Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přehledně: jak cestovat vlakem za polovic

České dráhy mají poměrně komplikovaný systém slev a výhod. Vyplatí se ho prozkoumat, když se chystáte na ojedinělý rodinný výlet i když plánujete vlakem cestovat pravidelně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M30a87r26i24e 79V59a40ř42e83k37o51v66á 3537369964291

Čtu: děti do 6 let jezdí zdarma. Když pokračuji, tak zjišťuji, že je to nehorázná lež. Z příkladu: maminka se třemi dětmi pod 6 let, za třetí již bude platit poloviční jízdné. To znamená, že rodiče třeba trojčat mají smůlu. Jde to i podvodem, jedno z dětí na oko přiškvaří některému ochotnému spolucestujícímu. Ale proč?

0/0
22.7.2016 8:03

R17a46d53e69k 46J53a58n38a69t94a 9985496304912

Protože je to myslím podmínka ministerstva financí, které tu 100% slevu pro malé děti dopravcům proplácí. Regiojet vám taky nedovolí 3 děti zdarma na osobu.

Zřejmě se předpokládá, že přiliš mnoho dětí na dospělého už je "školka na výletě" a není to hodno dotace od státu.

0/0
22.7.2016 12:39
Foto

J44a20n 63Č30e44r93m60á24k 4619948315467

tento jejich způsob cestovní politiky je důvodem, proč používám jiný způsob dopravy. Především auto, po našem kraji bus... Než bych strávil hodiny u kompu a hledal slevy a ještě cesty na nádraží pro jízdenku několik dní před samotnou cestou (tím spíš, že musím na nejbližší nádraží cca 10 km, neboť u nás prodej jízdenek zrušili)... A to nepočítám fakt, že u auta jsem časově mnohem svobodnější... A protože jezdím na LPG, vyjde cesta autem na podobné peníze, jako jejich jízdné...!!

0/−6
21.7.2016 8:29

L36a78d95i29s75l81a50v 19P12a68s11t10o63r43e88k 1263607528935

Hodiny?8-o Čermáku, co ty jsi za člověka?

+2/0
21.7.2016 11:44

A87l24e90n96a 17V24e66s11e30l66á 3253601345358

Tak když už byste seděl hodiny u kompu pro vyhledání slevy - tak tu minutu navíc na zakoupení jízdenky v eshopu, abyste teda nemusel na to nádraží, byste určitě taky našel. ;-)

+4/0
21.7.2016 11:52

P89a38v93e74l 44M83a87t35o69u96š81e37k 5510477748834

Hlavně že si to dokážete zdůvodnit.

0/0
21.7.2016 13:35

J42a20n 84Ř29e76z35n35í24č62e39k 3581301963240

Koukám, že tady PR oddělení Českých drah bojuje o 106!!! :-)

+4/−3
21.7.2016 7:03

J23i54ř20í 13H56o29v31o25r40k85a 8787376882645

Ta relace Smiřice - Mosty jde pořídit ještě levněji:

Smiřice-Pardubice za 52

Pardubice-Třinec za 171 (použití povinného vlaku), jinak 249

Třinec-Mosty 38

Celkem tedy od 261 Kč (nebo 339), nikoli za 359 uvedených v článku. Tohle je ale už vysoká železniční, co bychom od novinářů chtěli....

+2/0
21.7.2016 2:57

R77a29d91e65k 45J77a88n90a37t52a 9625856564982

Jde to ještě lépe, koupíte si krajskou jízdenku IREDO:

Smiřice-Pardubice za 44

+1/0
21.7.2016 10:51

J60i51ř76í 50H50o30v56o11r36k84a 8457346212235

to cestující na webu ČD nezjistí - chybí tam ceník IREDO

0/0
22.7.2016 0:51

R69a15d32e24k 32J67a42n17a43t89a 9215456854642

Ale jistě, že je:

https://www.cd.cz/primestske-cestovani/ids/iredo/-3777/

Ovšem nelze to koupit v e-shopu, protože IREDO elektronické jízdenky nezná.

0/0
22.7.2016 12:41

P54e94p77a 98B39r58a93t17r88š45o61v21s54k91ý 9725926159921

Paní redaktorko, nastudujte si problematiku předtím, než o ní píšete. Máte tam mnoho nepřesností a zavádějících a protičeskodrážní tvrzení, které se s objektivní novinařinou moc nesouvisí. ;-)

+1/0
20.7.2016 22:55

P11a48v50e16l 95M60a58t71o62u36š40e63k 5790447978414

Objektivní novinařina? Co to je? Vy něco takového znáte?

