Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přepravce jí zničil kufr, reklamaci zamítl, pak vše přehodnotil. Proč?

Paní Zdeňka jezdí pravidelně každý rok na léčení do lázní. A protože z Havířova, kde bydlí, je do Františkových lázní opravdu daleko a protože těžký kufr ani neunese, nechává si ho poslat kurýrem. Letos si přepravu objednala u společnosti ChytrýBalík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77i60t28k78a 92K23u60l69h48á76n27k93o23v63á 7407401511624

Jinak řečeno nárok na náhradu paní vznikl jen díky tomu, že dopravce nevyřídil reklamaci včas. Kdyby stihli lhůtu, tak má paní smůlu a nezmůže s tím nic ani dTest. Ale nechápu, jak něco takového mohla recepční převzít.

+1/0
18.10.2016 7:06

P83a13v93e45l 34Š50v24a86r37c14e40r 1340118392897

prostě loupežníci

+1/0
17.10.2016 14:56

V47á89c30l96a62v 59N55o65v94ý 4298459291248

Tak samozřejmě se jedná opět o účelový článek, nechci říct rovnou vymyšlený, ale hodně zkreslený a účelově podaný. Skutečností totiž je, že paní měla náhradu škody požadovat na hotelu, nikoliv na společnosti ChytrýBalík, jelikož jednoznačně pochybil zaměstnanec hotelu, když nevytkl vady přepravované věci při převzetí kufru. Takto se totiž mohlo stát, že kufr byl skutečně zničen až v hotelu a ne během přepravy.

0/−6
17.10.2016 12:11

D20a45n74i50e91l 96K15r16a18u90s 4331243482674

No to je hloupost. Zaměstnankyně hotelu nemohl tušit, jestli kufr, který je standardně přepravním obalem a jen někdy obsahem, byl v takovém stavu už při předání přepravci nebo byl poničen při přepravě. Mohla tak leda překontrolovat neporušenost zámku a zdrhovadel, ale všechno ostatní bylo až na majitelce.

+5/0
17.10.2016 14:38

V22a31c79l11a86v 95H96a59j13e84k 3746569429

No bylo by dobré, kdyby si už pisálkové v Idnes ujasnili pojmy "dopravce" a "přepravce" a naučili se je správně používat. Nechte si poradit od J. Sůry, ten už v tom mí docela :-)jasno.

+1/0
17.10.2016 11:44

J47i82ř79í 34K88o75l73í94n39e97k 8330267203160

S tou pozdní reklamací to ale není uplně od věci. Jak paní ví, že jí kufr zničil dopravce a ne hotelový personál? (pád ze schodů...)

+3/0
17.10.2016 11:07

J75a98r31o18s75l82a58v 68H68e97j69n42a 4447481639

Je tohle vůbec možné?

Příště by si paní asi měla dát kufr do tresoru.

0/0
17.10.2016 10:35

M12i36r67o22s71l26a40v 44K94o92č25í 5241511112243

Nezastávám se společnosti, ale na druhou stranu není kufr jako kufr :-/

+1/−1
17.10.2016 8:55

J13i11ř64í 87M30a75c54e25k 3155575724151

Ke společnosti, která má ve svém názvu pravopisnou chybu (chybějící mezera), bych měl asi od začátku trochu nedůvěru ;-D

+1/−5
17.10.2016 8:44

M47i40l69e85n49a 16K82l67o81u92č80k24o23v59á 1834793161600

Autorka si vše vymyslela? nejdřív píšou,ze Zdeňka jezdí do lázní každý rok, což je myslím jednou za rok, pak řeší reklamaci z května t.r. a teď jim Zdeňka děkuje, opět z lázní. Takže jezdí 2 x do roka.

+1/−4
17.10.2016 8:04

P79e56t14r 80M76u92n86z28a43r 1155391309296

Paní Milenko, vy radši nemyslete. Jezdit každý rok opravdu nemusí neznamenat 1x za rok, rozhodně to nemusí znamenat, že třeba někdy nejede do lázní víckrát za rok.

