Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Snaha finančně pomáhat potomkům je zahání na pokraj bídy

Poctivě pracovali, žili skromně a mysleli si, že své děti dobře vychovali. Když jejich dospělí potomci potřebovali finančně založit nebo půjčit, neváhali jim pomoci. A tvrdě na to doplatili. Teď jsou mnohdy na pokraji bídy a snaží se vymanit z dluhů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61a80r93o21m65í60r 89P86o39p35l85e83r 4613831371674

jj pitomejch 200 000,- Kč na kuchyň a ještě v cizím bytě, prostě musí bydlet v jednom bytě 3 rodiny, aby utáhli dnešní provoz

0/0
10.10.2016 12:18

M39a88r36e74k 39J45a45n68e11č64k16a 1237576223601

V rodině bych peníze nikomu nepůjčil, protože to není půjčka, ale dar. Půjčil jsem akorát svému nejlepšímu kamarádovi na základě smlouvy, ale ten mi to taky do poslední koruny vrátil a vím, že pokud tomu bude opačně, zachová se stejně. Pak jsem půjčil své kamarádce a ta se ani neobtěžovala se mi ozvat, když mi měla částku dle sepsané smlouvy o půjčce vrátit. Dal jsme ji na to z vlastní vůle 1 měsíc navíc, aby mohla peníze splašit, jinak bych přistoupil k tvrdým sankcím obsažených ve smlouvě. Peníze naštvaně vrátila, ale už kamarádi nejsme, protože já byl ten špatný a chtěl peníze dle smlouvy vrátit a pohrozil ji sankcemi ;-D Z toho plyne ponaučení, raději nepůjčovat a to ani v rodině a máte klid ;-)

+6/0
10.9.2016 16:02
Foto

J36a88n 91T30o54k28o81š 5178722126299

No jo život na dluh, oblíbené dogma ze západu, se už v Česku taky zakořenil.

Teď se k tomu ještě přidá nedávna vlna výhodných hypoték a za rok, dva se to rozjede naplno.

+3/0
10.9.2016 9:29

V21l95a17s84t95i32m11i70l 58Š79t64e45c16h26e45r 1345205109535

Potomkům se finančně pomáhat nemá.Tedy pokud mohou pracovat a nemají nějaký vážný problém,za který nemohou.To je stará známá věc.Gates,kdysi prohlásil,že jeho děti dostanou jen minimum jeho majetku a ví moc dobře proč.Zaplatil jim vzdělání a nyní se musí vypracovat sami.To jen v Čechách vyšlapáváme cestičku dětem,aby nemusely moc pracovat a měly to jednoduché.Jedna generace to buduje a ta další si užívá a končí v bídě.

+6/−2
10.9.2016 6:18

O75n38d26ř74e58j 94H68o62r82á49k 8569804621

Kde jsi přišel na takovou blbost, že je to nějaké české specifikum? Tohle se liší rodinu od rodiny, ale děje se to všude na světě. A samozřejmě je normální, když si členové rodiny navzájem pomáhají, třeba i finančně. Nenormální je, když toho některý zneužívá, jako v těch popsaných případech.

+4/0
10.9.2016 7:10

P72e19t33r 49J60a25n68s83a 8218854634805

České specifikum to je. Samozřejmě neplatí 100%. A odborně se tomu říká invalidizovat vlastního potomka ve snaze se sám o sebe postarat. A invalidizovaný potomek se o sebe nepostará. A to jsou pak Ty konce. Cesty do pekel jsou vždy dlážděny dobrými úmysly.

+1/0
10.9.2016 7:39

O71n53d84ř14e18j 92H71o16r28á35k 8899944301

Máš nějaký zdroj, podle kterého je to výhradně česká záležitost?

+1/0
10.9.2016 8:23

O58n88d36ř68e28j 31H11o97r11á71k 8969914951

Jinak doporučuji vyhledat si pojem "bank of mum and dad". Opravdu to není nic typicky českého.

+1/0
10.9.2016 8:33

P73e93t41r 69J64a52n61s93a 8868514834585

Jestli nechápeš rozdí mezi pojmy: "české specifikum" a "výhradně jen české specifikum" tak sem, proboha, nepiš.

0/0
10.9.2016 9:42

O74n55d84ř73e43j 46H28o38r28á12k 8359424241

Aneb jak ze sebe udělat vola na druhou. Zjevně nevíš, co znamená slovo specifikum, a ještě na základě téhle své nevědomosti označuješ druhé za hlupáky.

+2/0
10.9.2016 13:47

O92n64d62ř81e69j 80H87o21r22á29k 8769734581

A čistě pro zajímavost, když už jsme u těch cizích termitů, výrazům jako "výhradně jen české specifikum", ve kterých se zbytečně opakují slova, jež vyjadřují to samé, se v lingvistice říká pleonasmus.

