Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přehledně: jak cestovat vlakem za polovic

České dráhy mají poměrně komplikovaný systém slev a výhod. Vyplatí se ho prozkoumat, když se chystáte na ojedinělý rodinný výlet i když plánujete vlakem cestovat pravidelně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M65a46r34i16e 10V81a24ř35e54k52o86v57á 3617789454121

Čtu: děti do 6 let jezdí zdarma. Když pokračuji, tak zjišťuji, že je to nehorázná lež. Z příkladu: maminka se třemi dětmi pod 6 let, za třetí již bude platit poloviční jízdné. To znamená, že rodiče třeba trojčat mají smůlu. Jde to i podvodem, jedno z dětí na oko přiškvaří některému ochotnému spolucestujícímu. Ale proč?

0/0
22.7.2016 8:03

R43a13d32e86k 51J54a24n85a24t45a 9315786164312

Protože je to myslím podmínka ministerstva financí, které tu 100% slevu pro malé děti dopravcům proplácí. Regiojet vám taky nedovolí 3 děti zdarma na osobu.

Zřejmě se předpokládá, že přiliš mnoho dětí na dospělého už je "školka na výletě" a není to hodno dotace od státu.

0/0
22.7.2016 12:39
Foto

J21a58n 44Č11e53r49m45á90k 4229678735407

tento jejich způsob cestovní politiky je důvodem, proč používám jiný způsob dopravy. Především auto, po našem kraji bus... Než bych strávil hodiny u kompu a hledal slevy a ještě cesty na nádraží pro jízdenku několik dní před samotnou cestou (tím spíš, že musím na nejbližší nádraží cca 10 km, neboť u nás prodej jízdenek zrušili)... A to nepočítám fakt, že u auta jsem časově mnohem svobodnější... A protože jezdím na LPG, vyjde cesta autem na podobné peníze, jako jejich jízdné...!!

0/−6
21.7.2016 8:29

L79a33d48i18s66l76a74v 41P74a53s93t25o69r20e32k 1473917638595

Hodiny?8-o Čermáku, co ty jsi za člověka?

+2/0
21.7.2016 11:44

A45l29e32n40a 38V22e59s35e94l65á 3513901635238

Tak když už byste seděl hodiny u kompu pro vyhledání slevy - tak tu minutu navíc na zakoupení jízdenky v eshopu, abyste teda nemusel na to nádraží, byste určitě taky našel. ;-)

+4/0
21.7.2016 11:52

P20a74v90e47l 16M78a53t14o74u56š67e63k 5290417428274

Hlavně že si to dokážete zdůvodnit.

0/0
21.7.2016 13:35

J97a98n 57Ř18e38z20n56í91č20e94k 3171511783740

Koukám, že tady PR oddělení Českých drah bojuje o 106!!! :-)

+4/−3
21.7.2016 7:03

J32i62ř40í 11H58o45v41o98r84k84a 8167406532755

Ta relace Smiřice - Mosty jde pořídit ještě levněji:

Smiřice-Pardubice za 52

Pardubice-Třinec za 171 (použití povinného vlaku), jinak 249

Třinec-Mosty 38

Celkem tedy od 261 Kč (nebo 339), nikoli za 359 uvedených v článku. Tohle je ale už vysoká železniční, co bychom od novinářů chtěli....

+2/0
21.7.2016 2:57

R72a73d91e27k 92J77a67n52a42t55a 9845106284972

Jde to ještě lépe, koupíte si krajskou jízdenku IREDO:

Smiřice-Pardubice za 44

+1/0
21.7.2016 10:51

J37i20ř71í 12H34o10v34o14r33k28a 8827956852975

to cestující na webu ČD nezjistí - chybí tam ceník IREDO

0/0
22.7.2016 0:51

R23a72d11e96k 65J79a28n45a13t88a 9575116164782

Ale jistě, že je:

https://www.cd.cz/primestske-cestovani/ids/iredo/-3777/

Ovšem nelze to koupit v e-shopu, protože IREDO elektronické jízdenky nezná.

0/0
22.7.2016 12:41

P30e83p26a 58B26r42a70t74r23š14o15v53s51k68ý 9505736449951

Paní redaktorko, nastudujte si problematiku předtím, než o ní píšete. Máte tam mnoho nepřesností a zavádějících a protičeskodrážní tvrzení, které se s objektivní novinařinou moc nesouvisí. ;-)

+1/0
20.7.2016 22:55

P91a69v38e69l 54M86a43t47o78u91š16e81k 5530337928544

Objektivní novinařina? Co to je? Vy něco takového znáte?

