Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Komentář: ČNB dává stopku stoprocentním hypotékám. Koho to ohrozí?

Česká národní banka zpřísní od října pravidla pro poskytování hypoték. Banky už nebudou moci poskytovat hypotéky na 100 procent hodnoty zajištěné nemovitosti. Jak se na to musí připravit typický žadatel o hypotéku, aby se nevystavil riziku, se v komentáři zamýšlí Josef Uchytil, finanční poradce Partners.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M42a51r61t83i70n 46R15u15z27i53c12k40a 1592368796607

Ještě větší revoluci v půjčkách na bydlení čekají experti od prosince, kdy začne platit nový zákon o spotřebitelském úvěru. Banky si budou muset klienty nově pečlivě prověřit, a pokud se ukáže, že mu neměly půjčit, bude smlouva neplatná a klient bude mít možnost vrátit vypůjčenou částku dle možností.

To mysli vazne? Takze banka mi klidne pujci, ani me nemusi proverit, a pak prohlasi, ze smlouva je neplatna a mam vratit penize dle svych moznosti? To treba i u hypoteky?

Podotykam, ze hypotekou se stava uver az okamzikem zapsani zastavy, kinak jde take o spotrebitelsky uver... Samozrejme, ze lze vyplaceni penez blokovat do doby, nez bude zastava zapsana, ale tady muzou nastat problemy...

0/0
25.9.2016 9:56

J83a97n 90P93i69ň64o13s 6451556946723

To je super, na to čekám! Máme své peníze i bez hypotéky, nechceme investovat, ale bydlet, ale protože hypotéku teď dají kdejakému ňoumovi, tak poptávka je vysoká a ceny vyšroubované do nechutných výšek. Byty prodávají i ti, kteří to mají na investice, asi s tím, že si nějaký ten rok počkají a pak za získanou sumu koupí byty dva. Poradce "radí" tak aby tento zlatý čas hypoték pokračoval.

0/0
20.9.2016 11:27

M41a74r13t52i14n 54J29i33r63o47u76s77e73k 7936945615708

Finanční poradce .... !!

0/0
3.9.2016 2:01

B75o24h67u59s27l69a34v 34D84u54š72e76k 5480265374755

jasný trend: pronájem nemovitosti od soukromníka či firmy s následným odkupem. a vyřešeno.

0/0
31.8.2016 9:20

J73a72n 39D23l10o96u84h40ý 7134269220169

Amateri opet radi! Pokud stavi clovek stylem odhad po kazdem cerpani, pak neni problem mit hypo na 80% a nedat do toho ani korunu ( tech 20% ). Samozrejme kdyz clovek stavi naklic, tak mu to firma vetsinou napali, ale i tak je to o tom si to spocitat. Ve vetsine lokalit je odhadni cena postaveneho domu vetsi nez kolik stala stavba a vetsinou to je tech cca 20 %.

0/−1
31.8.2016 7:32

R30o26s98t73i12s42l68a41v 37C22a23h15a 8775281290102

Jestli to nebude tim, ze tech 20% rozdilu tvori cena pozemku.... :-) Ten si opatrite taky na 100% hypo???

+1/0
31.8.2016 9:02

J55a55n 24D31l48o12u10h30ý 7654489690789

Pozemek jsem kupoval samozrejme za vlastni a cena v pomeru hypo je cca 4%. Bance je sumafuk kolik mate penez, vy akorat na konci musite mit postaveno neco, co ma minimalni hodnotu deklarovanou ve smlouve. To je cele.

+1/0
1.9.2016 6:29

T38o36m56á11š 56S27l13u67n54s97k74ý 6154578951483

Většina hypoték se vztahuje na koupi bytu...tak nějak marně přemýšlím, jak aplikovat vaše doporučení

0/0
31.8.2016 9:43

M60a59r34t44i81n 77G83a83r57č11a90r 3670286262782

očividně jseš amatér ty, plácáš nesmysly

0/0
31.8.2016 23:28

J18a63n 71D89l13o10u65h21ý 7574609240609

Asi vim, jak jsem stavel a co jsem podepisoval... ;-) Tak nezavid.

0/0
1.9.2016 6:26

M55a57r80t18i72n 52H63o49r69á40k 9133879114

Partners, OVB a spol. jedno jest. Banda podvodníků, co se snaží okrádat lidi a manipulovat s trhem podle svých potřeb. Tento PR článek je toho důkazem.