A vymyslela? Třeba že si ty fotky vytvořila na počítači, nebo že by riskovala, že ji přesně uvedená firma zažaluje? Fakt radši nemyslete.

+9/0
17.10.2016 8:44

M80i11l40e89n38a 22K35l43o31u70č85k11o52v27á 1834803691950

A Vy raději myslete. Anebo doporučuji Ústav pro jazyk český.

+1/−8
17.10.2016 8:58

K96a21r34e80l 78T28r28o96n64n55e29r 2856114650514

Geis, Geis ... to je ta firma, kterou používá Alza na rozvoz zboží??

Ti mi "doručovali" natřikrát zakoupenou pračku, protože prý mne napoprvé nenašli (na baráku je řádně označený zvonek a měli na mne mobil), podruhé prý jsem nebyl doma (měli přijet po 14. hodině, ale přijeli už v 10. hodin, kdy jsem byl v práci) a napotřetí to tedy klaplo, ale pračku mi složili na chodník s tím, že od Alzy nemají zaplacené doručení až do bytu.

Alza se mi sice omluvila, ale Geis "nemusím" tak jako tak.

+8/0
17.10.2016 7:40

K12a52r12e86l 26T62r19o30n59n36e39r 2296104170964

Zapomněl jsem napsat, že Geis po mně chtěl zaplatit ty prvé dvě jízdy. Přestali, až když jsem si stěžoval v Alze, že za odvoz jsem zaplatil předem jim a že měli vybrat solidnějšího speditéra.

+3/0
17.10.2016 7:43

M89a17r19t34i59n 11V11o83j46á83č70e51k 9203697911286

nelakujete trochu ? proč by po vás chtěli platit přepravné ,když jim ho platí alza a alza ho naúčtuje buď vám nebo ho máte zdarma---ať jsem si objednal u alzy nebo mallu nikdy jsem neplatil přepravné dopravci

0/0
17.10.2016 15:41

P27a83v23e36l 63N74e60d19ě69l67a 5906330734811

To zřejmě proto, že vám to přivezli hned napoprvé. Já mám s logistickými firmami podobné zkušenosti.

Např. jim napíšete, aby volali aspoň půl hodiny předem. Tak samozřejmě že ne. Volají: "Už jsme před barákem."

Já: "Ale já jsem vám psal, abyste zavolal půl hodiny předem. Teď mi to bude půl hodiny trvat než přijdu domů."

Oni." My tu pane nebudeme půl hodiny čekat."

A pak následovalo klasické my vám to složíme na chodník a až přijdete, tak si to vynesete.

No to jsem je hnal ...

+2/0
17.10.2016 16:21

M38a20r86t39i94n 27V84o27j28á66č41e10k 9903277341436

tak to mám asi štěstí na lidi a řidiče co zaváží mojí oblast a nebo i na eshopy ne vždy jsem dostal vše na poprvé ,pochopitelně chodím do práce a nejsem doma od rána do večera ,ale když jsem napsal eshopu požadavek na den doručení tak to klaplo a i mě snad kolem 7 ráno volají a to tam požadavek na volání nemám....ono si ani neumím jiný postup představit než si ráno všechny soukromníky provolat a zjistit jak na tom časově jsou -přeci jen co by stou zásilkou dělal ,kdyby mě nezastihl tak ji poveze další a další den jak hlupák znovu?

+1/0
17.10.2016 20:59

K90a45r45e10l 74T54r48o96n36n31e25r 2846594770724

Pane Vojáčku, pouze jsem popsal svoje zkušenosti s firmou Geis, o které se ve článku píše. Dopravné jsem samozřejmě zaplatil Alze ... no a firma Geis to pak na mne zkoušela. Přestali s tím, až když jsem si na ně stěžoval v Alze.

0/0
17.10.2016 17:03

M89a95r16t87i52n 66V92o50j34á85č27e92k 9953117291836

jen si to neumím představit technicky to vám vystavili fakturu i když s vámi nemají smluvní vztah ani neznají nacionále ? nebo vás zkusil řidič bez dokladu ? ať jedno nebo druhé je přeci nesmysl bez nároku na úspěch v žádném sporu ,jen by ze sebe dělali hlupáky

0/0
17.10.2016 20:54

V25í73t 69B91r46z83o75b54o16h94a12t79ý 7270532943301

Tak si neobjednávejte v Alze, když má tak nespolehlivé partnery.

