- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Harley Davidson, Indian a BSA, Royal Enfield, to byly motorky mého mládí, přišly do Čech ve větším počtu těsně před válkou a jako vojenské stroje po 1945.
Měl jsem tehdy Jawu 250, protože mi bylo důležité, se někam dopravit, než se jenom bavit leštěním a zdokonalováním. Nakonec jsem si i převodovku dokázal sám opravit.
Teprve v důchodu jsem si mohl pořídit Suzuki, samozřejmě Marauder. Když mně však stojícího na červenou smetla zezadu ve Strakonicích telefonující paní ve Fordu Escortu, dal jsem tu motorku dál. Pro motorky ideální čas byl někdy kolem 1960- 1965. Potom už jezdilo moc vozidel, zvaných neprávem auto. Jako poslední dvoukolku používám Hondu Camino nebo Zündapp ZA25. Po jihočeských vedlejších silnicích mi stačí ten průvan kolem nosu a pocit svobody. V 78 už nikoho předjíždět nechci.
Není zvláštní, že v Čechách je 5 poboček a na Moravě a Slezsku ani jedna?
To se mi nezda. Pokud se nemylim, tak v Brne jsou urcite a v Ostrave taky myslim.
On mel Harley take jeden cas velike problemy s kvalitou. Je to asi 30 let, co musela americka vlada uvalit na japonske motocykly vysoke clo, aby Harley vubec prezil. Take to vzdy byvalo nejdrazsi moto na trhu. Yamaha byvala lacinejsi a kvalitnejsi.
Jenže Yamaha a HD je neporovnatelné, v ničem.