Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Penzijní spoření se od ledna 2016 změní, přináší podstatné novinky

Po třech letech se mění podmínky spoření ve třetím pilíři. Změny schválili zákonodárci spolu se zrušením druhého pilíře. Takzvané doplňkové penzijní spoření, které má aktuálně uzavřeno přes 330 tisíc lidí, bude atraktivnější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J75a27n 68N96o32v44á26k 4629669156380

Jedině strožok!

0/0
13.3.2016 17:42

J59a91n 13C58h38l10á78d49e95k 8694731558895

já tomu nerozumim.. mám druhej nebo ne? a co vlastně mám? tlve [>-] rulez...

+1/0
10.1.2016 21:43

J18o59s38e17f 17H94o68n34e85š 7101752800373

Já myslel,že výnosy z transf.penzijka nemohou jít pod nulu,ale poplatky budou drtit.Zdarma není zadarmo

+2/0
24.12.2015 12:14

P16e47t93r 55P81a17c14a30l53a13j 5619214960927

jj, transf. fondy nepokryjí ani inflaci. Tam budou peníze jen ležet...

0/0
29.12.2015 11:54

M94a76r12t71i78n 44S28a35d65í34l58e97k 1427890666271

II.pilíř byl od revoluce jedinný nástroj jak opravdu donutit občany spořit si na penzi a nebýt totálně závislý na státu. Z vlastní praxe vím, že 90% lidí není schopno si dlouhodobě odkládat peníze stranou a odolat předčasnému výběru peněz. Právě nemožnost předčasně vybrat prostředky dělala z II.pilíře zajímavou alternativu státnímu důchodu. ČSSD se měla soustředit na upgrade II.pilíře - např. povinné sjednání pro lidi do 35 let a navýšení obou částí příspěvku - nikoliv ho bezhlavě rušit. Člověk s příjmy pod 20.000 Kč hrubého dnes není většinou schopen dlouhodobě dávat stranou 500 Kč, díky II.pilíři by měl téměř milion kč na své stáří a pokud by se nedožil, dostali by to děti.

+3/−3
21.12.2015 6:56
Foto

J57a61n 28Č51e43r58m75á27k 4729818575837

jenže ČSSD jde více o hlasy veš volbách, než o nějaké zabezpečení lidí na penze!...:-(!!!!!! všechny socialistické strany na světě si programově pěstují chudinu a lidi neschopné se o sebe postarat, neboť právě ty stále masíruje, cpe jim nejrůznější dávky, ze všeho obviní pravici (podobně jako Arabové Izrael) a má stádo nadšených voličů,,,:-(!!!!!!

+5/−2
21.12.2015 8:52

P18a57v62e87l 40S26t19r43n30a63d 5823428637762

A komu o hlasy nejde???

+1/0
7.1.2016 4:44
Foto

J88a18n 43Č30e37r11m75á14k 4629528375557

to máte pravdu. Ovšem pokud jdou ty strany proti zájmům obyvatel, pak je asi něco špatně, nemyslíte?... Mimochodem, jak je možné při 4% růstu ekonomiky dělat mnohamiliardové dluhy?... To se to vyčítá Kalouskovi, ovšem Kalousek je udělal v době recese, kdy jsou dluhy pochopitelné, uvědomíme-li si všechny mandatorní výdaje, které musí platit stále, krize nekrize... A není to poprvé, kdy ČSSD projedla konjukturu...

+2/−1
7.1.2016 9:08

R38o11m59a74n 19J72e20s43c94h43k96e 9528925347455

Druhý pilíř byl špatný. Nebyl povinný, a bylo v něm málo peněz. To v 3. piliři mám 2 krát tolik peněz.

+2/−1
24.12.2015 7:18

P19e23t94r 68P93a62c19a87l51a23j 5429174810587

nebude to tím, že do III. pilíře si můžete dávat kolik chcete a do II. vám jde pouze 5% platu???

0/0
29.12.2015 11:56

R34o86m87a63n 44J90e62s32c67h54k14e 9958865937745

Když celý život platíte sociální a startujete v 50 letech s nulou, tak žádný zázrak nečekám. Třetí pilíř mám už 20 roků.

