Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ze starých kol vyrábějí unikáty s dřevěnými blatníky, jediní v Česku

Oběma je 24 let, oba studují vysokou školu a oba se zbláznili do výroby retro kol. I proto založili Tomáš Lupínek a Pavel Zajíc firmu Harold Bicycles a už tři roky renovují městská kola na míru. Používají většinou rámy běžně dostupných kol, ale už se setkali třeba i s historickými skvosty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23a82r63t91i59n37a 39H66e77p67n37e14r90o74v14á 2642492728680

Kola jsou krasna, ale mela bych o nej strach. Na jizdu po meste mam plecku, asi 20 let stare horske kolo, ktere muzu nechat pred kramem zamcene s tim, ze se s nim zase (tuk, tuk) shledam.

0/0
25.7.2016 10:37

F58r74a82n63t65i32s84e53k 77M80i39k90e10s 8553427940132

Takova kola-katastrofy maji v Japonsku na dojizdeni k predmestskym vlakum. Ty vase vsak vypadaji lepeR^!!

0/0
25.7.2016 0:12

O14n29d39ř39e41j 92P57l20í28v76a 9200545271773

Moc hezké, jen s jedním nesouhlasím, města většinou nejdou naproti cyklistům, ale spíše proti nim :) Jen ve velmi malém procentu případů je stezka pro cyklisty lepší, snazší a hlavně rychlejší než běžná vozovka (to platí prakticky jen tam, kde je vozovka dlážděná, ale to z nepochopitelných důvodů cyklostezky někdy bývají také a často vedou právě po kočičích hlavách je-li na výběr), jinak se průjezd městem stává překážkovou dráhou na kole a bez rozumného (nebo jakéhokoli) značení.

0/0
19.7.2016 23:33

D41a71n68i34e38l 39K29o96č69i73c82a 4615858476762

Vrtule a dřevěný blatník. Něco mezi dopravním prostředkem p ro hipstera a takovými těmi dárky z květinářství. Rv

+1/0
19.7.2016 13:24

L37a57d58i79s11l60a29v 42K38o27v81a35ř53í46k 2550747980609

Stará zbrojovka bylo nejlepší kolo jaké jsem kdy měl. Bohužel mi ho ukradli.

0/0
16.7.2016 5:42

A13n97n28a 40V30e14s64e83l16á 3599650561790

renovace jsou super . Kluci , máte to pěkné .

+3/0
15.7.2016 20:47

M17a20r42i90e 28C60h74m26e26l22a39ř40o17v55á 8145746597239

Nikde v článku jsem nečetla že ty kola mají jezdit jen po Praze a do kopce. Za mně R^.

0/0
15.7.2016 19:09

R97a83d10o82s49l57a95v 36K54l24a26u54d68a 5764808474742

Proč jen po Praze a do kopce? U kola za ty prachy v 21. století člověk očekává že to bude univerzální ekologický dopravní prostředek, který dobře poslouží jak při cestě do práce, do školy, tak i ve volném čase. Jestli si někdo kupuje kolo kvůli tomu aby ostatní čuměli, tak je to blb. A to bez prominutí.

+3/0
15.7.2016 19:42

R24o20m55a36n 23J33u44r85e85k 3888102232572

Retro styl se mi líbí,na ten kompozitní materiál rámu se těším-někde jsem ale četl,že nejlepší je bambus. Do košíku bych ale schoval baterii a měl městské elektrokolo, které by si to štrádovalo po naší kopečkové republice, to by byla teprve bomba, jsem ale asi první koho to vůbec napadlo:-)

0/0
15.7.2016 15:39

M60i18l55o45š 66V71a78c34e69k 8838948902166

Myšlenka je úžasná a realizace oko i duši pohladí.

Prostě krásné.

