Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ze starých kol vyrábějí unikáty s dřevěnými blatníky, jediní v Česku

Oběma je 24 let, oba studují vysokou školu a oba se zbláznili do výroby retro kol. I proto založili Tomáš Lupínek a Pavel Zajíc firmu Harold Bicycles a už tři roky renovují městská kola na míru. Používají většinou rámy běžně dostupných kol, ale už se setkali třeba i s historickými skvosty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M56a94r41t96i69n14a 11H83e81p20n95e38r57o70v75á 2832132518510

Kola jsou krasna, ale mela bych o nej strach. Na jizdu po meste mam plecku, asi 20 let stare horske kolo, ktere muzu nechat pred kramem zamcene s tim, ze se s nim zase (tuk, tuk) shledam.

0/0
25.7.2016 10:37

F63r88a73n57t18i58s77e26k 38M62i94k56e22s 8723657900142

Takova kola-katastrofy maji v Japonsku na dojizdeni k predmestskym vlakum. Ty vase vsak vypadaji lepeR^!!

0/0
25.7.2016 0:12

O16n52d63ř85e19j 46P79l95í98v56a 9970365821763

Moc hezké, jen s jedním nesouhlasím, města většinou nejdou naproti cyklistům, ale spíše proti nim :) Jen ve velmi malém procentu případů je stezka pro cyklisty lepší, snazší a hlavně rychlejší než běžná vozovka (to platí prakticky jen tam, kde je vozovka dlážděná, ale to z nepochopitelných důvodů cyklostezky někdy bývají také a často vedou právě po kočičích hlavách je-li na výběr), jinak se průjezd městem stává překážkovou dráhou na kole a bez rozumného (nebo jakéhokoli) značení.

0/0
19.7.2016 23:33
Foto

D65a14n75i44e53l 82K47o33č48i91c86a 4715308866622

Vrtule a dřevěný blatník. Něco mezi dopravním prostředkem p ro hipstera a takovými těmi dárky z květinářství. Rv

+1/0
19.7.2016 13:24

L83a64d91i79s70l76a59v 87K64o53v52a93ř60í18k 2120787890559

Stará zbrojovka bylo nejlepší kolo jaké jsem kdy měl. Bohužel mi ho ukradli.

0/0
16.7.2016 5:42

A85n38n52a 45V37e21s18e66l81á 3149700971460

renovace jsou super . Kluci , máte to pěkné .

+3/0
15.7.2016 20:47

M26a91r43i25e 90C16h56m22e98l15a26ř21o90v11á 8885856257459

Nikde v článku jsem nečetla že ty kola mají jezdit jen po Praze a do kopce. Za mně R^.

0/0
15.7.2016 19:09

R22a96d26o44s57l19a47v 37K80l70a13u93d55a 5264668174352

Proč jen po Praze a do kopce? U kola za ty prachy v 21. století člověk očekává že to bude univerzální ekologický dopravní prostředek, který dobře poslouží jak při cestě do práce, do školy, tak i ve volném čase. Jestli si někdo kupuje kolo kvůli tomu aby ostatní čuměli, tak je to blb. A to bez prominutí.

+3/0
15.7.2016 19:42

R11o27m91a20n 72J43u42r85e32k 3368342462192

Retro styl se mi líbí,na ten kompozitní materiál rámu se těším-někde jsem ale četl,že nejlepší je bambus. Do košíku bych ale schoval baterii a měl městské elektrokolo, které by si to štrádovalo po naší kopečkové republice, to by byla teprve bomba, jsem ale asi první koho to vůbec napadlo:-)

0/0
15.7.2016 15:39

M80i66l67o57š 10V29a81c44e33k 8778638342846

Myšlenka je úžasná a realizace oko i duši pohladí.

Prostě krásné.