0/0
21.7.2016 13:37

P83e48p11a 34B79r52a36t48r58š95o90v22s38k59ý 9945396539601

Na idnesu spíše ne... Že se vlastně divím, ale přesto sem vypíšu hlavní chyb a nedostatečnosti:

1. Děti od 6 let musí mít průkaz......Ne až od 10 let

2. In Senior znamená také 50 procent slevu na všechny ostatní vlaky (celkem podstatná informace.. Ne?;-))

3. Inkarta je nejen ve druhé třídě, ale i v první, dále jsou i slevy na akční nabídky.

Celý článek je takový proti ČD, ikdyž nejjednodušší je (pro občasné jízdy) pořídit si In25.

+1/0
21.7.2016 15:50

M19a45r50e59k 39M39a24l78ý 1622788671400

No ty bláho... abych se dostal na nějakou jejich slevu (slušnou cenu), tak to abych ztratil hodinu sezením u kompu a kombinovanim různých jízdenek. A to ještě musím na nádraží a nevím jestli chytiť další spoj, když bude zpoždění. V tu chvíli vezmu klíčky od auta, co stojí před barákem a jsem v cíli podstatně dřív, I když asi dráž... pokud jedu sólo.

+2/−1
20.7.2016 21:58

R59a81d59o95s83l11a71v 20K26l48a42u88d20a 5574948314182

No a pak se diví, proč tolik lidí raději využije auto. Buď na slevu jako cestující nárok mám, nebo nemám. Pokud ale má na slevu nárok jen ten kdo dokáže vyluštit jejich ceník, pak je něco špatně a vlaky si můžou strčit někam.

+4/−1
20.7.2016 21:20

R28a95d76e38k 92J24a57n13a33t18a 9715196104882

U letadel je to zrovna tak. Když víte, jak a kudy koupit letenku, můžete letět podstatně levněji. Třeba Praha-Bukurešť přes Miláno. Nebo zpáteční letenka několikrát levnější než jednosměrná, takže zpáteční cestu zahodíte.

+1/0
20.7.2016 21:25

R56a80d28o46s19l61a41v 75K92l66a43u44d69a 5124618494812

Co to melete?;-D Mě zajímá konkrétní vlak v ČR. Od jedné společnosti. Tak sem netahejte Bukurešť letecky přes Miláno. Cílem státu, tj. i ČD kde ČR je jediným akcionářem, by mělo dostat co nejvíc lidí do vlaku. Navíc většinu vlaků objednávají kraje a stát, takže je to hrazené z peněz daňových poplatníků.

+2/−1
20.7.2016 21:31

R43a92d69e43k 81J90a12n66a66t12a 9925596924102

ČD jsou akciovka a za svoje hospodaření jsou odpovědné. Stát sice objedná spoje na určitou cenu, ale následně nenese riziko, zda se vybere dost na tržbách.

A jistě je vám známo, že cesta k maximalizaci tržeb je právě "nepřehledný" tarif, který reaguje na rlzné cestovatelské potřeby a na situaci na trhu (tak jako u leteckých společností, kde takřka nelze předpovědět, jakou ceny vyhledávač ukáže).

Pokud byste udělal tarif jednoduchý (třeba prostě X Kč/km a hotovo), pak buď narazíte na problém, že X je na některých tratích příliš nízké a vyberete málo peněz, nebo naopak že ne některých tratích je X příliš vysoké a lidi nebudou jezdit a rovněž vyberete méně peněz. Trati jsou totiž rozdílně atraktivní a konkurence je taky různé silná. Obdobně bez skupinové slevy vám nastane situace, kdy pro jednotlivce bude cesta přiliš levná (byl by ochoten zaplatit více) a pro skupinu příliš vysoká a pojedou autama.

+3/0
20.7.2016 21:40

R10a26d58o85s18l91a21v 84K68l75a52u13d19a 5934588544542

Jediným akcionářem je ČR. Co z toho nechápete? Za jejich hospodaření nikdo neodpovídá a nikdo nenese žádné riziko.

