Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Komentář: Češi hrají v investicích okresní přebor. Máme na postup?

Vytvářet finanční rezervu a investovat tak, aby majetek během času neztrácel hodnotu, je určitě dobré rozhodnutí. Ale jsou Češi ve finanční aréně dobří hráči? Nad strukturou majetku českých domácností se v komentáři zamýšlí Václav Pech, investiční analytik Broker Trust.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V37á63c79l10a87v 79Š19u93b73r76t 9417873988867

Srovnávat průměrnou českou domácnost s nejbohatšími lidmi světa je pitomost. I když mají v poměru k bohatství na účtu mnohem míň, stále jim to stačí na 5 životů na vysoké noze, u průměrné české domácnosti to obvykle je na 5 měsíců skromného živobytí.

Já tyto články čtu asi takto: "špičkoví hráči" by rádi ještě chvíli hráli svou hru s desetiprocentním zhodnocením ročně (ono to samozřejmě tak slavné není - to si pouze pan verbíř vybral nejvhodnější začátek období...), ale potřebují k tomu vaše penízky. Vy podstoupíte riziko, zaplatíte poplatky, že vás nechají tu čupr hru hrát, a v nejlepším případě z toho vyrazíte pár % (což za to riziko obvykle vůbec nestojí). Potom vám samozřejmě ještě řeknou, že aby to mělo cenu, musíte investovat v dlouhodobém horizontu, což znamená házet peníze do černé díry desítky let se značným rizikem, že se s většinou z nich už nikdy neshledáte. Takže s chutí do toho!;-)

+1/−1
21.9.2016 9:38

P14e42t60r 59J52a36n31o28š 6810397545161

proc to neni v rubrice sport?

0/0
21.9.2016 0:42

L93u32d23ě84k 84N80ě45m84e71c 5615301612784

Ježiš to jsou zase hraběcí rady. Divíte se, že tady lidi hrají na 0:0? I konzervativní fondy šly dolů. Akcie? Zákony, umožňující vytěsnění akcionářů jsou nastaveny tak, že umožňují legálně minoritní akcionáře okrást. No samozřejmě že nic ve slamníku nemám. Ale auto jsem si za to taky nekoupil.

0/0
20.9.2016 23:03

M71i92r95o30s79l59a44v 62F79r49i89d20r17i25c16h 1345186800499

Taky jsme už jednou investovali do nějakých litoměřických fondu a o všecko přišli,ti starší si určitě vzpomenou. Podruhé se už nachytat nenechám s raději hraju na 0:0

+1/0
20.9.2016 21:51

V54ě80r85a 86B80e87n90o60v51á 7237240515219

Nejlépe investovat do nemovitostí nebo akciií, dá se to uhlídat, ale nejlépe získat předem více informací na internetu a pak použít vlastní selský rozum a opravdu investovat jen část svých volných fin, prostředků

+2/0
20.9.2016 19:33

M97i80l80e43n35a 97K11l78o19u53č24k82o32v73á 1774643381600

Se mi líbí, jak týden co týden se tu někdo snaží nabídnout mně a dalším výhodné investice. Já, kdybych s něčím takovým podnikala, tak si budu vydělávat hlavně sobě a ostatní by mi byli ukradení. Proč to dělají, jsou to snad lidumilove? Nebo z toho mají provize a poplatky?

+1/0
20.9.2016 16:53

M63a80r80t16i97n 85H15o25d41í88k 2985915488647

Evidentně trošku nerozumíte podstatě investování. Investují se obecně peníze a ty vždy jsou v omezeném množství. Když chcete investovat další peníze, můžete si buď půjčit od banky nebo od.... dalších investorů, kterým nabídnete podíl na vašem zisku (např vy vyděláte 15, investorům ale dáte jen 5). Protože jsou trhy ale věc nejistá a někdy vydělají až za dlouho, chtějí takovéto investiční firmy obvykle i nějaký poplatek, za "správu" apod., aby měly příjem jednak průběžně a jednak zajištěně i v případě, že zrovna se nebude investicím dařit. To je zhruba podstata věci.