:-))))))):-)

+2/0
15.7.2016 14:52
Foto

P18e14t59r 98P54r82o75c87h68á32z34k49a 3632826572354

Hmm, něco mezi sádrovým trpaslíkem a keramickým jelenem. Ani retro, ani umění, ani precisní a už vůbec ne praktické. Za měRv

+5/−5
15.7.2016 13:19

J82a22n 89H71o52r32s37k86ý 2676650867535

Retro: zcela jistě ano, umění: v jistém smyslu ano, precizní: s výhradami, praktické: pro předpokládaný způsob využití jistě ano.

+2/0
15.7.2016 14:57

J65a92n 24H56o47r57s34k80ý 2716360797625

Tou výhradou jsem mínil např. nýty na štítku na fotu č. 6. Chápu, že nýtovat kov se dřevem je nejspíš tak trochu "lahůdka", aby to za týden neupadlo, ale přece jen: vizitka by měla být taky naprosto dokonalá - a firemní štítek vizitkou je! Ale jinak celkově, na rozdíl od p. Procházky, R^

+2/0
15.7.2016 15:11

P42e39t21r 44A43t18m46e45l 5338199501650

Já se nechci nějak přít o názory, ale jen by mě zajímalo, jak vnímáš termín "retro", protože retro to podle mě je. A praktický podle mě taky...pořád je to bicykl, které. myslím, jezdí líp než před rekonstrukcí.

Každopádně o slovíčka nakonec nejde, buď se to líbí nebo ne.

+1/0
15.7.2016 15:02

R72a62d41o84s76l72a41v 87K95l31a31u74d18a 5774118154582

"Retro je obecné označení pro něco minulého, zaniklého, bývalého". Kola ze 30 - 80 let 20 století fakt nikdy neměla dřevěné blatníky. A dokonce ani vrtuli. Místo bylo běžné na kolo dávat pumpičku. U starých kol se jízdní vlastnosti trochu zlepšit můžou, ale u kol z osmdesátých let těžko.

0/−1
15.7.2016 15:40

J76a62n 55H41o36r38s22k20ý 2926530587295

Abys s tím dřevem nešlápl vedle. Nikdy neříkej nikdy! :-) Nejen blatníky, ale třeba i ráfky... http://www.sterba-bike.cz/produkt/jb-louvet-zavodni-kolo-19-1940

0/0
15.7.2016 16:20

P50e29t56r 51A58t82m83e25l 5488139981940

Ano,a takove prvky,ktere definici retra odpovidaji,na těch kolech najdete.Retro neznamená věrně napodobovat,replikovat. Co se tyce vylepsovani jizdnich vlastnosti,tak vylepšení neni jen konstrukční,ale především udrzbové.Takže když vezmeš zanedbané 30 let staré kolo a vymenis díly za nove nebo je zrekontruujes,kolo pojede výrazně lépe.Ale to by pochopilo i 10lete dítě.

+1/0
15.7.2016 16:22

D91a66n20i18e46l 35K64r17a40u86s 4551553942334

Jo, nejlepší je odsoudit bez osobní zkušenosti. Jak typicky maločeské. (Ale protože jsem na tříkolku pro Lukáše taky trochu příspěl, tak jsem asi zaujatý).

0/0
15.7.2016 15:46

J46a34n29o 73K83r29o81b68o54t 4124733330593

to jsem tu jediný komu se to vůbec nelíbí? Asi jsem divný.

+5/0
15.7.2016 12:32

P94e26t88r 19A73t62m60e49l 5698279141730

A je to důležitý, kolik vás je ?

Ale určitě vás bude víc, neboj. :-)

+1/0
15.7.2016 12:34

R66a87d51o87s63l73a11v 56K34l45a59u95d73a 5284798234322

Mně se to také nelíbí. Udělat něco ze dřeva jen proto aby to bylo ze dřeva mi přijde jako ptákovina. U většiny kol jen zhoršili jízdní vlastnosti.

+1/−2
15.7.2016 12:35

P21e18t43r 22A75t68m89e50l 5778819911430

Já se jich nechci nějak přehnaně zastávat, ale kdyby chtěli dělat obyč. kola, tak by to jednak nemělo smysl a ani by je to asi nebavilo. Ber to jako hobby nebo umění pro radost...to je fuk.

