Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nezaměstnaní nemají zájem pracovat za 24 tisíc. Co na to ministryně?

Na pohovorech personálních agentur to vypadá následovně: Několik desítek nezaměstnaných si přijde vyslechnout nabídku práce, zájem neprojeví nikdo. Ani mzda přes dvacet tisíc je nepřesvědčí. Jak problém řešit? Na tuto a další otázky odpovídá ministryně práce a sociálních věcí Michaela Marksová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88a27n 57D41v92o29r13a49k 4857775162655

Velká část našich nezaměstnaných nikdy nepůjde pracovat protože díky systému exekucí (a že je jich dost), ze své mzdy prakticky nic nevidí. Pak se jim prostě nevyplatí brát jakoukoliv práci a raději jsou na úřadě( mají zaplacenou nemocenskou) a pracují na černo. Místo výmyslů jak je motivovat by bylo daleko lepší připravit zákon, který by umožňoval naplňovat exekuční část, ale aby ponechával pracujícímu dlužníkovi smysluplnou částku ze své mzdy, tak aby se mu vyplatilo pracovat .

0/0
18.8.2016 10:07

R95o96m71a69n 42L53i87p27s54k19ý 2199393829

Ješiši, toje ale....marxová!

0/0
16.8.2016 18:44

L29u31k41á80š 25T65e23p90l27ý 2464520269

Sami přiznávají, že třetina pracujících si nevidělá ani na základní životní potřeby, tak ať s tím něco koukaj dělat a nediví se, že nikdo na takový místa nechce jít dělat.

Mzda musí člověku stačit na to aby pokryl náklady na bydlení, stravu a přiměřené krytí potřeb.

+2/−2
2.7.2016 0:14

V27l10a82d37a 28M98u91s71i83l 9150796488953

̈teoreticky

0/0
18.8.2016 13:53

A10l45e80s 30P42r79o18c28h58a72z96k70a 8670703213910

Je potřeba zvýšit podpory p. ministryně aby se flakacum dařilo lépe a těm co již práci mají zvýšit odvody aby se jim ta práci tolik nevyplácela. To je ten pravý socialismus a - la Venezuela

0/0
28.6.2016 8:17

J74o78s59e28f 53N24o53v14á89k 1360203275

Je potřeba zvýšit mzdy ministrů a vyžadovat, aby křesla obsadili kvalitní lidé.

0/0
28.6.2016 9:27
Foto

A67n97n23a 51V91e83s25e30l41á 2690838666

Pár nezaměstnaných znám, takže vím, že úřady práce pro nezaměstnané už řadu let nehnou prstem, nikam je neposílají, žádné nabídky práce jim nenabízejí, jen jim pravidelně radí, aby si práci hledali přes internet.

Úřad je pošle maximálně na nějakou nesmyslnou přednášku nebo absurdní kurz, který vedou diletanti žijící z peněz státu nebo dotací EU...

+14/0
25.6.2016 4:54
Foto

T44o97m68á36š 85S65m59o38l80í78k 3191362296303

Přesně.

+2/0
26.6.2016 14:14

E52d84a 91D75r39á16b68e89k 7599592583557

20 tis. za lepení štítků a motování nábojnic? Nesmysl...

+5/0
24.6.2016 21:25
Foto

M78i82c55h89a59l 14G93a92n83d55a55l26o28v33i75č 7818469881880

Tak makat za 15.000 Kč čistého je směšný, takže se nedivím, že za ty peníze se nezaměstnaným pracovat nechce (nemyslím tím klasické nemakačenka).

+2/0
23.6.2016 1:45

P86e31t71r 40M40a37j65e40r 7772966531471

Zaplať Pán Bůh, že mi zatím házejí lana odjinud a nabízí víc a všelijaké bonusy. A vůbec se nedivím, že se někdo nechce nechat zavřít v továrně a připoutat k pásu.

Myslim, že ti, pro které je tahle práce určená jsou většinou líní a místo nich to dělají ti, co jinou možnost nevidí a ti, co jsou i zadarmo drazí. Takže ve finále jsou všichni nespokojení...

