Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sedm rad, jak vybrat nejlepší autoškolu

Autoškola za šest, nebo za dvanáct tisíc korun? Když je vám osmnáct, hraje cena klíčovou roli. Jenže co je levné, často nebývá nejkvalitnější. A v úvahu je dobré vzít i další faktory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D64a15v81i26d 68P41e22t41r 7930916510895

V autoškole (i v dobré) se toho zase tak moc nenaučíte, prostě řízení chce dlouholetou praxi. Ideální je, když na začátku s Vámi někdo pár let jezdí delší trasy a teprve pak po městě.

0/0
1.5.2016 8:40

O79n68d33ř62e56j 70L92o94š21o61t46h 9290102804422

Důležité je, že každému vyhovuje něco jiného, mně třeba nepřijde samostudium jako problém, když jsem si četl předpisy a učil se na testy, tak odhadem 70% jsem si pamatoval že ZŠ, kdy jsme učili pravidla silničního provozu. A myslím si, že pravidla ovládám vcelku s přehledem, a na silnici je základ používat hlavu, blb může odsedět 100 hodin v učebně a stejně to k ničemu nebude.

Co se starších lidí týče, s nimi jsou v autoškole problémy, protože jim to nejde jako mladým lidem, jsou křečovití. Komisař mi řekl, jeďte tak, abych usnul a za chvíli jsem měl odjeto. Jinak já měl dobré, že instruktor na mě měl čas každý den, jezdil jsem sám, za den klidně 150 km a za 14 dní jsem šel ke zkouškám, projezdili jsme celou Prahu a Kladno, dálnice a byla to dobrá škola a jako mimopražský jsem pak neměl z Prahy strach, což podle toho, co slyším kolem sebe, nebývá pravidlem.

Ale ne každý je stejný, někdo potřebuje péče víc a je potřeba individuální přístup.

0/0
27.4.2016 0:52
Foto

P17e83t19r96a 97Š93e87v80č33í76k18o14v29á 2894764776551

Já jela před pár dny Šumperk-Praha poprvé...přišlo mi to v pohodě..no, taky díky navi...a díky tomu, že dělám autoškolu po necelých 10ti letech znovu..sama, na pohodu..super zkušenost :) já, auto, radio Beat a pohoda...

0/0
27.4.2016 3:00

R43o90m89a14n 18J55e52s43c32h87k69e 9138675627255

Já dělal autoškolu v letech 1982 - 83 prosinec a březen. Ve Svazarmu a měli jsme výborného učitele pana Reicha. Externista - pohodový a uklidňující. Na Škodě 105 S.

Jezdili jsme po Brně, tehdy jsem záviděl městům, kde nemají tramvaje. Vysvětlil a pomohl. Mimořádně jsem jel s jiným a ten mne úplně rozhodil. Jmenovat nebudu, jeho autoškola je pořád v Brně.

Pan Reich radil - dělejte autoškolu v zimě když to klouže. Já su zodpovědný.

Žel zima byla tehdy mírná jako letos. Žádný sníh. A radil jezdit a jezdit. Vše je o praxi.

Mám teď dilema, dcera bude po maturitě dělat autoškolu. A BABO raď a vybírej.

+1/0
26.4.2016 16:42

D87a97v15i56d 83P93e53t94r 7910876980845

Já o něco dříve, po Ostravě, ale přece jen býval menší provoz. I po autoškole se dcera bude ještě hodně učit.

