Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sedm rad, jak vybrat nejlepší autoškolu

Autoškola za šest, nebo za dvanáct tisíc korun? Když je vám osmnáct, hraje cena klíčovou roli. Jenže co je levné, často nebývá nejkvalitnější. A v úvahu je dobré vzít i další faktory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D19a97v71i77d 12P73e46t18r 7870736430635

V autoškole (i v dobré) se toho zase tak moc nenaučíte, prostě řízení chce dlouholetou praxi. Ideální je, když na začátku s Vámi někdo pár let jezdí delší trasy a teprve pak po městě.

0/0
1.5.2016 8:40

O62n19d69ř54e79j 97L31o88š14o27t67h 9620592544912

Důležité je, že každému vyhovuje něco jiného, mně třeba nepřijde samostudium jako problém, když jsem si četl předpisy a učil se na testy, tak odhadem 70% jsem si pamatoval že ZŠ, kdy jsme učili pravidla silničního provozu. A myslím si, že pravidla ovládám vcelku s přehledem, a na silnici je základ používat hlavu, blb může odsedět 100 hodin v učebně a stejně to k ničemu nebude.

Co se starších lidí týče, s nimi jsou v autoškole problémy, protože jim to nejde jako mladým lidem, jsou křečovití. Komisař mi řekl, jeďte tak, abych usnul a za chvíli jsem měl odjeto. Jinak já měl dobré, že instruktor na mě měl čas každý den, jezdil jsem sám, za den klidně 150 km a za 14 dní jsem šel ke zkouškám, projezdili jsme celou Prahu a Kladno, dálnice a byla to dobrá škola a jako mimopražský jsem pak neměl z Prahy strach, což podle toho, co slyším kolem sebe, nebývá pravidlem.

Ale ne každý je stejný, někdo potřebuje péče víc a je potřeba individuální přístup.

0/0
27.4.2016 0:52
Foto

P34e18t84r70a 17Š28e64v96č54í37k90o43v72á 2614764706931

Já jela před pár dny Šumperk-Praha poprvé...přišlo mi to v pohodě..no, taky díky navi...a díky tomu, že dělám autoškolu po necelých 10ti letech znovu..sama, na pohodu..super zkušenost :) já, auto, radio Beat a pohoda...

0/0
27.4.2016 3:00

R98o98m12a14n 95J93e20s91c35h60k62e 9508445227335

Já dělal autoškolu v letech 1982 - 83 prosinec a březen. Ve Svazarmu a měli jsme výborného učitele pana Reicha. Externista - pohodový a uklidňující. Na Škodě 105 S.

Jezdili jsme po Brně, tehdy jsem záviděl městům, kde nemají tramvaje. Vysvětlil a pomohl. Mimořádně jsem jel s jiným a ten mne úplně rozhodil. Jmenovat nebudu, jeho autoškola je pořád v Brně.

Pan Reich radil - dělejte autoškolu v zimě když to klouže. Já su zodpovědný.

Žel zima byla tehdy mírná jako letos. Žádný sníh. A radil jezdit a jezdit. Vše je o praxi.

Mám teď dilema, dcera bude po maturitě dělat autoškolu. A BABO raď a vybírej.

+1/0
26.4.2016 16:42

D20a48v38i33d 27P66e25t98r 7650636410635

Já o něco dříve, po Ostravě, ale přece jen býval menší provoz. I po autoškole se dcera bude ještě hodně učit.

