Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ze starých kol vyrábějí unikáty s dřevěnými blatníky, jediní v Česku

Oběma je 24 let, oba studují vysokou školu a oba se zbláznili do výroby retro kol. I proto založili Tomáš Lupínek a Pavel Zajíc firmu Harold Bicycles a už tři roky renovují městská kola na míru. Používají většinou rámy běžně dostupných kol, ale už se setkali třeba i s historickými skvosty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M75a13r40t18i34n43a 17H80e12p56n17e70r92o84v12á 2202552578790

Kola jsou krasna, ale mela bych o nej strach. Na jizdu po meste mam plecku, asi 20 let stare horske kolo, ktere muzu nechat pred kramem zamcene s tim, ze se s nim zase (tuk, tuk) shledam.

0/0
25.7.2016 10:37

F64r74a57n66t72i60s41e43k 20M72i32k14e72s 8783657220842

Takova kola-katastrofy maji v Japonsku na dojizdeni k predmestskym vlakum. Ty vase vsak vypadaji lepeR^!!

0/0
25.7.2016 0:12

O96n46d24ř36e64j 69P15l44í93v66a 9240505721663

Moc hezké, jen s jedním nesouhlasím, města většinou nejdou naproti cyklistům, ale spíše proti nim :) Jen ve velmi malém procentu případů je stezka pro cyklisty lepší, snazší a hlavně rychlejší než běžná vozovka (to platí prakticky jen tam, kde je vozovka dlážděná, ale to z nepochopitelných důvodů cyklostezky někdy bývají také a často vedou právě po kočičích hlavách je-li na výběr), jinak se průjezd městem stává překážkovou dráhou na kole a bez rozumného (nebo jakéhokoli) značení.

0/0
19.7.2016 23:33

D80a59n64i38e11l 18K39o78č76i90c32a 4445588976822

Vrtule a dřevěný blatník. Něco mezi dopravním prostředkem p ro hipstera a takovými těmi dárky z květinářství. Rv

+1/0
19.7.2016 13:24

L37a14d79i10s15l73a40v 30K24o93v69a22ř72í15k 2450907690529

Stará zbrojovka bylo nejlepší kolo jaké jsem kdy měl. Bohužel mi ho ukradli.

0/0
16.7.2016 5:42

A91n72n48a 44V77e57s81e15l30á 3549910911160

renovace jsou super . Kluci , máte to pěkné .

+3/0
15.7.2016 20:47

M70a31r17i88e 85C24h44m98e36l59a44ř69o68v87á 8455336437849

Nikde v článku jsem nečetla že ty kola mají jezdit jen po Praze a do kopce. Za mně R^.

0/0
15.7.2016 19:09

R31a78d52o84s58l48a58v 56K97l93a84u28d48a 5384188324472

Proč jen po Praze a do kopce? U kola za ty prachy v 21. století člověk očekává že to bude univerzální ekologický dopravní prostředek, který dobře poslouží jak při cestě do práce, do školy, tak i ve volném čase. Jestli si někdo kupuje kolo kvůli tomu aby ostatní čuměli, tak je to blb. A to bez prominutí.

+3/0
15.7.2016 19:42

R14o83m28a31n 55J70u26r41e37k 3788742892222

Retro styl se mi líbí,na ten kompozitní materiál rámu se těším-někde jsem ale četl,že nejlepší je bambus. Do košíku bych ale schoval baterii a měl městské elektrokolo, které by si to štrádovalo po naší kopečkové republice, to by byla teprve bomba, jsem ale asi první koho to vůbec napadlo:-)

0/0
15.7.2016 15:39

M57i71l44o33š 22V48a30c22e82k 8588418872306

Myšlenka je úžasná a realizace oko i duši pohladí.

Prostě krásné.