0/0
1.5.2016 8:42

N47i66n72a 14P43a82n90o84ž19k89o37v98á 9387665635748

Hlavní je si vybrat trpělivého instruktora. Můj prvníinstruktor na mě pořád křičel a urážel mě hned od druhé jízdy (,,ženský byradši neměly řídit“..,,To si úplně blbá nebo co?“ ,,Co na tom nemůže bejt jasný“..).Nějaká zdravotní či technická příprava nebyla vůbec, záznamy o najetýchhodinách také ne. Jízdy spočívaly v tom, že instruktor řekl, že potřebuje natankovat,nebo si něco zařídit na úřadě a to bylo tak všechno. Po pár jízdách mu řízenínatolik znechutil, že jsem při pomyšlení, že budu zase řídit, se mi dělalo zle.Nakonec jsem si našla instruktorku v nejbližším větším městě a začala odznova.A mohu říci, že to byly nebe a nudy. Přednášky od zdravotníků, jak fungujemotor apod., instruktorka vždycky dokázala v klidu vysvětlit, kde jsem udělalachybu a na co je třeba si dát pozor. Vzala na dálnici, do nejkomplikovanějšíchuliček v centru města. Zkoušky byly už na pohodu...:-)

+1/0
26.4.2016 11:55

J15a28r76o65s24l92a25v 30Š84k30o92d60a 6894948979251

Já dělal na Audi 100 - velký starý auto bez posilovače. Naučíte se všecko.

0/0
26.4.2016 11:00

J18i70r14i 75B58e82c35v29a75r 7772169976

Pamatuji si, že několik málo hodin jsme před první jízdou na silnici měli na trenažéru a pak na cvičišti. Předpokládám, že trenažéry se již nepoužívají -ale co cvičiště? Platí to ještě?

0/0
26.4.2016 10:22

N69i15n28a 27P40a77n89o73ž21k43o69v54á 9507525295238

U těch lepších autoškol ano. Pokud předtím nikdo neseděl za volantem, tak ho většinou vezmou na nějaké dopravní hřiště, aby si "ohmatal" volant, pedály a řazení, ale pokud už auto někdy řídil, tak se většinou jede rovnou do ulic

0/0
26.4.2016 11:57

D88á39š93a 23D90o21s90t67á61l86o26v32á 1929573880462

Kvalitu poznáte hlavně toho, kolik z nich se jich do roka někde vymele. Vím o autoškole, kde je takových cca 60%.

0/0
26.4.2016 9:07

J86i27ř60í 78Z11ý75k30a 9229153341140

já byl za ty vedlejší kšeftíky instruktora resp. majitele autoškoly rád, protože jsem pořád někde jezdil s přívěsem, pořád někam couval - třeba do úzkého dvora. Jezdili jsme po všech možných typech silnic, za různého provozu. Nevadilo ani když si při těch posledních jízdách instruktor za jízdy schrupnul. Získal jsem tak jistotu, že umím jezdit samostatně, řadit a řídit tak hladce, že to ani neprobudí spolujezdce ...

+1/0
26.4.2016 8:49
Foto

M73i10c59h35a16l 62N21a40j45m82a91n 7169573246600

A pořád je to jen o tom, co si nechá člověk líbit.

Zaplatím si kurz, který nabízí určitý rozsah a kvalitu. Pokud realita nesplňuje to co bylo nabízeno, tak se bráním - v krajním případě lze odstoupit od smlouvy a trvat na vrácení peněz.

+3/0
25.4.2016 23:05
Foto

J64i52ř60í 66Z80e62d54n33í66k 1326906

Autoškola je o štěstí na instruktora. Člověk kterému není 19, ale je na prahu 40tky, jako jsem byl já, když o autech nic neví, protože ho to nikdy nezajímalo, vybere instruktora dle adresy, která je blízko. Měl jsem smůlu. Couvání? K čemu? Parkování? Na co? Jízda v noci, k čemu? Byl jsem nucen dokoupit strašnejch jízd. Moje první auto byl škoda Favorit, jezdil jsem dle návodu z autoškoly za 14 litrů na sto km. Posléze si kamarád sedl vedle a donutil mě jezdit, jezdili jsme gigahodiny po opuštěném parkovišti. Naučil jsem se řadit, Jízdu po dálnici, jízdu v noci, té se vyhýbám, i když už to jde. Couvání vykazuje stále problémy. Přitom v okolí byli u známých intstruktoři ještě horší. Celé to na mě působilo dojmem, že intruktor byl s komisařem domluvený, komu to má dát a komu ne. Co se týká studia předpisů, přednáška a vysvětlení nebylo žádné, doporučil mi knihu, co si mám přečíst. Čas uběhl, doučil jsem se.

