Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přepravce jí zničil kufr, reklamaci zamítl, pak vše přehodnotil. Proč?

Paní Zdeňka jezdí pravidelně každý rok na léčení do lázní. A protože z Havířova, kde bydlí, je do Františkových lázní opravdu daleko a protože těžký kufr ani neunese, nechává si ho poslat kurýrem. Letos si přepravu objednala u společnosti ChytrýBalík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J91i16t66k19a 90K97u63l46h75á48n55k21o61v43á 7907321601204

Jinak řečeno nárok na náhradu paní vznikl jen díky tomu, že dopravce nevyřídil reklamaci včas. Kdyby stihli lhůtu, tak má paní smůlu a nezmůže s tím nic ani dTest. Ale nechápu, jak něco takového mohla recepční převzít.

+1/0
18.10.2016 7:06

P84a87v72e36l 97Š63v27a19r52c74e91r 1620528552237

prostě loupežníci

+1/0
17.10.2016 14:56

V57á54c14l42a26v 55N57o81v69ý 4578879261618

Tak samozřejmě se jedná opět o účelový článek, nechci říct rovnou vymyšlený, ale hodně zkreslený a účelově podaný. Skutečností totiž je, že paní měla náhradu škody požadovat na hotelu, nikoliv na společnosti ChytrýBalík, jelikož jednoznačně pochybil zaměstnanec hotelu, když nevytkl vady přepravované věci při převzetí kufru. Takto se totiž mohlo stát, že kufr byl skutečně zničen až v hotelu a ne během přepravy.

0/−6
17.10.2016 12:11

D10a32n80i83e71l 20K39r38a56u28s 4791683542724

No to je hloupost. Zaměstnankyně hotelu nemohl tušit, jestli kufr, který je standardně přepravním obalem a jen někdy obsahem, byl v takovém stavu už při předání přepravci nebo byl poničen při přepravě. Mohla tak leda překontrolovat neporušenost zámku a zdrhovadel, ale všechno ostatní bylo až na majitelce.

+5/0
17.10.2016 14:38

V88a21c71l82a84v 13H65a48j84e46k 3286279939

No bylo by dobré, kdyby si už pisálkové v Idnes ujasnili pojmy "dopravce" a "přepravce" a naučili se je správně používat. Nechte si poradit od J. Sůry, ten už v tom mí docela :-)jasno.

+1/0
17.10.2016 11:44

J39i39ř90í 65K49o75l10í56n51e51k 8210777803440

S tou pozdní reklamací to ale není uplně od věci. Jak paní ví, že jí kufr zničil dopravce a ne hotelový personál? (pád ze schodů...)

+3/0
17.10.2016 11:07

J82a29r96o84s61l56a10v 83H91e58j85n14a 4417581449

Je tohle vůbec možné?

Příště by si paní asi měla dát kufr do tresoru.

0/0
17.10.2016 10:35

M82i95r47o53s92l44a98v 26K37o23č28í 5781721412683

Nezastávám se společnosti, ale na druhou stranu není kufr jako kufr :-/

+1/−1
17.10.2016 8:55

J29i71ř16í 31M30a64c65e48k 3425655474391

Ke společnosti, která má ve svém názvu pravopisnou chybu (chybějící mezera), bych měl asi od začátku trochu nedůvěru ;-D

+1/−5
17.10.2016 8:44

M55i97l17e63n71a 68K97l16o68u24č40k37o51v48á 1294793571480

Autorka si vše vymyslela? nejdřív píšou,ze Zdeňka jezdí do lázní každý rok, což je myslím jednou za rok, pak řeší reklamaci z května t.r. a teď jim Zdeňka děkuje, opět z lázní. Takže jezdí 2 x do roka.

+1/−4
17.10.2016 8:04

P38e30t21r 60M88u66n41z34a36r 1245281409986

Paní Milenko, vy radši nemyslete. Jezdit každý rok opravdu nemusí neznamenat 1x za rok, rozhodně to nemusí znamenat, že třeba někdy nejede do lázní víckrát za rok.