+1/0
22.6.2016 2:45

R19a76d39i86m 75P82o89l28á14š41e36k 9456963389759

Važte si těch lan.

Může se stát, že až budete vyššího věku a pozice nižších a středních personalistů a manažerů, kteří přímo o takových výběrech rozhodují, už budou generaci až dvě generace pod Vámi, budete najednou "nevhodný" , "neflexibilní" na jakoukoliv významnější pozici. ( čti pozici odpovídající svým vzděláním a praxí s odpovídajícím výdělkem)

Jen proto, že ti personalisté a manažeři už budou na těch pozicích chtít vidět "své" lidi - lidi z jejich generace a jejich typických pracovních zvyků nebo mladší, které budou podle sebe učit. Ne starší s jinými pracovními zvyky..

+1/0
22.6.2016 5:11

P56e15t39r 86M53a70j69e71r 7332166521241

Já si jich s pokorou vážím, proto sem začal slovy "zaplať Pán Bůh..." a jsem rád, že to, co jsem se naučil a dokážu, imponuje i jiným lidem.:-)

+2/0
22.6.2016 5:32

J61a93n 73S26o94u39k17u46p 1484874466985

Myslíte Vašimi pracovními zvyky, které jste si posledních 14 zdokonaloval prodejem pojištění, plněním excelů atd.?

0/0
22.6.2016 8:39

B98o56h69u84m54i94l35a 43Z11a61c18h34o47v20á 1108754495152

Kdyz praci odmitnou, nedala bych jim podporu a hotovo. Nechapu, ze urady tak nereaguji.

0/−1
22.6.2016 1:43

J16a79n 33B67a37r33t40á25č40e16k 6885915360689

Vždyť úřady tak postupují, co řešíte? Když odmítnete práci s doporučenkou od ÚP bez vážného důvodu (důvody jsou zákonem definovány) tak vás vyřadí na nejméně 6 měsíců z evidence - tzn. ztratíte nárok na podporu, pokud byl a nebude za vás hrazeno zdravotní pojištění. To vám nedošlo, že článek je jen PR jedné z mnoha agentur?

+1/0
22.6.2016 2:15

R68a39d87i96m 11P84o27l38á80š18e23k 9106843489779

Vy jste teda pěkně naivní!

Doporučenky dávali tak v době, kdy na ÚP bylo na každého úředníka , který provozoval schůzky z nezaměstnanými další nejméně 2 - 3 lidi, kteří práci toho úředníka zajišťovali odborným způsobem. Třeba odborník na rekvalifikace, psycholog, personalista. Nezaměstnaný byl na ÚP pozván na personalistické a psychologické testy anebo aspoň na pohovor s obdorníkem, ne úředníkem. A ná základě toho pohovoru vybrali z nabídky volných pracovních míst a poslali tam nezaměstnaného na doručenku. nebo vybrali vhodný školicí kurs a doporučili = přikázali ho tomu nezaměstnanému absolvovat.

Jenže ty lidi v rámci "šetření" propustili tehdejší ministři MPSV už tak před 10 lety.;-D;-D

Dneska tam zůstali jen ti úředníci na schůzky s nezaměstnanými, nikdo jiný a ti jsou tak dávno mimo od personálního trhu, že se tu doručenku neodvažují skoro nikomu dát. Aby nebyl průšvih, že závazně posílají na volné pracovní pozice úplně nevhodné lidi.

Dneska dávají nezaměstnaným volná pracovní místa návrhem, což má stejnou váhu, jako by si ten nezaměstnaný sám to místo vyhledal na internetu ( zaměstnavatelé na reakci nezaměstného reagují stejně - buďto vůbec anebo s nějakým vymyšleným důvodem odmítnou) a žádný doklad po nezaměstnaném na ÚP dodatečně nepožadují.

