Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Co je dobré vědět o předmanželské smlouvě. Uzavírá ji stále víc párů

O samotném pojmu „předmanželská smlouva“ se Češi dříve dozvídali hlavně z amerických filmů, kde se většinou jednalo o ochranu majetku postaršího bohatého magnáta, který si chce vzít mladou atraktivní slečnu. „Realita dneška je však jiná, chceme se hlavně ochránit před případnými dluhy svého partnera,“ říká Radim Neubauer, prezident Notářské komory ČR.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P90a58t49r26i65c88k 11B45l95a41h26o 3707315750539

Velice rozumne a elegantni reseni + jeste idelane mit zavet (zapsanou v registru zaveti) a ve finale usetrite mraky penez a nervu za svatby, rozvody, hadky o majetek a dalsi veci. Kdyz se dva maji radi a klape to, tak to to bude klapat i tak :) ;-D

+6/0
29.9.2016 11:22

P90e15t81r 32P92r93o24k34o87p 8982513913462

Notáři jsou pijavice, instalované státem. Samotný fakt, že za smlouvu bez uvedení konkrétního majetku dle článku berou fixní cenu 3 tisíce korun (cca to co advokáti), jakmile uvedete jakýkoliv majetek (tři věty navíc) začnou sát a cena se počítá z hodnoty toho majetku. V čem je to tak jiné? V ničem. Co lépe dokumentuje parazitní charakter jejich fungování na státem již před tím mnohonásobně zdaněném majetku občanů.

+6/0
29.9.2016 9:05

P33e22t29r 25N44o37v17o17t50n89y 4529415142204

Jenom upřesním, že za sepsání dědictví např. 10 miliónového domu shrábnou zcela bez práce ( posudek si musí zaplatit a přinést dědic) 150 000, To nemá např. chirurg za měsíc namáhavé a zodpovědné práce nebo projektant za projekt nad kterým stráví 2 měsíce práce a běhání. Pijavice je proti notářovi lidumil.

Byl jsem u notářství na Praze a tam notářka byla tak hloupá, že neuměla ani zlomky.;-D;-D;-D

0/0
30.9.2016 11:25

R43a78d38e78k 12S94ý67k10o19r48a 9527911499751

Zůstává tedy zodpovědět pouze otázku, proč se vlastně tito lidé vůbec berou? Pokud si tak moc "důvěřují", že je nutné chránit se předmanželskou smlouvou, pak je už předem jasné, jak takové manželství dopadne, není ale vůbec zřejmé, k čemu vlastně vůbec ten svazek je.

Vztahy, kde si žije každý po svém, každý má oddělené peníze, oddělené dluhy, ... je jistě postaven na důvěře, lásce, porozumění a ochotě společně řešit problémy :-P

+8/−2
29.9.2016 8:04

R34a61d26e24k 96S63ý22k83o22r11a 9357931679451

PS pro hnidopichy: důvod uvedený v článku je samozřejmě natolik povrchní, že prostě otázku PROČ dostatečně nezodpovídá :-P

0/0
29.9.2016 8:07

J50o25s39e90f 88K82a80r55f59í30k 7482955786330

Stačí když třeba podnikáte. A vám nebudou vaši zákazníci platit a vy nebudete mít s čeho platit dodavatelám. A jakož to živnostník ručíte veškerým majetkem....

Takže né vlastní vinou se dostanete do situace kdy celá vaše rodina přijde o střechu nad hlavou a manželka, které se s vámi pravděpodobně rozvede bude muset i tak zbytek života platit dluhy.

+3/0
29.9.2016 10:40

J12a80n 72N52o86v41á82k 9877722377437

Berou se, protože si důvěřují, rozumí, milují se, jsou ochotni řešit spolu problémy a navíc si uvědomují, že i přes veškerou snahu se věci mohou s postupem času změnit, nebo může dojít k nějakému nečeknému zvratu, proti kterému se chtějí pojistit. Předmanželská smlouva neznamená, že dotyční plánují krach vztahu, stejně jako úrazové pojištění neznamená, že dotyčný plánuje zmrzačit se. :-P

+12/0
29.9.2016 8:09

R49a97d59e66k 36S52ý18k36o31r58a 9937181609131

Důvěřují si, ale ... Děkuji za vysvětlení, jakmile si někdo důvěřuje a zároveň se jistí proti budoucímu krachu, tak tam je jistě vše jak má být.

