Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cestování po světě je nejlepší investice, říká úspěšný muž

Poprvé odjel Lukáš Kerhart jako čerstvě osmnáctiletý do Anglie zlepšit si angličtinu. Poté navštívil desítky dalších zemí a nasbíral zkušenosti, které uměl zhodnotit. O cestování říká, že je to nejlepší životní investice a rozcestovat chce všechny mladé Čechy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A69l34e94š 73W18o18l58k93e52r 6269909234909

... a v čem že je tak úspěšný?

+1/0
4.4.2016 7:30

M16a17r38t11i55n 87V76o58j23á50č87e13k 9803107401736

trochu pocestoval a umí o tom vyprávět;-D;-D

0/0
4.4.2016 19:05

V81ě39r70a 89B81e58n27o74v35á 7237680525609

Už Komenský řekl že" poslední fáze vzdělávání je cestovat" nezbývá, než s ním suhlasit, ale v žádném případě přes cestovku, nejlépe do rodiny, poznáme jejich zvyky a jejich každodenní život, vydělat si jakoukoliv prací za pobyt, poznávat spoustu zajímavých lidí a vrátit se domů a nějakými dolary a uvést do praxe u nás, co jste získali, všem doporučuji.

+1/0
3.4.2016 17:46

Z15d98e59n42ě94k 68J48o41u75k72l 5973973592805

Cestování, a co dál ?

+4/0
2.4.2016 22:12

Z30d24e72n76ě43k 76J63o81u35k19l 5643733412815

Nejlepší investice je do zdraví !

+2/0
2.4.2016 22:11

L24u42k13á37š 71O58m62á18č92k44a 5411684631116

Souhlasím. Cestování je jedním z hlavních věcí, které naplňují můj život. Zážitky, poznání a vzpomínky vám nikdo nikdy nevezme (na rozdíl od spotřebních nesmyslů typu nového auta či předraženého telefonu).

+4/0
2.4.2016 21:29

Ř83e40h21o18ř 60V43l53a97s90á46k 2144694341956

On to neporovnává se spotřebními nesmysly, on o tom mluví jako o investici.

0/0
2.4.2016 21:48

M43i85r11o23s53l16a38v 48H11e48r45a51n 6878847811

jj pac hmotny veci vam muze dnes vzit treba exekutor, ale vemte takovyho dluznika co cestoval na pujcky a dluzi milion ale exekutor prijede do bytu kde skoro nic neni ;-D

0/0
3.4.2016 19:10

L14u22k41á91š 33O70m27á57č31k29a 5431894761376

Jednoho takového bohužel znám.

0/0
4.4.2016 9:42

S42t12a74n25d76a 16C78h90v35o39s25t 1102448

Proč by cestování mělo být nejlepší životní investicí?

Protože si jednoduše myslím, že opravdu nejlepší životní investicí je.

Pan cestovatel mozna umyl furu taliru v hotelu, ale argumentovat se moc nenaucil...

+11/−2
2.4.2016 21:28

J94a68n 30D74r60t49i84n59a 4532796983177

Na pánovi oceňuji že nakonec nakonec napsal že : ....Rozhodně se nepovažuji za nějakého odborníka na vzdělávání ... protože to je nejhodnotnější informace celého článku. Jeho rady jsou opravdu hodně podivné. Normální a efektivní cesta k dobré práci totiž vypadá úplně jinak. Pokud chci studovat vysokou školu, tak se věnuji hlavně škole (a angličtině) a po třetím nebo čtvrtém ročníku (kdy už mám jasno o své specializaci) si vyberu stáž u dobré zahraniční firmy. Není to problém, třeba technologické obory mají problém stážisty do zahraničí vůbec sehnat. Stáž je velmi dobře placená - to mám z první ruky od synovce který byl rok u dobré firmy v Irsku, kapesné bylo 1400 euro měsíčně, takže si za rok přivezl docela slušnou sumu. Nemusel tedy někde umývat nádobí, pracoval přímo v oboru, kromě odborných zkušeností si velmi zdokonalil angličtinu. Po škole pak samozřejmě velmi lehce sehnal dobře placenou práci. No a s těmito zkušenostmi si pak založíte profil v linkedin profesní síti a pokud Vám práce v Česku nevoní, tak si vyberete z některé z nabídek které Vám přes tuto síť chodí. Já mám v mailu každý týden jednu nebo dvě nabídky, startovací pozice k vyjednávání je typicky 10000 Euro měsíčně. Ale moje zkušenost je že nejlepší je práce v Česku u dobré zahraniční firmy.