+1/0
29.12.2015 12:29
Foto

J45a77n 44Č75e39r93m49á57k 4689618455297

to máte pravdu... Ale i ten 3. pilíř (tehdejší penz. fondy) se rozjížděly pozvolna a začínaly s nulou...

+1/0
7.1.2016 9:03

R22o17m60a75n 64J37e83s69c55h19k88e 9588435827855

Znáte přísloví - Není možná si dát H - - - O do záložny a mít z něj tisíce.

Naštěstí 2.piliř už není.

+1/0
7.1.2016 18:08

P55e49t63r 96P75a24c23a15l45a97j 5409524630847

naprostý souhlas :-)

+1/0
29.12.2015 11:55

P39a28v11e98l 70N49o25v16á77k 4483678125331

Vážení, diskuze dokazuje hlubokou neznalost problematiky investování. Ale hlavně vůbec nemá cenu to tak řešit - důchod s rolí státu máte brát jako bonus navíc k vlastnímu zajištění na stáří. Pak vám budou blbosti, které vymysli socdem a podobní pomatenci, putna.

+3/−1
20.12.2015 21:35

V28á36c87l85a42v 56Š18u92b17r14t 9637683148987

Jediné, co je skutečně proklientské, je možnost výplaty v 60 letech. (Nedělám si však iluze, že tahle změna vydrží do té doby, než drtivá většina střádajících tohoto věku skutečně dosáhne.)

Všechna ostatní opatření mají za cíl pouze nakrmit penzijní fondy (potažmo finanční trhy) dodatečnou hotovostí, a to z větší části na úkor daňových poplatníků (státních financí).

Nejvtipněji působí asi ta pasáž, kde se vysvětluje, že je třeba zvýšit poplatky za správu, aby fondy dosáhly na úžasně výnosné akcie, kde se také platí poplatky, a které jsou proto ztrátové...jakože ty poplatky jsou vyšší, než ten skvělý výnos;-D?!

Anebo je to spíš tak, že se to zhodnocování moc nedaří a je třeba podojit střadatele, potažmo stát?

+1/−1
20.12.2015 18:12

R11o25s77t34i84s30l83a25v 89C86a58h71a 8425701490712

Poplatek u FIO na polske burze je 0.6%. Takze kdyz v jednom roce nakoupite a prodate se ziskem 10%, tak fond zaplati 1.2% a inkasuje 0.6% za spravu aktiv a 15% z tech 10% zisku, tedy celkem 0.6%+0.15*10%=0.6%+0.015%=0.615% to je docela malo, co? Takze operace nakup - prodej u jednoho titulu, aby to pro fond nebylo ztratove jde udelat tak maximalne jednou za dva roky. A pritom to prineslo docela slusne zhodnoceni klientovi, ze?

0/0
20.12.2015 20:00

V25á38c72l90a93v 78Š56u21b96r95t 9547903318237

Přiznám se, že těm vašim počtům vůbec nerozumím. Jaký je tam základ? Patnáct procent z deseti procent je 1,5%, takže by to vycházelo 2,1%.

+2/0
20.12.2015 20:59

R47o39s66t50i23s89l10a24v 82C80a48h13a 8455101360702

Mate pravdu, nejak jsem to prekombinoval:) a jsem za blbce.

+2/0
20.12.2015 21:18

J23i47ř53í 45Z88á35ř94e23c15k31ý 5674658364885

Jenomže obchodní poplatky jdou k tíži fondu. Správcovské poplatky jdou taky k tíži fondu a ve prospěch správcovské společnosti.

Takže Vaše výpočty jsou sice hezké, ale úplně mimo.

0/0
28.12.2015 21:40

R74o92s92t76i49s29l15a91v 56C58a70h10a 8555901510902

Pltete se, tyto poplatky za obchodovani nese penzijni spolecnost.

0/0
28.12.2015 21:48

R56o84m36a81n 17J47e85s34c21h43k52e 9448915327445

Chyba byla zrušit výsluhovou penzi pro mladé. Ono nemá smysl ani efekt spořit 42 let bez možnosti peníze vybrat,

0/0
24.12.2015 7:20

R56o63m35a35n 23J60e84s94c80h74k95e 9778705597255

Pro klienty by bylo lepší vrátit výsluhovou penzi. Jinak to nemá pro mladé vůbec smysl.