Ten příměr na konci porovnávající jablka a hrušky je také trefný, i za ten děkuji, vše je hned mnohem jasnější :-P

0/−1
29.9.2016 8:26

J66a94n 77N12o95v75á10k 9847882807417

Ne ale. Důvěřují si A uvědomují si. Nicméně je mi samozřejmě jasné, že černobílé světy jednoduchých lidí nejsou na práci s více možnými variantami stavěné. Zvlášť když je pro ně komplikované pochopit princip pojištění se proti nevítané nepříjemné situaci, kterou však nelze vyloučit. :-P

+7/−1
29.9.2016 8:31

R38a81d16e36k 62S61ý51k11o56r48a 9837301889321

Takže jsem jednoduchý člověk. Co jste potom Vy? Děkuji za odpověď a nebo už ani raději neodpovídejte. Někdo, kdo srovnává lidské vztahy s pojištěním nemá s lidskostí naprosto nic společného. Jděte se pojistit, aby jste v případě nepříjemné životní události na tom alespoň neprodělal.

0/−3
29.9.2016 8:36

J77a40n 69N56o73v18á71k 9217492307467

Vaše volba, za co se označíte. Pokud jste ovšem přesvědčen, že když se dva lidé milují a důvěřují si, tak jejich vztah už nikdy nemohou potkat žádné komplikace, či nedej bože krach a tudíž je rozumné s touto variantou vůbec nepočítat, pak jste si zvolil správně.

+5/0
29.9.2016 8:41

P14e84t76r 61S43v64o19b77o35d97a 7692111984

Dle vasich komentaru bych vam tipoval maximalne 20 let a to ze jste jeste nebyl ve vztahu dele nez 2 roky.

Vite on jaksi uplne kazdy ma pocit ze nasel ten idelani protejsek a cely zivot bude jako prochazka rajskou zahradou ve chvili kdy planuje svatbu.

Nejhur vetsinou ale skonci ti co tomu pocitu opravdu veri.

+3/0
29.9.2016 10:50

K68a95r51o16l13í63n81a 73B88r79o28d45s40k37á 4247729685260

Je naivní myslet si, že když někoho miluji a beru si ho, že se budeme milovat až do smrti. Bylo by to hezké, ale ne vždy to tak je. Zároveň je naivní si myslet, že když se dva lidé rozvádí, že jsou schopni se na všem domluvit a rozvod proběhne v klidu. Proto je lepší, se na některých skutečnostech domluvit předem v tzv. "klidovém režimu", protože pak je to dané, oba vědí, co je v případě rozvodu čeká a nemají nereálné požadavky. A pokud se manželé skutečně milují až do smrti, tak pak jen zbytečně vyhodí 3 000, což je myslím částka, která nikoho nezruinuje.

+5/0
29.9.2016 9:22

P42e85t89r 57S75v74o49b23o82d74a 7512631344

Je to uplne jednoduche.

Kdyz chcete s nekym dlouhodobe zit tak vyhody ktere manzelstvi poskytuje jsou super (slevy na danich, pristup k informacim, atd.). Ale zaroven existuji take nevyhody a SJM je jedna z nich.

Je jaksi jednodussi a praktictejsi "uzavrit" manzelstvi + omezit ty nevyhody smlouvou nez se snazit na to jit obracene (bez manzelstvi smlouvama ziskat ty vyhody) Bylo by to totiz o dost komplikovanejsi a hlavne nektere vyhody by takhle ani ziskat neslo.

+1/0
29.9.2016 10:44

J17a38r69o87s76l65a64v 18P85e47l71d25a 1159584261137

Slevy na danich? A jake prosim vas? Cituji ...

"Sleva na manželku (manžela) za celý kalendářní rok 2015 činí 24 840 korun, pokud manželka (manžel) za celý rok nemá vlastní příjem přesahující 68 tisíc korun. V případě, že je manželka (manžel) držitelkou průkazu ZTP/P, sleva se zvyšuje na 49 680 korun.

Zdroj:http://finance.idnes.cz/dane-2015-sleva-na-manzelku-a-skolkovne-dv6-/p_dane.aspx?c=A160120_084746_p_dane_sov"

Tedy slevu na dani dostanete pouze v pripade, ze manzelka nepracuje (bud nechce, nebo nemuze) nebo si vydela max. 5.666,- Kc mesicne, coz je dokonce i mene nez minimalni mzda.

0/0
29.9.2016 13:07

P36e93t15r 65S80v37o25b19o20d29a 7752661884

No a kdyz je na materske .. nebo po delsi materske (treba prijdou dve hned po sobe) neseze nejakou dobu vic nez docasnou brigadu tak se hodi kazda stovka.

Nerikam ze to je "hlavni duvod" proc vstupovat do mazelstvi. Ale je to zrovna vec co se obcas muze hodit a bez manzelstvi na ni narok nemate.

0/0
29.9.2016 13:35

J79a16r32o35s54l20a16v 69P49e46l16d14a 1189564481277

Bez manzelstvi ma matka (de-facto samozivitelka) narok na plnotucne "dotace" od statu (socialni prispevky vseho druhu) - tedy pokud je sikovna a dokaze si je vybehat. Ne jen tech par stovek usetrenych na sleve z dani. Ve vysledku to je materska + socialni podpora + podpora na bydleni + samozrejme penize partnera = podstatne vic nez materska a par stovek z dani.

