Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přepravce jí zničil kufr, reklamaci zamítl, pak vše přehodnotil. Proč?

Paní Zdeňka jezdí pravidelně každý rok na léčení do lázní. A protože z Havířova, kde bydlí, je do Františkových lázní opravdu daleko a protože těžký kufr ani neunese, nechává si ho poslat kurýrem. Letos si přepravu objednala u společnosti ChytrýBalík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82i73t23k11a 16K84u64l77h18á91n26k85o42v73á 7937181461344

Jinak řečeno nárok na náhradu paní vznikl jen díky tomu, že dopravce nevyřídil reklamaci včas. Kdyby stihli lhůtu, tak má paní smůlu a nezmůže s tím nic ani dTest. Ale nechápu, jak něco takového mohla recepční převzít.

+1/0
18.10.2016 7:06

P97a53v86e20l 53Š23v94a10r63c92e17r 1330838182227

prostě loupežníci

+1/0
17.10.2016 14:56

V84á13c22l46a91v 56N56o72v42ý 4148189191858

Tak samozřejmě se jedná opět o účelový článek, nechci říct rovnou vymyšlený, ale hodně zkreslený a účelově podaný. Skutečností totiž je, že paní měla náhradu škody požadovat na hotelu, nikoliv na společnosti ChytrýBalík, jelikož jednoznačně pochybil zaměstnanec hotelu, když nevytkl vady přepravované věci při převzetí kufru. Takto se totiž mohlo stát, že kufr byl skutečně zničen až v hotelu a ne během přepravy.

0/−6
17.10.2016 12:11

D12a22n50i89e48l 16K55r75a70u72s 4301103162154

No to je hloupost. Zaměstnankyně hotelu nemohl tušit, jestli kufr, který je standardně přepravním obalem a jen někdy obsahem, byl v takovém stavu už při předání přepravci nebo byl poničen při přepravě. Mohla tak leda překontrolovat neporušenost zámku a zdrhovadel, ale všechno ostatní bylo až na majitelce.

+5/0
17.10.2016 14:38

V31a70c69l83a18v 18H73a57j69e80k 3706539769

No bylo by dobré, kdyby si už pisálkové v Idnes ujasnili pojmy "dopravce" a "přepravce" a naučili se je správně používat. Nechte si poradit od J. Sůry, ten už v tom mí docela :-)jasno.

+1/0
17.10.2016 11:44

J50i80ř54í 15K44o13l19í97n51e52k 8270847763610

S tou pozdní reklamací to ale není uplně od věci. Jak paní ví, že jí kufr zničil dopravce a ne hotelový personál? (pád ze schodů...)

+3/0
17.10.2016 11:07

J45a24r40o91s45l85a50v 35H11e71j30n10a 4117211549

Je tohle vůbec možné?

Příště by si paní asi měla dát kufr do tresoru.

0/0
17.10.2016 10:35

M51i69r28o93s39l14a94v 25K66o84č96í 5961171792283

Nezastávám se společnosti, ale na druhou stranu není kufr jako kufr :-/

+1/−1
17.10.2016 8:55

J52i98ř40í 55M38a42c38e87k 3345675354251

Ke společnosti, která má ve svém názvu pravopisnou chybu (chybějící mezera), bych měl asi od začátku trochu nedůvěru ;-D

+1/−5
17.10.2016 8:44

M78i81l84e44n11a 96K53l98o81u97č89k47o56v49á 1974733171480

Autorka si vše vymyslela? nejdřív píšou,ze Zdeňka jezdí do lázní každý rok, což je myslím jednou za rok, pak řeší reklamaci z května t.r. a teď jim Zdeňka děkuje, opět z lázní. Takže jezdí 2 x do roka.

+1/−4
17.10.2016 8:04

P87e43t55r 82M29u30n69z54a82r 1215231809926

Paní Milenko, vy radši nemyslete. Jezdit každý rok opravdu nemusí neznamenat 1x za rok, rozhodně to nemusí znamenat, že třeba někdy nejede do lázní víckrát za rok.

