Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prosadit nepopulární změny neumí každý. Jak na to, radí sociolog

Sdělit lidem, že ve firmě nastanou nepříjemné změny, není snadné. Kdo si myslí, že to stačí zaměstnancům jen oznámit bez jakékoliv strategie, může sklidit pořádný odpor. Jak by měl postupovat profesionál, radí firemní sociolog Vojtěch Bednář.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R24a67d54i75m 73P57o25l96á87š82e80k 9256333389729

Není pravda, že nepříjemné změny se mají oznamovat najednou. To je asi největší hloupost postavit nic netušící lidi najednou před hotovou věcí, to automaticky vzbudí odpor.

Změny se mají oznamovat ve správný čas. Neboli tehdy, kdy už přemýšlivější a chytřejší tuší ze všelijakých náznaků, že existuje nějaký problém.

A stejně chyba či hloupost je oznámit změny příliš pozdě, tehdy, když ti chytřejší a přemýšlivější už sami došli k nějakému řešení a začali na něm pracovat. Například podali nebo mají v šupleti připravenou výpověď nebo změnili styl práce, místo intenzívní práce pro firmu začali spíš studovat know how a obecně speciální znalosti dostupné ve firmě.

0/0
16.9.2016 6:17

R65a36d19e62k 93H76o16d74a71ň 9596627391943

Prosazování postupně v čase má skutečně velkou výhodu. Zaměstnanci se stihnou adaptovat - změnou firmy :-)

0/0
15.9.2016 15:02

D67a34v34i78d 82D39i35r94g24a 7125141808

Zřídka. To je extrémní krok, který si i žádaný a schopný zaměstnanec hodně rozmýšlí. A i pokud k tomu skutečně dojde, je to pořád otázka, jestli odejde jeden nebo deset a o tom ten článek je.

0/0
15.9.2016 19:17





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete nechat peníze úročit a zároveň je kdykoliv vybrat?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.