0/0
21.7.2016 13:37

P78e68p51a 38B89r30a11t34r28š66o68v36s89k43ý 9775846949141

Na idnesu spíše ne... Že se vlastně divím, ale přesto sem vypíšu hlavní chyb a nedostatečnosti:

1. Děti od 6 let musí mít průkaz......Ne až od 10 let

2. In Senior znamená také 50 procent slevu na všechny ostatní vlaky (celkem podstatná informace.. Ne?;-))

3. Inkarta je nejen ve druhé třídě, ale i v první, dále jsou i slevy na akční nabídky.

Celý článek je takový proti ČD, ikdyž nejjednodušší je (pro občasné jízdy) pořídit si In25.

+1/0
21.7.2016 15:50

M56a50r13e43k 50M85a35l45ý 1532118161500

No ty bláho... abych se dostal na nějakou jejich slevu (slušnou cenu), tak to abych ztratil hodinu sezením u kompu a kombinovanim různých jízdenek. A to ještě musím na nádraží a nevím jestli chytiť další spoj, když bude zpoždění. V tu chvíli vezmu klíčky od auta, co stojí před barákem a jsem v cíli podstatně dřív, I když asi dráž... pokud jedu sólo.

+2/−1
20.7.2016 21:58

R94a54d25o93s42l11a39v 78K62l46a67u15d18a 5634808894292

No a pak se diví, proč tolik lidí raději využije auto. Buď na slevu jako cestující nárok mám, nebo nemám. Pokud ale má na slevu nárok jen ten kdo dokáže vyluštit jejich ceník, pak je něco špatně a vlaky si můžou strčit někam.

+4/−1
20.7.2016 21:20

R34a45d19e62k 55J26a41n71a51t78a 9185596154352

U letadel je to zrovna tak. Když víte, jak a kudy koupit letenku, můžete letět podstatně levněji. Třeba Praha-Bukurešť přes Miláno. Nebo zpáteční letenka několikrát levnější než jednosměrná, takže zpáteční cestu zahodíte.

+1/0
20.7.2016 21:25

R96a76d77o63s35l85a13v 17K41l40a93u96d15a 5544578274562

Co to melete?;-D Mě zajímá konkrétní vlak v ČR. Od jedné společnosti. Tak sem netahejte Bukurešť letecky přes Miláno. Cílem státu, tj. i ČD kde ČR je jediným akcionářem, by mělo dostat co nejvíc lidí do vlaku. Navíc většinu vlaků objednávají kraje a stát, takže je to hrazené z peněz daňových poplatníků.

+2/−1
20.7.2016 21:31

R52a34d16e74k 47J68a81n88a46t60a 9225516814142

ČD jsou akciovka a za svoje hospodaření jsou odpovědné. Stát sice objedná spoje na určitou cenu, ale následně nenese riziko, zda se vybere dost na tržbách.

A jistě je vám známo, že cesta k maximalizaci tržeb je právě "nepřehledný" tarif, který reaguje na rlzné cestovatelské potřeby a na situaci na trhu (tak jako u leteckých společností, kde takřka nelze předpovědět, jakou ceny vyhledávač ukáže).

Pokud byste udělal tarif jednoduchý (třeba prostě X Kč/km a hotovo), pak buď narazíte na problém, že X je na některých tratích příliš nízké a vyberete málo peněz, nebo naopak že ne některých tratích je X příliš vysoké a lidi nebudou jezdit a rovněž vyberete méně peněz. Trati jsou totiž rozdílně atraktivní a konkurence je taky různé silná. Obdobně bez skupinové slevy vám nastane situace, kdy pro jednotlivce bude cesta přiliš levná (byl by ochoten zaplatit více) a pro skupinu příliš vysoká a pojedou autama.

+3/0
20.7.2016 21:40

R42a53d83o22s88l76a90v 38K21l21a73u39d83a 5654778474772

Jediným akcionářem je ČR. Co z toho nechápete? Za jejich hospodaření nikdo neodpovídá a nikdo nenese žádné riziko.

