Diskuze

Český zákazník se mění. Obchodníci na to musí reagovat, říká odborník

V nakupování potravin jsou už Češi vybíravější a chytřejší. Jsme ochotni otevřít svou peněženku, ale chceme za to od obchodníků stále víc. Stávají se z nás nároční moderní nakupující. Obchodníci s tím musejí počítat a někteří již mění strategie, říká odborník na výzkum obchodu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AN

U nás nikdy nebudou ceny ( o platech ani nemluvě ) jako na západě, natož v Německu. 80 milionový trh, popř.65 mil. v GB či Francii je o něčem jiném, než naše desítka. Mimo to mají poloviční zatížení práce, nižší DPH, vymahatelnost práva, funkční státní správu atd. Rovněž dobrodiní socialismu byli ušetřeni. Navíc, našinec je schopný žrát cokoli, když to bude levné nebo budit dojem, že je to zadarmo, tedy v akci. :-(

4 4
možnosti
LP

Zrovna sedím v 5 milionovém finsku s průměrným platem 4x vyšším než máme my. Co dál Alexandře?

4 0
možnosti
MB

Akce neakce. Stejne jezdime pro vse do Nemecka. Vyssi kvalita, lepsi cena a naklady na PHM a cas jsou nizsi v porovnani s usporou za nakup.

7 4
možnosti
JP

Tak ja jezdim pravidelne do rakouska a italie a nevsiml jsem si, ze by tam byly potraviny levnejsi. Spise mnohem drazsi, hlavne v te italii.

2 1
možnosti
PN

Zboží mimo akci stojí často nesmyslnou částku a běžný produkt na západě je u nás předražený, vydávaný za luxus a s horším složením.

23 0
možnosti
PP

P22e46t20r 71P88e51t41r

19. 8. 2016 19:36

Stačí si otevřít dTest a přehledně uvidíte, že drahý nerovná se kvalitní a často testy vyhrávají ty nejlevnější potraviny.

2 0
možnosti
PS

P97e98t39r 78S29u52c68h46ý

19. 8. 2016 17:51

Ono je hodně důležité i to, jak dlouho se čeká u pokladen. Například do Kauflandu nechodím jen proto, že u pokladen jsou VŽDY dlouhé fronty a přitom polovina pokladen je uzavřených. V poslední době upřednostňuji hlavně Lidi, popř Billu (i když zrovna Billa je dražší, tak s kvalitou jsem spokojen více než s velkými supermarkety).....

2 3
možnosti
JN

Billa je sice o něco dražší, ale máte jistotu, že tam nekoupíte polské maso, jako v jiných supermarketech.

1 0
možnosti
MK

M53i32l74a80n 33K60e21s66l

19. 8. 2016 15:57

Kdyby toto byla pravda,tak nevím proč ministr kulaků tak naříká.Je sice pravdou,že průměrný plat roste,ale je zajímavé,že počet chudých také roste.Penzisté také zrovna penězi neoplývají.Tito všichni vidí spásu v hyper super.Nijak to nesleduji,ale tak se mi zdá,že v Lídlu a v Kauflandu je nás stále více.

3 4
možnosti
PS

P17e71t56r 10S90u20c19h19ý

19. 8. 2016 17:53

No nedávno tady byl článek, že za jídlo utrácejí nejvíce právě důchodci, tak to by sedělo.

1 1
možnosti
KS

... tyto věci komunikovat... Kam ten pán chodil do školy?

8 0
možnosti
ZZ

Co se slevových akcí týká - není div, že tolik lidí nakupuje věci, co jsou v akci, když právě cena, za kterou se to prodává v akci, je cena odpovídající. Zatímco cena mimo akci je přepálená. Bohužel ale markety lidi naučily na akce, takže se asi těžko dočkáme toho, že se zboží bude prodávat za normální cenu celý rok (např. džusy, 1 litr: mimo akci klidně i 35 Kč, v akci třeba za 22 Kč. Kdyby to prodávali celý rok třeba za 25 Kč, bylo by to OK. A ušetřilo by se spousta peněz za letáky.)

41 0
možnosti
PS

Asi tak. Mám pár oblíbených výrobků (chutnají mi a složení je OK), které jsou "v akci" každý měsíc týden. Takže si toho (třeba kafe) koupím víc balení "v akci", za obvyklou cenu ne.

15 0
možnosti
MK

Nakupování je pro mě nutné zlo, nakupuju tam, kde každý měsíc, čtvrtletí, půlrok nebo rok nemění umístění regálů s běžným zbožím a nemusím pobíhat po prodejně a hledat ho - strávím tak v obchodě čtvrt hodiny místo hodiny. O změně českého zákazníka pochybuju, jinak by přestal kupovat polské Opavia piškoty a Mondelezu by způsobil alespoň lehkou vrásku na tváři.

15 3
možnosti
JF

J57a81n 59F52r74o27l37í16k

19. 8. 2016 9:52

Vidím to tak, že především rozhoduje umístění prodejny a kvalita potravin. Každý nakupuje cestou z práce a nehodlá kvůli tomu zajíždět hodinu cesty. Lidé, kteří dbají na kvalitu jídel si nekupují žádné polotovary, mleté maso, sušenky s palmovým olejem plné cukru atd. Těm co je to jedno koupí jakékoliv piškoty, které jsou zrovna v regále.

9 1
možnosti
RS

Český zákazník se už nenechá tak jednoduše voje..at, tak je potřeba vymyslet neco nové

9 1
možnosti
Foto

J16a82n 10V92a52l20č58í85k

19. 8. 2016 7:31

Také by mohlo přibýt prodejen s příjemnějším managementem a personálem. Ve srovnání se standardem západních či severních států je to v ČR bída. Tím nechci říct, že na pokladnách jsou jen morousové, ale určitě se na nich odráží styl vedení a oceňování. Jinak si nedovedu vysvětlit, že pokladní ve Francii, Německu, Švédsku a Švýcarsku jsou mnohem víc v pohodě - aspoň tedy z mé osobní zkušenosti.

18 0
možnosti