. V praxi je obrovská pravděpodobnost velkého průšvihu. Šance, že hned na první pokus trefíte alespoň jednoho nájemníka který nebude platit (nebo kvartýr vybydlí a vykrade) je značně velká. A za 20 let, než splatíte hypotéku, se vám tam vystřídají řekněme minimálně tři nebo čtyři v každém bytě. Že by z deseti nájemníků bylo všech 10 pocitvých a slušných? Prakticky nemožné. A když vám někdo ten byt zdemoluje, se třemi hypotékami si nemůžete vzít další půjčku 300+ tisíc na rekonstrukci a zničený byt už nepronajmete, tak jste v.. Víte kde.

+4/0
15.12.2015 19:50

P89e71t35r 13S93v41o47b94o87d17a 7502191314

"MODELOVY PRIKLAD" je uplne super na papire, kde to vzdycky tak pekne "modelove" klapne.

V praxi je to super navod jak se dostat do exekuce. Za 30 let splaceni hypoteky se muze stat hodne opravdu HODNE veci. A muze se i stat ze dany region se stane nelukrativni a najednou misto +1.000,-/mesic odejdou podnajemnici a vy platite -20.000/mesic za hypo bytu ktere nemate jak vyuzit a kterym treba zrovna klesa hodnota. Najednou si tohohle faktu vsimne i banka a hypo vam zesplatni ... noo hodne stesti v takove situaci ;)

Neberte to spatne jako ze jsem proti investicim a riskovani. Osobne riskuji prakticky denne na burze a pokles kapitalu o cca 5% za "1 den" beru jako normalni soucast spekulativniho obchodovani a prirozeny nutny risk ktery vyvazuje moznost zisku 10% i vice za ten den.

Ale jako sorry uvazat si na krk 3 hypoteky se splatnosti na desitky let a kvuli cemu ? ... kvuli papirovemu zisku 4% rocne ?

Sorry tohle nepovazuju za rozumny risk ... to ne SILENSTVI.

+4/0
15.12.2015 10:56

M40i72c36h60a65e74l 55P61ř65i46b53y69l 1328122866

To platilo možná před deseti lety, ale dnes je to cesta do exekuce.

+3/0
15.12.2015 10:12
Foto

O40n89d85ř88e11j 39U65r54b27a33n 5274623162813

Zajímavej článek, možná! má i v něčem pravdu, ale když jsem přečetl slovo "Partners", tak to začalo strašně smrdět. Dal jsem jim šanci 3x, ale opravdu ne, díky.

A dotaz na idnes.cz: vzhledem k autorovi článku, neměl by se označit jako "reklama".

Děkuji Ondřej Urban

+5/0
14.12.2015 23:18

M83a50r73t42i73n 92V95á42v43r62a 2300903249

Jakmile se o nějaké investici všude píše, jako o "zaručeném návodu pro všechny", tak ruce pryč. A pokud už nainvestováno máte, je čas prodávat.R^

+2/0
14.12.2015 21:16

J34a35n 80N43o71v39á60k 9637972317607

Až tak bych se nebál - už jen pro idealistický modelový případ potřebujete hypotéku 4,5 milionu a tu už zdaleka ne každý dostane.

+1/0
14.12.2015 21:58

J17a91c73h27y18m 37K48a22v48a78n 1800949798365

4.5mil? Copak nejsou levnější byty?

0/0
14.12.2015 23:00

M57i18c89h97a56l 33H68o20r25á41k 6284459894556

4,5m na tři byty v Praze? Obávám se, že jsou jen dražší.

+5/0
15.12.2015 8:32

P33e55t27r 85S29v22o35b81o29d78a 7332161244

Jo tohle je celkem rozumne pravidlo ktere pouziva spousta uspesnych traderu.

... Jakmile se o necem jako o vyhodne investici pise uz i v normalnich novinach je nejvyssi cas se toho zbavit :D Par prikladu za vsechny Pred par lety se tu psalo jako o TUTOVCE o zlatu ... hmm podivejte se na ceny zlata tehdy a dnes. Pred par lety se tu psalo o stale se zdrazujici rope a spekulovalo se na tema ze ropa dochazi na cele planete a uz bude jen zdrazovat ... hmm podivejte se co se deje dnes.

Tech prikladu jsou mraky a maji opravdu jedno spolecne. Jakmile zacne poradny hype v masmediich je potreba si davat sakra pozor.

+3/0
15.12.2015 11:00

F18r51a44n52t39i11š17e23k 30N69o65v50á96k 6911965756421

A prodat (s obrovským ziskem) a potichu investovat do něčeho jiného.