0/0
10.9.2016 14:04

O70n47d42ř36e70j 47S51t19a52r74o26c33h 5660353772624

Půjčím jenom tolik, kolik můžu (v nejhorším případě) oželet. Nikdy víc.

+3/0
9.9.2016 19:57
Foto

T77o70m67a98s 54C70a87b98a21k 8275705944469

To je stejne, jako když jdete do kasina. Už ve dveřích si musíte říct, ze ty peníze, co chcete vsadit, jsou ODEPSANE. Proste nemyslet si, ze s nima odejdu, nebo ze odejdu a budu mit ještě vic. Samozřejmě pokud náhodou takový případ nastane, je to příjemný bonus.

+6/0
9.9.2016 19:28

M62a36r17e10k 84N75o80v95o90t41n87ý 5891141496888

Pár finančních problémů už jsem měl, v životě se stávají různě průšvihy. Jsem si jistý, že by rodiče podobnou věc, popisovanou v článku, pro mě udělali, ale nikdy mě nenapadlo něco takového po nich chtít. Peníze jsou sice peníze, ale snad má člověk ještě nějakou hrdost, ne?

+12/0
9.9.2016 18:46

A46l58e12š 54R20y58s 8442578187748

Jsou i opačné případy (bohužel jeden znám osobně), kdy si matka s novým manželem na čerstvě 18-ti letého syna vezme úvěr, tuším, že u Profi Creditu, a on z toho teď má 150.000,- exekuci....

0/0
9.9.2016 18:14

T13o98m59á43š 25Č52e75r55n71ý 8897484183337

Ti rodiče jsou hloupý a za hloupost se platí.

Lidé s IQ nad 100 nikdy nebudou v takové situaci.

Tak to je.

+2/−10
9.9.2016 18:11

Š81á59r95k66a 85S38t79a19ň50k31o98v61á 9613245259849

To není hloupost! To jen vás nenapadne že vaše krev by vás okradla!

+5/0
9.9.2016 18:54

M87a27r77e98k 34J80a75n31e62č74k87a 1227436413581

Čili naivní ;-)

0/0
10.9.2016 16:05

V49ě38r35a 30B94e23n91o57v28á 7387640625779

A přece se to stává, peníze se časem oželí, ale ztráta dítěte, který podvedl aby se obohatil, to se těžce nese životem.

+3/0
10.9.2016 19:18

J60a80n 63K38o59h70l 4833717701194

Nemůžu soudit chování lidí s IQ pouhých 100 (to mají dneska snad už všichni, ne?), ale se 130 bych si nikdy nepůjčil. Tedy ne, že bych to jako rentiér vůbec potřeboval.. :-P

0/0
9.9.2016 22:41

D97a10v82i74d 13P20e50t67r 7750186710585

Jsou dva způsoby určování IQ jeden je takový, že vždy polovina lidí ́, kteří připadají v úvahu, má IQ 100 a méně než 2% mají nad 130 nebo pod 70 (rozloženo podle Gausse).

Druhý způsob je ten, že se srovnává se zafixovaným průměrem někdy mezi válkami, pak by dnešní průměr v ČR byl okolo 109 bodů, ale pod 100 má i tak určitě více než 20% lidí .

0/0
10.9.2016 7:48

Š33á36r92k30a 70S95t69a58ň69k68o28v97á 9703805219589

Z půjčování peněz jsem definitivně vyléčená! Nikdy a nikomu!

+9/0
9.9.2016 17:00

D61a71v57i85d 78P28e36t30r 7220486870465

POkud jsou to mí blízcí, a není to jejich chyba, tak jim raději peníze dám (nerozházíte si vztahy) a pokud budou někdy chtít je vrátit, tak záleží na nich.

+1/0
10.9.2016 7:50

B77e70n 88P53a15v11k56a 1367443397981

To jsou teda příběhy. :-P

0/0
9.9.2016 14:22

J12a21k48u38b 81S83e13m32e97r90á15d 2137606841781

Hanba by me fackovala nechat platit za sebe rodice....

+22/0
9.9.2016 13:23

P15e98t72r 18M32a18r32e79č98e79k 1733921689348

Chvályhodné! R^ Ale divil byste se asi kolik lidí se nestydí vyloženě ždímat své rodiče.

+3/0
9.9.2016 17:07

J83a24n 32J72u69r83n66í79č96e47k 7387440654484

Kdyby jenom platit ... ale žádat je, aby se kvůli tomu zadlužili? Banka mi nepůjčí, vezmi si úvěr a peníze mi dej, já to pak (třeba) budu splácet? Fuj! Tomu říkám neslušný návrh, a nejen mezi dětmi a rodiči.