Poslední věta toho článku je jedním z největších omylů (nesmyslů) které mezi těmito týpky kolují: " ..... Do škol by měly přijít nové předměty jako komunikační dovednosti, finanční gramotnost nebo rozvoj osobnosti...." Sedávám na konkursech a je mi už opravdu trapně když vidím mládežníky kteří mají komunikační dovednosti a mají "rozvinutou" osobnost, ale odborně jsou to naprostí loseři. Komunikační schopnosti a rozvinutá osobnost je to poslední co nás u konkursů zajímá. Vybral jsem pro firmu už pěknou řádku nových zaměstnanců a bez výjimky jsou to špičky ve svém oboru. Vzýváni těch tzv. "soft skills" je jedním z největších zločinů které degradují české školství.

+13/−4
2.4.2016 20:37

J47a22n 65F67r33i75d77r94i46c35h 6335688449183

Kapesné od mateřské školy po EU jsem ještě neviděl vyšší než 700€ :-P

+2/0
2.4.2016 20:41

F93i56l73i96p 41I57m38a11c 5966812694793

Taky souhlasim se vsim co jste napsal! Nejhorsi podle me je to, ze mladi, misto toho, aby zili zde a delali neco pro CR, ztraceji cas a energii v cizine! To by se melo zmenit! Proc myslite, ze to nemci po valce dotahli tak daleko a jsou nejvyspelejsi zemi na svete? Protoze pracuji pro svou zem, zakladaji ve sve zemi stastne rodiny a do ciziny jezdi opravdu jenna dovolene a nebo ridit pobocky svym firem-)

+1/−3
2.4.2016 20:42

J57a40n 33F56r43i93d36r12i20c48h 6555248579443

To je taky o přístupu. A to potrvá ještě další generace než se z průměrně zapšklého čecha stane něco víc. Někdo kdo nevidí všechno pesimisticky a kdo se nebojít jít do toho.

+1/−1
2.4.2016 20:48

M77i73r21o36s33l21a80v 14H74e86r28a95n 6518967201

Jo jasne ale pac umej jazyky, v CR chtej perfektni znalost AJ a dalsi ale clovek se to nemel kde naucit :-/ Takze aby umel mluvit, musi hold do zahranici i kdyz se pak rad vrati pokud nam nic moc z toho nema.

0/0
3.4.2016 19:12

F64i51l84i19p 92N52a30v61r52á97t30i57l 2957620793984

Ano, pokud studujete raketové inženýrství nebo jiný velmi žádaný obor, život může vypadat přesně, jak popisujete.

U většiny to tak ale nechodí. Žiju v Německu a 1400 EUR tady nemá jen tak nějakej stážista jako kapesné. A 10.000 EUR měsíčně.....to už ani nemá smysl komentovat.

Mladík z rozhovoru ví o životě běžných lidí daleko víc, než vy a váš synovec dohromady.

+3/0
2.4.2016 21:09

Ř39e29h66o45ř 12V76l85a11s65á14k 2704224361156

A ta otázka zní: Je lepší řídit se radami někoho, kdo vidí jako životní cíl "život běžných lidí", nebo radami někoho, kdo vidí jako životní cíl "kariéru žádaného odborníka"? Mně osobně se líbí spíš ta druhá možnost....

+1/0
2.4.2016 21:41

J45a82n 71D59r35t38i62n71a 4362816353757

Díky, přesně tohle jsem chtěl napsat, ale měl jsem obavu abych někoho neurazil ...

0/0
2.4.2016 21:47

F89i78l37i57p 11N15a45v67r60á60t49i30l 2347620853804

Běžný člověk se nejspíš bude chtít řídit radami pro běžné lidi, nemyslíte?