+2/0
20.9.2016 17:00

M96i78l22e35n44a 72K98l20o79u70č44k36o70v14á 1574243231950

Budete se divit, ale trosku podstatě investování rozumím. Proto byl můj příspěvek nadsázka.

0/0
20.9.2016 17:18

M23a62r60t70i40n 90H81o94d37í19k 2655225798267

V tom případě mi nějak zůstala skryta a uniká mi pak i pointa vašeho příspěvku.

+1/0
20.9.2016 17:51

V15á58c84l53a61v 51Š30u65b60r52t 9107193708707

Ano a právě pro to, co jste napsal, je to nevýhodné pro drobné investory a výhodné pro ty fondy. Riziko ztráty totiž nesete celé vy, ačkoli výnos (pokud nějaký je) zdaleka celý nedostanete. A k tomu ještě za tento nevýhodný obchod zaplatíte zprostředkovateli provizi:-) Fakt, že na tom teoreticky a s trochou štěstí můžete něco vydělat, nemění nic na tom, že je to pro vás od počátku nevýhodné.

+1/−1
21.9.2016 10:17

M24a11r67t27i74n 13H78o84d14í35k 2475305528497

Proč by to měl být nevýhodný obchod? Jisté riziko nesete, ale to zdaleka není tak vysoké, jak se snaží různí panikáři, media a kvaziporadci naznačovat. Jen nesmí člověk v panice všechno se ztrátou prodat, když to na nějaký čas klesne, jako to dělá více než 2/3 "investorů", protože to zase stoupne. Mluvím o rozumných slušných fondech, nejlépe zahraničních. Podobné habaďůry posvěcené státem jako byla kupónovka báťušky Kaluse a Ježka, za kterou měli oba ještě dnes sedět v base, nemají s normálním investováním nic společného. Můžete taky investovat sám. Pak máte kontrolu maximální. Nebo ještě lépe investovat do fondů obchodovaných na burze, tzv ETF, které mají poplatky v řádu desetin procenta. Pokud zainvestujete do takového fondu na tzv. index nějaké velké burzy (jako je třeba S&P 500), máte výnos mezi 5-10% p.a. trvale velmi bezpečně zajištěn (i když občas s krátkými výkyvy).

+2/0
21.9.2016 11:58

V44á88c54l66a89v 28Š31u22b28r13t 9617703748567

.."protože to zase stoupne"..a to je právě to, co není jisté. Jediné, s čím mohu souhlasit je, že čím méně zprostředkovatelů, tím lépe.

Zajištěné výnosy 5-10% ročně jsou do budoucna málo realistické - navíc, je to jen výnos na papíře - dokud cenné papíry neprodáte, žádný výnos nemáte (zítra může být "výnos" za posledních několik let pryč). To, co si málo lidí uvědomuje, když tímto způsobem spoří třeba na důchod je fakt, že až budou peníze potřebovat vybrat, budou je nejspíš potřebovat i jiní. Z toho důvodu pravděpodobně převýší nabídka těch cenných papírů, v kterých je mají uložené, poptávku a jejich cena klesne. Může se tak docela dobře stát, že se budete desítky let kochat tím, jaký máte výnos, ale v momentě realizace to ani zdaleka tak slavné nebude.

+2/0
21.9.2016 12:23

M11a17r70t30i29n 21H79o36d51í47k 2465765468297

Proboha. Zkuste si o investování něco přečíst. Pak si prostudujte vývoj indexu SP 500 za posledních 200 let. Stabilně stoupá s krátkými výkyvy (vč krize 30.tých let), v průměru cca 9% p.a. Proto říkám investovat na index. Pokud se tím budete trochu zabývat, můžete ten index i celkem slušně překonat. Obyčejný "drobný" investor v USA (což je pro naše poměry stále poměrně bohatý člověk) vydělává průměrně 6-7% zcela normálně. Není na tom nic nereálného. Pokud by vydělával méně, změní brokera.