:-))))))):-)

+2/0
15.7.2016 14:52
Foto

P60e98t71r 52P61r58o69c80h88á63z14k86a 3832596652954

Hmm, něco mezi sádrovým trpaslíkem a keramickým jelenem. Ani retro, ani umění, ani precisní a už vůbec ne praktické. Za měRv

+5/−5
15.7.2016 13:19

J62a68n 94H23o95r63s17k97ý 2336190197685

Retro: zcela jistě ano, umění: v jistém smyslu ano, precizní: s výhradami, praktické: pro předpokládaný způsob využití jistě ano.

+2/0
15.7.2016 14:57

J50a53n 36H59o44r17s72k44ý 2236430367515

Tou výhradou jsem mínil např. nýty na štítku na fotu č. 6. Chápu, že nýtovat kov se dřevem je nejspíš tak trochu "lahůdka", aby to za týden neupadlo, ale přece jen: vizitka by měla být taky naprosto dokonalá - a firemní štítek vizitkou je! Ale jinak celkově, na rozdíl od p. Procházky, R^

+2/0
15.7.2016 15:11

P52e75t70r 54A50t58m81e22l 5228379171250

Já se nechci nějak přít o názory, ale jen by mě zajímalo, jak vnímáš termín "retro", protože retro to podle mě je. A praktický podle mě taky...pořád je to bicykl, které. myslím, jezdí líp než před rekonstrukcí.

Každopádně o slovíčka nakonec nejde, buď se to líbí nebo ne.

+1/0
15.7.2016 15:02

R10a77d19o95s90l73a28v 52K48l11a40u44d37a 5544518764862

"Retro je obecné označení pro něco minulého, zaniklého, bývalého". Kola ze 30 - 80 let 20 století fakt nikdy neměla dřevěné blatníky. A dokonce ani vrtuli. Místo bylo běžné na kolo dávat pumpičku. U starých kol se jízdní vlastnosti trochu zlepšit můžou, ale u kol z osmdesátých let těžko.

0/−1
15.7.2016 15:40

J30a82n 29H41o52r69s30k91ý 2626560737365

Abys s tím dřevem nešlápl vedle. Nikdy neříkej nikdy! :-) Nejen blatníky, ale třeba i ráfky... http://www.sterba-bike.cz/produkt/jb-louvet-zavodni-kolo-19-1940

0/0
15.7.2016 16:20

P96e55t23r 46A20t59m66e96l 5758539491240

Ano,a takove prvky,ktere definici retra odpovidaji,na těch kolech najdete.Retro neznamená věrně napodobovat,replikovat. Co se tyce vylepsovani jizdnich vlastnosti,tak vylepšení neni jen konstrukční,ale především udrzbové.Takže když vezmeš zanedbané 30 let staré kolo a vymenis díly za nove nebo je zrekontruujes,kolo pojede výrazně lépe.Ale to by pochopilo i 10lete dítě.

+1/0
15.7.2016 16:22

D83a12n51i45e35l 26K95r17a15u34s 4901533862834

Jo, nejlepší je odsoudit bez osobní zkušenosti. Jak typicky maločeské. (Ale protože jsem na tříkolku pro Lukáše taky trochu příspěl, tak jsem asi zaujatý).

0/0
15.7.2016 15:46

J56a17n88o 14K37r26o54b25o51t 4544263960273

to jsem tu jediný komu se to vůbec nelíbí? Asi jsem divný.

+5/0
15.7.2016 12:32

P93e83t79r 20A76t43m15e57l 5498279831660

A je to důležitý, kolik vás je ?

Ale určitě vás bude víc, neboj. :-)

+1/0
15.7.2016 12:34

R46a60d66o31s71l64a68v 59K36l13a58u18d71a 5254328684672

Mně se to také nelíbí. Udělat něco ze dřeva jen proto aby to bylo ze dřeva mi přijde jako ptákovina. U většiny kol jen zhoršili jízdní vlastnosti.

+1/−2
15.7.2016 12:35

P59e96t29r 37A98t11m32e34l 5248249201800

Já se jich nechci nějak přehnaně zastávat, ale kdyby chtěli dělat obyč. kola, tak by to jednak nemělo smysl a ani by je to asi nebavilo. Ber to jako hobby nebo umění pro radost...to je fuk.