+2/0
20.7.2016 21:50

R46a65d74e10k 28J73a40n98a71t32a 9155186394602

Za hospodaření a.s. odpovídá její vedení. Dokonce může jít i do vězení, pokud by se prokázalo, že poškozovali tu akciovku vědomě (§ 220 – Porušení povinnosti při správě cizího majetku).

+1/0
20.7.2016 23:08

J82a34n 65Ř55e37z32n64í20č65e44k 3101511123410

Jo, třeba plat generálního ředitele x-let zrátové společnosti je toho příkladem. Pane, ČD je jediná společnost, která může bý t x miliard ve ztrátě a nikoho to nepálí.

+1/0
21.7.2016 6:59

R93a84d69e10k 69J68a82n40a70t39a 9125686284432

Mzdy (nikoliv platy) managementu jsou zanedbatelné vzhledem k tomu, jak každé rozhodnutí ovlivňuje hospodaření firmy. Vy byste do čela společnosti s obratem v desítkách mld. ale asi posadil mantáka, kterému stačí 40 tisíc, aby to bylo sociálně spravedlivé, že? Myslíte, že by to něčemu pomohlo?

0/0
21.7.2016 9:02

J50a98n 54Ř72e45z20n55í64č52e65k 3161241713370

Vzhledem k tomu, jak to na dráze vypadá, by to s tím panákem za 40 vyšlo nastejno a ještě by se ušetřilo.

0/0
21.7.2016 9:22

R36a23d27e92k 17J83a70n48a67t94a 9515936594402

Zespoda to možná tak vypadá. Skoro v každé továrně dělníci na "kancelářský" podobně držkujou.

0/0
21.7.2016 10:54

J32a34n 60Ř52e62z64n49í95č60e69k 3801711383340

Nevím, proč do diskuse o slevách ČD, jejímž gró je to, aby se v nich prase vyznalo, montujete třídní boj. A nevím, proč mi podsouváte pohled zespoda a "sociální spravedlnost". Pokud by management kterékoliv jiné firmy vykazoval ztráty, těžko by pobíral takovou mzdu. On by tam totiž moc dlouho nebyl. A kvalita produktů ČD, to je kapitola sama pro sebe. Jezdím denně, bohužel nemám jinou možnost, tak bych mohl vyprávět, co zažijete s ČD.

0/0
21.7.2016 11:51

R66a35d58e70k 24J19a93n59a83t46a 9265616374362

Třídní boj jste sem zatáhl vy, když jste začal řešit mzdy. Smiřte se s tím, že vedení velkých firem ať už soukromých nebo státních, prostě statisícové mzdy má a je to tak správně. Protože na takové pozici kvalitní lidi potřebujete a s tím, zda je zrovna firma ve ztrátě to nesouvisí (protože ztráta firmy nemusí vůbec souviset se způsobem vedení, jako spíše s vnějšími okolnostmi, které jsou u ČD docela podstatné - hlavní zákazník je stát, podmínky pro konkurenci, ať už silniční nebo železniční určuje taky stát, poplatky za koleje určuje taky stát, atd.).

0/0
21.7.2016 12:17

J36a26n 45Ř32e92z61n56í67č94e66k 3561761853410

Mzdy nejsou otázkou nějakého třídního boje. Smířím se s tím u soukromých firem, kde je do toho každému houby. Ale nesmířím se s tím u státního molochu, který poskytuje služby kvalitou neodpovídající své ceně. A neměl by se s tím smířit žádný daňový poplatník, protože z jeho daní se sanuje ztráta ČD a tím pádem odměny neschopného, přeplaceného managementu.

0/0
21.7.2016 12:31

R63a85d70e82k 33J27a84n12a54t54a 9435896584602

Takže státní podnik, třebaže komplexitou a velikostí větší než mnohé soukromé, mají vést nemehla, protože si vy myslíte, že plat ředitele nesmí být příliš vysoký? Raději najmeme nemehlo, ušetříme na jeho mzdě milion, aby to nemehlo prošutrovalo milardu?

Jinak "služby kvalitou neodpovídající své ceně" to je jen váš názor. Zkuste ho obhájit. Já si naopak myslím, že poměr cena/výkon je u ČD výborný. Vemte si třeba EuroCity Praha-Berlín. Stejný vlak, stejná rychlost, stejné služby. Jenže na německém zúemí, kde jsou dorpavcem tohoto vlaku DB, je jízdné 4-5x vyšší (a v Něměcku NEJSOU tolikrát vyšší mzdy, abych zarazil oblíbený "argument"). Nebo třeba regionální motorák vedený RegioSharkem. Kvalita služby stejná jako německé Desiro, možná i vyšší (má to wifi :-)). Jenže jízdné 4x nižší než v tom Německu.

