Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přehledně: jak cestovat vlakem za polovic

České dráhy mají poměrně komplikovaný systém slev a výhod. Vyplatí se ho prozkoumat, když se chystáte na ojedinělý rodinný výlet i když plánujete vlakem cestovat pravidelně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M67a53r78i83e 23V77a10ř19e50k12o97v45á 3557989294171

Čtu: děti do 6 let jezdí zdarma. Když pokračuji, tak zjišťuji, že je to nehorázná lež. Z příkladu: maminka se třemi dětmi pod 6 let, za třetí již bude platit poloviční jízdné. To znamená, že rodiče třeba trojčat mají smůlu. Jde to i podvodem, jedno z dětí na oko přiškvaří některému ochotnému spolucestujícímu. Ale proč?

0/0
22.7.2016 8:03

R23a17d10e48k 71J10a33n32a50t88a 9355716864882

Protože je to myslím podmínka ministerstva financí, které tu 100% slevu pro malé děti dopravcům proplácí. Regiojet vám taky nedovolí 3 děti zdarma na osobu.

Zřejmě se předpokládá, že přiliš mnoho dětí na dospělého už je "školka na výletě" a není to hodno dotace od státu.

0/0
22.7.2016 12:39
Foto

J20a42n 39Č47e90r91m71á95k 4859668555257

tento jejich způsob cestovní politiky je důvodem, proč používám jiný způsob dopravy. Především auto, po našem kraji bus... Než bych strávil hodiny u kompu a hledal slevy a ještě cesty na nádraží pro jízdenku několik dní před samotnou cestou (tím spíš, že musím na nejbližší nádraží cca 10 km, neboť u nás prodej jízdenek zrušili)... A to nepočítám fakt, že u auta jsem časově mnohem svobodnější... A protože jezdím na LPG, vyjde cesta autem na podobné peníze, jako jejich jízdné...!!

0/−6
21.7.2016 8:29

L58a10d12i57s16l46a10v 82P48a98s13t55o54r94e52k 1543607728885

Hodiny?8-o Čermáku, co ty jsi za člověka?

+2/0
21.7.2016 11:44

A74l46e63n22a 86V12e26s60e38l24á 3503201235818

Tak když už byste seděl hodiny u kompu pro vyhledání slevy - tak tu minutu navíc na zakoupení jízdenky v eshopu, abyste teda nemusel na to nádraží, byste určitě taky našel. ;-)

+4/0
21.7.2016 11:52

P26a84v73e32l 47M40a29t35o85u15š70e42k 5350917458954

Hlavně že si to dokážete zdůvodnit.

0/0
21.7.2016 13:35

J28a50n 35Ř92e65z50n22í46č89e69k 3131291493540

Koukám, že tady PR oddělení Českých drah bojuje o 106!!! :-)

+4/−3
21.7.2016 7:03

J34i58ř91í 41H72o77v67o80r38k35a 8577546202765

Ta relace Smiřice - Mosty jde pořídit ještě levněji:

Smiřice-Pardubice za 52

Pardubice-Třinec za 171 (použití povinného vlaku), jinak 249

Třinec-Mosty 38

Celkem tedy od 261 Kč (nebo 339), nikoli za 359 uvedených v článku. Tohle je ale už vysoká železniční, co bychom od novinářů chtěli....

+2/0
21.7.2016 2:57

R16a25d69e89k 67J91a27n32a69t87a 9875606444602

Jde to ještě lépe, koupíte si krajskou jízdenku IREDO:

Smiřice-Pardubice za 44

+1/0
21.7.2016 10:51

J85i57ř69í 25H15o46v60o46r83k43a 8607726282605

to cestující na webu ČD nezjistí - chybí tam ceník IREDO

0/0
22.7.2016 0:51

R69a95d67e17k 94J12a68n82a53t43a 9395806614162

Ale jistě, že je:

https://www.cd.cz/primestske-cestovani/ids/iredo/-3777/

Ovšem nelze to koupit v e-shopu, protože IREDO elektronické jízdenky nezná.

0/0
22.7.2016 12:41

P36e32p52a 84B27r33a29t51r76š87o38v14s39k54ý 9785846569171

Paní redaktorko, nastudujte si problematiku předtím, než o ní píšete. Máte tam mnoho nepřesností a zavádějících a protičeskodrážní tvrzení, které se s objektivní novinařinou moc nesouvisí. ;-)

+1/0
20.7.2016 22:55

P29a98v70e98l 90M29a52t48o58u26š73e25k 5810757658984

Objektivní novinařina? Co to je? Vy něco takového znáte?