+2/0
20.7.2016 21:50

R51a83d36e37k 26J39a55n73a89t25a 9785526584482

Za hospodaření a.s. odpovídá její vedení. Dokonce může jít i do vězení, pokud by se prokázalo, že poškozovali tu akciovku vědomě (§ 220 – Porušení povinnosti při správě cizího majetku).

+1/0
20.7.2016 23:08

J25a10n 65Ř43e27z20n26í52č56e70k 3571331933900

Jo, třeba plat generálního ředitele x-let zrátové společnosti je toho příkladem. Pane, ČD je jediná společnost, která může bý t x miliard ve ztrátě a nikoho to nepálí.

+1/0
21.7.2016 6:59

R78a80d17e18k 22J57a50n75a65t72a 9835856134212

Mzdy (nikoliv platy) managementu jsou zanedbatelné vzhledem k tomu, jak každé rozhodnutí ovlivňuje hospodaření firmy. Vy byste do čela společnosti s obratem v desítkách mld. ale asi posadil mantáka, kterému stačí 40 tisíc, aby to bylo sociálně spravedlivé, že? Myslíte, že by to něčemu pomohlo?

0/0
21.7.2016 9:02

J27a75n 41Ř42e20z37n37í13č53e60k 3401431373970

Vzhledem k tomu, jak to na dráze vypadá, by to s tím panákem za 40 vyšlo nastejno a ještě by se ušetřilo.

0/0
21.7.2016 9:22

R36a65d78e91k 45J63a94n18a18t70a 9405106964482

Zespoda to možná tak vypadá. Skoro v každé továrně dělníci na "kancelářský" podobně držkujou.

0/0
21.7.2016 10:54

J43a92n 58Ř41e17z15n35í80č38e25k 3221651623750

Nevím, proč do diskuse o slevách ČD, jejímž gró je to, aby se v nich prase vyznalo, montujete třídní boj. A nevím, proč mi podsouváte pohled zespoda a "sociální spravedlnost". Pokud by management kterékoliv jiné firmy vykazoval ztráty, těžko by pobíral takovou mzdu. On by tam totiž moc dlouho nebyl. A kvalita produktů ČD, to je kapitola sama pro sebe. Jezdím denně, bohužel nemám jinou možnost, tak bych mohl vyprávět, co zažijete s ČD.

0/0
21.7.2016 11:51

R37a56d76e78k 30J52a48n98a92t90a 9495486254192

Třídní boj jste sem zatáhl vy, když jste začal řešit mzdy. Smiřte se s tím, že vedení velkých firem ať už soukromých nebo státních, prostě statisícové mzdy má a je to tak správně. Protože na takové pozici kvalitní lidi potřebujete a s tím, zda je zrovna firma ve ztrátě to nesouvisí (protože ztráta firmy nemusí vůbec souviset se způsobem vedení, jako spíše s vnějšími okolnostmi, které jsou u ČD docela podstatné - hlavní zákazník je stát, podmínky pro konkurenci, ať už silniční nebo železniční určuje taky stát, poplatky za koleje určuje taky stát, atd.).

0/0
21.7.2016 12:17

J67a69n 12Ř20e39z87n68í60č11e97k 3351311723550

Mzdy nejsou otázkou nějakého třídního boje. Smířím se s tím u soukromých firem, kde je do toho každému houby. Ale nesmířím se s tím u státního molochu, který poskytuje služby kvalitou neodpovídající své ceně. A neměl by se s tím smířit žádný daňový poplatník, protože z jeho daní se sanuje ztráta ČD a tím pádem odměny neschopného, přeplaceného managementu.

0/0
21.7.2016 12:31

R36a62d78e78k 11J28a80n61a92t61a 9785546104442

Takže státní podnik, třebaže komplexitou a velikostí větší než mnohé soukromé, mají vést nemehla, protože si vy myslíte, že plat ředitele nesmí být příliš vysoký? Raději najmeme nemehlo, ušetříme na jeho mzdě milion, aby to nemehlo prošutrovalo milardu?

Jinak "služby kvalitou neodpovídající své ceně" to je jen váš názor. Zkuste ho obhájit. Já si naopak myslím, že poměr cena/výkon je u ČD výborný. Vemte si třeba EuroCity Praha-Berlín. Stejný vlak, stejná rychlost, stejné služby. Jenže na německém zúemí, kde jsou dorpavcem tohoto vlaku DB, je jízdné 4-5x vyšší (a v Něměcku NEJSOU tolikrát vyšší mzdy, abych zarazil oblíbený "argument"). Nebo třeba regionální motorák vedený RegioSharkem. Kvalita služby stejná jako německé Desiro, možná i vyšší (má to wifi :-)). Jenže jízdné 4x nižší než v tom Německu.

