Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sedm rad, jak vybrat nejlepší autoškolu

Autoškola za šest, nebo za dvanáct tisíc korun? Když je vám osmnáct, hraje cena klíčovou roli. Jenže co je levné, často nebývá nejkvalitnější. A v úvahu je dobré vzít i další faktory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D21a67v31i35d 10P94e30t32r 7450926810525

V autoškole (i v dobré) se toho zase tak moc nenaučíte, prostě řízení chce dlouholetou praxi. Ideální je, když na začátku s Vámi někdo pár let jezdí delší trasy a teprve pak po městě.

0/0
1.5.2016 8:40

O46n28d84ř22e19j 50L56o35š75o70t12h 9610772514302

Důležité je, že každému vyhovuje něco jiného, mně třeba nepřijde samostudium jako problém, když jsem si četl předpisy a učil se na testy, tak odhadem 70% jsem si pamatoval že ZŠ, kdy jsme učili pravidla silničního provozu. A myslím si, že pravidla ovládám vcelku s přehledem, a na silnici je základ používat hlavu, blb může odsedět 100 hodin v učebně a stejně to k ničemu nebude.

Co se starších lidí týče, s nimi jsou v autoškole problémy, protože jim to nejde jako mladým lidem, jsou křečovití. Komisař mi řekl, jeďte tak, abych usnul a za chvíli jsem měl odjeto. Jinak já měl dobré, že instruktor na mě měl čas každý den, jezdil jsem sám, za den klidně 150 km a za 14 dní jsem šel ke zkouškám, projezdili jsme celou Prahu a Kladno, dálnice a byla to dobrá škola a jako mimopražský jsem pak neměl z Prahy strach, což podle toho, co slyším kolem sebe, nebývá pravidlem.

Ale ne každý je stejný, někdo potřebuje péče víc a je potřeba individuální přístup.

0/0
27.4.2016 0:52
Foto

P90e51t29r40a 44Š43e11v15č51í19k50o81v36á 2284904656881

Já jela před pár dny Šumperk-Praha poprvé...přišlo mi to v pohodě..no, taky díky navi...a díky tomu, že dělám autoškolu po necelých 10ti letech znovu..sama, na pohodu..super zkušenost :) já, auto, radio Beat a pohoda...

0/0
27.4.2016 3:00

R83o89m40a97n 45J76e57s30c74h37k24e 9498645687565

Já dělal autoškolu v letech 1982 - 83 prosinec a březen. Ve Svazarmu a měli jsme výborného učitele pana Reicha. Externista - pohodový a uklidňující. Na Škodě 105 S.

Jezdili jsme po Brně, tehdy jsem záviděl městům, kde nemají tramvaje. Vysvětlil a pomohl. Mimořádně jsem jel s jiným a ten mne úplně rozhodil. Jmenovat nebudu, jeho autoškola je pořád v Brně.

Pan Reich radil - dělejte autoškolu v zimě když to klouže. Já su zodpovědný.

Žel zima byla tehdy mírná jako letos. Žádný sníh. A radil jezdit a jezdit. Vše je o praxi.

Mám teď dilema, dcera bude po maturitě dělat autoškolu. A BABO raď a vybírej.

+1/0
26.4.2016 16:42

D58a73v38i80d 25P62e46t19r 7450226420125

Já o něco dříve, po Ostravě, ale přece jen býval menší provoz. I po autoškole se dcera bude ještě hodně učit.