A vymyslela? Třeba že si ty fotky vytvořila na počítači, nebo že by riskovala, že ji přesně uvedená firma zažaluje? Fakt radši nemyslete.

+9/0
17.10.2016 8:44

M35i13l88e26n43a 81K50l94o10u62č79k45o54v19á 1914973871430

A Vy raději myslete. Anebo doporučuji Ústav pro jazyk český.

+1/−8
17.10.2016 8:58

K64a80r85e78l 91T68r95o62n63n74e55r 2236414850114

Geis, Geis ... to je ta firma, kterou používá Alza na rozvoz zboží??

Ti mi "doručovali" natřikrát zakoupenou pračku, protože prý mne napoprvé nenašli (na baráku je řádně označený zvonek a měli na mne mobil), podruhé prý jsem nebyl doma (měli přijet po 14. hodině, ale přijeli už v 10. hodin, kdy jsem byl v práci) a napotřetí to tedy klaplo, ale pračku mi složili na chodník s tím, že od Alzy nemají zaplacené doručení až do bytu.

Alza se mi sice omluvila, ale Geis "nemusím" tak jako tak.

+8/0
17.10.2016 7:40

K14a63r44e67l 33T64r90o66n53n87e79r 2756464740214

Zapomněl jsem napsat, že Geis po mně chtěl zaplatit ty prvé dvě jízdy. Přestali, až když jsem si stěžoval v Alze, že za odvoz jsem zaplatil předem jim a že měli vybrat solidnějšího speditéra.

+3/0
17.10.2016 7:43

M76a56r93t76i57n 10V17o55j20á30č29e80k 9273747481856

nelakujete trochu ? proč by po vás chtěli platit přepravné ,když jim ho platí alza a alza ho naúčtuje buď vám nebo ho máte zdarma---ať jsem si objednal u alzy nebo mallu nikdy jsem neplatil přepravné dopravci

0/0
17.10.2016 15:41

P31a93v44e49l 54N57e40d64ě78l72a 5246420904221

To zřejmě proto, že vám to přivezli hned napoprvé. Já mám s logistickými firmami podobné zkušenosti.

Např. jim napíšete, aby volali aspoň půl hodiny předem. Tak samozřejmě že ne. Volají: "Už jsme před barákem."

Já: "Ale já jsem vám psal, abyste zavolal půl hodiny předem. Teď mi to bude půl hodiny trvat než přijdu domů."

Oni." My tu pane nebudeme půl hodiny čekat."

A pak následovalo klasické my vám to složíme na chodník a až přijdete, tak si to vynesete.

No to jsem je hnal ...

+2/0
17.10.2016 16:21

M92a59r87t52i96n 98V28o64j37á10č95e17k 9333477131836

tak to mám asi štěstí na lidi a řidiče co zaváží mojí oblast a nebo i na eshopy ne vždy jsem dostal vše na poprvé ,pochopitelně chodím do práce a nejsem doma od rána do večera ,ale když jsem napsal eshopu požadavek na den doručení tak to klaplo a i mě snad kolem 7 ráno volají a to tam požadavek na volání nemám....ono si ani neumím jiný postup představit než si ráno všechny soukromníky provolat a zjistit jak na tom časově jsou -přeci jen co by stou zásilkou dělal ,kdyby mě nezastihl tak ji poveze další a další den jak hlupák znovu?

+1/0
17.10.2016 20:59

K72a90r14e12l 58T80r11o34n65n29e26r 2396964830844

Pane Vojáčku, pouze jsem popsal svoje zkušenosti s firmou Geis, o které se ve článku píše. Dopravné jsem samozřejmě zaplatil Alze ... no a firma Geis to pak na mne zkoušela. Přestali s tím, až když jsem si na ně stěžoval v Alze.

0/0
17.10.2016 17:03

M74a64r97t36i69n 91V74o77j49á66č65e65k 9433537471336

jen si to neumím představit technicky to vám vystavili fakturu i když s vámi nemají smluvní vztah ani neznají nacionále ? nebo vás zkusil řidič bez dokladu ? ať jedno nebo druhé je přeci nesmysl bez nároku na úspěch v žádném sporu ,jen by ze sebe dělali hlupáky

0/0
17.10.2016 20:54

V91í60t 94B10r33z37o87b62o21h57a63t85ý 7770812883661

Tak si neobjednávejte v Alze, když má tak nespolehlivé partnery.