Aby mohli doručenky dávat a tím lidem skutečně zajišťovat práci, museli by se na ÚP ti personalisté a pracovní psychologové atd vrátit a s těmi nezaměstnanými skutečně pracovat, ne jenom jednou za pár měsíců s nimi mít párminutovou formální schůzku.;-D

+1/−3
22.6.2016 5:00

J84a39n 41B96a43r81t66á75č41e28k 6465535380649

Já vím jak to chodí, ovšem reagoval jsem jen na paní, která si vyvodila závěr uvedený v jejím příspěvku a neměl jsem v úmyslu se rozepisovat na několik odstavců, kde jsem mohl zmínit a rozvinout další lahůdku jako maření součinnosti a nicnepřinášející IAPy.

0/0
22.6.2016 6:47

J29a53n 18B34a49r65t17á31č12e74k 6635865770979

Jinak doporučenky stále fungují.

+1/0
22.6.2016 6:48

R24a53d36i47m 90P46o54l76á57š94e92k 9856113639569

Já jsem na pracáku nikdy nedostal ani jednu oficiální doporučenku.

A docela bych je chtěl, protože bych na jejich základě mohl tu práci po firmě jednoznačně chtít. Dokonce jsem je jednou po úřednici chtěl a ona se z toho nějak vymluvila, že to nejde.

Co jsem dostal, tak jen vytištěné běžné inzeráty z portálu MPSV, ze kterých si ve firmách nic nedělali a reagovali na ně stejně jako bych si ty inzeráty našel sám - většinou ignorovali, v lepším případě napsali odpověď, že to nejde.

0/0
22.6.2016 7:13
Foto

R77o63m40a87n 73K61o64z14e74l 4457826703624

Doporučenky některým opravdu dávají. Ale ve firmách pak musí být každému jasné, že člověk s doporučenkou zas takový zájem nemá, jinak by si na pracovní inzerát odpověděl sám.

+1/0
22.6.2016 11:33

J36o66s42e55f 14P67o60r86t90i97k 8617919194

Přepadnou a seberou Vám. Tohle je třeba taky pochopit

0/0
28.6.2016 4:02
Foto

M51a95t23e41s 62F63m 2539743332204

proč mám jít někde k pásu za směšnou mzdu a ještě být buzerován přistěhovalci z východu???? ;-D

+1/0
21.6.2016 21:43

Z33d97e14n46ě59k 48K60u12č17k75a 9917498891620

Když setak blbě ptáš, tak asi nepracuješ... Tudíž důvod proč jít pracovat je jednoduchý, ať neodvádím peníze na Tebe...

0/0
19.8.2016 15:39

J46a81n 42B13a68r85t65á78č95e63k 6195685900439

Nadpis článku neodpovídá tomu co se poté dočteme, jelikož navozuje dojem, že všichni či většina nezaměstaných není ochotna pracovat za 24000. Níže se pak člověk dozví, že jde o jednu z mnoha agentur a uváděných 24000 není míněno od, nebo za normální FPD, ale maximální možný výdělek, kde je dle zkušeností započítána práce s příplatky za směnný (obvykle tří či nepřetržitý) provoz s přesčasem a maximálním ohodnocením (realita = haha) a pokud mateřská firma dává benefit 13 či 14 platů je to v tom. Reálný měsiční výdělek je v lepším případě 16-20 tisíc hrubého (viz reálné zkušenosti s agenturami) s mnohem horším postavením oproti kmenovým zaměstnancům (viz DPP, nepřiřazení na stálou směnu atp.) i přes inzerovaný opak.

+6/0
21.6.2016 16:04

A81n29t27o86n13í55n 19S56e10b31e11r47a 7403958530269

To je pěkný plat pokud váš ještě živí rodiče. Ale bydlení a rodina se za to nedá uživit ani náhodou. Rv

+5/0
22.6.2016 19:19
Foto

J26i12ř15í 60H93a80v30e49l16k46a 3539533120494

A šla by paní ministrně za tyhle prachy pracovat? Stačí si připomenout že minimální plat ve Švýcarsku je 94 000. Vzhledem k tomu že je tam asi 3* dráž jak jídlo tak nájemné vychází mi že by minimáln mzda u nás neměla být 10 tis ale 31 000.