0/0
2.4.2016 22:29

J47a79n 25D25r25t68i36n70a 4322666983177

Nejde o raketové inženýrství ale o elektroniku. Synovec nebyl v Německu, ale v Irsku - možná jste si toho v mém příspěvku nevšiml. Německo moc neznám, ale nemyslím si že by to u dobré technologické firmy nemohlo být i v tom Německu. Nabídka 10000 Euro mi v západní Evropě nepřipadá až tak nemožná, na mé pozici (jsem řadový vývojář - konstruktér u technologické firmy tady v Česku) mám měsíční plat (i s akciovým programem který je pro naše pozice běžný) v přepočtu asi 7000 Euro za měsíc.

0/0
2.4.2016 21:46

F71i56l92i90p 54N33a49v37r10á60t67i13l 2607750643254

Irska jsem si všiml, právě proto mi to kapesné příjde jako silný kafe. Vy totiž prezentujete výjimečný počin jako nějakou brnkačku pro každýho.

10.000 EUR / měsíc je taky solidní raketa. Známý dělá v centrále Siemens (netřeba dodávat, že ne vrátného), kvůli byznysu lítá po celým světě, a kdyby měl takovou mzdu, nebydlí v podnájmu a nejezdí v golfu.

To, že to tak máte vy a váš synovec, už jen z ekonomických zákonů neznamená, že to tak má každý druhý.

+1/0
2.4.2016 22:27

J58a18n 73D53r90t81i56n21a 4662666483297

Samozřejmě to není brnkačka pro každého. Jen mi to připadá efektivnější a rozumnější než smolit se slovníkem životopis a pak někde umývat nádobí. A myslím si že cesta kterou jsem popsal má větší šanci na úspěch než to co popisuje pán v článku, nakonec jsem pomohl řadě studentů se k dobré práci takovýmto způsobem dostat, bez výjimky jsou všichni hodně spokojení (tedy nejde jen o mě a synovce).

..... Dělat v centrále Siemensu, lítat kvůli obchodu po světě a bydlet v podnájmu, to mi tedy připadá hodně podivné.

+1/0
2.4.2016 23:28

L55u70k58a92s 42C88o73d68r 6158262800961

Mne to podivny neprijde. Bude mi za par let ctyricet, bydlime taky v pronajatym byte, a auto jsem nikdy v zivote nevlastnil, protoze jsem ho ke svymu zivotnimu stylu nepotreboval. Ale to preci neznamena, ze kdybych chtel, tak bych si zitra nemohl koupit nejakej hezkej italskej supersport, nebo ze nemam investice v realitach v jiny casti sveta.

0/0
3.4.2016 6:14

J62a35n 22D44r29t48i59n10a 4202286953777

Podivne je to v kontextu toho co pise pan Navratil, tedy ze je to neco podradneho. Samozrejme je to otazka priorit, nakonec nez jsem se ozenil (a i pomerne dlouho po svatbe) jsme taky bydleli v podnajmu a jako chudaci jsme si rozhodne nepripadali

0/0
3.4.2016 7:06

F75i27l60i60p 89N36a51v35r76á77t78i17l 2277770393904

Proč podivné? V Německu je vámi zmíněných 10.000 EUR brutto pro svobodného bezdětného muže cca 5600 EUR netto. Jelikož v té centrále nepracuje sám a podobné peníze bere v dané lokalitě více lidí, jsou i nájmy velmi vysoko. Náklady na jeho byt 3+1 neznám, ale kdyby byly 1500 EUR měsíčně, nedivil bych se.

Takže pokud má dejme tomu 8 brutto (cca 4500 netto), tak mu po zaplacení nájmu zbydou 3 tisíce. 1000 spoří na barák, 1000 spoří na důchod a zbytek má jako kapesné. Co já vím, jak to má.

Když je někomu 33, nemá partnerku a svou budoucnost vidí někde jinde než v centrále mezinárodní společnosti, proč by kupoval dům/byt? Třeba na ten dům šetří, a až ho bude za 15 let stavět a vybavovat, nemusí si brát hypotéku.

Kdykoli se bavím s někým z ČR (kdo v Německu nežil) o mém životě v Německu, tak si představuje šíleně vysoké mzdy + že si tady každý jezdí v nejnovějším modelu BMW. Ano, někdo to tak má. Ale je hromada lidí, která to tak nemá.

Jestli vás to zajímá, pokusím se od něj zjistit podrobnosti jeho působení u Siemens.