:-))))))):-)

+2/0
15.7.2016 14:52
Foto

P59e79t86r 30P36r46o30c82h60á14z21k39a 3592616202574

Hmm, něco mezi sádrovým trpaslíkem a keramickým jelenem. Ani retro, ani umění, ani precisní a už vůbec ne praktické. Za měRv

+5/−5
15.7.2016 13:19

J79a72n 68H44o49r32s50k94ý 2366880867205

Retro: zcela jistě ano, umění: v jistém smyslu ano, precizní: s výhradami, praktické: pro předpokládaný způsob využití jistě ano.

+2/0
15.7.2016 14:57

J64a55n 51H40o10r94s89k39ý 2216100427545

Tou výhradou jsem mínil např. nýty na štítku na fotu č. 6. Chápu, že nýtovat kov se dřevem je nejspíš tak trochu "lahůdka", aby to za týden neupadlo, ale přece jen: vizitka by měla být taky naprosto dokonalá - a firemní štítek vizitkou je! Ale jinak celkově, na rozdíl od p. Procházky, R^

+2/0
15.7.2016 15:11

P16e60t53r 59A14t72m59e38l 5718429191880

Já se nechci nějak přít o názory, ale jen by mě zajímalo, jak vnímáš termín "retro", protože retro to podle mě je. A praktický podle mě taky...pořád je to bicykl, které. myslím, jezdí líp než před rekonstrukcí.

Každopádně o slovíčka nakonec nejde, buď se to líbí nebo ne.

+1/0
15.7.2016 15:02

R95a47d97o18s84l59a40v 48K35l64a36u18d73a 5214438694322

"Retro je obecné označení pro něco minulého, zaniklého, bývalého". Kola ze 30 - 80 let 20 století fakt nikdy neměla dřevěné blatníky. A dokonce ani vrtuli. Místo bylo běžné na kolo dávat pumpičku. U starých kol se jízdní vlastnosti trochu zlepšit můžou, ale u kol z osmdesátých let těžko.

0/−1
15.7.2016 15:40

J98a56n 47H27o61r83s95k71ý 2456310767605

Abys s tím dřevem nešlápl vedle. Nikdy neříkej nikdy! :-) Nejen blatníky, ale třeba i ráfky... http://www.sterba-bike.cz/produkt/jb-louvet-zavodni-kolo-19-1940

0/0
15.7.2016 16:20

P24e77t55r 66A54t91m12e86l 5148789791610

Ano,a takove prvky,ktere definici retra odpovidaji,na těch kolech najdete.Retro neznamená věrně napodobovat,replikovat. Co se tyce vylepsovani jizdnich vlastnosti,tak vylepšení neni jen konstrukční,ale především udrzbové.Takže když vezmeš zanedbané 30 let staré kolo a vymenis díly za nove nebo je zrekontruujes,kolo pojede výrazně lépe.Ale to by pochopilo i 10lete dítě.

+1/0
15.7.2016 16:22

D16a89n78i51e78l 48K69r13a36u38s 4251943902364

Jo, nejlepší je odsoudit bez osobní zkušenosti. Jak typicky maločeské. (Ale protože jsem na tříkolku pro Lukáše taky trochu příspěl, tak jsem asi zaujatý).

0/0
15.7.2016 15:46

J22a51n35o 71K63r82o79b33o57t 4194693620803

to jsem tu jediný komu se to vůbec nelíbí? Asi jsem divný.

+5/0
15.7.2016 12:32

P18e56t65r 52A29t94m40e37l 5828419261330

A je to důležitý, kolik vás je ?

Ale určitě vás bude víc, neboj. :-)

+1/0
15.7.2016 12:34

R75a28d49o32s98l82a63v 39K42l50a76u24d49a 5954108374572

Mně se to také nelíbí. Udělat něco ze dřeva jen proto aby to bylo ze dřeva mi přijde jako ptákovina. U většiny kol jen zhoršili jízdní vlastnosti.