Matka ve svazku manzelskem nema krome materske narok prakticky uz na nic jineho (musi se postarat manzel). Tedy po dobu materske mi prijde rozhodne lepsi byt "na hromadce" a podojit statni kasu, nez vstupovat do manzelstvi a zit jako socka z ruky do huby.

0/0
29.9.2016 14:08

P42e70t26r 32S20v56o80b46o96d53a 7782231604

Jo ano mate pravdu. Pokud by nekdo chtel "vyhradne dojit" stat na detech tak to udela jako hnedoobcane a jako otce uvede 80 leteho stryce na smrtelne posteli takze bude brat po jeho smrti jeste vdovecky duchod.

Ale ja tu mluvim o "normalnich lidech" co chteji uplne "normalne" vychovavat dite co ma 2 rodice .. normalni mamu a normalniho tatu a mit je oba uvedene v rodnem liste atd. atd. A v takovem pripade se musite k diteti proste priznat a/nebo si ho osvojit (coz je zbytecne pokud je vase).

Ale kazdopadne pak uz neni matka samozivitelka a otci vznika vyzivovaci povinnost a je uplne jedno jestli zijou na hromadce, jsou manzele a nebo jsou rozvedeni.

S tou vyhodou ze pokud jsou manzele maji napr. narok na slevu na danich. Ale pokud je otec znam, ziv a zdrav tak se proste zadne dojeni statu nekona ... maximalne se muze konat dojeni otce skrze alimenty.

0/0
29.9.2016 14:25

P76a57v88e96l 28K15r40á49l 5890609474198

O řadě dluhů nemusíte mít ani sám ponětí, natož vás protějšek. Až vám oběma pak v budoucnu kvůli tomu obstaví účty a nebudete si moci koupit ani chleba, pak to pochopíte. Mluví z vás životní nezkušenost.

0/0
29.9.2016 12:40

J42a86n56a 97S61t71e80h76l90í77k58o59v43á 2779330350846

sichr, je sichr ;-)

0/0
29.9.2016 12:50

V37l11a41d92i19m71í88r 27K16u89t50á17l77e51k 2208770232777

Předmanželská smlouva je:

1) kvůli třetím osobám. Když já jako OSVČ bych dostal pokutu (často v řádu milionů za byrokracii k ničemu), po dobu soudu či případně i po prohraném soudu, nebude zbytek rodiny o chlebě a vodě.

2) Předmanželská smlouva, i kdyby nakonec nepodepsaná u notáře, je dobrá pro vyjasnění otázek, které se "nekladou" a kde díky rozdílné výchově každý předpokládá jiné odpovědi. Když budu v komatu, co očekávám od své polovičky. Když budu invalidní. Když zemřu. A pochopitelně i když se rozejdeme, např. chci klasický model výlučné péče, alimenty a návštěvy, nebo chci střídavou péči a nějaký způsob vyrovnání včetně bydlení - a to je prosím vhodné řešit před početím, vzdání se typicky kariéry ženy. A tyto choulostivé otázky je třeba řešit, když dva spolu chtějí být a ne dle klasiky je nechávat až se něco stane před soudy, když jsou na sebe typicky lidi naštvaní a neobjektivní.

Pokud lásku, důvěru, porozumění a ochotu řešit problémy spojujete s tím, že člověk spadne do manželství a předpokládá řešení státu za dokonalé, jen do toho. Každý si může zvolit svou cestu.

PS: Předmanželskou smlouvu nemám a ani ji neplánuji.

0/0
29.9.2016 13:04

P68e33t47r 45S80v96o46b68o98d97a 7382631494

Souhlas. V tom bode 2. to je casto prave o tom ze v hlave mame casto zcela jasnej obraz sveta okolo nas ale pri komunikaci s okolim prilis casto "predpokladame" a strasne malo "vyjasnujeme". A i kdyz potkame sebelepsi polovicku tak ona nikdy v hlave nebude videt svet tak jako ja a obracene.

To je ostatne casto take duvod k rozvodu. Proste behel zivota zjistite ze spousta veci ktere jeden nebo druhy "predpokladal" jsou v realite jinak.

No a je potom nasmysl spolehat na to ze kdyz jste predpokladali jinak tolik veci ze to vedlo az k rozvodu tak ze vase predpoklady ohledne deleni majetku se nestretnou.

Navic kdyz to neni rozchod v dobrem tak to neskonci jen u predpokladu ale zacnou se delat i schvalnosti a veci naprosto pres caru. A to opet s tim ze kazdy jeste tu caru "predpoklada" jinde.

Mit v takove chvili v ruce ten kus papiru to hodne vyjasni a zjednodusi "oboum" stranam.

0/0
29.9.2016 13:32



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že cestovní pojištění vás chrání proti vysokým výlohám na léčení v zahraničí?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.