Spočtěte si kolik by to jen přineslo na stabilizaci nedobytných úvěrů, kolik by to státu přineslo na odvodech atd.

A kecy typu že by vzrostla skokově nezaměstnanost podle mě moc neobstojí, jinak by se totéž dělo v Německu, Francii i jinde.

+1/0
21.6.2016 14:27

J37a90n 57S26o29u87k57u14p 1454444536885

Tak mi to tak od oka spočtěte, kolik by to přineslo jen na stabilizaci nedobytných úvěrů.

0/0
21.6.2016 14:36

P80e21t12r 31S55v69o34b79o46d16a 7622401494

A jeste to muzete porovnat se somalcema na druhou stranu.

Tohle porovnavani vzdycky s nekym uspesnym a vyzadovanim aby to NEKDO zaridil tak ze ja budu mit to co ma ten uspesny to je nejlepsi znak lempla.

Co VY OSOBNE jste udelal k tomu aby jste se mel jako ze Svycarsku ?

0/0
21.6.2016 14:44

J11a97n 76N80á65d12v64o54r59n93í19k 7893238755657

Minimální mzda ve Švýcarsku není. Referendem ji odmítli.

+2/0
21.6.2016 19:39

P67a22v65e70l 16R14e98z19n47i84c89e83k 3295314124302

To se pletete... Odmitli tzv. zaruceny nepodmineny prijem, nikoliv minimalni mzdu

0/0
23.8.2016 12:16

J37a27n 76N28á89d80v32o79r41n88í44k 7313278915407

Odmítli obojí.

+1/0
23.8.2016 13:17

P42a93v68e22l 34R49e91z33n45i11c87e39k 3955744284442

Mate pravdu... Doplnim si vzdelani ;) diky za upozorneni

0/0
23.8.2016 14:32

B33o57h72u81m72i46l57a 74Z85a88c85h38o27v69á 1778914545532

No ja nevim,kde jste k te sume dosel, ale ja jsem se docetla,ze Svycarsko nema urceny minimalni plat. Bylo tam referendum o prijeti minimalni mzdy na 22 svycarskych franku, coz je $24,65 , ale 76,3 % lidi bylo proti tomu. A to tez i pracovnici, nebot pri te mzde by mnozi prisli o praci, nebot by je zamestnavatel nemohl zaplatit. tady je priklad.

Luisa Almeida is an immigrant from Portugal who works in Switzerland as a housekeeper and nanny. Almeida’s earnings of $3,250 a month are below the proposed minimum wage but still much more than she’d make in Portugal. Still, she did not support the referendum. “If my employer had to pay me more money, he wouldn’t be able to keep me on and I’d lose the job.

0/0
22.6.2016 2:11

Z57d88e60n19ě77k 79K44r92a40u26s 9112514367142

Platí jim aby nekradli?Ta bába potřebuje vyšetřit !!

+3/0
21.6.2016 12:48

P23e53t21r 72S53v19o67b95o45d92a 7352441634

No bohuzel to takhle je. V davnych dobach kdyz nekdo nemakal tak budto chcipnul hlady pod mostem a nebo kradl. Kdyz kradl a chytli ho tak sel do hladomorny a nebo mu usekli ruku ... no a casto jedno nebo druhe vedlo k tomu ze pak chcipnul.

V moderni vyspele ohleduplne dobe ale kdyz nekdo nemaka tak dostane davky protoze nechat ho chipnout je nelidske. Kdyz krade tak dostane podminku protoze nechat ho hladovek nebu mu ublizovat je nelidske. Kdyz krade porad dokola tak nakonec skonci ve vezeni, ale dostava tam porad jidlo piti, je v teple atd. protoze jinak by to bylo nelidske. Dokonce i kdyz nekoho zabije, nemaka a proste je to totalni krypl tak porad dostava jidlo, piti, je v teple atd. protoze jinak by to bylo nelidske.