Jinak nechápu, z čeho usuzuješ, proč by se po přestavbě zhoršily jízdní vlastnosti. Jel si snad na jejich kolech před a po, abys to mohl porovnat ?

Každopádně...tohle jsou stylová kola pro krátký postrk po městě, tohle nejsou přece kola pro sportovní ježdění nebo každodenní dojíždění 20km do práce.

+2/0
15.7.2016 14:39

R35a16d88o15s47l90a64v 86K92l79a88u57d47a 5894908354702

Tak například z kola Favorit odstranili obě přehazovačky.

0/0
15.7.2016 15:32

P48e60t20r 45A88t89m30e64l 5388479581440

A to znamená,ze to kolo jede hůř? Na kole jsou pro komfort jizdy důležitější věci než prehazovacka.

+1/0
15.7.2016 16:13

R95a57d50o58s78l10a95v 68K13l34a34u67d81a 5744798174702

Občas nejede vůbec. Třeba do prudkého kopce. Přehazovačka vážně není pro parádu.

0/−2
15.7.2016 16:30

P89e18t20r 95A63t74m62e98l 5448469261680

Nechceš chápat nebo ti to nejde?! To je fuk,tobě se to prostě nelíbí,tak ok,nefandi jim,prehazuj si,není problém.

+1/0
15.7.2016 16:47

R49a18d53o16s51l95a32v 48K97l67a89u93d65a 5674248354522

Co to žvatláš?;-D

0/−2
15.7.2016 16:50

D63a24n19i23e92l 47K38r47a47u42s 4811863582444

Kolikrát jste se na kole z jejich dílny projel?

+1/0
15.7.2016 15:47

R62a79d10o62s25l80a60v 39K77l56a67u72d32a 5274258404942

Proč jako? Mají nějaké speciální šlapky, řetěz, náboj.... že to dokáže slušně jet i bez "nesmyslů" od Shimana?

0/−4
15.7.2016 16:05

P60e37t56r 80A32t16m55e56l 5698249671140

Proc jako?...protoze tu argumentujes zhorsenim jizdniho komfortu po prestavbe.

+1/0
15.7.2016 16:14

R63a49d61o49s33l36a24v 65K15l97a54u90d33a 5454618544302

Tím že nevyjedu kopec, se pochopitelně zhorší jízdní vlastnosti. Co furt máš s tím komfortem?

0/−1
15.7.2016 16:47

D25a21n31i17e47l 31K59r11a62u40s 4721533152544

To ale nemusi byt primo vina kola, ale jeho pohonu.

+1/0
16.7.2016 18:34

D65a91n35i24e17l 16C32i97v90i11š 3732883611816

Velký důraz na detaily? A co ty nýty a šrouby pánové, to je velká prasárna. Ale jinak pěkné retro, dřevo, kůže.

0/0
15.7.2016 9:17

P64e56t85r 53A10t36m54e13l 5458959251280

Jaký je s tím problém ? To, jaké jsou použity nýty, nebo to, jak jsem nanýtovány ?

Mně se nelíběj ty použitý světla...ale zase je potřeba komponenty přizpůsobovat ceně, takže možná kompromisy.

0/0
15.7.2016 12:37

R12a47d69o95s50l21a98v 53K87l98a97u31d54a 5484968274292

Jak jste vy nanýtovaný není vidět.:-P To na tom kole je fakt prasárna. Osobně bych tam ten štítek spíš přilepil.

0/−1
15.7.2016 12:45

P30e42t58r 68A76t46m16e53l 5298539781100

:-) slušnej překlep...ale dnes jsem se ještě nanýtovat nestihl...možná večer.

Nicméně nýtky by byly esteticky ok, pokud by ovšem byly trošku v lepším provedení a aspoň v barvě toho štítku. Pak to pro mě vypadá líp než nalepené.