A vymyslela? Třeba že si ty fotky vytvořila na počítači, nebo že by riskovala, že ji přesně uvedená firma zažaluje? Fakt radši nemyslete.

+9/0
17.10.2016 8:44

M20i36l96e69n70a 38K15l63o17u13č43k62o60v57á 1754933771250

A Vy raději myslete. Anebo doporučuji Ústav pro jazyk český.

+1/−8
17.10.2016 8:58

K45a68r83e26l 18T18r43o47n28n96e39r 2436704900494

Geis, Geis ... to je ta firma, kterou používá Alza na rozvoz zboží??

Ti mi "doručovali" natřikrát zakoupenou pračku, protože prý mne napoprvé nenašli (na baráku je řádně označený zvonek a měli na mne mobil), podruhé prý jsem nebyl doma (měli přijet po 14. hodině, ale přijeli už v 10. hodin, kdy jsem byl v práci) a napotřetí to tedy klaplo, ale pračku mi složili na chodník s tím, že od Alzy nemají zaplacené doručení až do bytu.

Alza se mi sice omluvila, ale Geis "nemusím" tak jako tak.

+8/0
17.10.2016 7:40

K83a40r26e24l 51T59r18o29n42n73e23r 2176264350154

Zapomněl jsem napsat, že Geis po mně chtěl zaplatit ty prvé dvě jízdy. Přestali, až když jsem si stěžoval v Alze, že za odvoz jsem zaplatil předem jim a že měli vybrat solidnějšího speditéra.

+3/0
17.10.2016 7:43

M83a57r42t46i12n 94V40o36j20á87č61e37k 9893857661766

nelakujete trochu ? proč by po vás chtěli platit přepravné ,když jim ho platí alza a alza ho naúčtuje buď vám nebo ho máte zdarma---ať jsem si objednal u alzy nebo mallu nikdy jsem neplatil přepravné dopravci

0/0
17.10.2016 15:41

P68a72v70e20l 73N44e76d62ě73l85a 5596630834431

To zřejmě proto, že vám to přivezli hned napoprvé. Já mám s logistickými firmami podobné zkušenosti.

Např. jim napíšete, aby volali aspoň půl hodiny předem. Tak samozřejmě že ne. Volají: "Už jsme před barákem."

Já: "Ale já jsem vám psal, abyste zavolal půl hodiny předem. Teď mi to bude půl hodiny trvat než přijdu domů."

Oni." My tu pane nebudeme půl hodiny čekat."

A pak následovalo klasické my vám to složíme na chodník a až přijdete, tak si to vynesete.

No to jsem je hnal ...

+2/0
17.10.2016 16:21

M93a35r30t91i90n 55V85o37j54á47č87e10k 9893147621966

tak to mám asi štěstí na lidi a řidiče co zaváží mojí oblast a nebo i na eshopy ne vždy jsem dostal vše na poprvé ,pochopitelně chodím do práce a nejsem doma od rána do večera ,ale když jsem napsal eshopu požadavek na den doručení tak to klaplo a i mě snad kolem 7 ráno volají a to tam požadavek na volání nemám....ono si ani neumím jiný postup představit než si ráno všechny soukromníky provolat a zjistit jak na tom časově jsou -přeci jen co by stou zásilkou dělal ,kdyby mě nezastihl tak ji poveze další a další den jak hlupák znovu?

+1/0
17.10.2016 20:59

K80a38r55e17l 45T47r53o64n94n19e22r 2656824380184

Pane Vojáčku, pouze jsem popsal svoje zkušenosti s firmou Geis, o které se ve článku píše. Dopravné jsem samozřejmě zaplatil Alze ... no a firma Geis to pak na mne zkoušela. Přestali s tím, až když jsem si na ně stěžoval v Alze.

0/0
17.10.2016 17:03

M79a71r35t54i66n 11V69o93j75á31č82e44k 9253727841446

jen si to neumím představit technicky to vám vystavili fakturu i když s vámi nemají smluvní vztah ani neznají nacionále ? nebo vás zkusil řidič bez dokladu ? ať jedno nebo druhé je přeci nesmysl bez nároku na úspěch v žádném sporu ,jen by ze sebe dělali hlupáky

0/0
17.10.2016 20:54

V85í57t 20B87r78z35o37b36o57h86a75t37ý 7950452723711

Tak si neobjednávejte v Alze, když má tak nespolehlivé partnery.