0/0
4.4.2016 13:26

J70a48n 44D60r55t48i41n56a 4622176603657

Moc Vam nerozumim - pisete ze: "... 10.000 EUR / měsíc je taky solidní raketa. Známý dělá v centrále Siemens (netřeba dodávat, že ne vrátného), kvůli byznysu lítá po celým světě, a kdyby měl takovou mzdu, nebydlí v podnájmu a nejezdí v golfu..." Z toho bych dedukoval ze mi chcete sdelit ze 10000 Euro za mesic je nesmysl, ze to v Nemecku na pozici kterou dela Vas znamy nikdo nemuze mit. No a z toho co pisete tady bych zase chapal ze 10000 Euro je moznych, jen to neni plat na nejake velke vyskakovani - coz ale neni nic co by bylo proti mym zkusenostem z nabidek ktere mi ze zapadni Evropy chodi.

0/0
4.4.2016 15:23

F55i30l32i77p 94N41a41v80r98á46t27i79l 2497120283544

Vy jste se divil, že pracovník v Siemensu nemá vlastní dům. Já jsem se pokusil vysvětlit, že i kdyby bral 10.000 a více, tak jsou zde objektivní důvody, proč ten vlastní dům nemít a bydlet tak v nájmu.

Jinými slovy: ne každý boháč musí působit jako boháč.

Nic jiného jsem tím příspěvkem nemyslel.

0/0
4.4.2016 16:15

F17i43l14i37p 76N21a65v58r71á57t45i29l 2637530103334

Máte sice pravdu, ale pletete jabka s hruškama.

Vycestovat může každý, právě protože může kdekoli přežít i díky vykonávání nekvalifikované práce.

Sehnat si placenou stáž v zahraničí, to už každý nemůže. Že to zvládl synovec a pár dalších na tom nic nemění.

Jelikož vám příjde podovné pracovat pro Siemens a bydlet v podnájmu, asi žijete někde na obláčku, daleko nad běžnými lidmi z normálního světa. Měl byste víc cestovat a poznávat místní lidi.

0/0
3.4.2016 10:28

L79u31k12a97s 82C47o75d45r 6788912730901

Sehnat si placenou staz v zahranici neni zadny velky umeni - je k tomu potreba akorat pile a vytrvalost. A to rikam ne jako teoretik, ale jako clovek, co uz hromadu stazistu z Evropy i USA do firmy nabral a videl uz radove stovky zivotopisu a motivacnich dopisu potencialnich stazistu.

Pokud clovek dela na rozumny (opravdu rozumny, ne asistent regionalniho podrztasky) pozici v nadnarodni spolecnosti, tak ma mesicni prijem v radech statisicu korun a pokud navic zije v zahranici, tak vetsinou i expat package, jehoz soucasti je uhrada bydleni a skolnyho pro deti. Proto dava zivot v rozumnym pronajatym byte nebo domu celkem smysl.

Jinak to, co mladym radi pan Drtina, mi prijde mnohem rozumnejsi a uzitecnejsi nez rady onoho "mentora". Je videt, ze mluvi z praxe a nevari z vody.

0/0
3.4.2016 11:05

F97i42l42i10p 40N96a51v34r39á48t98i95l 2577730413744

No, víte....přečtěte si ten rozhovor ještě jednou. Třeba i s panem Drtinou. Ten týpek nepíše ani slovo o tom, že nejlepší investicí je vycestovat do zahraničí za účelem umývání nádobí. On píše, že vycestovat do zahraničí je skvělá (a podle něj nejlepší) investice.

Je to snad v rozporu s tím, co tvrdíte vy?

Mimochodem: shánět stáž může každý, souhlasím. Sehnat ji už každý nemůže (třeba jen proto, že neumí jazyk, nemá potřebnou kvalifikaci nebo není dost míst). Souhlasíte?