Hlavně iDnes oblíbenému analytikovi z Partners nevěřte všechno. Děkuji.

0/−1
30.8.2016 23:29

P53a52r97t10n64e59r84s 51F74i89n20a43n67c91i47a94l 47S75e83r67v26i38c36e75s 9911273242644

Dobrý den. Mrzí nás, že máte s poradci ze všech společností tak špatnou zkušenost. Vše je ale o lidech. A ti lidé, kteří si najdou dobrého poradce, jsou prostě spokojení a vydělají na tom. Jinak autor článku je poradcem, nikoli analytikem společnosti. Z trhu má dlouhodobé zkušenosti, které popsal v textu a nemá potřebu někoho manipulovat. Patří mezi ty dobré poradce a jeho klienti jsou prostě spokojení. :-)

0/−1
31.8.2016 9:10

J75a18n 77D60l83o88u59h56ý 7664219910109

Vsichni tito poradci napric trhem nabizeji produkty, sluzby za ktere oni nejsou odpovedni. To je jako prodavat auto s tim ze to je supr kauf ale pokud se neco pokaka, tak za mnou nechodte, ze chcete penize zpet. Podnika se pro maximalizaci zisku, cili i ten poradce to predevsim dela pro sebe tak, aby on vydelal co nejvic, cili o nejake pomoci muzeme hovorit, ale az na druhe koleji.

0/0
1.9.2016 6:35

J39o18s79e66f 69U74c15h59y25t54i32l 3633284304837

Pěkný den,

i lékař, pokud se bude na svou činnost dívat optikou maximalizace (okamžitého) zisku, se může uchýlit k tomu, že vykazuje zákroky, které nedělal, a jiné podivnosti, aby ze zdravotní pojišťovny vytáhnul peníze. Každý podnikatel (finančního poradce nevyjímaje) si musí zodpovědět otázku, jaké má hodnoty a s jakou vizí podniká. Chce okamžitý zisk na úkor někoho jiného? Nebo opravdu poskytovat službu a pomáhat a vydělávat tak ne na klientech, ale s nimi? Podnikám v této branži jedenáctý rok a na malém městě. Úspěšně, kanály nechodím, naopak jsem např. předsedou finančního výboru.

Vaše předsudky chápu, setkávám se s nimi každý den a už těch 11 let otevírám lidem oči, aby byli schopni a ochotni připustit, že to jde dělat jinak...

0/0
1.9.2016 10:03

P24e26t31r 18S46i44k29o74r66a 4213586598783

Asi tak nějak, já už to koulím od roku 1997. Mám svůj klientský kmen, který mě bohatě uživý. Nové v podstatě neberu, protože by to bylo na úkor stávajících.

0/0
1.9.2016 11:33

J42a90n 37D36l82o82u37h17ý 7574689160269

Hele ne om partners nich ma pres 2000 poradcu. Predstava ze to vsichni delaji, jak tu pisete ne zcela naivni a naprosto imaginarni. Vy jste akorat bily kone, kteri lidem cpou produkty bank i kdyz je nepotrebujou. V podstate jste na stejne urovni jako "agenti" nabizejici pojisteni. Vite patrim mezi lidi, kteri si mysli ze banka je tu od toho, aby tvorila "podporu" k vasemu zameru, nikoliv aby natahovala ruku s kdejakym produktem, ktery za 4 roky bude stejne mrtvej a budou zase tlacit na zmenu... Radsi investuju do realnych veci, nez nekam posilat penize a pak cekat a cekat a cekat... A na konci povedsinou bude nejaky maly prd, aby klient neremcal a nic vic.... Ty produkty jsou velice dobre spocitane bankou. Ja jsem napriklad diky spatnemu propoctu banky ( nepredpokladali ze dana skupina, do ktere jsem spadal, muze ve velkem valit penize na ucet) vydelaval na produktu CS kazdy mesic 1000kc ( realne penize, ktere jsem mohl hned utratit ) a to jste meli videt jak me tlacili do jineho produktu ci "rozdeleni" portfolia.