0/0
29.12.2015 7:13
Foto

J72a54n 41Č55e97r17m33á68k 4739188395847

Vážení, tento produkt tu není od toho, abyste měli se státní pomocí na nové auto... To si spořte jinak!... Ale spořit pár stovek dítěti na penzi je užitečné i kdyby třeba dítě potom pár let nespořilo vůbec, neboť čas a složené úročení dělají divy!... Tento krok je to nejužitečnější z toho všeho a děti jednou svým prozíravým rodičům budou pět ódy... I kdyby jim ukládali měsíčně třeba pouhé dvě či tři stovky a jednou ročně přidali tisícovku na Vánoce...!!

+3/0
20.12.2015 0:09

V24l42a75d98i84s74l18a27v 89B75u90r49y88š50e14k 1169342557604

ten kdo potřebuje státní podporu k tomu, aby si splnil životní sen v podobě nové kia pikanto, bude v důchodě chudák jak tak a jeho děti s velkou pravděpodobností taky, s tím nic neuděláme, prostě to tak je

+1/0
20.12.2015 15:47

V10á46c43l21a48v 45Š65u48b90r89t 9537563438387

Já myslím, že bychom s tím něco dělat měli, protože jinak bude brzo takových lidí 99 ze sta.

+1/0
20.12.2015 18:26

R12o82m73a57n 69J87e43s31c67h98k48e 9238315447795

Problém je všeobecná nedůvěra v banky a jejich nízké zhodnocení pro klienty. To je i důvod, proč lidé vybírají peníze keš z penzijních fondů.

Pokud bude důvěra, nechají tam peníze ležet.

V novém zákoně mne chybí více možností čerpat peníze. Od zdi ke zdi.

Buď vše keš, nebo měsíčně pár stovek. Nic mezi tím. Potřebuji operativně

10 %. NELZE. Co chcete po politicích, kteří mají 100 000 měsíčně.

0/−1
24.12.2015 7:34

R46o81m13a69n 59J12e17s80c31h37k62e 9298355277365

Stát je založen na spotřebě. Potřebují aby lidé utráceli, aby si lidé půjčovali.

Já který si půjčil před 10 lety na dodělání baráku jenom 50 000 Kč je nevytrhnu. Od té doby jsem v plusu.

0/0
30.12.2015 7:33

R46o28m57a21n 86J67e39s57c64h66k26e 9788775447725

Výchovná byla výsluhová penze po 15 letech. Tu Kraďousek zrušil.

Ono spořit 42 let bez možnosti peníze vybrat je nesmysl. Mladí potřebují mít vlastní střechu nad hlavou a mít rodinu a děti. A také mají šetřit na vzdělání.

Já i manželka přispějeme právě z penzijka nějakou korunu na bydlení pro děti.

Auto mám 19 roků staré. Bohužel stavebko pokazili - nízká státní podpora i nízké úročení.

0/−1
24.12.2015 7:28

P34e24t30r 67P53a18c49a86l83a36j 5949124520307

chápete, že je to spoření na důchod??? Odtud to pojmenování, proto tam stát přispívá. Není to příspěvek na auto ani pro děti ani pro chudé...

+2/0
29.12.2015 11:59

R16o68m17a13n 41J62e29s65c19h57k22e 9168335487125

Když jste tak chytrý, proč mohou na toto spořit důchodci a čerpat státní podporu.

Jak se mé děti mohou dopracovat k bydlení ? Tím že nebudou mít děti a budou šetřit ? Když stát nepomůže, musí si lidé pomáhat. Na bydlení jim rád peníze dám.

0/0
29.12.2015 12:27
Foto

V42í32t 39M45a57c12h 4488978673720

Člověk nemůže mít všechno a musí se rozhodnout pro určité priority - krásné bydlení nebo lepší duchod? A tak je to se vším.