0/0
3.4.2016 11:18

J76a87n 80D74r66t94i76n50a 4282806783707

Mate pravdu ze na staz do technologicke firmy nemuze kazdy. Kazdy opravdu nema talent na techniku, v tom je to trochu nespravedlive. Ale s tim jazykem jste uhodil hrebik na hlavicku. Ze neumi jazyk a chtel by na staz? Jak je to mozne ze neumi jazyk? Naucit se anglicky tak aby to stacilo na zakladni domluvu (vic technologicke firmy nepotrebuji pokud nejde o marketning nebo obchod) se muze naucit doslova kazdy. O tom neco vim, protoze na jazyky jsem absolutni drevo ( na gymplu jsem patril mezi nejhorsi i kdyz jsem se snazil). Sla mi matematika a fyzika. presto se dneska domluvim. Napsat jako argument ze se nedostanu na staz protoze neumim jazyk o cemsi svedci.....

+2/0
3.4.2016 15:02

F64i22l63i85p 22N33a26v71r26á48t76i39l 2237600333824

Nevím, o čem svědčí napsání argumentu, ale třeba mi to v další reakci objasníte.

Máte pravdu v tom, že technické obory (+lékaři) mají na západě dveře otevřené, a případná stáž bude nejspíš jen jakýmsi testem, zda dotyčnému mohou nabídnout smlouvu na nějakém lepším místě.

Máte pravdu i v tom, že se základní slovíčka dají naučit velmi snadno. Odhadem jich potřebujete cca 100-150. Žiju už pár let v Německu a vidím, jak i kdejaký imigrant zvládá fungování např. na úřadech i s minimální slovní zásobou. Odborné výrazy se stejně naučí jedině v dané firmě.

Jen byste si měl uvědomit, že ne všichni lidé, kteří by (možná) chtěli vycestovat, jsou technici, lékaři a jiné zajímavé profese. A že v některých oblastech je i v méně zajímavých oborech tlačenice, silá konkurence nebo administrativní omezení. Ještěrkáři byli (možná stále jsou) v Německu žádaným zbožím, ale každýho s řidičákem na VZV zaměstnat nechtějí.

Bez jazykové znalosti si nedovedu představit živý přijímací pohovor, skype-pohovor nebo třeba jen telefonát.

To je šumák. Člověk z rozhovoru jen tvrdí, že vycestovat do zahraničí je skvělá věc, a na tom se snad shodneme, tak netuším, proč jeho snahu přesvědčit k tomuto kroku i ostatní shazujete.

0/0
3.4.2016 21:24

J72a37n 65D17r70t86i64n13a 4352776243577

Člověk v rozhovoru tvrdí že vycestovat do zahraničí je skvělá věc. O tom samozřejmě není sporu, ale způsob jaký zvolil mi nepřipadá dobrý a myslím si že spoustu lidí může poškodit. Vycházím i ze znalosti mentality studentů, jsou to mladí lidé kteří se nechají poměrně lehce ovlivnit protože prostě nemají zkušenosti. Učím externě na technické vysoké škole takže názory studentů na život opravdu dost dobře znám. Pokud Vám a pánovi z rozhovoru připadá popisovaná cesta dobrá - O.K. - je to prostě jen Vaše volba. Ale nemůžu se chladně stavět k jeho názorům na to co je pro začínající kariéru důležité. Speciálně názory prosazující soft skills jsou doslova smrtící - vidím to na každé přednášce. Sebeprezentace a rozvoj osobnosti je vata která nikoho (možná tak politika) neuživí a nic užitečného nepřinese.

+1/0
3.4.2016 22:33

M23a61r31t69i42n 38N69o53v36á75k 6793857569921

pokud si myslíte, že základní slovní zásoba /jakéhokoliv EU jazyka) zahrnuje pouze 100-150 slovíček, - tak jste TEZCE MIMO.. základní slovní zásoby, abyste mohl reagovat i na takové emergency situace typu "výbuch plynu" či "ztracená peněženka" . nebo "bolí mězub" - k tomu potřebujete nejméně 2000 slov v daném jazyce.. ostatně.. pokud jste přesvědčen, že vám na "vše základní" stačí v takové němčině 100-150 slov - proč nám tu nepošlete link na váš seznam slovíček..?