+2/0
25.4.2016 22:46
Foto

M49i22c23h19a81l 18N66a17j26m66a11n 7619203686800

A stěžoval jste si na přístup autoškoly? Pokud ne, je to od Vás pouze hloupé tlachání.

+3/0
25.4.2016 23:07

M27a52r63t94i21n 13N64o50v20o76t60n47ý 8529514297754

Podle věty "Posléze si kamarád sedl vedle a donutil mě jezdit, jezdili jsme gigahodiny po opuštěném parkovišti." soudím, že nejste na řízení zrovna talent. Kdyby jste si ty gigahodiny dokoupil v autoškole, mohl jste se naučit víc včetně couvání, parkování a podobně. Ale to by vás stálo majlant. Takhle se instruktor snažil v daném počtu hodin vás naučit aspoň jezdit dopředu, aby jste prošel u zkoušek.

0/0
26.4.2016 11:58

T91o12m24á23š 98Z26e36m10a82n 3485508964925

Levné autoškoly mají v rukávu jeden trik - při zkoušce instruktor zasáhne od řízení a tím zkouška končí a žák zkoušku neudělal - musí na ní tedy jít znova a často sikvůli otmu koupí další hodiny - autoškola pak z 6000 kč udělá třeba 9000 kč

Navíc mnoho učitelů je od zaměstnavatele hodnoceno podle otoh kolik žáků takhle vyleje - když žák jede výborně bez chyby, učitel se potí že mu strhnou z platu a hledá sebemenší zámynku aby mohl do řízení zasáhnout.

Tak bacha na to...

Cena není nejlepší vodítko, ale když autoškola stojí 6000 kč, tak z vás ty prachy musí získat jinak, logicky že? To je jako párky co stojí méně než maso..

+1/0
25.4.2016 21:48

T63o90m50á96š 98Z45e12m69a71n 3215878844705

omluva za chyby a překlepy

0/0
25.4.2016 21:49

N12a42t30á69l23i65a 96S90y18r59ů95č55k81o10v26á 8628211712615

V zadne autoskole vas ridit nenauci, ledatak trochu ovladat auto. Dulezite je idealne hned po autoskole mit auto a trenovat, trenovat, trenovat.

+12/0
25.4.2016 21:08

A66d57a56m 84K20r49ů53ž15e26l15a 7307909352372

Jsem docela blázen do aut, a rozhodně nesouhlasím s prvním bodem. Naopak na té rozhrkané Felicii bez posilovače, nepřesnou šaltpákou a mizernými vlastnostmi jsem se naučil právě ovládat tu mechaniku, a jakékoliv novější auto i s 8x větším výkonem už nebyl problém. Naopak bych považoval za dost nebezpečné se učit na přestabilizovaném moderním autě, se kterým se dá pod plným plynem do zatáčky, a stabilizace si to vyřeší. Pak takový řidič pojede se starším autem - z půjčovny, od kamaráda, a dopadne to blbě.

+14/0
25.4.2016 20:59
Foto

P37e24t92r78a 22Š35e84v10č11í54k41o53v51á 2264454856171

Přesně jak říkáte. Já měla sice v autoškole Opel Astra (tuším druhá generace), ale 6 let jsem jezdila s Favoritem. V prosinci jsem si koupila Mazdu 6, je to teda rozdíl ;-D;-D Od toho co mám řp (od r. 2006) jsem řídila asi dvacet různých aut a naprosto bez problému.

+1/0
25.4.2016 21:09
Foto

R60o48m35a27n 23K55o57z19e30l 4697596793844

A co teprve před lety, když doma byla běžně škodovka s motorem vzadu, kde se při startování za studena musel vytáhnout sytič, nezahřátý motor na volnoběh zhasínal, tak si to člověk musel na prvních křižovatkách hlídat nebo prostě vozidlo za studena poskakovalo...oproti tomu je Favorit i Felicia luxus...dokonce mi připadá, že řazení je ve favoritu lehčí než ve Fabii.