Jinak nechápu, z čeho usuzuješ, proč by se po přestavbě zhoršily jízdní vlastnosti. Jel si snad na jejich kolech před a po, abys to mohl porovnat ?

Každopádně...tohle jsou stylová kola pro krátký postrk po městě, tohle nejsou přece kola pro sportovní ježdění nebo každodenní dojíždění 20km do práce.

+2/0
15.7.2016 14:39

R82a76d17o24s10l27a40v 39K80l90a37u72d75a 5344588664922

Tak například z kola Favorit odstranili obě přehazovačky.

0/0
15.7.2016 15:32

P44e54t82r 47A27t57m18e70l 5618909281610

A to znamená,ze to kolo jede hůř? Na kole jsou pro komfort jizdy důležitější věci než prehazovacka.

+1/0
15.7.2016 16:13

R47a84d91o18s22l50a68v 51K81l73a11u48d82a 5514308804692

Občas nejede vůbec. Třeba do prudkého kopce. Přehazovačka vážně není pro parádu.

0/−2
15.7.2016 16:30

P45e50t20r 32A57t43m36e19l 5958659281980

Nechceš chápat nebo ti to nejde?! To je fuk,tobě se to prostě nelíbí,tak ok,nefandi jim,prehazuj si,není problém.

+1/0
15.7.2016 16:47

R53a48d36o21s76l42a15v 45K64l63a83u88d25a 5204698534432

Co to žvatláš?;-D

0/−2
15.7.2016 16:50

D63a75n36i37e10l 25K49r18a39u88s 4511643982264

Kolikrát jste se na kole z jejich dílny projel?

+1/0
15.7.2016 15:47

R84a49d52o37s35l74a37v 15K18l24a44u14d81a 5664308174462

Proč jako? Mají nějaké speciální šlapky, řetěz, náboj.... že to dokáže slušně jet i bez "nesmyslů" od Shimana?

0/−4
15.7.2016 16:05

P72e82t74r 41A89t91m70e52l 5328859121470

Proc jako?...protoze tu argumentujes zhorsenim jizdniho komfortu po prestavbe.

+1/0
15.7.2016 16:14

R52a62d79o65s46l97a48v 71K82l44a77u16d57a 5674228914952

Tím že nevyjedu kopec, se pochopitelně zhorší jízdní vlastnosti. Co furt máš s tím komfortem?

0/−1
15.7.2016 16:47

D42a82n86i31e52l 78K81r33a83u94s 4571803842124

To ale nemusi byt primo vina kola, ale jeho pohonu.

+1/0
16.7.2016 18:34

D88a34n67i64e60l 64C48i45v67i81š 3442633381146

Velký důraz na detaily? A co ty nýty a šrouby pánové, to je velká prasárna. Ale jinak pěkné retro, dřevo, kůže.

0/0
15.7.2016 9:17

P68e83t32r 78A78t56m89e12l 5258259101830

Jaký je s tím problém ? To, jaké jsou použity nýty, nebo to, jak jsem nanýtovány ?

Mně se nelíběj ty použitý světla...ale zase je potřeba komponenty přizpůsobovat ceně, takže možná kompromisy.

0/0
15.7.2016 12:37

R97a41d62o13s89l89a96v 41K88l80a89u12d60a 5374568964242

Jak jste vy nanýtovaný není vidět.:-P To na tom kole je fakt prasárna. Osobně bych tam ten štítek spíš přilepil.

0/−1
15.7.2016 12:45

P15e85t88r 50A76t64m10e72l 5788119371210

:-) slušnej překlep...ale dnes jsem se ještě nanýtovat nestihl...možná večer.

Nicméně nýtky by byly esteticky ok, pokud by ovšem byly trošku v lepším provedení a aspoň v barvě toho štítku. Pak to pro mě vypadá líp než nalepené.