0/0
1.5.2016 8:42

N68i67n30a 16P83a14n23o77ž87k20o31v55á 9747705195698

Hlavní je si vybrat trpělivého instruktora. Můj prvníinstruktor na mě pořád křičel a urážel mě hned od druhé jízdy (,,ženský byradši neměly řídit“..,,To si úplně blbá nebo co?“ ,,Co na tom nemůže bejt jasný“..).Nějaká zdravotní či technická příprava nebyla vůbec, záznamy o najetýchhodinách také ne. Jízdy spočívaly v tom, že instruktor řekl, že potřebuje natankovat,nebo si něco zařídit na úřadě a to bylo tak všechno. Po pár jízdách mu řízenínatolik znechutil, že jsem při pomyšlení, že budu zase řídit, se mi dělalo zle.Nakonec jsem si našla instruktorku v nejbližším větším městě a začala odznova.A mohu říci, že to byly nebe a nudy. Přednášky od zdravotníků, jak fungujemotor apod., instruktorka vždycky dokázala v klidu vysvětlit, kde jsem udělalachybu a na co je třeba si dát pozor. Vzala na dálnici, do nejkomplikovanějšíchuliček v centru města. Zkoušky byly už na pohodu...:-)

+1/0
26.4.2016 11:55

J16a85r65o85s50l92a33v 62Š88k20o50d35a 6474808949851

Já dělal na Audi 100 - velký starý auto bez posilovače. Naučíte se všecko.

0/0
26.4.2016 11:00

J12i73r88i 61B54e30c40v45a51r 7902689476

Pamatuji si, že několik málo hodin jsme před první jízdou na silnici měli na trenažéru a pak na cvičišti. Předpokládám, že trenažéry se již nepoužívají -ale co cvičiště? Platí to ještě?

0/0
26.4.2016 10:22

N51i82n16a 53P52a75n12o58ž56k55o61v74á 9447665275738

U těch lepších autoškol ano. Pokud předtím nikdo neseděl za volantem, tak ho většinou vezmou na nějaké dopravní hřiště, aby si "ohmatal" volant, pedály a řazení, ale pokud už auto někdy řídil, tak se většinou jede rovnou do ulic

0/0
26.4.2016 11:57

D62á86š39a 17D25o45s52t10á81l56o25v85á 1559293440582

Kvalitu poznáte hlavně toho, kolik z nich se jich do roka někde vymele. Vím o autoškole, kde je takových cca 60%.

0/0
26.4.2016 9:07

J34i85ř21í 16Z14ý95k81a 9709773461380

já byl za ty vedlejší kšeftíky instruktora resp. majitele autoškoly rád, protože jsem pořád někde jezdil s přívěsem, pořád někam couval - třeba do úzkého dvora. Jezdili jsme po všech možných typech silnic, za různého provozu. Nevadilo ani když si při těch posledních jízdách instruktor za jízdy schrupnul. Získal jsem tak jistotu, že umím jezdit samostatně, řadit a řídit tak hladce, že to ani neprobudí spolujezdce ...

+1/0
26.4.2016 8:49
Foto

M55i22c24h27a86l 12N65a81j63m60a61n 7329153396150

A pořád je to jen o tom, co si nechá člověk líbit.

Zaplatím si kurz, který nabízí určitý rozsah a kvalitu. Pokud realita nesplňuje to co bylo nabízeno, tak se bráním - v krajním případě lze odstoupit od smlouvy a trvat na vrácení peněz.

+3/0
25.4.2016 23:05
Foto

J71i95ř59í 26Z13e36d21n12í50k 1586546

Autoškola je o štěstí na instruktora. Člověk kterému není 19, ale je na prahu 40tky, jako jsem byl já, když o autech nic neví, protože ho to nikdy nezajímalo, vybere instruktora dle adresy, která je blízko. Měl jsem smůlu. Couvání? K čemu? Parkování? Na co? Jízda v noci, k čemu? Byl jsem nucen dokoupit strašnejch jízd. Moje první auto byl škoda Favorit, jezdil jsem dle návodu z autoškoly za 14 litrů na sto km. Posléze si kamarád sedl vedle a donutil mě jezdit, jezdili jsme gigahodiny po opuštěném parkovišti. Naučil jsem se řadit, Jízdu po dálnici, jízdu v noci, té se vyhýbám, i když už to jde. Couvání vykazuje stále problémy. Přitom v okolí byli u známých intstruktoři ještě horší. Celé to na mě působilo dojmem, že intruktor byl s komisařem domluvený, komu to má dát a komu ne. Co se týká studia předpisů, přednáška a vysvětlení nebylo žádné, doporučil mi knihu, co si mám přečíst. Čas uběhl, doučil jsem se.