0/0
15.12.2015 20:11

M97i71c47h91a87l 92S60e94m74r66á11d 3752886217739

Ehm, a co klausule většiny bank poskytujících hypotéky, že v daném bytě musíte bydlet?

Která realitka si tu zadala tohle PR na snadné splácení hypoték?

+7/−2
14.12.2015 19:50

J50a19n 59N68o79v87á88k 9447812417137

Nemusíte. Já si na hypotéku zrovna koupil dva byty a bydlet v nich opravdu nemusím, přičemž tuto podmínku si nekladla žádná z několika bank, u kterých jsem hypotéku zvažoval.

+2/0
14.12.2015 21:59

M84a61r44i31e 30V37a15ř85e79k61o67v31á 3307589824571

Tuto podmínku vám klade jen FÚ při odpisech z úroků

+5/0
15.12.2015 8:01

J63a44n 16N47o41v58á91k 9107872417377

Přesně tak, proto za hypotéku neručím těmi byty, ale nemovitostí, ve které bydlím.

0/0
15.12.2015 12:34

F95r53a19n37z 64W59r84b17k98a 4594536465726

Ehm, zajímavé je, že tytéž banky nedávno informovaly o až 15% hypoték poskytnutých na investici do nemovitostí (evidentně v souladu s jejich pravidly)...

+1/0
14.12.2015 23:01

K69a12m41i21l 81S86c39h20w95a40g34e98r 3753936705366

to si asi pletete se stavebkem, nebo přesněji s odpočtem úroků ze základu daně z příjmu FO. To máte pravdu, odečítáme si jenom úroky z bytu, kde bydlíme. Z bytů, které pronajímáme úroky neodečítáme, to by opravdu bylo nezákoné. Ale to je věc zákonů ČR s bankami samotnými to nemá nic společného...

+1/0
15.12.2015 0:06
Foto

E68v44a 43P87á10n19e42k 8690349137704

S temi velkými byty to pan Tůma strefil naprosto přesně - nevyplatí se. Hypotéku pouze a jen na investiční byty, nikoliv na vlastní bydlení, při započtení všech nákladů je nájemní byt v drtivé většině levnější :-(

+2/−3
14.12.2015 19:16

V44i50k83t97o20r 97N43á76r39o26ž79n28ý 3119122278

Já bych nikdy do nájmu nešel. Už i proto , protože mám něco svého. A pořád je lepší platit splátky hypotéky ve výši 10000 Kč/měsíc , než někde nájem za 10000 Kč.

Je to i o tom...co bude , až člověk půjde do penze ? Pokud bude mít svůj byt , lépe vyjde s penězi , než když jej mít nebude a bude po něm požadováno , aby platil nájem ve výši svého důchodu...touto cestou tedy ne !!

+2/0
14.12.2015 19:28
Foto

E98v22a 83P37á88n65e23k 8790399257194

Není to tak. Snad jedině pokud si vystačíte se skromnějším bydlením. Pokud má však člověk vyšší nároky, hypotéka a vše kolem ní vyjde bohužel mnohem dráž než nájem. Viz článek a pasáže o velkých bytech. Z mých zkušeností za celý život neprobydlím, neprobydlela jsem v nájmech to, co bych dala celkove za hypotéku.

+4/−1
14.12.2015 19:39

J57i71ř60í 68R70a86m77e25š 8936684220422

ozvete se v důchodu az budete mit důchod patnact tis treba a najem se vsim vsady deset tis. jak se zbytkem vyjdete.

u me hypo a vlastni bydleni.

v důchodu naklady jen elektrika vlastni studna takze ne najem treba deset ale jen elektrika litr a s tim zbytkem se da vyjit. kdo bude mit v důchodu vic volnych penez vy nebo ja.

je to priklad nebot muj duchod bude pri soucasnem trendu cca dvacetosm tis.

+2/0
14.12.2015 20:31
Foto

E24v11a 42P27á41n20e87k 8250419857814

Při zahájení důchodu si člověk může pořídit malý byt ze svých úspor a investic. Asi jste mě nepochopil, neříkám, že hypotéka je špatná, ale je špatná pouze tehdy, když se člověk zadluží kvuli svému vlastnímu bydlení. Jako investice na pronájem to úplně zlé není, i když má to také svá velká úskalí.

+5/−1
14.12.2015 20:44

J19o29s84e95f 23K15r31a70l 3537813104497

Jirka měl na mysli takového běžného člověka, který před důchodem peníze spíš prožere a propije, takže se nedá říct, že by měl nějaké úspory natož investice. V opačném případě takový důchodce není blbý a má patřičná materiální zajištění.