Ztrátu ČD stát rozhodně nesanuje. Stát platí ČD za služby, které si objedná. Cena je stanovena předem. Pokud ČD vznikne ztráta, stát ji nedoplácí, stejně jako já, coby majitel akcií O2, nebudu sanovat ztrátu O2, budou-li nějakou mít. V ekonomice jste anafabet, pane.

+1/0
21.7.2016 13:16

J98a67n 90Ř67e88z26n23í67č23e12k 3361731173760

Takže ten kdo pracuje za 40k musí být nemehlo? Jestli já jsem analfabet v ekonomice, pak vy jste analfabet ve znalosti lidskych zdrojů. Ono to, o kolik si řekne, či kolik dostane, vůbec nekoreluje se schopnostmi.

Ad 2 - takže ta vaše "fundovaná rozhodnutí" jsou třeba projekt RegioNova (nejhorší modernizace všech dob), úžasná modernizace vozů 1. třídy, ve kterých se "zapomnělo" na elektrické zásuvky o klimatizaci nemluvě, takže ve stejném vlaku je cestování 2. třídou komfortnější, než první třída, dále např. nemožnost uplatnil kompenzaci 30,- Kč na nákup aplikací na In kartu, pakliže 90% procent příjemců kompenzace jsou držitelé In 100...možná maličkost, ale těch maličkostí je 1000.

A ještě vysvětlete, vy ekonomický experte, kdo tedy ztrátu ČD sanuje. Soukromý podnik ve ztrátě zavře krám, ČD krám zavřít nemůže. To znamená, že ztrátu musí někdo doplatit, nebo je už předem započítána v ceně za ujetý kilometr, což je vytloukání klínu klínem. Ale to už jsme od systému slev ČD dost daleko.

0/0
21.7.2016 13:52

R54a78d52e98k 78J91a71n39a22t70a 9475956374152

"ČD krám zavřít nemůže"

Proč ne? Nebyla by to první státní společnost, co zkrachovala. Nezapomeňte, že podpora ze strany státu je EU zakázaná.

"je už předem započítána v ceně za ujetý kilometr"

Ta cena na vlkm je nižší než v okolních zemích.

0/0
21.7.2016 13:58

P76a49v40e83l 87M34a60t43o17u67š41e56k 5420687498754

Vysoký plat je zárukou kvality zaměstnance? O tom nic nevím. Spíš bych řekl, že vysoký plat je odměnou za loajalitu zaměstnance.

0/0
21.7.2016 13:41

R52a36d21e14k 16J24a19n79a75t17a 9715686554302

Není to zárukou, ale je nutnou podmínkou. Pokud chcete ve státním sektoru člověka, co si v soukromé sféře vydělá statisíce, musíte mu dát taky statisíce.

Ano, jistě jsou sice fandové do železnice, co u dráhy budou pracovat i za minimální mzdu. Ale ředitel se do provozu moc nepodívá, není na to čas.

Tento préíbé=m má náš stát obecně. Místo aby zaměstnal na ministerstvech odborníky za slušný plat, zaměstnává nechponé lidi, co se buď flákají, nebo energii věnují na přikrádání si. Přitom ve výsledku by se ušetřilo. Dobrých zaměstnanců by totiž stačilo méně, zefektivnili by to tam.

0/0
21.7.2016 13:56

P29a91v87e17l 90M72a71t51o85u82š25e20k 5700837668314

Jenže ti nejvíce neschopní, ale na druhou stranu třeba schopní všeho, mají často ty nejvyšší platy. S platem v řádu statisíců zřejmě nikoho neznám, a pokud ho znám, pravděpodobně si s ním nemám co říci, protože každý žijeme v úplně jiném světě a máme zcela jiné problémy. Je krásná myšlenka, že by ti schopní měli vysoké platy a věnovali by se ušlechtilým zálibám. Jenže prachy mají obvykle ti největší pitomci. A pak to podle toho vypadá. Jejich alfou a omegou je mít silné fáro s arogantním čelem, jejich povedené dětičky vyhrožují ve školách učitelům atd. To jsou ti vaši schopní manažeři? Pěkně děkuji. To snad budu raději chudej, než být v jedné kastě s takovou svoločí.