+2/0
25.4.2016 22:46
Foto

M20i68c66h14a68l 38N77a16j96m87a66n 7399373826880

A stěžoval jste si na přístup autoškoly? Pokud ne, je to od Vás pouze hloupé tlachání.

+3/0
25.4.2016 23:07

M47a79r97t72i62n 15N75o97v34o85t20n61ý 8429124447194

Podle věty "Posléze si kamarád sedl vedle a donutil mě jezdit, jezdili jsme gigahodiny po opuštěném parkovišti." soudím, že nejste na řízení zrovna talent. Kdyby jste si ty gigahodiny dokoupil v autoškole, mohl jste se naučit víc včetně couvání, parkování a podobně. Ale to by vás stálo majlant. Takhle se instruktor snažil v daném počtu hodin vás naučit aspoň jezdit dopředu, aby jste prošel u zkoušek.

0/0
26.4.2016 11:58

T73o68m41á91š 95Z25e59m91a32n 3535988424275

Levné autoškoly mají v rukávu jeden trik - při zkoušce instruktor zasáhne od řízení a tím zkouška končí a žák zkoušku neudělal - musí na ní tedy jít znova a často sikvůli otmu koupí další hodiny - autoškola pak z 6000 kč udělá třeba 9000 kč

Navíc mnoho učitelů je od zaměstnavatele hodnoceno podle otoh kolik žáků takhle vyleje - když žák jede výborně bez chyby, učitel se potí že mu strhnou z platu a hledá sebemenší zámynku aby mohl do řízení zasáhnout.

Tak bacha na to...

Cena není nejlepší vodítko, ale když autoškola stojí 6000 kč, tak z vás ty prachy musí získat jinak, logicky že? To je jako párky co stojí méně než maso..

+1/0
25.4.2016 21:48

T15o66m31á42š 23Z88e41m14a76n 3945498444705

omluva za chyby a překlepy

0/0
25.4.2016 21:49

N42a28t57á76l45i14a 62S77y92r69ů95č90k91o32v30á 8158491192165

V zadne autoskole vas ridit nenauci, ledatak trochu ovladat auto. Dulezite je idealne hned po autoskole mit auto a trenovat, trenovat, trenovat.

+12/0
25.4.2016 21:08

A43d79a28m 28K87r28ů29ž23e12l15a 7957739912562

Jsem docela blázen do aut, a rozhodně nesouhlasím s prvním bodem. Naopak na té rozhrkané Felicii bez posilovače, nepřesnou šaltpákou a mizernými vlastnostmi jsem se naučil právě ovládat tu mechaniku, a jakékoliv novější auto i s 8x větším výkonem už nebyl problém. Naopak bych považoval za dost nebezpečné se učit na přestabilizovaném moderním autě, se kterým se dá pod plným plynem do zatáčky, a stabilizace si to vyřeší. Pak takový řidič pojede se starším autem - z půjčovny, od kamaráda, a dopadne to blbě.

+14/0
25.4.2016 20:59
Foto

P35e82t40r44a 55Š18e93v79č49í21k95o35v51á 2304664216971

Přesně jak říkáte. Já měla sice v autoškole Opel Astra (tuším druhá generace), ale 6 let jsem jezdila s Favoritem. V prosinci jsem si koupila Mazdu 6, je to teda rozdíl ;-D;-D Od toho co mám řp (od r. 2006) jsem řídila asi dvacet různých aut a naprosto bez problému.

+1/0
25.4.2016 21:09
Foto

R36o84m42a11n 89K23o98z68e57l 4257896593724

A co teprve před lety, když doma byla běžně škodovka s motorem vzadu, kde se při startování za studena musel vytáhnout sytič, nezahřátý motor na volnoběh zhasínal, tak si to člověk musel na prvních křižovatkách hlídat nebo prostě vozidlo za studena poskakovalo...oproti tomu je Favorit i Felicia luxus...dokonce mi připadá, že řazení je ve favoritu lehčí než ve Fabii.