+1/−2
15.7.2016 12:35

P80e18t87r 97A39t23m46e83l 5198299631630

Já se jich nechci nějak přehnaně zastávat, ale kdyby chtěli dělat obyč. kola, tak by to jednak nemělo smysl a ani by je to asi nebavilo. Ber to jako hobby nebo umění pro radost...to je fuk.

Jinak nechápu, z čeho usuzuješ, proč by se po přestavbě zhoršily jízdní vlastnosti. Jel si snad na jejich kolech před a po, abys to mohl porovnat ?

Každopádně...tohle jsou stylová kola pro krátký postrk po městě, tohle nejsou přece kola pro sportovní ježdění nebo každodenní dojíždění 20km do práce.

+2/0
15.7.2016 14:39

R53a79d34o11s95l45a43v 57K34l74a54u40d30a 5394418424252

Tak například z kola Favorit odstranili obě přehazovačky.

0/0
15.7.2016 15:32

P56e29t67r 82A55t73m52e28l 5938629801640

A to znamená,ze to kolo jede hůř? Na kole jsou pro komfort jizdy důležitější věci než prehazovacka.

+1/0
15.7.2016 16:13

R22a78d28o98s84l61a26v 75K27l14a61u52d12a 5814358774672

Občas nejede vůbec. Třeba do prudkého kopce. Přehazovačka vážně není pro parádu.

0/−2
15.7.2016 16:30

P67e97t80r 31A36t89m61e79l 5178799361150

Nechceš chápat nebo ti to nejde?! To je fuk,tobě se to prostě nelíbí,tak ok,nefandi jim,prehazuj si,není problém.

+1/0
15.7.2016 16:47

R17a43d63o77s44l54a55v 55K55l67a23u64d24a 5204948754642

Co to žvatláš?;-D

0/−2
15.7.2016 16:50

D10a30n95i84e60l 94K81r58a38u32s 4271473912144

Kolikrát jste se na kole z jejich dílny projel?

+1/0
15.7.2016 15:47

R34a20d67o83s49l82a17v 57K36l79a32u98d53a 5424658204412

Proč jako? Mají nějaké speciální šlapky, řetěz, náboj.... že to dokáže slušně jet i bez "nesmyslů" od Shimana?

0/−4
15.7.2016 16:05

P23e95t79r 86A83t51m54e21l 5618149491220

Proc jako?...protoze tu argumentujes zhorsenim jizdniho komfortu po prestavbe.

+1/0
15.7.2016 16:14

R36a18d62o50s43l13a95v 40K69l21a68u17d73a 5494738844162

Tím že nevyjedu kopec, se pochopitelně zhorší jízdní vlastnosti. Co furt máš s tím komfortem?

0/−1
15.7.2016 16:47

D62a25n48i96e18l 31K67r14a30u82s 4641563312454

To ale nemusi byt primo vina kola, ale jeho pohonu.

+1/0
16.7.2016 18:34

D43a94n30i27e26l 80C65i50v45i35š 3492303541876

Velký důraz na detaily? A co ty nýty a šrouby pánové, to je velká prasárna. Ale jinak pěkné retro, dřevo, kůže.

0/0
15.7.2016 9:17

P16e46t20r 65A48t58m46e65l 5528139151500

Jaký je s tím problém ? To, jaké jsou použity nýty, nebo to, jak jsem nanýtovány ?

Mně se nelíběj ty použitý světla...ale zase je potřeba komponenty přizpůsobovat ceně, takže možná kompromisy.

0/0
15.7.2016 12:37

R58a29d60o47s49l18a34v 76K72l86a55u33d91a 5294658264882

Jak jste vy nanýtovaný není vidět.:-P To na tom kole je fakt prasárna. Osobně bych tam ten štítek spíš přilepil.

0/−1
15.7.2016 12:45

P97e75t63r 43A60t67m20e26l 5268979841780

:-) slušnej překlep...ale dnes jsem se ještě nanýtovat nestihl...možná večer.