No ale ono drzet ho ve vezeni v teple s jidlem, pitim atd. a 24/7 "obsluhou" proste vyjde spolecnost mnohem draz nez mu dat par tisic a dal se nestarat.

Existuje sice varianty ktere by byli pro spolecnost mnohem vyhodnejsi a v minosti se mnoho z nich osvedcilo ... ale to by bylo nelidske.

+2/0
21.6.2016 13:36

J63a15n 75S33o95u83k52u27p 1384834236785

A taky se mnoho z nich skutečně neosvědčilo, protože jednou nastavíte pravidla, která překračují určitou mez, tak se dostanete do situace, kdy se hranice budou stanovovat dle aktuální potřeby politické reprezentace, resp. nad užitečností takového řešení ztratí lid kontrolu. Můžeme tedy říct, že taková cesta není demokratická, protože demokracie je sice vláda většiny, ale neměla by být tyranií pro menšiny.

+1/0
21.6.2016 13:52

P92e47t78r 15S40v73o44b62o80d24a 7722581144

To je potom na zmyselnou jak takhle pojata demokracie (ne)zapada do prirozeneho kolobehu sveta.

Kdyz to reknu jednoduse tak v prirode zviratka taky nechaji slabej kus pojit protoze vedi ze stado je jen tak slabe jako nejslabsi kus. A to je ostatne i hlavni hnaci motor evoluce.

My ale stavime tehle prirozene evoluci spoustu ruznych prekazek a pritom by jsme ji mohli alespon respektovat kdyz uz ne rovnou pomahat.

Tim samozrejme nemyslim nechat rovnou pochcipat vsechny lidi s cukrovkou a postrilet stare a nemocne.

Ale zivit si uvnitr tela parazita neni proste zdrave a zrovna tak neni zdrave zivit si uprostred spolecnosti parazity.

Dokud tohle nepochopime tak se s tim stigmatem nikdy nevyrovname. To ze se rodi "vadne" kusy je v prirode proste uplne normalni a prirozena soucast evoluce. Ale priroda se vadnych kusu zbavi ... zpusobem ktery ale nekdo povazuje za nehumalni .. nedemokraticky ... atd.

To si ale musime vybrat. Budto se tech vadnym kusu budeme zbavovat dle nejakych prirodnich zakonu a pak je to v pohode.

Nebo jim budete naopak pomahat prezivat a smirimese s tim ze se nam budou vesele mnozit a pak je to take v pohode.

Ale to co se deje v soucane dobe .. zivime si je koukame se jak se bezstarostne mnozi a zaroven se nam nelibi ze existuji to proste nikdy v pohode nebude.

+1/−1
21.6.2016 14:05

J47a45n 84S60o53u66k82u42p 1254804866645

Evoluce lidské společnosti ale určitým způsobem právě na takových principech staví. V historii jsme měli mnoho etap, kdy se nějaké takové věci neřešily, ale realita je taková, že jsme tyhle etapy (v nějaké míře a taky ne uplně všude) nechali za sebou. Má to nějaké důvody a nějaké následky, ale při pohledu na realitu vidíme, že momentálně nejvíce ekonomicky vyspělé jsou ty země, kde i ochrana jedince v jeho životě je na vysoké míře. Vím, že se to dá svrhnout ze stolu s tím, že jedno je následek druhého, ale nějak se nemůžu zbavit aspoň toho dojmu, že se jedná o spojené nádoby. I ten zaměstnavatel je v konečném důsledku rád, když jsou i jeho zaměstnanci rádi, že můžou makat a jsou spokojení, což je vývoj, který jsme urazili někdy od vzniku prvních fabrik, či plantáží s bavlnou.

Podle mě to jsou prostě nevydělitelné faktory rozvoje občanské společnosti - budovat, růst, ale zároveň chránit.