Jestli jít do hypo může být často iracionální, člověk by jinak do toho nešel, kbyby mu to nebylo "chytře" vysvětleno, třeba tímto trapným reklamním článkem. Já mám hypo protože, vím, že hypo splatím za 10 let, za tu dobu nebudu mít potřebu se stěhovat jinam a jistinu přeplatím jen o 23% za těch 10 let - což není vůbec špatný. Nemusím řešit kam investovat jinam, abych vydělal ty 3% ročně alternativou k hypotéce, ty bezpečné investice tolik zas nesypou a podílové fondy mají vysoký vstupní poplatek, a ještě je třeba jako v loterii vybrat ideálně to co bude sypat, takže o štěstí. :-)

+2/0
14.12.2015 23:53
Foto

E70v25a 69P54á92n49e84k 8170589857794

Teda vy Jirkovi dáváte :-)

To,co zmiňujete,je zas trošku něco jiného. Ja měla na myslí úmorné dlouhé několikrát refinancovane hypotéky.

0/−1
15.12.2015 7:50

J69a35r56o47s81l69a51v 98K77a71d89l50e49c 5851909642191

Tak hlavně aby měl potom na daně a provoz. Ono i zadlužení ho může připravit o vlastní bydlení, ale ne o nájem.

0/0
15.12.2015 9:45

J72a97c68h59y23m 61K70a11v70a64n 1940749558775

Nájmy nejsou nikterak drahý. I v Praze se dá celkem slušný 1+kk sehnat za 6.5t, 2+kk za 7t a 3+1 za 8t. Jinde to bude ještě lepší. Pomalu za energie, vodu a poplatky dáte víc než za nájem. Tyto platby musíte platit i s hypotékou. Strach z nájemního bydlení je spíš předsudek. V Německu je třeba dost běžný. Pokud skokově vzrostou sazby, není vyloučeno, že za byt na hypotéku zaplatíte více než kdybyste bydlel v nájmu a šetřil na nový byt. Dobrá strategie je si i pořídit menší byt a pokud je třeba více prostoru (rodina), tak si pronajmout větší a nájem platit z pronájmu toho menšího.

+1/−1
14.12.2015 22:59
Foto

E33v33a 49P24á69n66e66k 8480109127824

Je to tak. Z me zkušenosti 10k nájem a hypo na stejný byt i se všemi náklady jako daně a poplatky do fondu a pojištění cca 13k plus preplaceni hypotéky.

+1/0
15.12.2015 7:54

J32i76ř79í 73Z29á68h12a84d75a 5445600272296

Má zkušenost je přesně opačná. Jelikož bydlím v bytě, na který mám HÚ a zároveň jiný byt pronajímám mohu porovnávat. Platím HÚ za byt ve výši skoro jako platí mě můj podnájemník (čistý nájem vs splátka HÚ). Nicméně ja si splácením HÚ "šetřím". Po dejme tomu 15-20ti letech splatím HÚ a můj byt bude mít určitou hodnotu, kterou si mohu vybrat jeho prodejem, ale co podnájemník? Ten po x letech "splácení" - nájmu nemá nic. Ano přeplatím sice HÚ o úroky, ale i tak mám stále nějaký majetek. Souhlasím, že splátky u HÚ mohou růst, ale to i výše nájmu. Nájem bytu je výhodnější jen ve "svobodě" výběru kde a jak chci bydlet a možné rychlé změny.

+2/0
15.12.2015 8:26
Foto

E56v73a 84P46á20n15e55k 8340319927664

Neberu vám to, záleží případ od případu, já osobně dávám přednost požízení nemovitosti za vlastní prostředky bez hypo na 30 let.

+4/0
15.12.2015 9:37

R27o10s70t30i96s52l33a96v 66C76a89h83a 8905371510942

Tak ono zas tak moc lidi, co mohou kupovat za hotove, neni. A pokud budete bydlet v najmu a setrit/investovat, abyste si byt koupila v budoucnu, tak se muze stat, ze ceny porostou rychleji nez uspory. Pred 17 lety jsem koupil byt, ktery ma ted hodnotu 2.5-3 krat vetsi. To odpovida urokove sazbe 5.5%-6.6%, to uz je docela hodne.

A znovu opakuji, uz jsem to psal jinde - je vzdy potreba porovnat uroky na hypotece+dalsi naklady (dan, pojisteni...) proti najemeemu (+dalsi naklady, napr. na stehovani).