Víte vůbec, jaká je průměrná slovní zásoby rodilého mluvčího?? - nevíte!

víte, jaká byla odhadovaná slovní zásoba Shakespeare? - pochybuji, že víte RvRv

0/0
4.4.2016 1:15

J96a46n 73D30r51t82i31n48a 4842206193907

Verte tomu ze cestuji opravdu hodne - a nejde o turistiku, jde o dlouhodobe projekty v oboru - takze v dane zemi (USA, zapadni Evropa, Cina) skutecne pracuji, mam kolem sebe spoustu kolegu kteri me zvou k nim domu na navstevy a povidame si o zivote a o problemech. Je samozrejme pravda ze muj pohled muze byt trochu zkresleny urovni na ktere mi firma ony pobyty zajistuje - zajisti mi letenku, ja si na letisti v cilove destinaci vezmu auto a dojedu do pronajateho apartmanu a pak jen chodim do prace, vpodstate o nic jineho nez o praci se nestaram - ale o to snad jde, pokud ze me maji vymlatit co nejvyssi vykon, tak je pro ne tenhle system nejefektivnejsi. A to je stav ke kteremu vede cesta kterou jsem se tady pokousel vysvetlovat. Samozrejme nemusi kazdemu vyhovovat, nekdo je proste romantictejsi povaha, chce vic volnosti a chce si to ridit podle sveho. Ale mluvil jsem s mnoha lidmi kteri sli cestou ktera je podobna tomu co popisuje pan v clanku a spokojeny byl malokdo (a kdyz, tak ty zacatky byly fakt dost perne), lide kteri sli cestou kterou popisuji ja (vetsina kolegu v praci) jsou daleko spokojenejsi.

0/0
4.4.2016 15:34

J15a60n 85D84r71t64i19n64a 4492566153487

Verte tomu ze cestuji opravdu hodne - a nejde oturistiku, jde o dlouhodobe projekty v oboru - takze v dane zemi (USA,zapadni Evropa, Cina) skutecne pracuji, mam kolem sebe spoustu kolegu kteri mezvou k nim domu na navstevy a povidame si o zivote a o problemech. Jesamozrejme pravda ze muj pohled muze byt trochu zkresleny urovni na ktere mifirma ony pobyty zajistuje - zajisti mi letenku, ja si na letisti v cilovedestinaci vezmu auto a dojedu do pronajateho apartmanu a pak jen chodim doprace, vpodstate o nic jineho nez o praci se nestaram - ale o to snad jde,pokud ze me maji vymlatit co nejvyssi vykon, tak je pro ne tenhle systemnejefektivnejsi. A to je stav ke kteremu vede cesta kterou jsem se tadypokousel vysvetlovat. Samozrejme nemusi kazdemu vyhovovat, nekdo je prosteromantictejsi povaha, chce vic volnosti a chce si to ridit podle sveho. Alemluvil jsem s lidmi kteri sli cestou ktera je podobna tomu co popisujepan v clanku a spokojeny byl malokdo (a kdyz, tak ty zacatky byly fakt dost perne),lide kteri sli cestou kterou popisuji ja (vetsina kolegu v praci) jsoudaleko spokojenejsi.

0/0
4.4.2016 15:42

J68a69n 34F57r13i86d79r72i20c33h 6225448619523

Tohle je ale bohužel další příklad, kdy někomu vyjde risk a pak má pocit, že každému se to tak povede a to třeba hlásá.

Jinak souhlasím s tím, že vycestovat kamkoliv dává hodně zkušeností.

+4/0
2.4.2016 20:31

F55i74l72i12p 51I39m63a80c 5516842814703

sorry ale vycestovat nekam, kdyz neumim jazyk a abych tam umyval nadobi ci 16 hodin denne obiral jabka ze stromu? To moc pekna a dobra zivotni zkusenost neni! co treba takhle pilne pracovat v CR, zalozit rodinu, starat se o ni a byt tu stastny? Nez nekde doslova - ztracet cas!

+5/−4
2.4.2016 20:28

J65a25n 45F10r86i58d76r14i94c92h 6795448679223

Je to risk. Lidi co zacinali treba v kanadě sbíráním ovoce za 10$ na hodinu a dotáhli to někam na manažery a dneska tam žijou, budou říkat jak každý má šanci a každému se to mlůže povést. Ale je to prostě risk.

+4/0
2.4.2016 20:33

F10i85l77i70p 98I43m38a95c 5916172224203

Prave...plne souhlasim!