Nešikovný příklad, ale teď fakt nic lepšího nevymyslím - mnoho lidí je proti přílivu imigrantů z toho důvodu, že tito nejsou kompatibilní se standardy západní civilizace. Tj., my tady ženy nezahalujeme a nekamenujeme, považujeme je za rovnoprávné, stejně tak třeba všechny tyhle lgbt a jiné divnoskupiny (je fuk, co si o tom myslím já). Ale když si tak čtu diskuze (já vím, že to není moc relevantní měřítko), nebo poslouchám hospodské názory, tak se velmi často střetávám s postoji, které se od zemí, kde bují náboženský fundamentalismus atd., moc neliší. Tj. sekat ruce zlodějům, zavírat lidi téměř bez důkazů, ́raději rovnou postavit ke zdi ́, doživotní kamenolom atd.. Chci říct, vyspělost naší civilizace má mnoho faktorů, ale neměli bychom se jich nahodile vzdávat jen proto, že to teď prostě nechceme, či nás to nedejbože stojí pár peněz.

+2/−1
21.6.2016 14:25
Foto

J92i14ř66í 82H85a84v69e96l93k59a 3719873890154

Hele pro nás blbý co jste těma dvěstě slovama chtěl říct?

0/0
21.6.2016 14:30

J29a90n 80S81o48u41k27u28p 1574484666655

Je to v poslední větě.

+1/0
21.6.2016 14:33

P83e26t40r 45S76v65o90b50o47d68a 7772791944

Jo asi tak ;) Vzdycky se nejak rozepisu zvlast kdyz se naseru a prvni co me napadne je nechat vadne kusy pomrit .. protoze kdyz to nevysvetlim vypadam pak za hitlera :D

+1/0
21.6.2016 14:36

P39e13t60r 20S87v72o95b70o48d47a 7912611434

No ona je to otazka toho co je pricinou a co nasledkem.

Nejvice vyspele jsou momentalne zeme ktere byli v minulosti technologicky na spici. A ty same zeme si mohli dovolit proste "zivit" svoje parazity. Navic muze v tech zemich byt uplne jina mentalita a vychovani uz od narozeni a tak se tam prirozene ty paraziti neusazuji treba.

Kazdopadne s natupem globalizace se technologicky pokrok setrel a nikdo si uz nemuze dovolit zivit parazity protoze na to zrovna ma.

A co se tyka tech "extrenich" trestu tak nikdo prece nechce aby si lidem sakali ruce bez soudu a dukazu.

Je to jen o tom aby nebyla vyhodnejsi "strategie" byt grazl nez strategie byt zodpovedny slusny obcan.

Vsichni se rodime s nejakym nastavenim od rodicu (geny+vychova) a existuji ruzne strategie v zivote ktere v konecnem dusledku vedou k tomu jedinemu ... prezit, rozmnozit se a predat strategii (geny+vychova) dal.

Nekvalitni strategie v prirode zahyne a kvalitni preziva.

Ale my podporujeme vsechny nekvalitni zmetky takovym zpusobem ze rozmnozit se a predat svoji nekvalitni strategii dal muze uplne kazdy. Potom vyhravaji strategie ktere by v prirode prohravali. A proto se deji veci jako ze nekvalitni zmetkove spolecnosti co jen spotrebovavaji zdroje plodi spousty deti a vychovavaji je jako nekvalitni zmetky spolecnosti co jen spotrebovavaji zdroje zatimco jine strategie jako napriklad rozumne vytvareni a vyuzivani zdroju jsou systemem diskriminovany a jejma vytvorene zdroje jsou prerozdelovany (kradeny) zmetkama.

+2/0
21.6.2016 14:57

J41a54n 47S74o55u28k25u29p 1104524666575

Příroda s tímhle taky počítá - existuje např. nepřeberné množství parazitů. Jaký je jejich význam? Vždyť takové klíště, komár nebo šváb, to jsou tvorové perfektně vybavení s výbornou strategií a přesto se asi shodneme na tom, že jejich příspěvek efektivnosti procesu je diskutabilní. NEBO můžeme říct, že to oni se přeci taktéž podílí na filtraci genofondu těch evolučně odlišných svou měrou, protože oslabují ty méně ... šťastné? Kukačka klade vejce do cizích hnízd a její mládě následně vyhazuje ostatní ptáčata z hnízda, je to její strategie. Já si osobně nemyslím, že by příroda sama o sobě vytvářela vždy následováníhodné modely, proto se taky od zbytku zvířecí říše (občas) významně lišíme.