0/0
21.7.2016 13:37

P40e57p20a 17B86r10a36t50r54š89o29v65s96k38ý 9375746579821

Na idnesu spíše ne... Že se vlastně divím, ale přesto sem vypíšu hlavní chyb a nedostatečnosti:

1. Děti od 6 let musí mít průkaz......Ne až od 10 let

2. In Senior znamená také 50 procent slevu na všechny ostatní vlaky (celkem podstatná informace.. Ne?;-))

3. Inkarta je nejen ve druhé třídě, ale i v první, dále jsou i slevy na akční nabídky.

Celý článek je takový proti ČD, ikdyž nejjednodušší je (pro občasné jízdy) pořídit si In25.

+1/0
21.7.2016 15:50

M72a41r16e64k 32M61a64l73ý 1832698351130

No ty bláho... abych se dostal na nějakou jejich slevu (slušnou cenu), tak to abych ztratil hodinu sezením u kompu a kombinovanim různých jízdenek. A to ještě musím na nádraží a nevím jestli chytiť další spoj, když bude zpoždění. V tu chvíli vezmu klíčky od auta, co stojí před barákem a jsem v cíli podstatně dřív, I když asi dráž... pokud jedu sólo.

+2/−1
20.7.2016 21:58

R71a56d38o73s54l47a37v 45K10l42a97u44d58a 5464388334822

No a pak se diví, proč tolik lidí raději využije auto. Buď na slevu jako cestující nárok mám, nebo nemám. Pokud ale má na slevu nárok jen ten kdo dokáže vyluštit jejich ceník, pak je něco špatně a vlaky si můžou strčit někam.

+4/−1
20.7.2016 21:20

R61a86d46e50k 34J91a91n67a33t91a 9875556324362

U letadel je to zrovna tak. Když víte, jak a kudy koupit letenku, můžete letět podstatně levněji. Třeba Praha-Bukurešť přes Miláno. Nebo zpáteční letenka několikrát levnější než jednosměrná, takže zpáteční cestu zahodíte.

+1/0
20.7.2016 21:25

R52a79d29o86s56l19a67v 64K81l36a29u46d71a 5984178304722

Co to melete?;-D Mě zajímá konkrétní vlak v ČR. Od jedné společnosti. Tak sem netahejte Bukurešť letecky přes Miláno. Cílem státu, tj. i ČD kde ČR je jediným akcionářem, by mělo dostat co nejvíc lidí do vlaku. Navíc většinu vlaků objednávají kraje a stát, takže je to hrazené z peněz daňových poplatníků.

+2/−1
20.7.2016 21:31

R24a35d50e11k 17J47a66n30a31t45a 9805866244442

ČD jsou akciovka a za svoje hospodaření jsou odpovědné. Stát sice objedná spoje na určitou cenu, ale následně nenese riziko, zda se vybere dost na tržbách.

A jistě je vám známo, že cesta k maximalizaci tržeb je právě "nepřehledný" tarif, který reaguje na rlzné cestovatelské potřeby a na situaci na trhu (tak jako u leteckých společností, kde takřka nelze předpovědět, jakou ceny vyhledávač ukáže).

Pokud byste udělal tarif jednoduchý (třeba prostě X Kč/km a hotovo), pak buď narazíte na problém, že X je na některých tratích příliš nízké a vyberete málo peněz, nebo naopak že ne některých tratích je X příliš vysoké a lidi nebudou jezdit a rovněž vyberete méně peněz. Trati jsou totiž rozdílně atraktivní a konkurence je taky různé silná. Obdobně bez skupinové slevy vám nastane situace, kdy pro jednotlivce bude cesta přiliš levná (byl by ochoten zaplatit více) a pro skupinu příliš vysoká a pojedou autama.

+3/0
20.7.2016 21:40

R57a54d20o71s91l78a27v 51K75l73a92u32d63a 5234148554292

Jediným akcionářem je ČR. Co z toho nechápete? Za jejich hospodaření nikdo neodpovídá a nikdo nenese žádné riziko.