0/0
2.4.2016 20:34

F91i34l95i83p 86N62a90v86r50á79t84i60l 2567180483674

Tipnu si: nikdy jste neopustil hranice svého kraje na déle než jednu dovolenou (2-4 týdny).

+1/0
2.4.2016 21:06

L72u21k16á59š 12O65m60á91č81k18a 5551844781586

A někdo zvládá obojí. Má skvělou rodinu i cestuje po světě.

0/0
2.4.2016 21:30

L12u35m18i62r 62N91o27v41a11k 8911933876378

cestování je vzdělávání dospělých, u nás na to ale lidi koukají skepticky, protože "cestování" moc nezažívají... spíš přejezd někam, kde se vykydnou na pláži a dohadujou se celý dopoledne, co si dají na all inclusive k obědu a celý odpoledne, co si dají k večeři... třetí den pak remcají až do odjezdu, že se těší na svíčkovou a řízek :D

+6/0
2.4.2016 19:56

J49a39n 69F32r40i70d27r88i41c14h 6565588989523

Tak upřímně studenti to mají mnohem jednodušší někam vycestovat než dospělý člověk potom.

0/0
2.4.2016 20:34

K86r38y11š83t42o83f 24L71a31n96í63k 1899170665795

většina studentu VS, které znam, jiz při studiu pracuje na nejake kratsi uvazky ci brigady, tzn. po skonceni studia praxi mají. je pravda, ze jim to neorganizuje škola a musí tak prokazat nejakou vlastní aktivitu, ale to jiste není na skodu.

0/0
2.4.2016 19:47

F26i28l32i62p 35N89a69v50r46á37t94i46l 2537550753184

Většina mých spolužáků během VŠ nikde nepracovala, a pokud ano, byly to brigády s oborem nesouvisející, tzn. pokud studujete ekonomii a hlásíte se na post v bance, brigáda v hospodě za výčepem nikoho neohromí. Ale chápu, spousta lidí si pod slovem "praxe" představuje jakoukoli práci.

O tom, že hodně studentů nemusí vůbec na brigády chodit, protože jim jejich rodiče cpou horem dolem, není třeba hovořit.

0/0
2.4.2016 21:18

L20u74k63a25s 56C68o17d78r 6268152510741

U nas pocitacich na CVUT FEL byl naopak student bez "brigady" (nebo spis HPP/VPP/ZL) v oboru spis vyjimkou. Spousta lidi se pak rozhodovala, jestli tu skolu ma smysm vubec dodelat, kdyz uz behem studia v praci resili daleko komplikovanejsi veci, nez se probiraly v predmetech.

0/0
3.4.2016 6:18

K78a24r73e90l 10K70r18p51a30t67a 5384116508105

Vzpomínky a zkušenosti že mu nikdo nevezme?

No, jsou všelijaké choroby . . . lidi si pak nepamatují vůbec nic:-(

0/0
2.4.2016 19:43

L16u47k87á38š 48O62m20á31č98k74a 5591974721476

To jsou samozřejmě výjimky.

0/0
2.4.2016 21:31

M11a27r20t60i21n 54S76e55d37o33n37a 5127343170789

Cestovani cloveku rozsiri obzory, pokud vyjede mimo Evropu tak mu casto dojde, jak super si tu zijeme oproti zbytku sveta. V CR je celkem dost kvalitnich verejnych skol, ktere vas dobre pripravi do zivota, ale hlavne je to o vlastni motovaci cloveka.

Nejak jsem nepochytil podle ceho je pan uspesny, jeho tzv. karieru co mel v cizine mohl absolvovat i v CR. Jinak cestovat do zahranici kvuli penezum a delat tam nadenika povazuji za prohru, pokud si na miste ani nezvysuji kvalifikaci.

Znam plno lidi co pracuji v CR pri skole (VS) a z vydelanych penez cestuji. Po skonceni skoly maji praxi, dobrou uroven ciziho jazyka a prehled. Tito lide nemaji nastupni mzdu pod 60 tis, vetsinou do 10 let od skonceni skoly delaji sefy firem neho nejakou sami vlastni. To povazuji za lepsi zpusob jak se prosadit v zivote, nez delat nekvalifikovanou praci v cizine.

+11/0
2.4.2016 19:40



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že připojení na pult centrální ochrany objektu snižuje cenu pojištění domácnosti?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.