+2/0
15.12.2015 9:42
Foto

E92v88a 79P43á71n16e29k 8660959817304

Ano, opakuji, hypo k investicimu bytu, ano, nemam namitek, k vlastnímu bydlení - holé neštěstí, předražené bydlení a jak říkám, na najemném to za 50 let neprobydlím.

+1/−1
15.12.2015 9:47

R38o94s55t57i11s83l23a55v 29C96a81h87a 8335201630592

No vyvracet Vam to nebudu. Ale pravdu nemate, moje vlastni zkusenost je uplne opacna. V dome, kde jsem kupoval byt probehla klasicka privatizace mestskych bytu. Lide kupovali za hubicku (cca 10-15% trzni ceny, navic na splatky na 10 let). Ja pak kupoval za trzni cenu. Par lidi v privatizaci byt nekoupilo. A tem z regulovaneho najemneho narostlo najemne na tolik, ze ve finale zaplatili vice, nez lidi, co do privatizace sli. My byt splatili, splatka byla take nizsi, nez po par letech i to stale jeste ne uplne uvolnene najemne. Dnes jsou naklady na bydleni cca na 1/4 najemneho (krome tech nakladu, ktere plati jak najemnik, tak vlastnik - energie, voda, atd.) Ve finale byt stal (i s navysenim ve forme uroku) cca 1/2 jeho soucasne trzni ceny. Jinymi slovy, ciste zhodnoceni investice 100%. Takze ano, pokud umite zhodnotit vlastni penize napriklad rocne 10%, tak pak mate pravdu, pokud je umite zhodnotit jen 5%, pak mam pravdu ja.

+2/−1
15.12.2015 9:58
Foto

E52v66a 88P93á18n68e19k 8620449507594

Myslím, že jsme se ztratili v kontextu, já jsem mluvila o hypo na vlastní bydlení, za cenu tržní, a konkrétně jsem mluvila o velkých bytech za 4 a více milionu korun. Koupě městských bytu samozřejmě byla super výhodná (také mám zkušenost, byť zprostředkovanou).

+1/0
15.12.2015 10:04

R93o21s80t13i33s25l31a94v 11C21a28h87a 8105761800312

No neztratili, jen jsem do toho zamotal neco, co tam byt nemuselo. Kupoval jsem velky byt. Ale v te cenove relaci, co pisete, to uz je spise novy, ne? Starsi panelakove jsou porad mozne koupit pod 4.

+1/0
15.12.2015 10:28

R96o20m11a56n32a 18J55i75r10á17n86k21o69v84á 4917234608343

uklikla jsem se, patřilo plus, omlouvám se

0/0
15.12.2015 10:18

J28i44ř48í 93Z57á72h11a25d61a 5485330772876

Ano i tomuto bych dal přednost, ale toto řešení si může dovolit málokdo. Proto jsem i reagoval na vaše porovnávání, kdy bylo provnáváno bydlení za nájem a bydlení ve vlastním bytě na HÚ. O pořízení bytu za HÚ jako investici by byla diskuze delší.

0/0
15.12.2015 9:57

R26o37s46t22i51s42l92a36v 84C65a14h13a 8265371190342

To Vase porovnavani cele splatky hypoteky a najemneho je spatne. Kdyz uz, tak porovnavejte pouze uroky placene na hypotece a najemne. Splatkou jistiny totiz ziskavate jiz jakousi hodnotu. Navic je porad spise pravdepodobne, ze ceny nemovitosti z dlouhodobeho hlediska porostou (uz treba jen kvuli inflaci), takze se nemovitost zhodnoti sama o sobe.

Bydlet v najmu ma radu nevyhod - pokud mate smulu, tak se Vam muze stat, ze v konkrentnim byte relativne kratkou dobu. A stehovani s sebou nese radu dodatecnych nakladu.

+1/0
15.12.2015 9:09
Foto

E26v28a 15P37á75n57e46k 8820139627384

Chápu, a ano, máte v něčem pravdu, získávám tím svůj majetek. Nicméně já to vnímám tou optikou svobody a cashflow. No zkrátka, pořízení nemovitosti na hypo mě nezaujalo, pokud se tedy nejedná o byt k pronájmu, viz článek.