Až si něco o investování budete něco číst, dozvíte se, že klasické chování průměrného investora je nakupovat, když to stoupá a v panice se ztrátou prodává, když to klesá. Ty samé tituly za nedlouho znovu stoupají. Studovat trhy zpětně má smysl. Slušný fond vám jen tak nezkrachuje. Indexový ani náhodou.

+1/0
21.9.2016 13:20

V54á59c15l41a97v 80Š31u71b97r42t 9297523498127

Bez ohledu na to, co jste si přečetl, a čemu chcete věřit vývoj v posledních 200 letech neříká absolutně nic o budoucnosti. Dnešní ekonomika není totéž, co ekonomika 50, 100 let zpátky. Je vysoce nasycená na nabídkové i poptávkové straně. Navíc se zastavil demografický nárůst populace. Centrální banky sice ostošest tisknou peníze, aby tento fakt zakryly, ale to také nebude možné věčně. Podívejte se třeba na Dow Jonesův index poslední dva roky poté, co v říjnu 2014 FED ukončil bezprecedentní program tištění peněz, je zřetelné výrazné zpomalení růstu cen. Co se stane, až s tištěním peněz budou muset skončit i další centrální banky?

0/0
22.9.2016 9:35

M81a63r65t14i37n 32H83o95d64í27k 2105415688187

A ještě k vašim pochybnostem ohledně likvidity. U velkých fondů či společností je likvidita naprosto bezproblémová. Máte pochybnosti, to chápu, ale jsou značně liché. Navíc není naprosto žádný důvod, proč by měl chtít celý trh náhodou prodávat, pakliže se nejedná o nesmyslnou paniku, při které rozumný investor naopak nakupuje za levno. Víc k tomu nemám.

+2/0
21.9.2016 13:25

M46i16r30o23s80l12a66v 68S96u30c72h93y 5350399190370

Doporučuji film Záměna. Je to sice pohádka, ale docela názorně ukazuje princip fungování. Když Dukové zaučují Valentina, vysvětlují mu, že jedni spekulují na pokles kurzu, druzí na růstu - "a dobrá věc na tom je, že ať už vydělají nebo prodělají, my vžycky inkasujeme provizi".

+3/0
20.9.2016 17:21

Z10b76y70n77ě53k 87P81i42l49n24ý 4449571932

Přátelé, protože Vaška Pecha znám lépe, než většina z Vás, tak můžu potvrdit, že mu tento článek rozhodně nepřipravoval žádný markeťák - takto Václav píše. Vašek není žádný teoretik. Sám obchoduje komodity a absolvoval kurz u samotného Larry Williamse! Absolvoval jsem jeho on-line kurz obchodování komodit a musím říct, že mnoho takto šikovných a znalých lidí, kteří dokáží věci podat naprosto srozumitelně a lidově, neznám. Proto za mě palec nahoru, protože Vašek ví o čem píše!!! R^V

+1/0
20.9.2016 15:26

V87ě40r65a 21B22e34n90o22v16á 7717460445229

Kolik jste vydělal na investici podle jeho rady?

+2/0
20.9.2016 19:26

Z65b45y41n42ě96k 54P86i37l26n33ý 4709891632

Věro, to je jako byste se zeptala "Kolik kilometrů jsi ujel díky instruktorovi autoškoly?". Vašek nikomu neříká "teď kup zlato, prodej ropu" - to dělají jiní šarlatáni. Vašek Vás dokáže perfektně naučit jak "vidět do karet" velkým hráčům a jak díky tomu umět obchodovat s nimi. Stačí když si dáte na internetu třeba vyhledat jeho videa na Youtube...tam to vysvětluje blíže.