Ztrátu ČD stát rozhodně nesanuje. Stát platí ČD za služby, které si objedná. Cena je stanovena předem. Pokud ČD vznikne ztráta, stát ji nedoplácí, stejně jako já, coby majitel akcií O2, nebudu sanovat ztrátu O2, budou-li nějakou mít. V ekonomice jste anafabet, pane.

+1/0
21.7.2016 13:16

J94a36n 85Ř37e15z77n81í50č74e30k 3871901183140

Takže ten kdo pracuje za 40k musí být nemehlo? Jestli já jsem analfabet v ekonomice, pak vy jste analfabet ve znalosti lidskych zdrojů. Ono to, o kolik si řekne, či kolik dostane, vůbec nekoreluje se schopnostmi.

Ad 2 - takže ta vaše "fundovaná rozhodnutí" jsou třeba projekt RegioNova (nejhorší modernizace všech dob), úžasná modernizace vozů 1. třídy, ve kterých se "zapomnělo" na elektrické zásuvky o klimatizaci nemluvě, takže ve stejném vlaku je cestování 2. třídou komfortnější, než první třída, dále např. nemožnost uplatnil kompenzaci 30,- Kč na nákup aplikací na In kartu, pakliže 90% procent příjemců kompenzace jsou držitelé In 100...možná maličkost, ale těch maličkostí je 1000.

A ještě vysvětlete, vy ekonomický experte, kdo tedy ztrátu ČD sanuje. Soukromý podnik ve ztrátě zavře krám, ČD krám zavřít nemůže. To znamená, že ztrátu musí někdo doplatit, nebo je už předem započítána v ceně za ujetý kilometr, což je vytloukání klínu klínem. Ale to už jsme od systému slev ČD dost daleko.

0/0
21.7.2016 13:52

R96a32d44e96k 73J71a66n31a89t57a 9655696784592

"ČD krám zavřít nemůže"

Proč ne? Nebyla by to první státní společnost, co zkrachovala. Nezapomeňte, že podpora ze strany státu je EU zakázaná.

"je už předem započítána v ceně za ujetý kilometr"

Ta cena na vlkm je nižší než v okolních zemích.

0/0
21.7.2016 13:58

P40a14v67e16l 90M73a44t76o81u53š31e40k 5970727368204

Vysoký plat je zárukou kvality zaměstnance? O tom nic nevím. Spíš bych řekl, že vysoký plat je odměnou za loajalitu zaměstnance.

0/0
21.7.2016 13:41

R86a95d41e57k 96J75a71n91a25t37a 9715146274802

Není to zárukou, ale je nutnou podmínkou. Pokud chcete ve státním sektoru člověka, co si v soukromé sféře vydělá statisíce, musíte mu dát taky statisíce.

Ano, jistě jsou sice fandové do železnice, co u dráhy budou pracovat i za minimální mzdu. Ale ředitel se do provozu moc nepodívá, není na to čas.

Tento préíbé=m má náš stát obecně. Místo aby zaměstnal na ministerstvech odborníky za slušný plat, zaměstnává nechponé lidi, co se buď flákají, nebo energii věnují na přikrádání si. Přitom ve výsledku by se ušetřilo. Dobrých zaměstnanců by totiž stačilo méně, zefektivnili by to tam.

0/0
21.7.2016 13:56

P39a81v43e84l 76M12a63t65o11u60š47e37k 5530837658684

Jenže ti nejvíce neschopní, ale na druhou stranu třeba schopní všeho, mají často ty nejvyšší platy. S platem v řádu statisíců zřejmě nikoho neznám, a pokud ho znám, pravděpodobně si s ním nemám co říci, protože každý žijeme v úplně jiném světě a máme zcela jiné problémy. Je krásná myšlenka, že by ti schopní měli vysoké platy a věnovali by se ušlechtilým zálibám. Jenže prachy mají obvykle ti největší pitomci. A pak to podle toho vypadá. Jejich alfou a omegou je mít silné fáro s arogantním čelem, jejich povedené dětičky vyhrožují ve školách učitelům atd. To jsou ti vaši schopní manažeři? Pěkně děkuji. To snad budu raději chudej, než být v jedné kastě s takovou svoločí.