0/0
1.5.2016 8:42

N46i35n69a 22P42a33n68o62ž57k49o95v40á 9977915455568

Hlavní je si vybrat trpělivého instruktora. Můj prvníinstruktor na mě pořád křičel a urážel mě hned od druhé jízdy (,,ženský byradši neměly řídit“..,,To si úplně blbá nebo co?“ ,,Co na tom nemůže bejt jasný“..).Nějaká zdravotní či technická příprava nebyla vůbec, záznamy o najetýchhodinách také ne. Jízdy spočívaly v tom, že instruktor řekl, že potřebuje natankovat,nebo si něco zařídit na úřadě a to bylo tak všechno. Po pár jízdách mu řízenínatolik znechutil, že jsem při pomyšlení, že budu zase řídit, se mi dělalo zle.Nakonec jsem si našla instruktorku v nejbližším větším městě a začala odznova.A mohu říci, že to byly nebe a nudy. Přednášky od zdravotníků, jak fungujemotor apod., instruktorka vždycky dokázala v klidu vysvětlit, kde jsem udělalachybu a na co je třeba si dát pozor. Vzala na dálnici, do nejkomplikovanějšíchuliček v centru města. Zkoušky byly už na pohodu...:-)

+1/0
26.4.2016 11:55

J65a23r62o42s13l80a93v 44Š38k59o13d77a 6104438489711

Já dělal na Audi 100 - velký starý auto bez posilovače. Naučíte se všecko.

0/0
26.4.2016 11:00

J42i56r83i 31B23e27c38v81a80r 7632829246

Pamatuji si, že několik málo hodin jsme před první jízdou na silnici měli na trenažéru a pak na cvičišti. Předpokládám, že trenažéry se již nepoužívají -ale co cvičiště? Platí to ještě?

0/0
26.4.2016 10:22

N17i40n40a 81P20a59n84o13ž30k37o81v51á 9897405615398

U těch lepších autoškol ano. Pokud předtím nikdo neseděl za volantem, tak ho většinou vezmou na nějaké dopravní hřiště, aby si "ohmatal" volant, pedály a řazení, ale pokud už auto někdy řídil, tak se většinou jede rovnou do ulic

0/0
26.4.2016 11:57

D55á67š29a 19D76o63s83t23á70l32o39v36á 1419803770302

Kvalitu poznáte hlavně toho, kolik z nich se jich do roka někde vymele. Vím o autoškole, kde je takových cca 60%.

0/0
26.4.2016 9:07

J66i85ř13í 97Z76ý92k27a 9249403271440

já byl za ty vedlejší kšeftíky instruktora resp. majitele autoškoly rád, protože jsem pořád někde jezdil s přívěsem, pořád někam couval - třeba do úzkého dvora. Jezdili jsme po všech možných typech silnic, za různého provozu. Nevadilo ani když si při těch posledních jízdách instruktor za jízdy schrupnul. Získal jsem tak jistotu, že umím jezdit samostatně, řadit a řídit tak hladce, že to ani neprobudí spolujezdce ...

+1/0
26.4.2016 8:49
Foto

M59i14c92h90a60l 86N81a23j61m54a16n 7599333276690

A pořád je to jen o tom, co si nechá člověk líbit.

Zaplatím si kurz, který nabízí určitý rozsah a kvalitu. Pokud realita nesplňuje to co bylo nabízeno, tak se bráním - v krajním případě lze odstoupit od smlouvy a trvat na vrácení peněz.

+3/0
25.4.2016 23:05
Foto

J59i80ř32í 53Z32e51d17n24í65k 1866426

Autoškola je o štěstí na instruktora. Člověk kterému není 19, ale je na prahu 40tky, jako jsem byl já, když o autech nic neví, protože ho to nikdy nezajímalo, vybere instruktora dle adresy, která je blízko. Měl jsem smůlu. Couvání? K čemu? Parkování? Na co? Jízda v noci, k čemu? Byl jsem nucen dokoupit strašnejch jízd. Moje první auto byl škoda Favorit, jezdil jsem dle návodu z autoškoly za 14 litrů na sto km. Posléze si kamarád sedl vedle a donutil mě jezdit, jezdili jsme gigahodiny po opuštěném parkovišti. Naučil jsem se řadit, Jízdu po dálnici, jízdu v noci, té se vyhýbám, i když už to jde. Couvání vykazuje stále problémy. Přitom v okolí byli u známých intstruktoři ještě horší. Celé to na mě působilo dojmem, že intruktor byl s komisařem domluvený, komu to má dát a komu ne. Co se týká studia předpisů, přednáška a vysvětlení nebylo žádné, doporučil mi knihu, co si mám přečíst. Čas uběhl, doučil jsem se.