0/0
21.7.2016 15:30

P59a13v89e45l 28M21a84t33o97u61š40e59k 5180797628914

Velmi často oprávněně.

0/0
21.7.2016 13:39

P87a85v47l49a 67Č35i76h75á14k10o49v38á 1871945528345

Jinak u ČD je potřeba, aby byl člověk čuchací pes a uměl se orientovat vtom jejich nepřehledném systému, který neovládají ani pracovníci na infolince - informace o cenách a hlavně to vůbec neumí kombinovat. Naposledy mně na dotaz pro přepravu 8 dětí + 2 dospělí paní vehementně nutila zpáteční skupinovou. Přitom o víkendu nám 2 jízdenky SONE vyšly o 1 000 Kč levněji. tak kde to jsme???

+2/0
20.7.2016 20:58

R23a53d57e67k 77J19a12n18a17t64a 9185396414222

A to "naposledy" bylo o víkendu nebo ne? Pokuk je víkend, tak SONE nabízí sám od sebe i e-shop a pokladní by také měly.

0/0
20.7.2016 21:12

P43a16v30l32a 32Č84i46h26á62k34o36v23á 1411275708555

Bylo to o víkendu a volala jsem na jejich zákaznickou linku. U nás totiž pokladnu zrušili . A protože pro 10 lidí to opravdu internet našel jako skupinovou. Protože se věk nikde nezadává. Proto jsem volala, abych se ujistila jestli není něco lacinějšího, kombinovala jsem dva kraje. Když mě napadla SONE, tak paní byla ještě dotčená. Ale říkala jsem jí že jedeme dva dospělí a 8 dětí a odkud kam.:-/

0/0
20.7.2016 21:29

R44a12d19e16k 45J63a31n93a24t77a 9835386414132

Věk se na internetu zadává. Viz https://www.cd.cz/eshop/ a políčko "Věk a kategorie".

Pokud to byly dva kraje a poměrně krátká cesta, tak to SONE nenabídlo proto, že by to muslo být buď SONE celostátní (tj. příliš drahé), nebo 2x SONE krajské a to by byly dvě jízdenky, tj. dělení jízdenek, které se oficiálně nedoporučuje, viz článek ... tj, rozdělit si to můžete, ale na vlastní nebezpečí.

+2/0
20.7.2016 21:43

P26a47v43l90a 65Č43i18h65á72k67o87v95á 1891335408635

No v tomhle případě by i dvě celostátní SONE vyšly mnohem levněji než ta skupinová zpáteční jízdenka (ta stála 2060). A celostátní je myslím kolem 650 ??

A jinak s tím dělením nevím, protože jezdíme z Vysočiny a třeba na cestu do Brna nám normálně pokladní prodávají SONE Vysočina a SONE Jihomoravský kraj. :(

0/0
20.7.2016 21:50

M77i83c47h60a29l 15G29r35i75v78a83l35s18k53ý 8103172847595

Kdo se v tom pak má vyznat. Zjednodušte to už.:-(

+1/−1
20.7.2016 20:41

K17a88r78e49l 61Ř37e47h77á39č50e28k 9482730971632

Zjednodušení by pro většinu cestujících znamenalo zdražení.

+5/0
20.7.2016 21:11

R59a10d98e90k 80J82a20n27a18t25a 9855586814572

Ono je to jednoduché dost. Přijdete do e-shopu, zadáte odkud kam a koupíte si to.

Nikdo vás přece nenutí ten systém slev (který je důsledkem toho, že na některých trasách je konkurence a někde ne) obcházet dělením jízdenek.

+4/0
20.7.2016 21:22

H28o66n79z21a 40B25o51b83u38l32a 9196239503759

Ale prd jednoduche. Vite napriklad, ze vas vyjde levneji, kdyz chcete jet napriklad z Lovosic do Kralup n.V., koupit si vcasnou jizdenku 3 dny predem z Litomeric do Prahy, nez listek jen z Lovosic do Kralup? A system to sam nenabidne. Pritom ta cesta Lt - Pha je o 35 km delsi. Ktereho normalniho cloveka to napadne?