+2/0
20.7.2016 21:50

R68a25d71e24k 40J95a85n50a71t81a 9305366864322

Za hospodaření a.s. odpovídá její vedení. Dokonce může jít i do vězení, pokud by se prokázalo, že poškozovali tu akciovku vědomě (§ 220 – Porušení povinnosti při správě cizího majetku).

+1/0
20.7.2016 23:08

J82a94n 22Ř83e88z27n87í45č38e93k 3961831733370

Jo, třeba plat generálního ředitele x-let zrátové společnosti je toho příkladem. Pane, ČD je jediná společnost, která může bý t x miliard ve ztrátě a nikoho to nepálí.

+1/0
21.7.2016 6:59

R23a24d12e17k 27J89a60n27a97t72a 9425246234852

Mzdy (nikoliv platy) managementu jsou zanedbatelné vzhledem k tomu, jak každé rozhodnutí ovlivňuje hospodaření firmy. Vy byste do čela společnosti s obratem v desítkách mld. ale asi posadil mantáka, kterému stačí 40 tisíc, aby to bylo sociálně spravedlivé, že? Myslíte, že by to něčemu pomohlo?

0/0
21.7.2016 9:02

J50a16n 45Ř30e49z85n70í48č67e11k 3291651123790

Vzhledem k tomu, jak to na dráze vypadá, by to s tím panákem za 40 vyšlo nastejno a ještě by se ušetřilo.

0/0
21.7.2016 9:22

R79a43d30e42k 21J21a23n57a66t27a 9285696414322

Zespoda to možná tak vypadá. Skoro v každé továrně dělníci na "kancelářský" podobně držkujou.

0/0
21.7.2016 10:54

J76a24n 21Ř56e13z74n58í86č87e61k 3621341503520

Nevím, proč do diskuse o slevách ČD, jejímž gró je to, aby se v nich prase vyznalo, montujete třídní boj. A nevím, proč mi podsouváte pohled zespoda a "sociální spravedlnost". Pokud by management kterékoliv jiné firmy vykazoval ztráty, těžko by pobíral takovou mzdu. On by tam totiž moc dlouho nebyl. A kvalita produktů ČD, to je kapitola sama pro sebe. Jezdím denně, bohužel nemám jinou možnost, tak bych mohl vyprávět, co zažijete s ČD.

0/0
21.7.2016 11:51

R74a43d16e96k 34J58a46n27a38t22a 9805116734362

Třídní boj jste sem zatáhl vy, když jste začal řešit mzdy. Smiřte se s tím, že vedení velkých firem ať už soukromých nebo státních, prostě statisícové mzdy má a je to tak správně. Protože na takové pozici kvalitní lidi potřebujete a s tím, zda je zrovna firma ve ztrátě to nesouvisí (protože ztráta firmy nemusí vůbec souviset se způsobem vedení, jako spíše s vnějšími okolnostmi, které jsou u ČD docela podstatné - hlavní zákazník je stát, podmínky pro konkurenci, ať už silniční nebo železniční určuje taky stát, poplatky za koleje určuje taky stát, atd.).

0/0
21.7.2016 12:17

J57a77n 13Ř30e26z38n26í89č85e18k 3181981153310

Mzdy nejsou otázkou nějakého třídního boje. Smířím se s tím u soukromých firem, kde je do toho každému houby. Ale nesmířím se s tím u státního molochu, který poskytuje služby kvalitou neodpovídající své ceně. A neměl by se s tím smířit žádný daňový poplatník, protože z jeho daní se sanuje ztráta ČD a tím pádem odměny neschopného, přeplaceného managementu.

0/0
21.7.2016 12:31

R55a42d80e58k 86J72a15n91a82t22a 9725176734392

Takže státní podnik, třebaže komplexitou a velikostí větší než mnohé soukromé, mají vést nemehla, protože si vy myslíte, že plat ředitele nesmí být příliš vysoký? Raději najmeme nemehlo, ušetříme na jeho mzdě milion, aby to nemehlo prošutrovalo milardu?

Jinak "služby kvalitou neodpovídající své ceně" to je jen váš názor. Zkuste ho obhájit. Já si naopak myslím, že poměr cena/výkon je u ČD výborný. Vemte si třeba EuroCity Praha-Berlín. Stejný vlak, stejná rychlost, stejné služby. Jenže na německém zúemí, kde jsou dorpavcem tohoto vlaku DB, je jízdné 4-5x vyšší (a v Něměcku NEJSOU tolikrát vyšší mzdy, abych zarazil oblíbený "argument"). Nebo třeba regionální motorák vedený RegioSharkem. Kvalita služby stejná jako německé Desiro, možná i vyšší (má to wifi :-)). Jenže jízdné 4x nižší než v tom Německu.