+2/0
25.4.2016 22:46
Foto

M83i45c37h52a88l 90N42a13j78m29a78n 7709513546270

A stěžoval jste si na přístup autoškoly? Pokud ne, je to od Vás pouze hloupé tlachání.

+3/0
25.4.2016 23:07

M28a33r23t16i62n 85N38o27v22o93t70n18ý 8759364447484

Podle věty "Posléze si kamarád sedl vedle a donutil mě jezdit, jezdili jsme gigahodiny po opuštěném parkovišti." soudím, že nejste na řízení zrovna talent. Kdyby jste si ty gigahodiny dokoupil v autoškole, mohl jste se naučit víc včetně couvání, parkování a podobně. Ale to by vás stálo majlant. Takhle se instruktor snažil v daném počtu hodin vás naučit aspoň jezdit dopředu, aby jste prošel u zkoušek.

0/0
26.4.2016 11:58

T16o58m75á51š 53Z70e72m63a72n 3565548964895

Levné autoškoly mají v rukávu jeden trik - při zkoušce instruktor zasáhne od řízení a tím zkouška končí a žák zkoušku neudělal - musí na ní tedy jít znova a často sikvůli otmu koupí další hodiny - autoškola pak z 6000 kč udělá třeba 9000 kč

Navíc mnoho učitelů je od zaměstnavatele hodnoceno podle otoh kolik žáků takhle vyleje - když žák jede výborně bez chyby, učitel se potí že mu strhnou z platu a hledá sebemenší zámynku aby mohl do řízení zasáhnout.

Tak bacha na to...

Cena není nejlepší vodítko, ale když autoškola stojí 6000 kč, tak z vás ty prachy musí získat jinak, logicky že? To je jako párky co stojí méně než maso..

+1/0
25.4.2016 21:48

T87o38m77á36š 13Z28e92m18a12n 3115148654325

omluva za chyby a překlepy

0/0
25.4.2016 21:49

N43a81t80á24l16i67a 39S22y30r94ů98č10k56o55v68á 8508591172875

V zadne autoskole vas ridit nenauci, ledatak trochu ovladat auto. Dulezite je idealne hned po autoskole mit auto a trenovat, trenovat, trenovat.

+12/0
25.4.2016 21:08

A47d39a82m 26K44r14ů57ž42e36l45a 7157549192282

Jsem docela blázen do aut, a rozhodně nesouhlasím s prvním bodem. Naopak na té rozhrkané Felicii bez posilovače, nepřesnou šaltpákou a mizernými vlastnostmi jsem se naučil právě ovládat tu mechaniku, a jakékoliv novější auto i s 8x větším výkonem už nebyl problém. Naopak bych považoval za dost nebezpečné se učit na přestabilizovaném moderním autě, se kterým se dá pod plným plynem do zatáčky, a stabilizace si to vyřeší. Pak takový řidič pojede se starším autem - z půjčovny, od kamaráda, a dopadne to blbě.

+14/0
25.4.2016 20:59
Foto

P20e87t90r48a 66Š87e24v84č69í91k39o77v78á 2574584526571

Přesně jak říkáte. Já měla sice v autoškole Opel Astra (tuším druhá generace), ale 6 let jsem jezdila s Favoritem. V prosinci jsem si koupila Mazdu 6, je to teda rozdíl ;-D;-D Od toho co mám řp (od r. 2006) jsem řídila asi dvacet různých aut a naprosto bez problému.

+1/0
25.4.2016 21:09
Foto

R94o22m65a35n 49K26o47z75e66l 4727416923174

A co teprve před lety, když doma byla běžně škodovka s motorem vzadu, kde se při startování za studena musel vytáhnout sytič, nezahřátý motor na volnoběh zhasínal, tak si to člověk musel na prvních křižovatkách hlídat nebo prostě vozidlo za studena poskakovalo...oproti tomu je Favorit i Felicia luxus...dokonce mi připadá, že řazení je ve favoritu lehčí než ve Fabii.