0/0
21.9.2016 16:07

P58e34t86r 72D66o66k19t74o19r 6886161828229

Od takové kapacity bych očekával alespoň tip, kam investovat, kolik v poměru k příjmům, věku atd... Takovou slátaninu bych napsal i já :-/

Mě třeba teď " otravují " z Globtrexu - se spekulativním nákupem pšenice...Máte s tím někdo reálnou zkušenost? a Mimochodem tohle má Globtrex na webu:

Varování o vysokém riziku při investování

Upozornění na rizika: S obchodováním s produkty jako jsou Forex a CFD je spojená vysoká míra rizika. Neměli byste riskovat víc, než si můžete dovolit ztratit. Můžete ztratit více než byla Vaše počáteční investice. Neměli byste obchodovat, pokud plně nerozumíte skutečnému rozsahu své expozice vůči riziku ztráty. V případě, že jsou pro Vás rizika spojená s obchodováním nejasná, prosím vyhledejte nezávislou radu. Další podrobnosti najdete na prohlášení Risk Disclosure.

Globtrex.com belongs to Coverdeal Holdings Ltd, License number 231/14, Megalou Alexandrou 1, Block 10 No.204, situated at Sea breeze Court Pyrgos 4534 Limassol, Cyprus

A proč zrovna sídlí na Kypru? ;-)

+2/−1
20.9.2016 14:27

M14i28r24o93s14l33a43v 41S31u46c11h17y 5260899700660

Ano, mám zkušenosti, i když s jinou firmou. Ale znáte to, firmy se mění, lidé a jejich metody zůstávají.

Navnadí vás, ukážou ziskový obchod, pak trošku plus, trošku mínus, plusmínus nic, zase trošku plus - a za chvíli bum, přijdete o všechno. A oni vám to říkali, nedělejte ten obchod, pokud si nemůžete dovolit vše ztratit.

Obyčejný malý hráč jim opravdu jenom dává penízky na hraní, aby si v kasínu (pardon, na burze) vsadili. Musel byste být proklatě velký hráč, abyste mohl rozhodovat o tom, do čeho jít, jak moc se exponovat, a kdy případně vycouvat.

+2/0
20.9.2016 15:17

M70a17r94t31i58n 74H65o35d42í15k 2795355478567

Vy zjevně vůbec netušíte, ale to co píšete není pravda, nebo tedy jen částečně. Pokud jste chtěl někomu svěřit peníze, aby vám s nimi něco vydělal, pak jste zjevně zvolil špatnou firmu, která vaše investice špatně spravovala. Pokud ale chcete rozhodovat o tom, kam investovat své peníze sám, nepotřebujete být velký investor. Musíte si ale vybrat brokera, který vám umožní přístup na burzu k samostatnému obchodování. Je jich na trhu dost a stačí jen zadat dotaz do strýčka googla (už jsem to zmiňoval jinde, že česky s vámi bude komunikovat např program od DeGiro nebo Lynx).

+1/0
20.9.2016 16:53

M55i34r58o84s49l68a22v 32S28u46c56h32y 5370879840650

Vy evidentně netušíte, na co jsem reagoval. Jedná se o vysoce rizikové komoditní deriváty s pákovým mechanismem. Píšete o úplně jiném typu finančního trhu, který jsem neměl na mysli. Tam s vámi souhlasím.

0/0
20.9.2016 17:29

M49a76r47t18i48n 81H20o60d62í39k 2615885608987

Jestli to bylo tak, pak to z vašeho příspěvku moc nevyplývá. Nepíšu o jiném typu finančního trhu, velcí brokeři vám umožňují obchodovat prakticky na jakékoliv burze, píšu o způsobu spravování portfolia. Vy píšete, že jste někomu dal peníze, aby si on s ním "hrál" - tedy broker vám někam investoval vaše peníze. Já doporučuji si přes WebTrader systém nějakého spolehlivého brokera investovat sám a nebo opravdu dlouho a pečlivě hledat brokera, kterému lze věřit, že ví co dělá a nebude vás chtít obrat (takový, ale zákonitě něco stojí, protože musí být nezávislý). K tomu rozhodně nepotřebujete být velký investor.

