Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prosadit nepopulární změny neumí každý. Jak na to, radí sociolog

Sdělit lidem, že ve firmě nastanou nepříjemné změny, není snadné. Kdo si myslí, že to stačí zaměstnancům jen oznámit bez jakékoliv strategie, může sklidit pořádný odpor. Jak by měl postupovat profesionál, radí firemní sociolog Vojtěch Bednář.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R88a65d24i69m 45P71o39l95á69š98e31k 9736333859559

Není pravda, že nepříjemné změny se mají oznamovat najednou. To je asi největší hloupost postavit nic netušící lidi najednou před hotovou věcí, to automaticky vzbudí odpor.

Změny se mají oznamovat ve správný čas. Neboli tehdy, kdy už přemýšlivější a chytřejší tuší ze všelijakých náznaků, že existuje nějaký problém.

A stejně chyba či hloupost je oznámit změny příliš pozdě, tehdy, když ti chytřejší a přemýšlivější už sami došli k nějakému řešení a začali na něm pracovat. Například podali nebo mají v šupleti připravenou výpověď nebo změnili styl práce, místo intenzívní práce pro firmu začali spíš studovat know how a obecně speciální znalosti dostupné ve firmě.

0/0
16.9.2016 6:17

R69a95d29e32k 28H84o94d79a63ň 9946367931823

Prosazování postupně v čase má skutečně velkou výhodu. Zaměstnanci se stihnou adaptovat - změnou firmy :-)

0/0
15.9.2016 15:02

D50a87v93i97d 94D26i77r32g14a 7965381678

Zřídka. To je extrémní krok, který si i žádaný a schopný zaměstnanec hodně rozmýšlí. A i pokud k tomu skutečně dojde, je to pořád otázka, jestli odejde jeden nebo deset a o tom ten článek je.

0/0
15.9.2016 19:17



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že stát stále přispívá až 2000 Kč/rok na stavební spoření?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.