Ztrátu ČD stát rozhodně nesanuje. Stát platí ČD za služby, které si objedná. Cena je stanovena předem. Pokud ČD vznikne ztráta, stát ji nedoplácí, stejně jako já, coby majitel akcií O2, nebudu sanovat ztrátu O2, budou-li nějakou mít. V ekonomice jste anafabet, pane.

+1/0
21.7.2016 13:16

J96a82n 44Ř32e72z83n60í39č82e59k 3131341233570

Takže ten kdo pracuje za 40k musí být nemehlo? Jestli já jsem analfabet v ekonomice, pak vy jste analfabet ve znalosti lidskych zdrojů. Ono to, o kolik si řekne, či kolik dostane, vůbec nekoreluje se schopnostmi.

Ad 2 - takže ta vaše "fundovaná rozhodnutí" jsou třeba projekt RegioNova (nejhorší modernizace všech dob), úžasná modernizace vozů 1. třídy, ve kterých se "zapomnělo" na elektrické zásuvky o klimatizaci nemluvě, takže ve stejném vlaku je cestování 2. třídou komfortnější, než první třída, dále např. nemožnost uplatnil kompenzaci 30,- Kč na nákup aplikací na In kartu, pakliže 90% procent příjemců kompenzace jsou držitelé In 100...možná maličkost, ale těch maličkostí je 1000.

A ještě vysvětlete, vy ekonomický experte, kdo tedy ztrátu ČD sanuje. Soukromý podnik ve ztrátě zavře krám, ČD krám zavřít nemůže. To znamená, že ztrátu musí někdo doplatit, nebo je už předem započítána v ceně za ujetý kilometr, což je vytloukání klínu klínem. Ale to už jsme od systému slev ČD dost daleko.

0/0
21.7.2016 13:52

R52a29d88e25k 58J41a94n81a78t98a 9525866624512

"ČD krám zavřít nemůže"

Proč ne? Nebyla by to první státní společnost, co zkrachovala. Nezapomeňte, že podpora ze strany státu je EU zakázaná.

"je už předem započítána v ceně za ujetý kilometr"

Ta cena na vlkm je nižší než v okolních zemích.

0/0
21.7.2016 13:58

P85a29v18e53l 30M52a60t88o34u73š76e42k 5460937128974

Vysoký plat je zárukou kvality zaměstnance? O tom nic nevím. Spíš bych řekl, že vysoký plat je odměnou za loajalitu zaměstnance.

0/0
21.7.2016 13:41

R98a83d48e90k 43J39a92n82a91t24a 9975116104642

Není to zárukou, ale je nutnou podmínkou. Pokud chcete ve státním sektoru člověka, co si v soukromé sféře vydělá statisíce, musíte mu dát taky statisíce.

Ano, jistě jsou sice fandové do železnice, co u dráhy budou pracovat i za minimální mzdu. Ale ředitel se do provozu moc nepodívá, není na to čas.

Tento préíbé=m má náš stát obecně. Místo aby zaměstnal na ministerstvech odborníky za slušný plat, zaměstnává nechponé lidi, co se buď flákají, nebo energii věnují na přikrádání si. Přitom ve výsledku by se ušetřilo. Dobrých zaměstnanců by totiž stačilo méně, zefektivnili by to tam.

0/0
21.7.2016 13:56

P32a29v96e97l 86M95a40t94o79u92š14e91k 5400637518814

Jenže ti nejvíce neschopní, ale na druhou stranu třeba schopní všeho, mají často ty nejvyšší platy. S platem v řádu statisíců zřejmě nikoho neznám, a pokud ho znám, pravděpodobně si s ním nemám co říci, protože každý žijeme v úplně jiném světě a máme zcela jiné problémy. Je krásná myšlenka, že by ti schopní měli vysoké platy a věnovali by se ušlechtilým zálibám. Jenže prachy mají obvykle ti největší pitomci. A pak to podle toho vypadá. Jejich alfou a omegou je mít silné fáro s arogantním čelem, jejich povedené dětičky vyhrožují ve školách učitelům atd. To jsou ti vaši schopní manažeři? Pěkně děkuji. To snad budu raději chudej, než být v jedné kastě s takovou svoločí.