Zebry obětují nejslabší ze stáda, nedělají to proto, aby nejsilnější přežili, ale proto, že je relativně logické a jednoduché prostě za sebou toho nejslabšího nechat. Co když lvi přijdou znovu? Musí za sebou nechat toho, který se minule jevil dostatečně schopný. A tak to jde dál, dokola.

Sociální podpora - vylučujeme jako stádo zeber toho nejslabšího ze stáda, protože nám brání (v čem??), nebo jsme lvi, kteří si prostě vybírají toho nejslabšího v ten okamžik? Já si osobně myslím, že jsme ti lvi, kteří hledají ty slabé články a využíváme jich k vlastnímu prospěchu, je to jeden z principů tržní ekonomiky, maximalizovat zisk, minimalizovat náklady.

Tak jako tak, řetěz je silný jako jeho nejslabší článek. Eliminace hlubší sociální podpory bude vytvářet problém někde jinde a sám o sobě nezaručí širokou sociální spravedlnost (tu přece ale nechceme, ne?). Důvody úspěchu společnosti (výše zmíněné Švýcarsko je taky takový případ - jaké že to byly důvody neobyčejného zbohatnutí té země?) a jedinců jsou odlišné (to, že někdo třeba úspěšně krade, by z něj za změny několika proměnných činilo bezvadného obchodníka).

0/0
21.6.2016 15:18

P82e15t96r 49S67v59o23b11o86d19a 7382651174

Prece nechce porovnavat komary s lidma a zebrama. Musite porovnavat vzdy v ramci jednoho zivocisneho druhu, rodu atd.

I u tech klistat a komaru funguje to ze zmetci neprezijou a nepredaji geny dal. to ze jeden druh zvirete se zivy jinym je uplne normalni Lev->zebra, kliste->savci, atd. atd.

Ale vetsinou to v prirode nefunguje tak ze by treba silni lvi se starali o slabeho ktery je jen zpomaluje. Ze by zebry se starali o jinou zebru co nic nedela a jen tak si lezi na zemi a ceka az ji donesou zradlo az do tlamy.

A ano i bezvadny zlodej spicka v oboru je urcita evolucni strategie (zrovna jako ta kukacka treba). Ale kdyz je zlodej dopaden mela by ho tato strategie vyradit. Ale dneska ho tonevyradi a je o nej jeste dobre postarano. A o dalsi nemakacenka (parazity) se starame dobrovolne.

0/0
21.6.2016 20:09

J69a74n 70S94o45u78k47u83p 1434334466125

Ano, ale u lvů to tak funguje, že samec porazí v souboji soka a pak v podstatě nic nedělá a nechá se krmit. Ta evoluce má tolik různých podob. A stejně tak i lidská společnost má mnoho různých podob, nepoměrně více, než jiné živočišné druhy, proto jejich souboj a strategii k přežití s tou lidskou těžko srovnávat. Na každý nějaký společenský jev by se dal najít ekvivalent v přírodní říši, to tu můžeme být dva týdny a na každou situaci by se daly najít tři, čtyři příklady odjinud. Snažím se tím jen naznačit, že ten souboj o přežití nemusí nutně v té podobě ́silnější přežije ́ plně odpovídat představě o statečných pracujících krmící bandu neochotných.

Myslím, že lidská společnost je nepoměrně komplikovanější, než aby se na ní dala uplatnit jednoduchá přírodní logika, člověk se těmhle základním přírodním zákonitostem brání od doby, kdy se naučil využívat oheň.