0/0
18.10.2016 14:57

J70o19s79e30f 28K78o18z40e78l 1676616415245

Pojmy-dojmy

dopravce = firma, která dopravuje cestující, zboží

přepravce= zákazník

0/0
17.10.2016 7:39

V64l18a48d32i34m77í78r 35K27u30t11á45l96e27k 2198230922657

"„Pochybení kolegyně bylo v tom, že započala reklamační řízení, i když je zřejmé, že došlo k poručení Všeobecných obchodních podmínek z důvodu nedostatečného zabalení,“ vysvětluje Robert Škorpík. „Další fakt, který jsem dohledal, je, že vyjádření zasílala již nová kolegyně 27. 7. 2016, čímž jsme nenaplnili povinnost zaslání vyjádření k reklamaci do 30 dnů. Z čehož jasně vyplývá, že zákaznice má nárok na uhrazení škody a ještě více na mou omluvu,“ dodává jednatel."

Takže víceméně se omlouvá za to, že nestihli včas a správně odmítnout reklamaci.

Takže zničený kufr by jinak byl v naprostém pořádku...

Osobně "chytrý" balík ani nevyzkouším.

+20/0
17.10.2016 7:19
Foto

T78o84m20á72š 53D63v15o23ř67á78k 7115576987661

To nemusíte, můžete rovnou zkoušet Geise, ty nezklamou...

+4/−1
17.10.2016 7:30

K75a94r42e32l 67T87r73o21n93n91e45r 2906584280814

;-D;-D;-D

0/0
17.10.2016 7:41

M80a90r30t65i74n 95M61u39s53i44l 4930671293631

Pochybila kolegyně, která u nás už nepracuje. ;-D;-D;-D Tak určitě, pane šéf.

+14/0
17.10.2016 7:12

M20a55t25e72j 12F78i31l31i75p 9892354766

Do těch lázní ji někdo musí odvézt. Pokud autem, to by jí samozřejmě odvezl i kufr. Pokud vlakem, je jeden přestup v Ostravě, to by snad zvládla nebo by jí někdo na nádraží pomohl.

+3/−16
17.10.2016 1:31

P15e73t25r 80N18i71v55n94i84c97k20ý 3362424915797

Jakou to má souvislost s reklamací popisovanou v článku?

+6/0
17.10.2016 7:37

P43e12t78r 32M93u15n90z40a80r 1895741859266

No tak třeba chtěla jet do lázní jako dáma bez toho, že by se vláčela s kufrem a nechtěla spoléhat, že ji někdo s kufrem pomůže (spíš odpomůže). A víte co? Co je vám vlastně do toho, jak paní poslala kufr?

Pro nás je podstatné, že poslat kufr touto firmou je zjevně špatný nápad, protože jim nestačí standardní zabalení do folie, což stačí všem leteckým přepravcům. A shánět krabici na kufr? Ani bych nevěděl kde takovou sehnat.

+19/0
17.10.2016 7:39

V13í58t 68J54ů74z48a 8282556651388

Časy, kdy nádražáci překládali lidem kufry, jsou také pryč, pokrok se nedá zastavit, tak tyto služby jaksi vymizely. Do vlaku a z vlaku už někdo - i průvodčí - pomůže, ale vidina doprošování se pomoci po nádražích při příchodu a odchodu, ale zejména při přestupu neláká. Ale největší "legrace" je na nádraží a od nádraží ... no, dal by se vzít taxík ... ale to už může rovnou nechat kufr poslat celou cestu.

0/0
17.10.2016 21:12

V63í85t 95B73r68z34o57b15o46h68a85t51ý 7870722213131

zřejmě to bude tím, že poptávka po "nosiči zavazadel" je natolik mizivá, že se nikomu tuto službu nevyplatí nabízet

0/0
18.10.2016 15:00



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.