0/0
20.9.2016 17:50

V53á18c93l73a89v 75Š57u41b50r12t 9537473878587

A vy už jste tímhle způsobem něco vydělal?

0/0
21.9.2016 9:41

M74a36r46t76i49n 76H64o12d86í38k 2185725238977

Pakliže nejste zkušený investor (a to nejste, protože jinak byste netoužil po investičních tipech na webu idnes...), komodity bych nechal raději napokoji. Ty jsou poměrně spekulativní a je to spíš hra ne nepodobná kasínu. Naopak do akcií se dá přecijen investovat i s relativně malým množstvím informací, bez spekulace, a bez nutnosti sledovat trh téměř neustále, a přitom můžete hodně slušně vydělávat.

+1/0
20.9.2016 17:07

M31i20l16a33n 71B29r91o47ž 9373627975184

Nejsem zkušený iinvestor, tak mírně zkušený a s fondy jsem spokojen, ale jedno vím jistě - broke - na dně, bankrot - co je ta osoba, si domyslete.

0/0
20.9.2016 19:57

R17o17m36a45n 63H10o93r61k85ý 9366910833481

Zdravím, a s veškerou úctou k Vašim názorům, si dovolím podotknout, že pana Pecha rozněž znám. Je to člověk, se kterým je velice prospěšné si promluvit a zcela jistě změníte názor. Je veliký rozdíl mezi telefonickými "rádoby odborníky" a zkušenými burzovními obchodníky. Upozornění na rizika uvedené ve Vašem příspěvku jsou zcela správná, investiční vzdělání v České republice tragické!!! Finance si můžete spravovat lépe i sám, pokud jste ochoten věnovat určitý čas finančnímu vzdělávání. Právě to přirovnání s fotbalem je fantastické. Moje finance si řídím zcela sám, ale pan Pech mi ukázal mnoho přínosného a za to mu děkuji. Mimochodem výnos 10% je naprosto reálný a u některých investic i vyšší. Investice, ale není jistota pevného výnosu. Spoření, investice a burzovní trading. Každá z těchto třech možností je jiná co do výnosu a rizika!!! Přeji hodně úspěchů při investičních rozhodnutích :-):-):-)

0/0
25.9.2016 22:50

D82a43v50i30d 64C65h26m62e59l20e39n94s29k75ý 2689650363975

Vetsina brokerskejch firem je bud na kypru nebo v anglii - co jsem zjistoval, je to hlavne kvuli mirnejsi legislative na provoz, a kdyz se tak podivam tak tech co ma treba ceskou licenci neni mnoho, spis nikdo, asi k tomu bude nejaky duvod, zrejme prelegulovanost

0/0
8.10.2016 1:25

B82e78n 40P68a57v75k51a 1737173787611

Tak aspoň v těch nemovitostech jsou Čecháčci světoví, ne? Si když zaplatí hypošku, tak nemají ani na chleba pomalu... Ale Máňa odvedle říkala, jaké jsou ty panelákové byty v ghettech skvělý kauf.

+1/0
20.9.2016 10:23

B21r94o28n31i83s87l84a50v 26H72a96k80e55n 2578965956496

mluvit aktualne o investovani, kdyz se indexy "klepou" na vrcholech... nevim, nevim... ale treba CB opet vytahnou nejakeho noveho, neokoukaneho kralika z klobouku a znovu se to rozjede na sever... ;-) nikdo nikdy nevi..

+1/0
20.9.2016 9:38
Foto

K44a34r34e94l 59M37a18l15ý 6186244850741

Broukr trast ;-D A nebude to tim, ze lide nemaji penize? viz to srovnani ceska domacnost a nejbohatsi lide? Jablka x hrusky?