+2/0
20.7.2016 22:19

R78a17d36e15k 85J71a57n53a10t25a 9145756954712

A musíte to nutně dělat? Z Litomeřic do Prahy je sleva proto, že tam jezdí poměrně dost autobus. Z Lovosic do Kralup nejezdí autobusy žádné.

Že to jsou shodou okolnosti stejné koleje a tak se to dá obejít je přece celkem jedno.

Představte si, že letenka z Prahy do Frankfurtu bývá dražší než z Prahy do Londýna. Jenže to nikomu nevadí, protože nad Frankfurtem se z toho letadla vyskočit nedá, zatímco z vlaku vystoupit můžete ...

+2/0
20.7.2016 23:07

H70o33n74z78a 64B30o20b83u47l37a 9436819223749

Pisete nesmysly. Ta sleva je tam proto, protoze je to standardni vcasna jizdenka mezi "okresnimi" mesty. Evidentne o tom moc nevite. Zkuste si zadat vcasnou jizdenku s pocatkem v Lt a pak se podivejte, jake vam to nabidne cile. Pak se podivejte, jak na tech stejnych trasach jezdi autobusy. A pak znocu zkuste premyslet, proc je tam ta sleva. Proste logiku v tom nenajdete.

0/0
21.7.2016 9:13

R70a76d81e67k 42J44a48n11a87t80a 9725206984732

Jenže ta včasná jízdenka je konstruována právě tak, aby konkurovala autobusům - není definována mezi dvěma okresními městy, ale mezi KRAJSKÝMI a (typicky) OKRESNÍMI. To je rozdíl. To jsou totiž typicky ty relace, kde autobusy jezdí.

Případně regionální rozdíly se ladí cenou (kde je autobusů hodně, cena včasné jízdenky je výrazně nižší oproti kilometrické (např. praha-brno), kde autobsy jezdí málo (např. ústí-praha), sleva není tak vysoká.

+1/0
21.7.2016 10:59
Foto

M65i63c17h64a29l 78S23m14í56t40k57a 8304644933686

To je dobra slatanina, polopravdy. Staci toto: dle autorky musi mit deti od 6 do 15 let prukaz - lez (prukaz pro priznani slevy musi byt od 10 let), skupina 6 a vice osob kdyz se neobjedna pojede za stejnou cenu, jen nebude mit vyhrazena mista nebo mistenky, atd...

Pani novinarka kdyz chce o necem psat, mela by si priste nastudovat tarif Ceskych drah (TR 10 nebo TR 14) a pripadne PTV (prepravni a tarifni vestnik ktery vydava Ministerstvo dopravy).

+2/0
20.7.2016 20:02

P98a71v13l58a 82Č81i33h43á45k43o60v32á 1681455938165

No s průkazem je to pravda. Když jezdíme SONE, kde se počítá dítě do 15ti let, tak se mně i se špuntama,co chodí do první třdy stalo, že po mě ve vlaku chtěli průkazku, že jim nebylo 15.

Skupina taky funguje, tak jak p.novinářka píše. Narazila jsem na to, když mně jedna dost "ochotná" paní na přepážce nechtěla prodat skupinovku na místě a bez objednání. Opravdu šlo jen o to, že nebudeme mít místenku a údajně by nás nemuseli pustit do vlaku. Cenově to vyšlo nastejno. A jelo nás 28. Tak teď nevím, kdo by měl, co studovat.

+1/0
20.7.2016 20:54
Foto

M53i31c46h28a82l 29S78m62í42t60k66a 8304514193226

Zacnete u sebe, deti do dne predchazejicim 10 narozeninam se neprokazuji zadnym prukazem, clanky 65 - 69 tarifu TR10. Skupinu resi clanky 220 - 224. A na strankach CD mate uvedeno toto: Po dobu ověřovacího provozu objednávkového systému je možné mimořádně zakoupit jízdenky pro skupiny 6 a více osob i bez předchozí objednávky. V takovém případě však nemůžete využít výhody plynoucí z objednání cesty předem. Pokud chcete byt za chytrou, tak si o tom neco prectete. Pomud pruvodci chtel po detech mladsich 10 let prukaz, postupoval chybne, staci pouze sdelit vek ditete. Pokud pokladni mela problem s vystavenim skupinove slevy na pokladne tak je to chyba pokladni. Na oboji mate moznost podat podnet nebo stiznost. Kontakt mate na strankach CD.

+1/0
20.7.2016 21:12



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.