+1/0
15.12.2015 9:35

R55o17s56t16i52s32l28a70v 83C32a72h49a 8805661960432

Pokud jde o svobodu - nic Vam nebrani (po dohode s bankou) z vlastnickeho bydleni vytvorit byt na pronajem. Takze svobodu mate zachovanu. ;-)

+1/0
15.12.2015 10:02

J77i43n89d41r44i91c89h 45K30o28l49a22r 7670890625193

Vy jste uplne mimo s temi pocty ... pokud chcete porovnavat najem a hypo, tak nemuzete do porovnani davat celou splatku, ale jen tu cast, ktera je urokem. Castka, ktera je splatkou jistiny je neco jako sporeni - protoze na konci hypoteky mate ten byt s urcitou hodnotou, zatim co pri najmu po tech letech nemate nic. A kdyz uz si to spocitate takto, tak proste hypoteka vyjde jako levnejsi bydleni nez najem. Vy proste hloupe vidite jen to, co v tu chvili platite a nemyslite na to, jak na tom bude hypotekar a najemnik po te dobe, co hypoteka trva. (Mimochodem me osobne vychazi i cela splatka hypoteky ... vcetne splatky jistiny ... se spotrebou, fondem a pojistenim mene, nez jsem za mensi byt predtim platil najem - Praha)

0/0
16.12.2015 8:18
Foto

E88v13a 47P28á37n58e61k 8790979667344

Chybi vam kontext,uz jsem to psala jinde,že to vnimam optikou komfortu a cashflow a že dávám přednost pořízení bytu za své peníze. Nebo-li život je příliš krátký,než abych z něj 30 let morila byt,který tu hodnotu proste nemá.

0/0
16.12.2015 8:27

J12i53n77d34r69i77c24h 67K49o22l30a92r 7620260215853

Kontext mi nechybi, to vy kazdeho, kdo se vam tu snazi vysvetlit, ze porovnavate spatne castky, tak obvinite z toho, ze mu chybi kontext a zase si zopakujete tu svou. Pokud jde o cashflow - ja vydal pri najmu za bydleni vic, nez ted pri hypotece - v Praze ... a pokud jde o jistou svobodu se stehovat za praci a neupinat se na jedno misto, je velmi snadne byt pronajmout a tim splacet hypo a stehovat se klidne jinam klidne do toho najmu. Vas kontext, co jste tu psala, ze hypo na vlastni bydleni ne - hypo na investici ano ... a to jsme vam tu vyvratili. I na vlastni bydleni ma proste hypo smysl a neni to zadna koule na noze (pokud si nevezmete hypo, ze na splatku tak tak vydelate). Samozrejme si zijte jak vy potrebujete a jak to pro vas ma smysl, ale nesirte tu zbytecne bludy.

0/0
16.12.2015 8:38
Foto

E33v81a 15P12á92n68e62k 8600769297774

Aha,tak teď už nám tu ale vypravite svůj příběh,o kouli na noze se nezminuji - ačkoliv je to docela dobré přirovnání. Me komenty byly ke koupi velkého bytu k vlastnímu bydlení. Vyjadřuji svůj nazor stejně jako vy,takže není třeba,abyste panikaril,ten vas vám neberu. Záleží vždy na podmínkách,pokud někdo levou zadní splatí hypo za 5-10 let,je to zcela jiné téma,než ke kterému jsem se vyjadřovala já.

0/0
16.12.2015 9:52

J15i29n81d19r43i77c66h 87K91o51l93a78r 7430530325233

"Hypotéku pouze a jen na investiční byty, nikoliv na vlastní bydlení" .. to jsou vase slova, vas nazor ... "hypotéka a vše kolem ní vyjde bohužel mnohem dráž než nájem" ... a tohle jsou taky vase slova, ktera jednak neplati vzdy a druhak je to srovnani mimo (hypoteka a vse kolem ni nerovna se najem - po najmu vam nic nezbyde, po hypotece ano), coz vam tady bylo (a nejenom mnou) vysvetleno. Vic k tomu nemam co dodat. At se vam v najmu libi a preji hezky zbytek dne.

0/0
16.12.2015 10:47
Foto

E95v68a 20P83á12n26e71k 8370969917634

Ok

0/0
16.12.2015 11:14

J41a42r89o27s56l50a98v 18K48a66d12l86e24c 5951379292441

Kdyby to takto fungovalo, tak to dělají i hypoteční ústavy.;-D

+2/−1
14.12.2015 17:35

M39i13c70h57a70l 55R66e91j65z44e75k 5886567545211

No jo, ale hypotecnim ustavum nikdo hypoteku neda;-D

+2/0
14.12.2015 18:21

J50a24r35o54s12l33a46v 38K43a45d82l56e92c 5801949872731

Ale dá.;-D

0/0
15.12.2015 9:47

R96o37s96t93i30s15l69a86v 32C35a90h15a 8335281900222

hypotecni ustavy jsou banka, takze mohou klidne investovat vlastni prostredky....

0/0
15.12.2015 10:29





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že připojení na pult centrální ochrany objektu snižuje cenu pojištění domácnosti?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.