- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Čtu: děti do 6 let jezdí zdarma. Když pokračuji, tak zjišťuji, že je to nehorázná lež. Z příkladu: maminka se třemi dětmi pod 6 let, za třetí již bude platit poloviční jízdné. To znamená, že rodiče třeba trojčat mají smůlu. Jde to i podvodem, jedno z dětí na oko přiškvaří některému ochotnému spolucestujícímu. Ale proč?
Protože je to myslím podmínka ministerstva financí, které tu 100% slevu pro malé děti dopravcům proplácí. Regiojet vám taky nedovolí 3 děti zdarma na osobu.
Zřejmě se předpokládá, že přiliš mnoho dětí na dospělého už je "školka na výletě" a není to hodno dotace od státu.
tento jejich způsob cestovní politiky je důvodem, proč používám jiný způsob dopravy. Především auto, po našem kraji bus... Než bych strávil hodiny u kompu a hledal slevy a ještě cesty na nádraží pro jízdenku několik dní před samotnou cestou (tím spíš, že musím na nejbližší nádraží cca 10 km, neboť u nás prodej jízdenek zrušili)... A to nepočítám fakt, že u auta jsem časově mnohem svobodnější... A protože jezdím na LPG, vyjde cesta autem na podobné peníze, jako jejich jízdné...
Hodiny? Čermáku, co ty jsi za člověka?
Koukám, že tady PR oddělení Českých drah bojuje o 106!!! :-)
Ta relace Smiřice - Mosty jde pořídit ještě levněji:
Smiřice-Pardubice za 52
Pardubice-Třinec za 171 (použití povinného vlaku), jinak 249
Třinec-Mosty 38
Celkem tedy od 261 Kč (nebo 339), nikoli za 359 uvedených v článku. Tohle je ale už vysoká železniční, co bychom od novinářů chtěli....
Jde to ještě lépe, koupíte si krajskou jízdenku IREDO:
Smiřice-Pardubice za 44
Paní redaktorko, nastudujte si problematiku předtím, než o ní píšete. Máte tam mnoho nepřesností a zavádějících a protičeskodrážní tvrzení, které se s objektivní novinařinou moc nesouvisí.
Objektivní novinařina? Co to je? Vy něco takového znáte?
No ty bláho... abych se dostal na nějakou jejich slevu (slušnou cenu), tak to abych ztratil hodinu sezením u kompu a kombinovanim různých jízdenek. A to ještě musím na nádraží a nevím jestli chytiť další spoj, když bude zpoždění. V tu chvíli vezmu klíčky od auta, co stojí před barákem a jsem v cíli podstatně dřív, I když asi dráž... pokud jedu sólo.
No a pak se diví, proč tolik lidí raději využije auto. Buď na slevu jako cestující nárok mám, nebo nemám. Pokud ale má na slevu nárok jen ten kdo dokáže vyluštit jejich ceník, pak je něco špatně a vlaky si můžou strčit někam.
U letadel je to zrovna tak. Když víte, jak a kudy koupit letenku, můžete letět podstatně levněji. Třeba Praha-Bukurešť přes Miláno. Nebo zpáteční letenka několikrát levnější než jednosměrná, takže zpáteční cestu zahodíte.
Jinak u ČD je potřeba, aby byl člověk čuchací pes a uměl se orientovat vtom jejich nepřehledném systému, který neovládají ani pracovníci na infolince - informace o cenách a hlavně to vůbec neumí kombinovat. Naposledy mně na dotaz pro přepravu 8 dětí + 2 dospělí paní vehementně nutila zpáteční skupinovou. Přitom o víkendu nám 2 jízdenky SONE vyšly o 1 000 Kč levněji. tak kde to jsme???
A to "naposledy" bylo o víkendu nebo ne? Pokuk je víkend, tak SONE nabízí sám od sebe i e-shop a pokladní by také měly.
Kdo se v tom pak má vyznat. Zjednodušte to už.
Zjednodušení by pro většinu cestujících znamenalo zdražení.
To je dobra slatanina, polopravdy. Staci toto: dle autorky musi mit deti od 6 do 15 let prukaz - lez (prukaz pro priznani slevy musi byt od 10 let), skupina 6 a vice osob kdyz se neobjedna pojede za stejnou cenu, jen nebude mit vyhrazena mista nebo mistenky, atd...
Pani novinarka kdyz chce o necem psat, mela by si priste nastudovat tarif Ceskych drah (TR 10 nebo TR 14) a pripadne PTV (prepravni a tarifni vestnik ktery vydava Ministerstvo dopravy).
No s průkazem je to pravda. Když jezdíme SONE, kde se počítá dítě do 15ti let, tak se mně i se špuntama,co chodí do první třdy stalo, že po mě ve vlaku chtěli průkazku, že jim nebylo 15.
Skupina taky funguje, tak jak p.novinářka píše. Narazila jsem na to, když mně jedna dost "ochotná" paní na přepážce nechtěla prodat skupinovku na místě a bez objednání. Opravdu šlo jen o to, že nebudeme mít místenku a údajně by nás nemuseli pustit do vlaku. Cenově to vyšlo nastejno. A jelo nás 28. Tak teď nevím, kdo by měl, co studovat.