Je to jako když se nějaký mladý ožran zabije v autě, tak se objeví komentáře, že se vyřadil z reprodukce a dobře pro civilizaci. Mě by jen zajímalo, kdy se to dobro teda už konečně ukáže, protože pochybuju, že schopnost se vyřadit z evolučního koloběhu podle mě nijak nekoreluje s genetickou výbavou člověka. Samotný lidský mozek je složitější aparát než celá zbylá přírodní říše dohromady, my reálně jsme na jiném levelu než stádo zeber, jednoduchá logika, že genetický fond zeber je udržován v nějaké kvalitě díky predátorům, je na člověka jen těžko uplatnitelná. Interakce lidského druhu je o několik levelů výše, než interakce všech subsaharských druhů dohromady, stanovení toho, co je v lidské společnosti postradatelné, to je otázka, kterou lidstvo řeší už několik tisíc let.

0/0
21.6.2016 22:04

J71a23n 58S63o74u38k60u93p 1624144676985

Aby byla výhodnější strategie nebýt grázl - to je právě ono. Příroda to přeci takhle nedefinuje, to, že je někdo grázl, přece nemusí nutně znamenat, že méně schopný a vhodnější materiál.

Pracovat je ctnost, ne povinnost. To, že já pracuji, to mě ctí, ale z člověka, který nepracuje, to nic horšího nedělá. Pracující člověk by potom, tak to vnímám já, měl být motivován, nikoliv nepracující trestán.

Náš sociální systém je, tak jak ho (ne)chápu já velmi demotivující. Systém jakýchsi fondů, do kterých dávám peníze proto, aby z nich bylo na výplaty např. důchodů, dávek, či z fondu zp placena léčba kdekoho, za současných podmínek, aniž bych měl sám jistotu, co z nich dostanu já - za nejasných podmínek někde za xx let - to mě štve.

Dávám peníze do nějakého balíku a řekne se - buď solidární - ok, budu, nemám problém, ale jasně mi řekněte, co z toho balíku budu mít já, protože pohled na výplatnici na položku odvodů sp/zp mě drásá na krev. Ok, půjdu na pracák, chtěl bych prostě něco jako ́jo, kámo, dělal si deset let, na sp odvedl na fond nezaměstnanosti třeba 400 000,- (ta procenta jsou někde uvedena v zákoně), tak si teď rozhodni, jak je využiješ ́. A já řeknu ok ́200 000 tisíc rozpustit do podpory na rok, zbytek na důchodový fond ́, čau. Kdybych toto věděl, jak na tom jsem ve vztahu ke státu a pokladně, žilo by se mi líp a netrápil by mě kdejaký sociál, kterému se nechce makat, či je to pro něj nevýhodné. Mně v konečném důsledku, jako těm lvům a zebrám, jde o vlastní přežití.

+1/0
21.6.2016 15:32

P30e80t86r 78S59v56o32b26o81d66a 7842521544

No to je prave ono ze asi ten nas socialni system nechapete. Kdyz totiz na ten pracak prijdete oni vam reknou ze z tech 400.000,- uz 390.000,- rozdali :D Odkud si asi mylite ze se ty nemakacenka plati. Tezko se muzou platit ze svych vlatnich odvodu kdyz zadne treba nikdy neplatili :o

0/0
21.6.2016 20:14
Foto

J34i63ř72í 28H72a49v80e60l46k94a 3469633470214

K tomu musíte ale připočíst že dělat za mzdu za kterou těžko uživíte sebe ale už ne děti je zrovna tak na prd. Zrušme dávky ale stanovme minimální mzdu přes 25 tis.

0/0
21.6.2016 14:29

P80e77t70r 54S65v17o70b74o64d90a 7682341864

Nesmysl. Minimalni mzda 25tisic znamena mesicni naklady na zamestnance minimalne tak 35k ale casto vic (dle toho kolik zpotrebovava jeden zamestnanec navic jakych zdroju krome vyplaty)

Ale drtiva vetsina tech co jsou dlouhodobe nezamestnani neni schopna vytvorit hodnotu 35k mesicne .. Velka cast z nich neni schopna vytvorit ani polovicni hodnoty a to je take duvod proc jsou dlouhodobe nezamestnani.

0/0
21.6.2016 14:39



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že připojení na pult centrální ochrany objektu snižuje cenu pojištění domácnosti?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.