0/0
18.10.2016 14:57

J21o78s88e42f 96K75o10z57e72l 1516486975545

Pojmy-dojmy

dopravce = firma, která dopravuje cestující, zboží

přepravce= zákazník

0/0
17.10.2016 7:39

V70l33a33d66i39m78í10r 83K32u66t93á92l36e70k 2978710722387

"„Pochybení kolegyně bylo v tom, že započala reklamační řízení, i když je zřejmé, že došlo k poručení Všeobecných obchodních podmínek z důvodu nedostatečného zabalení,“ vysvětluje Robert Škorpík. „Další fakt, který jsem dohledal, je, že vyjádření zasílala již nová kolegyně 27. 7. 2016, čímž jsme nenaplnili povinnost zaslání vyjádření k reklamaci do 30 dnů. Z čehož jasně vyplývá, že zákaznice má nárok na uhrazení škody a ještě více na mou omluvu,“ dodává jednatel."

Takže víceméně se omlouvá za to, že nestihli včas a správně odmítnout reklamaci.

Takže zničený kufr by jinak byl v naprostém pořádku...

Osobně "chytrý" balík ani nevyzkouším.

+20/0
17.10.2016 7:19
Foto

T55o96m83á95š 30D11v71o20ř72á34k 7715466757591

To nemusíte, můžete rovnou zkoušet Geise, ty nezklamou...

+4/−1
17.10.2016 7:30

K52a86r75e26l 12T94r93o86n10n36e84r 2186894700334

;-D;-D;-D

0/0
17.10.2016 7:41

M46a53r59t87i55n 28M95u81s59i60l 4970941923121

Pochybila kolegyně, která u nás už nepracuje. ;-D;-D;-D Tak určitě, pane šéf.

+14/0
17.10.2016 7:12

M49a40t45e90j 77F90i40l75i21p 9702464536

Do těch lázní ji někdo musí odvézt. Pokud autem, to by jí samozřejmě odvezl i kufr. Pokud vlakem, je jeden přestup v Ostravě, to by snad zvládla nebo by jí někdo na nádraží pomohl.

+3/−16
17.10.2016 1:31

P47e17t23r 71N82i57v22n31i27c15k74ý 3632254985537

Jakou to má souvislost s reklamací popisovanou v článku?

+6/0
17.10.2016 7:37

P90e81t23r 61M64u58n95z31a44r 1535411779986

No tak třeba chtěla jet do lázní jako dáma bez toho, že by se vláčela s kufrem a nechtěla spoléhat, že ji někdo s kufrem pomůže (spíš odpomůže). A víte co? Co je vám vlastně do toho, jak paní poslala kufr?

Pro nás je podstatné, že poslat kufr touto firmou je zjevně špatný nápad, protože jim nestačí standardní zabalení do folie, což stačí všem leteckým přepravcům. A shánět krabici na kufr? Ani bych nevěděl kde takovou sehnat.

+19/0
17.10.2016 7:39

V86í92t 16J52ů74z82a 8452476691378

Časy, kdy nádražáci překládali lidem kufry, jsou také pryč, pokrok se nedá zastavit, tak tyto služby jaksi vymizely. Do vlaku a z vlaku už někdo - i průvodčí - pomůže, ale vidina doprošování se pomoci po nádražích při příchodu a odchodu, ale zejména při přestupu neláká. Ale největší "legrace" je na nádraží a od nádraží ... no, dal by se vzít taxík ... ale to už může rovnou nechat kufr poslat celou cestu.

0/0
17.10.2016 21:12

V43í91t 29B39r85z50o85b53o18h64a39t75ý 7260252493111

zřejmě to bude tím, že poptávka po "nosiči zavazadel" je natolik mizivá, že se nikomu tuto službu nevyplatí nabízet

0/0
18.10.2016 15:00





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.