+1/0
19.1.2016 9:49

R28o95m41a72n 84J90e65s85c37h57k97e 9188745457815

Pokud nevrátí výsluhovou penzi, tak to pro mladé nemá vůbec smysl. Máme děti 14 a 19 let. Prarodiče jim přispívají na narozeniny a vánoce a já jim to dávám na stavební spoření. Už tam mají slušný balík na vlastní bydlení. Ale mrtvit peníze na penzijko 42 let je nesmysl a šílenost.

0/0
29.12.2015 7:17
Foto

J53a68n 14Č72e54r46m83á11k 4849508135657

Na první pohled to tak vypadá, ovšem zamyslíte-li se jak funguje složené úročení, pak to dává smysl... Pokud máte 40 či 60 let, pak je to paráda!... Stačí pár stovek měsíčně a udělá to velké peníze... Ty dnešní děti mají oproti naší generaci obrovskou výhodu, pokud to jejich rodiče pochopí... Na druhou stranu samozřejmě nelze všechno dávat na penzi... Vlastní bydlení je rovněž důležité... Jen chci říci, že čas dělá divy... Investujete-li na 60 let, pak vám stačí investovat na stejný výsledek pouhý zlomek toho, co byste musel investovat, máte-li na to let 20...

+1/0
29.12.2015 10:01

R65o94m28a66n 69J49e40s23c65h86k91e 9348655567305

Také zvedly minimální úložku ze 100 na 300 Kč. Já si tím prošel. Z jedné výplaty 4 lidi a stavěli jsme barák. Tehdy jsme si platili pouze tu stovku. Dnes si platíme 1000 Kč a ještě zbyde na odpočet. Ale pro mladé rodiny a nezaměstnané je každá koruna poznat. Ta stovka byla výchovná.

Ono se rozhoduje, když máte měsíčně 100 000 Kč. Naše poslance vyházet. Jsou mimo realitu.

0/0
30.12.2015 7:39

P95a89v14e33l 56N92o63v14á42k 4443358225351

to, co se zavedlo, neni zadny zisk. zato je nenahraditelna ztrata to, co se zrusilo. ale at si volici socdem klidne pochcipaji v duchodu hlady, ja budu stejne vysmatej, akorat o neco malo min, nez kdyby druhy pilir nezanikl.

+1/−6
18.12.2015 18:41

J44o93s56e32f 81H35o98n90e18š 7891372680443

To,co se zrušilo bylo správné.Jak by se vám líbilo když po 30 letech spoření by vám řekli,že nic nemáme,nebo že něco dostanete,ale 100 proc to nebude.Pojistka proti tunelu tam nebyla

0/−4
19.12.2015 19:21

V32l25a65s76t78i17m97i26l 86H20a79l27a55š71t12a 8898841326444

Byla uplně stejná, jako je u třetího pilíře, hospodaří s nimi stejné společnoeti podle podobných pravidel. Důvod byl politický, že jste jim to zbaštili.

+3/0
19.12.2015 22:03

J36o14s78e70f 40H69o52n39e56š 7381872980753

Pravidla nejsou stejná.Já mám penzijko,kde mám garantováno min.0 výnosu.Mohu si prostředky přesunout nebo vybrat.Z druhého pilíře nic nevyberete a musíte doufat,že fond nikdo nevykrade

+1/0
20.12.2015 13:31

P63a22v70e47l 48N65o64v27á24k 4193568825751

Probudte se. Fondy, o kterých píšete, nemají s článkem nic společného. A blbejsi produkt, než ten váš, už nenajdete. To ví těch pár procent lidí, kteří mají v hlavě mozek a mají aspoň minimální představu o investičních instrumentech.

+1/−1
20.12.2015 21:18

R14o35m63a95n 11J33e67s92c41h39k53e 9538345167365

Znám více blbjejších produktů než penzijko. Například stavebko s 10 % státní podpory. Zde je podpora 23 % a já mohu kdykoliv vybrat. I odpočet 15 % není málo. Ono nic neroste do nebe. Ani zlato, to hodně kleslo. Vydělávat se dá na neznalosti druhých. Určitě plavete v penězách

a nepracujete.