+1/0
20.9.2016 7:56

F78r89a58n46t10i47š24e21k 73I44n87g83r 6252190357

Že lidé peníze nemají je blbost. Tedy mají jich dost na to aby je vyhazovali za blbost.. Podívejte se někdy do nákupních košíků na jejich obsah. Proč některé maminky na rodičovské kupují hotové jíšky, omáčky v prášku, různé hamánky, papánky, svačinky, přesnídávky a podobné předražené nesmysly? Slušně a levně doma navařit by je vyšlo podstatně levněji, jenže to není tak pohodlné, jako hodit do košíku zavařovačku, její obsah pak doma jen ohřát v mikrovlnce a vyklopit na talíř.. Nebo kolik lidí si přijde požádat o příspěvek na bydlení a vedle vyplňované žádosti si odloží nejnovější model high-end telefonu, za jehož cenu by si zaplatili i tři nájmy, a který za rok budou zase vyměnovat, protože už bude zastaralý a nemoderní. Kolik lidí denně v hospodě nadává jak mají z "nízkých" mezd šetřit na horší časy a na důchod, když jsou rádi, že tak tak vyjdou a přitom s klidným srdcem vyhodí každý měsíc 2-3 tisíce za cigarety a alkohol..

Až tito všichni změní způsob uvažování nad tím, jak se svými penězi nakládají v běžném životě, tak zjistí, že jich vlastně vůbec nemají až tak málo a že se vlastně nemají až tak špatně. Pak bude aktuální uvažovat nad tím, jestli nechávat peníze v bance, nebo investovat do akcií..

+8/−1
20.9.2016 8:17

M85i97r83o21s60l79a12v 39S82u54c65h61y 5670199260750

To je velice dobrá argumentace. Jenže na západě také jsou lidé, kteří kouří, pijí a kupují blbinky a nejnovější high-end produkty. A přesto jim zbývají peníze na investování. Musím s vámi souhlasit, kdyby lidé chtěli, mohli by se mít lépe. Zatím dávají přednost mít se lépe teď, než někdy v budoucnu. Jenže, od koho se měli naučit tvořit kapitál? Za bolševika to bylo sprosté slovo, které je třeba vymýtit.

Každý dobrý finanční poradce vám řekne, že musíte držet určitou rezervu na každodenní výdaje, pak že byste měli mít snadno dostupné prostředky s jakýms úročením na mimořádné výdaje. A když vám ještě něco zbyde, to byste měli investovat. A pak se vás zeptá na vaše znalosti a zkušenosti s finančními trhy. A ouvej, žádná sláva. Tak to vás nesmí pustit do rizikovějších produktů.

Jen tak mimochodem, kolik znáte dobrých finančních poradců? Myslím ve srovnání s tím, co se na vás věší dnes a denně? Drtivá většina se jich snaží vás uvrtat do nějakých podílových fondů (ty jsou přece bezpečné) a vytáhne na vás graf, jak krásně si ten fond vedl zrovna v tom a tom období. Pokud naletíte, zjistíte, že fond stagnuje a sotva drží svouji hodnotu.

Určitě jste ale měl na mysli akciový trh. Velmi dobře si pamatuji na kupónovou privatizaci. Všichni budeme akcionáři, sláva (já jím dodnes jsem). Většina lidí vložila své kupóny do fondů. Když oni jim slíbili takové peníze. Jenže ty peníze viděli jen někteří. Ostatním zbyl vztek a nedůvěra. Fondy a "zázračným způsobem majetní lidé" pak skoupili, co se dá, a když někdo nechtěl prodat, tak jednoduše jeho akcie zrušili (samozřejmě v souladu se zákonem). Zkuste koupit či prodat pár akcií. Trh nefunguje. Obchoduje se opravdu jen pár titulů. Obávám se, že to bude ještě dlouho trvat, než u nás začne finanční trh správně fungovat.

+6/0
20.9.2016 8:56

F73r97a75n47t81i48š43e54k 20I81n83g74r 6982460507

..takoví lidé jsou nejen na západě, ale i u nás, to ale nejsou lidé kteří si stěžují na to, že by těch peněz měli málo, buď proto, že jich opravdu mají dost a mohou je vyhazovat i za "blbosti", nebo proto, že si sami dobře uvědomují, že by na tom byli lépe kdyby nevyhazovali peníze za zbytečnosti, jen jsou příliš pohodlní na to, aby to měnili.. A ty jsem zrovna neměl na mysli.