+2/0
25.4.2016 21:48

J87i67ř69í 27V54a84c33e82k 9988468766665

Řazení je lehčí protože favorit má místo řadící páky půlmetrovou trubku ;-)

+1/0
25.4.2016 22:35

R55a11d53e65k 97Č36e68r40v97e68n51k98a 5194241684442

někdy mám pocit,. že sami instruktoři by měli absolvovat autoškolu, např. při odbočení vlevo si nepamatuju kdy jsem naposledy viděl, že by autoškolák najížděl ke středu vozovky

+1/0
25.4.2016 20:06

J68i91ř65í 34K29ü26h65r 2720836330716

Ale on nemá najíždět do středu vozovky.

Má si najet na levé kraj svého jízdního směru.

Resp. před odbočováním vlevo se musí zařadit co nejdále vlevo v části vozovky určené pro jeho směr jízdy.......

+1/−1
25.4.2016 20:46
Foto

P60e61t33r61a 12Š58e60v66č53í13k53o32v42á 2904484856281

Nevím, proč bych měla při výběru řešit, jakým budu jezdit autem. Dobrý řidič musí být v životě schopný řídit jakékoliv auto. Mě to třeba problém nedělá, jediné co jsem nezkoušela je automat, ale myslím, že bych se i do toho dostala. Samostudium - to je snad samozřejmost. Každý by si měl pročíst silniční zákon a ne jen hloupě dělat testy do zblbnutí. Navíc dnes se dělá při zkouškách test jako první a pokud je žák neúspěšný, nemůže pokračovat ve zkoušce dál.

+4/0
25.4.2016 17:16

J26i69r18i 40B26e87c23v16a80r 7512469396

Také jsem měl z automatu strach, ale při první jízdě mě přešel po pár km -a pak jsem si jen vychutnával řazení "pádly" pod volantem ;-) Naprosto super byl automatický meziplyn při řazení dolů R^

+1/0
26.4.2016 10:14
Foto

P45e79t81r73a 63Š18e77v74č17í49k50o58v56á 2244414256691

Já minulý týden dokončila řp. sk. C a teď začínám C+E..ten náklaďák je manuál..takže ok..ale až nastoupím někde jako řidič a vrazí mi automat, asi to bude sranda ;-D snad si rychle zvyknu

0/0
26.4.2016 14:28
Foto

P32a43v79l39a 46N56o24v25á 7418430738195

Dcera dělala autoškou v roce 2013. Vybrali jsme školu Wyrwolová na Praze 5. Kurz stál 9500 kč. Jezdila v Puntu na LPG, instruktor jí bral jak do ulic, tak i na městský okruh. Když chtěla ale trénovat jízdu za tmy, musela si o to výslovně říct. Na dálnici ji nevzali ani jednou a na okreskách nenajezdila také prakticky nic. Pikantní je, že málo trénovali odbočování vlevo na semaforech, takže to také dělalo ze začátku problémy. Její kamarádku za nedanou přednost protijedoucímu dokonce vyhodili od zkoušky. Dcera obě zkoušky udělala na poprvé, ale potom bojovala právě s těmi okreskami a dálnicí. Naštěstí jsmé jí donutili hodně jezdit, ovládla "hardware" a přestala se nervovat, takže dnes jezdí bezpečně a hlavně si poradí ať jede kus za Prahu po okresce, či po dálnici do Německa. Z mého pohledu je problém v tom, že těch hodin je prostě málo, člověk s mokrým řidičákem je rád, že sotva jede.

V tomhle by bylo třeba inspirovat se v Německu, řidičák je tam sice dražší, ale počet hodin je dvojnásobný, jezdí v normálních autech (VW Golf apod.). Speciálně trénují ježdění ve městě, v noci, na dálnicích a okreskách. Navíc je tam možnost získat papíry v 17 letech a mít je "na zkoušku" - jezdit vždy jen s druhým zkušeným řidičem. Tady se v malých městech musí jezdit "podívat na semafory" do větších měst, kde mají problém. To je prostě tragédie.