+2/0
25.4.2016 21:48

J95i95ř13í 43V66a48c88e70k 9938118216625

Řazení je lehčí protože favorit má místo řadící páky půlmetrovou trubku ;-)

+1/0
25.4.2016 22:35

R40a16d32e61k 76Č98e56r90v16e68n87k59a 5554451684412

někdy mám pocit,. že sami instruktoři by měli absolvovat autoškolu, např. při odbočení vlevo si nepamatuju kdy jsem naposledy viděl, že by autoškolák najížděl ke středu vozovky

+1/0
25.4.2016 20:06

J75i96ř91í 14K30ü76h25r 2100326170636

Ale on nemá najíždět do středu vozovky.

Má si najet na levé kraj svého jízdního směru.

Resp. před odbočováním vlevo se musí zařadit co nejdále vlevo v části vozovky určené pro jeho směr jízdy.......

+1/−1
25.4.2016 20:46
Foto

P27e31t37r42a 83Š30e47v59č16í76k16o80v26á 2434674656361

Nevím, proč bych měla při výběru řešit, jakým budu jezdit autem. Dobrý řidič musí být v životě schopný řídit jakékoliv auto. Mě to třeba problém nedělá, jediné co jsem nezkoušela je automat, ale myslím, že bych se i do toho dostala. Samostudium - to je snad samozřejmost. Každý by si měl pročíst silniční zákon a ne jen hloupě dělat testy do zblbnutí. Navíc dnes se dělá při zkouškách test jako první a pokud je žák neúspěšný, nemůže pokračovat ve zkoušce dál.

+4/0
25.4.2016 17:16

J17i52r86i 31B79e57c94v96a18r 7172429636

Také jsem měl z automatu strach, ale při první jízdě mě přešel po pár km -a pak jsem si jen vychutnával řazení "pádly" pod volantem ;-) Naprosto super byl automatický meziplyn při řazení dolů R^

+1/0
26.4.2016 10:14
Foto

P90e31t39r68a 45Š39e68v77č36í13k38o18v84á 2624634686261

Já minulý týden dokončila řp. sk. C a teď začínám C+E..ten náklaďák je manuál..takže ok..ale až nastoupím někde jako řidič a vrazí mi automat, asi to bude sranda ;-D snad si rychle zvyknu

0/0
26.4.2016 14:28
Foto

P75a69v62l20a 88N91o79v30á 7418460738425

Dcera dělala autoškou v roce 2013. Vybrali jsme školu Wyrwolová na Praze 5. Kurz stál 9500 kč. Jezdila v Puntu na LPG, instruktor jí bral jak do ulic, tak i na městský okruh. Když chtěla ale trénovat jízdu za tmy, musela si o to výslovně říct. Na dálnici ji nevzali ani jednou a na okreskách nenajezdila také prakticky nic. Pikantní je, že málo trénovali odbočování vlevo na semaforech, takže to také dělalo ze začátku problémy. Její kamarádku za nedanou přednost protijedoucímu dokonce vyhodili od zkoušky. Dcera obě zkoušky udělala na poprvé, ale potom bojovala právě s těmi okreskami a dálnicí. Naštěstí jsmé jí donutili hodně jezdit, ovládla "hardware" a přestala se nervovat, takže dnes jezdí bezpečně a hlavně si poradí ať jede kus za Prahu po okresce, či po dálnici do Německa. Z mého pohledu je problém v tom, že těch hodin je prostě málo, člověk s mokrým řidičákem je rád, že sotva jede.

V tomhle by bylo třeba inspirovat se v Německu, řidičák je tam sice dražší, ale počet hodin je dvojnásobný, jezdí v normálních autech (VW Golf apod.). Speciálně trénují ježdění ve městě, v noci, na dálnicích a okreskách. Navíc je tam možnost získat papíry v 17 letech a mít je "na zkoušku" - jezdit vždy jen s druhým zkušeným řidičem. Tady se v malých městech musí jezdit "podívat na semafory" do větších měst, kde mají problém. To je prostě tragédie.