+2/0
10.9.2016 19:54

J85a64n 85N92o29v31á51k 9377712317767

Obdobné historky bývají pravidelně na Novinkách - má to znamenat nějaký ideologický posun lupy, nebo co?

+8/−1
9.9.2016 13:17

J78a79r40o49s58l18a89v 44K96a24d76l82e40c 5891119222341

Takových znám ze svého okolí...;-D

0/0
9.9.2016 12:52

K11a34r78o86l52í83n93a 43B92r79o72d46s82k56á 4517119945900

Když to vezmu obecně a nikoliv jako komentář uvedených příkladů, tak problém vidím v tom, že někteří rodiče nedokážou vychovat své děti k samostatnosti a ve 35 letech se k nim chovají stejně jako v 10. A na druhou stranu se rodiče bojí toho, že když nepůjčí, děti se na ně vykašlou a přestanou za nimi jezdit. Já osobně bych si nikdy, skutečně nikdy, na sebe nevzala půjčku pro někoho jiného. Ani pro rodiče, pro děti, nejlepší kamarádku, pro nikoho. Jestliže by měly vztahy s nimi záviset jen na tomto, tak není o co stát.

+17/−1
9.9.2016 12:10

K14a35r40e48l 39V47a10c67h33u19t 9813552139283

Když za mnou děti přijdou a chtějí půjčit - není problém - pokud mám (hotové), tak dám... ;-) ... ale žádné půjčky od "třetí osoby"!

Měl jsem chápavé rodiče, když mi v nouzi půjčili, tak to ani nikdy nechtěli zpátky.

A hodlám to takto dělat i se svými dětmi. V nouzi pomohu. Ale jen s rozmyslem a jen výjímečně.

Kdybych pojal pocit, že mne vlastní děti zneužívají, vykašlal bych se na ně.

Protože ony by se pak na mne vykašlaly taky. :-/

+10/0
9.9.2016 12:19

K35a46r51o88l35í94n46a 15B64r37o27d96s23k66á 4347809445980

Přesně tak. Pokud by se jednalo o půjčku v hotovosti a nijak by to neovlivnilo mojí situaci, není problém, ale jinak ne.

+4/0
9.9.2016 12:25

A95n85t93o62n93í41n 86S83v59o83b60o47d76a 3544373669312

půjčím, ale vyžaduji splacení, abych jim mohl půjčit příště :-). Nedávám peníze, ale půjčuji, jedině tak je naučím odpovědnosti, že dluhy se musí splácet, až zde nebudu, budou vědět, že se dluhy platí. Spousta lidí tak rozmazlí děti, že ty peníze nevrací a myslí si, že je to normální :-(

+4/0
9.9.2016 13:50

M14a59r16e64k 18J87a34n82e12č30k13a 1537666833101

"Měl jsem chápavé rodiče, když mi v nouzi půjčili, tak to ani nikdy nechtěli zpátky." A to je ta chyba. Mě rodiče také kdysi půjčili rekonstrukci mého prvního bytu, ale přesto, že mi řekli, že to nechtějí zpět, přesto jsem navedl platební příkaz a měsíčně jim to z výplaty poctivě vracel, až jsem jim to celé splatil a tohle mě naučilo si nedělat dluhy a kupovat pouze to, co potřebuji a řídím se tím i ve svém podnikání. Dnes je situace opačná a finančně jim díky svému podnikání vypomáhám já, aniž bych to chtěl zpátky, protože na rozdíl ode mě již nejsou v produktivním věku, což je ono jádro pudla, které spousta rodičů u svých potomků nevidí a raději je stále bezhlavě podporuj a pak dopadají, jak dopadají.

+4/0
10.9.2016 16:25

P20e13t31r32a 31H71e52l19i12k50a45r62o54v26a 9608714687564

Úplný nesmysl mi přijde přenechat levný byt mladým a jít na stáří do pronájmu - až paní nebude moct chodit na brigády, tak bude dělat co? A dva mladí lidé v produktivním věku si budou užívat levný byt. Mladí si prostě musí poradit sami, penzisté se hlavně musí sami zabezpečit, aby byli soběstační. Jistě, pokud se jim skvěle daří, proč neudělat mladým radost. Ale aby běžný důchodce financoval mladé? Maximum, co pro ně může udělat, je, že bude soběstačný a finančně nezávislý.

+19/0
9.9.2016 10:37

J44i30t31k38a 43K87u96l69h79á91n21k83o40v92á 7107591371724

Minulý režim z většiny lidí vymazal odpovědnost sama za sebe. Stát se cpal do všeho a všechno bylo nalajnované. Když přidáme ještě slepou lásku a důvěru k dětem, průšvih je na světě.