+5/0
25.4.2016 15:52

J54a30n 16F23r37o18l32í70k 6576770825694

U nás je snaha jít s cenou co nejníže a počítá se s tím, že se adept doučí v rodině. Kdo chce vše od autoškoly musí si prostě řádně připlatit za další jízdy. Jinak jízda po městě je dobrá škola života. A na dálnici by se měli čerství držitelé pustit až budou mít nějakou rutinu a naučí se používat zpětná zrcátka. To poslední neumí m.j. mnoho svátečních řidičů a proto jsou ty vyblikávačky až vybrzďovačky.

+3/0
25.4.2016 16:54

M21a21r75t28i58n 82T11e56s96a46ř 2579183663983

Na dálnici je potřeba se naučit jezdit už v autoškole. Chyby, které vidím denodenně:

- využívání jízdního pruhu do konce - připojovacího nebo končícího označenou překážkou. 80% se rve do průběžného v šedesátce a blokují ostatní za sebou. Navíc neznají zákon, např. že rychlejší jízda v připojovacím pruhu není předjížděním - pak kdesi brzdí, aby "fikli" do průběžného.

- ZIP - to je speciálně na dálnice. Opravy D1 nás Čechy natolik vyučily, že ZIP umí používat nadpoloviční část českých řidičů. V německu si teď připadnu jak na vidlákově, jako kdyby Němci zapomněli řídit s přehledem

- souběžná jízda v jízdních pruzích. Jsou řidiči, kteří nevědí, že když se tvoří souvislé kolony vozidel, není rychlejší jízda v pravém pruhu předjížděním

- "rettungsgasse" - po letech v kolonách u nás stále neznámá věc. Ten za mnou jede v koloně zásadně mezi pruhy, snad na protest, že jedu po krajnici. Bohužel zde česká legislativa zavedla paskvil - tvorba pruhu (u třípruhých dálnic) pro záchranné složky je u nás opačná než v Německu a Rakousku a máme si to pamatovat.

- jízda v kolonách - stále vidím poskoky, kteří jedou stylem brzda-plyn a plynulou jízdu na volnoběch (jednička či dvojka) z první hodiny v autoškole zapomněli. Pak se rvou do jiného pruhu, když tam plynulý řidič náhodou nechá 4m volné.

0/0
26.4.2016 8:17

T97o33m67á58š 32B73a13r64á62k 1283432440286

Ještě bych doplnil "staré mazáky", kteří si myslí, že už ví všechno a zapomínají se pravidelně dovzdělávat. ;-)

"Rettungsgasse" je u nás už delší dobu stejný jako všude jinde.

0/0
26.4.2016 10:11

Z16b18y54n21ě53k 60B19í28l35ý 1797940651585

Káva zdarma = dobrá autoškola ? Zdarma ? Určitě ne za 2 tisíce příplatku oproti konkurenci ? :)

+1/0
25.4.2016 15:48
Foto

M41a27r21t17i72n 96B56e37n19e98s 4139974552180

Zkušenost z loňského roku: Naše milovaná dvojčátka dostala k osmnáctinám autoškolu (auto+motorka). Vybíral jsem podle ceny, nejlevnější s nabídkou B+A2 z přijatelného okolí (Praha 8,9 apod.), cestou ze školy domů.

Výsledek: Vynikající, daly napoprvé jak teorii, tak jízdy v autě i na moto.

A navíc: Autopark - čím horší, tím lepší (AŠ má klasicky Fabie), v praxi to pak na lepším půjde dobře (už jezdí i na velkém Vianu apod).

Příjemné prostředí - není třeba - naštěstí nebyl žádný ztracený čas v učebnách, pěkně rovnou praxe v pražských ulicích. A místo učení výklad instruktora (a CD, samostudium je jednoznačně úspora času).

Splátky - většinou jen zvýší cenu.

Závěr: Měli jsme štěstí, výborní instruktoři, osobní přístup, žádné vícenáklady, a to vše za nejnižší cenu, v Praze 9 ...