0/0
21.7.2016 15:30

P13a60v40e25l 22M88a87t34o37u98š16e94k 5780797858474

Velmi často oprávněně.

0/0
21.7.2016 13:39

P45a33v56l55a 68Č15i57h97á47k82o78v60á 1281245418865

Jinak u ČD je potřeba, aby byl člověk čuchací pes a uměl se orientovat vtom jejich nepřehledném systému, který neovládají ani pracovníci na infolince - informace o cenách a hlavně to vůbec neumí kombinovat. Naposledy mně na dotaz pro přepravu 8 dětí + 2 dospělí paní vehementně nutila zpáteční skupinovou. Přitom o víkendu nám 2 jízdenky SONE vyšly o 1 000 Kč levněji. tak kde to jsme???

+2/0
20.7.2016 20:58

R24a22d73e16k 12J65a42n12a38t59a 9285176984122

A to "naposledy" bylo o víkendu nebo ne? Pokuk je víkend, tak SONE nabízí sám od sebe i e-shop a pokladní by také měly.

0/0
20.7.2016 21:12

P34a84v47l58a 48Č28i55h66á62k18o80v59á 1381735538645

Bylo to o víkendu a volala jsem na jejich zákaznickou linku. U nás totiž pokladnu zrušili . A protože pro 10 lidí to opravdu internet našel jako skupinovou. Protože se věk nikde nezadává. Proto jsem volala, abych se ujistila jestli není něco lacinějšího, kombinovala jsem dva kraje. Když mě napadla SONE, tak paní byla ještě dotčená. Ale říkala jsem jí že jedeme dva dospělí a 8 dětí a odkud kam.:-/

0/0
20.7.2016 21:29

R77a81d40e10k 46J79a42n13a67t83a 9145416234802

Věk se na internetu zadává. Viz https://www.cd.cz/eshop/ a políčko "Věk a kategorie".

Pokud to byly dva kraje a poměrně krátká cesta, tak to SONE nenabídlo proto, že by to muslo být buď SONE celostátní (tj. příliš drahé), nebo 2x SONE krajské a to by byly dvě jízdenky, tj. dělení jízdenek, které se oficiálně nedoporučuje, viz článek ... tj, rozdělit si to můžete, ale na vlastní nebezpečí.

+2/0
20.7.2016 21:43

P89a45v34l40a 79Č23i27h26á85k81o67v17á 1221705818275

No v tomhle případě by i dvě celostátní SONE vyšly mnohem levněji než ta skupinová zpáteční jízdenka (ta stála 2060). A celostátní je myslím kolem 650 ??

A jinak s tím dělením nevím, protože jezdíme z Vysočiny a třeba na cestu do Brna nám normálně pokladní prodávají SONE Vysočina a SONE Jihomoravský kraj. :(

0/0
20.7.2016 21:50

M27i83c62h20a13l 61G54r89i31v73a56l72s15k82ý 8493722357615

Kdo se v tom pak má vyznat. Zjednodušte to už.:-(

+1/−1
20.7.2016 20:41

K27a34r16e68l 59Ř46e68h58á20č11e55k 9112330541662

Zjednodušení by pro většinu cestujících znamenalo zdražení.

+5/0
20.7.2016 21:11

R77a79d69e39k 35J91a28n30a56t31a 9665466324132

Ono je to jednoduché dost. Přijdete do e-shopu, zadáte odkud kam a koupíte si to.

Nikdo vás přece nenutí ten systém slev (který je důsledkem toho, že na některých trasách je konkurence a někde ne) obcházet dělením jízdenek.

+4/0
20.7.2016 21:22

H14o76n51z69a 54B25o11b60u11l71a 9906379453369

Ale prd jednoduche. Vite napriklad, ze vas vyjde levneji, kdyz chcete jet napriklad z Lovosic do Kralup n.V., koupit si vcasnou jizdenku 3 dny predem z Litomeric do Prahy, nez listek jen z Lovosic do Kralup? A system to sam nenabidne. Pritom ta cesta Lt - Pha je o 35 km delsi. Ktereho normalniho cloveka to napadne?

+2/0
20.7.2016 22:19

R77a91d51e70k 59J32a34n78a62t17a 9305106224512

A musíte to nutně dělat? Z Litomeřic do Prahy je sleva proto, že tam jezdí poměrně dost autobus. Z Lovosic do Kralup nejezdí autobusy žádné.