+8/−6
9.9.2016 10:28

J32a14r44o59s61l49a14v 23K72a35d79l65e51c 5571439952311

To jsou naopak novodobé děti a rodiče.

+2/0
9.9.2016 12:54

J63i78t81k69a 43K35u61l91h60á97n27k20o52v61á 7937881861484

Pokud vezmu jen příklady z článku, tak těm lidem je dnes 60-70 let. V jaké době tedy prožili značnou část aktivního života?

+2/−2
9.9.2016 14:09
Foto

I64v22o 84P67e80t34e29r24k70a 4896235497629

Silně nesouhlasím. Dnešní senioři, kteří ještě vyrůstali a pracovali v době socialismu, jsou zpravidla výrazně zodpovědnější, co se financí týče, než mnozí zástupci mladších generací.

+4/−1
9.9.2016 13:10

J50a43k70u46b 80S54e13m88e78r82á66d 2117516851131

ano, to jde videt hlavne na tech zajezdech se smejdy, prechovavani penez doma (a nasledne okradeni od filutu) :-)

+3/−3
9.9.2016 13:23
Foto

I30v73o 85P75e63t18e77r83k46a 4946965577499

Ano, jsou senioři, kteří jezdí na šmejdské zájezdy. Je jich snad většina? Nehledě k tomu, že když se seniorům správným způsobem vezme motivace jezdit na tyto zájezdy, tak na ně jezdit nebudou. Viz video.aktualne.cz/dvtv/antismejdi-seniorum-nabizime-alternativu-vylety-delaji-rados/r~a96c6530689011e69d46002590604f2e/

+1/0
9.9.2016 14:51

J63i70t78k20a 44K76u75l80h24á22n44k83o59v85á 7397271661394

Kdyby byli dnešní senioři výrazně zodpovědnější, tak tu o nich není článek o tom, jak se zadlužili půjčkami pro své děti.

+1/−3
9.9.2016 14:11

P47e26t92r 96M13a46r84e54č71e59k 1333511839968

To je možné, ale které době myslíte , že začala ona kultura cpaní dospělým dětem horem dolem ?!

+2/0
9.9.2016 17:09

P62e69t24r 21K87n90ě16b19o36r48t 3581720

To jsou spíš příběhy o tom, že se zjevně cosi zanedbalo ve výchově.

+3/0
9.9.2016 10:01

M41i79c57h91a54l 28H38o66r19á33k 6354659664416

Tak znova: Pokud v dnešní době přebytku peněz (kdy banky půjčí téměř každému) někomu půjčit nechtějí, tak pro to mají sakra důvod a je téměř jisté, že to dopadne takhle. Rodiče dcerám (a jejich rodiče jim) měli dopřát kvalitnější vzdělání.

+26/0
9.9.2016 8:40

A34d89o15l26f 56Ř72í37h46a 7308895702276

Bratr mé ženy je Bc. a stejně je to příživník. O vzdělání to není, spíš o výchově.

+3/0
9.9.2016 10:53

T38o74m33á38š 89N53e47b40o14j15s95a 3780142152223

Bc je dneska kde kdo, o maturite, kterou ma uz skoro kazdy ani nemluvim. Takze to za nejake kvalitni vzdelani nepovazuji. Ale jinak souhlasim, ze vzdelani uplne vsechno neni.

+2/0
9.9.2016 11:07
Foto

I26v86o 39P44e58t53e56r65k25a 4146195917859

Pan Horák nemluvil o titulu, ale o vzdělání. A to je dost podstatný rozdíl.

+4/0
9.9.2016 13:11

D44a93v59i67d 31P36e88t62r 7430806420805

Vzdělaný může být i člověk se ZŠ a nevzdělaný v určité oblasti může být i vysokoškolský docent nebo i profesor.

+1/0
12.9.2016 20:36

K28a36m36i29l 93M35o21r51c59i21n59e89k 3546226736816

V ČR je prakticky ,,normální" falšovat příjmy nebo si nechat ručit. Banky lákají na nízké hypotéky,ale výše příjmu je tak nízká a splátky tak vysoké, že přijde li jeden z manželů o práci nebo dlouhodobě onemocní, tak z jednoho platu uživit rodinu, byť s jedním dítětem a splácet 10.tis. hypotéku je prakticky cesta do dluhové pasti.

Půjčka by měla činit max. 1/3 jednoho platu a né 1/2 nebo i celý ženský plat. Ale to by 4 mil hypotéku spláceli 80 let...

+3/−3
9.9.2016 8:35



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že cestovní pojištění vás chrání proti vysokým výlohám na léčení v zahraničí?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.