0/0
29.12.2015 7:24
Foto

J76a50n 87Č98e21r14m62á43k 4119638505297

víte, ona jistota nuly je přinejlepším zase nula...

0/0
20.12.2015 22:05

J67i26ř22í 94Z31á86ř63e64c26k75ý 5594368634415

Ano, máte garantováno min. 0% výnosu, ale to neznamená, že ten fond nikdo nevykrade.

Proč byste měl z druhého pilíře něco vybírat, když si v něm spoříte na stáří ? .

Pan Halašta má pravdu - fondy hospodaří stejné společnosti, mnohdy stejní manažeři a podle mpodobných pravidel.

A když čirou náhodou dojde na tunelování, který fond je více ohrožen ? Ten, kde jsou desítky miliard, nebo ten, kde jsou stovky milionů ?

0/0
28.12.2015 21:48

J82o31s81e26f 92H23o58n37e50š 7721302570713

Mně se to stalo u SIS penězního typu a musel jsem jednat rychle.Když máte garanci nuly,tak máte lepší postavení v konkurzu než když nemáte garanci nuly-tam zpravidla odejdete s holým zadkem

0/0
29.12.2015 13:08

P70a51v91e61l 42N59o14v98á75k 4293448325651

Ad pojistka...není na trhu produkt, který by měl striktněji nastavená pravidla a detailnější dozor, než právě rušený pilíř. Vaše tvrzení dokládá nulovou znalost faktů, zato kecy, co jste slyšel někde v hospodě, si pamatujete skvěle. Gratuluji.

0/0
20.12.2015 21:30

J70o51s19e11f 89H60o44n78e31š 7401602830703

Nemáte ambice radit na ministerstvu financí?Tady moc neuspějete s vychvalováním invest.instrumentů

0/0
24.12.2015 12:12

D37a69v39i75d 48P73e72t25r 7910236340235

Nevím, ale 3000 Kč je pro mnoho lidí asi dost hodně (pokud ještě mají stavební spoření cca 1700/ měsíc a nějakou formu pojištění+ to samé budou mít pro děti (2)), tedy cca 10 000Kč na jednoho dospělého v úplné rodině).

Hlavní problém ovšem určitě není s lidmi, kteří si mohou dovolit spořit dva nebo tři tisíce (ti si naspoří i jinak), ale s lidmi, kteří mají mzdy kolem minimální mzdy. Pokud by to měl stát řešit, tak při zvýšení minimální mzdy by se také trochu zvýšily odvody na sociální pojištění (to by měli podporovat hlavně tzv. Husákovy děti, které s tím budou mít velký problém vzhledem k demografickému vývoji).

+3/0
18.12.2015 18:00

V27á76c59l41a16v 12Š47u93b36r52t 9177273488817

Ta hranice 3.000,- je samozřejmě strašně vysoká. V podstatě jde o přerozdělení od těch chudších k těm bohatším. Ten, kdo je schopen pravidelně měsíčně toto spořit, bude zvýhodněn a bude mu to zaplaceno z daní všech ostatních.

Jenže si musíte uvědomit, co je skutečným cílem těchto "reforem". Samozřejmě jím není, aby většina populace měla solidní důchod, ale aby penzijní fondy a finanční trhy měly trvalý přísun hotovosti na své investice. Nelze připustit, aby zdroje peněz vyschly a peněžní oběh se zastavil. Potom by totiž celý systém velmi rychle zkolaboval.

0/0
20.12.2015 18:20

R69o23s91t49i20s41l77a70v 31C43a69h10a 8795701580502

Zkuste se trochu zamyslet, kdo to tomu cloveku zaplati. Neni to tak, ze by mu to zaplatili ostatni - zaplati to on sam sobe. Protoze nebude muset zaplatit tolik dani, kolik by musel. To znamena, ze to jsou ve skutecnosti jeho dane!

+1/0
20.12.2015 20:02

V77á38c84l87a71v 82Š83u47b24r38t 9237893438847

Máte pravdu. Záleží, co budeme brát jako výchozí stav. Ruší to daňovou progresi a přerozdělení od bohatším k chudším. Mě to nepřipadá správné.

+1/0
20.12.2015 21:05



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.