0/0
2.9.2016 9:05

P21a64r49t31n84e23r41s 62F14i44n40a44n12c55i64a20l 42S23e55r20v25i36c26e33s 9261953792444

Dobrý den. Nevím přesně, jak si odpovědnost za produkty představujete, ale Partners mají kontrolní systém, kterým procházejí všechny smlouvy. Pokud zjistí nesrovnalost, smlouva neprojde. Jestliže mají klienti navíc pocit, že je poradce podvedl, věc řeší Etický výbor společnosti, na který se mohou obrátit. Možná se podniká pro maximalizaci zisku, ale pokud chcete na trhu uspět dlouhodobě, nemůžete rozdávat smlouvy hlava nehlava. Dobří poradci provázejí své klienty velkou část jejich života. Kdyby měli před očima jen okamžitý zisk, skončili by velice brzy. A na závěr otázka: myslíte si, že se liší odpovědnost poradce a banky či pojišťovny?

0/0
1.9.2016 14:25

J91a75n 66D57l25o90u35h79ý 7784539800979

Eticky vybor spolecnosti - to neni nestranna instituce - cili s tim na me vubec nechodte. To je stejne jako dolozka v kupni smlouve, ze pripadny spor resi rozhodce prodavajiciho. Odpovednost spociva v tom, ze pokud ten produkt po x letech zanikne/nevydela/prodela pak to je prave ten poradce, ktery poradil spatne. Tezko klient muze mit odpovednost, kdyz si najima poradce - nerozumi tomu. V pripade pojistovny jsou podminky plneni jasne dane. Poradce na pojisteni ignoruji uplne, vetsina nerika vse a tak si stejne musite precist podminky sam.

0/0
2.9.2016 9:13

P27a95r73t97n59e91r33s 37F28i27n73a44n23c94i11a84l 47S25e15r88v42i95c69e38s 9761823282214

Dobrý den. Chápu Váš názor. Nicméně 5 zaměstnanců společnosti, kteří zasedají v Etickém výboru, má opravdu i jiné věci na práci, než aby předstírali, že studují případy klientů, setkávají se a vše probírají. Stojíme si za tím, že pokud bylo zjištěno závažné pochybení poradce, byla s ním rozvázána spolupráce, při menších prohřešcích dostal pokutu a klient dostal kompenzaci. Navíc náš kontrolní IT systém prostě nikdo neobejde. Na druhou stranu poradce může lidem pomoci i při řešení celé věci, například v případě pojištění. Pokud pojišťovna odmítne plnit, poradce se může obrátit na naše odborníky, kteří dokážou posoudit, zda je případ adekvátní a pokud usoudí, že ne, pomůže domoci se výplaty. A je velký rozdíl, když se domáháte svých práv s velkou společností a právníky za zády, nebo zcela sám.

0/0
2.9.2016 9:38

J29a83n 40D88l41o56u92h28ý 7624279730339

Domanahi plneni pojisteni jsem jiz take resil. Od toho tu je CKP a v obou pripadech to slo docela hladce. Vy furt nechapete, ze ciste z pohledu trhu, resi spory s poradci pouze vase strana, nikoliv nezavisly arbitr. Dam jeste jine prirovnani: je to stejne jako stavet dum a stavebni dozor by zajistovala ta sama firma. Jak to asi dopadne v pripade nedodrzeni spravnych postupu?

0/0
3.9.2016 9:14

P71a52r26t74n11e31r43s 30F89i50n42a63n48c90i64a30l 35S45e30r76v73i22c17e43s 9861843122654

Dobrý den. Pokud chcete nezávislého "dozorce", tak se budete muset obrátit jinam. Fér hru sleduje například ČNB, lidé se mohou také nově obracet o pomoc na finančního arbitra. Ale není v silách soukromé společnosti zajistit nezávislý dohled nad trhem.

0/0
5.9.2016 9:26

P11a82v31e29l 51N80e27d89o79m94y36l 4551482979303

ano, vše je o lidech, ale jakákoli fungující společnost s vyššími cíli, si dává pozor, komu propůjčuje své jméno... sami připouštíte, že pod jménem značky Partners pracují i méně schopní lidé... To beru jako výsměch

0/0
5.9.2016 9:53

P78a51r75t50n49e90r72s 91F26i96n95a59n59c44i82a86l 26S28e77r28v16i28c23e22s 9661733742504