0/0
15.7.2016 14:33

P62e55t38r 97V87e13s84e37l93ý 6591626889180

Klukům to spolu sluší...

+1/0
15.7.2016 9:12

T93e65r58e64z97a 61P38e36s82t25e63č66k59o34v11á 7639528318678

Krásné!

Tyhle kola nejsou na denní ježdění v délce desítek (nebo i jedné) km - jsou to kola "pro pohodu" a požitek z jízdy (ne sportovní!). Sama takové mám, je těžké, vlastně dost nepraktické, když vždycky, když ho vytáhnu, mám z toho dobrou náladu V

A když mám chuť sportovat vytáhnu horáka :)

+12/0
15.7.2016 9:05

D29a52n35i52e68l 32K66r44a21u88s 4351693792684

Mimochodem se vám ani nedivím. Dovedete si paní správcovou na horáči? To by asi tak nevyznělo ;-)

http://chross.blogt.ch/img/sp/postriziny.jpg

0/0
15.7.2016 15:54

P59e82t79r 56A88t30m90e50l 5728789401740

Tak tohle je spíš o stylu než praktičnosti, ale právě v tom je to kouzlo.

Obdivuju, tleskám a fandím.

Pro mě osobně se to kouzlo trochu vytrácí s tím, že se z retra obecně stává móda. Na druhou stranu, právě proto se můžou rozjíždět a projekt posouvat. Držím palce! R^

+9/0
15.7.2016 9:04

R41a37d78o83s73l51a38v 94K69l65a67u23d88a 5414418274272

Jo zrenovovat staré originálními díly z té doby... to je nádhera.... Tohle je ale jen obyčejný kýč... Navíc nechápu k čemu je dobré z Favorita odstranit přehazovačku, berany, fláknout tomu dřevěné blatníky......

+1/−2
15.7.2016 12:22

P47e57t54r 82A97t10m51e30l 5168639111750

Není to kýč, na nic si nehrajou. Ber to prostě jako módní doplněk, stejně jako hodinky nebo kravatu. Tvořej hezký věci, takže pokud budou nezávislí na nějakých přiblblých dotacích, budu jim fandit.

+3/0
15.7.2016 12:30

R78a79d55o21s92l90a38v 65K36l25a83u41d84a 5984938244662

Módní doplněk je pouze kravata. Hodinky i jízdní kolo mají především praktickou funkci.

+1/0
15.7.2016 12:33

P67e56t88r 73A32t35m31e84l 5908439371360

I praktická věc může sloužit jako módní doplněk...opasky do kalhot i hodinky jsou typickým příkladem. Nevím, proč by to u kola nemohlo fungovat jako u oblečení, tj. prakticky a esteticky současně.

+2/0
15.7.2016 14:27

R63a66d87o36s28l89a85v 22K11l94a49u12d60a 5894318724232

Zajímavé je, že ještě nikoho nenapadlo udělat cyklistickou helmu jako módní doplněk. Přitom ta si o to vyloženě říká.

+1/0
15.7.2016 17:01

P97e97t15r 36A63t48m16e22l 5128559531330

Tebe to sice napadlo,nicméně ta helma si o to vyloženě neříká.

0/0
15.7.2016 17:11

P35e12t57r 11A38t72m57e94l 5148659181180

ano..."především", nikoliv "pouze"

0/0
15.7.2016 14:28

D11a64n71i16e85l 22K42r13a58u71s 4921443312104

;-D;-D;-D;-D;-D jak přízemní. ... jak typické.

0/0
15.7.2016 15:55
Foto

P10a28v81e24l 26P43o41d88e74š92v91a 5119327269

Tragedi.

+1/−15
15.7.2016 8:58

P73e77t18r 41A89t96m35e97l 5768989351880

Podešvy.

+2/0
15.7.2016 9:05



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že cestovní pojištění vás chrání proti vysokým výlohám na léčení v zahraničí?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.