Nicméně nýtky by byly esteticky ok, pokud by ovšem byly trošku v lepším provedení a aspoň v barvě toho štítku. Pak to pro mě vypadá líp než nalepené.

0/0
15.7.2016 14:33

P90e91t25r 76V67e60s15e12l95ý 6271256529800

Klukům to spolu sluší...

+1/0
15.7.2016 9:12

T11e60r23e27z46a 82P41e56s67t75e48č71k88o89v19á 7439318518328

Krásné!

Tyhle kola nejsou na denní ježdění v délce desítek (nebo i jedné) km - jsou to kola "pro pohodu" a požitek z jízdy (ne sportovní!). Sama takové mám, je těžké, vlastně dost nepraktické, když vždycky, když ho vytáhnu, mám z toho dobrou náladu V

A když mám chuť sportovat vytáhnu horáka :)

+12/0
15.7.2016 9:05

D55a85n79i70e77l 64K40r24a62u30s 4711823332814

Mimochodem se vám ani nedivím. Dovedete si paní správcovou na horáči? To by asi tak nevyznělo ;-)

http://chross.blogt.ch/img/sp/postriziny.jpg

0/0
15.7.2016 15:54

P41e10t54r 91A79t42m65e38l 5218259521530

Tak tohle je spíš o stylu než praktičnosti, ale právě v tom je to kouzlo.

Obdivuju, tleskám a fandím.

Pro mě osobně se to kouzlo trochu vytrácí s tím, že se z retra obecně stává móda. Na druhou stranu, právě proto se můžou rozjíždět a projekt posouvat. Držím palce! R^

+9/0
15.7.2016 9:04

R87a77d50o70s79l53a94v 68K66l11a39u81d57a 5864318294212

Jo zrenovovat staré originálními díly z té doby... to je nádhera.... Tohle je ale jen obyčejný kýč... Navíc nechápu k čemu je dobré z Favorita odstranit přehazovačku, berany, fláknout tomu dřevěné blatníky......

+1/−2
15.7.2016 12:22

P84e83t51r 65A39t87m45e27l 5638889841930

Není to kýč, na nic si nehrajou. Ber to prostě jako módní doplněk, stejně jako hodinky nebo kravatu. Tvořej hezký věci, takže pokud budou nezávislí na nějakých přiblblých dotacích, budu jim fandit.

+3/0
15.7.2016 12:30

R44a69d36o27s88l86a88v 52K82l75a76u23d66a 5804118284952

Módní doplněk je pouze kravata. Hodinky i jízdní kolo mají především praktickou funkci.

+1/0
15.7.2016 12:33

P14e57t23r 54A52t36m72e85l 5238989411330

I praktická věc může sloužit jako módní doplněk...opasky do kalhot i hodinky jsou typickým příkladem. Nevím, proč by to u kola nemohlo fungovat jako u oblečení, tj. prakticky a esteticky současně.

+2/0
15.7.2016 14:27

R17a90d67o10s34l95a73v 22K91l70a96u78d45a 5444188704842

Zajímavé je, že ještě nikoho nenapadlo udělat cyklistickou helmu jako módní doplněk. Přitom ta si o to vyloženě říká.

+1/0
15.7.2016 17:01

P84e38t69r 49A22t15m74e40l 5508179961490

Tebe to sice napadlo,nicméně ta helma si o to vyloženě neříká.

0/0
15.7.2016 17:11

P13e89t55r 65A45t91m18e75l 5878699171870

ano..."především", nikoliv "pouze"

0/0
15.7.2016 14:28

D35a34n17i77e76l 19K44r65a86u11s 4841393912204

;-D;-D;-D;-D;-D jak přízemní. ... jak typické.

0/0
15.7.2016 15:55
Foto

P11a25v37e59l 27P97o33d19e12š25v40a 5439537369

Tragedi.

+1/−15
15.7.2016 8:58

P41e81t24r 76A49t44m24e15l 5368979301150

Podešvy.

+2/0
15.7.2016 9:05



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.