Dobrý den. V každé společnosti pracují zkušenější a méně zkušenější lidé a platí to také pro státní úřady, nemocnice či školy aj. To je prostě fakt, o kterém každý ví, není na tom nic výsměšného. Každá společnost si ale může stanovit pravidla, která se budou dodržovat. Pro Partners je dobrá práce poradců důležitá. Klienti mají proto možnost obrátit se na Etický výbor, pokud nejsou s prací poradce spokojeni. Ten zhodnotí, zda nedošlo k pochybení a pokud zjistí chybu, dostane klient náhradu a poradce pokutu. Je-li chyba závažná, je s ním ukončena spolupráce. Smlouvy navíc hlídá kontrolní systém. Partners záleží na tom, aby lidé dostali dobré služby. :-)

0/0
5.9.2016 10:05

M39a18r74t38i75n 90R37u90z21i43c61k73a 1382898146327

Ja jen upozornuji, ze spokojeny klient jeste neznamena, ze ma dobre smlouvy,... resp. to nejvhodnejsi...

0/0
25.9.2016 10:00

L55u30d66m54i95l18a 20Š36i70n78d24e60l38á63ř82o75v26á 7322616182311

Muzu se zeptat,jaké kdo mate úroky po refinancovani hypotéky?

0/0
30.8.2016 20:25
Foto

J67a83r67o16s90l75a81v 66R13e89z26n23i89k 1669462167295

Tento tyden jsem podepsal 1.89%, rozhodne lepsi, nez co driv a taky o hodne lepsi, nez nabidka soucasne banky. Je zajimave, ze jim nestoji za to udrzet si platiciho klienta. Navic kdyz tak presunu i vsechny ostatni sluzby do nove banky. Navic u nove banky ziskam flexibilitu, o kterou me jde (a s timhle nesmyslnym omezenim ji budu potrebovat).

+1/−1
30.8.2016 22:31

L53u31d97m48i67l95a 76Š76i62n56d59e85l57á16ř37o95v10á 7872466982481

A o jakou banku jde?

0/0
31.8.2016 9:09
Foto

J15a41r37o69s66l87a96v 47R47e96z46n68i95k 1779402197825

Equa bank -> Air bank

0/−1
31.8.2016 16:33

M98a86r90t39i37n 28M31a79t54o82u87š26e88k 9776987176808

A RPSN?

0/0
31.8.2016 13:17
Foto

J47a89r70o78s10l18a78v 38R25e59z23n26i61k 1379962867275

1,93% (zapis/vymaz katastru).

0/0
31.8.2016 16:32

M87i59c17h18a76l 22N15o88v21o14t19n30y 4579281468614

... rekl bych, ze CNB by nemela timto zpusobem zasahovat do podnikani bankovnich domu. Sam klient by si mel ujasnit zivotni priority a rizika plynouci z dlouhobeho zavazku. Pak je rozdil mezi 100% a napr. 85% LTV je nepodstatny ...

+1/0
30.8.2016 19:16

R24o39s49t47i13s98l78a22v 10C22a68h18a 8635921550892

CNB ma mimojine dohlizet na stabilitu bankovniho systemu, tedy aby banky nepodnikaly moc rizikove. Jak to vypadalo, kdyz se nedohlizelo jsme videli v 90. letech, kdyz zkrachovalo spousta bank.

+1/−1
30.8.2016 20:06

J39i71ř89í 49P98a71u69l 3766645887882

A rovněž jsme to viděli na hypotéční krizi v USA.

0/0
30.8.2016 20:58

R13o68s18t66i40s75l63a46v 96C56a48h23a 8885791940182

Tm to bylo trosku jinak - primo zakon prikazoval davat hypoteky kde komu.....

+1/0
30.8.2016 21:07

F64r53a96n35z 28W58r28b90k85a 4374966625516

A v případě neplacení přišel dlužník o nemovitost a tím se zbavil hypotéky. Banka musela případnou ztrátu hradit ze svého. To byl velký problém ...

0/0
30.8.2016 21:51
Foto

J69i72ř82í 24H20a74v52e91l54k37a 3419983550574

V obou případech to byly zásahy státu do fungování finančního sektoru.

0/0
31.8.2016 21:23

V42i89l57é11m 68B13a63r15á33k 4676637709536

nezasahovat, ale platit to budu. Tak to ne. Hypotéky by se měly omezit daleko více.