+2/0
25.4.2016 21:48

J75i84ř79í 88V67a63c30e82k 9718918136775

Řazení je lehčí protože favorit má místo řadící páky půlmetrovou trubku ;-)

+1/0
25.4.2016 22:35

R47a53d47e64k 56Č98e88r77v50e91n87k82a 5784921504252

někdy mám pocit,. že sami instruktoři by měli absolvovat autoškolu, např. při odbočení vlevo si nepamatuju kdy jsem naposledy viděl, že by autoškolák najížděl ke středu vozovky

+1/0
25.4.2016 20:06

J80i92ř55í 30K77ü93h16r 2580886210926

Ale on nemá najíždět do středu vozovky.

Má si najet na levé kraj svého jízdního směru.

Resp. před odbočováním vlevo se musí zařadit co nejdále vlevo v části vozovky určené pro jeho směr jízdy.......

+1/−1
25.4.2016 20:46
Foto

P37e68t85r12a 19Š87e87v94č78í81k29o67v82á 2624524246871

Nevím, proč bych měla při výběru řešit, jakým budu jezdit autem. Dobrý řidič musí být v životě schopný řídit jakékoliv auto. Mě to třeba problém nedělá, jediné co jsem nezkoušela je automat, ale myslím, že bych se i do toho dostala. Samostudium - to je snad samozřejmost. Každý by si měl pročíst silniční zákon a ne jen hloupě dělat testy do zblbnutí. Navíc dnes se dělá při zkouškách test jako první a pokud je žák neúspěšný, nemůže pokračovat ve zkoušce dál.

+4/0
25.4.2016 17:16

J11i10r94i 27B48e48c89v25a70r 7342829406

Také jsem měl z automatu strach, ale při první jízdě mě přešel po pár km -a pak jsem si jen vychutnával řazení "pádly" pod volantem ;-) Naprosto super byl automatický meziplyn při řazení dolů R^

+1/0
26.4.2016 10:14
Foto

P93e58t53r62a 70Š29e91v48č82í98k94o83v24á 2674954236191

Já minulý týden dokončila řp. sk. C a teď začínám C+E..ten náklaďák je manuál..takže ok..ale až nastoupím někde jako řidič a vrazí mi automat, asi to bude sranda ;-D snad si rychle zvyknu

0/0
26.4.2016 14:28
Foto

P92a77v62l15a 14N57o92v93á 7548880788695

Dcera dělala autoškou v roce 2013. Vybrali jsme školu Wyrwolová na Praze 5. Kurz stál 9500 kč. Jezdila v Puntu na LPG, instruktor jí bral jak do ulic, tak i na městský okruh. Když chtěla ale trénovat jízdu za tmy, musela si o to výslovně říct. Na dálnici ji nevzali ani jednou a na okreskách nenajezdila také prakticky nic. Pikantní je, že málo trénovali odbočování vlevo na semaforech, takže to také dělalo ze začátku problémy. Její kamarádku za nedanou přednost protijedoucímu dokonce vyhodili od zkoušky. Dcera obě zkoušky udělala na poprvé, ale potom bojovala právě s těmi okreskami a dálnicí. Naštěstí jsmé jí donutili hodně jezdit, ovládla "hardware" a přestala se nervovat, takže dnes jezdí bezpečně a hlavně si poradí ať jede kus za Prahu po okresce, či po dálnici do Německa. Z mého pohledu je problém v tom, že těch hodin je prostě málo, člověk s mokrým řidičákem je rád, že sotva jede.

V tomhle by bylo třeba inspirovat se v Německu, řidičák je tam sice dražší, ale počet hodin je dvojnásobný, jezdí v normálních autech (VW Golf apod.). Speciálně trénují ježdění ve městě, v noci, na dálnicích a okreskách. Navíc je tam možnost získat papíry v 17 letech a mít je "na zkoušku" - jezdit vždy jen s druhým zkušeným řidičem. Tady se v malých městech musí jezdit "podívat na semafory" do větších měst, kde mají problém. To je prostě tragédie.