+5/0
25.4.2016 15:52

J44a75n 22F14r95o25l54í76k 6226800145974

U nás je snaha jít s cenou co nejníže a počítá se s tím, že se adept doučí v rodině. Kdo chce vše od autoškoly musí si prostě řádně připlatit za další jízdy. Jinak jízda po městě je dobrá škola života. A na dálnici by se měli čerství držitelé pustit až budou mít nějakou rutinu a naučí se používat zpětná zrcátka. To poslední neumí m.j. mnoho svátečních řidičů a proto jsou ty vyblikávačky až vybrzďovačky.

+3/0
25.4.2016 16:54

M87a98r13t23i78n 45T26e92s35a79ř 2419473793523

Na dálnici je potřeba se naučit jezdit už v autoškole. Chyby, které vidím denodenně:

- využívání jízdního pruhu do konce - připojovacího nebo končícího označenou překážkou. 80% se rve do průběžného v šedesátce a blokují ostatní za sebou. Navíc neznají zákon, např. že rychlejší jízda v připojovacím pruhu není předjížděním - pak kdesi brzdí, aby "fikli" do průběžného.

- ZIP - to je speciálně na dálnice. Opravy D1 nás Čechy natolik vyučily, že ZIP umí používat nadpoloviční část českých řidičů. V německu si teď připadnu jak na vidlákově, jako kdyby Němci zapomněli řídit s přehledem

- souběžná jízda v jízdních pruzích. Jsou řidiči, kteří nevědí, že když se tvoří souvislé kolony vozidel, není rychlejší jízda v pravém pruhu předjížděním

- "rettungsgasse" - po letech v kolonách u nás stále neznámá věc. Ten za mnou jede v koloně zásadně mezi pruhy, snad na protest, že jedu po krajnici. Bohužel zde česká legislativa zavedla paskvil - tvorba pruhu (u třípruhých dálnic) pro záchranné složky je u nás opačná než v Německu a Rakousku a máme si to pamatovat.

- jízda v kolonách - stále vidím poskoky, kteří jedou stylem brzda-plyn a plynulou jízdu na volnoběch (jednička či dvojka) z první hodiny v autoškole zapomněli. Pak se rvou do jiného pruhu, když tam plynulý řidič náhodou nechá 4m volné.

0/0
26.4.2016 8:17

T12o38m58á47š 13B91a94r44á90k 1373262130886

Ještě bych doplnil "staré mazáky", kteří si myslí, že už ví všechno a zapomínají se pravidelně dovzdělávat. ;-)

"Rettungsgasse" je u nás už delší dobu stejný jako všude jinde.

0/0
26.4.2016 10:11

Z47b18y91n13ě94k 64B63í32l88ý 1877650511955

Káva zdarma = dobrá autoškola ? Zdarma ? Určitě ne za 2 tisíce příplatku oproti konkurenci ? :)

+1/0
25.4.2016 15:48
Foto

M30a80r17t64i44n 74B34e52n22e26s 4279734762220

Zkušenost z loňského roku: Naše milovaná dvojčátka dostala k osmnáctinám autoškolu (auto+motorka). Vybíral jsem podle ceny, nejlevnější s nabídkou B+A2 z přijatelného okolí (Praha 8,9 apod.), cestou ze školy domů.

Výsledek: Vynikající, daly napoprvé jak teorii, tak jízdy v autě i na moto.

A navíc: Autopark - čím horší, tím lepší (AŠ má klasicky Fabie), v praxi to pak na lepším půjde dobře (už jezdí i na velkém Vianu apod).

Příjemné prostředí - není třeba - naštěstí nebyl žádný ztracený čas v učebnách, pěkně rovnou praxe v pražských ulicích. A místo učení výklad instruktora (a CD, samostudium je jednoznačně úspora času).

Splátky - většinou jen zvýší cenu.