0/0
21.7.2016 15:30

P98a58v86e76l 11M53a13t24o60u51š88e24k 5690387388614

Velmi často oprávněně.

0/0
21.7.2016 13:39

P87a34v18l53a 22Č49i95h24á11k68o87v67á 1971385468615

Jinak u ČD je potřeba, aby byl člověk čuchací pes a uměl se orientovat vtom jejich nepřehledném systému, který neovládají ani pracovníci na infolince - informace o cenách a hlavně to vůbec neumí kombinovat. Naposledy mně na dotaz pro přepravu 8 dětí + 2 dospělí paní vehementně nutila zpáteční skupinovou. Přitom o víkendu nám 2 jízdenky SONE vyšly o 1 000 Kč levněji. tak kde to jsme???

+2/0
20.7.2016 20:58

R29a49d41e98k 52J22a87n31a75t93a 9825366534502

A to "naposledy" bylo o víkendu nebo ne? Pokuk je víkend, tak SONE nabízí sám od sebe i e-shop a pokladní by také měly.

0/0
20.7.2016 21:12

P79a20v63l75a 40Č51i38h43á37k85o18v89á 1611985848245

Bylo to o víkendu a volala jsem na jejich zákaznickou linku. U nás totiž pokladnu zrušili . A protože pro 10 lidí to opravdu internet našel jako skupinovou. Protože se věk nikde nezadává. Proto jsem volala, abych se ujistila jestli není něco lacinějšího, kombinovala jsem dva kraje. Když mě napadla SONE, tak paní byla ještě dotčená. Ale říkala jsem jí že jedeme dva dospělí a 8 dětí a odkud kam.:-/

0/0
20.7.2016 21:29

R55a62d23e51k 61J49a87n96a62t45a 9215296324462

Věk se na internetu zadává. Viz https://www.cd.cz/eshop/ a políčko "Věk a kategorie".

Pokud to byly dva kraje a poměrně krátká cesta, tak to SONE nenabídlo proto, že by to muslo být buď SONE celostátní (tj. příliš drahé), nebo 2x SONE krajské a to by byly dvě jízdenky, tj. dělení jízdenek, které se oficiálně nedoporučuje, viz článek ... tj, rozdělit si to můžete, ale na vlastní nebezpečí.

+2/0
20.7.2016 21:43

P55a23v87l56a 27Č18i57h43á62k16o20v89á 1161135228435

No v tomhle případě by i dvě celostátní SONE vyšly mnohem levněji než ta skupinová zpáteční jízdenka (ta stála 2060). A celostátní je myslím kolem 650 ??

A jinak s tím dělením nevím, protože jezdíme z Vysočiny a třeba na cestu do Brna nám normálně pokladní prodávají SONE Vysočina a SONE Jihomoravský kraj. :(

0/0
20.7.2016 21:50

M32i35c31h90a78l 37G73r40i98v27a69l74s77k77ý 8163272237155

Kdo se v tom pak má vyznat. Zjednodušte to už.:-(

+1/−1
20.7.2016 20:41

K49a62r76e73l 52Ř67e16h97á28č59e44k 9512590811922

Zjednodušení by pro většinu cestujících znamenalo zdražení.

+5/0
20.7.2016 21:11

R49a11d88e92k 10J54a75n84a24t25a 9275896864672

Ono je to jednoduché dost. Přijdete do e-shopu, zadáte odkud kam a koupíte si to.

Nikdo vás přece nenutí ten systém slev (který je důsledkem toho, že na některých trasách je konkurence a někde ne) obcházet dělením jízdenek.

+4/0
20.7.2016 21:22

H83o38n13z72a 92B96o72b80u54l61a 9786339723389

Ale prd jednoduche. Vite napriklad, ze vas vyjde levneji, kdyz chcete jet napriklad z Lovosic do Kralup n.V., koupit si vcasnou jizdenku 3 dny predem z Litomeric do Prahy, nez listek jen z Lovosic do Kralup? A system to sam nenabidne. Pritom ta cesta Lt - Pha je o 35 km delsi. Ktereho normalniho cloveka to napadne?