+5/0
25.4.2016 15:52

J40a83n 14F57r11o30l38í65k 6966630705144

U nás je snaha jít s cenou co nejníže a počítá se s tím, že se adept doučí v rodině. Kdo chce vše od autoškoly musí si prostě řádně připlatit za další jízdy. Jinak jízda po městě je dobrá škola života. A na dálnici by se měli čerství držitelé pustit až budou mít nějakou rutinu a naučí se používat zpětná zrcátka. To poslední neumí m.j. mnoho svátečních řidičů a proto jsou ty vyblikávačky až vybrzďovačky.

+3/0
25.4.2016 16:54

M40a87r16t26i80n 58T52e34s79a32ř 2929713763353

Na dálnici je potřeba se naučit jezdit už v autoškole. Chyby, které vidím denodenně:

- využívání jízdního pruhu do konce - připojovacího nebo končícího označenou překážkou. 80% se rve do průběžného v šedesátce a blokují ostatní za sebou. Navíc neznají zákon, např. že rychlejší jízda v připojovacím pruhu není předjížděním - pak kdesi brzdí, aby "fikli" do průběžného.

- ZIP - to je speciálně na dálnice. Opravy D1 nás Čechy natolik vyučily, že ZIP umí používat nadpoloviční část českých řidičů. V německu si teď připadnu jak na vidlákově, jako kdyby Němci zapomněli řídit s přehledem

- souběžná jízda v jízdních pruzích. Jsou řidiči, kteří nevědí, že když se tvoří souvislé kolony vozidel, není rychlejší jízda v pravém pruhu předjížděním

- "rettungsgasse" - po letech v kolonách u nás stále neznámá věc. Ten za mnou jede v koloně zásadně mezi pruhy, snad na protest, že jedu po krajnici. Bohužel zde česká legislativa zavedla paskvil - tvorba pruhu (u třípruhých dálnic) pro záchranné složky je u nás opačná než v Německu a Rakousku a máme si to pamatovat.

- jízda v kolonách - stále vidím poskoky, kteří jedou stylem brzda-plyn a plynulou jízdu na volnoběch (jednička či dvojka) z první hodiny v autoškole zapomněli. Pak se rvou do jiného pruhu, když tam plynulý řidič náhodou nechá 4m volné.

0/0
26.4.2016 8:17

T45o64m58á18š 81B49a31r17á97k 1933462820936

Ještě bych doplnil "staré mazáky", kteří si myslí, že už ví všechno a zapomínají se pravidelně dovzdělávat. ;-)

"Rettungsgasse" je u nás už delší dobu stejný jako všude jinde.

0/0
26.4.2016 10:11

Z39b39y26n55ě31k 73B32í27l97ý 1407220451125

Káva zdarma = dobrá autoškola ? Zdarma ? Určitě ne za 2 tisíce příplatku oproti konkurenci ? :)

+1/0
25.4.2016 15:48
Foto

M63a98r47t46i22n 36B31e64n64e79s 4579244232480

Zkušenost z loňského roku: Naše milovaná dvojčátka dostala k osmnáctinám autoškolu (auto+motorka). Vybíral jsem podle ceny, nejlevnější s nabídkou B+A2 z přijatelného okolí (Praha 8,9 apod.), cestou ze školy domů.

Výsledek: Vynikající, daly napoprvé jak teorii, tak jízdy v autě i na moto.

A navíc: Autopark - čím horší, tím lepší (AŠ má klasicky Fabie), v praxi to pak na lepším půjde dobře (už jezdí i na velkém Vianu apod).

Příjemné prostředí - není třeba - naštěstí nebyl žádný ztracený čas v učebnách, pěkně rovnou praxe v pražských ulicích. A místo učení výklad instruktora (a CD, samostudium je jednoznačně úspora času).

Splátky - většinou jen zvýší cenu.