Závěr: Měli jsme štěstí, výborní instruktoři, osobní přístup, žádné vícenáklady, a to vše za nejnižší cenu, v Praze 9 ...

A reference jsme neměli, ale vytvořili jsme je - už se tam učí další spolužáci.

+2/0
25.4.2016 15:35

J13a52r17o75s96l74a55v 78P83l43a75c45h81e25t30k22a 7496926956179

Ze to daji napoprve nic neznamena. To prakticky zavisi na dohode mezi autoskolou a komisarem.

0/−4
25.4.2016 15:36
Foto

M71a23r37t36i92n 50B77e46n34e91s 4739394282520

To nevím, ale jestli ano, tak je to další plus pro onu AŠ.

0/0
25.4.2016 15:43

J60a78r81o22s68l75a49v 50P96l72a87c97h92e18t31k10a 7756346766699

Ze to komisari davaji podle dohody s autoskolou jsem zazil na vlastni kuzi. Moje autoskola chtela vyrazit jednoho instruktora a tak se proste s komisarem dohodli ze to u nej nikdo neudela, aby meli zaminku. V den zkousek to u nej nedostal ani jeden zak ze sesti. S druhym instruktorem to dostali vsichni. Ja jsem jezdil s obema a ten kde to dali vsichni byl presne ten typ co se s tim moc neparal - lehnul do sedacky a zahlasil "klidne jedte, jsme pojisteni". Naucil jsem se jezdit az kdyz jsem presel k tomu, u ktereho to proste nejakou nahodou nevyslo nikomu.

0/0
25.4.2016 15:51
Foto

P79a81v56l95a 19N54o90v68á 7468270398645

Na tom něco bude. Dcera dělala zkoušky ve stejný den se spolužákem a měli stejného komisaře. Spolužák jezdil lépe, než naše dcera, přesto papíry nedostal, s tím, že prý zaparkoval moc na křivo. Potom si musel vzít povinné hodiny navíc (tj. připlatit tisíc / dva, nevím již přesně) a na další pokus to udělal. Vystressované dceři se prý klepaly nohy, "chcíplo" jí auto na přejezdu a papíry dostala...Myslím, že prostě mají předem dohodnuté procento těch, co to nedají, aby si mohli namastit kapsu...

+3/0
25.4.2016 15:58

P51a40v37e34l 30D66r30o26t64á48r 7943564699244

Je to zvláštní - když jsem dělal autoškolu (1995-1996), říkala mi instruktorka: "Jsi nejnebezpečnější auto široko daleko, tak ať je tě vidět - rozsviť světla!"

Dnes potkávám auta autoškol, která i v neideálních světelných podmínkách (podvečer, déšť...) svítí jen světýlky pro denní svícení (což je mimochodem hrozná blbost a proklínám toho psychopata, co to uzákonil). Zezadu takové auto není osvětlené vůbec, což je bomba, když to vjede pod most nebo do stínu stromů/budovy...

Osobně bych navrhoval, aby žáci trvali na tom, že budou svítit pořádně, a pokud se to instruktorovi nelíbí, tak by měli změnit lokál.

+3/−2
25.4.2016 15:22

J33a26r49o62s57l12a70v 63P11l39a21c79h40e94t15k14a 7516796636539

A pri vjezdu do krizovatky jeste troubit, ne?

+4/0
25.4.2016 15:28

J79a68r47o10s56l13a29v 72L59e41b86e98d36a 3936309737290

Světla pro denní svícení, jsou-li používána ve dne za dobré viditelnosti, jsou naprosto v pořádku. Nikdo neuzákonil, že se mají používat v jiných situacích.

I před jejich používáním se našlo dost řidičů, kteří rozsvěceli pozdě - většinou sedí v tmavých či šedých autech :-/

Dále i denní světla mají být schválena (E) a umístěna na vozidle podle vyhlášky. Jak je tedy možné, že hodně lidí jezdí s čínskými bludičkami a světlomety DLR někde u prostředku masky, tedy určitě více než 40 cm od obrysu?

0/0
26.4.2016 8:45





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.