Dovolím si polemizovat s Vaší tezí, že dobrý poradce Vás nesmí pustit do rizikovějších produktů, pokud nemáte znalosti a zkušenosti. On by to totiž byl tak trochu začarovaný kruh. Když to přeženu - nemáte znalosti a zkušenosti, nesmíte k rizikovým produktům. Nemáte rizikové produkty, nezískáte zkušenosti, nemáte zkušenosti...

Dobrý poradce by Vám měl právě v případě, že znalosti ani zkušenosti nemáte, umět popsat a vysvětlit všechny výhody, souvislosti i rizika spojená s daným typem investic tak, abyste se sám mohl již poměrně kvalifikovaně rozhodnout, jestli do toho půjdete, nebo raději ne. Konečné rozhodnutí i odpovědnost za případné důsledky z něj plynoucí je vždy Vaše, nikoliv poradcova (pokud se tedy nebudeme bavit o případné trestně-právní odpovědnosti, což ale posouvá diskuzi již do jiné roviny).

+2/0
20.9.2016 10:06

F79r49a11n31t17i33š12e34k 93M76i59t75t91e44r84w56a12l56d 2680249841

Akcie na americké burze se za posledních 100 let zhodnocovaly ca 9% p.a.

V posledních 20 ti letech i přes vyšší volatilitu opět zhruba 9% p.a.

Za to, že Češi "investují" do termíňáků a stavebek mohou zejména 2 věci 1) téměř absolutní finanční negramotnost

2) lakomost- pocit, že "by to mohlo spadnout" Takže radši berou záporný reálný výnost termíňáků.

Položili jste si někdy otázku co banky s tou vaší hotovostí dělají?

Kupují akcie, nebo půjčují- tedy přesně to, co dělá investor na burze

A mají velkou radost, že jim tu hotovost prakticky zdarma poskytujete! :-))

+6/−1
20.9.2016 7:12

J48a71k52u47b 63R39y11š77á95n36e40k 5465136845225

máte pravdu až na to, že naše jednání je zcela racionální - když Vám 40 let vymývají mozek a když to skončí tak první zkušenost máte z podvodníky tak se moc nemůžete divit, že většina se chová tak jak se chová

+1/0
20.9.2016 9:53

V65á87c19l52a70v 73Š80u69b32r72t 9517203348347

1. To, že to tak bylo posledních sto let neznamená vůbec nic s ohledem na budoucnost, je dokázané, že vývoj na burze je náhodný a nemá žádnou vazbu na minulost

2. Růst indexů posledních cca 20 let je z velké části uměle vyvolaný měnovou politikou centrálních bank - bez této podpory by třeba posledních 7 let po krizi nerostlo nic

3. Tato politika zřejmě narazila na svůj strop a dá se čekat, že se růst burzovních indexů zastaví.

4. Banky vůbec nemají zájem o hotovost - mají jí totiž příliš a nemají jí kam investovat (to je realita posledních několika let).

0/0
21.9.2016 9:49

M81a28r40t32i65n 40H76o58d83í52k 2925115558977

Nemáte pravdu, vaříte z vody a dojmů. Fakta a jejich racionální zhodnocení je to, co vám chybí a navíc jste ne zcela pochopil, co kolega psal.