+2/0
20.7.2016 22:19

R54a80d63e74k 20J92a84n37a15t38a 9295146934852

A musíte to nutně dělat? Z Litomeřic do Prahy je sleva proto, že tam jezdí poměrně dost autobus. Z Lovosic do Kralup nejezdí autobusy žádné.

Že to jsou shodou okolnosti stejné koleje a tak se to dá obejít je přece celkem jedno.

Představte si, že letenka z Prahy do Frankfurtu bývá dražší než z Prahy do Londýna. Jenže to nikomu nevadí, protože nad Frankfurtem se z toho letadla vyskočit nedá, zatímco z vlaku vystoupit můžete ...

+2/0
20.7.2016 23:07

H90o58n36z49a 25B21o59b74u16l48a 9856879943769

Pisete nesmysly. Ta sleva je tam proto, protoze je to standardni vcasna jizdenka mezi "okresnimi" mesty. Evidentne o tom moc nevite. Zkuste si zadat vcasnou jizdenku s pocatkem v Lt a pak se podivejte, jake vam to nabidne cile. Pak se podivejte, jak na tech stejnych trasach jezdi autobusy. A pak znocu zkuste premyslet, proc je tam ta sleva. Proste logiku v tom nenajdete.

0/0
21.7.2016 9:13

R30a44d40e31k 31J13a56n69a44t63a 9255756744982

Jenže ta včasná jízdenka je konstruována právě tak, aby konkurovala autobusům - není definována mezi dvěma okresními městy, ale mezi KRAJSKÝMI a (typicky) OKRESNÍMI. To je rozdíl. To jsou totiž typicky ty relace, kde autobusy jezdí.

Případně regionální rozdíly se ladí cenou (kde je autobusů hodně, cena včasné jízdenky je výrazně nižší oproti kilometrické (např. praha-brno), kde autobsy jezdí málo (např. ústí-praha), sleva není tak vysoká.

+1/0
21.7.2016 10:59
Foto

M10i96c44h73a92l 77S93m62í13t51k82a 8574274933156

To je dobra slatanina, polopravdy. Staci toto: dle autorky musi mit deti od 6 do 15 let prukaz - lez (prukaz pro priznani slevy musi byt od 10 let), skupina 6 a vice osob kdyz se neobjedna pojede za stejnou cenu, jen nebude mit vyhrazena mista nebo mistenky, atd...

Pani novinarka kdyz chce o necem psat, mela by si priste nastudovat tarif Ceskych drah (TR 10 nebo TR 14) a pripadne PTV (prepravni a tarifni vestnik ktery vydava Ministerstvo dopravy).

+2/0
20.7.2016 20:02

P57a35v33l14a 88Č60i83h93á87k81o71v82á 1441885918845

No s průkazem je to pravda. Když jezdíme SONE, kde se počítá dítě do 15ti let, tak se mně i se špuntama,co chodí do první třdy stalo, že po mě ve vlaku chtěli průkazku, že jim nebylo 15.

Skupina taky funguje, tak jak p.novinářka píše. Narazila jsem na to, když mně jedna dost "ochotná" paní na přepážce nechtěla prodat skupinovku na místě a bez objednání. Opravdu šlo jen o to, že nebudeme mít místenku a údajně by nás nemuseli pustit do vlaku. Cenově to vyšlo nastejno. A jelo nás 28. Tak teď nevím, kdo by měl, co studovat.

+1/0
20.7.2016 20:54
Foto

M98i44c84h75a16l 50S51m24í12t98k36a 8804374793476

Zacnete u sebe, deti do dne predchazejicim 10 narozeninam se neprokazuji zadnym prukazem, clanky 65 - 69 tarifu TR10. Skupinu resi clanky 220 - 224. A na strankach CD mate uvedeno toto: Po dobu ověřovacího provozu objednávkového systému je možné mimořádně zakoupit jízdenky pro skupiny 6 a více osob i bez předchozí objednávky. V takovém případě však nemůžete využít výhody plynoucí z objednání cesty předem. Pokud chcete byt za chytrou, tak si o tom neco prectete. Pomud pruvodci chtel po detech mladsich 10 let prukaz, postupoval chybne, staci pouze sdelit vek ditete. Pokud pokladni mela problem s vystavenim skupinove slevy na pokladne tak je to chyba pokladni. Na oboji mate moznost podat podnet nebo stiznost. Kontakt mate na strankach CD.

+1/0
20.7.2016 21:12





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.