Závěr: Měli jsme štěstí, výborní instruktoři, osobní přístup, žádné vícenáklady, a to vše za nejnižší cenu, v Praze 9 ...

A reference jsme neměli, ale vytvořili jsme je - už se tam učí další spolužáci.

+2/0
25.4.2016 15:35

J95a42r93o68s43l85a29v 22P18l33a10c28h49e59t37k14a 7526236156279

Ze to daji napoprve nic neznamena. To prakticky zavisi na dohode mezi autoskolou a komisarem.

0/−4
25.4.2016 15:36
Foto

M50a82r70t85i66n 24B27e39n59e81s 4119424812770

To nevím, ale jestli ano, tak je to další plus pro onu AŠ.

0/0
25.4.2016 15:43

J89a33r38o96s35l25a88v 55P75l46a27c72h76e93t59k21a 7656516966729

Ze to komisari davaji podle dohody s autoskolou jsem zazil na vlastni kuzi. Moje autoskola chtela vyrazit jednoho instruktora a tak se proste s komisarem dohodli ze to u nej nikdo neudela, aby meli zaminku. V den zkousek to u nej nedostal ani jeden zak ze sesti. S druhym instruktorem to dostali vsichni. Ja jsem jezdil s obema a ten kde to dali vsichni byl presne ten typ co se s tim moc neparal - lehnul do sedacky a zahlasil "klidne jedte, jsme pojisteni". Naucil jsem se jezdit az kdyz jsem presel k tomu, u ktereho to proste nejakou nahodou nevyslo nikomu.

0/0
25.4.2016 15:51
Foto

P65a35v55l36a 54N25o56v69á 7408160908275

Na tom něco bude. Dcera dělala zkoušky ve stejný den se spolužákem a měli stejného komisaře. Spolužák jezdil lépe, než naše dcera, přesto papíry nedostal, s tím, že prý zaparkoval moc na křivo. Potom si musel vzít povinné hodiny navíc (tj. připlatit tisíc / dva, nevím již přesně) a na další pokus to udělal. Vystressované dceři se prý klepaly nohy, "chcíplo" jí auto na přejezdu a papíry dostala...Myslím, že prostě mají předem dohodnuté procento těch, co to nedají, aby si mohli namastit kapsu...

+3/0
25.4.2016 15:58

P50a58v36e98l 17D27r96o25t71á74r 7453524229894

Je to zvláštní - když jsem dělal autoškolu (1995-1996), říkala mi instruktorka: "Jsi nejnebezpečnější auto široko daleko, tak ať je tě vidět - rozsviť světla!"

Dnes potkávám auta autoškol, která i v neideálních světelných podmínkách (podvečer, déšť...) svítí jen světýlky pro denní svícení (což je mimochodem hrozná blbost a proklínám toho psychopata, co to uzákonil). Zezadu takové auto není osvětlené vůbec, což je bomba, když to vjede pod most nebo do stínu stromů/budovy...

Osobně bych navrhoval, aby žáci trvali na tom, že budou svítit pořádně, a pokud se to instruktorovi nelíbí, tak by měli změnit lokál.

+3/−2
25.4.2016 15:22

J30a67r27o92s39l14a69v 26P52l43a95c83h80e77t55k58a 7486836296769

A pri vjezdu do krizovatky jeste troubit, ne?

+4/0
25.4.2016 15:28

J23a49r94o51s93l67a36v 34L97e29b82e42d46a 3336569397750

Světla pro denní svícení, jsou-li používána ve dne za dobré viditelnosti, jsou naprosto v pořádku. Nikdo neuzákonil, že se mají používat v jiných situacích.

I před jejich používáním se našlo dost řidičů, kteří rozsvěceli pozdě - většinou sedí v tmavých či šedých autech :-/

Dále i denní světla mají být schválena (E) a umístěna na vozidle podle vyhlášky. Jak je tedy možné, že hodně lidí jezdí s čínskými bludičkami a světlomety DLR někde u prostředku masky, tedy určitě více než 40 cm od obrysu?

0/0
26.4.2016 8:45





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.