0/0
15.7.2016 14:33

P85e19t51r 64V76e65s16e81l63ý 6901546659950

Klukům to spolu sluší...

+1/0
15.7.2016 9:12

T24e86r92e29z28a 51P98e91s86t19e39č21k43o30v76á 7629408218878

Krásné!

Tyhle kola nejsou na denní ježdění v délce desítek (nebo i jedné) km - jsou to kola "pro pohodu" a požitek z jízdy (ne sportovní!). Sama takové mám, je těžké, vlastně dost nepraktické, když vždycky, když ho vytáhnu, mám z toho dobrou náladu V

A když mám chuť sportovat vytáhnu horáka :)

+12/0
15.7.2016 9:05

D68a29n13i70e47l 47K83r70a50u24s 4601243412324

Mimochodem se vám ani nedivím. Dovedete si paní správcovou na horáči? To by asi tak nevyznělo ;-)

http://chross.blogt.ch/img/sp/postriziny.jpg

0/0
15.7.2016 15:54

P53e62t77r 16A52t59m59e38l 5288979101220

Tak tohle je spíš o stylu než praktičnosti, ale právě v tom je to kouzlo.

Obdivuju, tleskám a fandím.

Pro mě osobně se to kouzlo trochu vytrácí s tím, že se z retra obecně stává móda. Na druhou stranu, právě proto se můžou rozjíždět a projekt posouvat. Držím palce! R^

+9/0
15.7.2016 9:04

R53a43d44o39s29l33a78v 65K96l75a21u25d54a 5804448794582

Jo zrenovovat staré originálními díly z té doby... to je nádhera.... Tohle je ale jen obyčejný kýč... Navíc nechápu k čemu je dobré z Favorita odstranit přehazovačku, berany, fláknout tomu dřevěné blatníky......

+1/−2
15.7.2016 12:22

P77e36t94r 96A87t88m67e98l 5558869611380

Není to kýč, na nic si nehrajou. Ber to prostě jako módní doplněk, stejně jako hodinky nebo kravatu. Tvořej hezký věci, takže pokud budou nezávislí na nějakých přiblblých dotacích, budu jim fandit.

+3/0
15.7.2016 12:30

R40a10d15o70s35l93a49v 36K21l94a36u44d75a 5354778504612

Módní doplněk je pouze kravata. Hodinky i jízdní kolo mají především praktickou funkci.

+1/0
15.7.2016 12:33

P60e71t24r 78A78t50m70e14l 5248649531750

I praktická věc může sloužit jako módní doplněk...opasky do kalhot i hodinky jsou typickým příkladem. Nevím, proč by to u kola nemohlo fungovat jako u oblečení, tj. prakticky a esteticky současně.

+2/0
15.7.2016 14:27

R40a72d45o27s36l65a74v 15K53l29a86u93d53a 5474818984602

Zajímavé je, že ještě nikoho nenapadlo udělat cyklistickou helmu jako módní doplněk. Přitom ta si o to vyloženě říká.

+1/0
15.7.2016 17:01

P31e62t21r 26A46t93m25e46l 5588609591430

Tebe to sice napadlo,nicméně ta helma si o to vyloženě neříká.

0/0
15.7.2016 17:11

P66e20t39r 95A59t80m31e90l 5268489681120

ano..."především", nikoliv "pouze"

0/0
15.7.2016 14:28

D44a17n41i84e30l 34K41r67a70u53s 4921123422594

;-D;-D;-D;-D;-D jak přízemní. ... jak typické.

0/0
15.7.2016 15:55
Foto

P92a78v29e80l 77P15o25d71e86š18v57a 5979937669

Tragedi.

+1/−15
15.7.2016 8:58

P60e18t44r 81A92t19m80e39l 5628409251330

Podešvy.

+2/0
15.7.2016 9:05





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že pokud je vám cizí řidič způsobí škodu, může likvidaci pojistné události vyřídit vaše pojišťovna nikoli jeho?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.