Že to jsou shodou okolnosti stejné koleje a tak se to dá obejít je přece celkem jedno.

Představte si, že letenka z Prahy do Frankfurtu bývá dražší než z Prahy do Londýna. Jenže to nikomu nevadí, protože nad Frankfurtem se z toho letadla vyskočit nedá, zatímco z vlaku vystoupit můžete ...

+2/0
20.7.2016 23:07

H91o50n65z82a 15B47o79b69u13l29a 9606489863419

Pisete nesmysly. Ta sleva je tam proto, protoze je to standardni vcasna jizdenka mezi "okresnimi" mesty. Evidentne o tom moc nevite. Zkuste si zadat vcasnou jizdenku s pocatkem v Lt a pak se podivejte, jake vam to nabidne cile. Pak se podivejte, jak na tech stejnych trasach jezdi autobusy. A pak znocu zkuste premyslet, proc je tam ta sleva. Proste logiku v tom nenajdete.

0/0
21.7.2016 9:13

R56a66d35e58k 49J57a74n40a30t16a 9445606214752

Jenže ta včasná jízdenka je konstruována právě tak, aby konkurovala autobusům - není definována mezi dvěma okresními městy, ale mezi KRAJSKÝMI a (typicky) OKRESNÍMI. To je rozdíl. To jsou totiž typicky ty relace, kde autobusy jezdí.

Případně regionální rozdíly se ladí cenou (kde je autobusů hodně, cena včasné jízdenky je výrazně nižší oproti kilometrické (např. praha-brno), kde autobsy jezdí málo (např. ústí-praha), sleva není tak vysoká.

+1/0
21.7.2016 10:59
Foto

M41i25c91h61a72l 39S11m78í47t22k74a 8384154773786

To je dobra slatanina, polopravdy. Staci toto: dle autorky musi mit deti od 6 do 15 let prukaz - lez (prukaz pro priznani slevy musi byt od 10 let), skupina 6 a vice osob kdyz se neobjedna pojede za stejnou cenu, jen nebude mit vyhrazena mista nebo mistenky, atd...

Pani novinarka kdyz chce o necem psat, mela by si priste nastudovat tarif Ceskych drah (TR 10 nebo TR 14) a pripadne PTV (prepravni a tarifni vestnik ktery vydava Ministerstvo dopravy).

+2/0
20.7.2016 20:02

P10a78v18l66a 50Č72i24h36á60k95o92v89á 1521635338365

No s průkazem je to pravda. Když jezdíme SONE, kde se počítá dítě do 15ti let, tak se mně i se špuntama,co chodí do první třdy stalo, že po mě ve vlaku chtěli průkazku, že jim nebylo 15.

Skupina taky funguje, tak jak p.novinářka píše. Narazila jsem na to, když mně jedna dost "ochotná" paní na přepážce nechtěla prodat skupinovku na místě a bez objednání. Opravdu šlo jen o to, že nebudeme mít místenku a údajně by nás nemuseli pustit do vlaku. Cenově to vyšlo nastejno. A jelo nás 28. Tak teď nevím, kdo by měl, co studovat.

+1/0
20.7.2016 20:54
Foto

M48i22c31h29a54l 54S30m28í79t95k95a 8544594273346

Zacnete u sebe, deti do dne predchazejicim 10 narozeninam se neprokazuji zadnym prukazem, clanky 65 - 69 tarifu TR10. Skupinu resi clanky 220 - 224. A na strankach CD mate uvedeno toto: Po dobu ověřovacího provozu objednávkového systému je možné mimořádně zakoupit jízdenky pro skupiny 6 a více osob i bez předchozí objednávky. V takovém případě však nemůžete využít výhody plynoucí z objednání cesty předem. Pokud chcete byt za chytrou, tak si o tom neco prectete. Pomud pruvodci chtel po detech mladsich 10 let prukaz, postupoval chybne, staci pouze sdelit vek ditete. Pokud pokladni mela problem s vystavenim skupinove slevy na pokladne tak je to chyba pokladni. Na oboji mate moznost podat podnet nebo stiznost. Kontakt mate na strankach CD.

+1/0
20.7.2016 21:12





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že stát stále přispívá až 2000 Kč/rok na stavební spoření?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.