A reference jsme neměli, ale vytvořili jsme je - už se tam učí další spolužáci.

+2/0
25.4.2016 15:35

J66a55r57o56s84l23a63v 94P47l52a34c13h57e56t79k71a 7526726916739

Ze to daji napoprve nic neznamena. To prakticky zavisi na dohode mezi autoskolou a komisarem.

0/−4
25.4.2016 15:36
Foto

M42a85r53t54i55n 46B87e89n95e18s 4509224972510

To nevím, ale jestli ano, tak je to další plus pro onu AŠ.

0/0
25.4.2016 15:43

J52a72r77o33s20l52a93v 46P78l68a82c68h48e98t57k47a 7556406166819

Ze to komisari davaji podle dohody s autoskolou jsem zazil na vlastni kuzi. Moje autoskola chtela vyrazit jednoho instruktora a tak se proste s komisarem dohodli ze to u nej nikdo neudela, aby meli zaminku. V den zkousek to u nej nedostal ani jeden zak ze sesti. S druhym instruktorem to dostali vsichni. Ja jsem jezdil s obema a ten kde to dali vsichni byl presne ten typ co se s tim moc neparal - lehnul do sedacky a zahlasil "klidne jedte, jsme pojisteni". Naucil jsem se jezdit az kdyz jsem presel k tomu, u ktereho to proste nejakou nahodou nevyslo nikomu.

0/0
25.4.2016 15:51
Foto

P74a79v12l12a 11N48o35v72á 7978390128215

Na tom něco bude. Dcera dělala zkoušky ve stejný den se spolužákem a měli stejného komisaře. Spolužák jezdil lépe, než naše dcera, přesto papíry nedostal, s tím, že prý zaparkoval moc na křivo. Potom si musel vzít povinné hodiny navíc (tj. připlatit tisíc / dva, nevím již přesně) a na další pokus to udělal. Vystressované dceři se prý klepaly nohy, "chcíplo" jí auto na přejezdu a papíry dostala...Myslím, že prostě mají předem dohodnuté procento těch, co to nedají, aby si mohli namastit kapsu...

+3/0
25.4.2016 15:58

P15a15v13e17l 92D29r61o49t78á94r 7163834719854

Je to zvláštní - když jsem dělal autoškolu (1995-1996), říkala mi instruktorka: "Jsi nejnebezpečnější auto široko daleko, tak ať je tě vidět - rozsviť světla!"

Dnes potkávám auta autoškol, která i v neideálních světelných podmínkách (podvečer, déšť...) svítí jen světýlky pro denní svícení (což je mimochodem hrozná blbost a proklínám toho psychopata, co to uzákonil). Zezadu takové auto není osvětlené vůbec, což je bomba, když to vjede pod most nebo do stínu stromů/budovy...

Osobně bych navrhoval, aby žáci trvali na tom, že budou svítit pořádně, a pokud se to instruktorovi nelíbí, tak by měli změnit lokál.

+3/−2
25.4.2016 15:22

J96a87r42o57s62l19a16v 26P76l71a70c74h32e71t27k30a 7486496656709

A pri vjezdu do krizovatky jeste troubit, ne?

+4/0
25.4.2016 15:28

J63a43r95o49s53l36a77v 66L12e79b73e27d40a 3246509467390

Světla pro denní svícení, jsou-li používána ve dne za dobré viditelnosti, jsou naprosto v pořádku. Nikdo neuzákonil, že se mají používat v jiných situacích.

I před jejich používáním se našlo dost řidičů, kteří rozsvěceli pozdě - většinou sedí v tmavých či šedých autech :-/

Dále i denní světla mají být schválena (E) a umístěna na vozidle podle vyhlášky. Jak je tedy možné, že hodně lidí jezdí s čínskými bludičkami a světlomety DLR někde u prostředku masky, tedy určitě více než 40 cm od obrysu?

0/0
26.4.2016 8:45



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete nechat peníze úročit a zároveň je kdykoliv vybrat?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.