0/0
18.10.2016 14:57

J52o24s31e51f 35K20o43z90e97l 1226646455915

Pojmy-dojmy

dopravce = firma, která dopravuje cestující, zboží

přepravce= zákazník

0/0
17.10.2016 7:39

V25l66a80d28i95m33í78r 12K83u61t46á76l44e24k 2218380872107

"„Pochybení kolegyně bylo v tom, že započala reklamační řízení, i když je zřejmé, že došlo k poručení Všeobecných obchodních podmínek z důvodu nedostatečného zabalení,“ vysvětluje Robert Škorpík. „Další fakt, který jsem dohledal, je, že vyjádření zasílala již nová kolegyně 27. 7. 2016, čímž jsme nenaplnili povinnost zaslání vyjádření k reklamaci do 30 dnů. Z čehož jasně vyplývá, že zákaznice má nárok na uhrazení škody a ještě více na mou omluvu,“ dodává jednatel."

Takže víceméně se omlouvá za to, že nestihli včas a správně odmítnout reklamaci.

Takže zničený kufr by jinak byl v naprostém pořádku...

Osobně "chytrý" balík ani nevyzkouším.

+20/0
17.10.2016 7:19
Foto

T66o76m98á22š 29D31v94o96ř81á26k 7145116207721

To nemusíte, můžete rovnou zkoušet Geise, ty nezklamou...

+4/−1
17.10.2016 7:30

K52a70r95e90l 82T67r80o58n20n63e68r 2626834740894

;-D;-D;-D

0/0
17.10.2016 7:41

M94a31r61t20i22n 96M67u91s12i47l 4580331973511

Pochybila kolegyně, která u nás už nepracuje. ;-D;-D;-D Tak určitě, pane šéf.

+14/0
17.10.2016 7:12

M81a51t73e33j 73F28i30l55i29p 9282174666

Do těch lázní ji někdo musí odvézt. Pokud autem, to by jí samozřejmě odvezl i kufr. Pokud vlakem, je jeden přestup v Ostravě, to by snad zvládla nebo by jí někdo na nádraží pomohl.

+3/−16
17.10.2016 1:31

P45e53t66r 47N29i17v85n94i51c90k97ý 3742844775927

Jakou to má souvislost s reklamací popisovanou v článku?

+6/0
17.10.2016 7:37

P33e44t82r 17M57u65n85z21a20r 1515251769106

No tak třeba chtěla jet do lázní jako dáma bez toho, že by se vláčela s kufrem a nechtěla spoléhat, že ji někdo s kufrem pomůže (spíš odpomůže). A víte co? Co je vám vlastně do toho, jak paní poslala kufr?

Pro nás je podstatné, že poslat kufr touto firmou je zjevně špatný nápad, protože jim nestačí standardní zabalení do folie, což stačí všem leteckým přepravcům. A shánět krabici na kufr? Ani bych nevěděl kde takovou sehnat.

+19/0
17.10.2016 7:39

V16í89t 93J89ů10z56a 8582806211138

Časy, kdy nádražáci překládali lidem kufry, jsou také pryč, pokrok se nedá zastavit, tak tyto služby jaksi vymizely. Do vlaku a z vlaku už někdo - i průvodčí - pomůže, ale vidina doprošování se pomoci po nádražích při příchodu a odchodu, ale zejména při přestupu neláká. Ale největší "legrace" je na nádraží a od nádraží ... no, dal by se vzít taxík ... ale to už může rovnou nechat kufr poslat celou cestu.

0/0
17.10.2016 21:12

V90í64t 66B56r89z52o97b48o95h34a77t31ý 7840452103181

zřejmě to bude tím, že poptávka po "nosiči zavazadel" je natolik mizivá, že se nikomu tuto službu nevyplatí nabízet

0/0
18.10.2016 15:00





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.