0/0
21.9.2016 13:30

M49i29l39e87n58a 72N90o23v46a25n52s21k67a 4112307749219

Investovat prostřednictví brokerských společností je úplně stejné, jako dát "Frantovi v hospodě pětisícovku, ať za to udělá rozpisy ve Sportce a laskavě mi sdělí, jestli jsme za to něco vyhrála, nebo ne. Frnata si zahraje za cizí peníze, když prohraje - nebyly to jeho peníze a když vyhraje tak mi to ani nemusí říct, případně se "nějak čábneme" a Franta zadarmo přijde k penězům.....Rv

+14/0
20.9.2016 6:58

M29a76r53t24i17n 98H23o47d54í44k 2165135658587

To ale není úplně pravda. Existují různé typy brokerských společností, včetně těch, které vám otevřou účet a vy si investujete sám, jak chcete. Dnes jsou i takové, u kterých neplatíte měsíční poplatky, jen malý poplatek za každou transakci. Doporučuji si pročíst internet (V češtině jsou dobré např Lynx nebo DeGiro). Ze zahraničních je dle mého nejlepší velká americká společnost InteractiveBrokers.com, na jejichž účet v Praze lze poslat i koruny.

0/0
20.9.2016 16:02

M68i27c82h29a12l 43B62e60d60n43á67ř 5801253788539

Deset procent ročně zní nádherně, ale při jakém riziku?! A začínat investovat s 20000CZK je maximálně fajn přivýdělek. M.

+1/0
20.9.2016 6:34
Foto

T72o74m38á19š 40D73v34o12ř83á42k 3305253496146

I s 20ti tis. můžete hrát, každý nějak začíná. :-)

+1/0
20.9.2016 7:25

M37a83r20t79i65n 82H93o84d80í27k 2405585678257

Riziko vcelku minimální, pakliže investujete na index. Za posledních 200 let index DowJones v USA s občasným zakolísáním roste a roste. Když přes nějaký ETF zainvestujete do něj, investujete do trhu jako celku a tím jste asi na takové úrovni rizika, jako když investujete do nějakého bankovního produktu menší banky, ale při mnohem lepším výnosu. Ponecháte-li investici ležet alespoň 3 roky, pak podle CZ zákonů nemusíte platit ze zisku žádnou daň.

0/0
20.9.2016 16:07

K19a55t35e83ř44i92n80a 68V77ý93b35o83r44n24á 6970869819

...Opravdu nemusíte mít tu nádhernou bílou pračku, kterou jste viděli ...

Jasně. Raději nám své peníze odevzdejte a chuďte špinavý :)

Tohle mu někdo žere?

+4/−2
20.9.2016 5:51

J28i23ř55í 32P59a57u11l 3586945597872

Ale kdyz mu penize odevzdate, mozna (!) si diky jim budete moci za deset let koupit super mega americkou pracku s tryskovym pohonem a laserovou kontrolou pradla. Tedy pokud se jim s vasimi penezi zadari. Pokud ne, budete mit alespon na valchu, kterou vyuzite pri pravidelnych prochazkach k nejblizsimu potoku ci rybniku. :-)

+4/0
20.9.2016 6:07

M92a20r77t81i16n 19H92o37d16í45k 2795555328677

Pointa byla, že nemusíte mít každou chvíli něco nového, protože na to byla reklama.

+1/0
20.9.2016 17:02

R15u25d54o81l48f 78H85r93a45z22d44í21r91a 1585979343358

To je jak z manuálu pojišťováka. Něco ze života, abychom si získali důvěru, něco ze sportu a pak hodem tady mi podepište pojištění, hypotéku, investici....

+5/−1
20.9.2016 5:33

R48o43m92a75n 67Z26i52e77g35l30e70r 4807458471660

Ovšem už nezmiňuje to že ani Španělsko nevyhraje všechny zápasy . A také to že ne každý Španěl je fotbalista. Dle jeho mínění všichni investujme a svět bude šťastný. Nejlépe s jejich společností. No a když to nevyjde tak sorry a jede se dal. Ať už klient vydělá či ne tak vs pedagog vydělá vždy.

+7/−1
20.9.2016 4:53

M33i64l54a41n 55B75r56o80ž 9113987745644

Za cenu tří úvazků na vysokých školách....

0/0
20.9.2016 19:58



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že připojení na pult centrální ochrany objektu snižuje cenu pojištění domácnosti?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.