0/0
31.8.2016 9:08

J50a27n 80N13e78m11e93c 9378836657980

Těžko říci - pokud bude zodpovědnost na konkrétních bankách tak si to IMHO ohlídají sami. Problém dnes je, že spoustu lidí "dělá byznys" s tím, že když to vyjde, tak budou hvězdy, když ne, tak to "někdo = stát" zamázne. Pokud by stát např. vymáhal po statutárních orgánech (členech) firem, které musel sanovat - tedy např. banky - náhrady, dost stávajících "kapitánů průmyslu" by spíše živořilo s osobním bankrotem na krku.

0/0
31.8.2016 9:21

V77i15l52é26m 19B25a64r36á71k 4116847109386

Jenže banky jsou považovány za příliš velké na krach. Škoda co vznikne prostě nejde zaplatit reálně, musí se jen natisknout peníze, resp. sebrat všem lidem.

V bance bude 20 mld. Kč díra a bankéř v bankrotu. A co dál.

0/0
31.8.2016 9:48

J35a37n 58N87e63m49e24c 9608486307110

Ale tady přeci nejde o těch 20mld - jde o to, že lidé musí za své činy cítit odpovědnost. Vedení firmy má super platy - O.K., to je správně, ale má taky velkou zodpovědnost ... pokud firmu přivedou "na buben" měl by přijít krok - "milí zlatí - špatně jste firmu řídili, takže jste své vysoké platy a bonusy brali neoprávněně - a jdeme je vracet". Majitel firmy si tohle může dát do managerské smlouvy (podobně jako druhá strana tam chce mít zlaté padáky), ale pokud to bude garantovat stát ... (a mimochodem stát + ČNB do chodu bank hodně zasahují), možná není od věci, aby stát podobnou podmínku ve smlouvách vyžadoval.

0/0
31.8.2016 10:59

K73a73t34e62ř96i61n29a 58K34o57z32á63k59o47v94á 2178131365988

Příště se pan poradce bude určitě vyjadřovat k otázce plánovaného rodičovství.

+1/−1
30.8.2016 17:22

P52e64t26r 52S76i51k51o16r72a 4433516478393

A ještě podotek. Odhadce nikdy nepude s tržní cenou přes kupní, aspoň tady a pokud ano, tak se mu to musí setsakra zdůvodnit.

0/0
30.8.2016 17:12
Foto

M83a50r51t45i90n 11M38a19k80r 36K75r79a12t72o98c49h68v41í20l 2339497764461

Může ČNB vůbec něco takového ze zákona bance přikázat?

0/0
30.8.2016 16:56

P57e31t56r 21S54i54k55o24r82a 4203926788183

Ano, může. Zatím to bylo pouze doporučení. Otázka zní, zda na to banka musí přistoupit, nebo si lajzne pokutu, nebo vymyslí něco jiného. Kupříkladu už vím, že u jedné banky dál pojedou bezpříjmovky a jsou schopni si to obhájit bez ohledu na to, zda se to ČNB líbí nebo ne.

Dalším špekem je to, že banka by měla poskytovat hypo v měně, v jaké má klient výplatu. To snad banky ustojí.

0/0
30.8.2016 17:11
Foto

J95i58ř26í 12H96a88v71e38l50k72a 3739773520654

No popravdě ČNB je ve světě svými pravomocemi rarita.

0/0
31.8.2016 21:24

R14o11s40t24i88s16l14a93v 24C44a88h83a 8645341210922

Myslim, ze ted jeste ne, chce zmenu zakona. Ale myslim, ze banky nepujdou proti doporuceni CNB.

0/0
30.8.2016 20:07

T69o19m92á89š 53T19o25e17g35e60l 7153183168586

100% Hypo je uplny nesmysl.

+1/−1
30.8.2016 16:45

R81o43s12t87i51s22l51a94v 14C72a14h12a 8445801220232

Proc? Existuje pro klienta mnoho duvodu, proc si ji vzit.

+1/0
30.8.2016 19:00

K34a47t26e57ř12i64n83a 62V22ý94b85o33r87n37á 6110949869

Pro klienta ano. Pro banku už méně.

0/0
30.8.2016 22:47

R65o61s55t81i75s82l97a51v 73C14a30h84a 8505741430942

Pro banku existuje spousta duvodu, proc ji dat, i spousta duvodu, proc ji nedat.

0/0
30.8.2016 22:49



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.